Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik had het gevoel dat ze me in Liverpool meer waardeerden dan bij Ajax’

Laatste update:

Ki-Jana Hoever heeft geen spijt dat hij Nederland op jonge leeftijd al inruilde voor een Engels avontuur. De twintigjarige Amsterdammer liet Ajax in 2018 achter zich voor Liverpool en zegt tegen ESPN dat die keuze niet beter had kunnen uitpakken. Dit seizoen speelt de rechtsback op huurbasis voor PSV.

Hoever besloot als zestienjarige jongen om het veilige Amsterdam achter zich te laten en de jeugdopleiding van Ajax in te ruilen voor die van Liverpool. Waar er in Nederland vaak kritisch wordt gekeken naar dat soort vroege overstappen, kwam het voor de nu twintigjarige verdediger als geroepen. "Liverpool kwam in mijn ogen met het beste plan", zegt hij voor de camera van ESPN. "Iedereen denkt dat het om het geld ging, maar ik had het gevoel dat ze me in Liverpool meer waardeerden dan bij Ajax in die tijd."

Tot een échte doorbraak op Anfield kwam het niet. Wolverhampton Wanderers nam Hoever in september 2020 voor bijna tien miljoen euro over van Liverpool en daar kreeg de Nederlandse rechtsback wél de kans om zich te laten zien. De tijdelijke stap naar PSV ziet Hoever ook als een compliment. "Het maakt gewoon indruk als Ruud van Nistelrooij je wil hebben. De manier waarop hij over voetbal praat sprak me aan, maar ook de doelstellingen die hij voor het komende seizoen heeft neergezet."

Hoever zal bij PSV met Phillipp Mwene gaan strijden om de rechtsbackpositie. Jordan Teze kan ook als rechtervleugelverdediger uit de voeten, maar die komt waarschijnlijk eerder in aanmerking voor een plekje in het hart van de verdediging. De komst van Hoever naar PSV werd op 23 juni bekend gemaakt, toen hij pas de derde versterking voor de Eindhovenaren was. Eerder kwamen Boy Waterman en Walter Benítez al naar het Philips Stadion en na Hoever werden ook Xavi Simons, Guus Til, Luuk de Jong en Savinho nog gehaald.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is echt een speler met de kwaliteiten van liam van gelderen die door de keuze om naar Engeland te gaan nu gewoon bij psv zit in plaats van groningen. Wat dat betreft kan je hem geen ongelijk geven.

15 juli 2022 om 12:44

En hij heeft lekker wat centjes extra verdiend en met best wel wat goede spelers mogen trainen. Helpt waarschijnlijk toch wel een beetje extra in je ontwikkeling.

15 juli 2022 om 13:13

Dat is altijd maar de vraag. Het zouden de grotere talenten uit hun leeftijdscategorie moeten zijn, maar je ziet ze stuk voor stuk afhaken en tegenvallen. Ik denk dat je je beter ontwikkelt tussen spelers die wellicht beter en verder zijn maar waar je enigszins aanhaakt, dan dat je tussen de absolute sterren loopt en helemaal dolgedraaid word, week in week uit. Als je dan ziet hoe het al die jongens in het buitenland op sportief vlak vergaat, is het wellicht toch verstandiger om in de Eredivisie te blijven. Dat laatste zie je steeds vaker gebeuren. Het begint toch een beetje te dagen dat het wellicht op dat moment leuk is voor je portemonnee, maar dat het je sportieve carriere nog niet echt een boost geeft.

15 juli 2022 om 13:41

@Sirius Eens. Je ziet het ook bij leerlingen. Je moet leerlingen uitdagen met dingen die nét buiten hun bereik liggen, maar waar ze met enige inspanning uit kunnen komen. Als je te ver boven het kunnen gaat zitten, dan levert de vele energie die er dan ingestoken wordt per saldo vele malen minder op.Bij voetballers, die een relatief korte carrière hebben, zal het net zo werken. Ik blijf er dan ook bij dat het voor de meesten verspilde moeite is om vroeg naar het buitenland te gaan (als het om je ontwikkeling als speler gaat). Je krijgt dan met meer variabelen te maken (op jezelf zijn, aanpassen aan een nieuwe omgeving, etc.) waar ook energie in gaat zitten. Die energie kan je niet in de ontwikkeling van je voetbalkwaliteiten leggen.Wat er eventueel tegenover staat (mentale ontwikkeling bijvoorbeeld) weegt daar niet tegenop.Edit: het gaat wel om landen waar de infrastructuur voor de (top)sport een goed niveau heeft. Ik denk dat Nederland wat betreft infrastructuur voor voetbal goed zit, en Engeland geen significant voordeel heeft.

15 juli 2022 om 13:43

Nouja. Met een beetje geluk keer je gewoon terug bij PSV op jonge leeftijd en speel je daar, terwijl je nog een mooi Engels contract hebt bij Wolves!

15 juli 2022 om 18:41

Dit lees ik nu echt al twintig jaar... en het is nog steeds onzin... trainen helpt echt maar een beetje.. het gaat om wekelijkse weerstand en echte druk... daarom breken er in Nederland zoveel jonge spelers door omdat ze hier de kans krijgen.. ook de reden waarom ze altijd tactisch superieur zijn aan spelers die alleen in Engeland mochten trainen tegen ongemotiveerde sterren die op halve kracht trainen omdat ze 3x per week een wedstrijd moeten spelen en reizen...

15 juli 2022 om 12:48

Vind dat nog wel wat denigrerend. Als hij echt niet beter was geweest dan had hij onder Klopp die 4 a 5 wedstrijden in de Beker niet zo maar gespeeld denk ik. Ben het wel met je eens dat hij daarna wellicht teveel is opgehyped

15 juli 2022 om 12:56

Daarnaast was de concurrentie ook niet min bij Liverpool. Neco Williams is ondertussen gewoon een vast international van Wales en Alexander-Arnold vereist uiteraard geen extra uitleg.

15 juli 2022 om 13:05

Zeker juiste keuze gemaakt en geen milde concurrentie maar bij Ajax was zijn perspectief ook weinig rooskleurig op dat moment. Jaar dat hij vertrok speelde hij bij o16, maakte als 11e speler dat seizoen pas debuut in o17 (achter jaar jongere spelers terwijl leeftijdsgenoten als Gravenberch, Brobbey en Taylor al vast hoger speelde) en zat doorschuiven er niet in met Timber en Van Gelderen die rechtsback en RCV speelde. Met toen ook Bonnah (Leipzig gegaan met 16) achter hem die op minuten van Hoever aan jagen was. Heeft absoluut juiste keuze gemaakt door stap naar Liverpool te zetten want stond hier in schaduw van grotere talenten in 2002 lichting en zat in ongemakkelijke situatie in tussen 2001 en 2003 lichting. Zeker met oog op naderend seizoen waarbij Dest nog back o19 zou zijn en Van Gelderen + Timber opties 2 en 3 zouden zijn. Doorschuiven was geen optie voor hem toen.

15 juli 2022 om 13:08

Nou ik heb hem in de jeugd zien voetballen en ik vond dit een degelijk talent met Eredivisie potentie, maar geen Ajax 1 materiaal. Dat riep ik 2 maanden terug ook al toen hij aan Ajax werd gelinkt voor een eventuele terugkeer. Die 4/5 bekerwedstrijden bij Liverpool hebben hem in Nederland een (te) groot talent gemaakt. Prima voetballer, maar ik zie het er echt niet in. Als hij bij ons was gebleven dan was hij nu 100 procent naar groningen of utrecht vertrokken na 3 jaar KKD. Ik ben blij dat psv hem heeft genomen.

15 juli 2022 om 13:09

Denk ook dat hij de juiste keuze heeft gemaakt. Heeft nu toch een goede naam en ook in zijn tijd bij Liverpool werd vooral zijn verdedigende kwaliteiten genoemd als wingback... dat is Tete uiteindelijk ook opgebroken die toch weer en treetje lager heeft gespeeld en pas vorig seizoen weer echt is opgebloeid in mijn ogen. Moet wel zeggen dat ik het van PSV een rare huur vind. Hoop eigenlijk dat dit is gedaan met het oog op Sambo die wellicht weer minuten in het eerste gaat maken onder van Nistelrooij

15 juli 2022 om 13:18

Wat is die wolterx toch een fenomeen. Onze levende encyclopedie van De Toekomst. hulde!

15 juli 2022 om 14:21

4 à 5 wedstrijden in de beker onder Klopp zegt ook niet zo heel veel. Hoe vaak gooit die geen compleet B-elftal op de mat in die competities?

15 juli 2022 om 13:11

Ah, vandaar dat Hoever 20 Premier League wedstrijden heeft gespeeld en Van Gelderen misschien een keer een invalbeurtje heeft gekregen bij Ajax…Daarbij is Van Gelderen ook nog eens een jaartje ouder. Dit zou wel weer rancune zijn dat jonge spelers vroeg vertrekken bij Ajax. Wat je uitkraamt is namelijk gewoon totale onzin en dat weet je zelf ook.

15 juli 2022 om 13:26

Nee hoor. Dit riep ik ook al toen hij aan Ajax gelinkt werd. Bij malen vond ik het bijvoorbeeld wel een hele goede transfer. Deze jongen vind ik gewoon niks en daar doen 15 invalbeurten in 2 seizoenen Wolves niks aan af.

15 juli 2022 om 13:27

Denk wel dat je een beetje het punt mist -NEC- er zijn nu eenmaal veel spelers die op basis van hun voorgaande clubs nog ergens aan de bak komen. Die statistiekjes die je er zelf bijhaalt onderstrepen eigenlijk juist wat Zyto zegt. Premier League ervaring klinkt nu eenmaal goed. Maar Hoever was bij Wolverhampton natuurlijk niet onomstreden, veel halve wedstrijdjes. PSV toont ambitie dus Hoever heeft veel te bewijzen. Als hij de kar daar niet kan trekken, is niveau Groningen/Van Gelderen opeens niet meer zo ver weg toch?

15 juli 2022 om 14:32

Zytto. Het interesseert me niet dat je het al eerder geroepen hebt. Je vergelijking slaat gewoon nergens op. Hij heeft gewoon 25 wedstrijden bij de Wolves gespeeld en een handjevol nietszeggende wedstrijden in de beker voor Liverpool. Gaan we toch niet vergelijken met Van Gelderen die misschien een keertje heeft ingevallen bij het eerste en voor de rest alleen maar in de KKD zijn wedstrijden heeft gespeeld?

15 juli 2022 om 14:35

Ik mis denk ik helemaal geen punt. Wolverhampton is ook gewoon een sterke ploeg in Engeland en helemaal geen schande dat hij geen vaste basisspeler is geworden. Die jongen was 18 jaar toen hij op huurbasis daar naar toe ging. We gaan een speler van 20 jaar die in twee jaar tijd 25 wedstrijden bij de Wolves in het eerste voetbalde vergelijken met een speler van 21 die misschien net zijn debuut heeft gemaakt bij Ajax. Ik vind het gewoon echt geen vergelijking.

15 juli 2022 om 14:45

Goede vergelijking, lijkt er idd wel op. Misschien een fractie beter, maar meer ook niet. Dest zat een lichting boven hem, en Rensch zat eronder. Dan vond ik Bonnah nog wat vervelender eigenlijk, en die wordt ook totaal niet gemist. Hoever heeft gelijk gehad met zijn keuze, maar door dat ‘plan’ heeft ie het nog net 3 jaar volgehouden.. bijzondere argumentatie

Wat een nietszeggend antwoord van Hoever.
Aangeven dat Liverpool je meer waardeert en het beste plan met jou had, maar vervolgens niet aangeven wat dat plan precies was. Wat was dan precies het plan van Liverpool met jou? Om en nabij de 10 miljoen euro aan je verdienen? Want veel meer dan dat zat er niet in bij Liverpool.

Het ging hem niet om het geld, maar ondertussen ging hij wel veel meer verdienen bij Liverpool en heeft hij op een handvol potjes na, geen enkele kans gehad bij Liverpool om door te breken. Volgens mij stonden zowel TAA als Neco Williams boven hem in de pikorde, maar goed.

Geef gewoon toe dat het indruk maakt als een Liverpool op jonge leeftijd interesse in je toont en dat het geld wat daarbij komt kijken ook aardig meeweegt. En als dat daadwerkelijk niet zo is, geef dan eens aan wat daadwerkelijk het plan van Liverpool (en het vertrouwen) was in jou.

15 juli 2022 om 12:51

Ja Ki-Jana, verantwoord je eens tegenover GLENNN, en wel nu graag!

15 juli 2022 om 13:38

@fossen,

Ik geef niet aan dat hij zich tegen mij moet verantwoorden, maar goed. Als jij denkt grappig te willen zijn in plaats van inhoudelijk te reageren, prima!

15 juli 2022 om 12:51

De laatste keer dat iemand zei dat ie niet gewaardeerd werd bij Liverpool en een overstap maakte, kwam die in Parijs terecht, we weten allemaal wat er toen gebeurde

15 juli 2022 om 12:57

En het ook nog als compliment zien als een PL middenmoter je verhuurt naar de eredivisie. Wat een kulverhaal. Hoop dat hij met zijn voeten meer kan, want van zijn interviews moet hij het niet hebben.

15 juli 2022 om 12:57

Neco Williams en zeker TAA zijn gewoon uitzonderlijke talenten. Dan mag je als hoever gewoon een goed talent zijn maar dan heb je net de pech dat er twee grote Britse talenten doorbreken bij diezelfde ploeg.

15 juli 2022 om 12:59

Wel een sociaal wenselijk antwoord.....wat zou ie dan moeten zeggen? Had ie lovend over Ajax moeten zijn, terwijl je net door psv wordt gehuurd? Nietszeggende nonsens wat er uit komt....

15 juli 2022 om 13:37

Waarom zou je zo´n interview geven als je toch niks zinnigs verteld? Zeg dan: ik heb niks zinnigs te vertellen hierover, anders is het toch alleen maar de nonsense die iedereen wilt horen bij mijn nieuwe club...

Ik vind dat altijd zo'n gelul he. Het beste plan en de meeste waardering. Hij speelde bij Ajax in de jeugd elke wedstrijd. En waardering zit bij sommige voetballers alleen maar in de financiële vergoeding die ze ontvangen. En dat beste plan heeft hem inderdaad veel gebracht. Liverpool heeft hem alweer verkocht en hij is nu verhuurd aan PSV. Terwijl hij bij Ajax, wanneer hij zich zo had ontwikkeld als hij daarvoor deed al 50/60 ED wedstrijden en een flink aantal wedstrijden CL had kunnen spelen.

Ben benieuwd of de verkoop aan Wolverhampton ook in het plan van Liverpool stond toen hij daar tekende.

15 juli 2022 om 12:50

Dat kun je toch niet voorspellen. Bijvoorbeeld Rensch is bij Ajax vroeg doorgebroken, maar die Salah Edinne is 20 en heeft maar weinig kansen gehad. Alsof het zo gek is dat een jonge speler de keuze maakt om te gaan spelen voor een grote club waar hij achterlijk veel kan verdienen. Je weet nooit hoe je verdere carrière verloopt, dus spelen sommigen op safe.

15 juli 2022 om 12:56

Het ging hem toch niet om het geld, maar om het beste plan? Als het hem wel om het geld ging, ook prima, snap die keuze ergens wel, maar kom dan niet met zo'n lulverhaal aan.

Ik vraag me af of in dat plan stond dat Liverpool hem aan elk willekeurige club zou verkopen wanneer ze er een aardig bedrag voor zouden krijgen.

15 juli 2022 om 13:00

Hij had natuurlijk moeten voorzien op 16-jarige leeftijd dat die getalenteerde flankspeler Trent Alexander-Arnold zich zou laten uitzakken en zou uitgroeien tot 1 van de beste backs ter wereld.

Uiteindelijk heeft hij de pech gehad dat er betere concurrenten rondliepen bij Liverpool. Dat heeft niet per se te maken met slechte planning vanuit Liverpool.

15 juli 2022 om 13:08

@lierse1997 - Nou ja, bij Wolverhampton wouden ze er ook maar wat graag vanaf. Dan ben je waarschijnlijk niet enkel aan de kant gezet omdat er zo'n enorm talent voor je in de pikorde staat. Dan staan er waarschijnlijk heel wat meer voor je in de pikorde. Nu zegt z'n start bij PSV nog niets, maar daar maakt hij ook verre van indruk. Je bent ook wel naief om te denken dat zo'n plan als 16-jarige heel relevant is.

Een club weet nooit hoe een speler zich ontwikkelt en hij (en vooral z'n omgeving) zou dan moeten weten dat een club dan niet tegen je zegt: "je bent goed voor je leeftijd, maar verder zien we wel wat het wordt." Nee, dan komen ze met een leuk riedeltje waarin ze zeggen: "je begint daar en daar en dan is het de bedoeling dan je dan en dan doorstroomt en dat uiteraard onder begeleiding van onze fantastische trainers die er alles gaan doen om het maximale uit je te halen. We voorzien een mooie toekomst voor je bij de club." Iedereen kan er zo'n riedeltje uitgooien en Premier League clubs doen niet anders.

15 juli 2022 om 13:14

Daar gaat het toch niet over? Er wordt gedaan alsof het onmogelijk was dat Liverpool hem een goed plan bood omdat hij uiteindelijk snel verkocht is.

Kan toch zijn dat er een uitstekend plan lag, maar dat onvoorziene omstandigheden (zoals een dergelijke evolutie van Trent) dat verhinderen.

15 juli 2022 om 14:40

Misschien had hij even kunnen denken aan al die andere Nederlandse spelers die op hun 16e de overstap naar Engeland maakte vanwege het goede plan. Hoeveel daar van zijn er echt doorgebroken bij de club die hun dat fantastische plan voorschotelde?

Ik zeg niet dat als zijn voorgangers nu bij slechte clubs zitten, maar denk dat er maar een enkeling in het eerste elftal heeft gespeeld bij de club die ze naar Engeland haalde. De rest is allemaal verkocht, na heel veel verhuurbeurten. Dus zou het zo'n club ook niet een beetje te doen zijn om er centjes aan te verdienen?

15 juli 2022 om 14:53

Ik denk dat er per saldo meer Nederlanders mislukken in Nederland zelf dan in het buitenland.

15 juli 2022 om 13:11

@paulr_1982, het is ook onzin om te roepen dat hij al 50/60 ed wedstrijden had kunnen spelen. Gravenberch is zelfde generatie, speelde alles vanaf zijn 17e en is met 72 ED wedstrijden geeindigd. De rest van die 2002 generatie waarvan velen ook als toptalent werden beschouwd, groter dan Hoever, komen gezamelijk geen eens aan 50 ed wedstrijden.

15 juli 2022 om 13:21

Dat klopt. Maar als de kans al klein is om bij Ajax aan zo'n aantal te komen. Hoe groot is dan de kans dat dat bij Liverpool wel was gelukt?

15 juli 2022 om 13:32

@redbaron, klein al vind ik Hoever als Ajax back een ongeschikter type dan voor in de PL. Liverpool is wat maten te groot maar je kan dan nog verhuurd of verkocht worden. Voorlopig heeft hij in de PL meer gespeeld dan de meesten van zijn generatie in de eredivisie hebben gespeeld.

15 juli 2022 om 14:35

@primetime: Nou nou, phoe phoe, 876 minuten PL, dat is echt heel erg veel. En vervolgens al door de club die het beste plan had verkocht , en door de volgende club verhuurd. En een verhuur aan een club uit de ED. Dus hoeveel is hij, los van het geld, nou echt opgeschoten met die overstap naar Liverpool?

15 juli 2022 om 15:21

Zijn generatiegenoten die als groot talent bestempeld waren zitten op nog geen halfuurtje Eredivisie (Salah-Eddine en Hansen). Taylor zit na Gravenberch op het meeste met 650 minuten. Iets meer dan 800 minuten in de PL is dan echt niet slecht. Met bekerwedstrijden enzo zit hij rond 1500 minuten. Taylor zit in totaal op 900 minuten dus stellen dat Hoever al 50/60 ED wedstrijden had kunnen spelen vind ik niet logisch.

Als meer betalen meer waarderen is.... Wie probeert hij nou eigenlijk voor de gek te houden?

En in het voetbal wordt waardering natuurlijk vooral uitgedrukt in centen. Altijd zo cringe om die gasten die op jonge leeftijd naar het buitenland zijn gegaan geforceerd te zien beargumenteren dat het te maken had met het sportieve aspect ipv geld. Ja hoor, je gaat als jonge tiener vanuit je vertrouwde omgeving naar het buitenland bij een club waar je één van de velen bent, omdat dat beter is voor je ontwikkeling en de sportieve vooruitzichten daar zoveel beter zijn. Hou toch op... Ze zullen vast een leuk plan hebben uitgestippeld, maar geld is gewoon doorslaggevend.

Wellicht komt het nog, maar als hij zo blijft spelen zoals hij de afgelopen oefenwedstrijden speelde dan speelt Mwene of Sambo dit seizoen basis.

15 juli 2022 om 12:55

Ik baal wel echt van de Hoever transfer moet ik zeggen. al met al is het een geweldige transferzomer voor onze club. Maar met Hoever lijken we echt niks op te schieten... speel dan nog liever met Mauro op RB en Max op LB. Dus laten we hopen dat Sambo zijn ontwikkeling van voor zijn blessure gaat oppakken. Mwene deed het redelijk maar haalde wat mij betreft niet vaak meer dan een 6 a 7.

15 juli 2022 om 13:28

Mauro is zelfs beter op rechts dan op links, vind ik. Aanvallend komt hij dan beter tot zijn recht en verdedigend is het een bijtertje dus dan maakt links of rechts wat minder uit. Hoever was niet nodig: Mauro 1e rb, Sambo 2e rb, Mwene 3e rb (en 3e lb). Versterken en investeren mag altijd, maar Hoever huren is wss een fout geweest. Wie weet bewijst hij het tegendeel.. Al hoop ik ook vooral op een doorbraak van Sambo.

15 juli 2022 om 14:06

Ik denk dat nu met Luuk in de spits de linksback positie voor Mauro wel heel mooi kan worden. Al was hij inderdaad ineens gevaarlijk met de teruggetrokken voorzet met het linkerbeen op de rechterflank. Wie weet ontwikkeld Oppegard zich wel goed en zien we Mauro alsnog op rechts dit jaar. Met Max, Oppegard, Mauro, Sambo, Hoever en Mwene zijn er in ieder geval enorm veel opties op beide posities

15 juli 2022 om 12:57

Van mij mag Sambo het proberen dit jaar. Het juiste moment komt misschien wel nooit en vond PSV rustiger voetballen met hem rechts ipv Hoever. Mwene deed het ook aardig voor zijn blessure, maar gun het Sambo meer.

Daar speelt Klopp gewoon een hele grote rol in samen met Pepijn Lijnders. Die nemen de spelers in de jeugdopleiding heel erg serieus. Het maakt bij Liverpool niet uit of je Sepp van den Berg heet of Virgil van Dijk. Daarom is het elftal zo sterk het collectief is heel hecht. Bij Ajax is het toch anders. De jeugdopleiding is niet meer zoals vroeger het paradepaardje. En feit is dat spelers als Blind en Tadic een streepje voor hebben binnen de club ten opzichte van andere spelers.

15 juli 2022 om 12:55

Cap. Jeugd neemt Ajax zeker wel serieus. Weet ook niet waar je dit soort onzin vandaan haalt

15 juli 2022 om 13:00

Waaruit blijkt dat de jeugdopleiding niet meer zoals vroeger het paradepaardje is? Volgens mij zijn er alweer 2 jeugdspelers vertrokken naar een buitenlandse topclub. En dan staat Timber er ook nog goed op bij de buitenlandse clubs. En recentelijk De Ligt, Van de Beek, Klaassen, Brobbey, Kluivert. Okay, niet allemaal zijn ze wereldsterren op dit moment, maar toch zijn het produkten van de jeugdopleiding. En dan ook nog Blind noemen. Is hij niet (bij wijze van) op de middenstip van het Ajax-stadion geboren????

15 juli 2022 om 13:02

Daar ben ik het niet mee eens. Elk jaar stroomt er wel een speler door naar het eerste, maar zo'n jonge speler moet wel enigszins iets toevoegen. Anders heeft het geen zin ze op te stellen. Je hebt niet altijd maar weer een De Ligt of een Timber lopen. Ik heb het idee dat je hier erg subjectief bent en anders wil ik weleens weten wie je op de plaats van Blind en Tadic moet zetten vanuit die opleiding.

Bovendien schuiven Klopp en consorten talenten ook heel makkelijk aan de kant als ze niet voldoen. Zo ook bij deze Hoever die uiteindelijk nooit echt relevant is geweest. Die mocht op komen draven bij die wedstrijdjes waarbij spelers massaal rust kregen of oefenwedstrijden die nergens om gaan. Verder is het natuurlijk onzin dat het bij Liverpool niet uitmaakt of je nou Sepp van den Berg heet of Virgil van Dijk. Het neigt toch naar 'zelf'glorificatie, wat je hier aan het doen bent met een sneertje richting Amsterdam. Dat vind ik met alle respect een beetje kleinzerig.

Als je op je 16e begint te kletsen over waardering, dan gaat er iets serieus mis. Om dan 4 jaar later uitgeleend te worden aan PSV... Nou nou 🙃

Ze waardeerden hem bij Liverpool zo erg dat hij nooit een kans heeft gekregen om zijn debuut te maken. Ik ben ook benieuwd wat voor plan ze hadden, want hij heeft nooit gedubeteerd. Was het plan dat ze hem zouden verkopen na een paar jaar? Ze hebben hem gewoon een vette wortel voorgehouden en hij trapte erin
Hij bleek gewoon niet goed genoeg, is niet zo erg.
Maar om bepaalde supportersgroep te pleasen, moet hij afgeven op een club, die hem misschien wel de kans had geboden om te debuteren in het eerste team.
In mijn ogen: eigen tekortkomingen afschuiven op een ander, jammer.
Ga je bezig houden met je nieuwe, tijdelijke, club en focus je daar totaal op en ga je niet bezig houden met randzaken.

Ieder talent dat niet doorbreekt bij de vooral Engelse (top)clubs heeft wel een verhaal. Maar feit voor Hoever blijft: eenvoudigweg: niet goed genoeg. Als ze min of meer worden gedumpt, komt het volgende station in zicht. En wat zo vaak opvalt is "dat ze zo worden geraakt door het goede verhaal van de trainer". Daar moet ik heel hard om lachen. Wat denk je dan wat een trainer zegt die je graag er bij wil? Iets van: "je bent eigenlijk (nog) niet goed genoeg, maar we wagen een gokje met jou"? Want hoe je het ook wendt of keert, je moet het op het veld bewijzen. En nergens anders. Ook een feitje: bijna niemand van de vertrokken, bewierookte, Nederlandse talenten heeft het gered bij een topclub in het buitenland. Die doen namelijk nog meer dan wat PSV nu doet: een gokje wagen, lukt het niet, verkopen tegen meer dan de kostprijs.

15 juli 2022 om 13:09

Spijker op de kop. De clubs in de BPL hebben grotendeels prima jeugdopleidingen (daar is sinds het debacle van de Engelse ploeg op het WK 2010 flink in geïnvesteerd).
Maar het is voor een talent daar bizar moeilijk om daadwerkelijk genoeg speelminuten te krijgen.

Van de vele Nederlandse talenten die de afgelopen 15-20 jaar naar Engeland zijn gegaan kan ik me er nauwelijks herinneren die uiteindelijk zijn doorgebroken. Aké als uitzondering.

Terwijl de spelers die het wél gemaakt hebben, een V Dijk, Wijnaldum etc allemaal eerst minuten in de Eredivisie hebben gemaakt of via een andere competitie.

Je ziet het ook bij Engelse talenten, degene die uiteindelijk in de BPL spelen hebben meestal hun sporen al verdiend in bijvoorbeeld de Championship of Duitsland.

Het oogt altijd weer zo vreselijk naief als spelers met dit soort teksten aan komen zetten. Een leuk praatje kan iedereen houden en dat kunnen dergelijke clubs natuurlijk goed. Altijd dat gezeur over waardering, terwijl je op dat moment een pubertje van net 16 jaar bent. Natuurlijk gaat een Liverpool niet zeggen: "je bent goed voor een 16-jarige, maar we zien wel wat het wordt."

Overigens maak ik me toch het meeste zorgen om Hoever van de aankopen. Oefenwedstrijden zeggen niets dus daar ga ik hem ook niet op afrekenen, maar hij lijkt toch in een neerwaartse spiraal te zitten en dat is niet goed op die leeftijd. Hij is nog wel jong en in dat opzicht zou het ook geen ramp zijn als hij zich nog zou moeten ontwikkelen tot basisspeler, maar een jongen met zijn CV is denk ik niet zo accepterend over een plaats op de bank dan een jongen die doorgestroomd is of uit de Eredivisie komt.

Dit noemen ze ook wel een banaan recht lullen.
Hoop voor die jongen dat hij nog gaat slagen.

15 juli 2022 om 13:32

Inderdaad. Kwam er bij Liverpool niet aan te pas. Verkocht aan Wolverhampton waar hij in een hele jaar nog geen 900 minuten speeltijd kreeg. Verhuurd aan PSV omdat Wolverhampton hem niet nodig heeft.
Nu maar afwachten of hij het bij PSV wel tot basisspeler weet te schoppen. We gaan het zien.

Zal er ooit nog een speler komen die zijn huidige club gaat downgraden?
Altijd die interviews waarin ze een vroegere club bekritiseren, daar heb je helemaal niets aan, ook niet als die vraag gesteld word.

15 juli 2022 om 13:19

Ene Derrick Luckassen flikte dat wel.

15 juli 2022 om 13:25

Zou wel verfrissend zijn. Nu heb je er helemaal niks aan.

Hij heeft er destijds wel echt goed aan gedaan te kiezen voor Liverpool, kreeg het bij Ajax op den duur al erg lastig en had toen die mogelijkheid om de stap te maken en zichzelf hierdoor in ieder geval een profcarrière te garanderen.

Verwacht dat hij de eerste potjes basis staat bij psv maar daarna op de bank beland, hij komt gewoon simpelweg te kort voor de top van de eredivisie

Daarom werd hij ook uitgeleend aan Wolves omdat ze hem zo waardeerden ....

15 juli 2022 om 13:34

Uitgeleend? Liverpool heeft hem verkocht aan Wolves want ze verwachtte helemaal niks meer van deze jongen. Wolves vind hem nog te kort komen dus lenen die hem uit aan PSV.

15 juli 2022 om 13:55

Ach het draait bij die snotneuzen altijd maar om waardering en respect , maar ze moeten nog van alles bewijzen , maar hoevaak speelde hij bij Liverpool en nu bij de Wolves en die leent hem nu weer uit aan PSV , hebben die gasten geen zelfreflectie pff

Tja Liverpool had het beste plan. Toen ze je wilde hebben dan. Denk dat het gedeelte dat ze je met winst verkochten in een ander plan heeft gestaan. Een uiteindelijke verhuur aan PSV zal ook wel niet in de plannen van Ajax hebben voorgekomen denk ik ....
Beetje jammer dat jongens die zo vroeg zijn vertrokken uit de Ere-divisie altijd de behoefte hebben om de boel recht te lullen. Het is zoals het is gegaan en je hebt je keuze gemaakt. Goed of fout maakt niet zoveel uit, hij is gemaakt, maar ga niet alles recht lullen. Gewoon je best doen en via PSV alsnog kijken of je hogerop kunt komen.

Hij bedoelde gewoon Liverpool betaalde stukken meer dan ajax, hij is afgezakt namelijk.

Nou, laat mijnheertje maar eerst eens zien dit seizoen bij PSV of die gelijk heeft hè.......

"iedereen denkt dat het om het geld ging, maar ik had het gevoel dat ze me in Liverpool meer waardeerden dan bij Ajax in die tijd." Geloof je het zelf, Ki-Jana? En het goede plan bij Liverpool? Dacht je dat je daar eerder het eerste zou halen? Natuurlijk ging het over geld...

Deze jongen is vertrokken vlak voordat Ajax definitief de Europese top begon aan te vallen met die geweldige campagne in de CL. Deze jongen zal nu onwijs spijt hebben dat hij in die tijd nauwelijks aan het spelen is toegekomen en nu moet worden verhuurd. Maar cognitieve dissonantie is een sterk mechanisme, deze jongen zal zichzelf ervan hebben overtuigd dat het allemaal 100% volgens plan verloopt...

Geweldige keuze geweest inderdaad. Nu speelt ie bij PSV, op huurbasis. Ah ja, Ajax had Maz dus aan spelen toekomen zou ie niet. Zakken gevuld en nu op niveau bij PSV dus misschien heeft ie wel een punt.

De volgende ex speler die het niet kan na laten om "slecht" te praten over zijn vorige werkgever. Zie dit bij ex-ajacieden die voor psv zijn gaan voetballen wel vaker. Beetje triest verhaal begint het te worden. Zou dit een stukje media training zijn vanuit psv? Haha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren