Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sangaré krijgt bevestiging bij PSV na periode vol veelbesproken missers

Laatste update:

Ibrahim Sangaré hoopt dat zijn vormdip tot het verleden behoort. De middenvelder van PSV maakte in de eerste maanden van dit seizoen doorgaans een sterke en solide indruk, maar na de Afrika Cup liet hij geregeld steken vallen. Sangaré werd vorige week na zijn grote fout tegen FC Kopenhagen (4-4), waarna de bezoekers scoorden, hard aangepakt door analisten Kenneth Perez en Kees Kwakman. De PSV-controleur blijft desondanks strijdbaar en hij heeft vertrouwen in een goede afloop van de tweede ontmoeting met de Deense topclub.

"Het was na mijn terugkeer even wennen om in het ritme van twee keer per week pieken te komen", erkent Sangaré woensdag in een vraaggesprek met het Eindhovens Dagblad. "Dan komt er soms vermoeidheid bij, maar zondag (0-1 overwinning op FC Utrecht, red.) heb ik weer de bevestiging gehad van mezelf en van de ploeg. Die wedstrijd was voor ons gevoel enorm belangrijk, nadat we vorige week al de situatie konden rechtzetten. Fysiek is er bij mij nu geen enkel probleem, ik ben helemaal fit", benadrukt de strijdlustige PSV-middenvelder.

ESPN blijft vertwijfeld achter na blunder: ‘Wat is er met hem gebeurd?’

Ibrahim Sangaré werd vorige week niet gespaard door de analisten van de betaalzender.Lees artikel

Wat nu telt is het weerzien met Kopenhagen. Sangaré ging vorige week in de slotfase enorm in de fout, waardoor de bezoekers op 3-4 kwamen. Eran Zahavi redde PSV uiteindelijk met de late gelijkmaker. "We zitten gelukkig nog helemaal in de race en hebben duidelijk gezien wat er misging. Voor rust gaven ze goed druk en daar hadden we geen goed antwoord op. Daarnaast is dit een ploeg die fouten meedogenloos afstraft, iets wat in deze fase van een Europees toernooi logisch is." Sangaré vertrouwt desondanks op zijn productieve ploeggenoten. "Daarom denk ik dat wij deze week de volgende ronde kunnen halen."

Dat Sangaré na de winterstop nogal wisselvallig is, was Kees Kwakman ook opgevallen. "Sangaré, ik weet niet wat daarmee gebeurd is na de Afrika Cup", zei de analist na het doelpuntenfestival tegen Kopenhagen bij ESPN. Perez oordeelde dat de middenvelder 'te veel hooi op zijn vork neemt'. "Hij is goed in een paar dingen, maar dat zijn niet de dingen die hij nu aan het doen is. Hij denkt nu ook comfortabel aan de bal te zijn en het spel te kunnen maken, maar je kunt beter gewoon blijven bij wat je echt goed kan."

Pierre van Hooijdonk denkt dat PSV niet over spelers beschikt die Sangaré tot de orde willen roepen. “Wie zou dat tegen Sangaré zeggen?”, reageerde hij op het betoog van Perez. “In het hedendaagse voetbal zegt eigenlijk alleen de trainersstaf iets tegen de spelers”, antwoordde Perez daarop. “Onderling worden amper dingen gezegd als: geef de bal gewoon aan iemand die wel kan voetballen. Dat komt allemaal van de trainersstaf. Ik zie veel wedstrijden, soms ook in stadions, en ik zie spelers bijna nooit boos op elkaar worden of elkaar coachen.”

Zie jij PSV donderdag de kwartfinale in de Conference League bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is sinds de Africa Cup inderdaad verschrikkelijk. Kan vermoeidheid zijn maar het lijkt soms ook wel een soort nonchalance ofzo. Zo van joh ik kom er wel uit, terwijl hij het gewoon simpel moet houden. Zou 'm morgen basis zetten maar zondag even rust geven tegen Fortuna. Met Guti en Veerman als controlerende middenvelders moet dat wel lukken.

16 maart 2022 om 09:15

Ach ja, iedereen heeft natuurlijk wel is een vormdip. Het mag alleen niet te lang duren natuurlijk. Ik zou hem ook rust geven tegen Fortuna maar onze trainer vind het meestal wel fijn om de verkeerde spelers rust te gunnen

16 maart 2022 om 09:38

@Fossen,

Haha nou verschrikkelijk lijkt me ook wel een beetje overdreven nie? Het is idd een mindere Sangare dan voor de Afrika Cup, en hij heeft tegen Sparta en Kopenhagen de bal op zeer knullige wijze verspeeld, maar was in deze wedstrijden ook zeer belangrijk met zijn balveroveringen en snelle openingen. Dat ie beter kan klopt zeker, maar “verschrikkelijk” lijkt me niet op z’n plaats.

16 maart 2022 om 09:49

Ik vind 'm al een wedstrijd of 3 verschrikkelijk ja, met uitzondering van Utrecht. Daarvoor was het echt alle ballen inleveren, laconiek wegdraaien met de bal etc etc. Hopelijk was Utrecht het keerpunt weer.

16 maart 2022 om 10:59

Haha als je dat al “verschrikkelijk” vind ben ik wel benieuwd wat je van Max, Obispo en Drommel (op Utrecht na) vond.

16 maart 2022 om 11:21

Wanstaltig slecht, hoezo? 😅

16 maart 2022 om 14:10

Ik heb het gevoel dat Sangare tijdens de Afrika cup zwaarder/anders getraind heeft dan normaal bij PSV dat zou vermoeidheid of de andere vorm verklaren.

Sangare heeft hetzelfde geval als Onana, zijn beide actief geweest op de Africa Cup en daarna is hun vorm echt ondermaats.

maar zondag tegen met alle respect Fortuna moet het toch lukken om met Sangare te beginnen.
morgen zou ik niet doen in het cruciale duel met Kopenhagen

16 maart 2022 om 09:18

Kun je toch totaal niet vergelijken? Onana heeft het hele jaar niet gespeeld en daarvoor een zware schorsing ivm het nemen van allerlei doping.
Sangare speelde juist alles!

16 maart 2022 om 09:47

Sangaré moet je gewoon opstellen hoor. Is uiteindelijk gewoon een zeer belangrijke speler voor ons.

16 maart 2022 om 10:43

Tegen Sangare moet je gewoon duidelijk zijn en zeggen dat hij de ballen af pakt en in levert jij mensen die wel kunnen voetballen, als je Sangare verteld dat hij goed is gaat hij denken dat hij heel goed kan voetballen

''het was na mijn terugkeer even wennen om in het ritme van twee keer per week pieken te komen''

Maar met Ivoorkust wel 4 wedstrijden in 14 dagen, wat ook neerkomt op 2 keer per week pieken...
Wat een slecht excuus, maar dit is gewoon het niveau van Sangare.
Heel veel meer dan dit hoeven we niet te verwachten, met soms pieken en soms dalen.

16 maart 2022 om 09:22

Dus als je maandenlang top speelt is dat niet je niveau maar als je 3 wedstrijden minder bent wel? Ja oké. 😅

16 maart 2022 om 09:29

Eigenlijk moet je er niet op reageren. Vinicius kwam terug uit Brazilië en moest gelijk dezelfde dag weer door naar de volgende wedstrijd met als resultaat, oververmoeid en enkele zware weken. Nu inmiddels weer helemaal de oude maar mensen denken dat profvoetballers even een uurtje per dag tegen een bal aan schoppen en op de wedstrijddag net als amateurs even op komen draven...

Rust is ontzettend belangrijk voor spelers en als je dat niet krijgt dan ga je dat op de lange termijn merken en daar heeft Sangare nu ook gewoon last van.

16 maart 2022 om 09:29

Maandenlang top speelt? Ik weet niet welke wedstrijden jij allemaal hebt gezien, maar Sangare is toch vaak genoeg besproken dat het voetballend totaal niks toevoegt aan het spel van PSV. Overigens ook iets wat niet alleen in de media besproken is, maar ikzelf ook geconstateerd heb. Het is een goede balafpakker, maar als je je eigen ingeleverde ballen moet afpakken, schiet dat niet zoveel op.

16 maart 2022 om 09:43

@Sepp je bent blijven steken bij de comments van vorig seizoen? Dit seizoen voor de Afrika Cup. Was Sangaré misschien wel de belangrijkste schakel voor PSV en zijn passes waren juist veel beter t.o.v. vorig seizoen. Nu heeft hij een kleine vormdip en krijg je gelijk dit weer... Kijk maar even de eerste seizoenshelft terug dan zie je hoe belangrijk hij is geweest.

16 maart 2022 om 09:51

Als jij niet ziet dat Sangare tot de Africa Cup de beste speler van PSV was dan weet ik het ook niet meer hoor. Jij hebt nog de Sangare van zijn eerste paar weken vorig seizoen in je hoofd. Daarna is er van dat ballen inleveren echt maandenlang niks meer te zien hoor. Had een van de hoogste passingspercentages bovendien.

16 maart 2022 om 09:54

Ja, hij heeft zeker een betere vorm gehad, dat ontken ik niet en benadruk ik ook met de pieken en dalen. Het algehele niveau van Sangaré is gewoon een goede balafpakker en is daarin zeker van groot belang voor PSV, maar het blijft een slechte passer. Ondanks dat dit in periodes beter is geweest, moeten we niet gaan doen alsof hij een uitstekende spelverdeler is. Dan vind ik op die positie Aursnes of Midtsjø voetballend toch echt stukken beter, zelfs Alvarez is daarin beter dan Sangaré

16 maart 2022 om 10:03

Niemand doet toch alsof het een uitstekende spelverdeler is? Jij stelt dat het niveau van afgelopen wedstrijden zijn algehele niveau is, terwijl hij nu niet alleen met passing in de fout gaat. Echter heeft hij maandenlang op een heel hoog niveau gespeeld en dus is je conclusie veel te makkelijk.

16 maart 2022 om 10:29

Ik vond Sangare ook wel een periode enorm goed spelen bij PSV. Laten we het houden op een vormdip. Is het eind van het seizoen nog zo dan kan je wellicht spreken over een tijdelijke opleving maar het kan gewoon vermoeidheid zijn. Met de Eredivisie, KNVB beker, Europees voetbal en de Africa Cup heeft hij natuurlijk erg veel wedstrijden gespeeld

16 maart 2022 om 10:32

Ik ben ook van mening dat het zijn algehele niveau is. Vanaf het begin dat hij bij PSV zit heeft hij ook enorm veel balverlies geleden, niet wegnemend dat het een uitstekende balafpakker is, misschien wel de beste in de Eredivisie. Maar het is dus wel zijn niveau, uitstekende balafpakker, slechte passer.

Maar ik denk dat een discussie met jullie PSV leger niet zoveel zin heeft.
Mijn hele eerste reactie wordt afgedaan alsof hij 3 mindere wedstrijden heeft gevoetbald en máánden lang goed voetbalt, maar dat is echt allerminst het geval.

16 maart 2022 om 10:41

Ik denk dat er met jou geen discussie te voeren is. Jij hebt je mening de eerste maanden van vorig seizoen gevormd. En kan nu niet zien dat hij dit seizoen een van de sterkhouders is van PSV en dat hij alleen na de Afrika cup in een dip zit. Maar maakt voor de rest niet uit hoor, jou mening is jou mening en mijne is de mijne. Houdoe!

16 maart 2022 om 10:50

Nouja wij zijn het daar gewoon niet mee eens en geven dat aan, zo werkt een discussie he haha. Dat hij een slechte passer is ben ik ook niet met je eens. Hij staat in de Eredivisie op plek 9 qua aantal succesvolle passes. Heeft een passingspercentages van 86 procent, vergelijkbaar met of beter dan Kokcu, Midtsjo, Clasie, Alvarez en Blind. En heeft een passingspercentages van 82% op de helft van de tegenstander, dat is (veel) beter dan oa Schone, Kokcu, Clasie, Aursnes, Midtsjo, Blind en 2% minder dan Alvarez

16 maart 2022 om 10:50

Nou speciaal voor jou: 21/22 pass nauwkeurigheid:Alvarez 86.3%Sangare 85.7%Aursnes 84.1%Midtsjo 78.5%Dus in jouw voorbeeld nr 2 in passing...De nr 24 van de gehele eredivisie! Niet zo slecht toch?

16 maart 2022 om 10:53

Mogelijk dat dat ook andersom geldt
Ik begrijp niet dat jullie je mening baseren op een goed half jaar in de 2 jaar dat hij bij PSV speelt. Waarbij overigens ook genoeg kritiek was op zijn veldspel aan het begin van zijn 2e seizoen, tegen o.a. Heracles, Groningen en Benfica. Na de Afrika Cup is letterlijk ná de winterstop en is hij om precies te zijn 4 maanden een van de sterkhouders van PSV geweest in jullie ogen.

Om de woorden van Japie te verduidelijken, dan heb je het over een tijdelijke opleving.

16 maart 2022 om 11:01

Volgens Whoscored (zou die daar aandelen hebben?) heeft Sangare afgelopen seizoen een 7.36 overall gescoord en dit seizoen 7.59... Hij is dus echt zo slecht nog niet

16 maart 2022 om 11:05

@hankook, die cijfertjes zijn leuk, maar wat wordt het percentage als deze passes naar voren zijn in plaats van opzij? Hoeveel Key-passes hebben deze spelers?
Ik heb inderdaad niet gekeken naar de cijfertjes die jij opnoemt, maar de wedstrijden die ik bekijk, zijn deze spelers stuk voor stuk beter in het voetballende vermogen.

16 maart 2022 om 11:17

Intercepties en tackles staat Sangare in de top 10. Daarvoor staat hij op 't veld. Niet om key passes te versturen...Hij doet het op basis van statistieken gewoon heel goed. Dat hij wel eens een foutje maakt klopt en dat het er soms niet even mooi uitziet ook, maar hij doet het gewoon heel erg goed

16 maart 2022 om 11:18

Sangare staat op plek 10 van meeste passes naar voren in de Eredivisie, boven onder andere Midtsjo, Schone, Clasie en Alvarez. En key passes? Sinds wanneer is dat een interessante statistiek voor een centrale middenvelder? Straks vraag je nog om het aantal ingooien? 😂

16 maart 2022 om 11:23

Inderdaad, echt onzin.. Het enige waar hij op basis van cijfers niet in uitblinkt (en daar doelt hij denk ik op) is aannames. Hoewel hij daarin weer vrijwel gelijk scoort met Midtsjo.Lijkt erop dat wij fan van Sangare zijn en hij niet ;-) Kan en mag ook gewoon, maar is makkelijk om dat dan gewoon te zeggen in plaats van met non argumenten te komen

16 maart 2022 om 11:53

Best wel grappig om te zien hoe Sepp10 zich door allerlei bochten probeert te wringen om zijn gelijk te halen, wat echt totaal mislukt. Elke statistiek spreekt tegen je, dus geef gewoon toe dat je eerste reactie met "heel veel meer mogen we niet verwachten" gewoon gebasseerd is op precies niks. Omdat hij 3 mindere wedstrijd speelt na een ijzersterk halfjaar, is dit ineens zijn niveau? Oke.

16 maart 2022 om 13:40

Hahah mooi dit inderdaad, Sepp10 komt tot drie keer toe weer met iets anders op de proppen.. "dit is gewoon zijn niveau" naar "hij kan wel afpakken maar hij is een slechte passer" naar "ja maar, alleen passes vooruit bedoel ik". En dan steeds de cijfers op je muil krijgen - blijkt er geen reet van je onderbuikgevoel te kloppen

16 maart 2022 om 14:31

Heeft niks met “een onderbuikgevoel” te maken en ook niet met “3 mindere wedstrijden”. Jullie maken hem veel beter dan hij is, op basis van een goed eerste half jaar (4 maanden), waarin hij overigens aan het begin van die 4 maanden ook niet goed was.

“Dit is zijn niveau” en “hij kan wel afpakken, maar hij is een slechte passer” hebben wel degelijk raakvlakken, want dat is precies zijn niveau.

Overigens zie ik wel meer opmerkingen die kant nog wal raken, maar als jullie het de beste speler van psv van de eerste helft van het seizoen vinden, is er toch iets mis met dit psv. Een nummer 6, een stofzuiger die niks meer moet doen dan een bal afpakken en zo snel mogelijk moet inleveren.

16 maart 2022 om 09:24

Na een Ek/wk krijgen spelers minstens 3 weken vrij.. Afrika Cup is qua timing gewoon helemaal ruk.

Ik vind Sangaré een fantastische balafpakker, maar als PSV zou ik aankomende zomer gebruik maken van het momentum en hem voor een mooi bedrag van de hand doen. Hij past natuurlijk ook wel erg goed in het spelletje van Schmidt (ja de gegenpressing zit er gewoon goed in al zien veel mensen het nog steeds niet) en vraag me ook wel af in hoeverre hij dezelfde waarde voor PSV gaat hebben als straks pakweg Cocu of Bosz de nieuwe trainer wordt

16 maart 2022 om 12:48

Als Cocu 4-1-2-3 gaat spelen zoals hij in zijn eerste seizoen deed zou dat voor Sangare extreem goed uitkomen. Dan kan hij precies doen waar hij zo goed in is. Als een Hendrix 3.0 zeg maar. Goed, hij heeft dan Veerman en Goetze of een andere CM schuin voor hem staan, terwijl Hendrix Guardado (die was natuurlijk toch beter dan Veerman nu is) en een steengoede van Ginkel naast hem had staan. Ik denk trouwens dat het allang rond is met Cocu. Aangezien PSV een nieuwe trainer voor max 2 jaar wilt om dan van Nistelrooy naar voren te schuiven.

Sangare is gewoon heel goed in balletjes afpakken en is heel moeilijk van de bal te krijgen. Maar zijn passing is gewoon om te huilen en dat is het altijd al geweest. De ene keer komt dat duidelijker naar voren dan de andere keer. Ik vind dan ook niet dat hij in een vormdip zit, dit is gewoon de speler Sangare.

16 maart 2022 om 10:56

Ben ik het niet mee eens. Zijn passing is niet om te huilen (slechts 23 spelers in de Eredivisie die het beter doen) maar hij is gewoon heel af en toe beslissend met een foute pass. Als hij in plaats van een pass de bal gewoon zou wegroeien zou er niks op aan te merken zijn.

16 maart 2022 om 11:03

Hij scoort goed omdat hij voornamelijk breedtepasses doet. En daar moet hij het ook lekker bij houden. Zodra hij wat meer risico in zijn passing legt, gaat het fout.

16 maart 2022 om 11:08

@benzema, ik ben het helemaal met je eens, maar dat zal je vast hierboven al hebben gelezen.

@hankook, jij komt met cijfers naar boven, maar het wordt een heel ander percentage als je kijkt naar wanneer deze ballen naar voren zijn in plaats van opzij. Daarbij heb je het over ''als'', maar je weet natuurlijk dat ''als'' niet telt in het voetbal. ''als'' Kokcu, Aursnes, Clasie e.d. beter passen, is hun percentage ook hoger...

16 maart 2022 om 11:24

@Benzema, er zijn maar 9 spelers in de Eredivisie die vaker naar voren spelen dan Sangare, terwijl zijn passingspercentage ook nog eens in de top van de Eredivisie zit. Dan kun je niet zeggen dat hij breedtepasses geeft of dat zijn passes naar voren niet aan komen.

16 maart 2022 om 11:26

De "als" slaat op de passes waar hij (flink) de mist in gaat. Niet over zijn geslaagde passes, intercepties, tackles etc..

16 maart 2022 om 11:30

@Fossen, misschien had ik een ander woord dan breedtepasses moeten gebruiken, maar passes naar voren is natuurlijk totaal iets anders dan risicovolle passes

16 maart 2022 om 11:33

Zoals Fossen aangeeft zijn er 9(!) Eredivisie spelers die meer voorwaartse passes hebben gegeven. Kokcu heeft er slechts een paar meer terwijl die iets hoger op 't veld staat

16 maart 2022 om 11:35

@Benzema. Sangare is een verdedigende middenvelder, geen spelmaker.. risicovolle passes op zijn positie (en daar word hij op afgerekend) leiden vaker wel dan niet tot een tegenaanval. Dat hij deze risico passes niet vaak doet is mijn inziens juist een positief iets

16 maart 2022 om 11:39

@Benzema tja, hoe definitieer je 'risicovolle passes'. Ik denk ook niet dat een controlerende middenvelder er staat om dat soort passes te geven overigens. Simpelweg niet zijn taak. Bal afpakken en inleveren en gezien de statistieken doet ie dat meer dan behoorlijk.

16 maart 2022 om 11:56

Precies. En het probleem is dan ook dat hij het af en toe nog wel doet wat vaak tot een gevaarlijke tegenaanval leidt. Die momenten moeten uit zijn spel. Verder ben ik zeer tevreden over hem.

Hopen dat PSV wel doorgaat. Verliespartij van Ajax gisteren is heel slecht geweest voor de rankings. AZ en PSV moeten het rechtzetten. Vitesse verwacht ik niet al teveel van uit in Rome. Feyenoord is al wel gelukkig met 1,5 been door.

Komt vast wel weer goed met Sangare, hij heeft gewoon wat rust nodig denk ik. de laatste tijd speelt hij wel veel wedstrijden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren