Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Berghuis sprak met collega-international over transfer: ‘Zo werkt het gewoon’

Laatste update:

Steven Berghuis keert komende zondag voor de finale van de TOTO KNVB Beker tegen PSV voor de tweede keer dit seizoen terug naar De Kuip sinds hij de overstap van Feyenoord naar Ajax maakte. Dat is voor hem geen ‘dingetje’, zo geeft hij te kennen in een interview met het Algemeen Dagblad. Berghuis vertelt afgelopen zomer ook met Georginio Wijnaldum - die Feyenoord ooit verruilde voor PSV - over de gevoelige transfer te hebben gesproken.

“Ik zocht het heel erg om mezelf met de besten te meten. Ik ben een jongen met ambitie uit Apeldoorn, hè. Ik bedoel: we komen niet allemaal uit Rotterdam, Amsterdam of Eindhoven. Als je in je geboortestad speelt, bij een grote club waar je al van jongs af aan zit, dan snap ik heel goed dat je een andere afweging maakt. Spelers zoals pak ’m beet Justin Bijlow bij Feyenoord of Cody Gakpo bij PSV”, stelt Berghuis. “Ik heb het er ook met Georginio Wijnaldum over gehad tijdens het EK.”

“Hij zei: ‘Als ze een ander voor jou kunnen halen, doen clubs het óók.’ Zo werkt het gewoon. Een carrière is kort. Keuzes zijn cruciaal. Ik vind dat je daar ook zakelijk naar mag kijken. Als supporter kun je twintig jaar op de tribune zitten bij een club voor er Champions League voorbijkomt. Die tijd heeft een speler niet”, benadrukt Berghuis. PSV - komende zondag de tegenstander in de bekerfinale - wilde hem in de zomer van 2019 al weghalen bij Feyenoord. Berghuis stelt dat dit een ‘serieuze’ optie was, daar PSV Champions League speelde en hij zichzelf vanaf daar wel een vervolgstap zag maken.

Afgelopen zomer wilde Roger Schmidt ook met hem om de tafel, terwijl ook technisch directeur John de Jong ‘liet merken’ dat hij Berghuis wilde hebben. “Maar ik besloot dat ik naar Ajax wilde, mede omdat Ajax nu verzekerd was van groepsfase Champions League. Met PSV is het niet meer tot een gesprek gekomen”, aldus Berghuis. Qua positie is er bij Ajax nu meer veranderd voor Berghuis dan in de vijf jaar hiervoor, zo beaamt hij. Bij Feyenoord speelde hij heel af en toe al als aanvallende middenvelder, maar in Amsterdam is hij op deze positie basisspeler geworden. Berghuis noemt dat ook een mentale ontwikkeling, omdat hij naar eigen zeggen elke keer ‘gewogen’ wordt.

Een sleutelmoment hierin is volgens Berghuis een gesprek met trainer Erik ten Hag geweest, op weg naar Lissabon voor het eerste groepsduel in de Champions League met Sporting Portugal. “Ik had net één wedstrijd op 10 gespeeld. Twee assists gegeven tegen PEC Zwolle. In het vliegtuig riep de trainer me bij zich en zei dat ik zou gaan starten. Met beelden erbij namen we tijdens de vlucht mijn rol door. Niemand had me ooit al echt op 10 gezet, een positie met veel verantwoordelijkheid, en Ten Hag durfde het nu ‘gewoon’ aan bij de start van de Champions League. Die blijk van vertrouwen heb ik zeer gewaardeerd.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede stap van hem geweest. Nu nog tot het einde van het seizoen belangrijk zijn. Begon werkelijk fantastisch maar is de laatste weken, net als het hele team, aan een mindere periode bezig. Hopelijk zondag weer in topvorm!

16 april 2022 om 08:08

Idd, al moet ik er ook bij zeggen dat Berghuis altijd wat probeerd. Ook wanneer hij een mindere wedstrijd heeft geeft hij crosspasses, is hij in beweging en probeert hij mensen vrij voor de keeper te krijgen. Dan zie ik liever dat je faalt, dan dat je helemaal geen risico neemt en alles breed en terug speelt. Ik hoop dat hij volgend seizoen op de plek van Gravenberch komt, ik denk dat die switch weleens heel positief uit kan pakken voor Ajax.

16 april 2022 om 16:08

Berghuis vergeet dat hij na zijn loopbaan nooit meer in de kuip kan komen of in de stad rotterdam.ga je naar psv is er niks aan de hand .fans zagen berghuis het logo kussen en voelen zich bedrogen

Ik vind dat de sitiuatie toen anders was. En psv ligt minder gevoelig.
Feyenoord kon wijnaldem en fer toen der tijd niet meer betalen en als club stonden we er nig dlechter voor.
Sportief gezien is dit een prima stap geweest voor Berghuis. Uiteindelijk voor Feyenoord ook.

De grootste ajaxied allertijden Cruijff heeft voor Feyenoord gespeeld,waarom maken mensen zich nog druk om berghuis,Ajax is toch een duidelijke sportieve stap omhoog en financiël ook..

16 april 2022 om 08:16

Scheve vergelijking. Cruyff kwam in zijn nadagen voor Feyenoord spelen. En daarnaast werd en wordt Cruyff op handen gedragen door alle voetbalminnend Nederland inclusief Feyenoord supporters voor wat hij heeft betekend voor het NL voetbal. Berghuis is maar een voetballertje die je zo weer bent vergeten na zijn carrière.

16 april 2022 om 08:38

Cruijff werd helemaal niet op handen gedragen in heel Nederland. Vlak voor de competitie werd hij nog zwaar uitgefloten door Feyenoord supporters tijdens de afscheidswedstrijd van Van Hanegem. Het enige verschil is wat Weef hieronder aan geeft rancune. Ajax supporters waren toen ook niet zo extreem vijandig als de Feyenoord supporters nu zijn trouwens.

16 april 2022 om 10:50

Steven wie?

17 april 2022 om 00:49

Steven Homemountain

16 april 2022 om 08:21

Daar hebben we die onzinvergelijking weer. Cruijff had een stevig conflict met Ajax en ging juist uit rancune naar Feyenoord. Dat is totaal niet te vergelijken. En die had niet net voor de overgang zitten brullen dat hij nóóit een binnenlandse transfer zou maken.
Dat is vooral waar mensen zich druk over maken. En de vernedering dat je aanvoerder voor een fooi overstapt naar de aartsvijand helpt ook niet mee.

En volgens mij konden bij Ajax er ook behoorlijk veel mensen zich er druk over maken dat de reservekeeper vertrok naar Feyenoord.

Overigens ben ik zelf wel een beetje klaar met dat Berghuis verhaal, want het is voor alle partijen niet slecht uitgepakt. Maar bij veel supporters zit het gewoon diep. Daar kun je iets van vinden, maar ga geen vergelijkingen maken die nergens op slaan.

16 april 2022 om 10:30

Plus de harde kerns lijken tegenwoordig veel vijandiger dan in de jaren '70. Tegenwoordig lijken het gewoon doorgesnoven tbs'ers die wekelijks 90 minuten verlof krijgen. Bij Ajax en feyenoord heb je sowieso te veel van dat soort types rond lopen. Cruijff is van voor mijn tijd, maar volgens mij is dat hooligan gedrag pas echt later naar Nederland overgewaaid. Plus social media die dit natuurlijk alleen maar erger maakt. Iedereen kan zo een account aanmaken en iemand anoniem bedreigen, maar dat soort types kunnen mekaar ook veel makkelijker vinden en in contact komen.

16 april 2022 om 11:36

Alleen ging johan in de jaren 80, en laten die jaren nou het heftigst zijn in de nederlandse geschiedenis qua hooliganisme.

16 april 2022 om 11:47

Ik wou net zeggen, hie komen mensen erbij dat er toen geen onderlinge haat was. Je ziet alles nu gewoon op twitter, facebook, youtube, tiktok, snapchat en weet ik veel waar allemaal. Vroeger was alles kutter. Die mooie fijne ouwe tijd bestaat niet.

16 april 2022 om 11:52

Klopt, het begon in de jaren '70 maar het meest heftige volgde in de jaren '80 in Nederland. Op een gegeven moment hing ieder stadion vol met netten in de hoop dat er niets op het veld gegooid werd.
Je had het staafincident, de slag om het Zuiderpark en ik meen mij te herinneren dat toentertijd de eerste dodelijke steekpartij plaatsvond. Nu weet ik het niet zeker maar ik dacht dat dat voortkwam uit een wedstrijd Twente-Feyenoord, correct me if I'm wrong ik wil namelijk geen supporters voor de kop stoten..🙄

16 april 2022 om 12:59

Klopt. Een Twentesupporter werd toen neergestoken door een Feyenoorder, terwijl die beide supportersgroepen tot die smerige steekpartij juist goed met elkaar overweg konden.

16 april 2022 om 16:16

Was wel een leuke tijd altijd van te voren naar uitwedstrijden de hele stad zat dan vol met feyenoordfans.ajax - feyenoord eerst naar parkzicht snachts gelijk in de ochtend naar amsterdam en daar door die stad lopen zo naar het olimpiche stadion.trein stadion was altijd gratis.conducteur begon er niet aan om te controleren en stadion lieten ze je toch wel binnen.zelfs de kuip was gratis of suppoost gulden in zijn klauwen douwen en kon je doorlopen.leuke tijden

16 april 2022 om 09:35

De grootste Ajacied is imo Sjaak Zwart die nooit voor een andere club heeft gespeeld..

"En daarnaast werd en wordt Cruyff op handen gedragen door alle voetbalminnend Nederland inclusief Feyenoord supporters voor wat hij heeft betekend voor het NL voetbal. Berghuis is."

Dat is niet waar AhmetBaldede, tot op de dag van vandaag zijn er "supporters" uit die tijd (als ze nog leven 😏) die dat landskampioenschap niet mee tellen.

Ik vind het sowieso onzin dat je spelers moet bejegenen als ze van rivaal naar rivaal gaan. Als wij als gewone werknemers van concurrent naar concurrent gaan om dat zij beter betalen en omdat je het gewoon beter krijgt dan bij je huidige werkgever dan hoor je er toch niks over... Ik zou als ik voor mijn cluppie Ajax zou spelen en kom niet meer in de plannen van de trainer voor. Ik wil Nederland nog niet verlaten. En Feyenoord of PSV willen mij wel de garantie bieden op speelminuten dan is de keuze snel gemaakt hoor. En dan kun je wel zeggen nep ajacied.. Nee, ik ben en blijf voor Ajax! Maar in een ander tenue omdat ik dan mijn passie en plezier weer terug zou krijgen in het spelletje. Zo kan je dus ook denken!! In plaats van jezelf totaal op te fokken en onzin uit te kramen naar de desbetreffende speler(s)

16 april 2022 om 07:44

Deadpool in het gewone bedrijfsleven wordt vaak in het contract opgenomen dat je bijvoorbeeld de eerste 5 jaar na het verlaten van je werkgever niet na de concurrent mag. Dit om gevoelige informatie delen tegen te gaan. Ik heb in de buitendienst bij Coca-Cola gewerkt en kon dus niet naar Pepsi. Nu werk ik voor een beveiligings organisatie en daar staat het ook weer in mijn contract.

16 april 2022 om 07:59

Je werkt bij een beveiligingsbedrijf en je kan nog steeds niet naar Pepsi. Ongelofelijk.

16 april 2022 om 08:01

Werk er pas een maand

16 april 2022 om 08:02

En het was een voorbeeld dat ik niet naar bijvoorbeeld Pepsi kon gaan.

16 april 2022 om 14:54

Je kan tegenwoordig als individu gelukkig vrij makkelijk onder een concurrentie beding uitkomen. Onder normale omstandigheden, als er echt een positie verbetering voor je inzit (geld, reistijd, sec voorwaarden) dan gaan rechters veel makkelijker met jou mee dan je te houden aan het concurrentie beding. Het concurrentie beding is handig voor de BV Nederland (werkgever) en heeft een afschrikkende werking op jou maar het gewone individu krijgt steeds vaker zijn recht in dit soort zaken.

16 april 2022 om 17:40

Jenhad rustig naar pepsi kunnen gaan. Die concurrentie zaken in een contract houden 99 van de 100 keer geen stand bij de rechter. Tenzij je op een gevoelige positie werkt.

16 april 2022 om 07:56

Zo mag je ook gewoon denken vind ik. Juist een nuchtere kijk op zaken. Helaas blijken termen als nuance en rationeel denken in steeds meer discussies vaak een te lastige horde. Zeker onder een hoop voetbalsupporters. Al zou ik mezelf dan weer nooit in een shirt van Feyenoord of PSV zien rondlopen. 😜 Maar goed dat is ieder voor zich en dat is ook precies de kern van je betoog. Leven en laten leven.

16 april 2022 om 08:06

Deadpool, een beetje te simpel gedacht. Een volksport waarbij de werknemers deels betaald worden door het volk (recettes zijn een deel vd inkomen) vergelijken met het bedrijfsleven, dat gaat niet 1 op 1. Gecombineerd met emoties (inherent aan volkssporten), is er een binding tussen de spelers en het publiek. Zeker, een sterspeler als Berghuis (en dus niet iemand die niet in de plannen vd trainer voorkomt! Een totaal andere situatie!!! Of denk je dat als Ajax 8 mil betaalt voor een Feyenoord wisselspeler, dat de Feyenoord supporters het erg vinden?) die ook nog eens het shirt gekust heeft, het hartje symbool gevormd heeft, en heeft gezegd niet naar een andere NL club te verkassen, zorgde voor erg veel reuring binnen de club. Het zakenleven steekt anders in elkaar. Maar zelfs dan, zijn er vaak clausules die voorkomen dat exwerknemers binnen x aantal jaar naar de concurrent overstappen.

16 april 2022 om 14:12

Ik vind het argument "maar wij zouden bij een betere aanbieding van een concurrent van ons bedrijf ook overstappen" eerlijk gezegd niet zo sterk. Ik ben financieel accountant bij een sportmerk, en ja, als Nike mij een contract aanbiedt met een hoger salaris teken ik direct. Maar er zitten niet 45.000 man op een tribune te kijken naar hoe ik mijn Excel-sheets invul. Er is helemaal niemand op aarde met een sterke emotionele band met het bedrijf. Er is niemand die mij als uithangbord van de financiële afdeling ziet en daarom zich met mij verbonden voelt. Er is kortom niemand die zich ook maar iets interesseert in wat er op de financiële afdeling van mijn bedrijf gebeurt en het zal 99,9% van de mensen worst zijn of Jan, Piet, Klaas of een marsmannetje die Excel-sheets invult. Dat is bij een voetbalclub natuurlijk heel anders.Wat niet wegneemt dat geweld en haat natuurlijk nergens op slaat. Ik ben ook verre van een Ajax-fan, maar dat betekent niet dat ik die mensen haat. Ik heb wel wat Ajacieden in mijn familie, vriendengroep en ook als collega's (vrij fanatieke ook). Het is erg leuk om elkaar te jennen met grappen, maar laat het daar lekker bij. Uiteindelijk is de transfer van Berghuis voor alle 3 de partijen een succes geworden lijkt me zo, laat het dan ook rusten.

Vrijwel iedereen snapt de stap op sportief en financieel gebied. Wat Berghuis gewoon niet had moeten doen is zich uitspreken dat hij absoluut niet naar een andere Nederlandse club zou gaan, zich een echte Feyenoorder noemen en het logo kussen etc. Feyenoord mag blij zijn dat hij weg is, trok veel te veel negatieve aandacht buiten het veld om. Werd uitgekotst in de kleedkamer.

16 april 2022 om 08:23

In Nederland zijn se supporters voor of tegen Ajax (er is geen middenweg). En je kan je heel makkelijk populair maken als speler door iets negatiefs te zeggen over Ajax. Deed Klaiber ooit ook. Je kan dat soort uitspraken dus ook met een korreltje zout nemen.

16 april 2022 om 08:51

Er is geen middenweg zegtie, alsof het een feit is. Waar ik vandaan kom hebben we geen hekel of haat aan clubs (oké, Real en Barca een beetje haha). Neutraliteit omtrent je rivaal is gewoon mogelijk hoor, ik gun ze namelijk altijd het beste in Europa.

16 april 2022 om 08:38

Hou op zeg, je kunt toch een echte Feyenoorder zijn, het logo kussen en voor Ajax willen spelen? Snap niet dat dat niet kan.

16 april 2022 om 10:35

Als Ajacied: nee. Zou jij ooit de stap van vitesse naar nec maken? Zoals Berghuis al zegt is hij in Apeldoorn geboren. Toen hij bij feyenoord ging spelen gingen er ook jeugdfoto's rond van een kleine Berghuis in een Ajax shirt. Zoals Berghuis zelf al zegt voor iemand die uit rotterdam komt, geboren fan is en de hele jeugdopleiding doorloopt is het anders om deze stap te maken dan voor hem. Voor hem is voetbal gewoon een baan en hij is nooit fan van feyenoord geweest vroeger.

16 april 2022 om 11:42

"Zou jij ooit de stap van vitesse naar nec maken?"

En toch zijn er wel een aantal geweest. Pothuizen en v Beukering bv komen beide uit de jeugd van Vitesse en hebben beiden ook bij N.E.C gespeeld. Pothuizen heeft zelfs 2x de stap gemaakt.
Ik kan mij nog wel herinneren dat niet alle Vitesse"supporters" blij waren toen Pothuizen terug keerde op het oude nest.

"Als supporter kun je 20 jaar op de tribune zitten voor er Champions League voorbij komt. Als speler heb je die tijd niet"
Dat vind ik eigenlijk wel een hele mooie!

Achteraf iedereen blij, Berghuis wordt kampioen, heeft 2 leuke potjes gespeeld in de CL en moet maar zien of het volgend seizoen nog zo leuk is in Amsterdam.
Feyenoord speelt halve finale Europa.....(zonder Berghuis)

Ik denk dat voor veel Feyenoorders de scherpe randjes er nu wel af zijn. Ook door de positieve ontwikkeling die Feyenoord door maakt. Wel jammer dat ook in dit interview niet ingegaan wordt op hetgeen hem het meest kwalijk genomen wordt. Waarom beloof je nooit naar een andere club in Nederland te gaan om het vervolgens toch te doen? Waarom stond je dat Feyenoord logo te kussen als je net zo makkelijk naar notabene Ajax vertrekt? Daarom voelen mensen zich genaaid. Niet omdat hij CL wil spelen.

Oprecht goeie en duidelijke teksten van Stevie, weinig tegen in te brengen. Hij is de laatste 10 wedstrijden niet zo goed bezig (zeg maar gerust heel slecht), gelukkig mag hij morgen tegen zijn favoriete tegenstander spelen. Ik verwacht daarom weer een goede partij van hem. En kan ie eindelijk weer een prijs omhoog houden, precies waarvoor ie is gekomen. Al gaat het natuurlijk om de titel, een losstaande beker is gewoon een troostprijs.

Die supporters die doen alsof het WOII is en (in dit geval) Berghuis hun familie verlinkt heeft.... Schei toch uit man, het is maar voetbal! Geniet gewoon van het spelletje en gun die spelers die transfer. Er zijn belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken. Geniet gewoon van het voetbalspelletje.

16 april 2022 om 09:50

Precies dit man! Dat achterlijke gegil en doorgesnoven gedrag.

Is gewoon een goeie voetballer die het beste uit z'n carrière probeert te halen... Geef hem ongelijk.
Het lullige is dat hij die clausule van 4mljn in z'n contract hadden staan.
Anders had je als Feyenoord zijnde de hoofdprijs kunnen vragen voor je (toenmalige) sterspeler, en of Ajax dan nog interesse had gehad durf ik te betwijfelen..

Bij feyenoord zijn ze berghuis allang vergeten, feyenoord is van zijn vertrek alleen maar beter geworden.

Je kan zeggen wat je wil, uiteindelijk was de transfer van berghuis het beste wat feyenoord kon overkomen. Win win voor beide clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren