Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt niet eensgezind over WK-kansen Oranje

Laatste update:

Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt kijken op verschillende manieren naar de kansen die het Nederlands elftal tijdens het WK in Qatar heeft. Waar De Jong in gesprek met Mundo Deportivo aangeeft dat Oranje volgens hem een goede kans heeft om het WK te winnen, laat De Ligt aan De Telegraaf weten dat we niet kunnen verwachten dat Nederland meedoet om de prijzen.

“Eigenlijk moet je meer WK’s hebben gespeeld om dat toernooi eens te winnen”, denkt De Ligt. “Met zo veel jonge en onervaren spelers als wij hebben, kun je niet verwachten dat je meedoet om de prijzen. Ik weet dat de bondscoach kansen ziet om het WK te winnen, en daar gaan we natuurlijk ook voor. Ik vind dat we de kwartfinale als minimale doelstelling moeten hebben.”

De Jong is echter een stuk optimistischer over de kansen die Nederland in de komende maand op het mondiale eindtoernooi heeft. “Ik denk dat we een goede kans hebben om het WK te winnen”, aldus de middenvelder van Barcelona. “We hebben individuele kwaliteit en zullen er alles aan doen om de titel te winnen. Als team staan we heel sterk.”

Waar beide spelers het wel over eens zijn, is dat Nederland niet tot de grote favorieten behoort. De Ligt: “Frankrijk, Argentinië en Brazilië zijn voor mij de favorieten. Met een aantal andere landen komen wij daar qua kwaliteit net achter. En dat is ook helemaal geen schande. Maar we gaan naar het WK om te winnen en zullen in het toernooi moeten groeien.” Ook De Jong denkt dat Nederland niet per se favoriet is, al heeft hij geen twijfels over de kwaliteiten van Oranje: “Ik denk dat er veel landen zijn met heel veel kwaliteit, maar ik betwijfel of er veel landen beter zijn dan wij.”

Denk jij dat Nederland wereldkampioen wordt dit jaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk niet zozeer dat het een gebrek aan ervaring is, maar meer een gebrek aan kwaliteit. Als Memphis niet in vorm is lever je al aardig wat goals in. De Ajax spelers zijn ook niet in vorm. De linksbackpositie is matig bezet, op goal en voorin hebben we geen wereldtoppers. Frenkie is gelukkig wel in vorm, maar die vind ik ook nog te wisselvallig om wereldtop te noemen. De enige spelers waar ik echt van ben overtuigd dat zijn Van Dijk en Dumfries die het al langere tijd over langere periodes hebben laten zien op een hoog niveau, maar die staan achterin. De meeste teams die het WK hebben gewonnen hadden een absolute sterspeler op de 10 positie of in de aanval staan en dat missen wij

15 november 2022 om 21:43

Ake doet het dit jaar ook wel goed bij City vind ik. Geen wereltop maar prima om erbij te hebben. Verder is het vooral voorin huilen met Bergwijn,Janssen,Lang en Weghorst. Gakpo is ook niet indrukwekkend maar wel prima in vorm.

15 november 2022 om 21:46

Dat je een speler als Danjuma thuis laat. Echt ongelooflijk.

Heeft iemand enig idee of Danjuma nog voor Nigeria kan kiezen?

15 november 2022 om 21:52

Danjuma heeft 6 wedstrijden in het NL elftal gespeeld. Na 3 wedstrijden is de beslissing definitief. Of was het veranderd naar 5? In ieder geval heeft hij er met 6 teveel!

15 november 2022 om 21:53

Dat kan ik ook niet begrijpen @bluemeister. Danjuma is twee klassen beter dan Vincent Janssen

15 november 2022 om 21:56

@ajax01-95 Ake is zeker geen slechte verdediger, maar we missen creativiteit in het elftal. In de achterhoede zit het wel goed op de linksbackpositie na. Spelers als een Modric en De Bruyne die het spel verdelen, die snel de oplossing naar voren zien en de aanval voeden met dieptepasses dat hebben we niet. Dan heb je wel de productieve Memphis voorin, maar die heeft dan allemaal aanvallers naast zich staan die of niet in vorm zijn of die niet op een hoog niveau spelen en dan is het nog de vraag of Memphis wel genoeg ritme heeft om uit te blinken op dit Wk

15 november 2022 om 22:00

Klopt. Dit Oranje kan wel van iedereen winnen, maar de kans dat ze van landen als Denemarken e.d. verliezen is net zo groot. Buiten een aantal spelers die of niet fit zijn, of niet in vorm, is het kwalitatief ook allemaal niet geweldig. De verdediging is in principe prima buiten de linksback-positie, maar het middenveld mist diepgang op niveau en de aanval is gewoon niet zo goed. Dan moet je nog maar hopen dat Memphis enigszins fit en in vorm is of dat Gakpo laat zien daadwerkelijk klaar te zijn voor een stap naar een topcompetitie.

Overigens haalt De Jong puur qua niveau een hoger niveau dan Van Dijk dit seizoen. De laatstgenoemde heeft het momenteel ook niet. Maar goed, aan spelers als Van Dijk en De Jong gaat het natuurlijk niet liggen. Ik ben het wel met je eens dat Oranje kwaliteit mist. Er zijn niet zozeer posities buiten de linksback die echt zwak zijn, maar het beste van het beste loopt er ook niet echt rond op 't moment. De teamspirit gaat vast nog wel het 1 en ander compenseren, maar een WK-finale acht ik zeer onwaarschijnlijk.

16 november 2022 om 06:59

Mathijs heeft gelijk Nederland geen kans hooguit 2e ronde

15 november 2022 om 22:07

Goed punt met betrekking tot Depay. Vroeger had je bijvoorbeeld Van Nistelrooij en Kluivert rondlopen en dan had je nog een Makaay op de bank. Om het toernooi te winnen moet je eigenlijk op alle linies een aantal toppers hebben.

15 november 2022 om 22:24

Haha mooi dit. Mathijs is er in Italië en Duitsland achtergekomen dat hij eigenlijk maar gemiddeld is en Frenkie is er in Spanje achtergekomen dat hij absoluut wereldtop is. Daarom hebben beiden ook een hele andere kijk op de kansen van Oranje. Een speler met weinig vertrouwen en eentje met (terecht) heel veel vertrouwen.

15 november 2022 om 22:28

Of de ligt heeft bij Juventus en Bayern gezien hoe goed zijn teamgenoten wel niet zijn en Frenkie denkt na zijn teamgenoten bij Barcelona die stellen niet super veel voor.

15 november 2022 om 22:33

Je weet dat De Ligt tot aan zn blessure eind oktober (16dagen geleden) zich in de basis had gespeeld met 8 potten op rij? Hij speelde uitstekend tot aan zn blessure

15 november 2022 om 22:26

Ik verwacht niet dat de Ajax spelers de huidige vorm van onder schreuder ook meenemen naar Oranje.
Voor bijv een timber zal het wel een groot verschil maken dat er bijv een van Dijk en Dumfries naast hem staan. Een Klaassen lijkt het in Oranje ook altijd wel redelijk te doen. Zou je alleen zorgen maken om de aanval met een Jansenen Bergwijn die op een niveautje hoger het niet te kijken redden, een Depay zonder enig wedstrijd ritme. En ook al vinden veel mensen Gakpo in vorm, ik ben nog steeds niet overtuigd van zijn acties en scorend vermogen. Het enige echt sterke punt van Gakpo vind ik zijn hoekschoppen en vrije trappen, maar dan heb je wel koppers als een Luuk de Jong nodig.

16 november 2022 om 08:08

Heb dit wel vaker geroepen Griekenland had destijds ook geen wereldelftal en toch nog een EK gewonnen.

Voorin mis je idd wel het meest en het toekomst ziet het ook niet beter uit. Je ziet geen type Robben, Kluivert of v Nistelrooij.

Argumentatie van de Ligt is gewoon zwak. Zeg dan ook gewoon eerlijk we missen bepaalde kwaliteit in de team.

16 november 2022 om 09:37

Gaat Luuk dan onze Charisteas worden?
Voorzetten / hoekschoppen van Gakpo of Berghuis en achterin alles dicht timmeren.

Matthijs de Ligt heeft wel weinig vertrouwen zeg!
Oranje moet gewoon vol voor de WK winst gaan in Qatar. Wij zijn kwa form en kwaliteit niet minder dan Argentinië, Brazilië of Frankrijk.

Misschien ziet De Ligt weinig kansen voor de winst omdat hij natuurlijk geen basisspeler is voor Oranje.

Voor de rest ben ik blij dat Frenkie veel vertrouwen heeft! Dat hebben we nodig.

Zelf denk ik dat Nederland deze mooie WK gaat winnen in Qatar. Ben er zelf ook bij in Qatar en hopelijk ga ik alle wedstrijden van Nederland live kijken!

15 november 2022 om 21:51

We zijn qua vorm en kwaliteit niet minder dan Argentinië, Brazilië of Frankrijk? En dan noemen ze mij een optimist.. wij zitten daar echt nog wel een aantal niveau's onder hoor. Afgezien van de Jong en van Dijk is er niemand wereldtop in dit team..

15 november 2022 om 22:02

Denk dat hij meer doelt op het feit dat we sinds van Gaal geen enkele wedstrijd hebben verloren.
Trek die lijn door en je kan zomaar wereldkampioen worden.

Met het huidige materiaal en deze coach kunnen we heel ver komen.

De coach maakt gewoon het verschil.
Ajax? -- Schreuder
Nederlands elftal voor Van Gaal? -- De Boer

In 2010 had je voorin toppers. Kuyt was ook geen wereldtopper maar die gast gaf 110% en dat heb je ook nodig. Achterin werd het ook dichtgetimmerd met Van Bommel en De Jong erbij.

15 november 2022 om 23:16

Kuyt was kwalitatief nog altijd beter dan alles wat er nu loopt behalve Virgil en Frenkie. Ik bedoel maar, die schiet op z’n 40e nog even Feyenoord naar het kampioenschap voor het eerst in 20 jaar. Ook belangrijk geweest bij Liverpool. Zet Memphis nu bij Feyenoord ipv Gimenez en die herhaalt dat kunstje niet hoor.

16 november 2022 om 01:15

Haha als je Memphis voor Danilo of Gimenez zet .. denk ik wel dat hij Feyenoord naar de kampioenschap schieten .. maar ja we zullen het nooit weten

16 november 2022 om 05:39

Valt allemaal wel reuze mee, op papier lijkt het alsof je geen kans hebt maar niemamd wilt spelen tegen het team van Nederland, als alles loopt zoals het loopt ben ik het meest bang voor Nederland voor Argentinië

15 november 2022 om 22:02

Misschien qua vorm nog niet zozeer zoveel minder, maar absoluut wel in kwaliteit. Onze gehele aanval gezamenlijk is nog niet zo goed als Messi en bovendien is de balans bij Argentinie een stuk beter. Over Brazilie en Frankrijk hoeven we het helemaal niet te hebben. Die kunnen drie ploegen het veld op sturen die kwalitatief beter zijn dan Oranje.

15 november 2022 om 22:26

Ik denk dat we een beetje in dezelfde fase zitten als het Oranje van 2006-2008. Toen met spelers als Van Nistelrooij, Van der Sar, Gio als routiniers, maar met hele talentvolle jonge spelers erachter. Nu inderdaad een outsider, maar als spelers als Frenkie, De Ligt, Koopmeiners, Simons, Frimpong, Bijlow en Timber nog wat jaartjes op het hoogste niveau blijven spelen zie ik een mooi Oranje in de toekomst.

16 november 2022 om 09:25

Gio was er in 2010 ook nog gewoon bij en speelde een heel degelijk toernooi. Tel daarbij een van de (imo) mooiste goals op een WK gemaakt tegen Uruguay. Man man.. Koning Gio

Vorige WK kon je het tenminste dichttimmeren achtern op WK 2014 en had je Van Persie en Robben Sneijder die individueel wereldtop waren, zulke spelers missen wij gewoon, gaat moeilijk verhaal worden.

15 november 2022 om 21:45

Ja maar we kunnen nu beter dichthouden. En hopen voor de individuele klasse van Memphis. Hij is de enige speler die voor doelpunten of assist zorgt.

15 november 2022 om 21:47

Wie stuurt hem weg, Sneijder kon dat als geen andere spelers met steekpass wegsturen.

15 november 2022 om 21:50

Frenkie de Jong

15 november 2022 om 21:53

Wk 2014 kan ik me toch vooral dribbelgoals en goals met de kop herinneren en 2010 afstandschoten. Kan me weinig goals uit steekballen herinneren, dus dat is niet zo'n probleem

15 november 2022 om 21:59

Mister tikje je breed en naar achteren, nou nee. al hoop ik wat anders natuurlijk.,

15 november 2022 om 22:00

@acjairmilano Ja, maar dat was Robben die amper af te stoppen is. Wie gaat nu de topverdedigers voorbij dribbelen? Bergwijn? Ik zie dat niet gebeuren

15 november 2022 om 22:04

Dat dichttimmeren gaat zo lekker nog niet. Oranje krijgt relatief veel doelpunten en kansen tegen. Het is inderdaad essentieel dat de bewijsdrang van Gakpo of de kwaliteiten van Memphis zich uiten in kwaliteit, want anders kun je het eigenlijk wel schudden.

16 november 2022 om 11:47

Haha letterlijk de eerste wedstrijd al, 5-1 gewonnen waaruit 2-3 steekballen. Kom op zeg.

Met die instelling wordt hij nooit de speler die hij potentieel is. Wat is dit voor slappe hap, Matthijs.

15 november 2022 om 21:57

Vanwaar het kritiek op Matthijs? Hij zegt geen verkeerde dingen. meeste spelers hebben maar 1eind toernooi gespeeld. Ze zijn dus erg onervaren, dat is niet positief. Als speler kan je ervaren zijn,maar spelen op een landen toernooi spelen is toch iets anders. En als je ergens op ervaring kan vertrouwen, ,dan kan je bepaalde tekort komingen, lees kwaliteit compenseren. Door wedstrijd dood te spelen bv. Matthijs is realistisch , bij Frenkie zie ik iets te veel euvorie. Nederlands elftal heeft niet op elke linie een wereldtopper. Met alleen een top defence ga je geen kampioen worden.dat is onvoldoende

15 november 2022 om 22:06

Je wordt nooit een topspeler met de instelling die hij hierin tentoonspreidt. Messi is chagrijnig waneer hij op de training een potje verliest, Robben stond al op het veld nog voor de rest überhaupt in Zeist was en Ronaldo is de grootste winnaar die de voetbalsport heeft gekent. Kortom; enkel winnaars redden het. Je moet niet alleen een winnaar in je spel zijn maar vooral in je mentaliteit maak je het verschil. Deze slappe hap kan echt niet als je de potentie hebt om een van de beste verdedigers van de wereld te worden.

15 november 2022 om 22:10

Mee eens. De Ligt laat gewoon zien dat hij niet de juiste mentaliteit heeft. Frenkie in ieder geval wel. Je kan minder zijn maar je moet toch voor de winst gaan? Zoals iemand anders al zegt, je kan van iedereen winnen. Dat geloof ik ook. Ik denk alleen dat Nederland sowieso ergens een zwakke wedstrijd neer gaat zetten want voorin vind ik het echt maar matig.

16 november 2022 om 00:45

Wie zegt dat hij niet voor de winst gaat. Er zijn alleen betere teams. Als Nederlandse ploegen deelnemen aan de CL, dan gaan we bij de start er toch niet vanuit dat we de beker gaan winnen. Desondanks zullen ze er alles aan doen om elke wedstrijd te winnen.

15 november 2022 om 22:29

Stel dat Haaland en Salah op het WK meedoen, is het dan een slechte instelling of pure desillusie als ze zeggen dat Noorwegen of Egypte kampioen gaan worden?

15 november 2022 om 22:35

Er is wel een groot verschil tussen Nederland en Egypte / Noorwegen, die laatste twee zijn al blij als ze mee mogen doen. Nederland is een ploeg die met een beetje geluk, en een goede taktiek, gewoon ver kan komen.

16 november 2022 om 00:47

Beetje geluk is niet voldoende. We hebben voorin geen enkele topspeler. Je hebt dus zeer zeer zeer zeer veel geluk nodig.

16 november 2022 om 00:21

Is gewoon realistisch. Zijn zoveel landen beter dan ons en onze voorhoede is echt 3 keer niks.

Als je er realistisch naar kijkt en een algemene rating geeft aan de posities op een schaal van 1 tot 10.
Keeper; 6
Verdediging; 8,5. Linksbackpositie is hierin de meest problematische.
Middenveld; 7,5. Frenkie die enige echte topper, de rest zijn leuke spelers van een redelijk/aardig niveau en niet meer dan dat.
Aanval; 7. De echte nummer 9 van een hoog niveau hebben we niet meer. Spelers als Memphis en Bergwijn zijn voorhoede spelers die in een 2 spitsensysteem best kunnen fungeren. Echte toppers hebben we niet.

Hoe kun je hiermee wereldkampioen worden als ze andere landen ziet die we beschikken over absolute topspelers in elke linie?
Ik laat me graag verrassen natuurlijk, maar zie het niet gebeuren.

15 november 2022 om 22:32

Wij hebben de meest ervaren coach 😊

15 november 2022 om 23:02

Denemarken, Griekenland, Turkije, Uruguay, Kroatië zijn landen die een top toernooi hebben gespeeld met minder materiaal. Niemand had verwacht dat Oranje de halve finale zou halen in 2014 na het debacle in 2012.

16 november 2022 om 01:20

Je overschat teveel landen .. het is echt alleen Brazilië Frankrijk Duitsland die echt sterk zijn van de rest kunnen we allemaal gewoon winnen zelfs van Duitsland kunnen we winnen .. wel moet ik erbij zeggen dat onze basis echt fit moet blijven .. dus jongens alles vdijk Frenkie Memphis anders word het lastig ja

16 november 2022 om 13:28

Ronna. Ik denk toch echt dat je Argentinië en Portugal vergeet hoor.

Argentinië is defensief vele malen sterker dan ze voorheen waren. Middenveld is oké. De aanval is wereldklasse.

Portugal heeft eigenlijk een bizar sterk elftal, waarbij alleen Moutinho, Sanches en Jota ontbreken...

Bij de basis 11 van Portugal zie ik oprecht geen enkel minpunt.

Dit zou al een basiselftal kunnen zijn. En dan heb je nog voldoende brekers (palhinha, Carvalho, Pereira, Pepe) over.

Voorin heb je dan ook nog spelers als Joao Felix, André Silva, Otavio, Goncalo Ramos, Joao Mario en Horta...

Costa
Cancelo
Dias
A. Silva
Guerr/Mendes
Neves
Vitinh/Nunes
Bernardo
Fernandes
Leao
C. Ronaldo
16 november 2022 om 05:16

Er staat gewoon een heel goed team. Dat is veel belangrijker dan op papier betere namen op te kunnen stellen. Het draait op zo'n toernooi allemaal om de teamgeest en dat zit onder LVG wel goed.

Nederland is niet topfavoriet maar in mijn ogen wel een gevaarlijke outsider. We hebben naar mijn mening een zeer goede bondscoach en een behoorlijke selectie. De selectie herbergt meerdere wapens waarvan onze luchtmacht misschien wel het sterkste is. Ik verwacht hoe dan ook spektakel van dit oranje.

Ik denk serieus dat we een goede kans hebben op de wereldtitel. Alles gaat afhangen van de mogelijke kwartfinale van Nederland tegen Argentinië.

In 2014 hadden we naast Sneijder, van Persie en Robben ook geen topspelers rondlopen.
De Jong, Huntelaar en Kuyt hadden 2010 ook meegemaakt maar waren eigenlijk ook al over hun top heen.
Iedereen op Voetbalzone schreeuwde destijds ook dat het een complete afgang zou worden, van Gaal was gek geworden en Spanje zou ons even wegtikken.

1 geweldige pass van Blind, je weet wel, die linksback die iedereen altijd afbrandt en een grandioze kopbal later zette het team in overdrive.

In de halve finale hielden een verdediger van Aston Villa en twee 22-jarige broekies uit Feyenoord Messi zeer goed af van het scoren omdat ze het vertrouwen hadden in het tactische plan van een coach.
Eigenlijk zonder 1 wedstrijd te verliezen verliet het Nederlands elftal destijds met opgeheven hoofd het WK waar we eigenlijk niks te zoeken hadden.
Guus Hiddink kon vervolgens niks met hetzelfde materiaal. Wat een verschil een coach kan maken.

En mochten we dan toch eind december met die wereldbeker staan dan zal van Gaal de grootste Nederlandse trainer ooit zijn.

16 november 2022 om 00:05

Ga je nou een lans breken voor Blind obv een assist 8 jaar geleden? Dan kunnen we Coen Moulijn ook wel weer uit het vet halen.

16 november 2022 om 00:50

Dat doet hij niet (begrijpend lezen is blijkbaar een vak). Hij geeft aan dat 1 bal alles kan veranderen.

De ligt is realistisch. Beste 8 op t wk doe je t goed.

15 november 2022 om 22:37

De ligt heeft geen ambitie. Met zo’n instelling ga je namelijk nooit wat winnen. Jezelf lager inschatten. Je moet altijd dat geloof hebben van wij gaan het flikken. Wij zijn beter en wij gaan winnen.

16 november 2022 om 02:36

Mwuah oneens. Je doet het okee, niet goed. Behalve als er iets vreemd gebeurt speel je tegen Wales/iran/usa in de laatste 16. De kwartfinale moet jet gewoon halen. Argentinie speel je normaliter tegen in de kwartfinale, maar het zou ook Frankrijk of Denemarken kunnen zijn. Of in een heel vreemd scenario mexico of polen. De kwartfinale zal pas de eerste test zijn. Als je die kwartfinale wint doe je het pas goed maar misschien leg ik de lat te hoog

Ok de ligt….wat is dat voor instelling dan? In 2010 hadden ze allemaal dezelfde missie. Wij willen wereldkampioen worden. En dat geloof hadden ze ook allemaal. Als je nu de ligt zo hoort praten dan is die mindset niet goed. Je moet altijd met z’n allen zeggen wij gaan het flikken. Wij willen die beker en dan kan je als team altijd dat beetje extra geven in een wedstrijd. Spelers die dit soort dingen gaan roepen daar moet Louis nog ff mee gaan zitten om het erin te rammen dat ze die beker mee naar huis gaan nemen. Als Griekenland een EK kan winnen dan is alles mogelijk.

16 november 2022 om 00:51

Hij wil gewoon wk worden hoor en iedereen (inclusief de ligt) zal hier vol voor gaan. Echter heb je gewoon geluk nodig. Beter dit dan onderschatting.

Als speler moet je gewoon roepen dat je erheen gaat om kampioen te worden. Dat doet Frenkie goed. Dat correcte gepraat van we moeten minimaal de kwartfinale halen hebben we niets aan. We willen JUICHEN langs de lijn.

Schandalige opmerking van de Ligt! Dit is de doodsteek voor het groepsproces.

Op papier zit Oranje net onder de top, samen met teams als Engeland of België. Kanshebber zijn ze dus wel degelijk, maar vooral als gevaarlijke outsider.

Qua toernooi ervaring vind ik het eigenlijk nog wel meevallen. Je hebt een paar spelers die er in 2014 bij waren en nog aardig wat die het EK van vorig jaar meemaakten.

Met een coach als V Gaal voor de groep heb ik er eigenlijk wel vertrouwen in dat er een hechte machine van gemaakt wordt, net als in 2014. Verschil is dat de kwaliteit over de breedte veel beter is (alleen minder exceptionele talenten, alleen De Jong en V Dijk kun je zo kwalificeren).

Grootste kanshebbers : Brazilie, Argentinië, Frankrijk, Spanje en Duitsland.
Portugal heeft ook een bijzonder getalenteerde selectie, hopelijk houdt Ronaldo z'n gesodemieter thuis.

We hebben idd geen wk materiaal. Voorin dun gezaaid. Maar er kan iets groeien. Van gaal heeft gouwe kont.

Verder mis ik berghuis als belangrijkste aangever en man in vorm, in jullie betogen

Realisme bij de Ligt en hoop bij de Jong. Ik sluit me bij de Ligt aan.

Van Gaal is on a mission en stiekem hoop ik dat we bij de laatste 4 komen, maar dan moet alles meezitten en we moeten het nodige geluk hebben… en als Van Gaal de koppen bij elkaar kan houden kunnen we een eind komen… Welke wereldkampioen heeft ooit zonder geluk de titel gewonnen?

Ik sluit mij aan bij De Ligt, maar dat is niet zo zeer vanwege het ''niet meemaken van een Wk'' of een ''jong team''.
Het is meer zo dat de rollen binnen Oranje momenteel zijn omgedraaid. De defensie is van wereldniveau, terwijl de aanval matig is met wel talentvolle spelers als Xavi Simons en Gakpo bijvoorbeeld.

Voorheen was het met relatief ''matige'' verdedigers de defensie dichtgooien en op de counter gokken op spelers als van Persie, Robben & Sneijder. Dan had je ook nog soms van der Vaart, mits fit.
Ook had je toen echt een blok voor de defensie met o.a. Van Bommel - Nigel de Jong. Is nu iets minder, maar begint wel ergens op te lijken met Frenkie - Teun.

Vooral vanwege de echte uitblinkers voorin, verwacht ik geen hoge ogen op het WK (dan bedoel ik Halve finale of hoger). Maar als je een echt team bent en toch specifieke kwaliteiten hebt, maar daarnaast ook een dijk van een bondscoach hebt, kan je wellicht toch verrassen. Ik hoop het in ieder geval, maar realistisch is het niet gezien de concurrentie!

Het overbekende verhaal van de Denen die lekker op de camping zaten, nooit wat hadden gewonnen bewijst het tegendeel van de Ligt toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren