Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Erling Braut Haaland ontvangt waanzinnig aanbod: álle wensen ingewilligd

Laatste update:

Erling Braut Haaland staat op het punt om een beslissing te nemen over zijn volgende club. De 21-jarige topspits van Borussia Dortmund heeft nu officieel een mega-aanbieding in handen van Manchester City, zo meldt Gianluca Di Marzio. Haaland ziet volgens de vermaarde transferexpert in het vijfjarige contractvoorstel al zijn financiële wensen uitkomen. Het aanbod is voor Haaland interessanter dan dat van Real Madrid, weet Di Marzio.

Manchester City zoekt al tijden naar een onbetwiste nummer één in de spitspositie. Nadat Harry Kane afgelopen zomer niet los te weken bleek bij Tottenham Hotspur, zet de steenrijke Engelse grootmacht nu alles op Haaland. City is bereid om alle wensen van de Noorse goalgetter in te willigen: de spits kan een jaarsalaris van 30 miljoen euro tegemoetzien en er ligt een commissie van liefst 70 miljoen euro klaar voor zijn belangenbehartigers. Dat bedrag wordt verdeeld onder Mino Raiola en vader Alf-Inge Haaland.

Ook de transfersom is geen probleem voor City: Haaland heeft een ontsnappingsclausule in zijn contract van 75 miljoen euro, een bedrag dat de Britten moeiteloos op tafel leggen. Daarmee lijkt de jonge aanvaller een aanbod in handen te hebben dat bijna niet te weigeren is. Aanvankelijk had het eveneens zeer geïnteresseerde Real goede papieren, maar het aanbod van de Madrilenen kon Haaland niet bekoren, meldt Di Marzio.

Real is weliswaar bereid zeer ver te gaan voor Haaland, maar wil nog minimaal één jaar verder met Karim Benzema en heeft daardoor nog geen ruimte in de spitspositie. De oplossing die in Spanje werd bedacht was om Haaland nog één jaar bij Dortmund te laten spelen. De Duitse club kreeg een voorstel van Real om Haaland in de zomer van 2023 voor 125 miljoen euro over te nemen. Real was dus bereid om 50 miljoen euro extra te betalen én Haaland een seizoen extra in Duitsland te laten, waardoor het aanbod zeer aanlokkelijk is voor BVB. De hoofdpersoon in kwestie ziet een langer verblijf echter pertinent niet zitten en zal hoe dan ook komende zomer een stap maken. Overigens deelde Barcelona eerder al mede dat Haaland op dit moment financieel niet haalbaar is.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

70 miljoen voor de zaakwaarnemers en 75 miljoen voor de club. Voetbal is echt terminaal ziek aan het worden...

11 april 2022 om 20:03

Gaat ook nergens meer over. Dat de spelers zoveel verdienen is al te gek voor woorden, maar zaakwaarnemers?

11 april 2022 om 20:09

Er zou toch komende zomer een regel komen dat zaakwaarnemers maximaal 10 procent konden krijgen van transfersom oid?

11 april 2022 om 21:07

Ja, maar waar uefa en fifa regels maken, vinden ‘clubs’ weer grijze gebieden. Net als financial fair play, niks met fair play te maken heeft.

Voetbal moet een voorbeeld nemen aan de Formule 1, waar nu een budget cap is ingesteld. Je ziet gelijk dat teams veel dichter bij elkaar zitten.

Dit budget cap moet ook heel snel in het voetbal komen, alhoewel ik de kans nihil schat.

11 april 2022 om 22:13

Maar wél allemaal een Super League afschieten waarin dit soort afspraken moeiteloos kunnen worden gemaakt. Een UEFA of FIFA zijn niet in staat dit in te stellen, omdat zij slechts het format mandaat hebben. Organisaties als NBA / NFL hebben dit handiger en beter aangepakt, waardoor de verschillen kleiner blijven..

12 april 2022 om 08:20

Super League met alleen dit soort (op allerlei manieren) vals spelende clubs en de gezonde clubs worden buitenspel gezet. Ja, dat is echt de oplossing. En ook het overkoepelende orgaan van de SL zou corrumperen, waarschijnlijk nog sneller dan dat bij de UEFA en FIFA ging. Politiek, farmaceutische en andere industrieën, bedrijfsleven, alles waar veel geld, macht en beslissingen rondgaan is corrupt.

12 april 2022 om 14:06

Het is normaal dat je geen limiet hebt. Als jij ergens een bezopen bedrag kan gaan verdienen en de overheid zou dat verbieden zou je het ook niet met de overheid eens zijn. Deze wereld draait maar om 2 dingen en een daarvan is geld.

11 april 2022 om 20:14

Wat maakt een club zo anders dan een zaakwaarnemer behalve het feit dat de een een bedrijf is gestuurd door mensen en de ander een zaakwaarnemer dat gestuurd is door zichzelf (mens)? Het is ook leuk dat Haaland goed wordt behandeld bij de club, maar wat als hij ontzettend slecht was? Dan stond alleen zijn zaakwaarnemer achter hem. Heb je gezien hoe clubs met hun te slechte spelers is omgegaan? Ajax - Serero (vond hem btw niet te slecht) en Boilesen omdat hij aangaf een stap hoger te willen (realistisch was een ander verhaall), Everton (meer Koeman) - Niasse, Barcelona (meer Laporta) - Koeman, etc. Iedereen denkt aan hen zelf, maar het feit dat een club gesteund wordt door 100K supporters en een zaakwaarnemer door niemand maakt het verschil. Ieder zijn eigen belang en een zaakwaarnemer voor succes. Soms is dat financieel, soms is dat een betrouwbare indruk en soms een goede naam. Bij die laatste 2 zijn supporters blij, bij die eerste niet. Uiteindelijk kiest de speler er zelf voor om zijn handtekening onder het dikke poen te zetten. Raiola dwingt niemand met een pistool op hun kop om ergens te tekenen.

11 april 2022 om 20:27

Dankje.

Clubs en fans hebben net zo hun eigen belang en als je niet voldoet, schreeuwt iedereen om je vertrek. Weet je wie jou dan verdedigd? Je zakenwaarnemer.

Volgens mij is iedereen vergeten dat zakenwaarnemers ooit zijn ontstaan omdat bedrijven zoals voetbalclubs spelers dus in de maling namen bij contract onderhandelingen.

Zakenwaarnemers zijn dus om ze daarvoor in te dekken.

11 april 2022 om 21:48

Er is wel degelijk een groot verschil. Al die belachelijke bedragen zijn in de basis gebaseerd op de aanname dat voetballers een enorme waarde vertegenwoordigen. Een club heeft een contract met een speler en dat vertegenwoordigt dus ook een waarde. Maar wat doet een zaakwaarnemer precies om zulke belachelijke bedragen te verdienen? Een goede zaakwaarnemer zal een betere deal voor zijn client weten te maken, maar dat is verdorie toch geen 70 mln op een contract van 30 mln per jaar? Dat slaat gewoon hélemaal nergens op. Die regel van max 10% klinkt een stuk redelijker, want dat lijkt me wel de maximale invloed van een zaakwaarnemer. Maargoed, daar gaat ij de praktijk vast wel weer wat op gevonden worden. Bah!

11 april 2022 om 21:50

Deels eens dat een zaakwaarnemer goed iets is. Het loopt nu echter wel volledig uit de klauwen. 75 mln voor 2 zaakwaarnemers (37,5 mln per neus) + zaakwaarnemer krijgt vaak tussen 5% en 10% van spelersalaris. Dat is ook nog eens 5 jaar tussen 1,5 mln tot 3 mln per jaar. Deze verdiensten staan tot geen vehouding tot het werk

12 april 2022 om 09:47

Het is heel simpel. Dat geld dat naar een club gaat dat blijft binnen de voetbalwereld. Dan koopt Dortmund daarmee een speler bij Rennes of Gladbach en die weer bij clubs van een niveau lager.

Dat geld dat naar zaakwaarnemers gaat dat verdwijnt gewoon volledig uit de voetbalwereld.

11 april 2022 om 20:44

Zeker omdat dat geld dan ook niet meer in de voetbalkringen circuleert. Net zoals bij een transfervrij vertrek met dikke tekenpremie. Bij een klassieke transfer krijgt club B van club A een mooie som die zij dan weer in club C investeren etc.

11 april 2022 om 21:07

Voetbal is niet ziek aan het worden. Geld wordt elke dag minder waard, maar als je de hele dag als een slaaf werkt en daarna thuis een pilske opentrekt en klagend het NOS journaal kijkt, dan kom je er nooit achter wat geld is en hoe het werkt.

11 april 2022 om 21:49

Lol, wat is je punt precies? Het klinkt een beetje alsof je al een paar van die pilskes open hebt getrokken...

12 april 2022 om 09:57

Sigma male grindset detected hoor. Wat een nietszeggende bijdrage. Weef legt het hierboven overigens prima uit, de commissies van zaakwaarnemers zijn echt volledig los van de realiteit en nergens meer op gebaseerd.

11 april 2022 om 21:19

Hoewel dit gewoon geruchten zijn, zijn vader staat hem ook bij. Vanuit dat perspectief zou ik wel snappen dat er geld naar hem en zijn zaakwaarnemer vloeit.

11 april 2022 om 21:54

In dat geval zou het een soort verkapte tekenbonus zijn. Dat zou al minder vreemd zijn, maar dan nog... Bizarre bedragen hoor. Staat al lang niet meer in verhouding tot de prestatie, maar dat geldt eigenlijk altijd bij zulke bedragen. Daar is voetbal niet uniek in.

11 april 2022 om 22:17



Dan moet je geen voetbal meer kijken toch? Ik snap je punt niet helemaal. Volgens mij is het heel simpel, voetbal is enorm populair mensen betalen ervoor clubs krijgen dus geld van ons en dat geld geven ze weer uit in de hoop beter voetbal te kunnen spelen waardoor wij als mensen weer meer naar die betreffende club gaan kijken en zij dus meer geld krijgen. Al geven ze 500 miljard uit aan een voetballer wat maakt het uit?

11 april 2022 om 22:31

Ik doelde vooral op het belachelijke bedrag dat naar de zaakwaarnemers gaat. Van de spelerssalarissen en enorme transfersommen vind ik ook wel iets, maar dat is tot op zekere hoogte nog wel enigszins uitlegbaar. Al zegt het ook wel iets dat veel van de rijkste clubs enorm gesponsord worden door miljardairs of enorme schulden hebben.

12 april 2022 om 10:47

Vooral alles geloven wat je leest dan gaat het wel goed komen met je. Jezus waar is verstand van mensen gebleven? Als iemand zonder enig bewijs dit op internet kan gooien en mensen eten het als zoete koek dan moet ik ook maar journalist worden.

Waarom koopt Guardiola met city gewoon niet alle clubs dat werkt veel sneller en makkelijker. Ongelooflijk hoe oneindig geld er ingepompt kan worden door zo een club. En dan nagaan dat ze miljarden hebben uitgegeven, ze de champions League nog niet hebben gewonnen.

11 april 2022 om 20:05

Zou wel makkelijker zijn he.
Bizar hoeveel Pep heeft kunnen spenden, terwijl er ook meerdere toppers al rondliepen zoals de Bruyne en Sterling.

11 april 2022 om 20:25

Hij en ik. Johan Cruijff. Heb een zak geld nog nooit één doelpunt zien maken. Krankzinnige wereld!!!!

11 april 2022 om 20:36

Die opmerking van een zak geld slaat letterlijk nergens op. Een goedkope poging om slim over te komen. Meer niet. De spelers die we zien scoren kosten gewoon een hoop zak geld.

11 april 2022 om 22:29

Als je een uitspraak niet begrijpt wil dat natuurlijk niet zeggen dat het nergens op slaat.

Jammer had hem graag naar real zien komen. 1/2 jaartjes achter benzema en nadat benzema stopt de spitspositie innemen.

11 april 2022 om 20:06

1 of 2 jaartjes achter Benzema, ha ha ha ha ha

11 april 2022 om 20:16

Ja, Haaland wil 1 of 2 seizoenen wissel spelen achter Benzema. Die had alleen gekomen bij een absolute basisplaats als uitgangspunt, terecht ook. Niets ten nadele van Benzema, want die hoort ook elke wedstrijd te starten. Maar je kunt niet verwachten dat Haaland wil banken.

11 april 2022 om 20:30

Bongiorno// niet steevast op de bank natuurlijk. Hij zal genoeg spelen samen of zonder benzema in de basiself, maar bedoel meer dat in de belangrijke wedstrijden waarin 433 gespeeld wordt benzema natuurlijk de voorkeur krijgt.

11 april 2022 om 20:36

Haaland is dusdanig op niveau dat hij geen jaartje 2de viool gaat spelen. Als je dat denkt dan ben je niet helemaal goed. Die wil ergens meteen als 1ste spits binnenkomen

11 april 2022 om 21:04

Cuco// ja dat snap ik ook en misschien zal zijn keuze daarom niet op real vallen. Hij zal ook wel snappen dat benzema momenteel beter is.

11 april 2022 om 20:20

Ik ook perfecte vervanger voor Benzema clubs als City en paris verpesten het weer voor de andere clubs die zich wel aan de regels houden en niet een sjeik hebben die geld erin pompt en wegkomen met dubieuze praktijken

11 april 2022 om 20:22

"wel aan de regels houden". Jij wilt serieus beweren dat "andere clubs" waarmee jij hoogstwaarschijnlijk o.a Real Madrid bedoeld, zich altijd netjes aan de regels houd? Laat me niet lachen Aqua.

11 april 2022 om 20:27

Je kan veel over Real Madrid zeggen maar we houden ons beter aan de regels dan al de Olieclubs. Of wil je beweren dat City daadwerkelijk de meeste omzet draait van alle voetbalclubs ter wereld.

11 april 2022 om 20:32

De club die blijft doorduwen op een SL veel succes met 3 clubs. Barca, real, juve. De engelse clubs gaan niet meegaan want PL heeft gezegd en beloofd aan de clubs, als ze meedoen vliegen ze uit de PL.

11 april 2022 om 21:04

Dat zagen we toen Real Madrid een transferban kreeg. Houden zich er goed aan de regels inderdaad!

11 april 2022 om 21:05

Real leeft van het geld van de staat!

11 april 2022 om 23:13

Beetje zwak van sommige hier, het is niet nodig om in de verdediging te schieten omtrent Real (reagerend op de anderen even hier). Dit gaat om City, spreek die club dan ook aan anders komt het vreemd over. Ze verdraaien de rollen dan en dat is niet de bedoeling! Die staatsolieclubs zijn zo verrot als wat, zogenaamde echte City fans lol.

Laten we een voorbeeld nemen wat er met City gebeurd! Als Rutte en de regering bijv. Ajax of Psv opkopen, en lekker met geld gaan strooien (bepaalde overheidsinstellingen die dan de club gaan sponsoren, via omwegen bepaalde betalingen verrichten etc.) op allerlei sluwe manieren, dan vind men dat wel even normaal? Tsja echt dan snappen sommige mensen echt niet wat er gaande is he! En dan maar steeds willen wijzen naar de klassieke clubs lol, lachwekkend! Waarvan hun omzet geleidelijk is gegroeid in tientallen jaren, maar een staatsolieclub komt en opeens hebben ze de hoogste omzet yeah right, kunstmatig laten groeien met oliegeld middels sluwe sponsorships waarvan de oorsprong gewoon van de staat uae is, oftwel de eigenaar van City, die ook nog eens 10 clubs in de wereld bezit. Oh wat geweldig hoor! -_-

11 april 2022 om 23:46

Compleet idioot. Steeds met dat vingertje wijzen maar zelf een club supporten wie precies hetzelfde doet. Bah, walgelijk gedrag.

11 april 2022 om 20:50

Anderzijds moet je nog maar zien in hoeverre Haaland/raiola dat contract wilt uitzitten. Er zit die sentimentele kant van zijn vader die daar heeft gespeeld, maar als we de geruchten mogen geloven is zijn uiteindelijke doel toch in Spanje spelen. Uiteraard kan dat veranderen, maar Haaland binnen 4 jaar aantrekken potentieel kan ook zijn voordeel hebben. Benzema is dan weg, we kunnen zien of hij uberhaupt nodig is met de ontwikkeling van Vini, Mbappe en Rodrygo en hij komt als meer gepolijste speler binnen zonder nog de droom van zijn vader te moeten realiseren. Stel hij komt nu in Spanje heb je wat strubbelingen Mbappe/haaland en Benzema rotatie in sommige wedstrijden, dan duurt het volgens mij niet lang voor Raiola pusht voor een nieuwe transfer. Het laat Real toe om deze zomer Tchouameni nog te halen naast Mbappe en mogelijks Porro/kounde. Haaland is geen absolute must (zeker met Raiola erachter), Mbappe wel.

11 april 2022 om 21:06

Haha jij denkt dus echt nog dat rodrygo zo’n ontwikkeling zal doormaken dar we haaland niet meer nodig achten? Zijn beste wedstrijden bij ons zijn van het niveau mehh. Als haaland nu niet komt, zullen we hem ook niet kunnen krijgen nadat benzema gestopt is.

11 april 2022 om 21:55

Verwacht niet dat Rodryo een elitespeler wordt, maar kan zeker een goede rotatiespeler zijn. Ik denk echter wel dat je met Vini, Mbappe en Benz nog 2 seizoenen goed zit, en er zullen ongetwijfeld andere talenten opstaan (joao, Nunez, Julian Alvarez,...) of goede wingers voor de rechtsbuiten. En dan kan je het mislopen van Haaland nog wel anders opvangen. Of hem alsnog halen als Raiola een transfer forceert binnen 3-4 seizoenen.

12 april 2022 om 04:28

Tja nu of nooit zou ik zeggen. Komt ie niet prima. Maar dan moet Perez Gouiri gewoon halen. Heerlijke speler ala Benzema, nog naar 21 jaar. Die zal ook niet meteen alles opeisen, willen spelen en kost veel minder. Als je dan hem en Gnabry (1 jaar over) kan halen, top. Verkoop je Jovic, Mariano en Asensio. Eden zal vast verhuurd worden. Vini, Mbappe, Benzema, Gnabry, Rodrygo en Gouiri. Heerlijke aanval, 6 man voor 3 posities! 👍🔥

12 april 2022 om 13:40

Sociofan, helemaal met jou eens. Dat is echt een topaanval. Gouiri is erg technisch maar speelt vaak als linksbuiten/linksmidden. Als spits trainen en op lange termijn Benzema vervangen!

11 april 2022 om 20:57

Hij is beter dan benzema en ik maak geen grap... hij zal even veel scoren als dat Ronaldo deed in Madrid en nee kom niet met de mee voetballende gedeelte want dan is de discussie Messi vs Ronaldo ook voorbij

11 april 2022 om 21:37

Mooi als ie komt, maar als hij niet komt is ook gewoon goed. Bij City zal hij sws niet goed gaan renderen aangezien hij ruimte nodig heeft. Kane is een betere optie voor City want die kan meevoetballen.. Haaland is hier duidelijk niet goed in. Of moet Pep ineens anders gaan spelen.. wat kan natuurlijk.

Di marzio daar geloof ik niet teveel van, die melde vaak andere transfers naar city die keer op keer op de laatste moment naar een ander team gingen. Ik zal het geloven als ik hem in het mooie blauw van city zie. Want mijn gedacht gaat hij gewoon naar real. En al zeker als mbappe er nog 2 jaar bijdoet bij psg.

ik vraag me af in hoeverre hij in de speelwijze van Pep past maar op papier staat er dan wel echt een monsterlijk elftal.

11 april 2022 om 20:29

Ik denk vrij goed wel. Haaland is een speler die constant de ruimte achter de verdediging zoekt. Harry Kane lijkt op het eerste oog de beste optie door zijn voetballende vermogen, maar wil je nog een speler erbij die graag in de bal komt? Hij is ook een sterke speler die dus in luchtduels de bal onder controle houdt dus als City er niet uitkomt ze gewoon direct Haaland kunnen zoeken. Plus de Bruyne die Haaland kan wegsturen op de counter.

Clubs als city en psg hebben voetbal helemaal ….

11 april 2022 om 20:08

Aldus een Realmadrid fan wie Bale en Hazard voor absurde bedragen koopt en 30miljoen+ per jaar verdienen. Hypocriet.

11 april 2022 om 20:15

Haha wou het net zeggen. Real is letterlijk begonnen met de 100M + bedragen. Laatst nog een hazard met een 1 jarig contract voor zo'n bedrag gehaald. Ze zijn geen haar beter joh.

11 april 2022 om 20:27

Real vergelijken met het corrupte City dat geld via allemaal louche praktijken binnen krijgt is alleen al schandelijk. PSG en City verotten heel het voetbal en word alleen maar erger. Wat zal je trots zijn op je club die zo groot is geworden zonder enige identiteit.

11 april 2022 om 20:30

Haha nee Real is lekker op een schone manier groot geworden. Hoe scheef wil je het hebben?

11 april 2022 om 21:03

Chelsea is begonnen met oliegeld. De Spaanse clubs hadden in ieder geval al een fanschare en omzet... Chelsea had helemaal niets behalve een crimineel met teveel oliegeld.

11 april 2022 om 21:13

Misschien even goed onderzoeken hoe Real onderandere zo groot is geworden. Vind dat erger dan olie geld eerlijk gezegd maar omdat het lang geleden is maakt et niet uit?

11 april 2022 om 22:20

Hypocriet is degene die hier een onzin punt probeert te maken. Real krijgt geen geld van een oliestaat dat tevens ook eigenaar is van de club. Real beheert en is geen eigenaar van tig clubs in de wereld! Real heeft geen fake sponsors die van de eigenaar zijn! Real heeft geen financiële doping. Real betaalt geen bedragen aan allerlei partijen via omwegen op een sluwe foute manier! Nee er is een grote verschil tussen een klassieke club als Real en een staatsolieclub als Man City!

11 april 2022 om 22:23

@barcalover aub niet weer de oude verhalen waar men maar weinig van afweet! En de echte invloeden die het heeft gehad op nu! Barca en Real waren toen ook al grote clubs. Enkel een grote speler werd weg gehouden van notabene barca en werd naar Madrid gehaald door zijn invloed, en de club werd voor eigen marketing gebruikt maar dat was het wel. Real zou altijd groot worden ondanks die periode maar men wil doen geloven dat Real is geworden wat het nu is door die man vroeger. Wat een onzin! Enkel kopieergebrabbel merk ik terwijl men niet eens weet wat er exact gebeurd is allemaal.

11 april 2022 om 23:08

Real is door het fascistenbewind aan haar palmares gekomen en daarna door via corrupte bankzaken de Europese burger te bedriegen.... Gevalletje pot, ketel...

11 april 2022 om 23:44

Zoals vaker, Madrilenen durven nooit in de spiegel te kijken, op elke club zeiken en roepen wat er allemaal wel niet deugt, maar ondertussen zelf vrolijk meedoen met het spelletje. Sociofan1 is echt het perfecte voorbeeld, maar dit weten we natuurlijk allemaal wel onderhand.

Ik praat overigens niks goed, ik vind het met miljoenen gooien van dit soort clubs walgelijk en daar hoort City bij. Je moet alleen niet met vingers gaan wijzen terwijl je eigen club ook voor geen reet deugt. Dan ben je af.

11 april 2022 om 20:17

Vreselijk Haaland hoort gewoon bij Real te spelen, clubs als City en Paris verpesten het weer

11 april 2022 om 20:24

Hahaha de arrogantie, bah. De voetbalwereld draait niet alleen om real Madrid gelukkig.

11 april 2022 om 21:08

Lucas Vazquez hoort bij Real te spelen.

11 april 2022 om 22:36

@Socio, ik hoop dat ik namens alle Madridistas spreek, maar wil je Aqua alsjeblieft niet serieus nemen en denken dat hij een weldenkende Real supporter is. Ik schaam me gewoon voor zijn reacties, en helaas voor ons reageert deze jongen zo graag.

11 april 2022 om 22:54

Je spreekt voor niemand karn knoop dat goed in je oren, je komt hier nooit en gaat gelijk hier groot komen doen. Schamen nog wel nog lachwekkender dan ik al dacht.

11 april 2022 om 23:15

Dat jij jezelf hier oneindig vaker voor schut hebt gezet dan Karn dat deed betekent niet dat zijn mening minder waard is hoor, mister Voetbalzone.

Geen enkele speler "hoort" bij Real Madrid behalve de spelers die daar nu spelen. Je hebt geen recht als club op een bepaalde speler. Bovendien, je moet helemaal niet willen dat Haaland daar komt spelen. Real Madrid moet echt alle pijlen op Mbappe richten en die kan nog wel 2 jaar samenspelen met Benzema/vinicius. Ik zie Mbappe met Haaland samen echt moeilijk goed gaan.

11 april 2022 om 21:26

Jij mag niet praten , vergeten dat jullie 300m leende voor ronaldo benzema en kaka?!

11 april 2022 om 22:22

Ik weet de exacte bedragen niet, maar dan moet je dus ook helemaal walgen van Barca, Manu, Real en Bayern.

11 april 2022 om 23:06

Herstel: Real, Chelsea, city en PSG

12 april 2022 om 09:25

@dhr.utreg1 dat wordt toch genieten voor de voetbalfan.
City speelt al heerlijk voetbal, maar missen duidelijk een echte spits.
Haaland erbij en het wordt smullen.

12 april 2022 om 13:42

Dat jij nog geen ban hebt is schandalig maat! Walgelijk persoon

Tja. Paps heeft er gespeeld, de club heeft maar 1 spits die vaker niet dan wel speelt en City heeft tegenwoordig geld als water. Lijkt me een uitgemaakte zaak.

Ziek hoor!! Ik heb er geen woorden voor.

Volstrekt belachelijk....

Idiote bedragen pfff.

Benieuwd of er binnenkort een onderzoek gaat starten naar City. Nav dat onderzoek dat betalingen buiten om de club gedaan zijn.

Dan zou deze transfer op hold gaan.

Wel benieuwd naar Pep en Raiola. Bijgelegd?

11 april 2022 om 20:04

Het is een oud onderzoek geweest dat ze terug ophalen. Het gaat om oude feiten waar ze al voor beboet zijn. Maar de haat hier naar city is oneindig. Echt city heeft hier veel kindjes pijn gedaan door geen lolly te geven precies.

11 april 2022 om 20:14

Achja, het zijn ook altijd dezelfde mensen wie je onderhand 1 voor 1 op kunt noemen. Voornamelijk hypocriete Madrilenen komen met vanalles en nog wat, alsof hun clubje nooit absurde bedragen heeft neergelegd en geen spelers hebben wie meer dan 30 miljoen verdienen. Maar omdat City het nu doet word het voetbal ineens kapot gemaakt, dat voetbal werd jaren geleden al kapot gemaakt.

11 april 2022 om 20:32

Jullie noemen Madrid en ook United hypocriet. Dat ze zelf begonnen zijn. Heb je ooit je verdiept in hun verleden? United met de Busby babes, de Champions League winnen in de jaren 50 met allemaal jeugdspelers die ze zelf hebben opgeleid. Real idem dito. United die nu eigenaren heeft die er nog geen stuiver hebben ingestopt en dat ze alles betalen met bedragen die ze zelf genereren. Wil je aub nooit maar dan ook nooit meer Madrid en andere Europese topclubs vergelijken met clubs wie niet meer zijn dan een speeltje zijn van een sjeik. En dan ga je weer komen met Ooh ga lekker huilen, prima joh ik ga wel lekker huilen maar die sjeiks maken alles kapot. Chelsea met Abramovitsj die met corrupt geld uit Rusland de Russische bevolking heeft bestolen en de hand boven het hoofd werd gehouden door Putin is geen haar beter overigens.

11 april 2022 om 20:36

Real heeft ooit een speler gehad die dus ooit boven de 30 miljoen verdiende en dat was een Ballon D'Or winnaar.

Daarbij heeft Real altijd voor hun grote aankopen, dus spelers verkocht om die aankopen te bekostigen. Kijk naar Bale. Kostte 100 miljoen en daarvoor verkochten ze Di Maria en Ozil ter waarde van 115 miljoen.

City daarentegen verkoopt niemand en los van Ferran, zeker niet voor die bedragen. Ze vullen enkel aan met monsterbedragen.

In de loop der tijd van bijna 10 jaar geleden nu, hebben 4 clubs Real zijn transferrecord al verbroken waarbij 3 van de 4 bijna het dubbele waren.

11 april 2022 om 20:40

Sponsor van real is Emirates. Dan weet je denk ik zelf ook wel genoeg met je gezeik over sjeiks.

11 april 2022 om 21:31

Real verkocht hun trainings complex aan de gemeente madrid ( koninklijke familie) voor tich 100den miljoenen en kocht hey terug voor een symbolisch bedrag, kom niet praten

11 april 2022 om 21:39

Dat verkochte terrein is nu wel een van de meest booming regio's van het financiele district. Maarja, feiten checken is moeilijker dan napraten.

Die gaat gewoon naar Real vrees ik

Ik zou hem graag bij Atletico zien..🤭

11 april 2022 om 20:05

Samen met Felix en Griezzman op de counter heerlijk!

Hoop echt dat hij naar Real gaat. Past veel beter in het systeem daar. Met Benzema die met alle respect toch niet heel lang meer mee kan, is hij de ideale opvolger. City is veel te voetballend voor hem, en om nou eerlijk te zijn, Haaland is voetballend niet super.

Wat een belachelijk hoog bedrag.

70 +75 miljoen om hem binnen te halen en dan nog eens 30 miljoen per jaar, wat bruto ook nog eens meer zal zijn geloof ik. Dat komt in elk geval netto al meer op 295 miljoen euro om 1 speler voor 5 jaar te contracteren...

Voetbal bestaat niet meer, voetbal is stuk.

11 april 2022 om 20:07

Waar maak je jezelf toch druk om... wat geef jij erom dat die zaakwaarnemers en spelers veel te hoge bedragen krijgen? Ik maal er niet om hoor, zolang ik mijn club iedere week kan zien spelen! Zolang wij kijken, worden die bedragen als maar gekker.

11 april 2022 om 20:12

Oh maar als je club gewoon iedere week wilt zien spelen hoeft daar toch niet perse 1 enkele speler van 300 miljoen perse rond te rennen of wel? En wat als hij geblesseerd raakt, dan heb je niks. Het blijven ook maar mensen..

11 april 2022 om 20:23

Nee tuurlijk hoeft dat niet, zijn ook volstrekt waanzinnige bedragen. Maar ik bedoel alleen te zeggen, maak je er niet druk om want die bedragen gaan echt niet minder worden kan ik je alvast beloven. Geniet gewoon van het spelletje.

11 april 2022 om 20:38

@WeAreAnfieldDe spelers verdienen zoveel omdat zij dus een minimaal bedrag krijgen van de totale omzet van een club en dan hebben we het niet eens over wat sponsoren verdienen aan de hoofdpersonen in dit verhaal waar wat ze ervoor terug krijgen helemaal erbarmelijk is.Een speler die 15 miljoen per jaar maakt bij een club die elk jaar 700 miljoen omzet en de voetbalindustrie los van clubs miljarden maakt, lijkt mij een schijntje.

11 april 2022 om 20:30

Jij maakte vast ook van je tak toen Liverpool een absurd bedrag voor een verdediger op tafel legde wat jaren terug? Begrijp me niet verkeerd, in retrospect is hij met het economische voetballandschap in acht genomen dat bedrag zeker waard geweest hoor. Ik wil Liverpool niet betichten van slechte zaken doen. Ik wil enkel maar zeggen dat dat, kijkende naar absolute bedragen, minstens even absurd was. Riep je toen ook dat het voetbal stuk is?

En waar is de financial fair play?

11 april 2022 om 20:10

Transferbalans van dit seizoen is 40 miljoen in de min. Dat valt dus eigenlijk best mee, kijkend naar de omzet van de City Football Group.

11 april 2022 om 20:31

Transferbalans over 10 jaar is ruim 700 miljoen in de min

11 april 2022 om 20:56

@Real, dat is dus 70 miljoen per jaar. Je kunt het belachelijke bedragen vinden, maar kijkend naar de omzet van City zijn het absoluut geen onoverkomelijke bedragen die prima in de FFP kunnen passen.

11 april 2022 om 21:38



Tja prima is veel gezegd. Als dat zo was dan waren ze niet 1 vd slechts 3 clubs met zo'n transferbalans. Dan hadden clubs als Madrid, Juve, Chelsea, Atleti, Bayern, Liverpool etc (waarvan 5 clubs overigens een hogere omzet hebben over dezelfde periode) dat ook.

11 april 2022 om 22:22

@Real, maar het lijkt me niet erg zinvol om een periode van 10 jaar te pakken wel? Inmiddels heeft City de hoogste omzet van alle clubs, mede door de coronacrisis die grote impact heeft gehad op o.a. Real en Barcelona. De clubs die jij noemt hebben met uitzondering van Real en Bayern echt een fors mindere omzet dan City, variërend van 100 - 300 miljoen minder omzet. Daarnaast zijn het beleidsmatige keuzes, waarbij City inderdaad niet schroomt om fors te investeren. Zolang dat conform de FFP gaat en dus "verantwoord" gebeurt, zie ik het probleem niet. Dan snap ik ook best dat City uitkomt bij Haaland. Persoonlijk zou ik het hele voetballandschap compleet op de schop gooien, maar dat is weer een hele andere discussie.

11 april 2022 om 22:58

Haha kijkende naar de omzet van City FG waar een groot bestaat uit sponsorinkomsten afkomstig van de staat uae middels allerlei sluwe omwegen! Yeah right zo kan elk club het wel (kunstmatig middels financiele doping de omzet jaarlijks laten groeien)! En dan zo'n City FG ook, bezit gewoon even doodleuk 10 clubs ofso in de wereld, hoe belachelijk is dat!

Minder dan ik zelf had gedacht. Namen als Neymar, Bale, Pique, Hazard zitten ook rond dat bedrag per jaar. Daarnaast is die clausule natuurlijk ook geweldig, 75miljoen voor zo'n speler is natuurlijk gewoon een koopje, alleen idioot dat Raiola en papa Haaland een bedrag van 70 miljoen mogen onderverdelen, ik ga ook zaakwaarnemer worden zeg, wat een baan!

Vorige transferperiode zagen we Ronaldo en Messi van club verwisselen, komende zomer gaan we dit hoogstwaarschijnlijk van Haaland en Mbappe zien, ben benieuwd voor hoe lang beide spelers bij hun nieuwe clubs blijven.

11 april 2022 om 20:42

@agueeero

Ik zie niet waarom het idioot is wat dergelijke zakenwaarnemers verdienen. Zakenwaarnemers verdedigen de belangen van spelers jegens de club, niet andersom en aangezien de belangen velen malen groter zijn dan voorheen en de bedragen over het algemeen, is het niet raar dat net als uitzonderlijke spelers, hun zakenwaarnemers ook meer verdienen.

11 april 2022 om 21:28

Maar is dat geen kost voor de speler in kwestie? Zodra die aangenomen wordt door de speler is in het in feite 'zijn werknemer' en moet hij dus voor die diensten betalen. Tegenwoordig moet de club dus naast een vorstelijk salaris ook de zaakwaarnemer royaal betalen, de ouders voor het ter wereld brengen van hun zoon en vervolgens de halve familie nog een job aanbieden.

12 april 2022 om 02:18

@ConchaEspina

Niet tegenwoordig maar altijd al. Zakenwaarnemers en andere vormen van agenten strijken naast het bedrag wat ze als salaris verdienen van de spelers, dus ook commissie aangaande transfers etc. waarbij de hoogte van het bedrag wordt bepaald door de status van de client en de waarde van de dienst die de client levert.

Op dit moment is dat dus is voetbal marktconform qua spelers als Haaland. 35 miljoen voor Raiola en 35 miljoen voor zijn vader waarbij het bedrag aan zijn vader gewoon onderdeel is van de tekenpremie(wat belastingvoordeliger is) en dus niet daaronder geschreven wordt. Vergelijk het met de constructie van Neymar, Barcelona en zijn vader toentertijd, maar dan legaal.

Haland in de PL wordt wel echt genieten. Ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken bij City. Toch een ploeg die heel veel dynamiek voorin heeft. Dan is Haland nog best statisch. Maar Pep zit er nog een jaartje, die bedenkt wel wat. Had hem zelf liever bij Liverpool gezien trouwens.

11 april 2022 om 21:12

Haaland - Liverpool zou echt een monsterlijke combinatie zijn. Ik zie Mane - Haaland - Salah al naar voren sprinten na een bal van Arnold of Robertson (poah). Mocht Haaland naar City komen verzint Guardiola wel iets, die bouwt het team om hem heen. Dat moet ook met Haaland.

12 april 2022 om 03:32

Haaland naar Liverpool had ik ook het mooiste gevonden, maar bij City zie ik ook een mooie toekomst voor hem weggelegd.

Jammer dat zo een Haaland naar een olieclub gaat en niet naar traditionele club als Real Madrid Perez moet dit zien te voorkomen. Haaland had toch een voorkeur naar Real is hopen dat hij daar naartoe gaat, anders is dit een verlies voor het voetbal. Pas ook veel beter in het spel van Real Madrid bij city speel je toch in een kleine ruimte weet niet of hij daar past

11 april 2022 om 20:29

Voorkeur is 1 geldkwestie is 2, wat zou ik mij rot lachen als dan mbappe bijtekent bij psg en haaland naar city gaat. Dan kunnen de real baby's hun fopspeen klaarhouden lol. Ik denk dat hij wel naar real gaat, maar dan moet hij de garanties hebben 1ste spits zijn. Die gaat geen 2de viool willen spelen.En stop toch is met olieclub, de club staat op zichzelf financieel. Dus ja als je het doel van de sheikh niet kent of snapt beter zwijgen dan.

11 april 2022 om 21:29

Bij Real weet die wel dat die spits speelt, met Guardiola moet je het nog maar bekijken. Straks in de halve finale speelt die dan toch liever met KdB als valse spits

11 april 2022 om 22:09

Het zou jammer zijn maar kan er wel vrede mee hebben. De bedragen gaan nergens over en geen Raiola ook prima. Alleen gaar dat ie naar zo'n staatsolieclub zal gaan. Zullen het vast ook met een omweg gaan betalen zeker en afkomstig van de staat uae. De Fa is eigenlijk ook best hypocriet, doen er weinig tegen en laten zelfs nu Newcastle's nieuwe eigenaar toe zonder pardon. Zie nog liever dan die jongen naar Liverpool of Bayern gaan. Klopp riep al die bedragen gaan nergens over, willen we niet aan meedoen. En Real moet helaas wel mee tot een bepaalde hoogte anders kun je ze niet eens meer halen. Kijk alleen wat nu psg allemaal biedt aan Mbappe. Echt een ramp voor het voetbal die staatsolieclubs.

11 april 2022 om 22:25

@Aqua, maar vergis je niet. Die "olieclubs" hebben dondersgoed in de gaten dat ze een plek bij de gevestigde orde kunnen kopen. Zeker bij de jongere generatie gaat dat steeds minder leven, die zien gewoon toppers als Mbappe, de Bruyne wekelijks schitteren. Een Chelsea heeft het imago van olieclub ook aardig van zich af weten te schudden. Mark my words, datzelfde gebeurt langzaamaan met PSG en City.

11 april 2022 om 22:39

@diegelbereds Klopt idd ja. De klassieke topclubs hebben nu al een tijdje moeite om de staatsolieclubs bij te benen die in korte tijd met hun staatsoliegeld de boel hebben overgenomen op allerlei sluwe wijzen. Maar zowat niemand die daar naar kijkt, de meeste zien enkel de voorkant, het spelletje op het veld tjsa. En de Uefa en zo'n FA doen er weinig aan, anders zouden ze wel allang hard gestraft zijn (of ze ontkomen er aan) en helemaal sneu als je ziet hoe een FA doodleuk de nieuwe eigenaar van Newcastle toelaten. Die weten ook komt u maar met dat oliegeld, en principes? Fairplay? Agh boeit ze niet. Sneu gebeuren!

En voordat men een tegencounter erin gooit. Ging dit om Liverpool bij wijze van dan heb ik er geen moeite mee. Die haalden een van Dijk prima. Maar dat is ook iets vanuit de PL zelf die goed verkoopt, tv gelden etc. , eerlijke manier van inkomsten en zo kunnen veel daar goed uitgeven. Maar de manieren van City en Psg bijv. gaan gewoon nergens over!

Wat geld lenen van de gemeente en we kunnen van Haaland de opvolger maken van Zahavi.

11 april 2022 om 20:21

Wat een geweldig idee Lampen! Gok wel dat de gemeente nog ongeveer 200mlijoen heeft liggen, moet kunnen dus, ik zeg doen!

11 april 2022 om 20:34

Wat ik van goed ingewijden hierop VZ begreep kunnen we de parkeerplaats en de lucht boven t stadion nog verkopen.

11 april 2022 om 20:35

Het social media kanaal ook en anders de beurs op

11 april 2022 om 22:17

Haha of anders het gras verkopen van de herdgang.

Ja ik denk dat het goed is dat Haaland niet naar real gaat vindt ik als real fan omdat benzema de onbetwistbare spits is daar en haaland kun je niet op de bank zetten voor hem niet goed en voor real ook niet voor hun portemonnee

11 april 2022 om 20:43

Ik snap niet waarom iedereen zegt dat je een van beiden op de bank moet zetten. Het zou eerder Vincius zijn. Je kan makkelijk met 2 spitsen spelen en Benzema erachter of met 3 spitsen en Benzema hangend op links(waar hij toch al een groot deel van zijn tijd op het veld doorbrengt).

Misschien dat deze Haaland het gemis van Ferran Torres op kan vangen.

Buiten dat de bedragen bizar zijn, voor de speler maar helemaal voor de zaakwaarnemers, ben ik wel erg nieuwsgierig hoe Haaland het in de BPL zou doen. Qua fysiek lijkt hij in ieder geval wel gebouwd voor het Engels voetbal.

11 april 2022 om 20:35

Zn postuur is wel geschikt maar zn fysiek... Hij s nog best vaak geblesseerd.

11 april 2022 om 20:46

Daar heb je inderdaad een goed punt @sir Paul. Zijn postuur is inderdaad geschikt, als hij nu ook nog wat minder blessuregevoelig is dan lijkt het me zeker een BPL speler.

11 april 2022 om 21:12

Ik zeg: van elke transfer moet 10% besteed worden aan het opbouwen van doelen (bijvoorbeeld scholing in arme landen). 10% van de som en van het bedrag van de zaakwaarnemer. Dus krijgt hij 7miljoen, 1.4miljoen afdragen. Dan is er in ieder geval iets goed met het geld

En volgende week is Madrid weer favoriet. Over 10 dagen meldt PSG zich met een tekenbonus van 100 miljoen en een salaris van 25 net enzovoort. We zien het in juni/juli wel joh. Vroeger loopt deze soap toch niet ten einde.

Haaland is natuurlijk het ultieme target voor elke club die een spits nodig heeft maar noch voor Madrid noch voor City een drama als ze hem mislopen. Als City misgrijpt melden ze zich voor Kane of Nunez. Als Madrid aan het kortste eind trekt lijken ze zich in Munchen te gaan melden voor Gnabry. mindere spelers dan Haaland imo maar nog steeds allemaal klasbakken.

11 april 2022 om 21:33

Het zou ook wel eens fijn zijn van een echte rechtsbuiten te hebben. Zowel Bale, Asensio, Rodrygo, Kaka, James,... Zijn daar allemaal geposteerd geweest en eigenlijk verschrikkelijk misbruikt, met mindere prestaties tot gevolg. Hetzelfde kan mogelijk gebeuren met Vinicius. Vandaar dat de rechterkant al jaren praktisch ongevaarlijk is. Tel daarbij nog eens de dramatische vorm van Carvajal bij op en daar ligt praktisch een rode loper voor de tegenstander.

11 april 2022 om 21:45

Di Maria nooit weg moeten doen.

11 april 2022 om 21:57

Real won best veel CL zonder di Maria

11 april 2022 om 22:03

Gezien de prijzen niet helemaal mee eens, maar gezien hoe lang en hoe goed Di Maria nadien nog heeft gepresteerd... Enkel speelde die bij Real ofwel alles kapot, ofwel grossierde die in balverlies. Leuk dat die dan hard werkt, maar verloor soms werkelijk elke bal. Enja gebaren naar het publiek maken was een beetje de druppel, in combinatie met de komst van Bale. Al ben ik van de laatste nooit voorstander geweest. Had hem liever een carriere zien maken bij United.

12 april 2022 om 09:45

Gnabry zou wel top zijn. Het is jammer voor Haaland, maar zou er vrede mee hebben. Dan kun je gewoon voor dat geld Gouiri, Gnabry, en een Tielemans halen bijv. Waarvan de laatste 2 nog maar een 1 jarig contract bebben. Heb je 3 spelers binnen die top zijn waarvan 1 echt top kan worden. En wie weet haal je ook nog een Tchoua. En Isco vertrekt, Ceba eveneens en Kroos wordt ouder (en trager) plus Modric wordt straks 37 jaar dus die 2 middenvelders zijn dan meer dan welkom. Of als Tiele niet lukt iig Tchoua en dan in 2023 vol voor Jude gaan.

Duhhh die olieclubs zijn verrot met hun oneindige oliecenten. Real vecht links rechts tegen de staatsolieclubs. Tsja. Betreft Haaland zou jammer zijn maar ook niet kijkende naar de giga cijfers, Raiola en de blessures. Het zij zo, maar tegen die olieclubs opboksen gaat bijna niet. Zou em nog eerder naar Liverpool of Bayern zien gaan dan.

11 april 2022 om 21:16

Real Madrid heeft het inderdaad heel erg zwaar, konden maar net Hazard halen voor 100 miljoen en Jovic voor 70 miljoen. Mbappe lijkt ook naar Real Madrid te gaan, het is allemaal zo oneerlijk!

11 april 2022 om 21:35

Nuja, de een leeft van een globale fanbase en de ander moet sponsoren 'uitvinden' om alles volgens de regels te doen. Leuk dat City het de laatste jaren goed doet (nationaal dan toch), maar lijkt me niet dat je daarom beide clubs reeds kan vergelijken.

11 april 2022 om 21:59

Zul je zien dat als dit door gaat de betalingen via een omweg gaan betalen en uiteindelijk afkomstig van de staat uae, een beetje ala de Ney transfer. Tjsa. Maar je ziet ook hoe hypocriet de Uefa en de FA is, die het allemaal toelaat en de FA die gewoon even Newcastle's nieuwe eigenaren toelaat zonder pardon.

11 april 2022 om 22:28



Ik snap je punt niet. Dus als ik multimiljardair word mag ik niet mijn geld spenderen aan FC Utrecht? Ik zie het probleem niet als ik in zo'n situatie FC Utrecht koop en op iedere positie een speler van 100 miljoen neerzet. Het is mijn geld en waarom zou je dat als supporter niet willen. Wat gaat er kapot?

11 april 2022 om 22:47

Dus als Rutte en de regering bijv. Ajax of Psv opkopen, en lekker met geld gaan strooien (bepaalde overheidsinstellingen die dan de club gaan sponsoren, via omwegen bepaalde betalingen verrichten etc.) op allerlei sluwe manieren, dan vind je dat wel even normaal? Echt sommige mensen snappen echt niet wat er gaande is he! -_-

Regels worden omzeild, ze laten via omwegen (sponsors) middels bedrijven die uiteindelijk afkomstig zijn uit die staten en dus uiteindelijk de eigenaar geld in de club pompen en doen dan alsof het sponsors zijn of nog erger dat het gewoon externe bijverdiensten zijn geweest voor diegene aan wie ze betalen. Neem Ney'mars transfer. Kreeg 222 mil om zogenaamd als ambassadeur te spelen voor het WK etc. en kon daarmee daarna zijn contract zelf afkopen en daarna tekende hij voor psg. Psg betaalde op papier dan zogenaamd Niets. Maar dat geld waarmee Ney zijn contract had afbetaald komt uit Qatar en psg is van Qatar! Maar agh het is allemaal normaal joh! -_-

Waarom moeten zijn vader en Raiola 70 miljoen krijgen? Dit is echt te triest voor woorden. Echt triest!

11 april 2022 om 22:29

Dat moet je aan City en aan Haaland vragen LOL. Ik denk niet dat Raiola hem heeft bedreigd.

12 april 2022 om 09:35

City biedt dat niet uit zichzelf natuurlijk, dat is het eisenpakket van Raiola (namens zijn client zal hij er bij zeggen). Alle clubs samen zouden moeten afspreken dit niet meer te doen maar ze hebben collectief geen ruggengraat tegen het zaakwaarnemergezwel.

Toch kan Real Madrid liever het vereiste bedrag betalen. Ze konden jaren terug Mbappé kopen voor 120 miljoen. Daarna wordt niet lang terug 200 miljoen gewoon afgewezen. Als hij verlengt krijg je hem gewoon niet meer.

Benzema gaat waarschijnlijk nog 2 jaar top niveau aankunnen maar als hij eenmaal wegvalt dan heeft Real een probleem en dat is dit seizoen ook echt gebleken. De pakslaag tegen Barca was een voorbeeld.
Dan maar liever een luxe probleem 2 jaar want Haaland raakt ook zo nu en dan geblesseerd.

Regelt Real Madrid dat dan heb je een gouden driehoek in de aanval voor de komende 10 jaar met Mbappé, Haaland en Vinicius (wie had hem nou 1-2 jaar terug in die aanval verwacht).

11 april 2022 om 21:36

Real moet gewoon voor Mbappe blijven gaan. Die gaat echt niet verlengen. Die is klaar daar in Frankrijk. Als hij geen ambities heeft moet hij daar vooral blijven.

11 april 2022 om 22:52

Kijk tuurlijk wil je het proberen voor Haaland maar niet voor alles. Dit is absurd helaas. En dan denk ik tjsa helaas ja, maar no worries. En geen Raiola hoofdpijndossier lijkt me ook wel fijn tjsa. En als Mbappe maar komt. Dan kun je gewoon bijv. voor Gnabry gaan en een Gouiri, dan zit je ook wel echt gebakken hoor.

Sjeiks en Russen...... Moderne paupers.

Zo’n zielloze club als City. Zeer weinig succesvol. Weinig grote prijzen. Blaffen maar niet bijten, vooral in Europees verband.

En dan maar praten over dat financial fair play. Rot toch op, 30 miljoen salaris per jaar over 5 jaar. Tekengeld van 70 miljoen en dan 75 miljoen voor Pappie en Mino. 300 miljoen zonder bonussen en dat valt natuurlijk allemaal recht te breien in dat papierwerk.
De voetbalwereld is rot en kapot.

Belachelijk en nog eens belachelijk.

Fantastische spits en dat op deze leeftijd maar toch vind ik Mbappe veel beter bij Real passen, sierlijke voetballer die snelheid en een bovengemiddelde techniek heeft, Haaland is snelheid en kracht, niet dat hij nul techniek heeft maar hij heeft vaker ruzie met de bal.

Wat hoop ik dat ze op hun donder krijgen in Estadio Metropolitano.

Meest verstandige keus voor Haaland, sportief gezien het beste. Of hij perse in een slagschip met oliedollars moet gaan? Ik vind van niet, maar goed. Voor dat bedrag ben je gek nee te zeggen!

Een fictieve sponsor erbij en meer moet dat niet zijn voor City. Voetbal is al lang al kapot.

Zal zo zonde zijn als hij naar man city
Ik zie hem liever bij liverpool of Barcelona

Dit soort berichten, altijd weer goed voor een gezonde haat richting Raiola en andere graaiers. Gaat helemaal nergens over die bedragen die ze krijgen. Walgelijke mensen.

Ik zie bijna nooit Duits voetbal. Is deze jongen echt zo goed? Geen verfijnde voetballer toch? Niet typisch City. Eerder horend bij een counterploeg. Dortmund.

Ben ik de enige die Haaland niet tot de buitencategorie vind horen?

Staat op het moment niet eens in de top 3 van doelpuntenmaker in Duitsland. Zal ook door blessures komen, maar hij staat er gewoon niet.
Ook in de wedstrijden tegen Ajax werd hij vooraf neergezet als een doekpuntenmachine die zijn weerga niet kent. Resultaat....2x niet thuis tegen Ajax

Begrijp me niet verkeerd, het is een goede spits, maar ik sla er niet steil van achterover

Wow wat een absurd bedrag. Wat zullen spelers als De Bruijne dan gaan vragen bij de volgende contract onderhandelingen. Die zullen wel hetzelfde of meer gaan eisen dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren