Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Spelersgroep Club Brugge weet al genoeg: Schreuder vertrekt’

Laatste update:

De selectie van Club Brugge weet dat er volgend seizoen een andere trainer aan het roer zal staan. Het vertrek van huidig oefenmeester Alfred Schreuder is al een zekerheid voor de spelers, meldt Het Nieuwsblad, daar een persoonlijk akkoord met Ajax aanstaande is. Schreuder ligt momenteel op koers om het kampioenschap in België te veroveren, maar heeft zijn vertrek naar verluidt al aangekondigd bij de clubleiding.

Schreuder staat pas sinds begin januari aan het roer in Brugge, maar imponeert door zijn team naar de koppositie in de Belgische play-offs te hebben geleid. Desondanks lijkt de 49-jarige oefenmeester niet voornemens om bij Blauw-Zwart te blijven. Volgens Het Nieuwsblad is een persoonlijk akkoord tussen Schreuder en Ajax op handen en is het bestuur van Club Brugge op de hoogte van de interesse in zijn hoofdcoach. Voordat de Belgische club zelf de onderhandelingen instapt, wil deze echter wachten tot na de play-offs.

De spelersgroep van Club beseft' dat het voor bijna elke Nederlander een droom is voor Ajax te leiden' en 'dat daar nóg meer financiële en dus sportieve mogelijkheden zijn'. Voor onrust zouden de transferperikelen niet zorgen, daar Schreuder niets laat merken en zijn aandacht volledig op de play-offs lijkt te hebben. 'Zijn' Club boekte afgelopen zondag nog een 0-2 overwinning bij Royale Union Saint-Gilloise, waardoor het met 43 punten aan de leiding gaat in de Belgische competitie met nog drie speelronden te gaan.

Ajax moet naar verluidt zo'n anderhalf miljoen euro betalen om het doorlopende contract van topkandidaat Schreuder in België af te kopen. De Amsterdammers zijn op zoek naar een opvolger van huidig hoofdtrainer Erik ten Hag, die naar Manchester United vertrekt. De andere ogenschijnlijke droomkandidaten, Peter Bosz en Arne Slot, lijken om uiteenlopende redenen niet haalbaar. Bosz wordt voorlopig aan zijn contract gehouden bij Olympique Lyon, terwijl een overstap van Slot niet in de lijn der verwachtingen ligt sinds de uiterst pikante overstap van Steven Berghuis en zijn recente contractverlenging bij Feyenoord. Ajax lijkt overigens niet de enige gegadigde voor Schreuder, daar hij volgens Estadio Deportivo ook hoog op het lijstje bij Sevilla staat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"schreuder ligt momenteel op ramkoers om het kampioenschap in België te veroveren"

uhm....of ik moet iets over het hoofd zien, of jullie gebruiken de uitdrukking volledig verkeerd.

10 mei 2022 om 08:58

Dat ze op koers liggen is correct, dat moet geen ramkoers zijn lijkt me.

10 mei 2022 om 09:33

Hahah wat amateuristisch weer zeg, of misschien is kampioen worden wel in strijd met de wensen van het bestuur dat kan natuurlijk ook, dan ligt hij toch nog enigszins op ramkoers.

10 mei 2022 om 11:08

door sjaak polak geschreven

Ik zal Schreuder gewoon de kans geven als hij echt coach wordt van Ajax, maar ik ben er zeker niet blij mee. Leuk dat hij nu bovenaan staat met Brugge, maar hoe? De club speelt verschrikkelijk saai voetbal. Kampioen met Ajax zal niet zo moeilijk zijn, maar ik kijk niet uit naar een Ajax dat zich gaat ingraven in de Champions League.

10 mei 2022 om 09:02

Hoe kom je erbij dat het makkie wordt om kampioen met Ajax te worden. Gaat dit jaar al moeizaam. Helft van de basis spelers die je zo blij hebben gemaakt in CL gaat dit jaar weg, of is te oud om te presteren!
Ik vind het een goede en verstandige keuze van Ajax. Deze man zorgde er voor dat Tadic kwam, dat Hakim zich op zijn gemak voelde...dus ik kijk er heel erg naar uit. Natuurlijk t liefst met mooi spel maar gad ook graag lelijk gewonnen van Benfica!

10 mei 2022 om 09:05

Hij zegt niet dat het een makkie wordt. Alleen welke trainer je ook neer zet bij Ajax, ze doen toch altijd wel mee in de Eredivisie voor de titel. Daar doelt hij op denk ik.

10 mei 2022 om 09:18

Zoals MessiBazoer boven mij al zegt: ik doelde er op dat Ajax onder zo goed als elke coach wel om de titel mee doet. Het spelersmateriaal zelf zorgt door wel voor. Dit had ik beter kunnen omschrijven.

Dat hij Tadic overtuigde en Ziyech blij met hem was vind ik niet belangrijke criteria die nodig zijn om coach te worden van Ajax. Het gaat er om hoe hij zijn ploegen laat spelen en dat is niet bepaald sprankelend. Ik vind het ook niet erg als er eens lelijk gewonnen word, maar een heel seizoen betonvoetbal trek ik niet. Dan kun je net zo goed Frank de Boer aanstellen, dat is een nog veiligere optie.

Ik wil niet zeggen dat Schreuder een slechte coach is, maar hij past qua stijl niet bij Ajax. Daarnaast is het ook geen coach van niveau Ajax.

10 mei 2022 om 09:29

Maar onder Bosz speelden we erg goed en mooi voetbal maar wonnen ook niets , ik zie ook liever mooi voetbal maar het gaat om winnen en dat is wat telt realisme hoort ook bij voetbal en dat gelul van het moet allemaal mooi , het zal vast niet zo erg worden als onder de Boer want dat was pas echt verschrikkelijk .

10 mei 2022 om 09:32

Ik ben het met je eens dat beton voetbal niet is wat we in Amsterdam willen zien. Maar als coach ben je wel afhankelijk van je spelers materiaal. En als je er voor kan zorgen dat die spelers goed in hun vel zitten is een goede eigenschap voor een manager. Ik kan me namelijk goed herinneren dat veel mensen zeiden toen hij weg ging dat het een klap wordt voor Ajax gezien zijn goede relatie met de spelers en zijn tactische inzicht. En hem op voorhand afschrijven vind ik te makkelijk. Ten Hag was ook geen Ajax waardige coach werd er gezegd. Ik vind het een logische keuze gezien het feit dat ik geen andere goede beschikbare en haalbare coach ken.

10 mei 2022 om 10:04

Zolang het niet meer richting Frank de Boer voetbal gaat ben ik al blij. En tadic is er nog hè. Die gaat zich ook wel bemoeien met hoe het zal moeten gaan. Reken daar maar op

10 mei 2022 om 10:12

Alsof een Tadic ook maar enkele inspraak heeft op wie er voor de groep moet komen te staan.

10 mei 2022 om 10:26

Dat gezeur over Bosz en dat jullie geen prijzen wonnen. Hij was welgeteld één seizoen manager, niet meer. Daarin bracht hij Ajax voor het eerst sinds 1996 naar een Europese finale. Dat alleen al zou gigantisch veel waard moeten zijn.

En dan vergeet je ook te vermelden dat Ajax op één punt geen kampioen is geworden. Het resultaat telt, maar je moet ook verder kijken dan je neus lang is. Het is niet alsof hij mooi voetbal speelde, maar Ajax vierde werd.

10 mei 2022 om 10:31

Dat gezeur heb ik ook nooit begrepen... Geen kampioen, maar geweldige wedstrijden gezien en idd een finaleplek. Kortzichtig allemaal...

10 mei 2022 om 11:01

Kijk eens op de lange termijn. Coach geweest van Ajax, Dortmund, Lyon en Leverkusen en geen prijs gewonnen.

Niet dat dat allemaal teams zijn die de prijzen normaal aan elkaar rijgen, maar wel echt teams die minstens occasioneel wel eens een prijs pakken.

10 mei 2022 om 11:33

Het gaat niet alleen om de prijzen, ook het soort voetbal. Ja, hoge entertainment waarde, maar verdedigend sloeg het echt helemaal nergens op. Daarom dat de term kamikaze voetbal en Bosz hand in hand lopen. Dan had je net zo goed Keizer kunnen houden daarna, die meerdere keren 3-3-4 speelde. Onder Bosz was het begrip restverdediging niet bestaand.

10 mei 2022 om 11:36

Lierse heeft Maccabi ook nog getraind. "Het Ajax" van Cyprus.

10 mei 2022 om 11:46

Maccabi Tel Aviv komt uit Israel hoor

10 mei 2022 om 11:47

Ik ga niet beweren een geografie kenner te zijn maar Maccabi (Tel Aviv neem ik aan) heeft toch maar weinig met Cyprus te maken volgens mij 😅.

10 mei 2022 om 12:41

F. de Boer heeft fantastisch gepresteerd bij Ajax met materiaal dat elk seizoen slechter werd. Dat het voetbal niet om aan te gluren was heeft ook met spelersmateriaal te maken.

Als je moet gruwelen van afbraakvoetbal terwijl je spelersmateriaal hebt waarmee je mooi en verzorgt voetbal kan spelen, dan moet je wijzen naar Martin Jol.

10 mei 2022 om 12:45

@sloep01

Dat het uiteindelijk gaat om prijzen winnen, dat klopt (en laat Bosz nou toevallig heel dichtbij de EL zijn geweest). Maar als ik daarvoor een jaar lang naar betonvoetbal moet kijken, dan hoeft het van mij niet. Zo vond ik de laatste twee kampioenschappen onder Frank de Boer verschrikkelijk. Er waren ook genoeg supporters die er toen klaar mee waren. Uiteindelijk hebben we ook weinig aan die kampioenschappen gehad, want in Europa lagen we er bijna altijd meteen uit na de groepsfase. Ten Hag en Bosz hebben met gedurfd voetbal veel meer weten te bereiken.

@edvin

Dat een coach afhankelijk is van zijn materiaal klopt, maar hij heeft bij Club Brugge het beste materiaal van België ter beschikking. Toch speelt het team saai en inspiratieloos. Zijn voorganger heeft er veel mooier voetbal mee laten zien. Bij FC Twente had hij toendertijd ook een team waarmee hij veel mooier voetbal mee kon spelen. Hoffenheim kan ik niet veel over kwijt omdat ik niet bekend ben met hun team toendertijd.

Je zegt ook dat mensen zeiden dat het een klap voor Ajax zou zijn toen hij vertrok, maar het grappige is dat dit helemaal niet het geval was. Ajax ging vrolijk door op de weg die het was ingeslagen. Nogmaals, leuk dat Schreuder goed overweg kan met zijn spelers, maar daar heb je niets aan als het voetbal niet om aan te gluren is. Mourinho is een top coach die ook vaak goed overweg kan met zijn spelers, maar die zie ik ook niet graag bij Ajax vanwege zijn verschrikkelijk voetbalstijl.

De aanstelling van Ten Hag was misschien iets minder discutabel dan deze van Schreuder. Wat Ten Hag wel mee had was dat hij bij Utrecht gewoon leuk voetbal liet zien en dat hij tactisch ijzersterk was.

Dat het een logische keuze is van Ajax, daar kan ik in mee gaan. Schreuder is bekend binnen Ajax en heeft gewerkt met Ten Hag. Ik vind dat persoonlijk slechte criteria om je keuze op te baseren. Dat wij geen andere coach kunnen bedenken kan, maar ik mag hopen dat Huntelaar, Hamstra en voorheen Overmars wat verder kijken dan wij als simpele supporters.

10 mei 2022 om 13:17

Dat schreuder goede vriendjes is met ziyech en tadic is toch totaal irrelevant?
Wat zegt dat over zijn trainers kwaliteiten. Ik had gehoopt op een creatievere oplossing of toch de portemonnee trekken voor een bekendere naam die al wat bewezen heeft.

10 mei 2022 om 14:39

Hier ben ik het 100% mee eens. Het voetbal onder de Boer was eerst gewoon goed, maar werd elk jaar minder door steeds slechter materiaal. En voor de mensen die aangeven dat er kleinere clubs zijn die wel mooi voetbal kunnen laten zien met mjnder kwaliteit, dan wil ik je verwijzen naar de ranglijst. Ajax moet namelijk wel kampioen worden. Jol was echt het meest vreselijke wat Ajax kin overkomen.

10 mei 2022 om 14:46

Mag van mij gewoon, maar dan wel onder dezelfde voorwaarde. Jaarlijks kampioen worden, waarbij het elftal afgeroomd wordt en max een kwart van die opbrengsten geïnvesteerd worden in de selectie. Vervolgens de bankrekening nog verder uitbouwen voor een hernieuwde aanval op de top over een par jaar met een nog vollere oorlogskast.

10 mei 2022 om 09:05

Het is zeker geen slechte trainer. Maar zoals je zegt heeft Brugge echt al twee maanden geen goede/entertainende pot op de mat gelegd.

Voor Brugge is het denk ik een zegen dat hij weggeplukt wordt. Hij heeft op de korte termijn resultaten gehaald, heeft er niet lang genoeg gezeten om kapitaalvernietiging te veroorzaken en Brugge kan iemand zoeken voor de lange termijn.

10 mei 2022 om 09:11

@lierse
Ik denk dat hem gezegd is dat hij in kort tijd resultaten moet halen en er voor moet zorgen dat Club CL haalt. Als dat het geval is dan doet hij het goed. Hij heeft club in korte tijd op koers gekregen.

10 mei 2022 om 09:18

Dat wel. Maar het is een constante in zijn carrière als hoofdtrainer dat het voetbal vaak niet om aan te zien is.

10 mei 2022 om 10:14

Wellicht heeft dat te maken met het materiaal dat hij ter beschikking heeft?

10 mei 2022 om 11:02

Ga je nu beweren dat hij indertijd bij Twente en nu bij Brugge geen selecties heeft waar goed mee gevoetbald kan worden?

10 mei 2022 om 11:38

Welke trainer had een slecht draaiend Brugge wel goed laten voetballen als hij midden in het seizoen instapt? Heeft er ook niet echt het materiaal voor he.

10 mei 2022 om 11:45

Niet het materiaal hebben om met verreweg de beste selectie van België goed/entertaining voetbal te kunnen spelen, lekker man

10 mei 2022 om 11:48

Onder Clement werd er beter gevoetbald.

Verder verwacht niemand van hem weergaloos voetbal, maar al twee maanden geen goede pot voetbal is ook wat erg niet?

10 mei 2022 om 13:18

@lierse

Het is zeker niet waar je op hoopt, maar ik denk dat wanneer je midden in het seizoen binnenkomt (en de club er niet fantastisch voorstaat) zijn doel niet was om binnen een half jaar goed voetbal te spelen. Ik denk dat het behalen van resultaten dan de prioriteit heeft niet?

10 mei 2022 om 09:06

Helemaal met je eens. Zal hem steunen als hij komt, en zie ook niet heel veel betere haalbare opties. Maar krijg absoluut geen goed gevoel bij Schreuder. Dat Brugge hem zo maar laat gaan terwijl hij ze naar alle waarschijnlijkheid kampioen maakt, zegt ook wel wat.

10 mei 2022 om 10:06

Brugge heeft geen keuze…. Anderhalf miljoen afkoopsom en zij weten ook dat als Ajax komt hij daar natuurlijk op in gaat.

10 mei 2022 om 10:33

Als Ajax 1,5 miljoen betaald heeft Brugge ook niet zoveel te willen natuurlijk.

10 mei 2022 om 10:47

Nou ja, als Club 'm echt zou willen houden, dan zouden ze onderhandelen met Schreuder over verlenging en opwaardering van zijn contract. Ik weet ook niet of dit nu zo'n positief teken is.

10 mei 2022 om 09:13

Het zal er ook aan liggen met welk materiaal hij iets moet neerzetten, welke boodschap krijgt hij mee van de club. Ik neem aan dat hij ook wel weet waar Ajax voor staat. Wat ook belangrijk is welke mensen krijgt hij in zijn staf.

10 mei 2022 om 09:23

Tja, bij Club Brugge heeft hij ook het beste materiaal van België ter beschikking. Toch speelt hij emotieloos en saai voetbal wat niet past bij een topclub. Als we naar de geschiedenis kijken van Schreuder bij Twente en Hoffenheim, dan zie je ook geen goed voetbal. Dan gaat niet zomaar veranderen denk ik. Een kans geef ik hem sowieso wel, maar ik heb er geen vertrouwen in en zie hem a la Keizer binnen een half jaar ontslagen worden.

10 mei 2022 om 10:38

Precies. Brugge heeft verreweg de beste selectie in België en dan mag je ook wel verwachten dat je kampioen wordt. Ik krijg ook een naar gevoel bij Schreuder. Als Ajax echt mee wilt doen in Europa moeten ze opportunistischer zijn en gaan voor een betere optie. Ik zou Frank van Brentford graag zien. Die heeft tactisch inzicht en speelt leuk aanvallend voetbal en is een moderne trainer.

10 mei 2022 om 14:57

@miccoli. Schreuder is hoogst waarschijnlijk de kop van jut. Zie hem graag komen, puin wegruimen en dan weer vertrekken ipv een echte ajacied die dit mag gaan oplossen. Beetje zoals Koeman bij barcelona en daarna Xavi. Verwacht namelijk een soort gelijk scenario. Niet te veel/matige aankopen, terug vallen op jeugd en na een/ anderhalf seizoen tot ziens.

10 mei 2022 om 09:51

Net of Ajax onder Ten Hag zo geweldig voetbalt. Alleen 18/19 en de 1ste seizoenshelft van 21/22 waren goed. De andere 3 jaar waren ook gewoon belabberd voetbal. Of wil je zeggen dat je de laatste weken geniet van het sprankelende spel?

10 mei 2022 om 10:07

Nou niet overdrijven vriend. We spelen nu slecht voetbal en in het begin was het logischerwijs bouwen naar dat spel maar daarna is het altijd goed geweest en hebben we gewoon pech gehad qua uitslagen in sommige wedstrijden

10 mei 2022 om 10:39

Wauw, als Ajacied moet je je letterlijk schamen voor deze reactie Zytto.

10 mei 2022 om 10:41

De 2de seizoenshelft van 19/20 was nog slechter dan deze seizoenshelft hoort. Als het coronavirus een week later uitbrak dan had je gewoon onder az gestaan. Zie Babel en siem de jong weer langs de zijlijn staan om de laatste 10 minuten weer wat te foceren in een kansloze wedstrijd waar niks gecreeerd werd. Ook 20/21 was qua spel niet bijster goed, maar wel zeer solide achterin. Alleen 18/19 en de eerste seizoenshelft van dit jaar vond ik persoonlijk echt goed qua voetbal.

10 mei 2022 om 10:42

Pech is ook een reflectie van het niet hebben van een plan B. Ajax speelt goed tegen ploegen waar de spelers zich zelf weten te motiveren. Maar tegen ploegen waartegen het moet hebben spelers moeite. Ten Hag blijkt dus absoluut geen motivator. Ook is hij tactisch prima, maar als het niet loopt, heeft hij vaak moeite om het recht te zetten. Ajax heeft fantastisch spelersmateriaal en zou op z'n sloffen kampioen moeten worden. En dat is duidelijk niet gebeurd.

10 mei 2022 om 10:46

Silverfront: het gaat over goed voetbal. Wil jij zeggen dat je bijvoorbeeld 19/20 goed voetbal vond? Toen Neres uit bij Chelsea geblesseerd raakte zakte Ajax echt heel ver weg hoor en was het spel nog moeizamer dan nu. Een voorsprong van 10 punten werd weggegeven. Valencia en Getafe waren bar slecht. Babel en siem de jong die steeds mochten opdraven de laatste 15 minuten. Toen hadden we echt geluk met corona hoor, want dat Ajax stond nog verder op breken dan dit Ajax.

10 mei 2022 om 10:52

Tussen "moeizaam" en "belabberd" voetbal zit wel een verschil hoor. Sommige Ajacieden lijken 34 competitiezeges met in tenminste 28 wedstrijden een hattrick en vijf doelpunten verschil te verwachten, met continue swingend voetbal zonder blessures of vermoeidheid. Het voetbal was onder Ten Hag niet minder aantrekkelijk dan het onder Schreuder zal zijn, schat ik in. Maar ik laat me graag verrassen.

10 mei 2022 om 11:35

Dat ''geluk met corona'' is ook een fabeltje van de bovenste plank. Ajax had ontzettend veel blessures en juist toen corona kwam, begon Ajax haar spelers weer terug te krijgen. Je had dan een heel ander spel weer gezien.

10 mei 2022 om 11:46

Eens, misschien was belabberd geen juiste term, maar de laatste keer dat Ajax nog een goede pot op de mat legde was ergens in januari en het spel is gewoon echt niet goed de laatste weken. Idem in 19/20 met hetzelfde soort verval. Dat Ajax in die seizoenen pech had met blessures klopt, maar het ligt ook aan het wisselbeleid van Ten Hag. Zo'n Daramy viel lekker in tegen az, maar hadden we sinds een slechte bekerpot in oktober niet meer gezien. Als je ziet hoe armoedig de vleugels van Ajax zijn sinds het vertrek van Neres en de blessure van Antony dan kan ik dat echt niet begrijpen hoor. Lekker Danilo 28 keer laten invallen als rechtsbuiten die dat totaal niet is en nooit wat heeft laten zien.

10 mei 2022 om 14:42

Als de corona uitbraak niet had plaatsgevonden, dan waren we gewoon kampioen geworden, want we begonnen namelijk weer beter te spelen. 3 weken daarvoor had ik je gelijk gegeven.

Wat is de volgende trein die voorbij komt

Lees dit stuk 10 min geleden bij VI. Netjes herschreven hahaha.
Dit is ook natuurlijk bekend. Denk dat die spelers ook niet gek zijn. Maar ook respect voor hem hebben en het hem gunnen. Bij aanstelling 12 punten achter en na afgelopen weekend koploper. Knap!

10 mei 2022 om 09:07

Worden met die rare play-offs in België niet de punten van iedereen én dus ook de huidige achterstand gehalveerd?

Ik zou dit geen goede zet vinden van Ajax, had gehoopt op die bondscoach van Denemarken. Dat vond ik een creatieve keuze. Zou Cocu niet naar Brugge willen? Lijkt me een goede stap voor hem, dicht bij huis en een paar landgenoten in de selectie.

10 mei 2022 om 09:22

Ja, Hjulmand zou ik een goede keuze vinden. Of toch maar met een zak geld en politiebewaking naar Rotterdam en Slot verleiden tot een overstap. Beide opties zijn wat mij betreft stukken beter dan Alfred Schreuder. Sterker nog, ik zie liever Reiziger promotie maken dan dat hij komt.

Voor Ajax komt hij helaas veel te kort. Dat is niet erg hij kan zich altijd nog ontwikkelen. Bij Feyenoord komt hij wel wekelijks aan spelen toe.

De opvolger van Ten Hag moet grote schoenen vullen. Ten Hag is in mijn ogen de beste trainer is van Ajax sinds van Gaal. Alle opvolgers zullen moeite hebben om hem te doen vergeten.
Maar met Schreuder haal je iemand binnen waarvan men binnen Ajax al weet wat voor persoon ze aantrekken. Daarnaast heeft hij met zijn ervaring als assistent van Koeman en hoofdtrainer bij Hoffenheim en Brugge een heel goed CV opgebouwd.
Slot is misschien wel de beste kandidaat maar dat ligt natuurlijk erg gevoelig, dan denk ik dat we geen betere optie hadden kunnen krijgen.

10 mei 2022 om 09:09

Denk dat we inderdaad weinig betere opties hebben. Ondanks dat je dan nog minder zekerheid hebt, zou ik bijna liever hebben dat je Reiziger of Heitinga doorschuift. Ook met die hardnekkige geruchten over dat lekken, weet het niet, vind Schreuder maar een klaploper en bovendien, geen speciale trainer.

10 mei 2022 om 09:15

Reiziger en Heitinga hebben veel te weinig ervaring. Heitinga heeft pas 1 jaar jong Ajax getraind, die moet nog veel vlieguren maken. Van Reiziger zou ik ook liever zien dat hij eerst in een andere keuken gaat kijken voordat hij in aanmerking komt om trainer te worden van Ajax.

10 mei 2022 om 09:38

Reiziger is een grote speler geweest. Heeft met Jong Ajax een aantal jaar geleden geweldig voetbal gespeeld en kampioen van de KKD geworden, wat een wereldprestatie is. Daarnaast al 3 seizoenen kunnen meelopen met Ten Hag en van hem kunnen leren. Verder doet hij me heel erg aan Gio denken. Beschaafde man met ervaring op topniveau als voetballer en echte peoplemanager.

10 mei 2022 om 09:50

Een goede spelerscarriere is absoluut geen garantie voor een goede trainerscarriere. Zelf vind ik een goede spelerscarriere totaal niet relevant en geen vereiste. Zie Jaap Stam en Frank de Boer bijvoorbeeld die geweldige spelerscarrieres hebben gehad maar als hoofdtrainers weinig potten kunnen breken.
Doe mij maar type trainers als Bosz, ten Hag, Schreuder of Slot die allen vrij nietszeggende spelerscarrieres hebben gehad maar wel goede trainers zijn. Ik ben ook van mening dat ontzettend getalenteerde voetballers vaak moeite hebben om basisvaardigheden uit te leggen omdat het voor hun vanzelfsprekend is.

10 mei 2022 om 10:15

Er zijn ook genoeg trainers, met een grote spelerscarriere, die het wel goed hebben gedaan: Zidane, Guardiola, Viera, Deschamps, Gio, Koeman, Simeone, Pochetino

10 mei 2022 om 10:31

Heitinga? Mag die zich eerst even ontwikkelen?

10 mei 2022 om 11:05

Pochetino heeft geen grote spelers carrière gehad, is een gemiddelde voetballer geweest en Viera heeft het vooralsnog als coach niet bijzonder gedaan. Is ontslagen bij Nice en is nu net aan het werk bij Crystal Palace dus daar valt nog niet echt een oordeel over te vellen. De trainers carrière van Koeman vind ik persoonlijk ook niet indrukwekkend. Hij heeft wel leuke clubs getraind maar m.u.v Feyenoord en Southampton was het geen voetbal waarvan ik zeg wauw..

Over het algemeen zijn het meestal de wat mindere voetballers die een goede coach blijken te zijn.

10 mei 2022 om 09:32

Slot is geen optie, snap niet dat men dat maar blijft zeggen. Contract voor nog 2 seizoenen na dit seizoen en die gaat hij wat Feyenoord betreft gewoon uitdienen.

10 mei 2022 om 09:34

Je zegt het goed. Wat Feyenoord betreft. Als morgen Real Madrid op de stoep staat dan is ie weg hoor.

10 mei 2022 om 09:35

Er is toch een afkoopsom volgens verscheidene bronnen?

10 mei 2022 om 09:47

Ja 7 miljoen. Denk je daadwerkelijk dat Ajax 7 miljoen voor een trainer gaat betalen?

10 mei 2022 om 09:52

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Ajax dat niet doet als het daadwerkelijk 7 miljoen is. Zonder problemen 5 miljoen voor een speler als Klaiber betalen maar moeilijk doen voor een trainer die vele malen belangrijker voor de club is dan een 2e rechtsback. Overigens melde FeyenoordTransfermarkt, die er zelden naast zit, dat Slot definitief niet naar Ajax gaat. Afgelopen zondag, volgens mij.

10 mei 2022 om 10:10

Denk dat Slot zelf ook van mening is dat het niet slim is om nu al Feyenoord te verlaten voor een ander project.

10 mei 2022 om 10:10

Als ze echt overtuigd zijn wel ja.

Geld hebben ze toch genoeg. En Slot heeft al bewezen dat hij stappen omhoog gewoon durft zetten bij zijn overstap van AZ naar Feyenoord.

10 mei 2022 om 10:12

Want je kan wel Feyenoordsupporter zijn, maar je kan gewoonweg niet ontkennen dat het Ajaxproject lichtjaren voorloopt op dat van Feyenoord. En dat zowel op sportief, financieel als structureel gebied.

10 mei 2022 om 13:57

Niet verscheidene bronnen volgens mij. Alleen vd gijp heeft het geroepen. Die nemen we nooit serieus, maar nu het goed uitkomt doet ineens iedereen alsof er een afkoopsom is.

Na een half jaar weg om de volgende trein te pakken.... Dat hebben we eerder gezien bij een jobhopper!

Ik ben benieuwd wat de Ajacieden hiervan vinden. Ik denk dat Schreuder (na Ten Hag met zijn 4-4-2) ook vaker van de JC filosofie afstapt. Volgens mij is Schreuder geen coach die voor aanvallend voetbal en bravoure staat, maar ook een beetje in de lijn van Ten Hag denkt. Ik ben als outsider in ieder geval niet overtuigd van hem.

10 mei 2022 om 09:32

Nou speelt Ten Hag op het moment 4-4-2 uit pure noodzaak omdat de vleugels niet sterk genoeg zijn vanwege blessures, en wellicht ook omdat hij vertrekt aan het einde van het seizoen zich minder genoodzaakt voelt om het heilige 4-3-3 te spelen.

Daarnaast heeft Ten Hag al een paar jaar lang laten zien mooi voetbal te kunnen spelen met Ajax. Dit liet hij op een andere manier ook bij Utrecht zien. Schreuder heeft zoiets daarentegen nog niet laten zien bij zijn vorige clubs. Ik ben dus ook niet overtuigd van Schreuder.

Ik snap de interesse wel, maar ik had graag gezien dat Ajax wat creatiever was geweest of het aan durfde om Reiziger de kans te geven.

10 mei 2022 om 10:33

Dat gezeur over 4-3-3 en 4-4-2 daar moeten mensen eens mee kappen. Dat is alleen op papier. Op het veld lopen de poppetjes altijd weer anders. Kan mij het schelen hoe het op papier staat. Ik wil gewoon leuk voetbal zien en winnen. In welk systeem dat is zal mij een rotzorg zijn.

10 mei 2022 om 11:49

En denk je dat je onder Schreuder leuk voetbal gaat zien? Kijk de wedstrijden van Twente en CLub onder zijn leiding maar terug... Ik denk dat het meer degelijk dan avontuurlijk wordt....

Zoals ik al eerder hier heb gezegd heb ik 5 wedstrijden gezien dit seizoen onder Schreuder en alle 5 was het voetbal totaal niet om aan te zien. Hij speelt heel erg naar de middelen, die hij heeft en er zit niet een idee achter ala Bosz/ten Hag. Voor de Eredivisie zal het genoeg zijn om mee te blijven doen met het kampioenschap, maar Europees zit onze tijd er nu helaas op. Om Europees iets te bereiken moet je op een andere manier, met veel pressing en aanvallend positiespel spelen (zoals Ten Hag en Bosz in de EL). Het zal waarschijnlijk nu weer net zoals onder FdB met hangen en wurgen een 3e plek worden in de CL groepsfase, waarna je in de EL misschien met geluk nog wel een ronde verder komt, maar echt niet verder dan de 1/8e finale.

Het is eigenlijk zowat niet beter te doen dan Ten Hag. Finale Europa League en halve finale Champions League. Ga er maar aanstaan als nieuwe trainer. Daarnaast een andere TD dus de aankoop van spelers of dat goed zal zijn is ook een vraagteken. Wel grappig om te zien als je de afgelopen trainers qua hoofd naast elkaar zet: Bosz- Keizer- Ten Hag en nu Schreuder. Ze lijken veel op elkaar.

10 mei 2022 om 09:16

Finale Europa League was al onder Bosz. Verder klopt het inderdaad, beter dan Ten Hag kan niet. In elk afgemaakt seizoen kampioen worden en ook nog 2x de dubbel.

10 mei 2022 om 09:19

Oja dat is waar ook. Ben erg benieuwd naar het volgende seizoen in ieder geval met allemaal nieuwe mensen in het team en staff.

10 mei 2022 om 09:29

Ja ik ook! En ook nog nieuwe mensen die dat moeten gaan regelen haha, Huntelaar en Hamstra. Gelukkig is de scouting in takt gebleven.

Domste beslissing ooit! Schreuder heeft nergens weten te imponeren, behalve bij Brugge. Ik hoop echt dat ik het mis heb, maar dit is niet het type trainer voor een grote club als Ajax.

10 mei 2022 om 09:33

Imponeren doet hij bij Brugge ook niet vind ik persoonlijk.

10 mei 2022 om 09:36

Zelfs bij Brugge imponeert hij niet. Hij laat een nummer 10/aanvaller daar in de topwedstrijden als linksback spelen en gokt dan op een paar momenten voor een doelpunt. Schreuder is een leuke trainer voor een Vitesse ofzo , maar zeker niet van Ajax niveau

Domste keuze die je kan maken als Ajax zijnde, een gelijkwaardige opvolger voor Ten Hag ga je niet vinden maar als je Schreuder aanstelt ben je binnen anderhalf jaar weer terug bij af. Echt belachelijk waar zijn ze mee bezig bij het bestuur etc.

10 mei 2022 om 09:52

Maar je moet ook kijken naar wie er voor handen is. Bosz en Slot zijn niet haalbaar, Heitinga is nog te onervaren en de grote buitenlandse kanonnen zijn onbetaalbaar. Schreuder heeft al even rondgelopen bij Ajax en kent de folosofie. En de aanvoerder en natuurlijke leider Tadic kan goed met hem, waardoor de kans op een muitende spelersgroep klein is.

10 mei 2022 om 10:13

Waarom zou Slot eigenlijk per definitie onhaalbaar moeten zijn?

10 mei 2022 om 10:38

Omdat hij zelf heeft aangegeven niet te willen op dit moment. Dan beschouw ik dat als onhaalbaar

10 mei 2022 om 11:04

Tja dat zijn zo van die uitspraken die je met een korreltje zout moet nemen vind ik.

Slot heeft al aangetoond realistisch naar de zaken te kijken. Ik zou zijn reactie wel willen zien als Ajax echt doordrukt voor hem eerlijk gezegd.

10 mei 2022 om 13:59



Het schijnt dat Ajax ook zijn bedenkingen heeft met name door wat er bij Berghuis allemaal op de achtergrond heeft gespeeld. Dat was blijkbaar dusdanig serieus dat ze Slot, los van de haalbaarheid, niet in die positie willen brengen.

Schreuder is volgens mij een prima individuele trainer. Hij weet spelers te motiveren en te overtuigen. Zijn zwakte zit hem in zijn tactisch inzicht. Zijn basis instelling: als ik geen doelpunt tegen krijg, verlies ik tenminste ook niet, past niet bij Ajax. Ik denk dat alles zal vallen of staan met een secundanten die wel tactisch inzicht hebben, de club kennen en waar hij naar luistert. Dan zie ik het wel iets worden hoor!

Ik zie Schreuder niet slagen op dit moment. Het is me ook onduidelijk of zijn statische spelopvatting te maken heeft met tactische keuzes of dat het gewoon onvermogen is.

Sterkte hiermee Ajax. Bereid je voor op het meest zaaddodende voetbal wat je in je leven gezien hebt.

10 mei 2022 om 10:02

Thanks, ik bereid me er al een beetje voor op. Ik verwacht eigenlijk ook dat als hij komt hij er rond de Kerst er al uit ligt. Ik verwacht geen wonderen van Schreuder en ik denk dat er heel snel meerdere met mij zijn die dat gaan vinden.

10 mei 2022 om 11:28

Frank de Boer heeft daar in 2013 en 2014 al wel een serieuze gooi naar gedaan.

10 mei 2022 om 13:27

Echt he, ben al heel mn leven voor Ajax, maar de laatste 2 kampioenschappen onder de Boer heb ik amper een wedstrijd gekeken. Ik bedoel super van de Boer dat hij met dat materiaal elke keer kampioen werd, maar het oog wil ook wat. Tikkie breed, terug naar de keeper, tikke naar voren, tikkie breed, tikkie terug, weer achteruit naar de keeper. Ik krijg er nog steeds nachtmerries van.

10 mei 2022 om 13:22

Vind het ook geen goede keuze. hoop dat hij verrast maar snap niet waarom hij zo hoog staat aangeschreven.

Gefeliciteerd Ajacieden. Als je de seizoenskaart nog niet verlengt heb zou ik het toch nog eens goed over nadenken. Enige voordeel wanneer Schreuder komt is dat je voldoende slaap krijgt. Ik heb nog nooit zulk slecht voetbal gezien bij Twente als onder Schreuder terwijl hij een prima selectie tot zijn beschikking had met o.a. Ziyech. Ook bij Hoffenheim was het dramatisch en gezien de reacties uit Belgie is het ook dar niet veel. Feijenoord is jaren beschuldigd van scouten met het bord op de schoot. Daar lijkt deze trainerskeus van Ajax ook op.

Qua trainerstalent denk ik een prima persoon, maar hoe loyaal is hij? Hopt zo van club naar club lijkt het. Vraag me ook af of er geen buitenlandse trainer beschikbaar is.

Hoop toch niet dat Ajax echt voor Schreuder gaat. Speelt vaak verschrikkelijk saai voetbal met zijn tikkie breed en tikkie terug voetbal. Heb dan nog liever dat Ajax voor een Kluivert, Seedorf, Heitinga, Reiziger of Bogarde gaat dan dat deze clown komt. Tuurlijk hebben de trainers die ik noem nog niks laten zien op het hoogste niveau, maar die hebben wel het zogenaamde Ajax-DNA wat Schreuder totaal niet heeft.

10 mei 2022 om 10:30

Gewoon een sterke staf samenstellen met Reiziger als hoofdtrainer en Bogarde, Heitinga en John Van T Schip als assistenten. We moeten niet doen alsof Reiziger helemaal geen ervaring heeft. Gewoon 2 seizoenen Jong Ajax in de KKD getraint, waaronder kampioen geworden. Daarnaast al ruim 3 jaar meegelopen met Ten Hag. Dus in totaal 5 jaar relevante ervaring. Waarom durft een PSV het wel aan met RvN, maar moet Ajax om een grijze muis als Schreuder terugvallen

10 mei 2022 om 10:34

Precies. Ajax moet nu ook het lef hebben om de eigen staf een kans te geven. Ergste dat kan gebeuren is dat het grandioos mislukt. Hoe dan ook iedere optie die Ajax nu heeft kan een mislukking worden dus zoals jij zegt. Gewoon eigen staf de kans geven.



Schreuder is bij Twente destijds helemaal uitgekotst door het publiek wegens het stroperige en oersaaie spel met destijds prima spelers. Ik lees hele seizoen al dat ie bij Brugge ook weer een gooi doet naar Betonvoetbal zonder enig vermaak voor toeschouwers.daarnaast is het een enge vent want hij kan lekken naar de media.
Nou dan weet je het wel als ajax fan.. Hou hem buiten de poorten als je club koestert. Hij is net als drank, maakt meer kapot dan je lief is.....

Was te verwachten. Zou ook niet weten welke optie beter zou zijn dan Schreuder, die als assistent al bekend is met manier van werken bij Ajax. Ben zelf allang blij dat ze niet weer met Frank de boer op de proppen komen.

Of Schreuder de goede kandidaat is voor Ajax weet ik niet. Maar ik ben er wel klaar mee dat Ajax onder Ten Hag geen echt winnend team is geworden. Om te beginnen met de halve finale tegen Tottenham. Ik vind het voetbal dat Ajax speelt ook helemaal niet zo spectaculair meer om te zien. En bij balverlies staat het vaak veel te ver naar voren, zonder dat je nu het idee hebt dat Ajax heel erg aanvallend speelt.
Een 2-0 voorsprong weggeven tegen Cambuur en RKC betekent gewoon dat het resultaat niet voorop staat. Ajax heeft bewezen in heel veel wedstrijden genoeg kwaliteiten te hebben om het alsnog goed te laten komen. Ook tegen AZ ging de ploeg wat opportunistischer spelen na de 2-1 achterstand, werd het 2-2 en kon het nog 3-2 worden. Ten Hag heeft die mentaliteit die pas boven komt drijven als ze achter staan er gewoon niet in kunnen slijpen. Dat komt echt van de spelers af. Wat ook weer iets over de spelers zegt overigens. En of Overmars het zo geweldig heeft gedaan? ik betwijfel het. Ja, er is veel geld verdiend. Vnl door twee jeugdspelers goed te verkopen (De Ligt en De Jong), een speler die hij eigenlijk niet wilde (zyjech) en de miskopen nog goed weg te zetten. Maar een speler die echt door Overmars is aangekocht en heel goed wordt verkocht moet nog worden geboren. En dat Mazarouih, Onana en Brobbey zonder transfersom de deur uitlopen vind ik ook niet geweldig. Ik hoop dat er ook wat dat betreft een frisse wind door Ajax gaat waaien. Je tekent bij of je speelt niet. En ik hoop dat er een wat realistischere manier van voetballen komt, want dit elftal heeft niet de mentaliteit dat ze laten zien dat er niets te halen valt en dat het wel klaar is als Ajax eenmaal twee doelpunten voor staat. Daar vind ik Ten Hag echt verantwoordelijk voor, die heeft gewoon een visie en daar houdt ie aan vast. Door Tagliafico op de bank te zetten geef je eigenlijk al het signaal af dat je 'gif' niet zo belangrijk vindt vind ik.

10 mei 2022 om 15:00

De Jong was toen hij kwam misschien qua leeftijd een jeugdspeler alleen kwam hij van Willem Ii waar hij al bij de selectie zat. Alleen die zagen het niet zo in hem zitten volgens mij, maar het is ook geen type voor degradatie voetbal

Ik zie het wel zitten in Schreuder, had een goeie invloed in de tijd dat hij bij ajax zat onder ten hag,

Dan zou ik nog eerder voor vd Brom gaan die heeft er tenminste nog gespeeld.

10 mei 2022 om 15:07

Dan kun je Davids of van der Gun er ook neer zetten... Dit slaat natuurlijk nergens op...
Ten Hag heeft ook geen Ajax achtergrond
Bosz ook niet...

10 mei 2022 om 15:16

Dat zou je echt niet moeten willen die kan niet met druk omgaan en als het tegenzit word het een ander mens en dat is dan ook altijd gelijk het begin van het einde. Als Feyenoorder zou ik het niet erg vinden als hij naar Ajax zou gaan.

Ik heb gehoord dat Alfred en Dick allebei komen en die heeft PEC die eigenlijk al gedegradeerd waren in de winterstop met vrij weinig en slecht materiaal toch iedereen wel verrast met zijn prestaties. Hij heeft de pech dat ze allemaal ineens punten pakken, maar als hij erin blijft zou dat echt een wereld prestatie zijn.

En als ze allebei komen zou dat voor Ajax denk wel goed uit kunnen pakken, want het zijn niet dezelfde types en zouden elkaar goed aan kunnen vullen

Zie veel mensen zeggen dat Alfred goed was met de spelers alleen dat kan ook de grote valkuil zijn en ten Hag is van de discipline en is vrij belangrijk. En Dick Schreuder is ook van de discipline en in alfred zit dat niet of een stuk minder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren