Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hoe Ihattaren Vanenburg als baksteen liet vallen: ‘Zat hij gewoon ergens anders’

Laatste update:

Gerald Vanenburg vindt het ongelooflijk pijnlijk dat hij Mohamed Ihattaren niet uit het slop heeft kunnen trekken. De oud-international werd tijdens zijn intensieve persoonlijke begeleiding keer op keer teleurgesteld door de twintigjarige middenvelder, zo legt Vanenburg maandagavond uitgebreid uit bij Rondo. "Als híj het wil, dan wil ik hem nog steeds helpen, honderd procent", aldus Vanenburg.

Ihattaren kwam precies een jaar geleden met overgewicht binnen bij Ajax. Vanenburg onthult dat hij Marc Overmars zelf aanraadde om Ihattaren te huren van Juventus. "Marc wilde Mo eerst niet. Ik zei tegen hem: 'Áls we hem aan de gang krijgen, dan is hij beter dan de spelers die Ajax heeft.' Uiteindelijk heeft Ajax zelf besloten om hem te halen. Wat een geweldige speler. Maar als je hem nu ziet, dan schieten de tranen in je ogen."

Ajax stelde Vanenburg aan om Ihattaren op te trainen en wedstrijdfit te maken. "Ik was constant bezig om te zoeken naar een prikkel, om hem te raken", vertelt Vanenburg. "Ik stuurde hem foto's van de Braziliaanse Ronaldo. Dan zei ik: 'Zo zie jij er ook uit.' Het moet wel van de speler zelf uit komen, je moet het zelf doen. Waar het misging? Het gaat om ten koste van alles willen slagen. Als je te veel dingen eromheen hebt... Als je dat niet snapt... En hij snapt het niet, dat blijkt nu wel, anders had hij nu bij de grootste clubs kunnen spelen."

Ihattaren kwam niet al zijn afspraken met Vanenburg na. "Je moet het zelf doen. Je zult het zelf moeten laten zien, op tijd moeten komen voor trainingen. Als ik hem bezig heb gezien, dan snapt hij dat gedeelte niet. Hij kwam niet altijd te laat, maar hij heeft te veel dingen eromheen die hij belangrijker vindt. 'Ik ben daar', en dan zit 'ie ergens anders. Het gaat om vertrouwen in elkaar hebben. Als je veel voor iemand doet dan verwacht je dat ook terug."

Ondanks de moeizame samenwerking met Vanenburg werd Ihattaren in het voorjaar van 2022 steeds fitter. "Bij Ajax was hij echt goed bezig. Hij kwam bij Jong Ajax en maakte in twee duels drie of vier doelpunten. Hij liet meer zien dan een ander in een heel seizoen voor elkaar krijgt." In de zomer sloot Ihattaren aan bij Ajax 1 en speelde hij twee oefenduels. In die laatste wedstrijd, tegen SC Paderborn 07, maakte de aanvallende middenvelder veel indruk met zijn dribbels en een fenomenale rake vrije trap. "Als hij één à twee weken was doorgegaan, dan had hij gewoon bij Ajax in de basis kunnen komen."

Daarna raakte Ihattaren echter volledig uit beeld en kwam hij louter nog in het nieuws vanwege problemen buiten het veld. In september vroeg Ihattaren opnieuw aan Vanenburg om hulp. Laatstgenoemde ging daarop in. "Toen ben ik heel duidelijk geweest. Ik heb gezegd: 'We gaan trainen en je gaat doen wat ik zeg. Als je dat niet doet, dan wordt het een heel kort verhaal.' Hij moest rondjes lopen. Zag ik hem na één rondje alweer wandelen. Toen kwam hij naar me toe en heb ik gezegd: 'Ik weet niet wat je aan het doen bent, maar ik ga naar binnen. We kappen ermee. Óf we gaan trainen, óf we gaan niet trainen.' Hij stapte gewoon van het veld. Je hoopt dat hij weerstand biedt, van: 'Nee, blijf!' Maar dat had hij niet. Dat is zijn probleem, terwijl het eigenlijk een geweldige jongen is."

Vanenburg twijfelt geen seconde aan het potentieel van Ihattaren. "Ik heb weinig spelers gezien met zoveel talent. Hij is echt buitencategorie. Dat maakt het zo pijnlijk. Hij heeft het maar heel kort laten zien bij PSV, maar hij zette spelers aan de kant – die écht goed waren – alsof ze er niet stonden." Ondanks alles blijft Vanenburg beschikbaar voor Ihattaren. "Als hij het wil, dan wil ik hem helpen, honderd procent. Omdat ik namelijk heb gezien dat hij buitencategorie is. Ja, dat zou ik wel doen."

Net als Ihattaren werd Vanenburg geboren in Utrecht. "Ik kom ook uit zo'n soort wijk (als Kanaleneiland, red.). Ik heb ook altijd moeten vechten toen ik jong was. Dat is anders dan als je uit een wijk met allemaal herenhuizen komt. Dat is helemaal niet erg. Je wordt op een bepaalde manier opgevoed. Hij heeft meer moeite om daar afscheid van te nemen dan dat ik dat had. Dat denk ik."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Weet jij de laatste? ????
Reacties

Toen ajax er aan begon wist iedereen al dat het trekken aan een dood paard was. Wel jammer dat zo'n groot talent verloren is gegaan. Maar ja het ligt aan hem zelf.

16 januari 2023 om 22:27

Het blijft eeuwig zonde dat Dumfries niet zijn talent heeft. Dat had me toch een voetbalmachine geworden

16 januari 2023 om 22:32

Of als weghorst het talent van ihattaren gehad. Ik sluit niet uit dat die dan bij de beste spitsen van dit denceniun hoort

17 januari 2023 om 01:13

Of als Jack Tuyp de dribbels van Ronaldinho had en het talent van Zlatan!

Laten we de grap aub niet verder uitmelken..

16 januari 2023 om 22:31

Mwa, uiteindelijk is het verspeelde energie geweest inderdaad omdat er altijd wel een terugval zou zijn gekomen gezien zijn gedrag nu weer. Echter leek Ajax m, net zoals Vanenburg hier ook zegt, verdomd dichtbij wedstrijdfit en in vorm te hebben gekregen afgelopen voorbereiding. Het is jammer dat die jongen zelf daar niet heeft ingezien dat dit zijn kans was het om te draaien en wederom verviel in zijn oude fouten.

17 januari 2023 om 01:16

Tja Ihattaren. Wat valt er nog meer over te zeggen. Het verhaal is inmiddels zo klaar als een klontje.

17 januari 2023 om 06:21

Ook dan had hij een mindere periode uit vorm gekend of was hij een keer geblesseerd geraakt en daar niet uit gekomen. Zijn zat spelers die vanwege hun gedrag nooit de top halen. Kijk ook bijvoorbeeld zo'n Tannane weer afgelopen weekend, minder talent dan Mo, maar ook echt een goede voetballer. Echter, geen teamspeler en slecht karakter.

16 januari 2023 om 22:34

De verstandige mensen wel. Ik heb alleen van veel mensen wel geluiden gehoord helaas dat Ajax hem wel weer ff op de rit zou krijgen. Misschien tegen beter weten in ook...

16 januari 2023 om 23:19

Dit vind ik echt weer achteraf gelul. Als het echt zo duidelijk was geweest had hij die goals bij Jong Ajax niet gemaakt en had hij niet in de voorbereiding op het nieuwe seizoen dicht tegen het eerste aangezeten. Maar he, uiteindelijk heb je gelijk, maar ik vind het wel erg makkelijk.

Kan nu ook gaan roepen dat Messi zo in vorm was dat het wel duidelijk was dat hij Argentinië wereldkampioen ging maken.

Heel jammer, tranen in me ogen als ik telkens terug denk hoe het gegaan is. Is eigenlijk ook een hele beleefde jongen, maar goed topsport is niet voor iedereen weg gelegd terwijl hij het talent er wel voor heeft. Jammer.

16 januari 2023 om 22:33

Ik snap wat je bedoelt, maar zo beleefd ben je niet als je constant mensen voorliegt, bedriegt en laat zakken. Voor de camera wellicht wat onschuldig maar de tijd dat Mo nog een 'geweldige lieve jongen' is, ligt ver achter ons. Daarvoor laat hij te vaak het tegendeel zien.

16 januari 2023 om 22:35

Tranen in je ogen? Deze jongen heeft banden met zware criminelen. Heel veel jongens van zijn leeftijd zouden graag zijn talent hebben en de kansen die hij steeds krijgt. Hier hoef je absoluut geen medelijden mee te hebben hoor. Uiteindelijk doet hij het zelf. Ik snap dat niet alles zwart wit verklaard kan worden maar in zijn geval wijst alles naar luiheid, disrespect en gemakzucht. Als ik ergens tranen in mijn ogen van krijg dan is het de liefdadigheid en doorzettingsvermogen van Vanenburg. Wat een topgozer.

16 januari 2023 om 23:27

@Vijfmeteijn,

Je laatste zin, het enige juiste aan dit hele verhaal. Vanenburg!

16 januari 2023 om 23:55

Zoals vanenburg zegt heeft hij te veel oog voor randzaken (lees foute vrienden en het materialistische leven wat daarbij komt kijken) ik denk dat hij meer respect (en voorbeeld nemen aan) heeft voor een succesvolle rapper of crimineel dan voor een vanenburg. Hij is van jongs af aan gepamperd door zijn talent en kende geen tegenslagen. Nadat hij zijn vader verloor is hij gaan zoeken naar nabijheid en andere vaderfiguren. Die heeft hij dan in het foute cirquit gevonden. Als je hem volgt op Instagram dan zie je wat hij post nog vrij puberaal is. Hij heeft door zijn talent en geen tegenslagen een enorme handleiding denk ik. Alle lof voor vanenburg hoor, maar het is hem helaas toch niet gelukt om hem in het gareel te krijgen of echte raken. Ik ben benieuwd of ihattaren ooit nog zijn verhaal gaat doen en nog zijn talent ergens waarmaakt. Misschien valt het kwartje ooit nog eens bij hem?! Hij is in ieder geval nog erg jong.

16 januari 2023 om 22:36

Een beleefde jongen als er een camera in de buurt is, anders dus echt totaal niet,.straatschoffie is het.

16 januari 2023 om 22:36

Tranen in je ogen?

Stel je ff niet zo aan, man..

16 januari 2023 om 22:36

Als je mensen zo laat vallen die voor jou door het vuur gaan dan ben je helemaal geen beleefde jongen. Droog die tranen maar snel.

16 januari 2023 om 22:47

Dit is een grap toch? Als je topvoetballer wordt er wat van je verwacht maar dat is overal in de maatschappij

17 januari 2023 om 00:08

Misschien zit daar het probleem wel. Ik denk altijd maar: Je moet iemand beoordelen op z'n daden, niet op z'n woorden. Zo kwam 'ie op mij ook over, maar als je de verhalen en z'n acties onder de loep neemt, is de term 'beleefd' niet het eerste dat te boven schiet. Overigens is 'beleefd' sowieso een hele relatieve term. Janken ga ik in ieder geval zeker niet om zo'n knaap.

"...terwijl het eigenlijk een geweldige jongen is."

Schiet mij maar lek, maar ik zie niet positiefs in het gedrag van Ihattaren, daarom zou ik ook graag gelezen hebben wat hem dan zo geweldige jongen maakt.

16 januari 2023 om 22:32

Eerlijk gezegd vroeg ik me dat ook altijd af. Enige wat ik lees is dat hij beleefd is. Als je dan al geweldig bent?

16 januari 2023 om 22:38

@NJfromVOL Als iemand een mentale wrak is betekent dat niet dat hij of zei geen goed mens kan zijn. Misschien ben jij te kortzichtig en geneigd om iemand z'n hele karakter te veroordelen op basis van een aantal items in de media. Zeg maar wat de waarheid is..

16 januari 2023 om 22:53

Ze zeggen wel eens dat hersenen pas klaar zijn met ontwikkelen op je 25e, nou, dan loopt Ihattaran op z’n 20e(?) nog 15 jaar achter. We leven in een gemeenschap waar we overal respect en medeleven voor moeten hebben maar vergeet niet dat deze gast meer begeleiding, van top mensen, geld heeft dan andere leeftijdgenoten die het zelfde hebben meegemaakt maar wel veeeeel beter met de situatie omgaan. Bedenk eens dat als hij met een psycholoog wilt praten er morgen plek is, maar de gewone burger moet momenteel weken wachten door wachtrijen in die zorgsector, Nee geen medelijden. Mensen verdienen 2e kansen, geen 277 kansen. Zeker niet als ze in je schoot geworpen krijgt met geld genoeg voor de best mogelijke zorg. Laat hem nu zelf maar oplossen: hij wilt overduidelijk niet geholpen worden, prima.Hij is oud genoeg om op z’n minstens z’n best te doen, want hij zegt dan “ja” op hulp en doet uiteindelijk niets, ja zo werkt dat niet. Wees dan op z’n minst eerlijk.Dat weet je ook als je mentaal een wrak bent. Normen en waarden verleer je niet, die ondermijn je hooguit op de situatie wat jou beter uitkomt…

16 januari 2023 om 23:03

Ik stel niet dat hij geen goed mens kan zijn, maar ik zeg dat ik het niet kan zien en ben dus heel benieuwd wat hem tot (niet eens een goed mens, maar zelfs) geweldige jongen maakt.

Je bagatelliseert het aardig door zijn wangedrag terug te brengen tot "een aantal items in de media". Ik zie een jarenlang patroon van destructief gedrag.

Dus nogmaals: wat maakt hem dan een geweldige jongen en bespaar me je theoretische beschouwingen.

16 januari 2023 om 23:16

@Maurootje Ik heb nooit beweerd dat we respect voor hem moeten hebben of dat we hem zielig moeten vinden. Integendeel, ik vind juist dat hij een man moet worden en zich als zodanig moet leren gedragen maar dat heeft niets te maken met mijn vorige reactie. Dat iemand mentaal heel zwak is betekent niet dat hij of zei geen goed mens kan zijn. Het zijn van een goed mens is een veel breder begrip dan het wel of niet hebben van een professionele mentaliteit. Want volgens die redenering zouden bijvoorbeeld ook alle verslaafden een slecht mens moeten zijn maar zo denk ik niet ondanks hun duidelijke beperking. Wij zijn als mensen vaak geneigd om met een veroordelende vinger te wijzen simpelweg omdat we iets of iemand niet begrijpen. De ironie..

16 januari 2023 om 23:23

@NJfromVOL Om op je eerste zin te reageren: Begrijp je dan niet dat jij dat niet kan zien omdat je hem niet kent en bijna niks van hem weet? Ik ken hem ook niet en weet ook weinig van hem dus ik kan niet zeggen dat hij een goed of slecht mens is en dat is mijn hele punt. Waarom zijn we geneigd om persé een oordeel over iets of iemand te geven terwijl we ons zelf helemaal niet in die positie hoeven te plaatsen. Wie zijn wij? Ik weet zeker dat wij hier allemaal lijken in ons kast hebben liggen dus een wat nederige houding zou ons denk ik sieren.

16 januari 2023 om 23:45

@hans, Ik vorm een mening o.b.v. de observaties die ik heb gedaan (kan doen) / de informatie die ik heb. Dat doe ik in het dagelijkse leven ook, wetende dat mijn beeld nooit compleet kan zijn en bereid ben bij te sturen. Dat is precies waar ik om vraag; die extra informatie die ik blijkbaar niet heb.

Dat maakt jouw stelling dat iedereen lijken in de kast heeft nogal impertinent. Ik mag niet oordelen ondanks een reeks van observaties, terwijl jij helemaal niets van mij weet, en dan andere 1.000 reaguurders, maar wel een algemeenheid over ons allen uitstort. De nederigheid die je van mij (ons) vraagt ...

17 januari 2023 om 00:02

@NJfromVOL Ga je mij nu met droge ogen betichten van een gebrek aan nederigheid terwijl je tegelijkertijd insinueert dat je een heilig boontje bent...? En welke zogenaamde informatie heb jij dan die jou tot de conclusie hebben doen laten komen dat Ihattaren geen goed mens kan zijn?

17 januari 2023 om 00:10

@hansvanmodric - Nou ja, wat heeft de media tot nog toe fout gehad omtrent Ihattaren? Daar zit vooral het probleem. Alles dat over hem geschreven is, bleek ook waar.

17 januari 2023 om 00:15

Hans,
Je weet iemand aardig wat woorden in de mond te leggen.
Ik stel dat jij niets van mij en 1.000 anderen hier af weet wat jou niet weerhoudt een oordeel te vellen. Ik insinueer niets.
Verder heb ik nergens gezegd dat hij geen goed mens is, maar dat ik niet zie (obv ter beschikking staande info).
Graag de discussie zuiver houden.

17 januari 2023 om 00:20

@Sirius Ik ontken helemaal niets wat de media over die jongen heeft gezegd net zoals ik al eerder heb aangegeven dat ik hem helemaal geen slachtoffer vind.

17 januari 2023 om 00:32

@NJfromVOL Nog doe je je best om het tegendeel te bewijzen hoef ik jou niet uit te leggen dat het universele gegeven dat er geen volwassen mens op aarde is die nooit wat slecht gedaan heeft vergelijken met een waarde oordeel over iemand z'n totale karakter niet gelijk staat. Maar ik ben klaar want we bereiken duidelijk niets zinvol met deze discussie dus let's agree to disagree. Goede nachtrust alvast en no hard feelings.

17 januari 2023 om 08:20

@hans,

Maar dat "dat er geen volwassen mens op aarde is die nooit wat slecht gedaan heeft" is het hele punt niet. Bijzonder dat de discussie deze kant op gaat.

Maar met je eens ... let's agree to disagree

16 januari 2023 om 22:50

Iemand kan sociaal gezien toch een topgozer zijn buiten het veld, maar op het veld een mentaal wrak dat er niet voor wil werken? Waarschijnlijk is het een hele vriendelijke jongen, maar zodra er gewerkt moet worden loopt hij de kantjes er vanaf. Enorm zonde, want zoals Vanenburg zegt als hij aan het begin van het seizoen 3 weken langer was doorgegaan had hij basis gestaan bij Ajax. Dat had de knop om kunnen draaien denk ik. In plaats daarvan ziet hij er weer uit als r9 en wil geen club hem meer hebben.

16 januari 2023 om 22:57

Juist buiten het veld is dit geen topgozer hij komt nooit ze afspraken na en laat iedereen vallen. Dit jochie verdient het ook niet om voetballer te worden genoemd of aandacht.

17 januari 2023 om 13:09

Het lijkt dat hij afspraken niet na komt en dan ook nog liegt over waar hij bijv. wel is. Hoe kan zo iemand dan een topgozer wezen?

16 januari 2023 om 23:29

Dat hij zich als een losgeslagen projectiel gedraagt, wil nog niet zeggen dat hij daadwerkelijk ook zo in elkaar zit.

Ik denk dat we hier met een jongen te maken hebben die heel erg zoekende is. Die z'n vader is verloren en simpelweg niet weet hoe hij dat moet aanpakken.

Zijn carierre als voetballer kan hij realistisch wel vergeten, zelfs op een vrij laag niveau. Het gaat er nu om dat hij uberhaupt z'n leven weer op orde krijgt.

Mo is zo’n ventje die gewend is aan ‘je bent de beste’ en dus niets hoeft te doen. Als je iets van hem verlangt laat hij het afweten blijkbaar. Dumpen en weg ermee.

Tja hoeveel jongens waren niet 'buitencategorie' maar hebben het nooit gered. Kan zo een hele lijst noemen. Topvoetballer zijn is bij lange na niet alleen maar talent hebben.

Die Vanenburg wil hem dus nog steeds helpen. Wat een topgozer ben je dan. Allemaal zinloos helaas. Jammer, hij is eigenlijk precies de speler die Oranje mist momenteel.

16 januari 2023 om 22:42

Hou toch op met je hij is de speler die Oranje mist. Zoveel heeft hij niet laten zien. We doen allemaal alsof dit de nieuwe superster was. Hij had talent ja en heeft ook leuke dingen laten zien, maar dat maar over een hele korte periode. Hij is over en klaar. We hebben het over Ihattaren, niet over een bewezen voetballer.

16 januari 2023 om 22:47

Ik doel alleen op zijn profiel, rustig aan. Volgens mij heeft Oranje een probleem op rechtsbuiten, Ihattaren had daar zeker de potentie voor. Je hoeft geen bewezen voetballer te zijn om Oranje te halen.

16 januari 2023 om 22:49

Hou zelf op man rutger. Was echt wel een talent van wereldklasse hoor. Als iemand als vanenburg zegt dat hij weinig beteren heeft gezien qua talent dan zegt dat veel hoor.

Heb zelf in mijn jeugd een paar techniek trainingen van Vanenburg mogen hebben bij mijn amateur club en de techniek van die gozer is echt niet normaal. Die weet echt wel wanneer iemand een toptalent is en wanneer niet.

17 januari 2023 om 00:02

Klopt. Dat zei die ook over mij toen ik paar techniek trainingen van Vanenburg kreeg.

16 januari 2023 om 23:09

Toch pleegt Vaantje hier onbewust de definitieve (karakter)moord op Ittaharen.
Hij had ook niks kunnen zeggen.

Nu mag Vanenburg dit volkomen gerechtvaardigd vertellen, maar het helpt niemand..

16 januari 2023 om 23:31

@AFC,

Misschien is het wel goed dat Vanenburg zichzelf een keer uitspreekt. Is het onnodige medelijden met Ihatarran voorbij en kunnen we verder met mensen die er wel voor gaan.

Als je bewust criminaliteit kiest boven de hulp van deze top vent. Tja dan verdien je ook wat je gaat krijgen als Mo zijnde. Namelijk helemaal niets meer.

17 januari 2023 om 05:48

Karaktermoord? Wou je zeggen dat er uberhaupt nog wat van dit talentje terecht zou kunnen komen?

17 januari 2023 om 09:51

@D-Bergkamp;

Daar ben ik het helemaal mee eens. Er is niemand die medelijden hoeft te hebben met die gozer. En ik denk dat het bij Vanenburg ook een stukje frustratie is omdat hij er tijd en moeite in heeft gestoken.

17 januari 2023 om 10:04

Klopt in zekere zin, maar Mo post wel elke week iets dat hij aan het hardlopen, boksen of weer "back to work" is. Vind dat iemand die met hem gewerkt heeft en onjuist behandeld is ook het recht heeft om te zeggen wat zijn kant van het verhaal is. Al met al, denk ik dat het echt heel slecht gaat aflopen met deze jongen.

17 januari 2023 om 00:13

Ook wel weer overdreven. Weliswaar op jonge leeftijd, maar hij deed het vooral leuk bij PSV. Uiterst knap, maar dat is ook wel direct het beste tot nog toe. In potentie een meerwaarde voor Oranje, maar tot nog toe heeft hij vooral laten zien dat hij eerst prof moet worden alvorens hij aan Ek's en/of Wk's moet gaan denken.

Pijnlijk, maar de waarheid. Talent voor topsport is een, maar inzet en doorzettingsvermogen om dit 20 jaar vol te houden is twee. De jongen had een absolute ster kunnen worden, heeft het gewoon verprutst.

16 januari 2023 om 22:39

Denk het eerlijk gezegd niet. Zoals je zelf zegt inzet en doorzettingsvermogen hebben om het vol te houden is een twee. Dat zijn eigenschappen die behoorlijk wat mensen niet hebben.

Wat staan er veel mensen voor die man klaar. Ik hou van een comeback story en de underdog maar dit gaat hem niet meer worden.

Sto met artikelen schrijven over deze jongen. Hij is het niet waard! Hoeveel kansen moet deze gast nog verprutsten!!! Zoveel “grote namen” hebben hem proberen te helpen zonder succes. It is time to officially move on from him! Ik weet er houden allemaal van een prachtige comeback verhaal, maar helaas dat gaat niet gebeuren met deze gast

16 januari 2023 om 23:00

Hoezo? Dit is toch gewoon een goed artikel? Met uitleg van degene die hem heeft getraind.

16 januari 2023 om 23:16

De artikel zelf is prima en de uitleg van Vanenburg ook. Echter verdiend deze jongen de tijd die we nemen om over hem te praten niet meer.

Die wil gewoon niks anders dan uitslapen, chillen en eten. Het is helemaal klaar met die jongen. Als je zo lang al geen wedstrijd hebt gespeeld mag je je ook geen voetballer meer noemen. Hij moet blij zijn als een Fortuna Sittard het nog aandurft.

Die jongen heeft al iets van 10 keer hulp gekregen van verschillende individuen en telkens stelt ie teleur. Hij is gewoon niet voor topsport gemaakt. Zo zonde, want het talent heeft ie natuurlijk.

Die Ihatarren heeft toch broers en nog een moeder? Is er helemaal niemand van dat huis die hem niet aanspreekt of zegt van waar ben je allemaal mee bezig

16 januari 2023 om 22:40

Met zijn broer schijnt hij ook problemen gehad te hebben, terwijl die dus inderdaad het beste met hem voor had. Alleen dat betekende trainen en binnen de lijntjes kleuren, en dan houdt het op.

16 januari 2023 om 22:52

Mo Nouri heeft m toch onder z'n hoede, ff geduld en dan komt alles goed... toch😴

16 januari 2023 om 23:07

Inderdaad. Kan er op dit moment niet mee door een deur.

Als je topsport doet moet je in je hoofd er natuurlijk wel 100% achter staan en elke dag op tijd komen voor trainingen etc. Wanneer je dat niet kan opbrengen is topsport niets voor je en heb je dankzij je talent er wel even aan mogen ruiken.
Ik verwacht hem nog wel in de 2e divisie te zien voetballen maar zal verder niet veel meer worden. Dan heeft hij nog wel geluk dat hij met contracten nog aardig wat geld binnen harkt want een normale baan overdags zie ik hem door zijn mentaliteit ook niet zo snel uitvoeren.

Tekent de persoon Vanenburg, dat hij er nog altijd voor openstaat om Ihattaren te helpen. Maar die jongen zal het uiteindelijk ook zelf moeten willen. Als eerste zal die jongen gewoon iets moeten zoeken om zijn mindset te kunnen veranderen, of dit nou via psychische hulp gaat of andere manieren van persoonlijke motivatie. Ik zie bij hem helaas niet snel die knop omgaan.

Allemaal mooi en aardig maar dit is natuurlijk puur de schuld van Schmidt! Was getekend J Krekel.

16 januari 2023 om 22:43

Onder Schmidt is iig wel het verval ingezet, maar Ihatteren had die kans bij Ajax met beide handen aan moeten pakken, want daar kon hij beginnen met een schone lei en mensen die het wel in hem zagen zitten, maar helaas heeft hij dat nagelaten

16 januari 2023 om 22:46

Dat is helemaal niet onder Schmidt ingezet. Inzet en doorzettingsvermogen heeft die jongen nooit gehad. Schmidt was de eerste die hem niet als een prima donna behandelde en gewoon als een speler.

16 januari 2023 om 22:47

Dat je dit nog kan verkopen aan jezelf Japie. Wat heb jij een plaat voor je kop zeg. Dit gedrag liet hij al zijn hele carriere zien (voor de 1000x), cSchmidt was de eerste trainer die dat gewoon niet pikte.

16 januari 2023 om 22:52

@regulator Onder Van Bommel en Faber was er toch weinig aan de hand met Ihatteren?

16 januari 2023 om 22:55

Japie geef het nou maar gewoon toe dat je het al die tijd totaal bij het verkeerde eind hebt gehad, is niet zo moeilijk hoor. Ihattaren had in de jeugd van PSV al disciplinaire problemen, is algemeen bekend. Daar kwam hij soms ook "gewoon" niet opdagen. Mijn bron? Ihattaren zelf. Op videoland kan je de aflevering van "andy niet te vermeijde" kijoen uit 2020, daar loopt Ihattaren het zelf met volle trots te vertellen dat hij soms gewoon niet kwam opdagen.

Maar blijf lekker de schuld bij Schmidt neerleggen joh, lachwekkende gozer ben je.

16 januari 2023 om 23:02

@japie: Onder v Bommel en Faber kwam hij net op als talent. Onder Schmidt werd er al meer van hem verwacht.

Ik snap trouwens niet dat je nu al maanden nog steeds bezig bent met hetzelfde riedeltje vertellen. Zelfs de psv fans die Ihattaren meer volgden dan wij en hem tot het einde bleven steunen zijn tot het omkeer gekomen. Zou het echt niet zo kunnen zijn dat je al deze tijd mis zit?

16 januari 2023 om 23:09

Ik zou zeggen Japie dat het onder van Bommel juist is begonnen. Die heeft m gepampert terwijl die nog alles te bewijzen had.

16 januari 2023 om 23:10

Japie zat mis. Dat hoef je toch niet uit zijn mond te horen?

16 januari 2023 om 23:27

@Regulator Ligt er ook aan wat je precies van een speler verwacht natuurlijk. Eist bv een Nagelsmann nu van Daley Blind dat hij harder moet sprinten dan wordt dat een lastig verhaal

16 januari 2023 om 23:36

@yoda,

Het maakt uiteindelijk niet uit onder wie het begonnen is. Dit is al veel eerder begonnen, dat pamperen deden ze waarschijnlijk al in de jeugd.

Het is juist begonnen met tegenslagen naar mijn mening. Kortom die had hij vroeg of laat sowieso gekregen en dan had het dus weinig uitgemaakt wie zijn trainer ook was. Aangezien je nu ook ziet dat bij 2 topclubs in NL niemand hem kan raken en ik mag hopen dat hem op alle vlakken hulp aangeboden is.

17 januari 2023 om 00:15

Tja, Schmidt was dan ook toevallig de coach op het verkeerde moment. Ik hoop toch dat inmiddels het realisme bij jou ook wel is ingezonken...

17 januari 2023 om 00:54

@japie: Is zo'n beetje de essentie van topsport niet om inzet en doorzettingsvermogen te tonen?

@yoda: Na letterlijk jarenlang gebitch en geblare over hoe Schmidt Ihat behandelde, mag Japie best wel een keertje zeggen dat hij ongelijk heeft. Niet zo'n halfslachtig antwoord als hierboven. En ja, zonder kan ik echt niet slapen

17 januari 2023 om 12:47

Memphis
Het maakt (mij) ook niet uit. Ik denk dat Mo professionele hulp nodig heeft. Niet uit de voetballerij. Als dat aanslaat dan kan ie misschien weer denken aan prof voetbal. En ja, als voetbal liefhebber hoop ik dat hij daar ooit iets in mag betekenen. Ik denk niet dat de oplossing gaat komen uit de volgende vanenburg of Sneijder.

17 januari 2023 om 12:51

Regulator. Ik help je hopen op betere nachten dan. Maar ik heb geleerd dat halfslachtige antwoorden eigenlijk ook een soort van toegeven is in dit geval. Halfslachtige antwoorden, plots andere perspectieven of gewoonweg niet reageren op je vragen zijn allemaal signalen die je kunt gebruiken om je nachtrust te verbeteren 😉

Waardeloze gast die Mo. Laat iedereen die hem wilt helpen stikken en realiseert zich niet hoeveel jongens in Nederland in zijn (sportieve) schoenen willen staan als je kijkt naar zijn voetbalkwaliteiten en de kansen die hij krijgt aangereikt. Ongekend dat mensen als Valkenburg, Sneijder en clubs als PSV, Juventus, Sampdoria en Ajax hem alles bieden, maar hij gewoon een instelling heeft van de gemiddelde deelnemer van het tv-programma Probleemwijken. Lekker niks doen de hele dag en je vol vreten. Als zijn contract bij Juventus erop zit heeft hij geen inkomen meer en zie ik hem op deze manier helemaal in de put raken. Ben benieuwd hoeveel echte vrienden hij dan nog overhoudt

mensen gewoon geen aandacht meer aan geven,zelfs een molen stopt met draaien als je zegt "ZELF WETEN" als die over 20 jaar in zo'n Marokkaanse cafeetje zit ergens achter in de hoek , zal hij nog weleens aan de kansen denken die hij verneukt heeft.hoe ironisch eigenlijk,miljarden jongeren dromen van zo'n kans,maar onze dikkertje dapje kan maar niet wegblijven uit die criminele omgeving.hij kan die buurt gewoon niet loslaten dus .ga lekker en blijf in je buurtje

Het hoofdstuk Ihattaren moet afgesloten worden, hij verdient deze aandacht niet. Er lopen duizenden voetballers rond die de aandacht wel verdienen, hou je daar mee bezig. Die snotneus heeft kans op kans gekregen, zowel bij Psv, Ajax en in Italië. Dat joch heeft meer hulp gekregen dan jij en ik ooit zullen krijgen, maar kiest er zelf voor om iedereen te naaien. Neemt vrouwen in de zeik en zit te klaverjassen met de mede-m***tjes van de mocromaffia.

Ihattaren is een prachtig voorbeeld over hoe het niet moet. Gebruik hem daarvoor, maar hou verder over hem op. Kijk om je heen, er zijn mooiere verhalen te vertellen over voetballers die er aan komen.

Het meest pijnlijke is nog wel dat Ihattaren er afgelopen zomer echt heel dichtbij was. Als hij zo fit en scherp het seizoen in kon gaan had hij nu naast Xavi Simons kunnen staan. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Zie het nog wel gebeuren dat Ihattaren 1 of 2 keer heel dichtbij een rentree komt maar het lijkt me heel sterk dat Ihattaren meerdere jaren fit en gemotiveerd blijft. Als je alles zo leest dan is stoppen misschien maar beter. Hij wordt blijkbaar niet gelukkig van leven als een topsporter. Daarin is die zeker niet de enige dus dat is geen schande.

Het is veel gemakkelijker om je nergens voor te hoeven inspannen en toch een mooi inkomen te hebben. Dat zal Ihattaren ook wel een poosje hebben ervaren maar ik mag aannemen dat de voetbalwereld nu wel klaar is met het investeren van tijd en geld in deze zak hooi.

16 januari 2023 om 22:43

Ik vraag me af in hoeverre hij betaalt krijgt voor zijn diensten. Lijkt mij niet dat hij overdreven veel salaris krijgt als hij zich niet eens op de club meldt.

Ihattaren is helaas een voorbeeld van een jongen die denkt dat hij er niks voor hoeft te doen omdat hij geweldig kan voetballen. Want niemand die twijfelt aan zijn kwaliteiten. Maar hij heeft een mentaliteit van 0,0 en dat zal nooit veranderen. En je ziet het helaas bij meer jongens die geweldig kunnen voetballen. Tannane. Bakkali en Labyad toen ze bij PSV speelde. Aissati. Geweldig met een bal maar totaal verkeerde instelling

16 januari 2023 om 23:16

Toch kom je met 0,0 mentaliteit niet in het eerste van PSV. Gasten als Bakkali, Aissati en Ihatarren hebben allemaal hetzelfde gemeen, met 16-17 jaar speelde ze fantastisch en was heel Nederland lyrisch.

Daar moet je mee om kunnen gaan en dat lijkt mij ook niet perse altijd even makkelijk. Deze gasten verdienen op jonge leeftijd zoveel geld, dat misschien zelfs hun familieleden financieel afhankelijk zijn van hun. Daarnaast waren ze waarschijnlijk zo goed dat iedereen ze hun hele leven de hemel in geprezen heeft. Toen ze eenmaal bij het eerste kwamen en de eerste beste tegenslagen kregen was het gelijk over, waarschijnlijk omdat ze daar nooit eerder last van hebben gehad.

Iemand als Labyad die veroordeel ik minder, hoewel ook hij met wat slimmere keuzes verder had kunnen komen. Hij koos voor het geld maar hij heeft nooit verzaakt in het shirt van PSV. Maar door domme keuzes heeft hij er niet uitgehaald wat erin zat, maar goed hij is niet de enige daarin. Destijds deed hij bijvoorbeeld niet veel onder voor Wijnaldum en hij was ook nog is een paar jaar jonger. Hij had een van de betere spelers kunnen zijn van zijn generatie.

Geweldige jongen? Ihattaren is gewoon typisch zo'n jongen die bewust een loopje met je neemt. Deze jongen is gewoon heel erg goed met leuk doen in je gezicht maar zodra je je omdraait lacht hij je finaal uit. Dát is Ihattaren blijkbaar. Ik bedoel je blijft toch ook niet met een vriend omgaan die in je gezicht zo leuk overkomt maar je vervolgens achter je rug om keer op keer een mes in je rug steekt?

Ik vind het allemaal vrij naïef dat iedereen die hem heeft willen helpen maar blijft zeggen dat het zo'n "leuke" jongen is terwijl zijn acties iets heel anders uitwijzen.

16 januari 2023 om 22:51

Helemaal met je eens Arie 😁

16 januari 2023 om 22:57

Haha, zijn we het vandaag toch nog ergens over eens pik.

16 januari 2023 om 23:11

😉😉

16 januari 2023 om 23:18

Ik voel iets opbloeien hiero

16 januari 2023 om 23:21

Oei, snel op je tong bijten, dan stroomt het daar naartoe

Is dat de truc van superspecialist Vanenburg ja? Foto's van een dik iemand sturen en zeggen; jij bent ook dik. Bizar dat het hem niet is gelukt. Wat is de voetballerij toch amateuristisch.

16 januari 2023 om 23:02

Je probeert toch iemand te prikkelen met zo’n opmerking? Te motiveren?

16 januari 2023 om 23:06

Die jongen heeft gewoon serieuze mentale problemen. Die los je niet op met dit soort peuterschoolpsychologie. Zelfs mijn kind van 3 prikt daar doorheen. Mentale klachten moet je serieus nemen en niet denken op te lossen door te zeggen, he doe es je best joh pik.

17 januari 2023 om 00:38

Eens dat hij mentale problemen heeft. Maar als je nie geholpen wil worden, is het klaar. PSV heeft er jarenlang alles aan gedaan om hem te helpen. Vooral na de dood van zijn vader. Hij is bij meerdere psychologen geweest. Telkens zelfde conclusie: Ihattaren laat zich nie helpen. Sneu, ja. Medelijden, nee.

17 januari 2023 om 01:25

Er zijn in zijn omgeving invloeden die hem er niet toe zetten om zich voor de volle 110% in te zetten voor het voetbal. Dat kunnen naast mentale problemen ook andere invloeden zijn. Ik denk aan een combinatie.

17 januari 2023 om 10:08

Denk dat dit meer als een soort wanhoopspoging om een bepaalde emotie in deze jongen aan te wakkeren of om hem de waarheid te vertellen i.p.v al de jaknikkers om hem heen. Zoals Vanenburg het zei kwam het een beetje apart over inderdaad.

Voetballers en clubs die menen psychologen te zijn. Hou op.

Hij is gewoon niet goed genoeg want topvoetbal is niet alleen talent. Hij heeft de drive en inzet niet. Ik vind het een beetje non-nieuws, uiteindelijk is dit iemand die gewoon zijn werk niet goed uitvoert of kan uitvoeren en dan lekker want anders moet gaan doen. Hij heeft kansen gekregen waar veel jongens van dromen, en niet gepakt. Volgende.

Er zijn zoveel mensen die meer uit hun carriere of opleiding hadden kunnen halen, maar dat niet hebben gedaan. Ze missen de wil en drive. Dus konden ze het niet.

Gerald Vanenburg was een heerlijke voetballer en is een oprecht goed mens met het hart op de juiste plek.

Als die jongen zulke slechte discipline liet zien, waarom mocht hij dan in godesnaam invallen in de bekerfinale tegen PSV, om daarna aan te sluiten bij het eerste?

Overigens wordt er enorm overdreven over zijn prestaties in de voorbereiding. Dat liep toen ook al niet over.

17 januari 2023 om 03:20

Dat heet hoop.

Oprecht aangenaam verrast hoeveel grote namen in NL er opstaan om deze jongen te helpen. We zijn in NL vaak erg negatief en pessimistisch, maar moet zeggen dat (hoe naar die ook is) de situatie m.b.t. Mo wel echt laat zien dat we er voor elkaar zijn in NL. Genoeg voorbeelden waar het andersom is, maar dit mag zeker benoemd worden IMO.

Heb het al vaker gezegd en ik had hier zelf ook niet op moeten klikken, maar: de media moet hiermee kappen. Ook VZ. Je bent een ransaap als je doorgaat met deze berichtgeving, omdat je geld verdient over de rug van een jongen die mentale problemen heeft.

Het zou goed zijn voor Mo als iemand hem wil helpen om gewoon een gezond mens te worden, niet om er tóch nog een profvoetballer van te maken. Ik heb het met Mo te doen. Hij zal ongetwijfeld z'n streken hebben gehad, als jong menneke, maar al jaren valt een heel voetballand over hem heen. Al jaren wordt hij vreselijk slecht begeleid.
Tuurlijk heeft ie z'n verantwoordelijkheid, maar dat reikt ook maar tot zekere hoogte. Hij is er zelf niet klaar voor en heeft hulp nodig. Geen oud-profs die over hem praten op TV, geen medai die geld verdienen over zijn rug.

Nu nemen we dus ook een kijkje bij persoonlijke mensen die Ihattaren wouden helpen. En inderdaad hij heeft een mentaliteit van likmevestje. Ongelofelijk dat hij gewoon simpele dingen zoals op tijd komen op trainingen, doorzettingsvermogen en iemand terug betalen die je zo wil helpen dat Ihattaren dat niet kan. Dan houdt het gewoon op in topsport. Deze kerel is er niet voor gemaakt en moet maar wat anders gaan zoeken. Ben benieuwd wat Juventus gaat doen want je hebt werkelijk waar niks aan die gast.

Het blijft toch zonde. Ik kan mij een interview herinneren van Robben waarin hij aangaf dat hij in de jeugd met getalenteerdere voetballers had gespeeld dan dat hij was, maar die waren niet ver gekomen.. reden: mentaliteit.

Als Mo toch de mentaliteit van een Robben of bv een Kuijt had gehad dan was het vermoedelijk een wereldvoetballer. Eeuwig zonde, ook voor die jongen zelf.

Jammer voor Mohamed Ihattaren wat n voetballer zou t zijn geweest had een geweldige schot mooie acties en kon goed dribbelen lag een mooie toekomst voor hem als ie gewoon zijn best deed en gewoon zijn ding deed en alle slechte vrienden skipten en slechte omgeving eerder had verlaten, nu is het wel klaar denk ik zag laatst een foto van hem zag er niet goed uit kwa voetballer dan woog minstens 100 kilo maarja misschien ziet ie nu wel lekkerder in zn fel ofz ik weet het niet spelen veel rollen bij heeft zn vader verloren op jonge leeftijd hoge druk werd er op hem gezet grootste talent van Nederland veel media aandacht veel aandacht van mensen buiten het voetballen etc..

Eindelijk kies een Nederlandse/Marrokkaanse speler voor onze oranje,met zoveel potentie en dan krijgen wij dit!wat een pech hoop dat Xavi het waarmaakt kunnen we deze pijnlijke soapserie achter ons laten.

Ben wel n beetje klaar mer berichten over shoarMo. Laten we t over voetbal hebben. Deze gozer is afgeserveerd.

Je begrijpt niet veel van de islamitische cultuur als je iemand vernedert op de manier die Vanenburg deed door hem als een vetzak te betitelen. Eer en trots zijn een zeer belangrijk onderdeel van die cultuur, iets waarvan Vananburg blijkbaar denkt dat het 'prikkelen' is? Zo krijg je die jongen er natuurlijk nooit meer aan de praat.

17 januari 2023 om 09:53

Dat heeft niks met islamitische cultuur te maken, dus jouw halve reactie kan de prullenbak in. Iemand die niet tegen kan dat de spiegel wordt voorgehouden over zijn gedrag of fysieke gesteldheid die laat zich kennen niet tegen de waarheid te kunnen. Die zal zich omgeven met neppe mensen die neppe complimenten en steun geven. Die vind je elk land en niet specifiek in een religie.

Vanenburg probeerde hem te prikkelen dat het niet per se te laat hoefde te zijn als hij ervoor ging werken. Maar hard werken zit er bij deze jongen gewoon niet in. Dan kan je er niks mee

het is gewoon heel simpel: hij is NIET goed genoeg voor de top(sport)

Ik heb veel met deze jongens gewerkt. Talent, maar niet mentaliteit en de discipline om er iets mee te kunnen. Vaak ook een persoonlijkheidsstoornis en dan redt je het niet met goedbedoelende coaches als Vanenburg.

Zonder talent was hij door de gemeente in een huisje gezet met een wajong-uikering en allerlei toeslagen in de hoop dat hij dan niet gaat ontsporen of 'radicaliseren'.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren