Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op ‘schandalig’ ontslag John de Jong: ‘Heel kinderachtig van PSV’

Laatste update:

René van der Gijp vindt het schandalig dat PSV John de Jong op straat heeft gezet, zo zegt de analist vrijdagavond in Vandaag Inside. De Raad van Commissarissen gaf aan dat er binnen PSV een unanieme vertrouwensbreuk was over het functioneren van De Jong. Van der Gijp vindt dat besluit buitengewoon vreemd.

Van der Gijp begrijpt niets van wat ze in Eindhoven aan het doen zijn. “Het is toch wel heel kinderachtig van dat PSV om die John de Jong te ontslaan? Alsof hij godverdomme alles beslist bij PSV? Kom op, hij wordt gewoon geslachtofferd, Johan.” Collega Johan Derksen is het met Van der Gijp eens. “Hij heeft eerst naar die Duitser (Roger Schmidt, red.) moeten luisteren, en nu is Marcel Brands de baas.”

Van der Gijp vindt dat de commissarissen bij PSV duidelijker hadden moeten zijn tegen De Jong. “Als je dan vindt dat er een, maar het allerliefst twee, spelers verkocht moeten worden, dan zeg je dat tegen hem. Want in Engeland lopen ze op dit moment totaal achter, daar zijn ze helemaal de weg kwijt. Als er voor die twee honderd miljoen geboden wordt, weg ermee!", doelt hij op Cody Gakpo en Ibrahim Sangaré.

Frank Arnesen niet eerste optie voor PSV
Waar vrijdag nog werd gemeld dat PSV voor Frank Arnesen zou gaan als opvolger van John de Jong, komt het Eindhovens Dagblad een dag later met ander nieuws. Bronnen binnen de club verwachten niet dat de Deen daadwerkelijk naar Eindhoven komt om opnieuw een functie te vervullen bij PSV. Tussen 1994 en 2004 was Arnesen al technisch directeur bij de Brabantse club, maar momenteel is hij nog niet benaderd voor het opvolgen van De Jong.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij besluit niet alles, maar wel één van de belangrijkste onderdelen binnen psv.Dat hij nog zolang zijn functie mocht uitoefenen was al een wonder.

17 september 2022 om 11:04

Een van de belangrijkste onderdelen en natuurlijk ook de eindverantwoordelijke voor de selectie. Waar een trainer ook de eindverantwoordelijke is voor de prestaties van een ploeg was John de Jong dat voor het aankoopbeleid. Als de RvC van mening is dat dit ondermaats is dan moet hij natuurlijk wieberen, daar is zo een RvC nou eenmaal voor, het controleren van de directie van PSV. Natuurlijk neemt niemand binnen een voetbalclub helemaal op eigen houtje beslissingen, er is altijd wel iemand verantwoordelijk. Het is inderdaad een wonder dat hij zolang mocht zitten en ik ben erg benieuwd naar wat voor een profiel ze nu zoeken. Arnesen lijkt niet de eerste optie en dat lijkt me ook iets teveel gevraagd, om na eerst Feyenoord helemaal uit het as te herrijzen van de bord op schoot scouting van de jaren hiervoor, om opeenvolgend ook nog PSV helemaal opnieuw uit te vinden. Een netwerk kan niet zo groot zijn.

17 september 2022 om 11:41

Psv heeft afgelopen zomer 6 miljoen uitgegeven op de transfermarkt, waarvan 3 op het laatste moment voor El Ghazi. Dat gaf al aan dat er iets heel erg mis is als je je wilt kwalificeren voor de CL. Daarbij hebben ze Xavi en Benitez transfervrij aangetrokken, maar ik vraag mij af hoeveel tekengeld daarvoor is betaald want die spelers hadden vast nog meer opties.

17 september 2022 om 12:11

Ze hebben ook weinig inkomsten ontvangen uit transfers. Doan, Götze vertrokken voor een klein bedrag en daarnaast heeft PSV meegedeeld in de transfers van Bergwijn en Scamacca. Ik kan mij goed voorstellen dat ze Gakpo en Sangaré niet op de laatste dag wouden verkopen, maar de echte topclubs hadden geen haast om op tijd de selecties op orde te hebben aangezien ze toch al geplaatst zijn voor de groepsfase CL. Die luxe had PSV niet.

17 september 2022 om 15:27

Je kunt naar geld kijken, maar in de zomer heerste de hosanna stemming nog; terughalen van Luuk was een meesterzet, supertalent Xavi werd onmogelijk geacht en eindelijk was er een goede keeper. Nu dat de trainer het niet aan de praat krijgt is het ineens weer een waardeloze selectie??

17 september 2022 om 15:44

Ik zeg niet dat het een waardeloze selectie is. Ik vind het raar dat er veel minder wordt uitgegeven dan dat er binnen kwam. En dat terwijl je je kan kwalificeren voor de CL. Wellicht is de financiele situatie veel slechter dan het nu doet voorkomen. Als ze daar eerlijk over zouden zijn zou er wellicht begrip gekweekt kunnen worden door de achterban. Nu lijkt er opeens veel mis. CL gemist, ontslag de Jong en kritiek op aankoopbeleid. PSV kan nog steeds kampioen worden, maar achter de schermen lijkt er veel mis.

18 september 2022 om 11:43

Ik vind dat PSV deze transferperiode juist uitstekend gehandeld heeft. De waardeloze spelers zijn nog allemaal uit het tijdperk Schmidt (waar De Jong natuurlijk medeverantwoordelijk voor is).

Zoals gisteren al velen zeiden, is de aangegeven reden vaag. Maar in de 5 jaar heeft hij toch gewoon lopen koekenbakken. Evaluatie is blijkbaar geweest en ze zijn tot dezelfde conclusie gekomen. Had dat gewoon gecommuniceerd, dat de Jong en de scouting niet functioneert. Gooi iedereen eruit die niet voldoet en begin opnieuw. Enkel de jong eruit is niet genoeg, als de opvolger met dezelfde incapable scouts moet werken.

17 september 2022 om 11:00

Dit dus..

Als 'ie bleef zitten was het niet goed, en nu 'ie weg moet is het ook weer niet goed. Man man man.

17 september 2022 om 11:01

Het kan de aangegeven reden toch ook niet zijn? De RVC zal toch ook toestemming hebben moeten geven voor de contractverlenging van Gakpo, daar hij nu naar verluidt tussen de 3 en 4 miljoen gaat verdienen? Sangaré hetzelfde verhaal. Heel bijzonder. Zijn ontslag is terecht, maar niet om deze reden. Dan hadden ze vanaf dag 1 moeten aangeven; Geen CL = verkoop Gakpo/Sangaré. Als je het stuk in de Telegraaf leest, is er veel en veel meer aan de hand binnen PSV.

17 september 2022 om 11:24

Niet dat de Telegraaf nou het meest betrouwbare nieuws geeft, maar ik ben het wel met je eens. De reden die is opgegeven is totaal onzinnig, louter om maar wat te geven. Er zit veel meer achter en er zijn tal van redenen te bedenken waarom hij weg moet. Het is al jarenlang armoe bij PSV als je kijkt wat voor selectie er staat, met name in verdedigend opzicht.

17 september 2022 om 12:15

De Telegraaf had het dus ook mis. De reden dat ze Gakpo niet hebben verkocht op de laatste dag is een verzonnen verhaal, en is dus ook zeker niet de reden geweest tot het ontslag van John.

17 september 2022 om 12:05

Ik zou je willen adviseren om de laatste video van het PSV Youtubekanaal te bekijken.
Dat is een interview met Marcel Brands waarin netjes uitgelegd wordt hoe dit tot stand gekomen is.

De communicatie van PSV in eerste instantie had zeker duidelijker gemogen, maar met dit interview vind ik het netjes recht getrokken. Niet alle details hoeven openbaar gemaakt te worden vind ik, wellicht is dat ook een wens van JdJ geweest.

Wat een onzin. De Jong heeft toch gewoon 4 jaar lang een hele matige selectie neergezet. Kritiek op de schijnbare hoofdreden (Gakpo niet verkopen) kan ik begrijpen, maar het ontslag zelf is zwaar terecht. Volgens mij komt Brands vandaag ook met meer uitleg.

17 september 2022 om 11:05

Net zoals je aangeeft het ontslag is uiteraard terecht, maar het moment om dit te doen is wel vaag. Gakpo weigerde zelf om te gaan, om dan na een reeds van slechte weken om hem aan te gaan aan te pakken vind ik zwak. Had dan voor de zomer al gehandeld op basis van de vorige jaren. Ben benieuwd wat brands brengt

17 september 2022 om 11:23

Het is maar wat je matig noemt. PSV hoort gewoon ieder jaar tweede te worden, om het jaar te overwinteren in Europa en af en toe eens een beker te winnen. Dat is toch gelukt?

Ajax kan spelers kopen van 30 miljoen, PSV kan spelers kopen van 10 miljoen. Logisch dat je het dan, zeker op termijn, hier en daar af gaat leggen. Met name de breedte in de selectie bij PSV is gewoon een stuk minder.

Maar dat is niet de schuld van die man. Het verwachtingspatroon is gewoon onrealistisch hoog.

17 september 2022 om 11:31

“PSV hoort gewoon ieder jaar tweede te worden” - waar baseer je deze onzin nou weer op..😅 PSV hoort mee te doen om het kampioenschap, zoals ze jaren ervoor ook hebben gedaan voordat JdJ werd aangesteld. Alle andere reden die benoemt is juist hetgeen waar men zich zo zorgen overmaakt, want hoe kan het dat we in die periode zo ver zijn achter geraakt? Matige selecties/aankopen en aantrekken van matige coaches. Hij mag in zijn handen knijpen dat het 4 jaar lang heeft geduurd.

17 september 2022 om 11:42

Het ding is, die periode van JdJ loopt gelijk met de beleidswijziging bij Ajax. Dus wat oudere grootverdieners voor de ervaring, en meer investeren. Daardoor werd er een paar keer ver gekomen in Europa, waarmee een fundament is gelegd waarmee steeds verder is gebouwd. Ik denk niet dat het verschil echt bij PSV vandaan komt.

17 september 2022 om 11:52

Nee, PSV hoort om de titel te spelen. Niemand is tevreden met een tweede plaats of minder.

17 september 2022 om 12:15

PSV was de afgelopen jaren heel dichtbij een landstitel, maar deze werden vergooid door tactische onkunde en teveel fouten in de verdediging. Iedereen kon zien dat een Joël Drommel niet goed genoeg is, maar John de Jong kocht hem toch en liet Unnerstall gaan. Dat heeft PSV vorig seizoen heel veel punten en mede de landstitel gekost. Dit seizoen hebben we maar 1 echte spits en die is nu geblesseerd. Daarnaast een verdediging die de 0 niet kan houden. Gewoon weer slechte en verkeerde investeringen gedaan door John de Jong. Met goed beleid kun je echt wel kampioen worden en Europees meer laten zien. PSV hoort voor de titel te spelen.

17 september 2022 om 12:36

Maar John de jong is ook afhankelijk van het budget. Vraag me echt af wat hij te besteden had. Kan me niet voorstellen dat als hij nog 20 miljoen te besteden had er niemand gekomen is.

17 september 2022 om 12:42

@cuco10

Inderdaad. Jaren werd bijvoorbeeld zo'n Mark Overmars verguisd omdat hij van de RvC geen budget kreeg - waarna hij de bijnaam Mark Netto kreeg. Toen mocht hij sinds een jaar of vijf plots investeren en is hij opeens een geweldige Td.

Zo zal het ook - min of meer - zijn met JdJ. Als hij mocht investeren, had hij dat echt wel gedaan. En dan nog vind ik dat hij het met het vrijwel gratis binnenhalen van Luuk, die keeper en Simons gewoon goed heeft gedaan. Oke, die Hoever valt tegen maar dat kan gebeuren. En als je dan niet veel kan investeren, dan is het absolute minimum gewoon zorgen dat je selectie grotendeels intact blijft. Dat je dan zo'n RvC hebt die op 30 augustus plots in geldnood zit is dan ook lachwekkend.

Nee, het is niet de kwaliteit van Ajax wat even voor 105 miljoen aan spelers haalt. Maar dat kan je toch ook niet verwachten...

Reden is vaag, ontslag had al een aantal jaren geleden moeten gebeuren. Die man heeft zo veel momentum bij psv weggehaald de laatste jaren met al het geld dat hij verbrast heeft aan middelmaat

De Jong is gewoon niet capabel. Hij was de trekpop van Brands en Schmidt. Lijkt mij ook geen goede onderhandelaar. Komt veel te soft over. Als Brands of bv Overmars binnen komt, die hebben tenminste uitstraling.
Een wonder dat hij zolang de functie heeft mogen uitoefenen. Door naar Frank Arnesen of Max Huibers

Kunnen ons wel blindstaren op de naar buiten gebrachte reden (transfer Gakpo), maar John heeft gewoon te weinig laten zien. Jaar in jaar uit ongebalanceerde teams neerzetten en dit jaar zwaar te kort gekomen met oog op verdediging en spitspositie.

17 september 2022 om 11:07

Ik zit me meer te staren over het moment, je had dit toch al eerder kunnen voor de transfers waren begonnen? Ik vind het vaag om hem als zondebok te wijzen na een reeds van slechte weken/prestaties.

17 september 2022 om 11:37

Naja, van mij mocht dit vorig jaar al gebeuren. Hij is uiteindelijk wel eindverantwoordelijk voor de selectie, dus mag hij daar op getoetst worden. Daar heeft hij gewoon steken laten vallen. Juiste moment misschien niet, maar als die was blijven zitten, zal er ook niks veranderen!

17 september 2022 om 15:28

Er waren mensen die klaagde al bij zijn aanstelling en als je hem dan langer laat zitten dan 1/2 jaar dan vind ik het ook een falen van de RvC. Gewoon slecht beleid van boven, want zoals andere mensen aangeven. Hij haalt wel Benitez, Simons en Luuk terug weer. Voor enkel dikke salarissen, vind dat geen slechte prestaties. Daartegenover staan wel fouten, echter mag er hoger bij de club ook wel eens kijken..

Opeenstapeling van matige resultaten... Met Het plotselinge vertrek van Arnesen bij Feyenoord (dat ik niet snap heeft wonderen verricht) is dit een buitenkansje om je te verbeteren.

John heeft het niet goed gedaan maar ik denk dat de speeltiijlvan Schmid ook niet heeft geholpen. Hij had moeite hier de spelers voor te vinden. Roger zelf ook.

Bizar inderdaad wat er allemaal gebeurd bij PSV de laatste tijd. Verwacht je toch niet van zo'n club, waar er altijd een rustige en vriendelijke sfeer hing. Dit lijkt mij een kleine stap richting een crisis. Benieuwd ook of het zijn werking gaat hebben op de wedstrijddag van morgen. Een fijne voorbereiding is anders.

17 september 2022 om 11:25

Wat verwacht je niet van zo’n club? - JdJ heeft sinds hij de positie heeft overgenomen PSV helemaal niet verder geholpen. Er valt genoeg te zeggen over de zogenaamde redenen en de paar goede aankopen die hij heeft gedaan, maar dat is ook echt alles. Het is juist typisch PSV dat hij zolang het vetrouwen heeft gekregen en eigenlijk nooit heel vaak is uitgefloten oid.

De beste man had 2 jaar geleden al ontslagen moeten worden na diverse enorme miskopen. De reden van ontslag is bijzonder te noemen.

Wat je op het veld ziet staan is de afspiegeling,van de directie, scouting,en commissaren heel matig en zwak beleid!

Als Arnesen deze baan krijgt word dit de soap van de eeuw.. Iedere Feyenoord supporter die hem verdedigde dat hij niet kon werken vanwege zijn ballon d’or knie! Ben zeer benieuwd of dit gerucht zijn waarheid krijgt dat hij het overneemt.

Klopt, dat de RvC dan daadkrachtiger richting de Jong had moeten zijn, zoals bij Ajax het geval was (wat overigens geen goede zaak is).

Maar de Jong heeft er toch gewoon niets van gebakken, aankoop en verkoopbeleid was gewoon niet best, verkoopt zijn spelers vaak via de achterdeur en koopt rare dure spelers aan. Uitzonderingen daargelaten.

Schitterend! Lekker uit de heup schieten zonder interesse in de achtergronden, laat staan kennis ervan. Alsof John de Jong bovendien als een krullenjongen heeft gedaan wat zo’n trainer wenst (Schmidt koos er juist voor niet te verlengen omdat hij vond dat PSV serieuzer moest investeren) en slechts ja en amen zei. En alsof Van Nistelrooij zou hebben gezegd: ‘een tweede spits en een ervaren verdediger? Ben jij besodemieterd John, dat hoeft helemaal niet!’

John de Jong is al ruim vier jaar eindverantwoordelijk voor een titelloze prijzenkast, het uitblijven van CL voetbal en povere, ongebalanceerde selecties waarin je geslaagde aankopen met een lichtje moet zoeken en het daarentegen wemelt van de duurbetaalde middelmaat en zelfopgeleide lichtgewichten, die haaks staan op de onrealistische aspiraties die wel naar hartelust geroepen worden. Ironisch dat zijn aankopen hem niet de kop kosten, maar dat het niet verkopen van een sterspeler hem nu fataal wordt. Maar na zijn bewering dat PSV niet hoeft te verkopen (om versterking te kunnen halen) niettemin volkomen terecht!

Opmerkelijk trouwens dat Brands buiten schot lijkt; het is nogal eigenzinnig dat een nieuw aangestelde algemeen directeur het toelaat of er zelfs mee instemt dat zijn technisch directeur tegen de nadrukkelijke wens om financiële zekerheid te waarborgen handelt. Wetende dat De Jong een vriend van hem is en hij beweert dat de directie op één lijn zat, zou zelfs een solidairverklaring niet vreemd zijn in mijn ogen.

17 september 2022 om 12:12

Dat klopt niet wat je zegt, ofja wat de media hebben geschetst. Het niet verkopen van Gakpo is een onzin verhaal.
In het interview met Brands vanochtend (PSV kanaal) geeft hij aan dat er nooit een officieel bod is geweest op Gakpo dus dat die reden verzonnen is, of in ieder geval niet klopt.

De RVC heeft uitgesproken geen vertrouwen te hebben in JdJ. JdJ heeft vervolgens zelf besloten om te stoppen. Brands heeft ook zelf aangegeven dat hij zijn positie zou overwegen, maar dat was uiteindelijk niet nodig.

Klopt, dat de RvC dan daadkrachtiger richting de Jong had moeten zijn, zoals bij Ajax het geval was (wat overigens geen goede zaak is).

Maar de Jong heeft er toch gewoon niets van gebakken, aankoop en verkoopbeleid was gewoon niet best, verkoopt zijn spelers vaak via de achterdeur en koopt rare dure spelers aan. Uitzonderingen daargelaten.

Hij is wel verantwoordelijk voor het aankoopbeleid , en psv heeft naast luuk de jong geen spits aangetrokken. Die missen ze nu enorm . Daarnaast komen ze kwalitatief gewoon tekort in de defensie. Die ramaliho is een aankoop van ruud v nistelrooij en de jong samen hij viel ook enorm door de mand europees.

17 september 2022 om 11:51

Huh? Ramalho was er al lang voor Ruud trainer werd. Speelt er dacht ik al 3 jaar. En Ruud is deze zomer pas trainer van het eerste geworden.

17 september 2022 om 11:52

Als jij dit zegt diskwalificeer je jezelf enorm en ben je niet serieus te nemen!
Zelfs ik weet dat Ramalho geen aankoop is van Ruud van Nistelrooij.

Kunnen we ergens een lijst vinden met alle spelers die John heeft aangetrokken in zijn tijd? Heb het gevoel dat hier wel erg negatief gedaan word maar dat het niet zo negatief is.

Geen kritiek voor nodig. Deze man is werkelijk niet geschikt voor zo’n functie. Heeft van psv een middelmatige club gemaakt die niet eens langs Rangers komt en eenvoudig door bødo/glimt op de knieën wordt gebracht

Het ontslag is 100 procent terecht. 5 jaar geen kampioen. Nooit een complete selectie. Enorme miskopen als Bruma en Baumgartl. Verdediging jaar na jaar verwaarlozen. En dan dit jaar Hoever voor 2.5 miljoen huren. Het was gewoon niet PSV waardig.

17 september 2022 om 12:17

Dat van Hoever vind ik lastig hoor. Die jongen leek potentie te hebben, en vele van ons waren in het begin zeker hoopvol over Hoever.
Dat hij nu erg tegen valt, tja, dat is erg jammer. Soms schiet je mis, maar soms schiet je vol in de roos (zie Xavi Simons).

17 september 2022 om 12:40

Nee dat is niet waar, hoever is nooit goed geweest. Die had ik nooit gehaald. Xavi Simons was dan weer een geweldige zet. Die had ik nooit verwacht en ook niet dat hij zo goed presteerde.

Kijk dat is dat geslijm dat het een zogenaamde warme clubje is.
Bommel hebben ze echt door een rotte achterdeur uitgetrapt,en die rotte deur zakte bijna in mekaar,maar ze kregen de jong er wel nog uitgetrapt.
Zo en volgende week is het weer,wat is dat clubje toch een warme club zeg.slijm slijm en nog slijmen bij dat provincie clubje.
Ik woon er ook nog bijna in,maar nog nooit erin geweest gelukkig.

Heerlijk, in de eerste zin de naam van de persoon aan wie de kop refereert. Hoef je het artikel niet te lezen. Bedankt Vz
Ik reageer dan ook slechts op het ontslag;
als voetballers niet presteren ..........
als trainers niet presteren....
als TD niet presteren............

John de Jong begreep niet wie wat zijn functie precies inhield en wie de baas is
Daarnaast bleek dat hij niet alleen stond, maar samen met Marcel Brantds. Ik ben benieuwd of laatstgenoemde een kerel is.

17 september 2022 om 12:23

Die laatste zin is heel vreemd, waarom ben je benieuwd of Marcel Brandts een kerel is?

17 september 2022 om 13:22

Voila, we worden op onze wenken bediend. Brandts heeft gedaan wat hij moest doen; naar buiten treden met een verklaring. Zie artikel dat net geplaatst is

Ik snap er echt niets meer van. Gakpo heeft toch zelf besloten dat de deal niet door ging? John de Jong toch niet? Hier klopt iets niet. Dit kan niet de reden zijn. Bovendien beslist John de Jong die dingen niet in zn eentje.

groot willen zijn zonder middelen zal ook voor de opvolger van JdJ niet eenvoudig zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren