Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax kan zich opmaken voor Europese duels met Becker en Doekhi

Laatste update:

Ajax mag zich opmaken voor een Europees tweeluik met Union Berlin. Tijdens de loting in het Zwitserse Nyon voor de tussenronde in de Europa League kwam de ploeg van trainer Urs Fischer uit de koker rollen. De eerste wedstrijd wordt gespeeld op donderdag 16 februari 2023. Een week later vindt de return plaats. Bij Union spelen Sheraldo Becker en Danilho Doekhi, die beiden een verleden hebben in Amsterdam. Zij doorliepen de jeugdopleiding van Ajax en reikten tot het beloftenelftal.

Voordat de knock-outfase van de Europa League van start gaat, vindt er eerst nog een tussenronde plaats. Daarin nemen de acht nummers drie uit de Champions League het op tegen de acht nummers twee uit de poulefase van de Europa League. Omdat clubs uit hetzelfde land elkaar nog niet kunnen treffen in deze ronde, was een ontmoeting tussen Ajax en PSV op voorhand al uitgesloten. De Amsterdammers krijgen nu te maken met Union.

De twee ploegen speelden nog nooit in officieel verband tegen elkaar. In 2020 oefenden Ajax en Union wel en eindigde de wedstrijd op 2-2. Carel Eiting en Jurgen Ekkelenkamp scoorden toen namens de Amsterdammers. In het Conference League-seizoen 2021/22 speelde de Duitse Traditionsverein wel al tegen Feyenoord. De Rotterdammers wisten twee keer te winnen: in De Kuip werd het 3-1 en twee weken later eindigde de ontmoeting in Berlijn in 1-2.

Na een teleurstellende Champions League-campagne wist Ajax nog wel de derde plek in de poule te claimen. Tegen zowel Liverpool als Napoli werd uit én thuis verloren. Het Rangers van Giovanni van Bronckhorst werd echter twee keer verslagen. Met de behaalde derde plek in Groep A mogen de Amsterdammers het nu in de Europa League laten zien. Op donderdag 16 februari speelt Ajax in de Johan Cruijff ArenA de heenwedstrijd en een week later is de return in Berlijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou toch moeten kunnen zou je zeggen

7 november 2022 om 13:19

Weet niet of je Ajax ziet spelen de laatste weken. Maar die hebben het nog lastig tegen de reserve ploeg van Union

7 november 2022 om 13:21

Ajax heeft t zelfs nog lastig straks met Emmen uit, mark my words.

7 november 2022 om 13:23

En toch staan we na woensdag weer bovenaan.

7 november 2022 om 13:27

Ja? Zou er niet te zeker van zijn.

7 november 2022 om 13:30

Haha daar ga ik ook van uit maar Rutger je weet dat als het niet gebeurd tegen het zwakke Vitesse dat we hierop terug komen he?

7 november 2022 om 13:31

Momenteel wel ja, gelukkig voor Ajax zijn deze wedstrijden pas over 3 maand. Even een lekker Wk'tje spelen en daarna die Duitsers terug naar dromenland sturen.

7 november 2022 om 13:31

Vitesse toch? Die zijn nog slechter dan wij

7 november 2022 om 13:32

@Eindtovenaar10

Ja zo werkt het in voetbal hè, kunnen ze in Eindhoven ook wat van

7 november 2022 om 13:34

RUTGERRR: je wet natuurlijk dat je reacties uitlokt… maar Vitesse mag je natuurlijk niet verliezen. Wellicht dat Vitesse zich enorm weet te motiveren en dan kun je zomaar punten verspelen

7 november 2022 om 13:35

Ze hebben wel mazzel dat Vitesse ook ongelooflijk met zichzelf in de soep zit en we het thuisvoordeel hebben maar ik ben er alles behalve gerust op dat het makkelijk wordt om de 3 punten in de tas te slepen aanstaande woensdag zodra ze gaan spelen zoals gisteren!

7 november 2022 om 13:45

Ja? Zijn 'we' als Ajax zo ver afgezakt dat we ons zorgen gaan maken over Vitesse thuis? Zeker een Vitesse in deze vorm? Dit is geen topwedstrijd hé? Dus ik ga er gewoon vanuit dat we na woensdag weer bovenaan staan

7 november 2022 om 14:02

PSV thuis was ook geen succes, met Schreuder kan alles gebeuren.

7 november 2022 om 15:44

Ik ook nora

7 november 2022 om 20:43

Oh ik weet dat ik reacties uitlok, maar dat mag ook wel als iemand roept dat Ajax het lastig zou hebben tegen de reserves van Berlin.

En ik weet dondersgoed dat mensen bij mij terugkomen als we woensdag niet bovenaan staan, maar je mag er toch van uit gaan dat Ajax gewoon van Vitesse wint. Is geen arrogantie, dat is gewoon realisme. Dat het niet goed gaat is duidelijk, maar vooralsnog hebben we alleen van topploegen verloren en staan we waar we staan omdat wij wel winnen van de rest, waar Psv dat vooralsnog niet doet.

7 november 2022 om 13:20

Met Schreuder kan je niks. Union staat bovendien tweede in Duitsland. Die counteren je weg.

7 november 2022 om 13:22

Ze staan derde, gister 5-0 verloren van Leverkusen dus alles mogelijk.

7 november 2022 om 13:32

Tegen die tijd ga ik er toch wel vanuit dat Bassey en Kaplan het centrum vormen, Timber naar rechtsback, Wijndal naar links, dan kijkt Daley mooi toe hoe zijn collega's Becker proberen te stoppen.

7 november 2022 om 13:44

Union is wel echt de vervelendste ploeg van Duitsland om tegen te spelen. Spelen enorm defensief anti voetbal, enorm gesloten en winnen bijna alles met 1-0. Daar gaat Ajax het nog lastig mee krijgen.

7 november 2022 om 13:54

100 hertz moet goedkomen

7 november 2022 om 13:56

Dr Mario Timber rechtsback serieus? Hahaha

7 november 2022 om 13:57

Wanneer Schreuder weggestuurd zou worden dan heb je wel een kans om van Union te winnen, wanneer Schreuder blijft is dit uitgesloten. Zit totaal geen voetbal meer in bij Ajax en ja dit komt door Schreuder met zijn vreemde opstellingen iedere keer.

7 november 2022 om 13:58

Waarom is dat zo hilarisch? We missen voetbal vanaf achteruit, hij heeft snelheid, is voetballend in orde, komt er overheen en niet onbelangrijk heeft ervaring op die positie. Daarnaast brengen Wijndal en Kaplan, als de verhalen kloppen, ook veel voetbal van achteruit. Is dat probleem ook opgelost.

7 november 2022 om 14:01

Van de winter wordt er weer 50 miljoen uitgegeven. Kampioenschap is wel veilig en Union overleef je ook nog wel.

7 november 2022 om 14:11

4f redondo

"Van de winter wordt er weer 50 miljoen uitgegeven"

Ja, want de laatste 100 mil is echt fantastisch besteed...

7 november 2022 om 14:35

Dat hier niet gewoon wordt gezegd dat Ajax aan hun stand verplicht is hier te winnen. De afgelopen jaren moet ik hier constant aanhoren, bayern van Nederland, los van iedereen, CL niveau, Europese subtop. En nu binnen paar maanden kan er opeens niet meer gewonnen worden van een ploeg die net aan 10m hebben uitgegeven afgelopen zomer. Vorig seizoen de 17de begroting van Duitsland. Spelen met jongens die niet eens een beetje speciaal waren in Nederland zoals Baumgartl, Doekhi en Becker..

7 november 2022 om 15:46

@Der Kaiser123

Zou ik niet al te zeker van zijn. Tegen die tijd is Schreuder eruit gegooid. Hebben ze een nieuwe rechtsback, is Ziyech terug voor rechtsvoor, en hebben ze een nieuwe verdedigende middenvelder. Het huidige Ajax gaat het lastig krijgen en is nagenoeg kansloos. Of het Ajax van die tijd dat ook is, durf ik niet te zeggen.

7 november 2022 om 16:51

@derkaiser Toch denk ik dat Ajax dat wel goed ligt en juist extra kans maakt daardoor. Toch veel voetballende spelers in de selectie bij Ajax. Wanneer een ploeg druk zet en aanvalt is Ajax juist zwak lijkt het. Tegen ploegen die zich ingraven lijkt Ajax vaak wel antwoord te hebben. Ook wanneer je terugkijkt naar de laatste 10 minuten van Ajax -PSV gisteren.

7 november 2022 om 17:18

Ja?? Jij wil gaan schuiven met Timber?

7 november 2022 om 13:21

Haha ajax fans die nog steeds zo arrogant zijn na een aantal afslachtingen dit seizoen lol .. union berlin maakt gehakt van ajax

7 november 2022 om 13:23

Pessimist. Union was in vorm.maar is er van het weekend met 5-0 keihard vanaf gegaan. Tegen die tijd kun je stellen of ze nog in vorm zijn en dezelfde kwaliteiten hebben als dat ze nu lijken te hebben. Ajax daarentegen kan precies andersom na het WK vorm hervinden, en dan gaan we lachend en strijdvaardig naar Berlijn.

7 november 2022 om 13:24

@Pieterverbeek kinderlijke reactie hoor, succes met Sevilla

7 november 2022 om 13:25

Waarom generaliseer je zo? En wie zegt dat Daan voor Ajax is? Echt bloedirritant dit soort reacties.

7 november 2022 om 13:26

Wat is er dan zo arrogant aan zijn reactie?

7 november 2022 om 13:29

Altijd lekker voor anderen: Ajacieden bashen na zo'n nederlaag. Zag je ook na de JC schaal, na Napoli thuis, Napoli uit, Liverpool thuis, Liverpool uit..... Wel echt vaak dit seizoen 😖

7 november 2022 om 13:33

Ik zie de arrogantie hier niet?

7 november 2022 om 13:35

@Pieter

Net als Ajax fans kan jij ook niet in de toekomst kijken, en het siert je dat je hoopt dat de Nederlandse ploegen goed presteren in Europa. Oh nee wacht dit gaat over Ajax hè dan telt het niet.

7 november 2022 om 13:45

100% Ajax: PSV ging er ook af met 4-2 in Groningen. Kwestie van een slechte dag hebben. Kan elke club gebeuren dus.

7 november 2022 om 13:59

Kom maar ff wisselen Pietertje...

7 november 2022 om 14:07



Ach, komende week Ajax winst tegen Vittesse, weekend daarna winst op Emmen.
Psv verlies tegen AZ en dan is het weer janken geblazen.

Heb je wel in de gaten dat als Feyenoord met 7-0 wint van Cambuur (wat niet makkelijk zou gebeuren maar niet 100 onmogelijk is) dat psv Donderdag gewoon weer op plek 3 kan staan ?!

7 november 2022 om 14:21

Heerlijk dit, je moet als Ajacied ergens nog lichtpuntjes zien.. maakt mij persoonlijk totaal niet uit als we 3e staan. We hebben met mega veel blessures het meest zware programma gehad van de top 3 en staan daarmee maar 1 punt achter .

7 november 2022 om 15:46

Ach wij winnen tenminste 2 keer van glasgow rangers

7 november 2022 om 13:21

Zolang Schreuder er zit is elke tegenstander die een beetje gelijkwaardig of beter is een kansloze missie dus ook dit tweeluik kunnen we vergeten

7 november 2022 om 13:22

Nieuwe trainer tegen die tijd en dan rollen we die lui op. Met Schreuder gaan we er keihard af. Ligt dus aan de directie

7 november 2022 om 13:24

Directie kan ook wel 1 en ander aan veranderen, degene die dit jaar het spelersbeleid heeft gevoerd is ook niet helemaal vrij

7 november 2022 om 13:27

@Kokkie, Ajax is toch ook opzoek naar een TD, of had ik dat verkeerd begrepen?

7 november 2022 om 13:29

@Messi, de naam van Blind zingt rond, als dat echt zo is en doorgaat dan zit je alsnog in de problemen.. Die man heeft van alles gedaan maar blinkt nergens in uit

7 november 2022 om 13:37

mensen die denken dat je er met een nieuwe trainer ineens beter voor staat 🤦🏻‍♂️ gaan van een koude kermis thuiskomen. of ze hem vervangen of niet, Ajax gaat heel veel tijd nodig hebben, in eerste instantie om de juiste mentaliteit terug te vinden. rotte appels moeten uit de selectie, de juiste spelers moeten vertrouwen krijgen, belangrijk gemaakt worden en opstaan. er moeten capabele verdedigers komen en een kwaliteitsinjectie a la Ziyech. en dan nog moeten ze vanaf 0 beginnen en de verwachtingen moet drastisch bijgesteld. kampioenschap is ver weg dit seizoen ondanks de stand. enige hoop voor Ajax is dat psv ook niet groots speelt en elke week kan verliezen.

7 november 2022 om 13:39

Eens, directie mag zeker iets aan veranderen maar als je deze trainer laat zitten, is aan het einde van het seizoen de 3e plek realiteit geworden. Dat moet je ten koste van alles proberen te voorkomen. Dit fiasco heeft lang genoeg geduurd. CL veiligstellen lijkt me echt prio 1 en dat kan prima met deze selectie.

7 november 2022 om 13:44

Mano ik zie je dit al weken posten maar die facepalm zou logischer zijn naar jezelf toe. Zie jij het echt niet of wil je het niet zien?? De beste man heeft alle 7 toppers verloren met een doelsaldo van 9-24. Als je iets ontdekt hebt waaruit blijkt dat Schreuder een vorm van visie of tactiek heeft, hoor ik het graag. Zo niet, lijkt het er eerder op dat Qatar je heeft omgekocht om ongefundeerde positieve shit over Schreuder te posten. Of denk jij echt dat Erik ten Hag met dit elftal dezelfde prestaties had geleverd? Mijn god zeg.

7 november 2022 om 14:06

In de TD functie heeft hij het in het verleden helemaal niet slecht gedaan. Kijk maar eens naar de spelers die hij destijds heedt gehaald (niet de spelers die dat jaar binnenkwamen, want er kwamen al een aantal voordat hij begon)

7 november 2022 om 14:28

manodedios

Waarom zou het met een betere trainer niet beter gaan?

Wat heeft Schreuder tot nu gepresteerd, waardoor je denkt dat het wel goed gaat komen?

Dit is serieus, maar tot de dag van vandaag liggen veel Twente supporters nog steeds in de deuk om de keuze voor Schreuder. Die man was zo slecht.

Kijk eens naar de selectie, je kan daar toch een prima elftal van maken.

Nu kijk je en iedereen is opeens uit vorm, er is niets te ondekken van tactiek, geen duidelijke looplijnen, geen plan hoe druk te zetten, je ziet alleen maar gaten tussen de linies, spelers zijn niet meer topfit zoals ze waren, je ziet amper plezier, veel frustraties, geen team, team wordt makkelijk vast gezet. Hoe hij associaal met spelers omgaat, maakt serieus de club gewoon kapot.

Kan jij uitleggen waarom bijv Regeer niet inviel in de CL toen een rb nodig was, maar wel de mindere Baars die linksback is. Daardoor moest Bassey van plek wisselen. Gelijk wissel je 2 plekken en alle automatismen door 1 wissel.

Sorry maar het is allang overduidelijk dat Schreuder Ajax niet verder gaat helpen. Ja hij pakt wel wat punten tegen de zeer slechte tegenstanders door individuele klasse.

Zet Grim voor de groep en je ziet gewoon vooruitgang.

7 november 2022 om 14:59

Omdat het tijd nodig zal hebben. Ik zeg niet dat Schreuder moet blijven. Ik zeg dat je bedrogen uitkomt als je denkt dat een nieuwe trainer direct veel oplost.

7 november 2022 om 15:15

@jizzy 1) je vergist je. wat ik al weken schrijf is dat ik types zoals jij die hun dag vullen met inhakken op Schreuder en zelfs roepen dat ze hopen dat Ajax verliest zodat hij sneller vertrekt vrij kansloos vind. zo de dramaqueen uithangen is voor mij echt een kwaaltje van successupporters die niet met wat tegenslag kunnen omgaan. ik had in De Meer al een seizoenkaart en heb zodoende donkere jaren meegemaakt bij ajax, sinds Jan Wouters kan het allemaal niet veel slechter dus ik trek het me niet zoveel aan als het eens tegenzit. voor jou en anderen is Schreuder duidelijk zo een obsessie dat ik een beetje met je te doen heb. 2) ik sta niet zozeer achter Schreuder, ik heb wel gezegd dat hij grote schoenen moet vullen en wat tijd verdient. Die tijd raakt uiteraard op omdat er geen vooruitgang is. Daarnaast geef vooral aan dat de problemen bij Ajax wat dieper zitten en ik geloof dat de trainer ontslaan niet direct zoveel oplost als velen hopen. Wat niet betekent dat hij maar moet kunnen blijven aanmodderen. als er een betere kandidaat beschikbaar is zie ik die graag komen. maar of dat nu is of komende zomer interesseer me niet zoveel. ik kan goed leven met een tussen jaar, vind ik zelfs logisch na het vertrek van Overmars, Ten Hag en 5/6 basisspelers. bovendien zou ik echt niet weten wie de juiste man is voor de klus.

7 november 2022 om 15:44

@Manodesios: Je hebt helemaal gelijk, maar dat is een persoon als Jizzy moeilijk aan zijn verstand te brengen. Hij is namelijk een papegaai die roept wat iedereen roept, want dat is natuurlijk lekker makkelijk. Hij stapt er gemakshalve even overheen dat ze 4 van hun betere spelers kwijt zijn geraakt, dus kwaliteit hebben ingeleverd en er minder kwaliteit voor terug hebben gekocht. Lekker makkelijk om alles op de trainer af te schuiven en niet naar de spelers te wijzen, die ook gewoon verzaken.

7 november 2022 om 17:12

Ja hangt allemaal samen natuurlijk. Het is voor nieuwe spelers moeilijk zich te onderscheiden in zo’n slecht lopend geheel. En dan spelen er allerlei zaken, zoals het aftakelen van Blind, diverse goede spelers die het best uit de verf komen op een en dezelfde positie, teleurgestelde bankzitters, geen keeper waarop je kunt bouwen. Je ziet de frustratie en de teloorgang op elk vlak. Dat Schreuder de man niet blijkt prima, maar de gedachtengang hem aan te stellen vond ik niet heel gek. Gewogen en te licht bevonden. Het spijt me voor dat kliekje dat gelooft dat ontslag Schreuder een ommekeer bewerkstelligt, laat heb de naam eens noemen van de trainer die dit zomaar oplost. Met het vertrek van Overmars dacht ik al, hier eindigt een tijdperk en dat gaat veel verder dan een trainer. Natuurlijk is het frustrerend dat we geen vooruitgang zien. Maar je club gewoon steunen is nuttiger dan elke dag hier je gelijk willen halen over opstellingen of je afkeer van een trainer uitspreken. Dat geeft vooral aan dat je het veel te serieus neemt.

7 november 2022 om 13:22

Zonder schreuder wel ja

7 november 2022 om 13:22

Blijkbaar weet je niet zoveel van Union Berlin, waren tot vorige week koploper van de Bundesliga.

7 november 2022 om 13:24

Leuk dat ze koploper waren, maar spelen de laatste weken toch beduidend minder, met een vernedering tegen leverkusen als gevolg. Ik zie de kansen in Februari prima in het voordeel van Ajax.

7 november 2022 om 13:32

Valt niks over te zeggen. Dus ook niet prima in het voordeel van Ajax. Raak je spelers kwijt in de transferperiode? Blessures? Vorm? Daar zal je pas iets zinnigs over kunnen zeggen in februari

7 november 2022 om 14:12

Denk dat je ook niet veel van Ajax weet,

waren tot gisteren koploper van de Eredivisie (en op verliespunten nog steeds) , en als ik hier mensen hoor praten, is psv echt niet minder dan Bayern, dus knap van Ajax !

7 november 2022 om 16:25

Ik zag ze vorig seizoen tegen Feyenoord 2x.....dat Union kon er echt heel weinig van

7 november 2022 om 13:25

Dit geeft kansen zeker aangezien dit pas in februari wordt gespeeld. Hopelijk dan met een ajax in topvorm met het liefst een nieuwe coach

7 november 2022 om 13:26

@ Daanl1998

Winst voor Ajax is alleen mogelijk met een nieuwe trainer.
Met Schreuder gaat Ajax het niet redden.

7 november 2022 om 13:28

Eens, maar voor we deze wedstrijden spelen zijn we ruim 3 maanden verder. Dus vandaar mijn reactie. Ik zeg niet dat je dik wint, maar het zou op papier moeten kunnen.

7 november 2022 om 13:27

Dat is jou eerste reactie?? Als je pakweg 4 seizoenen geleden dat had gezegt had ik je groot gelijk gegeven maar Union stond 1ste in de Bundesliga was het niet dat ze het weekend een zeperd hadden en met 5-0 afgedroogd werden.
Ajax is alles behalve in vorm en aan bijna iedere gehyped speler van Ajax Timber,Tadic,Bergwijn,Berghuis word op dit moment getwijfeld of ze wel goed genoeg zijn.

Nee dat word zeker geen makkelijke wedstrijd zeker daar in Berlin niet

7 november 2022 om 13:32

De wedstrijd is pas in februari, daarom zie ik zeker kansen als Ajax het op de rit krijgt. Ben ook benieuwd hoelang Union dit volhoudt, maar de laatste weken is het al minder. Vandaar mijn reactie

Dat kon slechter. Maar ik weet zeker dat ze bij Union precies hetzelfde denken..

7 november 2022 om 13:22

Het zal ongetwijfeld slechter kunnen, maar ze staan gewoon derde met 2 punten minder dan de nr1.

7 november 2022 om 13:21

Feyenoord pakte ze twee keer, maar vraag me af of dit ajax dat niveau heeft. Nog afgezien van de groei die union heeft doorgemaakt.

7 november 2022 om 13:23

@ Baardgrasmus
Feyenoord pakte ze 2x omdat zij toen ook zwakker waren, dit jaar zijn ze dodelijk, staan ze voor niets 1e in de Bundesliga

7 november 2022 om 13:26

Ajax heeft in ieder geval wel veel meer kwaliteit dan het Feyenoord van vorig jaar. Nu nog een fatsoenlijke trainer...

7 november 2022 om 13:28

De selectie van Ajax is sterker dan het Feyenoord van vorig jaar. Verschil is alleen dat jullie een top trainer hebben, en wij hebben er een met een losers mentaliteit..

7 november 2022 om 13:38

Baargrasmuis. Ze waren zwakker en speelde in Europa niet op hun eigen thuis haven die Alten Försterei. Dat stadion geeft hen vleugels, daar heerst iets geweldige op voetbal avonden. 75% staan tribune en allemaal bloed fanatiek. Echt een geweldige awayday voor Ajacieden dit is de mooiste die zij konden treffen. Toch hoop ik dat Union Berlin doorgaat.

7 november 2022 om 13:40

@Giovinazza: Ja, dat hebben we gezien vorig seizoen. Met de selectie van vorig seizoen hebben ze met veel geluk en moeite gewonnen van Feyenoord en toen waren de sterkhouders van Ajax nog niet weg. Dus laat dat veel meer maar weg.

7 november 2022 om 13:45

@FRSDS: Toen stond Union Berlin ook gewoon 4e in de Duitse competitie, nu 3e. Snap dat jij je alvast wilt indekken, maar we gaan het zien.

7 november 2022 om 13:51

Ze staan alleen geen 1e. En als ze daar stonden was het niet voor niets.

7 november 2022 om 13:59

@preditor Ajax eindigde ook maar 12 punten boven Feyenoord, dus ze waren erg aan elkaar gewaagd inderdaad.

7 november 2022 om 15:51

@Giovinazzi: Dat heeft weinig met het onderling verschil te maken, dat blijkt namelijk uit de onderlinge wedstrijden die ze spelen. Feyenoord heeft het inderdaad laten liggen tegen de mindere ploegen, waar het kwartje voor Ajax ook maar net de andere kant op viel en door het oog van de naald kroop. Erg overtuigend waren ze overigens ook niet. Daarnaast heeft Feyenoord ook tot aan de finale in Europa meegedaan, met een veel smallere selectie, dat brak ze op.

7 november 2022 om 17:09

@Preditor Aparte redenatie. Dus Eagles was vorig seizoen gelijkwaardig aan Ajax of zelfs beter? En hetzelfde geldt voor Twente en Vitesse ten opzichte van Feyenoord? Buiten dat won Ajax wel gewoon 2x van Feyenoord, maar dat terzijde.

7 november 2022 om 17:22

Toen Feyenoord ze versloeg stonden ze ook 4e maar werd er erg laatdunkend over gedaan door veel ajacieden hier. Ik neem dus aan dat er 2 klinkende overwinningen komen voor Ajax.

7 november 2022 om 17:52

Ze staan 3e na de 5-0 nederlaag van gisteren…..

Kan beter, kan slechter. Union draait wel erg lekker, Ajax totaal uit vorm. Ben er nog niet heel gerust op.

7 november 2022 om 13:21

Denk dat het gewoon een opvlieging was, even een aantal weken bkven zichzelf uitgestegen. Maar je zag in de europeze wedstrijden al dat het allemaal wel meeviel met hoe goed ze zijn. Afgelopen weekend ook 5-0 op de broek gekregeb van Leverkusen. Ik denk dat we goed wegkomen.

7 november 2022 om 13:48

Hoezo een bevlieging? Vorig seizoen stonden ze toch ook 5e ofzo? Deden het niet slecht hoor

7 november 2022 om 13:56

Wat dat betreft een goede loting want in Europese wedstrijden zagen we ook allemaal hoe het wel meeviel met hoe goed Ajax is

7 november 2022 om 13:21

Duurt nog 3 maanden

7 november 2022 om 13:22

Is wel een club die zwaar boven zijn niveau presteert. Kregen afgelopen weekend overigens 5-0 klop van Bayer Leverkusen. Dit moet Ajax prima kunnen redden hoor.

7 november 2022 om 14:17

Met Schreuder aan het roer ben ik nog bang voor de o15 van een 4e klasser.

7 november 2022 om 14:22

En ik vond ze tegen Union Sint-Gillis ook tweemaal matig.

Ik denk eerder dat de Bundesliga wordt overschat...

7 november 2022 om 15:00

Klopt de BL is heel matig. Daarom zijn er ook 4 teams bij de laatste 16 van de CL.

Kon beter en kon slechter, maar in onze huidige vorm zie ik ons dit alleen met pijn en moeite overleven..

Typisch zo'n tegenstander die je keihard onderschat, niet aansprekend is, en er dan toch hard vanaf gaan. Doen het dit jaar erg goed in Duitsland!

Union Berlin is dit op moment wel in goede vorm, dus zo zeker zou ik er nog niet van zijn. Als Ajax de vorm doorzet wat ze nu laten zien dan zal dit nog wel verkeerd kunnen aflopen.

7 november 2022 om 13:52

In goeie vorm verlies je niet 5-0 van een Leverkussen uit vorm.

7 november 2022 om 16:00

Dat dachten ze ook van Manu..

Goede loting voor Ajax. Begonnen goed aan het seizoen maar echt geen bijzondere ploeg. Als je beste speler Sheraldo Becker is dan zegt dat genoeg. Zeker niet onderschatten maar hier moet je toch zonder al teveel moeite van winnen.

7 november 2022 om 13:21

Ik ruil hem graag in voor Bergwijn èn Tadic

7 november 2022 om 13:27

Ik niet, leuke speler op de counter maar in de kleine ruimtes net zo slecht als Bergwijn of Tadic momenteel

7 november 2022 om 13:24

Goede loting roept ie. Als je 12 speelrondes eerste staat in de Bundesliga, wat nog steeds een hoger niveau is dan de Eredivisie... Ik zou bang zijn als ik ajacied zou zijn.

7 november 2022 om 13:28

Goede vorm zijn ze wel kwijt lijkt het, laatste paar wedstrijden gaat het al wat moeilijker en de laatste wedstrijd was al helemaal slecht

7 november 2022 om 13:29

Zegt mij niet veel waar je na 12 wedstrijden staat. Brighton staat ook boven Chelsea en Liverpool in de PL. En dat is nog wel ff een niveau hoger. Freiburg stond vorig jaar lang bovenin. Union Berlin vorig jaar trouwens ook al en toen werden ze 2x verslagen door Feyenoord. Ze hadden een goede vorm aan het begin maar beginnen toch wel te zakken weer. Een echte koploper in Duitsland verliest niet met 5-0 van iemand uit het rechterrijtje. Nog zo’n voorbeeld dat het niks zegt. Leverkusen is 3x zo goed als Union maar staan 14de ofzo.

7 november 2022 om 14:17

@reddevilgaz,

Gelukkig ben je geen Ajacied, en gelukkig zijn wij niet zo snel bang

7 november 2022 om 13:37

Al is je beste speler bij wijze van een keeper, zolang je maar als team presteert. En Union presteert dit seizoen op Europees en Nationaal niveau gewoon erg goed.

7 november 2022 om 14:01

Zeker, dat ontken ik ook niet. Alleen ik denk dat het meer te hebben met een goede vorm dan structurele kwaliteit. Ajax gaat zich nog wel herpakken verwacht ik en Berlin speelt boven hun kunnen met die 3de plek. Overigens zegt de competitie me weinig want Ajax kleineerde Dortmund vorig seizoen en Feyenoord won 2x van Berlin. Bundesliga is sterker dan eredivisie maar we hebben het hier over individuele teams..

Tja dit kan een leuke tegenstander zijn. Maar als Schreuder dan nog coach is, weet je nu al de uitslag..
Het had erger gekund maar ook beter.

Leuke pot tegen een leuke ploeg!

3e in Duitsland met 2 punten achterstand. Wordt heel zwaar.

Nou dat lijkt me een vrij onmogelijke opgave. Dit gaat hem niet worden. Ajax kan zich gaan richten op de competitie

7 november 2022 om 13:22

Pessimist. Union was in vorm.maar is er van het weekend met 5-0 keihard vanaf gegaan. Tegen die tijd kun je stellen of ze nog in vorm zijn en dezelfde kwaliteiten hebben als dat ze nu lijken te hebben. Ajax daarentegen kan precies andersom na het WK vorm hervinden, en dan gaan we lachend en strijdvaardig naar Berlijn.

7 november 2022 om 13:32

Dan maar een pessimist. Prima toch!
Nu stoer lopen roepen dat het wel kan vind ik dan weer arrogantie. Ajax heeft nog geen topwedstrijd gewonnen dit seizoen dus ik zie niet hoe Ajax deze tegenstander gaat verslaan.

7 november 2022 om 13:39

Union is ondanks de 5-0 nederlaag gewoon nog steeds in vorm, presteren Nationaal en Europees gewoon erg goed.

7 november 2022 om 13:44

Hoe is "dat het wel kan" arrogantie? Mensen smijten met termen waar ze niet van begrijpen wat het exact betekent.

Tuurlijk kan Ajax Union verslaan, zelfde geldt andersom. Imo 50/50.

Mag ik dat zeggen of ben ik nu stuitend arrogant?

7 november 2022 om 14:07

Ach hou toch op man. Arrogant om te zeggen dat het mogelijk is van Union te winnen? Zwaktebod van je. Praat aub over een paar maanden verder.

Ajax in huidige vorm verliest zomaar van iedereen. Mochten ze met een nieuwe trainer wel een tactisch plan, looplijnen en teamspirit krijgen zoals afgelopen jaren, dan zijn ze van een totaal ander niveau dan Berlin... Mazzel dat het nog even duurt voor Ajax

Gunstige loting voor Ajax en PSV heeft het ook redelijk goed getroffen.

7 november 2022 om 13:25

Psv heeft het zeker getroffen, Sevilla staat momenteel 17e in de La Liga, draaien niet lekker en gister met moeite 1-1 gespeeld tegen Betis, pas gaan voetballen na de 2e rode kaart

Dan hoop ik dat Union beter speelt als tegen Leverkusen gister

Bij Union zullen ze bidden dat Schreuder blijft dan hoeven ze ieder geval niet met enige tactiek rekening te houden

Ajax kan clips van Feyenoord van vorige seizoen bekijken hoe ze Union hadden verslagen

Kan Becker het eens laten zien in Amsterdam

7 november 2022 om 13:36

Voor hem natuurlijk leuk, is een absolutte Ajax-liefhebber. Speelde des tijds bij Den Haag maar hij werd nooit echt warm voor de club waar die voor speelde.

Op dit moment is elke tegenstander lastig. Ik ga dan ook niet zeggen...oh moet kunnen, kan slechter.

Sheraldo Becker! Laat zien wat je kan!

Speculeren begint nu al. Met een bijzonder raar seizoen met het WK tussendoor is het moeilijk te zeggen waar je staat over 2-3 maanden. Er kan zoveel gebeuren dat ik het nog moet zien. Op basis van huidige resultaten zou ik ook zeggen: kansloos voor Ajax. Maar goed, wie dan leeft heeft dan zorgen.

Ik had liever Nantes of Midtjylland gehad, maar de andere ploegen schat ik hoger in dan Union. Prima loting dus wat mij betreft

Heerlijk man! Geweldige away day wordt dit! En lekker naar de techno bunker in Berlijn. Heerlijk kon niet beter dit. Tegenstander is ook gewoon te pakken. Verwacht namelijk dat union de vorm van dit seizoen niet heel lang zal volhouden.

7 november 2022 om 13:46

Echt een heerlijke awayday man! Feyenoord had vorig jaar ongeluk dat ze naar het Olympisch stadion moesten. Ik denk dat de sfeer van Union en Feyenoord toen echt een hoogtepunt had kunnen bereiken. Nu mogen jullie naar de thuis haven Eisern Union, An der Alten Försterei. Dat stadion geeft hen vleugels, daar heerst iets geweldige op voetbal avonden. 75% staan tribune en allemaal bloed fanatiek. Echt een geweldige awayday voor Ajacieden. dit is de mooiste die zij konden treffen. Toch hoop ik dat Union Berlin doorgaat, niet omdat ik iets tegen Ajax heb, maar ik geef niets om Nederlandse clubs Europees buiten FC Groningen en die gaan dat toch niet voetballen aankomende jaren. Puur mijn liefde voor Traditionvereine uit de Bundesliga/2. Liga/3. Liga.

7 november 2022 om 13:59

Leuke aanvulling. Klinkt als een fantastische awayday inderdaad. Ben zeer benieuwd naar de support tijdens die wedstrijd.

7 november 2022 om 18:41

Heerlijke vereinhymne hebben zo ook. Een van Duitslands beste.

7 november 2022 om 13:48

Je moet niet teveel verwachten. Union zal ook tegen de tijd een geduchte tegenstander zijn. Spelen voor 4e opeenvolgende jaar Buli en voor 3e opeenvolgende jaar Europees. Dan heb je de zaakjes goed in orde als clubzijnde terwijl je grote broer in diezelfde stad al jaren onderaan de Buli wankelt. Met eindklasseringen als achtereenvolgens 11e,7e en 5e en tot op heden een 3e plek presteert Union dit seizoen geweldig. Vooral in het eigen An der Alten Fostersei presteert het goed.

Het is pas over een paar maanden, denk dat Schreuder al voor die tijd weg is en heb er alle geloof in.
Wij hebben mooie jaren gehad, mag het even minder gaan.
Psv heeft pas een zware tegenstander pfff Sevilla

7 november 2022 om 13:24

Sevilla is juist een van de zwakste nummers drie uit de CL. Die bakken er echt helemaal niks van dit seizoen in zowel La liga als de CL

7 november 2022 om 13:33

Klopt maar Nederlandse clubs tegen Spaanse en Italiaanse clubs is vaak geen goed huwelijk

7 november 2022 om 13:43

Ja, daar heb je wel gelijk in natuurlijk. En Sevilla is in het verleden natuurlijk wel echt een toernooiploeg gebleken. Zou wel grappig zijn als Sevilla straks Ocampos terughaalt en hij Sevilla vervolgens eigenhandig langs PSV schiet haha.

Al gun ik PSV ook wel de overwinning hoor.

7 november 2022 om 13:53

Je hebt hier genoeg van die haters die een andere niets gunnen, hoor ik niet bij en hoop dat Psv gewoon van Sevilla wint en door gaat.

7 november 2022 om 13:41

De nummer van 17 die compleet uit vorm is kan je niet kwalificeren als pff wat een zware tegenstander.

Wat mij betreft vliegen we eruit. Hoe eerder Schreuder weg is, hoe eerder begonnen kan worden aan een (nieuwe) tactiek. Het plan van Schreuder is mij nog steeds een raadsel.

7 november 2022 om 13:25

Hou toch op man nep supporter. Je hebt echt geen recht om “we” te zeggen als je hoopt dat ajax verliest.

7 november 2022 om 13:57

Ik zou nooit rechtstreeks hopen dat we verliezen. Maar ik sta er tegenwoordig wel zo in dat mocht ajax verliezen het van mij ook wel met een tegendoelpunt of 8 mag zijn.

7 november 2022 om 20:03

Ik zeg dat juist uit liefde voor mijn club. Soms is diep vallen beter dan langzaam naar beneden glijden. De man heeft geen visie, passie en zelfreflectie en is ongeschikt voor Ajax. Dus rationeel gezien denk ik dat we beter af zijn met een snel ontslag van Schreuder.

Prima loting voor Ajax. En ook voor Union. In de huidige vorm hebben beide kans om door te gaan.

Had slechter gekund voor zowel Ajax als PSV, maar nog steeds beide pittige loting. Voor Ajax wel goed dat die wedstrijden pas eind februari zijn, want in de huidige vorm zouden ze kansloos geweest zijn.

Wat een toploting zeg! Leuke stad, Duitsers zijn altijd vrij relaxed. Dit moet een heerlijke Awayday gaan vormen! Qua kansen zeg ik momenteel 50-50... Of eigenlijk zelfs voordeel voor Union, kijkende naar het huidige Ajax. Maar we hebben nog even...

Makkie voor Ajax. Union staat veel te hoog. Gaan dit niet vol houden.

Hoop dat we tegen die tijd wat meer in vorm zijn, wat union is dat absoluut wel

Van Union Berlin moeten ze wel kunnen winnen. Ajax heeft meer kwaliteit dus moet wel goed komen.

Dit jaar weer in het oude stadion toch? Klein uitvak geloof ik.

Als je naar de reacties van de meeste vorig jaar keek, is het helemaal geen kunst om van Union te winnen.

7 november 2022 om 13:42



Wat hebben de reacties van vorig jaar met nu te maken?

Union Berlin moet te doen zijn. Zijn natuurlijk geweldig begonnen maar de laatste weken zie je al een terugval. Zullen normaliter 5/6e eindigen en dan hebben ze een topseizoen gehad. Ajax had veel lastiger kunnen loten met Rennes, United of Roma.

laten we even afwachten want wedstrijden zijn pas in februari 2023, dan kan de vorm al heel anders zijn en vergeet eventuele blessures niet

Leuk potje voor beide supportersgroepen!

Als net zo spelen als zondag dan gaat het heel lastig worden

Met wst gerichte aankopen in de winter en een goed WK van een aantal spelers kan het er in Februari al heel anders uitzien. Misschien zelfs wel met een andere coach. Wat dat betreft prima loting voor Ajax. We hadden ook zomaar een veel zwaardere tegenstander kunnen loten.

Te vroeg om een conclusie te trekken. Zit nog ruim 3 maanden tussen waarin een WK wordt gespeeld. Alleen maar vraagtekens aangezien we geen idee hebben hoe onze spelers er na het WK eruit zien. Wellicht is Bergwijn enigszins in vorm of is Timber het helemaal kwijt. Nieuwe trainer wellicht? En zelfs misschien wat nieuwe aankopen (lees; keeper, rechtsback en rechtsbuiten).

Maar op voorhand: kon beter, maar kon ook vele malen slechter.

7 november 2022 om 13:59

Keeper en rechtsbuiten wel. Rechtsback gewoon weer rensch. Deed het de afgelopen 2 wedstrijden op links helemaal niet zo onaardig. 1 zwakkere schakel in je elftal is niet zo'n probleem

Kwam vorig jaar niet eens de poulefase conference league door, dus zou een makkie moeten zijn toch

7 november 2022 om 14:00

Ja klopt, vorig jaar..

Moet wel lukken toch. Vorig jaar deden ze het in Duitsland ook prima, maar ik vond ze Europees tegen oms weinig bijzonder.

Te ver weg om nu al over vorm e.d. te spreken,
.
De koploper van de Bundesliga is nooit makkelijk natuurlijk, maar dat zijn ze net niet meer...

Wel lekker auto of trein die kant op pakken, prachtig affiche!!

Op basis van hoe Ajax er vandaag de dag voorstaat wordt het een hele lastige kluif tegen Union. Als je Ajax van de voorbije jaren, en dan doel ik op het Ajax onder Ten Hag, er bij pakt dan moet dit een fluitje van een cent worden. Helaas is de realiteit anno 2022/2023 anders en gaat dit een zeer lastig duel worden. Zowel in Amsterdam als Berlijn. Maak je borst maar nat...

Wordt een beetje moe van jullie die na de 1e de beste gelijk al gaan schreeuwen om vervanging trainer . Vindt het wel heel erg kort door de bocht want uiteindelijk moeten de elf het doen op het veld . Als die verzaken dan kan je twijfelen of de coach/trainer niet de juiste keuze heeft gemaakt . Nog bijna 4 maanden tot Union . Nu 2e in Bundesliga . Gun de coach effen tijd . Gisteren was dramatisch,maar de spelers mogen zichzelf dit aanrekenen. Ik ben zelf trainer en makkelijk om de trainer de schuld te geven. Hij moet het doen met het materiaal die hij krijgt . En hij staat misschien na woensdag weer bovenaan . WTF. Napoli nr. 1 in Italië en Ach ja Liverpool die moet in CL. Competitie is drama . En 2x winnen van Glasgow waar psv niet van kon winnen. Ach ,wat is de waarde van de overwinning van psv gisteren . Na woensdag nog steeds 2e . Allebei Euro L. Waan vd dag .

7 november 2022 om 14:02

Het gaat om tactische keuzes, verschrikkelijk schrijnende interviews die ajax onwaardig zijn, heet overduidelijk lekken naar de telegraaf en de manier waarop je tegen napoli, liverpool en ook psv ten onder gaat. Onder schreuder sluipt er een verliezersmentaliteit in de ploeg. Niemand is bereidt een stapje extra te zetten.

7 november 2022 om 15:05

Je hebt maar voor een deel gelijk denk ik. Natuurlijk kan een trainer van een matige voetballer geen wereldster maken. Maar met de huidige selectie moet er toch wel behoorlijk wat meer uitgehaald kunnen worden dan tot nu toe het geval is. Naar mijn idee heeft een trainer een bepaalde visie hoe er gespeeld dient te worden. Bij Ajax is die visie door heel de club heen wel ongeveer hetzelfde. Deze visie is dodelijk voor tegenstanders op het moment dat er automatismen in een elftal geslepen zijn. Om dat te doen moet je eerst bepalen wat je beste opstelling is en daar mee aan de slag gaan. Nu weten spelers totaal niet waar ze aan toe zijn. Zo sta je basis in de as van het elftal en de wedstrijd daarna moet je banken en invallen op een positie op de vleugels. Of je word, omdat de trainer denkt dat dat een goed idee is, als verdediger gebruikt als aanvallende buitenspeler terwijl je kracht juist ligt in het balafpakken en de bal aan de spelverdeler geven. De enige reden dat Ajax nog staat waar ze staan is omdat de individuele kwaliteit van de spelers ver uitstijgt boven het nivo van de competitie en daarmee heel veel verbloemd word. Maar het is toch echt aan de trainer om deze individuele kwaliteiten dusdanig op elkaar in gespeeld te laten raken dat ze als team goed presteren.

Ik zie dit als een gunstige loting voor Ajax. Ervan uitgaande dat Ajax in februari wellicht wat beter draait dan nu en dat Union minder draait dan dat ze nu doen. Spelen namelijk op dit moment boven hun gemiddelde niveau. Verwacht niet dat ze dat heel het seizoen volhouden. Verder zat Union ook niet echt in een boeiende poule en daar zijn ze 2e geworden. Kortom verwacht een tweeluik tussen 2 ploegen die in februari heel anders voor de boeg zullen komen

Union is favoriet. Koploper van de bundeliga en die zijn heel moeilijk te verslaan.

Wat mooi zeg. Echt een prachtige club met prachtige fans. Probeer ook vaak op het weekend naar union te kijken dat is echt leuk daar. Een van mn beste vrienden woont er ook, dus denk dat ik in februari een trip vanuit amerika nar amsterdam en berlijn ga doen. Toppp!

Er moet afscheid genomen worden van de trainer en zijn staf, Blind mag uitkijken naar een andere club als ie perse door wil blijven spelen.
Hetzelfde geldt voor Klaassen en Tadic.
Verder weet ik nog niet hoe goed Kaplan is.
Ocampos mag weer naar huis, Ziyech terughalen...goede keeper halen (gorter wegdoen).
Dan kan je zoiets neerzetten:
Pasveer (aankoop)
Rensch - Timber - Bassey (kaplan) - Wijndal
Alvarez - Berghuis - Taylor
Ziyech - Brobbey - Bergwijn
Bank: Kaplan, Pasveer, Magallan, Stekelenburg, Baas, Sanchez, Regeer, Lucca, Conceicao, Grillitz, Kudus en haal er nog een uitstekende creatieve aanvaller bij (een groot talent)

Geef deze basis het vertrouwen, goede Manager erop, voor mijn part Peter Bosz weer en Ajax wordt fluitend kampioen.
Spelers staan weer op hun plek, er is duidelijkheid, team heeft snelheid en de twee beste voetballers zijn de leiders in het veld.

geinige club om tegen te spelen, biedt zeker kansen (voor beide). wordt spannend.

union berlin is dit seizoen goed bezig, maar dat is vooral (vind ik) door hun speelstijl.
ik vind het dan ook frapant dat veel tegenstanders (buiten leverkusen) daar nog geen antwoord op hebben gevonden. ik vind schreuder ook geen tactisch genie, dus ben heel benieuwd wat hij dan gaat doen (of juist niet.. waardoor ze er uitgecounterd gaan worden).

het is ook niet eerlijk om ze een eendagsvlieg te noemen, zijn gewoon laatste jaren in op mars en doen het steeds beter. hun huidige positie op de ranglijst is natuurlijk "te hoog", maar ik denk dat ze uiteindelijk wel in de top5 zullen eindigen dit seizoen, wat gewoon een prima prestatie is.

Moet kunnen,

Nieuwe trainer, spelers die even wat anders hebben gedaan (WK) en hopelijk weer zin krijgen om 100% inzet te tonen.

Dit gaat prima lukken ,
Wel leuke team tegen te spelen

Ik ben benieuwd. Momenteel zou ik Ajax daar nog niet zo snel zien winnen, gezien de huidige vorm.
Normaliter moet Union Berlin wel te pakken zijn voor Ajax.

We gaan het zien, want dat duurt nog wel even.

In ieder geval een te pakken ploeg voor Ajax.

Dat is een geluk bij een ongeluk. Dan hoeven ze in ieder geval niet zo ver te rijden als ze afgedroogd zijn door een nietszeggend Fc bal op het dak clubje. Zolang Schreuder aan het roer staat heb ik er nul komma nul vertrouwen meer in.

Volgens mij een team zonder echte sterren, maar wel een team. Zolang Ajax dat niet is kunnen ze het lastig krijgen tegen zulk soort tegenstanders.

Sheraldo had dit waarschijnlijk gehoopt. Die is er als een malle op gebrand om te presteren en te laten zien aan zijn voormalig werkgever waarom hij nu gemist wordt bij Ajax. Leuk voor hem!

Binnenkort maar even scouten dan. Wij hebben sowieso betere spelers, maar tegen een echt team leg je het altijd af. Daarnaast zijn ze volgens mij goed met corners en vrije trappen, als dat waar is dan hebben we een probleem. Dit hoort echter een haalbare kaart te zijn, maar onder Schreuder zullen wij nooit op 100% kunnen spelen, hooguit 70%.

Zeker met Utd-Barca vliegt er al een potentiele winnaar uit, dus als je echt ambitie hebt, moet je gewoon Schreuder eruit gooien. En anders niet meer uitspreken dat je elk jaar top 16 wil zijn, want dat valt niet te rijmen. Sar, tijd om jezelf te onderscheiden.

Denk dat Becker Bassey helemaal gek maakt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren