Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Krankzinnig salaris uitgelekt dat Ajax-doelwit Bounida (15) eiste bij Anderlecht

Laatste update:

De kans is groot dat Ajax donderdag Rayane Bounida presenteert als nieuwste aanwinst. Het pas vijftienjarige talent van RSC Anderlecht verkiest een contract bij Ajax boven Anderlecht en tal van Europese grootmachten. Belgische media hebben woensdag een boekje opengedaan over de wensen en eisen van de aanvallende middenvelder, die naar verluidt mikte op een jaarsalaris van zeven ton.

Het Nieuwsblad schrijft dat Bounida donderdag, op zijn zestiende verjaardag, een contract tekent bij Ajax. Een transfer die er al een tijdje aan zat te komen, maar de details die nu worden prijsgegeven door Belgische media zijn bijzonder opmerkelijk te noemen. "Anderlecht voerde wel onderhandelingen met het fenomeen, maar volgens onze info mikte de entourage van Bounida op een jaarsalaris van 700.000 euro", schrijft het dagblad.

Aan dat bedrag kon Anderlecht niet voldoen. "Paars-Wit wilde wel bepaalde barema's overschrijden, maar moet nog steeds op de centen letten. Zo'n bedrag verdienen zelfs spelers van de A-selectie als Bohdan Mykhaylichenko niet. Dat gaat echt niet." Volgens Het Nieuwsblad was Anderlecht bereid om ver te gaan, maar wenste de club niet meer te betalen dan de helft. Het bleek niet voldoende om het talent binnenboord te houden. Bounida kreeg een jaar geleden al een rondleiding op De Toekomst en in de Johan Cruijff ArenA. Ajax probeerde hem ervan te overtuigen dat de Amsterdamse club de ideale tussenstap is, in plaats van direct de overstap naar de Europese top te maken.

Rayane Bounida tekent ‘behoudens een gekke wending’ donderdag bij Ajax

Het Laatste Nieuws schreef vorige week dat Bounida ‘behoudens een gekke wending’ op zijn zestiende verjaardag een contract in Amsterdam zal ondertekenenLees artikel

"Rayane wordt de zesde Belg die ik naar Ajax haal", blikt Ajax-scout Urbain Haesaert tegenover De Standaard alvast vooruit op de komst van Bounida. "Ik begon met Thomas Vermaelen, toen Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Tom De Mul en Stanley Aborah. Ze haalden allemaal de A-selectie. Alleen Aborah miste een grote carrière. Rayane past ook bij Ajax. Hij is altijd aanspeelbaar. Hij heeft een excellente balcontrole en is één met de bal. Hij is slim en voorziet wat er gaat gebeuren." Of Bounida bij Ajax wel het ­geëiste jaarsalaris krijgt is niet bekend.

Ook Barcelona en Manchester City deden de middenvelder een aanbieding, terwijl Paris Saint-Germain ‘heel ver ging’ om hem naar Frankrijk te halen. Het Laatste Nieuws stelt dat de kans zeer groot is dat Bounida de overstap naar Ajax gaat maken. De Amsterdammers kunnen het toptalent voor een opleidingsvergoeding weghalen uit Brussel, aangezien hij nog geen profcontract had getekend bij Anderlecht. Paars-Wit mocht hem vanaf zijn vijftiende verjaardag vastleggen, maar aanvankelijk werd de boot afgehouden om ‘te focussen op zijn opleiding en school’.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 maart 2022 om 11:23

Blijft een aparte maatschappij op zich. Vijftienjarigen leren dat het heel gewoon is om een paar ton te verdienen en dan nog niet tevreden zijn want een ander verdient ietsjes meer. Geen wonder dat veel voormalig voetballers in een gat belanden na hun carrière waarin ze weer terug moeten komen in de realiteit. Ik hoop dat er mensen zullen zijn die spelers beter zullen gaan begeleiden zodat ze het geld dat ze in korte periode verdienen op de juiste manier zullen investeren. Maar een leuke speler voor Ajax, schijnt dat er in zijn leeftijdscategorie niet zo heel veel talent rond loopt dus ze halen ze nu vooral van buitenaf.

2 maart 2022 om 12:23

@FCVoetbal 23 ik zou mij toch eens verdiepen in de ploeg waarbij hij speelde bij anderlecht. Waar daar zitten er nog een groot deel die een goeie toekomst gaan hebben mits ze geen bounidake gaan doen. En er zijn al enkele die contract getekend hebben. Maar ja bounida familie is zoals ik al zei in een vorig artikel gold diggers. En daar had ik het ook gezegd dat zijn eisen 700k waren.

2 maart 2022 om 16:30

Bij Ajax betalen ze minder maar krijgt hij tekengeld+ salaris+ bonus indien hij dingen bereikt (wel 5 jr contract) dat stond ergens in een belgisch blad, Omdat hij liever naar Ajax gaat heeft hij Anderlecht meer gevraagd dan wat hij bij Ajax krijgt vandaar die 7 ton die schijnt wel te kloppen omdat hij liever naar Ajax ging en dus bereid was daar iets minder te krijgen (hoeveel minder dat is zal nog wel uitlekken).

Die kerel die is zo enorm goed voor z'n leeftijd.

2 maart 2022 om 11:25

Als ik dit lees vraag ik me wel af of er een goede kop op zit, wat ook wel belangrijk is. Op je 15e zo'n salaris eisen zonder ooit in het eerste te hebben gespeeld dan vind je jezelf ook wel heel goed. En er zijn een miljoen voorbeelden van 15 jarige supertalenten die het nooit waargemaakt hebben dus ik moet het maar zien. Dit kan ook een gevalletje Bakkali ofzo worden.

2 maart 2022 om 11:31

Anderzijds is het argument dat van de miljoen voorbeelden ook een argument om juist zoveel geld te eisen, je carrière kan zomaar over zijn, dan kan je maar beter al zo'n contract hebben.

2 maart 2022 om 12:21

Dat eisen zijn managers he.
Hijzelf zal weinig inbreng hebben

2 maart 2022 om 12:38

Rick, dat kan je hier niet aan aflezen, of er een goede kop op zit. Het is zijn goed recht om zo’n bedrag te vragen. Vraag is vooral wat hij gaat doen als zijn gewenste clubs dat niet bieden. Maar zover is het nog niet.

2 maart 2022 om 13:37

Ik vind het een beetje vreemd dit. Dus jij bent heel goed in je werk en kunt 700k vragen, omdat de markt dat biedt..en dan moet je, vanuit een ik ben zo lekker gewoon gebleven gedachte ofzo, maar met 350k genoegen nemen?
Wat is dit voor calvinistische onzin.
En al wordt hij een bakkali..kan ie toch beter 5 jaar 750k hebben verdiend dan 350?
Als fan wilde ik ook dat Matthijs super nette jongen uit Abcoude de Ligt lekker bij ajax nog 2 jaar prijzen pakte..maar dat deed ie niet. Hij nam Mino Raiola en ging zo snel als hij kon naar de hoogste bieder... zit er nu geen goeie kop op?

2 maart 2022 om 17:12

Aan de andere kant is het gevalletje Bakkali misschien wel het beste voorbeeld waarom je maar beter zo'n salaris kan eisen.
Voor spelers die inderdaad de top halen maakt het achteraf niet uit hoeveel ze in hun jongere jaren wel of niet verdienden. Alleen halen de meeste talenten de top niet. Zelfs uit de veel geprezen Ajax jeugd zijn er elk jaar maar 1 of 2 die daadwerkelijk doorbreken in de Nederlandse top en er zijn nog minder spelers die de internationale top halen en daar blijven en over een langere periode miljoenen salarissen verdienen.

2 maart 2022 om 13:10

Sorry even off topic. Om 14.00 speelt AZ in de youth league voor een plek bij de laatste acht tegen Juventus. Deze wedstrijd is live te volgen op de site van de uefa of op ziggo sport. Geen idee waarom hier geen aandacht aan besteed wordt maar als er een andere club youth league speelt wel...

2 maart 2022 om 13:34

Dat is inderdaad zo. Niet raar natuurlijk, aangezien dit ook met de grote A-selecties is. Een Bayern wordt 8 vd 10 keer ook overgeslagen en met een Barcelona wordt je mee dood gegooid. Dat zou ook met AZ en Ajax in de Youth league ook zo zijn.

2 maart 2022 om 13:40

Dat is waar natuurlijk, al betreft het hier een nederlandse club op een nederlandse voetbalsite

Als hij 700k eist, Anderlecht dat niet wil betalen en hij vervolgens naar Ajax gaat, gaat Ajax dan echt 7 ton betalen aan een 16 jarige jeugdspeler? Of in ieder geval in de buurt van die 7 ton? Onbegrijpelijk hoor als je het mij vraagt, hoe groot zijn talent ook is. Want zometeen haakt hij aan bij Jong Ajax en het eerste, moet je weer onderhandelen en komt hij met een nieuwe eis van direct 5 miljoen. Je blijft aan de gang met dit soort figuren natuurlijk. Even aangenomen dat dit waar is uiteraard, slag om de arm gehouden.

2 maart 2022 om 11:20

Dan is er een andere topclub die dat wel wil betalen. Heeft niet zoveel te maken met dit talent, maar eerder een ontwikkeling in een opgeblazen sport met verschrikkelijk veel belangen. Als heel de wereld 2 jaar lang stopt met voetbal kijken, zijn we van die idiote salarissen af.

2 maart 2022 om 11:25

Zeker, alleen weet ik niet of het per se alleen maar gevolg van marktwerking is. Als je ziet wat jonge gasten tegenwoordig al willen verdienen en ook nog krijgen, is niet te geloven. Vinden zichzelf al veel te vroeg veel te belangrijk in plaats van zich eerst willen ontwikkelen. Maarja, zeg maar eens nee als je 700k kunt krijgen.

2 maart 2022 om 12:21

Fossen 'ipv zichzelf eerst te ontwikkelen'. Want dit is gebonden aan bepaalde regio? Ergens anders kan je je toch ook ontwikkelen?

2 maart 2022 om 12:41

Ducktaildo, hangt een beetje van de omstandigheden af. Een Van Persie is bij Arsenal destijds goed ontwikkeld. Die behandelden ze ook als jeugdspeler. Maar als een Gravenberch nu naar Bayern gaat, moet hij leveren. Veel minder ruimte voor ontwikkeling.

2 maart 2022 om 12:41

Fossen, als ie een contract voor 5 jaar krijgt, is ie voorlopig even onder de pannen. Maar de kans dat je hem dan kwijtraakt is idd wel vrij groot. Maar dat zal weinig met zijn salaris te maken hebben wat ie nu krijgt, maar meer wat andere clubs uit grotere/aantrekkelijkere competities dan hem aanbieden.

2 maart 2022 om 13:01

Volgens mij kan dat pas op zijn 18e, tot die tijd Max 3 jaar. Hoewel ik het fijne er niet van weet. Maar eens, dit is een recept voor ellende.

2 maart 2022 om 13:07

Klopt, een jeugdcontract mag inderdaad niet zo lang zijn.

2 maart 2022 om 11:22

Sowieso vind in het een slechte zaak van Ajax om een topper bij Anderlecht weg te halen. De clubs hebben beiden nauwe banden met elkaar via supporters en ik vind dat als je dat met elkaar hebt je niet in elkaars vaarwater moet gaan zitten. Als Anderlecht dat bij Ajax zou flikken zou Ajax dat ook niet fijn vinden ondanks het feit dat hij geen contract heeft. Weggegaan was hij dan sowieso.

2 maart 2022 om 11:27

Mwoah, weet ik niet. Als hij niet bij Anderlecht wil bijtekenen en Ajax wil aan zijn eisen voldoen, waarom zou Ajax hem dan niet mogen halen? Los van wiens schuld dat dan is dat hij daar niet bijtekent, blijft het gewoon zakelijk he. Niet Ajax' probleem.

2 maart 2022 om 11:28

Maar Anderlecht laat hem toch gewoon gaan? Ze willen terecht niet voldoen aan zijn eisen. Ik zie dit niet als dat Ajax hem daar weg kaapt.

2 maart 2022 om 11:34

@elninoo….. Anderlecht wilde niet mee gaan in z’n eisen dus dan is hij vrij om te gaan. Waarom mag Ajax hem dan niet halen. Tis niet dat ze Anderlecht dwars liggen. Wat een onzin zeg.

2 maart 2022 om 11:39

Messibazoer

Ja, ze laten hem gaan omdat ze hem niet kunnen betalen. Omdat hij buitensporig veel salaris vraagt. Ajax zit ook vaak of heeft vaak in dit soort situaties gezeten als club zijnde. Dat er spelers onhoudbaar werden omdat ze elders meer geld konden verdienen en ze de club achter lieten vanwege het geld. Recent nog Brobbey. Vanuit de spelers inzicht hun goedrecht. Maar deze jongen heeft ook een opleiding genoten bij Anderlecht. Nu kan hij de club een beetje geld opbrengen (dat hastikke welkom is voor Anderlecht gezien de situatie) en dan loopt hij voor niks de deur uit. Nogmaals is het zijn goedrecht. Maar een club als Ajax met banden met Anderlecht staat dan op pole position om die jongen op te pikken. Dat gaat er voor mij moreel gezien dan slecht in als je als Ajax zijnde bekent bent met de situatie. Jongens als Mazraoui, Gravenberch, Onana en brobbey lopen of zijn al gratis bij de club weggelopen omdat ze elders meer kunnen vangen. Daar loopt Ajax misschien wel 100 a 150 euro op mis omdat die jongens niet willen verlengen of tegen buitensporige bedragen. Als jongen die Ajax een warm hart toedraagt vind ik dat mijn club hier gewoon moreel verkeerd bezig is. Ajax werkt hier mee aan de hetze. Als die jongen(Bounida) dan de onderhandelingen met Anderlecht afhoudt door te zeggen dat hij zich wil focussen op school.. Onana, Mazraoui, Gravenberch en Brobbey kwamen met een dito smoes op te proppen om niet te willen bijtekenen. Zegt zo’n jongen dan gewoon dat ie meer geld wilt verdienen bij een andere club dan heb ik daar respect voor. Maar niet zeggen dat je je met school bezig wilt houden en dan bij Ajax in het geheim een contractje tekenen. Jammer dat Ajax daaraan meedoet terwijl ze zelf vaak op eenzelfde manier gepiepeld worden.

2 maart 2022 om 11:50

Rs84

Jawel, dat kan zeker wel. Dan begrijp je mijn punt niet. Er kunnen zeker wel spelers heen en weer worden overgenomen maar niet op de manier die ik in mijn vorige reactie uiteenzet. Als je respect voor elkaar als club hebt dan doe je dit soort dingen niet. Wees gewoon transparant naar elkaar toe. Zit niet aan elkaars jeugdopleiding als je weet hoeveel tijd en energie daarin wordt gestoken. De jeugdopleiding is de manier voor Anderlecht om er weer bovenop te komen. Anderlecht had goud in huis voor de toekomst. Maar doordat er andere clubs meegaan in dit soort bizarre praktijken raakt Anderlecht dat nu kwijt. Ajax zat jarenlang in dezelfde positie tot het wat kapitaalkrachtiger werd. Dan vind ik dit als Ajacied wel wrang om te lezen dat men moord en brand schreeuwt als Brobbey voor meer geld ergens in Duitsland gaat voetballen maar het prima is als wij klaarblijkelijk hetzelfde doen bij een club die ook haar ziel en zaligheid in haar jeugdopleiding steekt. Maar blijkbaar is er geen greintje moreel meer aanwezig. Je zou elkaar als opleidingsclubs die afhankelijk zijn van de producten die ze leveren aan de rest van de clubs juist moeten steunen.

2 maart 2022 om 12:03

Waarom zou Ajax dit niet mogen doen? Je verhaal over moreel klopt alleen als Ajax en Anderlecht de enige opties zijn en wanneer Ajax bewust zou dwarsbomen. Ook dan is het opzich prima uit te leggen dat Ajax een poging waagt. Echter lijkt het er niet op dat hij überhaupt van plan was een contract te tekenen als ik zulke bedragen lees en Anderlecht die daar niet aan wil voldoen. Was Ajax niet gekomen, had hij vast voor City of Barcelona gekozen die ook genoemd werden als opties.

2 maart 2022 om 12:11

Lunny, prima, laat hem als Ajax zijnde dan maar naar City of Barcelona vertrekken. Waar het mij om gaat is het feit dat Ajax hier meedoet aan de hetze die ze zelf vaak genoeg de das heeft omgedaan. Dat die jongen bij Ajax in een achterafkamer stiekem een contractje zit te tekenen terwijl hij tegen Anderlecht verteld dat ie zich wil focussen op z’n schoolprestaties. Dat vind ik gewoon niet netjes van Ajax als je zelf nog onderhandeld met Onana terwijl die al een contract bij Inter heeft getekend. Flik je dat bij een club als Inter, real Madrid of City als Ajax zijnde dan vind ik dat prima. Maar bij een”bevriende” club als Anderlecht met een slecht financieel huishouden vind ik dan behoorlijk lomp en op het achterbakse af. En dat zeg ik als Ajacied.

2 maart 2022 om 12:19

Elninoo; ik zie werkelijk niet in wat voor verplichtingen Ajax heeft tov Anderlecht. Omdat een aantal supporters goed met elkaar overweg kunnen? Wat een onzin zeg. Als Ajax hem wil betalen en Anderlecht niet moeten ze dat vooral doen. Toekomst zal leren wie de beste strategie hanteert

2 maart 2022 om 12:32

Robert,

Laat ik voorop stellen dat je geen enkele verplichting hebt naar Anderlecht toe. Maar je kunt wel transparant zijn naar een club die het ook moet hebben van haar opleiding. Wat er nu gebeurd vind ik echt een misselijke streek. Bounida hield Anderlecht aan het lijntje terwijl hij met Ajax onderhandelde. Of vind jij dat een chique manier van omgaan met elkaar?

2 maart 2022 om 12:35

Als Ajacied heb ik totaal geen belangstelling voor Anderlecht. Omdat er een paar supporters goed met elkaar overweg kunnen zou je als club dit soort dingen niet moeten doen zeg je. Maar dat is toch op het idiote af?

Waarom zou je als club (of bedrijf) je zaken moeten afstemmen op een groepje mensen die buiten je bedrijf staan die toevallig goed met elkaar overweg kunnen? Ik snap ergens wel wat je bedoeld hoor maar zou het wel een hele emotionele manier van beleid voeren vinden. Ben het dan ook niet echt met je eens in deze.

En Brobbey was toch een ander verhaal als deze jongeman. Brobbey was al doorgebroken in het eerste en ging naar het eerste bij RB Leipzig in de Bundesliga waar hij (wat vele al voorspelde) niet veel ging spelen. Deze jongeman verruild de ene jeugdopleiding voor de andere en kan zich bij Ajax prima verder ontwikkelen. Het geëiste salaris van 700k is absurd, absoluut mee eens, maar de overstap naar Ajax belemmerd zijn ontwikkeling in het geheel niet.

2 maart 2022 om 12:43

Elninoo

Dan heb je toch een paar reacties gemist. Ajax zit Anderlecht hier helemaal niet dwars. Anderlecht laat hem gaan, geen enkele sprake van disrespect, wegkapen, whatever.

2 maart 2022 om 12:47

Danny,

Waar het mij om gaat is dat Ajax meegaat in de hetze van het hedendaagse voetbal door exorbitant veel te betalen aan dit soort knapen en dat op een slinkse manier doet terwijl het recent gezien al meerdere malen zelf op deze manier gepiepeld is. Daar stoor ik mij aan. Er zijn nu legio Ajacieden die vertellen dat ik ongelijk heb en dat Ajax in haar recht staat dit te doen. Tuurlijk daar heeft men gelijk in. Maar ik vind de manier waarop je zo’n speler binnenhaalt dan achterbaks. Bel dan in ieder geval de club op en instrueer die jongen dat hij gewoon moet zeggen dat jij met Ajax in onderhandeling is en dat het om meer geld gaat dan Anderlecht kan bieden. Dan ben je transparant. Maar ga niet in het geniep deze jongen een contract laten tekenen en die jongen laten zeggen dat ie zich op school wil richten en daarom niet wil onderhandelen met Anderlecht. Maar dit is blijkbaar de manier die iedereen goedkeuring dunkt. Totdat het bij de eigen club gebeurd. Dan schreeuwt men moord en brand. Dat vind ik dan weer hypocriet maar dat is weer een ander verhaal.

2 maart 2022 om 13:04

Elninoo

Waar haal je toch uit dat het in het geniep is? Of slinks? Maak dat eens concreet?

Ik lees hier gewoon dat Anderlecht hem laat gaan omdat ze niet aan zijn eisen willen voldoen. Wat is er dan slinks aan wat Ajax doet?

Er zijn in het verleden echt wel slinkse dingen gebeurd. Maar ik zie oprecht niet waarom dat hier zo zou zijn.

2 maart 2022 om 13:19

Hi @elninoo,

Ik ken de achtergrond niet van deze jongen en of hij in het geniep met Ajax heeft gesproken. Mocht (let wel Mocht) dit gebeurt zijn dan is dat idd niet chique van Ajax en had het de club gesierd om idd contact met Anderlecht op te nemen om hen op de hoogte te stellen van het gebeuren alhoewel dat niet verplicht is. Maar dat vindt ik ongeacht of het Anderlecht betreft of niet.

Je eerdere betoog over dat Ajax dit niet zou moeten doen omwille van de goede onderlinge relatie is een emotionele manier van bedrijfsvoering waar ik het niet mee eens ben.

2 maart 2022 om 13:49

Vernon,
Die jongen mag vanaf zijn 15e een contract tekenen bij Anderlecht maar tekent niet omdat hij zich op school wil richten? Dus waar je je hele leven over hebt gedroomd sla je af? Dat is toch een abc-tje Vernon. Jij weet net zo goed als ik dat dat een “lulsmoes” voor, “we kijken verder waar we meer kunnen halen maar bedankt voor de opleiding.” Google de naam Bounida even en lees de talloze stukken over deze transfer. Neem ze tot je en neem vanavond de tijd om nog eens te reageren. In een artikel staat zelfs omschreven dat hij niet bepaald een hoogvlieger op school is waardoor er hoog wordt opgegegeven van een sportieve carrière. En dan laat je je contract op 15 jarige leeftijd links liggen? Voor een schoolcarrière? Je kunt mij een hoop wijsmaken maar ik vind dit verre van chique van Ajax. Nogmaals het is die jongen zijn goedrecht en Ajax handelt volgens de regels. Maar correct vind ik het niet.

2 maart 2022 om 13:55

Ik heb negens gelezen dat Ajax in een achterkamertje hem zijn kop dol heeft gepraat, maar dat zou kunnen. Is inderdaad niet netjes. Maar Ajax is 0,0 verplicht aan welke club dan ook om hen te bellen wanneer ze vrij zijn om een speler te benaderen binnen legitieme tijd. Daar is niks hypocriet aan. Onana en Brobbey zijn anders, maar in beide gevallen neem ik Inter en Leipzig niks kwalijk. Vooral Leipzig heeft gewoon keurig gehandeld. Zij wilden meer dan Ajax bieden en het was Brobbey zelf die zich gek liet maken. Men had kritiek op Brobbey (en zaakwaarnemer) omdat men voorspeld had dat hij weinig aan bak zou komen bij Leipzig, maar hele gang van zaken is gewoon volgens de regels gegaan.
Tot slot zou het toch heel dom zijn om hem te laten lopen wetende dat hij toch niet bij je 'bevriende club' blijft?! Stel hij maakt zijn potentie waar, noemt een ieder Ajax dom omdat ze hem lieten lopen terwijl hij gratis was.

2 maart 2022 om 14:11

@elninoo, makes sense Belgie is een stuk strenger dan Nederland qua school dus als je niet zo'n hoogvlieger bent zou ik me inderdaad focussen om een school in Amsterdam te vinden om de laatste jaren relaxed door te brengen

2 maart 2022 om 17:08

Misschien heb ik iets gemist, maar waar haal je de info vandaan dat ajax zeer veel salaris betaald voor deze jongen? Ik zie alleen wat hij aan anderlecht vroeg. Misschien heeft ajax zelfs wel minder geboden als anderlecht (ga ik niet vanuit). Je kunt namelijk ook afspraken maken waarbij het salaris omhoog gaat bij een debuut. Los van het feit dat ajax jonge spelers nog steeds de kans geeft. Waarbij een city bijvoorbeeld de spelers puur en alleen gebruikt om geld te genereren. Dus toch gewoon een groot verschil

2 maart 2022 om 11:24

Kan toch dat Ajax dat bedrag gaat betalen? Ajax heeft zoveel spelers die een x-aantal miljoenen per jaar verdienen. Dan is 7 ton per jaar voor een toptalent niet heel veel geld. Natuurlijk wel schrijnend voor de KKD-spelers. Wat een enorm verschil in jaarsalaris zie je tussen Jong Ajax en bijvoorbeeld Helmond Sport. Mis ik toch de oude tijden waarin topspelers van een competitie misschien 3x zoveel verdienen ipv 50x.

2 maart 2022 om 11:28

Dat Ajax het kán betalen is de vraag ook niet, de vraag is of je het moet willen. Je schept namelijk voor andere spelers ook hogere eisen, die denken ook: als hij 700k verdient, dan wil ik ook die kant op en anders zoek ik het wel ergens anders. Los daarvan is 700 ton voor een 16 jarige speler echt extreem veel hoor, vergis je niet.

2 maart 2022 om 12:22

klopt is extreem veel. dan zal ie het wel waard moeten zijn anders zal dat vast iemand zijn kop kosten..... en als ie het waard is moet je het vooral doen, als je het geld ervoor hebt

2 maart 2022 om 12:26

700 ton is inderdaad extreem veel .

2 maart 2022 om 12:46

15-16 jaar is hij. Dan is 700k extreem veel. Zijn leeftijdgenoten verdienen 6 euro per uur ofzo. Die hebben niet zijn talent, maar 700k is extreem, dat is twee keer zoveel als de minister president. En dat voor een 16-jarige.

Maar goed, marktwerking. Als ie echt extreem goed is, de nieuwe Haaland ofzo, dan is hij het misschien wel “waard”.

2 maart 2022 om 13:17

Twee keer zoveel als de minister president? De Nederlandse premier verdient zo’n 180k dus het verschil is nog wel even wat groter

2 maart 2022 om 11:24

Je haalt zaken door elkaar. Voor 7 ton wilde hij wel bij Anderlecht blijven. Bij Ajax hoeft hij dat bedrag niet te verdienen. Ajax heeft een hele goede naam in Europa en op die manier kan hij zijn waarde aardig opkrikken en zo in de toekomst meer verdienen om de gemiste tonnen eenvoudig in te lopen.

2 maart 2022 om 11:26

Anderlecht heeft ook een prima naam hoor, dat is het punt niet. Laten we niet doen alsof hij bij Ajax wel akkoord gaat met een boekenbon omdat hij per se naar Ajax moest en zou. Het is een combinatie van kans op goede ontwikkeling en toch een heel hoog salaris, anders was hij wel bij Anderlecht gebleven.

2 maart 2022 om 11:29

Hoe weet je dat hij dat bedrag niet wil bij Ajax?

2 maart 2022 om 11:30

Omdat Ajax dat soort bedragen niet aan jeugdspelers betaald. Anders gaat hij dus niet naar Ajax.

2 maart 2022 om 11:36

Ajax had eerst ook een salarisplafond van 1 miljoen voor selectiespelers. Inmiddels verdienen er spelers 4/5 miljoen, als het niet meer is. Wie zegt jou dat Ajax ook voor grote jeugdspelers geen uitzonderingen aan het maken is?

2 maart 2022 om 11:38

Je zegt dus maar wat en doet alsof het waar is.

2 maart 2022 om 11:40

@lierrse1997
Het is precies andersom, een gerucht zegt dat hij aan Anderlecht 7 ton vroeg en dan neem jij aan dat Ajax dat wel eventjes betaald. Jij creëert je eigen waarheid, niet ik.
Ajax betaald geen 7 ton per jaar aan een jeugdspeler. Hebben ze nooit gedaan en gaan ze ook nooit doen.

2 maart 2022 om 11:41

Ajax heeft een jaar geleden nog de 16-jarige Julian Rijkhoff -wat ook wel als een van de absolute toptalenten van de opleiding werd gezien- naar Dortmund laten vertrekken omdat zijn salariseisen te hoog waren. Ik weet niet precies waar die op mikte maar bij BVB verdient hij 500.000 per jaar en dat zou aanzienlijk hoger zijn dan Ajax' aanbod. Ik kan me dus niet voorstellen dat Ajax nu ineens wel dergelijke bedragen op tafel legt voor een andere 16-jarige, hoe goed Bounida ook is. Er zal vast een deal zijn waarbij zijn salaris jaarlijks toeneemt o.i.d., dat heeft Ajax in het verleden ook al weleens gedaan. Maar die 7 ton gaat Ajax zeker niet benaderen lijkt me.

2 maart 2022 om 11:44

Haha ja hoor. Hij zal bij Anderlecht 700k willen verdienen maar bij Ajax een stuk minder. Geloof je het zelf?

2 maart 2022 om 11:44

Nee ik zeg niks. Ik heb geen idee wat hij bij Ajax gaat verdienen. Net als jij. Het verschil is dat jij doet alsof je weet wat hij verlangt bij Ajax.

Ik denk wel dat geld niet zijn absolute prioriteit is, dan had hij wel bij PSG of City getekend.

2 maart 2022 om 11:44

@speedyafc,

Nee, wij zitten ons hier af te vragen wat er dan geboden is door Ajax en houden ook nog een slag om de arm van wat er van dit bericht waar is. Jij bent degene die direct roept: ''het is niet waar!'', terwijl je net zoveel informatie hebt als wij. Niemand hier neemt direct voor waarheid aan dat Ajax 700k betaalt. Er is alleen een discussie gaande of je dat überhaupt moet doen en hoe ver Ajax dan daadwerkelijk wél gegaan is. Vervolgens roep jij direct dat het onmogelijk is, terwijl het salarisplafond voor selectiespelers ook met 400% gestegen is afgelopen jaren.

2 maart 2022 om 12:04

Nee mss niet voor bounida zelf maar wel voor zijn familie. Daarom is hij weggegaan bij dat 1 agentschap omdat zijn familie 1mil tekengeld vroegen en wouter vandenhaute weigerde. Het draait allemaal om geld.

2 maart 2022 om 12:07

@fossen
Het begon toch echt met jou opmerking: 'als hij 700k eist, Anderlecht dat niet wil betalen en hij vervolgens naar Ajax gaat, gaat Ajax dan echt 7 ton betalen aan een 16 jarige jeugdspeler? Of in ieder geval in de buurt van die 7 ton? Onbegrijpelijk hoor als je het mij vraagt'.
Jij suggereert dat Ajax 7 ton gaat betalen. Ik stel dat dat Ajax dat soort bedragen niet betaald aan niet selectie spelers.

2 maart 2022 om 12:19

Als je mijn reactie citeert moet je wel alles meenemen. Niet selectief de helft.

2 maart 2022 om 12:21

Precies @SpeedyAFC

2 maart 2022 om 12:23

Laat me raden SpeedyAFC, hij gaat spelen voor 250k per jaar omdat Ajax een prachtige club is? Je praat net alsof leden van Ajax inside informatie geven aan jou.

2 maart 2022 om 12:28

Ik heb geen idee wat hij bij Ajax gaat verdienen. Hier gaat het over een gerucht wat hij wilde verdienen als hij bij Anderlecht verlengde. En dan gaan mensen aannemen dat Ajax dat wel eventjes zo op tafel legt.
Grote onzin, Ajax betaald geen 7 ton per jaar aan een niet selectie speler. Ter vergelijking, Nouri verdiende bij Ajax 250K toen die in jong Ajax speelde.

2 maart 2022 om 12:49

Speedy

Maar dat zei Ajax dus ook over hun salarisplafond voor topspelers. En die barriere is ook al een paar keer doorbroken. Jij doet alsof er nul kans is dat Ajax dit gaat betalen. De absolute onwrikbare waarheid. Maar zo werkt het niet.

2 maart 2022 om 13:43

Benzema, je redeneert nu verkeerd om, en daarmee maak je een hele grote fout. Een speler kan vragen wat hij wilt, maar het krijgen is een tweede. Jij redeneert nu vanuit die 700k, maar draai het eens om en kijk eens naar het aanbod in plaats van de vraag. Stel Anderlecht wilde niet verder gaan dan 200k per jaar en Ajax biedt 450k, is dat niet een stuk plausibeler?

Als ik mijn werkgever om een salaris van een miljoen vraag en zij dat logischerwijs niet gaan betalen, betekent dat toch niet dat ik bij mijn volgende werkgever wel dat miljoen heb ontvangen? Het kan hooguit aangeven dat de nieuwe werkgever wat verder wilde gaan dan de oude werkgever. (en zelfs dat is speculatie natuurlijk)

2 maart 2022 om 11:25

Lijkt me ook niet. Zal wel een soort stapelsalaris worden. Dat als hij onder 19 bereikt het naar een bepaald bedrag gaat en bij Jong Ajax er weer wat bijkomt. Anders zou het ook wel voor heel scheve gezichten zorgen bij de andere jeugdspelers lijkt me.

2 maart 2022 om 11:28

Lijkt mij héél sterk. Al denk ik dat eerste jaar 7 ton wel optie is met tekengeld etc erbij. Maar kijkende naar contract Nouri met 17 wat uitgelekt was (250k vast, bonus erbij en jaarlijks 50k oplopend) en geluiden rondom de keren dat die grens 'doorbroken' werd en bedragen die daar bij benoemd werden lijkt 7 ton mij niet voor de hand liggend. Dan staat morgen na tekenen een rij aan talenten die zich ondergewaardeerd voelen. 7 ton ligt in lijn met Mazraoui zijn salaris als we media mogen geloven (is van 2019 laatste verlenging) en geruchten rond eerste aanbod wat Brobbey kreeg met 18 toen hij stap van Jong Ajax naar Ajax 1 zou maken. Lijkt mij niet dat Ajax dit bedrag gematched heeft, zeker met oog op verwachting dat hij o17 of o18 gaat spelen.

2 maart 2022 om 11:32

''dan staat morgen na tekenen een rij aan talenten die zich ondergewaardeerd voelen'

Precies dat bedoel ik inderdaad, dat zie je nu al natuurlijk, met spelers als Gravenberch die enorme eisen neerleggen. Die zaakwaarnemers weten ook dat Ajax het geld wel heeft. Als je dit soort spelers extreme salarissen gaat bieden schiet je jezelf enorm in de voet. En toch lijkt het me dat Ajax wel in die buurt van die 7 ton moet komen (nogmaals, mits dat bedrag klopt he), als je ziet dat PSG en City ook interesse hadden. Die leggen dat lachend neer bij wijze van spreken dus je zult iets moeten bieden.

2 maart 2022 om 11:38

Zeker, maar Gravenberch kreeg met 16, terwijl die aansloot bij Jong Ajax en al bij eerste meetrainde, geen 7 ton. Kreeg wel met 18 toen hij al half jaar basisspeler was een heel dik contract. Zie liever dat ze met 16 onder de 4 ton blijven, zelfs voor echte toppers maar met 18 mag je ze conform sterkhouder betalen als ze tegen dat niveau aanschuren. Dat wilde ze met Gravenberch wel doen, met Brobbey bijvoorbeeld niet. Ook met Mazraoui wilde ze dat niet doen en dat is nu te laat.

2 maart 2022 om 12:06

Dank voor de duiding. De tendens is vaak dat spelers gezien worden als geldwolven of dat Ajax maar met geld strooit. Beide zie ik als onjuist. Bij de voorbeelden die jij noemt speelde de blessuregevoeligheid van Mazraoui mee en Brobbey was geen basisspeler. Dan is het logisch dat ze minder bieden dan aan Gravenberch. Aan de andere kant weten de spelers van zichzelf dat ze een bepaalde waarde vertegenwoordigen en welk salaris ze elders kunnen verdienen. Vaak komen beide partijen er dan samen uit, maar soms helaas ook niet.

2 maart 2022 om 12:52

Je kan er voor kiezen om die ontevreden spelers voor lief te nemen. Als Ajax verwacht dat deze jongen over een jaar in het eerste speelt, omdat hij zo goed is, dan zou het kunnen. Ik ken de speler zelf niet dus zou het niet weten.

2 maart 2022 om 11:58

Er zit nog wel een gaatje tussen 7 ton en 5 miljoen...

Die 7 ton is niet bevestigd. En kan maar zo zijn dat hij Anderlecht niet als ideaal vervolg van zijn opleiding ziet en daarom meer vraagt dan ze eigenlijk zouden willen.

En die jongen is 16 en echt een groot talent. Hij tekent nu voor 5 jaar. Stel dat Ajax die 7 ton nu per jaar betaald. Na 3 jaar zijn contract verlengt met nog eens 2 jaar en zijn salaris opwaardeert naar 1 miljoen. Dan heeft Ajax tot zijn 21e (met nog 2 jaar contract) hem 4,1 miljoen betaald. Als Ajax hem dan kan verkopen voor 30 miljoen dan is het toch helemaal geen verkeerde investering?

Ik denk dat ze hier in Engeland niet eens over zouden twijfelen. Dat doen ze jaarlijks met 10tallen talenten. Als dit verhaal bij 1 op de 6 talenten lukt dan verdien je er nog aan.

2 maart 2022 om 12:27

@paulr_1982, dit is sws een fout van de bron. Je kan niet voor 5 jaar tekenen op deze leeftijd

2 maart 2022 om 12:31

Dat dacht ik ook, maar dat verandert niet zo heel veel aan mijn verhaal. Want dan kan Ajax hem na 3 jaar een nieuw contract voor 4 á 5 jaar laten ondertekenen.

2 maart 2022 om 12:57

Na 3 jaar is hij dan transfervrij en is het de vraag of hij bijtekent. Dat is wel het risico. Hij kan dan of nog meer geld willen of een stap terug op zoek naar speeltijd. Ik denk dat deze jongen ook niet jong doorbreekt door zijn beperkte fysiek en dan heb je er al helemaal niets aan gehad.

2 maart 2022 om 12:18

Ik denk ook niet dat Ajax hem 7 ton gaat betalen. Ik denk dat Ajax hem een soortgelijk contract als Nouri aanbied. Hij start bij een bepaald bedrag+bonussen en dat stijgt per elftal dat hij hoger komt te spelen met hetzelfde bedrag aan bonussen. Er zal dan ook een belofte zijn gemaakt dat wanneer hij zijn doorbraak heeft gemaakt in het eerste dat ze weer om de tafel gaan om zijn contract open te breken en te verlengen.

2 maart 2022 om 12:21

Wat ik hier nooit zo goed aan snap is wat nou het probleem precies is? Wij doen in de samenleving allemaal ons best om de beste arbeidsvoorwaarden te verkrijgen en als voetballers dat willen zijn het geldwolven ect.

Die jongen vind dat hij dat waar is en diegenen die het wil betalen kan zijn diensten verkrijgen. Niks meer dan ruilhandel en de beste voorwaarden voor jezelf creëren is niks mis mee.

2 maart 2022 om 13:07

@jajoh89

Ik vind ook niet dat die speler iets verkeerd doet. Mbappe doet ook niks verkeerd als hij die 100 miljoen tekengeld pakt.

Het probleem is meer maatschappelijk. Dat kan binnen een club zijn (scheve gezichten, en terecht), maar ook breder in de samenleving. Een jongen van 16 die goed kan voetballen maar nog niet eens in de buurt van het eerste elftal komt, verdient al het dubbele van de minister-president en het 20-voudige van een agent of een verpleegkundige. Daar vind ik maatschappelijk ook wel wat van.

Ja.. Belachelijk of niet. Als iemand het er voor over heeft, zou ik het ook vragen.

Ja ach ik snap het ergens ook wel weer, zou hetzelfde proberen ook als je ziet welke clubs nog meer interesse hebben. Beetje flauw en niet heel netjes om dit zo openbaar te maken als club vind ik.

Kan mij niet voorstellen dat Ajax 7 ton gaat betalen aan zo'n gozertje.

2 maart 2022 om 11:25

Dat doet Ajax ook niet, het is wat de speler aan Anderlecht vroeg, niet aan Ajax.

2 maart 2022 om 11:30

Hoe weet je dat hij het niet aan Ajax vroeg? Dat is slechts een aanname. Zeker gezien het feit dat City en PSG ook geïnteresseerd waren lijkt het me heel sterk dat hij bij Ajax wel akkoord gaat met 350k.

2 maart 2022 om 11:32

Ajax betaald dat soort bedragen niet aan jeugdspelers. Heel eenvoudig dus. City en PSG kunnen bieden wat ze willen alleen weet een jeugdspeler bijna zeker dat hij daar niet het eerste elftal gaat halen.
Je zakken vullen op je 16de kan altijd maar het loopt zelden goed af. Kan je beter eerst doorbreken bij een Europese subtopper om daarna de top proberen te halen.

2 maart 2022 om 11:33

Volgens die redenatie had hij dus uitstekend bij Anderlecht kunnen blijven, maar dat deed hij niet. Enige reden is dan geld.

2 maart 2022 om 11:37

Als Ajax vervolgens komt die je minder geld biedt maar meer perspectief dan kan dat gewoon hoor. De jeugdopleiding van Ajax staat nogal goed bekend namelijk en met de recente prestaties is het voor dat soort jochies ook een droom stap om te maken.

2 maart 2022 om 11:39

Alsof de opleiding van Anderlecht niet hoog aangeschreven staat. Ik geloof wel dat dit een stap vooruit is hoor, maar dit gaat voor een groot deel gewoon om geld.

2 maart 2022 om 12:50

@tvl11 kan toch een combinatie zijn van de 2? Iets meer geld en meer perspectief? Ik geloof niet dat Ajax 7ton voor een jeugdspeler gaat betalen. Bron? Het recente verleden van Ajax. Geen garantie voor de toekomst i know maar wel een referentiekader.

2 maart 2022 om 13:24

De opleiding van anderlecht staat nog goed aangeschreven maar anderlecht zelf de laatste jaren niet. Zoals ze zeggen verdient de sterkhouder van anderlecht 700k. Bij ajax is dat 7x zoveel ongeveer. Dus zal zijn volgende salaris bij ajax als hij doorgebroken is waarschijnlijk hoger liggen dan bij anderlecht. Ook zal hij bij ajax eerder de stap naar een topclub kunnen maken dan bij anderlecht aangezien die club op dit moment in een redelijk diep dal zit. Ik denk dat dit gewoon een kwestie is van iets verder nadenken voor de meeste. Nee ajax gaat hem nu geen 700k betalen. Dat heeft het zeer recente verleden bewezen. Maar uiteindelijk zal hij bij ajax meer kunnen verdienen dan bij anderlecht en hij zal in de toekomst grotere kans hebben om naar een topclub te gaan. Misschien dat ze daarom ook meer geld van anderlecht zouden willen omdat de sportieve kansen op dit moment bij anderlecht vrij matig zijn.

2 maart 2022 om 11:31

Waarom niet? Dit is blijkbaar een toptalent en meerdere grote clubs zitten erachteraan. Ajax heeft zijn positie te danken aan het opleiden van talenten en ze voor veel geld te verkopen aan de absolute top, als deze jongen over vijf jaar eventueel 50 miljoen gaat opleveren kun je nog wel een paar jeugdspelers binden voor dat geld. Het voelt natuurlijk absurd dat zo'n jongen op vijftienjarige leeftijd zeven ton gaat verdienen omdat hij eventueel veel geld gaat opleveren in de toekomst, maar ik zie het Ajax best wel doen. Ze zitten goed in de slappe was (ook in het eerste worden hele riante salarissen betaald) en geld maakt wel een beetje geld in deze.

2 maart 2022 om 13:18

Hij kan maximaal voor 3 jaar tekenen nu, dus de kans op een vette transfersom is daarmee ook kleiner.

Ik vind het maatschappelijk gezien scheef, maar zo zit de voetballerij nou een keer in elkaar. Als Ajax echt denkt dat deze jongen een topper wordt, dan is het economisch goed te verantwoorden om hem nu voor veel geld vast te leggen.

2 maart 2022 om 12:07

Is al sinds zijn 7de echt een youtube sensatie die zijn tegenstanders helemaal doldraaid. ook al een paar keer met Touzani wat opgenomen , als deze jongen ook maar half zo goed wordt als ik denk dat hij gaat worden is 7 ton per jaar echt een koopje hoor .

Is de wetgeving veranderd? 16 jarigen mogen toch geen 5 jarig contract tekenen in Nederland? Daarnaast betwijfel ik of ajax zo'n bedrag zal betalen, maar helemaal uitsluiten doe ik het niet.

Hopelijk redt hij het bij Ajax want dat hij veel talent heeft staat echt buiten kijf. Fysiek is hij alleen wel nog niet echt klaar voor voetbal bij het eerste elftal.

Dus dit wordt eerder een verhaal Unuvar lijkt me persoonlijk. Tot je 19-20 bij jong Ajax spelen en dan moeten strijden tegen een aankoop van een miljoen of 15.

Zeker met de integratie van een jong Anderlecht in 1B volgend seizoen vind ik het qua toekomstperspectief een ietwat vreemde stap, al is het ook niet zo dat hij naar City of PSG gaat natuurlijk.

2 maart 2022 om 11:29

Ik denk dat je toch wat vaker nar Ajax moet kijken. Op het middenveld van Ajax speelde Klaassen en Gravenberch opgeteld dit seizoen al 63 officiële wedstrijden. En het wordt nog veel meer.
Kortom, aanvallende middenvelders uit de Ajax jeugd kunnen zeer eenvoudig het eerste elftal halen.

2 maart 2022 om 11:39

Ik wist niet dat Gravenberch een aanvallende middenvelder was. Weer wat bijgeleerd vandaag.

En we zien aan Unuvar dat je heel eenvoudig het eerste elftal haalt.

2 maart 2022 om 11:40

@speedyafc, Gravenberch is ook zo'n 30 cm langer en 30 kg zwaarder dan deze jongen. Fysiek kon hij op zijn 16e al prima mee met de volwassenen

2 maart 2022 om 11:43

@lierse1997, wat trouwens bij Unuvar ook speelt is zijn conditionele problemen. Naast klein heeft hij helaas ook een vrij kleine motor. Had hij eigenlijk in de jeugd ook al issues mee. Heeft Bounida ook soortgelijke problemen?

2 maart 2022 om 11:44

@lierse, Gravenberch speelde zelfs nog regelmatig vanaf linksbuiten met 16, ook nog spits zien spelen in de o19 (niet zijn positie, haha). Maar is in Jong Ajax meer controlerend gezet, was ervoor stuk offensiever dan nu.

2 maart 2022 om 11:46

Fysiek is die echt nog lang niet klaar voor voetbal bij het eerste elftal, maar dan gaat het vooral over lengte en fysieke kracht. Persoonlijk heb ik geen idee hoe het met zijn conditie zit (ik heb hem echt niet vaak zien spelen en dat is tegen jeugdspelers).

2 maart 2022 om 11:46

@lierse1997
Blij je bijgeschoold te kunnen hebben. Ajax speelt 4-3-3 met de punt naar achteren, een nummer zes die de gaten dicht en twee middenvelders die penetreren in de zestien van de tegenstander. Dat noemen we aanvallende middenvelders.
Waar de ene speler het niet red wil niet zeggen dat een ander het ook niet gaat redden. De jeugdopleiding is een trechter waarvan er maar heel weinig daadwerkelijk het eerste elftal halen. Het heeft dan geen zin appels met peren te gaan vergelijken.

@primetime
Niemand weet of deze jongen het gaat redden. Lijkt me dat hij net als Nouri hard moet werken aan zijn fysiek en duelkracht. Vandaar ik er ook niet aan twijfel dat Ajax geen 7 ton aan hem gaat betalen.

2 maart 2022 om 11:51

Ik noem een aanvallende middenvelder een 10, wat bounida kan zijn. Sowieso is het een nutteloze vergelijking van twee spelers die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn. En daarom per definitie een slecht voorbeeld.

2 maart 2022 om 11:53

@lierse1997, ja fysieke kracht en lengte was inderdaad al duidelijk. Unuvar had namelijk ook in de jeugdelftallen al moeite om de wedstrijd vol te maken.

2 maart 2022 om 11:33

Ik begrijp ook niet dat die jonge gasten altijd zo snel willen vertrekken. Ik bedoel, hij kon blijkbaar 300K verdienen bij Anderlecht en dat op 16 jarige leeftijd. Met de wetenschap dat hij bij Anderlecht echt wel zijn kansen in het eerste zou gaan krijgen en op die manier speeltijd kon krijgen, waarmee hij ervaring opdoet. .

Hij zou dus een traject zoals Lukaku, Tielemans, Praet of Dendoncker gaan volgen, toevallig jongens die allemaal een degelijke tot heel goede carriere aan het uitbouwen zijn.

Lijkt me nu dat hij eerder de Musonda route kiest... op jonge leeftijd eerder het financiele boven het sportieve laten primeren. Zeker omdat Ajax tegenwoordig toch ook gewoon zonder aarzelen 10-15 miljoen betaald voor een versterking (en als die dure versterking niet voldoet, dan kopen ze gewoon een nieuwe...)

2 maart 2022 om 11:36

1.62 en 48 kg, dat is lichter dan Ünüvar op die leeftijd. Verschil is ook wel dat Bounida met u16 speelt en Ünüvar met 15 meeste g/a had in de voorjaarsreeks o19 en Ajax o19 daarmee kampioen maakte. Bounida gaat tijd nodig hebben en is simpelweg niet zo ver als Ünüvar (of andere types als Gravenberch bij Ajax eerder en Doku of Duranville bij Anderlecht) en dat is ook totaal niet erg. Niet elke speler hoeft met 16 klaar te zijn voor tweede ploeg of zelfs eerste ploeg. Een Fitz-Jim route lijkt mij top. Fitz-Jim speelde met 15 mee bij AZ 1 op trainingskamp, sloot hier bij de o17 aan en had best wat moeite aan te haken, via o18/o19 nu goed niveau bij Jong Ajax en nogsteeds pas 18 en bijna 50 potjes voor Jong Ajax al met een hele positieve voorbereiding bij Ajax 1. Die gaat ook pas rond 20 klaar zijn voor Ajax 1 is verwachting, dat is vergelijkbaar met hoe Nouri en De Jong ervoor stonden paar jaar geleden. Traject zoals Gravenberch/rensch die met 17 al veelvuldig basis stonden zit er met bouw van Bounida niet in vrees ik.

2 maart 2022 om 11:41

Nee erg is het inderdaad zeker niet. Het gaat wel geen makkelijke route worden, want zoals ik aangeef gaat hij tegen heel dure spelers moeten concurreren.

Als het echt zo'n groot talent is kan Ajax best een gokje wagen. Wordt het binnen 4 jaar een eerste elftal speler, levert hij al snel tussen de 5 en 7 miljoen op. Terwijl het je 2,8 miljoen aan salaris heeft gekost. Is het dan nog steeds een super talent, kan je langzaam aan denken aan gigantische winsten.

Ongelofelijk. Geef je die jongen zo'n omkadering, alle vertrouwen en steun en krijg je het zo terug in je gezicht. Heeft bij ons leren voetballen... Maar goed. Blij dat dit bestuur niet meer meegaat in dit soort eisen. Zou een Lavia blij zijn nu op de bank bij City? Overigens veel respect naar de jeugdleiding van Ajax. Grote hype. Ik moet het allemaal nog zien. Deze eisen geven me alleszinds niet veel vetrouwen in de mensen rond hem. Wens hem verder het beste bij de vrienden uit Adam.

2 maart 2022 om 11:37

@tuskii: inderdaad.

Als je nu kijkt naar Tielemans, Lukaku, Praet of Dendoncker (om er maar 4 te noemen). Dat zijn jongens die, ondanks alle interesse op jonge leeftijd, hun eerste stappen bij Anderlecht gezet hebben en die op die manier een mooie transfer verdiend hebben naar het buitenland.

Deze jongen lijkt me voor de Musonda-route te kiezen... De hype verzilveren en het financiele boven het sportieve zetten. We zullen zien waar hij binnen 3 jaar staat maar dit zijn praktijken die ervoor zorgen dat ik er een hard hoofd in heb... ondanks het feit dat hij supergetalenteerd is.

2 maart 2022 om 12:09

Ik moet toegeven dat ik niet volledig op de hoogte ben van het Belgische voetbal, maar de situatie van het Anderlecht waar deze jongens in speelden is toch niet helemaal vergelijkbaar met het Anderlecht van nu? Voor zover ik het me kan herinneren was Anderlecht toen nog de absolute topploeg in België terwijl ze nu al moeten strijden om überhaupt Europees te spelen.

2 maart 2022 om 12:31

Bwoah, bij Lukaku volg ik je nog. Bij de rest was het al een pak minder. Toegegeven we wonnen nog wel eens we titel maar voetballend (en achteraf gezien ook organisatorisch) was hrt al een pak minder. Spelers die jij noemt konden toen het verschil maken oa. Ik moet zeggen dat het voor de jeugd nu net mss meer het moment is om door te groeien. Zie Amuzu,stroeyckens, debast, etc

2 maart 2022 om 13:09

Praet kwam onder Van den Brom ook nog wel echt in een fantastische ploeg terecht.

In Amuzu zie ik het trouwens absoluut niet. Want die gaat niet plots een eindproduct ontwikkelen.

2 maart 2022 om 15:18

Klopt, hij en el hadj zijn echt niet goed bezig. Wil vooral Stroeyckens, arnstadt en kana meer zien spelen

2 maart 2022 om 16:03

El Hadj is nog jong, die moet je nog niet afschrijven vind ik.

En Kana is inderdaad ook wel eens speciaal geval. Die had een hype rond zich heen hangen die nu ook bij de bast terug te vinden is, maar de laatste speelt die amper. Wel jammer want er zit zeker veel potentie in.

2 maart 2022 om 12:20

@Tuskii heeft al mogen spelen bij het 1ste lavia, CL gespeeld. En was vorig jaar bij de EDS van city uitgeroepen tot speler van het jaar. Ik denk dat lavia een wijze beslissing nam ondanks ik anderlecht fan ben. Maar langs de andere kant ben ik blij want ga al meer dan 15jaar naar man city kijken toen het kon. En als het terug kan ga ik terug kijken. Het blijft altijd jammer dat ze vroeg vertrekken.

2 maart 2022 om 12:32

Weet ik. Maar toch minder dan hij zelf had verwacht denk ik. Overigens niks mis met zo'n keuze. Ik snap het ook wel. Grote club en evengrote zak geld. Echter kan ik me niet voorstellen dat er iets beter is dan basisspeler worden in het eerste en door de grote poort vertrekken. Kom je toch ook anders toe bij zo'n topclub lijkt me. Maar dit is mss mijn supportershart dat spreekt

Die 7 ton danst al een tijdje rond in dit verhaal rond deze speler. Het klinkt ook een beetje arbitrair en bizar hoog voor een jeugdspeler.

Ik geloof niet dat Ajax hem dit heeft gegeven. Hij haakt daarbij direct aan bij de onderkant van het eerste en slaat heel Jong Ajax bijna over qua salaris.

In een eerder stuk zei Haesaert ook dat in eerste instantie het geloof in het project er moet zijn alvorens Ajax met het grote geld over de boeg komt. De max voor een jeugdspeler ligt bij Ajax op 3 ton per jaar. In het jonge verleden hebben ze dit plafond wel eens doorbroken, maar dat was om spelers binnen te houden; die hebben zich al kunnen laten zien.

2 maart 2022 om 11:42

Je laatste 2 zinnen is dus ook wat ik zo vreemd vind. Hij gaat als Ajax wilt voldoen aan wens dus meer verdienen dan spelers op zijn positie bij hogere teams, die hij er niet uit gaat spelen op eerste oog. Dan rest met 18 bij verlengen ook enkel een miljoenensalaris terwijl met bouw van Bounida dan jong Ajax voor de hand liggender is.

2 maart 2022 om 11:48

Er zijn wel verhalen dat hij veel meer overtuigd was van het project Ajax dan Anderlecht en dat daarom het financiële minder belangrijk is. Als het hem echt om het geld ging, dan had hij ook wel getekend bij de echt rijke clubs lijkt me.

Of die verhalen waar zijn, is maar de vraag natuurlijk. Maar het lijkt wel binnen het beeld te passen dat er over de financiën van jeugdspelers van Ajax gecreëerd wordt in dit topic.

2 maart 2022 om 12:21

Onderschat element hier is dat itt wat mensen denk Amsterdam voor die familie bekend is. Ook familie Nouri zou rol hebben gehad hierin en is sterke Marokkaanse community in Amsterdam. Gaan ook wel wat geruchten dat Vader en Broer Ajacieden zijn, zelf heeft Bounida regelmatig in Ajax spullen (met #34 natuurlijk) geposeerd online ook. Zal niet de doorslaggevende factor zijn maar het kan wel helpen, bij Anderlecht zat die jongen ook meer dan prima. Was daar het knuffelkind, bij Ajax staan er al talenten te springen om te testen hoe goed hij nu écht is. Benieuwd of hij die status ook binnen Ajax af kan dwingen, dat gaat niet meevallen.

Lekker signaal naar andere jongens dan in hetzelfde team. Dat is vragen om problemen of hij moet direct bij de A kern aansluiten, maar dat kan ik mij niet voorstellen op 16 jarige leeftijd..

is er geen begeleiding rond om deze jongen? of zijn die zo geld belust dat het ze niks kan schelen, laat dat jochie (want dat is het gewoon nog) eerst zijn school afmaken en dan lekker bij anderlecht laten ballen, als hij echt zo goed is dan komt die grote overstap vanzelf wel.
en als een club als ajax dit soort bedragen gaat betalen dan staat binnen de kortste keren heel de jeugdopleiding bij contractbesprekingen te wijzen naar het salaris van deze jongen en dat ze daar ook bij in de buurt willen zitten.

2 maart 2022 om 12:00

Blijkbaar zit er een goede omkadering rond hem.

Het kan natuurlijk ook een spelletje zijn van de familie. Ze zien meer in het project van Ajax (wat gewoon kan en waarschijnlijk ook gewoon juist is) en vragen daarom een onredelijk bedrag aan Anderlecht.

2 maart 2022 om 13:28

dat is ook een optie inderdaad. ik weet ook niet voor hoelang een 15-16jarige een profcontract mag tekenen, als hij een een 4-5 jarig contract krijgt van 700K per jaar is dat nogal wat als hij blijkt te mislukken.

2 maart 2022 om 13:59

Dit is dus precies wat de media nu schetst, en mensen vallen er blind voor. Hij heeft een uitstekende omgeving die zijn carrière tot in de puntjes hebben uitgestippeld. Maar 1 artikel in de media en het beeld is totaal omgekeerd. Een beetje nuance dames en heren, Ajax weet heus wel wat ze aan het doen zijn, en als ze vinden dat hij 700K waard is, dan is dat ook zo. Niemand zal het erover hebben als hij over 6 jaar voor 70 miljoen naar Liverpool vertrekt. Al moet dat nog blijken natuurlijk of hij wel zo goed is, maar de beelden zijn uiterst hoopgevend.

I rest my case ik zei dit een paar artikels terug en werd voor gek verklaard. Ik ben een belg, dus zie dat kereltje vaak genoeg voorbijkomen en volg anderlecht al heel veel jaren. Maar goed toen ik het zei was het niet waar. Daar heb je het 700k dus ja ajax zal flink moeten gaan dokken voor hem.

We kunnen er toch vanuit gaan dat Ajax dus 700k gaat betalen voor een jongen van 16. Hij vroeg dat bij Anderlecht kreeg het niet. Waarom zou hij dan voor een minder salaris opeens wel bij Ajax willen spelen? Hij weet ook dat Ajax meer financiële middelen heeft.

Ik mag niet hopen dat dit waar is. Dat je dat op die leeftijd durft te vragen. Daar gaat het al fout met die gastjes. Hebben totaal geen besef van de waarde van geld, van hoe het er in het normale leven aan toe gaat. En is er een keer kritiek op ze na een slechte wedstrijd zijn ze gelijk boos en lullen ze over respect. Voetbalwereld is totaal de weg kwijt. Een ander deel van de wereld op dit moment ook trouwens maar das een ander verhaal.

Real koopt ook talenten van 16 en die krijgen geen 700k per jaar, maar per maand😅

2 maart 2022 om 14:24

ja en rusland valt een buurland binnen, betekent dat dat een ander land dat dan ook maar moet gaan doen alleen dan een groter land binnenvallen?

Mooi om te zien dat alles zonder onze grote vriend Marc gewoon nog doorgaat. Als ik het zo lees is dit een prima aanwinst voor de jeugd. Dat hij bewust voor Ajax kiest is ook positief want dan wil hij doorbreken in het eerste. Goed bezig weer in Amsterdam.

2 maart 2022 om 13:31

voor dat salaris hoop ik dat hij aansluit bij de A selectie, de echt grote spelers staan er ook met 16jaar al.

Mensen geloven alles blindelings, ik ken zijn familie toevallig, hij heeft ook veel familie in Amsterdam, dat speelde ook een grote rol voor zijn keuze voor Ajax, net als Ouaali, Overmars en de broer van Nouri.

7 ton is een grote grap, Ajax gaat dat ook niet betalen. Maar zo heeft de media wel direct een beeld geschetst van een 16 jarige geld wolf. Dat klopt voor geen meter, je kan hem vergelijken met Nouri, hij wil alleen voetballen, alles daarbuiten kan hem geen f’,cl schelen.

2 maart 2022 om 14:27

Als hij alleen wil voetballen dan had hij bij fc bal op het dak om de hoek kunnen gaan spelen, en anders had hij gewoon bij anderlecht kunnen blijven, die hebben immers ook een goede jeugdafdeling, dat hij nnar een andere club uit gaat kijken heeft er dus alles mee te maken dat hij (zijn omgeving) vindt dat hij te weinig krijgt.

2 maart 2022 om 19:44

Zo een jongen droomt van de CL, dat krijg je bij Ajax en niet bij Anderlecht.

Vind het wel toevallig dat die nu op dit moment gelekt wordt. het lijkt er op dat iemand niet tegen zijn verlies kan. Het moet nog blijken of dit allemaal nog klopt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren