Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verweij: ‘Die jongen wil naar Ajax. Iedereen bij Ajax wil hem, op één iemand na’

Laatste update:

Maurice Steijn wil Anwar El Ghazi toevoegen aan de selectie van Ajax, zo meldt Mike Verweij van De Telegraaf. De coach van Ajax is op de training overtuigd geraakt van de toegevoegde waarde van de clubloze rechtsbuiten, die op Deadline Day zijn contract liet ontbinden bij PSV. Sven Mislintat lijkt de komst van El Ghazi voorlopig te blokkeren.

Hoewel de directeur voetbalzaken voor 108 miljoen euro aan nieuwe spelers kocht voor Ajax, beschikken de Amsterdammers over geen enkele pure rechtsbuiten. Het experiment van Steijn met Chuba Akpom op die positie mislukte faliekant tegen FC Twente (3-1 verlies). De 28-jarige El Ghazi traint sinds vorige week al mee bij Ajax en zou zelf dolgraag een contract tekenen in de Johan Cruijff ArenA, zo meldt Verweij. El Ghazi speelde tussen 2014 en 2017 honderd officiële wedstrijden voor Ajax (23 goals, 16 assists).

"Anwar El Ghazi traint mee. Die jongen is bereid om geld in te leveren", zegt Verweij in de podcast Kick-off. De journalist meldde eerder al dat El Ghazi bij PSV nog recht had gehad op drie miljoen euro voor zijn laatste contractjaar. "Die is net vader geworden, die wil gewoon in Nederland blijven in principe. Die heeft een hele lucratieve aanbieding vanuit 'de zandbak', ik weet niet welke club, maar die kan daarheen. Hij wil bij Ajax blijven. Steijn wil hem, de rest van de staf wil hem, Richard Witschge (techniektrainer, red.) wil hem. Zelfs Jan van Halst (tijdelijk algemeen directeur, red.) wil hem. Waarom gebeurt dit niet?"

Volgens Verweij kan het financiële aspect geen argument zijn. "Ajax heeft miljoenen bespaard aan salaris door alle dure jongens weg te laten gaan. Waarom haal je El Ghazi niet? Dit is nou een gokje waar je geen buil aan kunt vallen. Ik vind het onbegrijpelijk." Valentijn Driessen verwacht een spannende interne strijd bij Ajax. "Als iedereen hem wil, waar ligt dan de macht bij Ajax?", vraagt Driessen zich af. "Achter de schermen is er een strijd gaande tussen Maurice Steijn en Sven Milsintat. Welke rol neemt Jan van Halst daarin als titulair algemeen directeur? Maakt hij zich sterk voor de komst van El Ghazi of niet? Daar ben ik heel benieuwd naar. Deze situatie tussen Steijn en Mislintat lijkt mij niet lang houdbaar."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima speler voor een middenmotor. Hopelijk vindt hij een mooie club, bij PSV te veel concurrentie en te licht.

18 september 2023 om 18:35

Idd, is geen schande natuurlijk. Kan zomaar dat het bij de nr 12 van de Eredivisie wel lukt.

18 september 2023 om 19:07

Hahaha geniaal....@LosBlancos1999

18 september 2023 om 19:43

Zo tref je hem niet, vuur een bazooka af. 🤣

18 september 2023 om 19:48

Unuvar en sontje laten gaan als je geen rechtsbuiten hebt....schiet mij maar lek

18 september 2023 om 20:00

Die opereerden ook nooit als rechtsbuiten trouwens dus dat had weinig opgeschoten.

19 september 2023 om 03:09

Unuvar is geen rechtsbuiten. Sontje wou zelf per se weg. Vind het vooral vreemd dat Conceicao is vertrokken

19 september 2023 om 07:54

@xajacfa
Unuvar heeft jullie ook lekgeschoten haha

18 september 2023 om 18:41

Hij komt zijn mannetje echt bijna niet meer voorbij. Voor de goal wel nog een prima afmaker. Denk eigenlijk een beetje hetzelfde probleem als een Akpom daar. Bosz verkoos Vertessen boven hem dit seizoen.

18 september 2023 om 19:15

Echt een hele vreemde opmerking over een voetballer die bij de senioren nog nooit een mannetje voorbij is gegaan een hele goede trap techniek voor een vroege voorzet maar zal nooit de achter halen door iemand uit te spelen. Hij was een technisch begaafde speler toen hij varkenoord verliet voor de toekomst. Daar werd hij omgetoverd tot een van Gaal aftreksel, tikkie terug tikkie breed als jij je tegenstander uit durft te spelen krijg je wind van voren komt je voorzet dan ook nog niet aan volgt er een straf training.
Voor nu zou hij geen eens een modderfiguur slaan bij Ajax

19 september 2023 om 03:10

Bij ajax speelde El Ghazi zelfs Maxwell een keer door de benen. El Ghazi durfde echt zijn actie wel te maken destijds bij ajax. Soms juist iets teveel van het goede.

19 september 2023 om 00:36

Ik zie enorm veel commentaar op stijn en mislintat maar de spelers die er al zaten presteren ook waardeloos. Bergwijn die 1 goed seizoen bij psv heeft gehad doet bijna alles fout. Brobbey is een spits van het niveau Nec/vitesse en zal nooit doorgroeien naar het niveau dat ajax nastreeft. Berghuis die de leider moet zijn nu tadic weg is maar het niet doet. Taylor die te kort komt. Hato die nog in de A1/onder 19 hoort te spelen met zijn leeftijd. Wijndal en salah edinne die zwaar te kort komen. Rensch die te kort komt en gorter die nu pas zijn echte kans krijgt. Dan heb je de complete basis gehad die allemaal niet presteren naar het niveau wat verwacht wordt. Stijn moet deze spelers allemaal een keer wisselen en kijken of mikautadze er wel meer ballen inschiet in de spits.

19 september 2023 om 03:12

Waarom verwacht iedereen van Berghuis dat hij een leider moet zijn. Niet iedereen bezit die kwaliteiten namelijk. Ook direct een kwaliteit die we wel degelijk missen natuurlijk!

19 september 2023 om 06:50

Omdat hij aanvoerder en leider was van Feyenoord?

Normaal zou ik zeggen nooit aan beginnen maar slechter dan Forbs of Akpom als rb kan het niet zijn. Wat een puinhoop heeft die Mislintat van deze selectie gemaakt zeg

18 september 2023 om 18:50

Wat een opportunistisch geleuter zeg. Vorig seizoen won Twente ook met 3-1 van Ajax. De puinhoop is dus hetzelfde, er staat alleen een grondig gerenoveerd team. Ondankbare taak.

18 september 2023 om 19:01

Alleen had het nu ook 12-1 ipv 3-1 kunnen zijn..

18 september 2023 om 19:06

Nikos, maar dat was het niet. Voor hetzelfde geld maakt Brobbey, hoe onrechtvaardig ook, zelfs de 2-2. Nu lag alles open omdat Ajax voor het punt ging. Dan ziet de wereld er ineens anders uit.

Twente is in alles een hecht team na 1,5 seizoen in dezelfde samenstelling. Ajax logischerwijs niet na een halve wedstrijd. Waarbij er absoluut nog geen basis is bereikt.

18 september 2023 om 19:12

Er zijn bij Twente anders ook wel wat toppers weg. En in de achterhoede waren er ook een paar blessures tegen Ajax, zoals Brenet.

18 september 2023 om 19:24

@mentalist, leuk en aardig, maar Steijn gooit de basis elke wedstrijd overhoop en lijkt totaal niet te weten wat hij aan moet met deze selectie. Basisspelers uit de voorbereiding zitten nu op de bank, terwijl vervangers net aan hun trainingspak hebben gekregen. En dan daarna klagen dat het los zand is. Spelers moeten na 5 minuten naar de zijlijn komen om herinnert te worden aan hun taken/instructies. Niemand in het veld pakt die leidersrol op. Op deze manier ga je ook geen basis kunnen leggen/krijgen die functioneert. Als je zoveel geld uitgeeft, moet je selectie er een heel stuk beter uitzien qua balans en complementaire spelers. Nu hebben we geen controleur die de balans bewaakt/duels wint/ballen verovert, 1 creatieve speler (Berghuis), geen rechtsbuiten en qua karakter/ervaring is de ploeg niet goed in balans. Daarnaast zijn het veel buitenlandse spelers die zich niet bewezen hebben op het gewenste niveau in combinatie met een trainer die gewend is aan overwegend Nederlandse selecties en het hanteren van een geheel afwijkende speelstijl. In alles is het een bij elkaar geraapt zooitje. Met de beste wil van de wereld kan je hier niet tevreden mee zijn.

18 september 2023 om 19:41

De Toekomst. Je hangt nu hetzelfde verhaal op als we eind vorig seizoen hadden kunnen doen. Verschil is nu dat er een heel blik aan spelers is opengetrokken. Kennen elkaar niet, weten niet van elkaar welke bal/ welke loopactie/ welke ruimte ze het liefst induiken.

Dat is helaas de opbouwfase die bij zo'n cyclus hoort. Oogsten doe je niet meteen.

Daarnaast zijn het allemaal snotneuzen. Die hebben tijd nodig voor ze de bek open trekken, gaan coachen. Daar doe je op dit moment niet zoveel aan, zo schokkend is dat allemaal niet. Ik hoop dat een Sutalo, Tahirovic en Bergwijn dit oppakken maar dat valt nu nog tegen.

Overigens vond ik Steijn al een dramatische keuze. En nu nog meer. Zit na 3 tegenslagen al onder de stress, maakt inconsequente keuzes en lijkt spelers geen vertrouwen te kunnen geven.

De beste man gaat totaal niet van eigen kracht uit (past zich op zijn manier aan tegen Twente). Nou dat hebben we gezien zeg.

Een dramatrainer, en dat helpt ook niet.

18 september 2023 om 19:56

Wat had je verwacht? Top op heden kwamen er telkens nieuwe spelers erbij. Hoe moet hij dan met dezelfde spelers spelen? Dit is pas zijn 2e wedstrijd na sluiting van transferperiode. Daarnaast had je eerst ook niet tot je beschikking Berghuis en Bergwijn.

Beetje raar beeld geef je hier aan

18 september 2023 om 20:00

Ik hoop dat hij El Ghazi aansluit al is het enkel voor de bezetting voorin. Dan kun je starten met een basis met overwegend Nederlandse jongens en rustig nieuwe spelers inpassen indien ze aantoonbaar beter zijn.

Gorter
Rensch-Sutalo-Hato-Sosa
Boomen-Taylor
Berghuis
El Ghazi-Brobbey-Bergwijn

18 september 2023 om 20:15

@Mentalist, dat het niet direct sprankelend is, oké, maar dit is dramatisch en de aankopen die zijn gedaan passen in veel gevallen niet bij wat er nodig is/zijn inderdaad spelers die er niet direct staan qua leeftijd/ervaring. En dat kan je wel iemand aanrekenen die zoveel geld uitgeeft. Feyenoord haalt voor minder geld wel 2 aanvallende spelers die er direct staan (Ivanusec en Ueda), PSV haalt Lang en Lozano voor minder. Wij geven meer uit aan spelers die reserve staan of het best zijn op een positie die er niet is bij ons, terwijl er geen rechtsbuiten is. Wij geven meer dan 25 miljoen uit aan jonge, reserve keeper, rechtsback en linkerverdediger. Spelers waarvan er geen enkele speler direct er staat/iets toevoegt. Als je zo inkoopt én een trainer aanstelt die niet gewend is om met zoveel buitenlandse, jonge spelers te werken + nog nooit ons systeem succesvol heeft geïmplementeerd... Wat verwacht je dan als uitkomst te krijgen? De ingrediënten zijn er niet om hier een succes van te maken. Natuurlijk moet het met de tijd beter worden, maar met deze spelers en staf kan je niet voldoen aan de minimale verwachting; CL ticket pakken. Dat gaan we gewoon niet halen.

18 september 2023 om 20:33

@mr Knowledge. Bergwijn heeft welgeteld een wedstrijd gemist. Berghuis heeft een hele voorbereiding meegedaan. Tahirovic ook. Brobbey ook. Als je dan kijkt naar de as dan stonden daar gisteren Gorter, Hato, Tahirovic, Berghuis en Brobbey die de hele voorbereiding hebben meegedraaid. Ze hadden geen enkel idee wat ze moesten doen. Als je kijkt naar de basisopstelling, zijn het zelf 7 spelers die de hele voorbereiding hebben meegedraaid. Geen enkel idee. We kunnen ons verschuilen achter de aankopen en de loze opmerking Steijn moet 12 nieuwe spelers inpassen. Het waren er gisteren 4. Tegen excelsior waren het nog minder. Het lijkt nergens naar. Het leken 11 spelers die elkaar voor het eerst zagen en nog nooit samen hebben getraind. Het waren er 4! Maar het ligt aan het laat binnen halen van aankopen en het niveau van die aankopen en de stand van de zon en de voertaal op de training. Het ligt aan alles behalve het niveau van de aangestelde trainer. Nogmaals 4 nieuwe spelers werden er ingepast, waarvan slechts 2 een rol in de as. De rest had hij de hele voorbereiding al. En als er nou 4 uit positie lopen oké. Nee het hele elftal had geen idee.

19 september 2023 om 07:16

@De Toekomst
Maar wat jij zegt dat de basis steeds door elkaar vliegt, was toch voorspelbaar als je geen voorbereiding hebt? Ik heb dit al vanaf begin juli hier tientallen keren gezegd. Zonder voorbereiding kan je het vergeten. Brobbelwerk van Mislintat.

Steijn was ook niet mijn keuze. Maar wie o wie heeft hem aangesteld omdat hij Bosz niet wilde?

19 september 2023 om 08:20

Dit was ook voorspelbaar. Iedereen wist dat het maanden ging duren voordat het team ingespeeld zou raken.

Sven was ook duidelijk, hij stelde keer op keer dat het hem twee tot vier jaar zou kosten om de Europese subtop weer te bereiken.

Het bijzondere is, alles was duidelijk. En toch schreeuwt iedereen nu moord en brand.

19 september 2023 om 09:48

Dat zou ik nu ook doen. Je moet wat patronen en duidelijkheid gaan creëren. En dat kan alleen met spelers die weten wat de bedoeling is. Met die opstelling ga je misschien niet van Feyenoord en PSV winnen maar win je wel gewoon bij Fortuna en Excelsior en wordt je niet van de mat gespeeld door FC Twente.

18 september 2023 om 19:20

Waarom zet Steijn vriend Berghuis niet gewoon rechtsbuiten? Ja, ik weet dat hij Berghuis op 10 wil hebben, maar daar heb je nog meer keuzes.

19 september 2023 om 08:21

Waarom gaat Steijn met een dubbele zes spelen als het elftal de basis tactiek geeneens onder de knie heeft?

Als een elftal niet draait, zijn er gouden regels. Ziet iedereen op zijn eigen plek en niet op een plek waar iemand ook zou kunnen spelen en val terug op een simpele basis tactiek. Zorg dat achterin alles dicht zit en houdt het spel compact

18 september 2023 om 19:38

Het is toch echt Steijn die Akpom op de rechtsbuiten zet, terwijl het een 9 of 10 is. Je kan Mislintat van alles verwijten maar dit niet.

18 september 2023 om 19:41

Haha, Mislintat zorgt dat er geen rechtsbuiten is, terwijl vanaf het begin af aan bekend is dat er 433 gespeeld wordt bij ons. Als je dan 433 wilt spelen, moet je wel iemand neerzetten die daar eigenlijk niet hoort en dat is gewoon de schuld van Mislintat.

18 september 2023 om 19:55

Berghuis toch? En dat is een goede ook nog

19 september 2023 om 01:00

Axel van Dongen is rechtsbuiten, die kan echt niet zo slecht presteren dan ze in het rechterrijtje eindigen man. Lachwekkend man, dat Ajax geen team kan klaarstomen met talenten die beter zal presteren dan de 12e plek. Gooi gewoon 3 eigen jeugspelers erin en laat de nieuwe aankopen maar lekker bewijzen op de trainingen en met invalbeurten. Je gooit letterlijk heel geraamte en dna uit je raam. En om de 3 wedstrijden als je 3/4e staat, dan ga je langzaam 1/2 spelers vervangen. Maar wat je nu doet is volledig oefenduels spelen en die tijd heb en ga je nooit krijgen bij Ajax. Bij Ajax moet je vanaf dag 1 er staan.

19 september 2023 om 08:23

Ajax zal beter presteren dan plek 12. Dat weet iedereen. Wint Ajax de inhaal wedstrijd van Volendam, dan staat Ajax alweer 7de.

Het is heel simpel, we worden dit jaar geen kampioen. maar om plek 3 strijden zal nog altijd mogelijk zijn. En als het een beetje mee zit, wellicht plek 2.

19 september 2023 om 15:28

Dat er geen rechtsbuiten gehaald is klopt, dat is dan ook de schuld van Mislantat. Echter had Berghuis daar kunnen spelen, desnoods Bergwijn of Borges (dat zijn op zijn minst wingers). Akpom is in ieder geval een stuk minder logische keuze om op RW te zetten.

18 september 2023 om 20:21

@Rikkkiee dat zegt toch genoeg. Een trainer die Akpom rechtsbuiten zet terwijl die in zijn hele actieve carrière slechts een wedstrijd rechtsbuiten heeft gestaan, heeft op z'n zachts gezegd een hele aparte kijk op potentieel en kwaliteiten van spelers. Als die dan een speler heel graag wil hebben, moet je 4 keer oppassen. En was dit nou het enige oké. Maar als je ook twee weken achter elkaar Rensch ziet stuntelen die als een soort wing back moet opereren terwijl hij van nature een centrum verdediger is, dan slaan de twijfels echt geel erg toe.

19 september 2023 om 19:01

Forbs is geen rechtsbuiten en Akpom al helemaal niet dus het is ook een beetje lullig om ze daar op te beoordelen. Ik ben 't wel met je eens dat Mislintat een zooitje van deze selectie heeft gemaakt want hoe kan je nou als maar een echte rechtsbuiten (conceição) en een (verkapte) rechtsbuiten (kudus) hebt, ze allebei laten vertrekken maar daar geen vervanger voor terug halen?! In plaats daarvan koopt 'ie nog een extra linksbuiten. Mismanagement.

De dagen van Mislintat lijken geteld….

18 september 2023 om 18:38



Waarom? Een TD zit er voor de lange termijn en dus zal hij zeker niet binnen de komende maanden er al uit gegooid worden. Als aan het eind seizoen blijkt dat al zijn aankopen geflopt zijn dan misschien, maar Mislintat zal echt niet op korte termijn worden ontslagen, ondanks dat dumb en dumber van De Telegraaf dat natuurlijk graag zien gebeuren.

18 september 2023 om 18:48

Dumb en dumber zitten bij Ajax 1 die niks te zeggen heeft een ander die alleen maar middelmaat heeft gehaald

18 september 2023 om 18:58

@SammyR Je heb echt oogkleppen op he. Als deze man op de lange termijn blijft zitten is Ajax failliet en duurt het 8 jaar voordat ze weer CL spelen. Zie wat hij bij Arsenal aangericht heeft. Welke spelers zijn een toevoeging op deze selectie? Welke spelers zijn beter dan de vertrokken spelers? Als Steijn nog 2 keer kansloos verliest is hij volgende week de sjaak en dat zal in mijn ogen onterecht zijn. Mislintat zit er tot uiterlijk 15 maart, dan knikkert Kroes hem er toch uit.

18 september 2023 om 19:02

@De bal, die 2 zeggen precies hetzelfde wat ze bij VI ZSM zeggen, wat ze in het ADschrijven en wat alle volgers constateren. Ze brengen het alleen wat smeuïger. Het is net wat je aanstaat of niet.

18 september 2023 om 19:06

@jwd81
Bij Arsenal kwam hij met spelers als Aubameyang, Sokratis, Mikhitarian, Mavrapanos en Kolasinac aanzetten. Met een groter budget haalt voornamelijk ex-Bundesliga spelers en de meeste speelden voor Dortmund waar hij eerder de TD was. Alleen Aubameyang was een hit geworden maar dat was vanzelfsprekend.
Groot verschil tussen de td(edu) die we nu hebben en Arteta die zorgen voor het technische beleid en het gaat stukken beter, Edu haalt voornamelijk spelers die goedgekeurd is door Arteta en Arteta komt zelf met namen.

18 september 2023 om 19:06

Daar heb je gelijk in

18 september 2023 om 19:09

Somagunner en dat is nu toevallig een voltreffer. Want ten Hag heeft veel inspraak en die spelers bakken er niet veel van. Idem bij Chelsea.

Winnende club heeft gelijk. Er is niet 1 goede manier.

18 september 2023 om 19:23

@Somagunner deze man was scout bij BvB en geen TD. Hij coqueteerd nog steeds dat hij Kagawa naar BvB gehaald heeft. Bij Arsenal heeft hij ook alleen spelers gehaald uit zijn eigen netwerk en met meer geld kan je ook meer uitgeven. Deze man is een veredelde scout die met geld kon strooien terwijl hij nergens gepresteerd heeft. Over het algemeen zijn Duitsers die verantwoord zijn voor het technisch beleid een mis match met Eredivisie clubs. Hun manier van denken en club runnen komt totaal niet overeen hoe ze dat daar doen.

18 september 2023 om 19:35



@jwd81, Onzin. Jij hebt hier (emotionele) oogkleppen op zonder de hele situatie in beschouwing te nemen. Een TD kan je pas echt goed beoordelen op lange termijn, al helemaal als al zijn spelers in een totaal nieuw team komen te staan wat tijd zal kosten voordat het ingespeeld is. Wat je zegt is gewoon emotionele onderbuikgevoel gelul. Kans is groter dat meeste spelers die hij gehaald heeft beter worden en voor veel meer geld worden verkocht over een aantal jaar. Zie wat hij bij Stuttgart heeft bewerkstelligd, waar hij echt een TD was en niet alleen een (hoofd)scout. Stuttgart staat nu vierde met de meeste goals van alle bundesligaploegen met allemaal spelers die door Sven gehaald zijn voor weinig geld.

18 september 2023 om 19:49

@SammyR, dus jij vind dat Ajax de komende jaren middemoot/ subtop moet spelen om deze spelers te laten renderen. Wat een gelul.
Dus je bent een goede TD als je 3 middenvelders haalt wat dezelfde types zijn, als je veel en veel te veel betaald voor middelmatige spelers. Er zit niet 1 speler tussen die het verschil kan maken, je de jeugd opleiding niet zien staan? Deze man is een paria voor de club.

18 september 2023 om 20:02



Dat heb ik helemaal niet gezegd. Feiten blijven dat er gigantisch wanbeleid is gevoerd bij Ajax het afgelopen jaar wat Sven heeft moeten opruimen, hierdoor kon hij pas kopen nadat er verkocht was, wat ervoor heeft gezorgd dat je zo'n achterstand loopt qua voorbereiding. Nu zal de komenden maanden duidelijk worden wat voor kwaliteit Sven heeft aangekocht, maar ze compleet afschrijven als miskopen een voor een omdat het als team niet functioneert in een van de eerste wedstrijden waar de selectie compleet is slaat nergens op. Maurice Steijn afbranden omdat er tactisch niks van klopt snap ik en is ook logisch, maar individuele spelers afschrijven op basis van zulke wedstrijden slaat nergens op.

Jij weet al dat er niet 1 speler tussen zit die het verschil kan maken ondanks het feit dat je de spelers niet kent? Knap van je. De feiten blijven dat als er een hele groep nieuwe spelers zijn dat het tijd gaat kosten tot deze spelers aan elkaar wennen.

18 september 2023 om 20:08

Ik verwacht een seizoen als PSV in 13/14. Toen kwamen ze een poule met Ludogorets, Chernomorets en Zagreb niet door. En werden ze 4e met talenten als Depay, Wijnaldum, Arias.

Seizoen erna hebben ze geoogst.

18 september 2023 om 20:45

Dus de credits bij Dortmund krijgt hij niet want hij was geen td. Maar bij Arsenal was de puinhoop wel zijn schuld, maar daar was hij ook geen td. Dat heet meten met 2 maten.

18 september 2023 om 20:48

@Metalist. Ik verwacht wel iets langer. Mislintat doet echt niet alles goed. Maar hij moet echt elke linie zwaar versterken. De komst van Avilla is echt totaal overbodig geweest. Dan had hij beter direct voor Sosa kunnen gaan. Mikautadze en Akpom ook teveel van het goede. Met het geld can die twee had je een goede aanvallende middenvelder en rechtsbuiten kunnen halen. De rest van de aankopen snap ik wel qua profiel. Maar uiteindelijk is de enige linie waarvan je kan zeggen dat die nu op orde us de achterhoede. Middenveld is te dun bezet in creatieve spelers en de aanval gewoon ruk. Je hebt wat talent dat dicht tegen doorbraak aanzit vor het middenveld, maar niets voor de spits en rechtsbuiten. Dat gaat nog wel een transferperiode duren. En dan moet je geen Bergwijn taferelen krijgen op rechts. En zelfs Overmars had even nodig voordat hij voltreffer scoorde op rechtsvoor.

19 september 2023 om 03:47

Waarom is avilla overbodig? Annas SE is meermaals gewogen en te licht bevonden. Hato kan niet alles spelen als 17 jarige. Verder is er geen backup dus die moest worden gehaald

Ik geloof niet dat Ajax zo laag is gezonken om El Ghazi vast te leggen. Hij kon niet voor niets niet mee bij PSV. Geef je jeugd gewoon een kans!

18 september 2023 om 18:37

Psv is op dit moment dan ook een niveau hoger dan Ajax. Dus in die zin zou een niveautje lager wel moeten kunnen toch .

18 september 2023 om 18:43

Er zit helemaal niemand in de jeugd die als rechtsbuiten kan spelen. Daarnaast is een Godts meer een linksbuiten. Dus een jaarcontract geven aan El Ghazi en kijken hoe het gaat is nog het minste wat je kan doen nu de transfermarkt dicht is. Er zit ook weinig risico bij en als het wel goed uitpakt is het alleen maar mooi meegenomen.

18 september 2023 om 20:05

"ik geloof niet dat Ajax zo laag is gezonken"

Mike promoot hem nu al een tijdje. Zou mij niets verbazen dat hij dit gewoon in opdracht doet van de zaakwaarnemer.

Alsof Mike nu nog lijntjes binnen Ajax heeft om te weten wie hem wel willen en wie niet.

En salaris inleveren? de beste man heeft nu niets eens meer een salaris. Dus kan je moeilijk inleveren

Dan heb je dus gewoon een rechterkant die middenmoot waardig is met El Ghazi en Rensch/Gaaei.

Van beste linkerkantje naar middenmoot rechterkantje. Het kan verkeren.

18 september 2023 om 19:57

Die laatste zin is briljant, commercial waardig 😂

Als El Ghazi de reddende engel moet zijn ben je een paar maatjes kleiner geworden als club. Onwijs aardige gast. Maar als je bij PSV hooguit bankzitter word mag je nooit veel minuten maken bij Ajax. Die jongen moet lekker naar Twente of Utrecht en daar de belangrijkste man zijn.

18 september 2023 om 18:37



Waarom zou Twente hem willen hebben? Niet een klein beetje arrogant om te veronderstellen dat hij daar de belangrijkste zal zijn. Dus in jouw opinie heeft de huidige spelersgroep van Twente minder kwaliteiten dan El Ghazi. Wie heeft jullie gisteren ook weer alle hoeken van het veld laten zien? Zolang dit soort domme teksten blijven opduiken gun ik jullie nog heel veel nederlagen

18 september 2023 om 18:43

Haha mensen hebben hem denk ik gewoon niet gezien bij PSV. Bosz kiest al het hele seizoen Vertessen ipv el Ghazi omdat die echt niet snel meer is. Die zou bij Twente ook niet spelen.

18 september 2023 om 18:52

Jullie? Ik ben helemaal geen Ajax fan. Waarom Twente hem zou willen? Waren de fans niet een beetje ontevreden over de laatste transferperiode omdat de vleugels niet goed zijn versterkt? Zelfs Eiting hoefte niet te komen omdat de vleugels meer prioriteit hadden las ik. Totaal niet denigrerend bedoeld hoor. Twente is een prachtige club. El Ghazi heeft rendement en zou bij een Twente echt wel meteen tot de beste aanvallende spelers behoren. Die zie ik daar zeker 15 goals maken.

18 september 2023 om 20:51

Het enige wat Ajax nodig heeft is een buitenspeler die het veld breed houd en een voorzet kan geven. Steijns wil Berghuis op 10, de man die bijna nooit een wedstrijd beslist of naar zijn hand zet, en die juist de man op rechtsbuiten moet zijn. Steijns is gewoon de club aan het saboteren. Die moet er zo snel mogelijk uit. Het grootste probleem is nu van Halst geworden. Van Halst gaat nooit Kroes eerder laten beginnen of wellicht helemaal nooit. Hij wordt nu eindelijk betaald voor zijn functie en dus waarom zou hij eerder weg gaan. Hij kan nu eerst Mislintat Steijns laten vervangen, en na de volgende mislukking, een nieuwe TD aanstellen. Haal van Halst binnen en je weet dat je club naar de klote gaat.

Alles gaat mis. Iedereen in rep en roer. Is ook wel een keer lachen toch. Als Ajacied denk je hier over een jaar of 15 lachend aan terug en zijn Mislintat, Mikautatze, Mannsverk, Avila, Akpom etc. een soort cultfiguren. Kamp Seedorf die dan graffiti en shirtjes maakt met hun beeltenissen etc.

18 september 2023 om 18:53

Merk dat ik het zelf niet echt grappig vind om de grootste club van Nederland met zo'n rijke historie ten onder zie gaan door wanbeleid. Gun je geen enkele club op Twente na.

18 september 2023 om 19:06

Ja, denk inderdaad ook nog met veel plezier terug aan de tijd Atouba / Kuffour / Urzaiz.....🫣

18 september 2023 om 19:11

15 jaar zeg, dat duurt echt nog lang voordat je weer kan lachen!

Sven de alleenheerser. Ongelofelijk dat deze einzelgänger zonder Ajax DNA zoveel macht heeft en schijt lijkt te hebben aan zijn trainers en scouts.

18 september 2023 om 18:36

Hoezo ongelofelijk? Hij is de TD. Het zo ongelofelijk zijn indien dit niet het geval zou zijn.

18 september 2023 om 18:45

Ongelofelijk dat je een scout die amper ervaring heeft als TD zoveel macht binnen de club geeft toch? Hem aanstellen kan ik begrijpen maar hem alles laten beslissen gaat wel erg ver.

18 september 2023 om 18:45

Een goede TD neemt zijn trainers en scouts serieus. Deze man doet alles in zijn eentje en duldt geen tegenspraak. Dit is ook de reden waarom hij Bosz niet wou. Bosz wil inspraak en dat is ook niet meer dan logisch.

18 september 2023 om 18:49

Aankopen doe je in overleg!!

18 september 2023 om 19:18

Dat denk ik ook. Die wilde bewust geen ervaren trainer.

18 september 2023 om 19:19

Toch is een samenwerking tussen de TD en trainer beter dan alles aan één partij over laten, met in dit geval Mislintat. Je denkt dat een Slot of Bosz ook helemaal niks te zeggen hebben over de spelers? Zeker niet. Je hoort een goeie balans te hebben zo werkt dat ook in de top met Guardiola en City bijvoorbeeld...

19 september 2023 om 08:27

@master 1

Nee Master 1. Bosz is niet gekomen omdat hij eerder bij Ajax met ruzie vertrok. Van de Sar zat echt niet op Bosz te wachten. Ook de rest van de directie en de RvC maakten zich niet hard voor Bosz.

Het is leuk dat iedereen vestoppertje speelt maar binnen Ajax heeft een TD niet de macht. Elke aankoop moet goedgekeurd worden door de directie en de Rvc.

En die waren duidelijk. Ajax moest dik bezuinigen op de salarissen. Van 6,5 miljoen euro als bovengrens naar minder dan 2,5 miljoen euro als bovengrens.

Verder mochten Spertsyan en Almada niet gekocht worden van de directie en de Rvc.

Sven was duidelijk, die wilde Spertsyan gewoon hebben.

Het is heel simpel. Op technisch vlak ligt de macht bij Mislintat en zo moet het ook. Hij is immers de TD.

18 september 2023 om 18:39

Ook als hij onbehoorlijk is in zijn keuzes? Of wanneer hij incapabel is in zijn beleid? Laat je zo een man dan zijn vrije gang gaan? Volgens mij werkt dat namelijk niet zo en zijn er mensen die daar zorgvuldig naar kijken en toezicht houden.

19 september 2023 om 03:56

Als het beleid niet goed is en zijn aankopen niet reëel zijn zou de rvc daar inderdaad een stokje voor moeten steken. Wat doen die lui anders daar?

Lijkt mij tekort komen voor Ajax, maar goed, 0 rechtsbuitens is ook niet echt ideaal. Van alles blijft dit voor mij het meest vreemde. Hoe kan je nou geen rechtsbuiten hebben.

18 september 2023 om 18:44

is inderdaad vreemd, omdat je op voorhand zeker wist dat kudus ervandoor ging.
en berghuis heeft al vaker laten zien geen goede rechtsbuiten te zijn.
die conceicao was ook gewoon te licht, maar doordat het zijn natuurlijke positie is had hij nog wel van waarde kunnen zijn nu gok ik zo.

el ghazi wordt ik ook niet heel warm van, maar alles is beter dan wat ze nu hebben (namelijk niks).
ik heb niet echt een idee wat ze in de jeugd daar hebben staan, vorig jaar was het volgens mij sontje hansen en conceicao..

18 september 2023 om 19:03

Conceicao te licht? Hij heeft de kans amper gekregen. Na wat ik tot nu toe van de spelers heb gezien begrijp ik niet dat Ajax hem nog verhuurd heeft.

Ook onbegrijpelijk beleid. Kudus wordt verkocht en je haalt een spits, je zit nu met 3 spitsen. Je had zelfs een nummer 10 kunnen halen en Berghuis op de flank kunnen zetten, maar ze kiezen ervoor om een spits te halen. Onbegrijpelijk naar mijn mening. Het zou mij verbazen als Mislintat er volgend seizoen nog zit.

18 september 2023 om 19:09

Exact, hoe kan je geen rechtsbuiten hebben? Meer dan 40 miljoen uitgegeven aan 3 aanvallende spelers en niet één zie ik passen bij de speelstijl die we hanteren bij Ajax. Twee van die spelers schijnen het best te zijn als schaduwspits, terwijl die positie niet eens bestaat bij ons. Een club als Twente stijgt boven zichzelf uit, omdat ze een duidelijke speelstijl hebben en spelers daarbij uitzoeken. Het is echt geen hogere wiskunde. En ja, dan zitten er soms ook miskopen tussen, maar je hebt een goed plan. Met onze selectie kan je spelers of trainers wisselen zoveel je wilt, maar de selectie is niet complementair/in balans. Hiermee ga je geen samenstelling/opstelling krijgen die werkt. Misschien als je met 5 verdedigers gaat spelen en alles waar Ajax voor staat overboord gooit/gaat counteren/zeer opportunistisch gaat spelen zonder plan. Dan misschien, maar als het daarop uitdraait is het ook al een schande. Dan heeft Mislintat niet begrepen hoe het bij ons werkt. Niet qua aankoopbeleid, niet qua keuze voor de trainer/staf.

19 september 2023 om 08:30

Ajax heeft een rechtsbuiten. Eentje die al 278 wedstrijden als rechtsbuiten speelde, voor clubs als AZ, Feyenoord en Ajax.

Het gekke is, je hebt jarenlang voor hem geklapt als hij van rechts naar binnen kwam en scoorde voor Feyenoord. En nu zit ie bij Ajax en is het ineens geen rechtsbuiten meer?

19 september 2023 om 14:09

Iedereen ziet toch dat Berghuis tekort komt als rechtsbuiten? Heeft bij Ajax alleen top gespeeld als 10. Waarom hem dan op een plek zetten waar hij niet meer hoort? Ze hadden gewoon een echte rechtsbuiten moeten halen

19 september 2023 om 14:38

Echt onzin. Voor Berghuis speelde Ziyech daar in precies dezelfde vrije rol als Berghuis. Daar zit het probleem niet.

Tering een dag later komt het echte besef: die Mislintat heeft ons opgezadeld met allemaal middelmatige troep die zoals Vink al zei: zouden die (met alle respect) bij een Utrecht opvallen/uitblinken? Mistheelwat heeft ons allemaal Basseys voorgeschoteld. Ongelooflijk. Dit wordt weer 3-5 jaren bouwen. Krijg spontaan Vierklauw, Verlaat, Machlas, Kinkladze, Nieuwenburg vibes ervan.

18 september 2023 om 18:38

Nee hoor. We gaan alsnog gewoon meedoen om de titel. De rvc heeft de nieuwe aanwinsten geblokkeerd doordatber eerst verkocht moest worden. Anders waren de spelers er al in de voorbereiding en had men nu 12 punten. Dit gaat gewoon goedkomen.

18 september 2023 om 18:44

Als je sarcastisch bent moet je het wel leuker en beter brengen. Hoop vooral dat dit sarcasme is. Anders ben je net zo de weg kwijt als die data Duitser. Die zat gister zo achterover gezakt, ik denk dat zijn diamantenauge gewoon kleurlenzen waren: 1x bruikbaar max.

18 september 2023 om 20:53

Dat is echt onzin. Timber werd verkocht op 14 juli, Bassey op 28 juli. Eerste aankopen waren pas op 3 augustus met Ramaj en Forbs. Dat is 3 weken nadat Timber verkocht was. Heeft allemaal veel te lang geduurd voordat hij in actie kwam.

Normaal gesproken niet het niveau waar Ajax naar toe streeft maar in dit geval, waarin er geen enkele rechtsbuiten bij Ajax rondloopt, snap ik wel dat de technische staf hem wil hebben en kan die zeker van waarde zijn.

Maar waarom doen ze Berghuis niet op rechts? Die kan daar ook prima uit de voeten en ik neem aan dat er tussen al die aankopen toch wel een speler loopt die op 10 kan, zodat Berghuis naar de rechterkant kan.

18 september 2023 om 18:36

Wilde Steijn Berghuis niet juist op 10 hebben? Dat las ik dit weekend ergens.

18 september 2023 om 18:44

Leek er wel op in ieder geval, anders stonden berghuis en Akpom wel andersom.

18 september 2023 om 18:45

Berghuis heeft ook bij Ten Hag niet overtuigd als rechtsbuiten. Die is ook meer een middenvelder geworden dan een vleugelspeler. Ook wil Steijn hem graag als nummer 10 gebruiken voor de creativiteit.

18 september 2023 om 18:57

Hij heeft daar natuurlijk al een paar jaar niet meer gestaan en hij heeft helemaal geen diepgang in zijn spel.

Daarnaast is hij de enige creatieve 10 in de selectie. Akpom, Taylor en Bergwijn zouden daar ook kunnen staan maar vullen dat heel anders in. Dat kan ook maar dan moet je op 6/8 eigenlijk een spelverdeler hebben. Dat zou kunnen met vd Boomen maar ik denk dat Steijn er inmiddels achter is dat die te langzaam is en geen loopvermogen heeft (dat was ook de reden dat hij nooit doorbrak bij Ajax - Nederlandse clubs, die traptechniek had hij vroeger ook al).

Ik denk ze er na een paar wedstrijden achter komt dat Godts de beste - minst slechte optie is op rechts buiten, hij speelt beter vanaf links, maar de keren dat hij op rechts stond ging er alsnog behoorlijk wat dreiging van uit

18 september 2023 om 19:02

Wellicht, maar dan is het toch ook bijzonder dat Forbs, Akpom en die Georgier samen meer dan 40 miljoen hebben gekost en er niet één in de basis staat?

18 september 2023 om 22:44

Ja dat is zeker bijzonder...

Er zijn een heleboel posities waar we het moeten afwachten, en waar ik best wil geloven dat de jongens die gehaald zijn meer talent hebben dan ze tot nu toe, in een lastige situatie, hebben laten zien. Maar aanvallend en dan vooral op rechtsbuiten begrijp ik de aankopen niet helemaal (of helemaal niet).

Forbs was in mijn ogen niet nodig geweest. Je had ook na het vertrek van Tadic met Bergwijn al een linksbuiten en in de vorm van Godts een prima speler als stand-in.
Na het vertrek van Kudus hadden ze een rechtsbuiten nodig omdat conceicao te ligt was voor een basis plaats. Maar die hebben ze niet gehaald, en vervolgens de enige echte rechtsbuiten ook nog eens laten vertrekken.
En Akpom en Mikautadze zijn beiden gehaald als stand-in van Brobbey, dat lijkt mij er een te veel en buitenspelers zijn het sowieso niet.

De minuten die Godts tot nu toe heeft gekregen vind ik hem altijd een goede indruk maken, zelfs vanaf zijn mindere rechter kant. Daarnaast heeft hij als voordeel dat hij Brobbey en Berghuis en Bergwijn al kent waardoor er ongetwijfeld meer automatismen tussen die spelers zitten dan wanneer je Forbs, Akpom of Mikautadze er neer zet.

Als dit zo is, dan geeft dat wel de puinhoop binnen Ajax aan…. Steijn lijkt (haast) geen door hem gewenste speler binnen te mogen halen…

Tuurlijk val je je geen bult aan deze speler, maar hij gaat Ajax ook niet redden natuurlijk. Deze gok kun je daarom best maken, maar het is dus de vraag of je er wat aan hebt.

18 september 2023 om 18:50

Als dit zo is. Het is Mike Verweij...de man die nu al weken achtereen van alles uit zn duim loopt te zuigen.

18 september 2023 om 19:44

En toch blijkt hij er al meerdere malen niet naast te zitten.

Maar goed, als jij tevreden bent met dit wanbeleid

18 september 2023 om 20:19

Zijn verzinsels komen toch wel vaak in de buurt van de realiteit, maar ik vind jouw verweer altijd dapper en vermakelijk.

Ben benieuwd wanneer jij capituleert.

Haal hem er gewoon bij. Je hebt momenteel niemand die op rechtsbuiten kan spelen want Steijn wil graag Berghuis op het middenveld hebben. Ook is die natuurlijk niet best daar sinds hij is gekomen naar Ajax. Een Bergwijn, Akpom, Forbs en Mikautadze daar is pure armoede. Mag hopen als je hem kan overtuigen voor een redelijke salaris dat het een no-brainer hoort te zijn. Je kan momenteel niet eens 4-3-3 spelen omdat de rechterkant zo beperkt is. Gewoon een jaarcontract geven en kijken hoe het gaat. Zoveel risico zit er ook niet bij een transfervrije speler…

Als we dit soort spelers gaan contracteren ben ik het wel eens met al die sensatiezoekers dat Ajax echt Helemaal de weg kwijt is. Hopelijk zwicht men niet en laten we deze speler lekker zitten. Gaat niks toevoegen aan Ajax en het niveau waar we heen willen. Ga gewoon 532 spelen met twee super aanvallende wingbacks en driemansverdediging. Dus Sosa en Gaaei die er veel overheen komen en Avila, Hato en Sutalo als blok. Met daarvoor dan Mansvert, Tahriovic en Berghuis + als aanvallers Bergwijn/brobbey. Heb je wel voor een godsvermogen op de bank zitten (3 aanvallers) maar ja zo vreemd is er helaas ingekocht door Mislintat.

18 september 2023 om 18:58

Liever El Ghazi halen, zodat er tenminste een optie is op rechtsbuiten dan zonder rechtsbuiten te blijven zitten. Dat El Ghazi überhaupt al wordt geopperd als mogelijke versterking is typerend voor het slechte aankoopbeleid van Mislintat. Zoveel geld uitgegeven. Ook aan reserves of spelers die niet passen in ons systeem, maar geen enkele rechtsbuiten. Dat El Ghazi wordt genoemd en, vanwege het type speler dat hij is, zelfs nog iets kan toevoegen aan Ajax is puur en alleen zo vanwege het aankoopbeleid van Mislintat.

18 september 2023 om 20:21

Een van de mogelijkheden op korte termijn, maar eigenlijk vind ik hem onder niveau Ajax

Beste transfer voor Ajax nu is om die Duitser af te kopen, en echt iemand met een Ajax hart aan te stellen die weet waar de club voor staat, die man die er nu zit maakt er een puinhoop van.

Mike je wordt nu wel heel doorzichtig. En als je het over middelmaat hebt maar dan wel El Ghazi bij Ajax wil zien dan ben je echt te hypocriet voor woorden.

18 september 2023 om 18:55

Niet waar. In dit geval is El Ghazi gewoon een versterking, omdat er geen rechtsbuiten is doordat Mislintat het vertikte er één te halen/alle opties weg heeft gedaan. Mislintat heeft als taak om spelers te halen die Ajax beter maken. Tot nu toe lijkt dat, op z'n zachtst gezegd, niet helemaal gelukt. En het halen van El Ghazi zou Ajax wel beter maken, omdat dat ons meer in staat stelt om het gewenste 433 te spelen.

18 september 2023 om 19:07

El Ghazi is gewoon een versterking hoor want Mislintat heeft geen rechtsbuiten gehaald terwijl dat eigenlijk prioriteit nummer 1 had moeten zijn boven Mikaudatze. Normaal is een speler als El Ghazi niet van het niveau Ajax nee. Maar als je nalaat om een capabele rechtsbuiten te halen dan is er niet veel nu de window gesloten is.

18 september 2023 om 19:33

Als ik de balans opmaak van Mislintat:
- Goed de verdediging versterkt
- Goed de controleurspositie versterkt
- Goed verkocht, voor goede bedragen
- Slechte timing van transfers (te laat)
- Slecht de aanval versterkt
- Slechte bedragen (te veel) betaald voor een aantal spelers.
Goede of logische aankopen: Gaaei (rechtsback was nodig), Sutalo (vervanger Timber), Avilla (vervanger Bassey, wel te duur), Sosa (linksback was nodig), Tahirovic of Mannsverk (allebei was niet nodig denk ik), Van den Boomen (gratis).
Slechte of onnodige aankopen: Ramaj (te duur voor een back-up), Medic (geen Ajax materiaal), Forbs (veel te duur voor een voorlopig matig talent die alleen op links achter Bergwijn kan), Tahirovic of Mannsverk (een is overbodig), Akpom en Mikautadze (allebei geen Ajax spitsen, te duur, een is sowieso overbodig).
Ik beoordeel Mislintat met een 5,5 afhankelijk van hoe spelers als Gaaei, Mannsverk, Avilla, Akpom, Mikautadze dit seizoen ontwikkelen wordt het een 4,5 of een 6,5.
Dan Steijn, die verneukt een aantal spelers: Van den Boomen door hem twee keer in de rust te wisselen, Sutalo door hem aan zijn lot over te laten, Mannsverk door hem te laten debuteren in een team waar iedereen zwemt, en Akpom en Mikautadze door ze op rechtsbuiten te zetten. Voorlopig beoordeel ik Steijn met een 4,5 - zeker ook vanwege zijn gezeur in de media over Mislintat en zijn spelers. Hij heeft totaal geen vaste kern gesmeed, de verkeerde aanvoerder gekozen, elke week lukraak nieuwe aanwinsten erin gegooid, de jeugd straal genegeerd, en geen enkel vertrouwen in de ploeg gekregen.

18 september 2023 om 19:34

Daaraan wilde ik toevoegen: El Ghazi gaat aan al dat gepruts van Mislintat en Steijn niks veranderen.

18 september 2023 om 19:46

Goed de verdediging versterkt? Goed de controleurspositie versterkt? Wie dan?

18 september 2023 om 19:54

@LeidseHood, de aanstelling van Steijn hoort natuurlijk net zo goed op het conto van Mislintat te komen. Ook bekijk jij de aankopen nu grotendeels individueel, terwijl een TD ook moet zorgen voor een complementaire selectie. Er zijn bijna geen basiswaardige spelers met leiderschapskwaliteiten, ervaring in de basis ontbreekt, veel nationaliteiten (maakt het werk voor Steijn ook veel lastiger). Ramaj en Gaaei zijn voor miljoenen gekocht, maar tot nu toe staan er nog steeds spelers in de basis die al jarenlang aantonen tekort te komen. Mislintat heeft in mijn ogen ook Tadic veel te makkelijk laten gaan, omdat wij zijn goals en assists gewoon niet konden vervangen. Verder vind ik de verkopen ook niet zo heel bijzonder. Ajax spelers liggen altijd goed in de markt. Tot nu toe krijgt Mislintat, overall, een magere 3. Meer dan de helft van het uitgegeven geld lijkt weggegooid geld, de selectie is niet in balans, spelers ontbreken om het gewenste spel te spelen en de hoofdtrainer heeft ook nog nooit aangetoond dat spel te kunnen realiseren. Al met al zit er geen groot, samenhangend idee achter.

18 september 2023 om 20:24

LH, gegeven de fouten die gemaakt zijn, vind ik je 5,5 beoordeling behoorlijk ‘aan de softe kant’

18 september 2023 om 21:29

@wok666 ik vind Gaaei Sutalo Sosa Avilla Mannsverk Tahirovic Vd Boomen prima spelers, voor zover ik ze kan beoordelen.

@Detoekomst, ja eens, het aanstellen van Steijn lijkt inderdaad een fout te zijn geweest die ik niet heb genoemd. Qua samenhang geef ik voornamelijk Steijn de schuld. Die gooit er elke week 5 nieuwe spelers in, dan kan Mislintat halen wie hij wil, maar krijg je nooit samenhang. Verschillende nationaliteiten vind ik geen probleem, met Gorter Rensch Hato Van den Boomen Taylor Berghuis Bergwijn Brobbey zie ik genoeg Hollanders, ook daar moet Steijn gewoon mee kunnen dealen (voertaal Nederlands = absurd). Qua balans mis ik echt alleen een rechtsbuiten, misschien wat leiderschap, dat kan ik lastig inschatten maar lijkt inderdaad weinig aanwezig alhoewel ik Sutalo Sosa Van den Boomen Berghuis wel ervaren vind.

@NJfromVOL misschien is een 5,5 inderdaad soft, dat komt dus omdat ik met name Steijn verantwoordelijk vind voor wat sommigen bij Mislintat neerleggen. Maar goed, zoals Detoekomst zegt, Steijn was ook de keuze van Mislintat, dus laat ik er een 5 van maken.

Transfers kun je niet meer sluiten dus als je nog iets wil toevoegen aan de selectie dan kom je bij spelers zonder contract. Dan is hij misschien niet eens zo gek om erbij te hebben. Desnoods geef je een contracten vergoeding per gewonnen wedstrijd en evt bonus. Lijkt me een goedkope oplossing om de buitenwereld te tonen dat er wel degelijk naar Steijn wordt geluisterd.

Niet het niveau dat we moeten nastreven, maar als je geen rechtsbuiten hebt is elke rechtsbuiten een versterking. Dit is een goedkoop, Nederlands alternatief die de club en speelstijl kent. Daarnaast werkt El Ghazi wel hard voor de club. Ik zie dit wel zitten, maar dat ik hier blij mee kan zijn komt puur door het falen van Mislintat om geen rechtsbuiten in de selectie te hebben. Dat is gewoon niet voor te stellen, omdat er wel veel geld uitgegeven is aan reserves op andere posities/spelers die het best renderen op een positie die er niet eens is bij ons. Voor iemand die zegt dat hij Ajax, de speelstijl, de filosofie en alles waar Ajax voor staat goed heeft bestudeerd en gebruikt als leidraad in zijn handelen heeft Mislintat overduidelijk gefaald.

Niet goed genoeg voor PSV maar wel voor Ajax? Krijg meer het idee dat Steijn niet weet hoe hij spelers van een hoger niveau moet gebruiken en terug valt op middenmaat

18 september 2023 om 18:59

Heb je zondag niet gekeken? De meeste aankopen laten qua basisvaardigheden nog niet eens zien van een middelmatig niveau te zijn...

18 september 2023 om 19:22

De jongens die er al waren ook niet. Bergwijn en Rensch hoorden bijv ook al weken lang tot de slechtere. Die laten nog minder zien dan al die aankopen.

18 september 2023 om 19:33

Ook helemaal mee eens. Op linksbuiten is dramatisch doorgeselecteerd. Tadic had je nooit weg mogen doen, omdat zijn doelpunten en assists niet te vervangen zijn en hij een echte leider is. Bergwijn had je juist weg moeten doen, omdat hij faalde, niet paste bij de speelstijl en qua persoonlijkheid een zwakkeling is. Hij is juist aanvoerder gemaakt. Rensch komt ook al jaren tekort, maar wordt schijnbaar ook als steunpilaar gezien... Taylor is er gelukkig uit, maar de spelers die gehaald zijn als concurrenten komen ook nog tekort en een aankoop van 5 miljoen is niet eens beter dan Gorter (die ook al bewezen had tekort te komen).

18 september 2023 om 19:12

Ajax is denk ik ook wel minder dan het huidige PSV. Buiten dat was hij vorig seizoen een prima wissel en zat hij een tijdje toch dicht tegen een basisplaats aan. Helaas heeft hij het toen juist op dat moment af laten weten en blessures speelde ook wel een rol.

Flikker die overbetaalde Bergwijn maar rechtsbuiten. Is ook 10x niks, maar nog steeds een klasse beter dan de huidige El Ghazi. Feit is dat het eigenlijk geen reet uitmaakt. Als ik Steijn was zou ik 4-4-2 gaan spelen. Dan gaan ze maar zeiken dat dit niet des Ajax is, maar hij krijgt toch zelf die middelmaat door zijn strot geduwd. Tuurlijk volgen na vette jaren ook mindere, maar op dit moment is het gelijk 4 klassen minder dan 2 jaar geleden. Er zitten spelers tussen die een Heerenveen geen eens zou willen hebben. Ik zou haast zeggen dat ik dat werk van die Mislintat ook wel zou kunnen doen. Wat een prutsers.

18 september 2023 om 19:17

Bergwijn een klasse beter dan El Ghazi? Die was vorig seizoen gewoon nog van waarde bij PSV. Wat heeft Bergwijn nou allemaal laten zien haha. 32,5 miljoen en die kerel kan er werkelijk geen pepernoot van op de eerste 3 weken van vorig seizoen.

Snap niet dat Ajax niet voor deze optie gaat.

Even zonder gekheid, tuurlijk wil hij naar ajax. Maar dan ga je toch gewoon verder met je waar je gebleven bent. Middelmaat binnenhalen, want laten we eerlijk zijn el gazhi tikt het niveau niet meer aan of in iedergeval amper aan. Dit moet je als ajax zijnde toch niet willen en nastreven

18 september 2023 om 19:38

Als bij jullie Bijlow, Wellenreuther en die keeper van City geblesseerd zouden zijn, gaat Feyenoord toch ook kijken naar een transfervrije keeper? En dan kom je toch ook uit bij iemand die eigenlijk flink tekort komt, maar ja, alles beter dan een jeugdspeler van 19.... Als je niks hebt, is alles een versterking.

18 september 2023 om 20:37

Ik.heb het toch niet over feyenoord, ik zeg alleen dat ajax het niveau van el gahzi niet moet nastreven

18 september 2023 om 20:47

Ik geef gewoon een vergelijkbaar scenario als voorbeeld. Probeer je je dat eens voor te stellen en bedenk dan nog eens dat El Ghazi wat toe kan voegen op dit moment.

18 september 2023 om 20:52

Ik snap wat je bedoeld maar met het vermogen wat ajax heeft en de "crisis " waar je nu in zit. Ga je toch niet verder met middelmatige aankopen of transfervrije spelers. De rechtsbuiten positie is inderdaad een heikel punt bij jullie, maar je moet je afvragen of deze spelers met dit niveau een rechtsbuiten nodig hebben en niet een ander systeem. Buiten dat denk ik serieus niet dat wanneer er 3 keepers geblesseerd zijn er middelmaat gehaald gaat worden.

Mislintat heeft natuurlijk gelijk dat we met El Ghazi niks opschieten. Alleen dan had hij Steijn wel een andere bruikbare rechtsbuiten mogen geven en niet alle rechtsbuitens deze zomer uit moeten lenen.

Ik vermoed ..... 30 dagen.....
Dan zal de berekening rond zijn en ligt Mislintat eruit of Steyn

Enkel de vraag welke kop eerder op het hakblok ligt.

Dat dit gedoemd is te mislukken, merk je nu al.
Steijn staat niet achter de aankopen van Mislinat

18 september 2023 om 19:35

Klopt helemaal. Hierboven wordt het al geopperd, maar waarschijnlijk is Godts de beste optie op rechtsbuiten. Dan zijn onze meest aanvallende spelers Berghuis, Bergwijn, Brobbey en Godts... Spelers die er vorig jaar ook waren en hebben we meer dan 40 miljoen de Amstel ingegooid.

18 september 2023 om 19:42

Als dat onze beste spelers zijn, moet Steijn ze opstellen en niet elke week geforceerd elke nieuwe aanwinst er meteen ingooien zonder dat ze een idee hebben wat ze moeten doen. Een aanval met Taylor op tien en dan Bergwijn Brobbey Berghuis of zoals jij zegt met Godts op rechtsbuiten en Berghuis op tien, daar moet je gewoon mee kunnen winnen van Heracles, Fortuna, Excelsior, Ludogoretz. Dat doet Steijn niet. En daar kan Mislintat weinig aan doen. Mislintat heeft de verdediging en de zes en de acht wel goed versterkt en ook daar maakt Steijn een tactisch potje van. (niet dat Mislintat vrijuit gaat btw, die rechtsbuitenpositie is echt een schande.)

18 september 2023 om 19:56

Ben het niet met je eens dat hij de 6 goed heeft versterkt. Alvarez is enkele klasses beter dan de 2 aankopen voor die positie. We hebben daar veel kwaliteit en mentaliteit ingeleverd.

18 september 2023 om 21:31

Oke ja dan ben jij minder overtuigd van de opties die Steijn daar heeft: Tahirovic Mannsverk Vos, die zijn niet meteen op niveau Alvarez maar daarvan zou er echt wel een daarheen moeten kunnen groeien. Wat je daar aan mentaliteit inlevert krijg je hopelijk terug met Sutalo voor Timber en Gaaei voor Rensch, die allebei vrij soft waren/zijn.

18 september 2023 om 19:38

Eens. 30 dagen is nog lang als er niet snel gewonnen wordt. Steijn zou je wat mij betreft altijd eerder moeten ontslaan. Die spelers moet je het nu mee doen, als je Mislintat ontslaat zijn niet ineens zijn aankopen ongedaan. Met een nieuwe trainer zou je misschien meer uit het team moeten halen. Zowel Steijn als Mislintat hebben fouten gemaakt, maar Steijn wat mij betreft veel meer. Gaaei, Sutalo, Sosa, Avilla, Tahirovic, Mannsverk, Van den Boomen zijn volgens mij allemaal spelers die echt wel iets kunnen. Voeg daaraan toe de bestaande selectie met Rensch, Hato, Taylor, Vos, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Godts en talenten uit de jeugd, en je moet echt wel meer kunnen laten zien dan we tot nu toe hebben gezien. Dat ligt meer bij Steijn dan bij Mislintat - ook al is het gebrek aan rechtsbuiten een enorme fout van hem, en waren te veel aankopen te laat aanwezig.

Gelukkig heeft Ajax Kudus en Conceição laten gaan...

Kom lekker bij utrecht spele!

Ach ja, waarom ook niet. Anwar El Ghazi... Kon bij PSV toch ook echt geen minuut overtuigen, maar hij komt voor de 2e keer even de kar trekken hoor bij Ajax. Laten we Boilesen ook nog even terug halen, kunnen we die op linksback zetten. En misschien dat Bulykin nog een seizoentje te porren is voor in de spits. Als we er dan toch een circus van aan het maken zijn, laten we het dan goed doen ook. Voor het seizoen had ik nog getekend voor een plek in de top 5, maar ik ben bang dat ik m'n hoop/verwachting toch langzaam bij moet gaan stellen naar top 10. God allemachtig wat een gigantische puinhoop is dit zeg... Alle mooie jaren en successen van de afgelopen 10 jaar is binnen een jaar compleet naar de klote!

Lijkt me nou niet iemand die Ajax beter maakt, integendeel.

18 september 2023 om 20:40

Slechter zal je er niet van worden. Ik vond hem destijds niet heel geweldig. Het ontbreekt die jongen ook aan de juiste mentaliteit af en toe.
Maar ja als je hem zo gratis kan oppakken...... Maar de Duitse dictator heeft zijn twijfels omdat hij hem zelf niet heeft bedacht. Toen Bosz zichzelf aanbood, wilde hij het ook niet...

Bij mijn favoriete club PSV heeft Anwar af en toe redelijk belangrijke goals gemaakt maar over het algemeen is hij toch grotendeels mislukt bij PSV. Anwar is op tijd vertrokken bij PSV want hij was sowieso al invaller en de concurrentieslag met Lang, Lozano, Bakayoko en zelfs Vertessen had hij nooit kunnen winnen. Volgens mij drukte Anwar ook nog aardig op de loonkosten bij PSV maar dat weet ik niet zeker. Persoonlijk vind ik Anwar El Ghazi een flegmatieke momentenvoetballer maar hij kan een aanwinst zijn voor Ajax simpelweg omdat Ajax nu geen rechtsbuiten heeft.

Smijt die Duitser er eerst uit. Knapt het een beetje van op. Al zal zijn erfenis nog vele jaren voelbaar zijn. Je laat je als club toch niet terroriseren? Laat van Halst nu maar eens laten zien wie hier directeur is! Hupsakee, daar is het gat van de deur.

18 september 2023 om 20:48

Die kan moeilijk Mislintat ontslaan. Die heeft als lid van de RvC ook zijn komst en handelen toegelaten. Als hij Mislintat ontslaat, zegt hij eigenlijk ook dat hij het zelf heeft verkloot als toezichthouder.

Wat ik overigens constant als excuus zie/zag was dat Ajax zoveel nieuwe spelers heeft. Er stonden gisteren 5 nieuwe spelers in bij Ajax.

Zaterdag stonden er 4 nieuwe spelers in bij PSV, dat loopt perfect. Dus laten we met z’n allen dat hele excuus gewoon overboord gooien. kwaliteit is het probleem. Succes met de strijd om plekkie 6/7!

Je bent knettergek als je El Ghazi een contract geeft. Aardige jongen, middelmatige speler. Is ook nog eens beter op links, gelukkig hebben we er daar al 737 van.

El Ghazi.. dat is toch wel echt niveau Heerenveen. Iedereen zeurt dat Mislintat middelmatige spelers haalt, maar als hij dan de komst van een middelmatige speler blokkeert is het weer niet goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren