Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Raiola zou een logischere TD voor Ajax zijn dan Sneijder en Seedorf’

Laatste update:

Sjoerd Mossou stelt dat de afgelopen tien jaar de functie van technisch directeur te gecompliceerd is geworden om de baan toe te vertrouwen aan voormalig profvoetballers als Clarence Seedorf en Wesley Sneijder. De oud-Ajacieden werden de voorbije dagen geopperd als opvolger van Marc Overmars als directeur voetbalzaken van Ajax. Mossou benadrukt dat oud-profvoetballers niet per definitie geschikt zijn voor functies in de directie.

“Nog niet zo lang geleden had het best gekund. Voetbal was nog een vrij overzichtelijke wereld, waarin de technisch directeur een scout naar Scandinavië of Rio stuurde, even zijn oude trainer belde en vervolgens een contract afsloot. Zaakwaarnemer een hand, speler een hand. Klaar”, schrijft de journalist in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Johan Cruijff leefde nog, de man die vond dat juist voetballers het talent hadden om allerhande topfuncties te bekleden, desnoods rechtstreeks vanaf het veld, hup, aan het werk.”

“Nog vlug een avondcursusje aan de 'Johan Cruyff University' en je was er helemaal klaar voor.” Mossou wijst erop dat het internationale topvoetbal niet alleen een miljardenbusiness is geworden, maar ook ‘een ondoorzichtige wereld vol duistere dwarsverbanden, politiek, internationale netwerken, schimmige belastingconstructies en machtige zaakwaarnemers'. “Transfers zijn niet eenvoudig meer te beklinken. 'De top van het Europese voetbal is House of Cards geworden. In achterkamertjes wordt een onnavolgbaar spel gespeeld.'

Een goed netwerk zegt niet langer alles meer, zo legt Mossou uit. “Hartstikke leuk als je José Mourinho of Andrea Pirlo nog van vroeger kent, maar het topvoetbal speelt zich achter de schermen af in een totaal andere dimensie.” Ervaring bij clubs als bijvoorbeeld FC Utrecht of AZ hoeft tegenwoordig niet veel te betekenen. “Je koopt er weinig voor als je opeens moet schakelen tussen Jorge Mendes, Real Madrid, Fluminense, vijf fiscaal juristen en een mysterieuze Braziliaanse investeringspartij.”

Mossou stelt dat zaakwaarnemer Mino Raiola in dat opzicht juist een geschikte technisch directeur zou zijn, al beseft hij dat dit niet realistisch is en ook niet voor de hand ligt. “Het is dat Mino Raiola met serieuze gezondheidsproblemen worstelt, en in Amsterdam moeten ze er niet aan denken natuurlijk, maar in veel opzichten zou hij een logischer technisch directeur voor Ajax zijn dan Sneijder en Seedorf.'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sneijder en Seedorf zijn beiden in het verleden uitgekotst door de supporters van Ajax en dan zouden ze nu de club uit de brand moeten helpen?

Ik zou liever ergens werken waar mensen wel loyaal zijn. Raiola gaat dit natuurlijk ook niet doen.

19 februari 2022 om 09:48

Waarom werd Seedorf uitgekotst wat heeft hij dan in het verleden gedaan?

19 februari 2022 om 09:51

Toen hij met Milan moest spelen in de ArenA werd hij door 40.000 supporters uitgefloten in plaats van geëerd als oud-winnaar. Ik weet niet waarom. Was toen wel echt heel pijnlijk om te zien.

19 februari 2022 om 10:36

Dat zijn in mijn ogen geen supporters .

19 februari 2022 om 12:24

Ik was bij deze wedstrijd. Hij werd inderdaad door een deel uitgefloten, maar er was een groter deel wat juist applaus had voor Seedorf. Jammer dat dat nooit benoemd wordt.

19 februari 2022 om 12:47

Klopt het was echt een kleine deel, hij kreeg juist meer applaus dan dan hij werd uitgefloten. Waarom moet men altijd overdrijven. Seedorf heeft Ajax wel vroeg verlaten, maar het was een jaar dat ze alles wonnen. Dus ja, nooit gekke geluiden gehoord betreft Seedorf bij en na Ajax....eigenlijk heeft hij overal waar hij was een redelijke goede indruk achtergelaten.

19 februari 2022 om 12:53

@joost Prinsen: Ik kan me herinneren dat bijvoorbeeld Egbert van der Laan hard werd uitgefloten door het Ajax publiek tijdens de uitreiking. Na zijn dood werd zijn naam echter door het publiek gescandeerd. Werd zelfs een echte Ajacied genoemd.

Meningen, vooral van supporters, kunnen makkelijk veranderen. Het is gewoon afhankelijk van de persoon hoe hij er mee omgaat.

19 februari 2022 om 14:06

40.000 supporters. Wat een overdreven aantal. Cijfers die net zo uit de duim zijn gezogen als de bewering dat Ziyech toentertijd zogenaamd door heel het stadion werd uitgefloten, terwijl het een klein deel van de mensen betrof..

19 februari 2022 om 09:58

Seedorf is 1 of 2x uitgefloten door het Ajax publiek maar volgens mij had dit meer te maken door zijn prestaties in Oranje.

De laatste x dat Seedorf met Milan in Amsterdam aantrad kreeg hij een staande ovatie.

19 februari 2022 om 10:36

Waarom zouden supporters van Ajax prestaties in Oranje leidend vinden?

19 februari 2022 om 11:09

Goede vraag, waarschijnlijk omdat er tussen het Ajax publiek ook supporters zitten die het Nederlands elftal een warm hart toedragen? Gullit is hetzelfde overkomen.
Seedorf is door het psv publiek ook al eens uitgefloten.

Trouwens, Erik Engerd hier boven verteld niet het complete verhaal. Nadat Seedorf werd uitgefloten heeft de supporters vereniging onmiddellijk afstand genomen van deze actie. Het was ook niet 40000 man/vrouw die hem uitfloot, ik was nl zelf aanwezig. Wanneer er meer fluiters zijn dan mensen die applaudisseren dan overstemd het fluiten het applaus.

En als Erik Engerd zegt, waarom zou hij een club uit de brand helpen die hem eerder uitgefloten heeft? Guess what, Seedorf is bij Milan ook eens uitgefloten door eigen publiek en wie stond er een x-aantal jaar later voor de groep....🙄

19 februari 2022 om 10:20

JoostPrinsen. Ik denk niet dat dat de voornaamste reden is dat deze 2 niet als TD aan de slag gaan hoor ( sterker nog Sneijder heeft al laten doorschemeren wel te willen ). De voornaamste reden zal zijn dat ze totaal niet de kwaliteiten van een TD hebben en Ajax dus totaal niet geinteresseerd zal zijn in deze 2 opties.

19 februari 2022 om 12:16

Zou gewoon Marco van Basten nemen

19 februari 2022 om 12:27

Uit de brand helpen? Beide spelers hebben alleen maar zelf aangegeven dat Ajax ze mag bellen voor de functie van TD. Dat lijkt me toch iets anders dan een club 'uit de brand helpen'.

19 februari 2022 om 14:27

Een tuinkabouter als sneider td .dat is toch die man die dronken over auto's heen liep.dat is toch geen td

19 februari 2022 om 14:28

Een tuinkabouter als sneider td .dat is toch die man die dronken over auto's heen liep.dat is toch geen td

19 februari 2022 om 12:54

@Joost Prinsen kap eens met Sneijder en Seedorf. Gaan het niet worden. Het moet iemand met enige ervaring worden en ook nog een beetje een netwerk. Als je dan perse een Ajax verleden wil hebben, dan zou ik eerder Maxwell polsen. Die heeft in iedergeval 5 jaar ervaring als assistent TD, en dat netwerk neemt hij ook wel mee aangezien het 5 jaren bij PSG zijn. Die is in iedergeval wat spelletjes gewend en weet wat erbij komt kijken om gewilde talenten en spelers over te halen. Daarnaast spreekt hij zijn talen. Dus waarom precies als eerste Sneijder en Seedorf riepen is mij onduidelijk.

Enige wat Raiola vooral aan denkt is zijn portomonee.

Hoe kan deze man opeens geschikt zijn? Corrupte bende krijg je dan. Spelers uit zijn eigen netwerk (zogenaamd alles over gedragen aan oa Rodriguez) binnenhalen, wat spelen en vervolgens als gek verkopen.

Wordt gewoon een soort corrupte Trump. Als president continue zijn hotels laten boeken of resort.


Raiola heeft met veel vestuurders oorlog.


Ach ja kranten moeten ook geschreven worden.

19 februari 2022 om 09:59

Ik denk dat je hierin het punt mist. Wat Mossou probeert te zeggen is dat het transferspel veel ingewikkelder is dan 10 en zeker dan 20 jaar geleden. Jongens als Sneijder en Seedorf hebben daar 0,0 ervaring mee en zijn dus ongeschikt voor zo'n positie. Ik zou als ik Ajax was Veldmate of Hamstra naar voren schuiven, als jongens als die van Liverpool niet haalbaar blijken. Zij kennen de club, hebben in het verleden laten zien hoe goed ze talent herkennen en kennen het transferspel over de hele wereld.

19 februari 2022 om 10:02

dat denk ik ook, ervaring in het transferspel is van groot belang.

19 februari 2022 om 10:41

Wat heeft die Hamstra nou echt bewezen dan? Zoveel talent heb ik de laatste vijf jaar nou niet gezien bij Heerenveen. Denk dat hij als ondersteuning vooral naar Ajax werd gehaald wegens zijn ervaring als zowel TD als hoofd jeugdopleiding, aangezien hij zich vooral met de hoogste jeugd bezighoudt

20 februari 2022 om 03:51

Het is helemaal niet ingewikkeld. Pure logica op het absolute basisniveau. Het enigste probleem misschien is dat niet iedereen het snapt. Daardoor kunnen mensen als Raiola er abnormaal rijk mee worden, terwijl ze minder voorstellen dan de laagst opgeleide advocaat. Uiteraard met het grootste respect naar een dergelijke advocaat.

19 februari 2022 om 10:01

Raiola heeft met veel bestuurders oorlog omdat hij het maximale voor zijn cliënt eruit haalt iedere keer. Zijn goede eigenschappen voor een technisch directeur. Als ik een zaakwaarnemer zocht had ik ook Raiola gekozen de man haalt het beste eruit wat erin zit.

19 februari 2022 om 11:36

Als je kijkt naar welke spelers hij in zijn stal heeft doet hij het gewoon uitstekend. Er bestaat geen zaakwaarnemer ter wereld wiens spelers bij elke club slagen. De balans bij Raiola is gewoon enorm goed en hij heeft meegewerkt aan veek succesvolle spelerscarrieres

19 februari 2022 om 12:53

Ik denk niet dat hij het stokje aan iemand anders zal overdragen en hij pakt veel meer money nu. Nee die gaat het niet achterlaten....bij hem is echt alles voor Bassie.

19 februari 2022 om 13:07

Ik denk oprecht niet dat geld an sich een drijvende kracht van Raiola is. Hij lijkt mij op iemand die gedreven is door te winnen, beter te doen dan de ander. Zeg maar iemand die nooit genoegen neemt met 50/50, maar per se voor 49/51 moet gaan.

Ik kan Mossou echt goed volgen in de type TD die hij voor ogen heeft. Ik denk dat hij 100 procent gelijk heeft. Raiola zie ik echter alleen als een heel slecht voorbeeld, omdat hij meer gericht is op successen op korte termijn.

19 februari 2022 om 12:07

Je doelt denk ik op Biden en Pelosi wiens zonen in het bestuur zitten van Oekraïense energiebedrijven. Dat terwijl Biden z’n zoon drugsverslaafd is en gelogen heeft op een aanvraagformulier om een vuurwapen te kopen. Dit is openbare informatie. En dan nog niet te spreken over hoe hij bewust de Amerikaanse economie weer in de ellende gestort heeft van het niveau van toen Obama president was. Et cetera, et cetera. On: Moussou stelt dat Raiola de kennis en vaardigheden heeft om TD te zijn. Niet meer niet minder. En dat is gewoon waar. Raiola weet hoe het spel werkt, tot in detail. Want hij maakt daar zelf op zeer hoog niveau onderdeel van uit.

Haha bij deze pizzabakker staat Jeroen Verhoeven sowieso op doel!!

Raiola is geweldig als zaakwaarnemer. Niet altijd voor clubs, maar voor de spelers haalt hij er altijd het maximale uit. Maar ik denk niet dat er een goede TD in hem schuilt voor Ajax.

Denk dat Ajax gewoon opzoek zal gaan naar iemand met een verleden bij Ajax en dan kom je denk ik toch al gauw uit bij iemand als Seedorf, Sneijder en een beetje in die categorie. Sneijder hoef ik ook niet, niet vanwege uitspraken die hij in het verleden over Ajax en Utrecht heeft gedaan want dat maakt mij niets uit als Ajacied. Maar ik zie gewoon geen goede TD (en trainer) in hem en heb op de een of andere manier dan het idee dat hij er een beetje de kantjes vanaf loopt.

Zelf vind ik Seedorf gewoon de beste kandidaat. Hij is dan niet bij iedereen geliefd en heeft een enorm ego, maar zelf ben ik een enorm fan van hem. Heeft ook een master afgerond tijdens zijn loopbaan als voetballer op het Bocconi universiteit en heeft daar vooral dingen over management geleerd, terwijl hij ook o.a. een voetbalclub, een raceteam, vastgoed en weet ik veel wat allemaal in zijn bezit heeft (gehad) en echt wel een groot netwerk heeft.

Vind ook altijd wel dat hij weet waar hij het over heeft, als je hem hoort praten over het voetbal en zakelijk gezien. En zijn loopbaan als trainer is dan nog niet echt geslaagd, maar misschien dat hij nu een andere functie ambieert en zo slecht heeft hij het nou ook weer niet gedaan als trainer. Bij AC Milan zat er duidelijk een stijgende lijn in de prestaties en steeg AC Milan van plek 15 naar plek 8 en liepen ze Europa League-voetbal net mis, maar Seedorf won 11 van de 22 wedstrijden en speelde er 2 gelijk met echt wel een heel matig AC Milan.

Helaas kreeg Seedorf daar geen tijd en werd hij na 6 maanden ontslagen en vervangen door Filippo Inzaghi, die vervolgens veel slechter presteerde dan dat Seedorf deed. Ook bij Deportivo la Coruna zat er duidelijk een stijgende lijn in de resultaten, want toen Seedorf daar begon stond Deportivo muurvast op de laatste plek in de La Liga en uiteindelijk werden ze 18de en degradeerden ze alsnog maar liepen ze handhaving echt op 'n haar na mis maar ze hadden toen ook pech dat ze in 4 van de laatste 6 wedstrijden tegen Sevilla, FC Barcelona, Valencia en Atlético Madrid moesten spelen die toen allemaal voor het kampioenschap en/of CL-voetbal speelden en die teams hadden natuurlijk veel meer kwaliteit.

Al speelden ze volgens mij tegen Valencia en Atlético nog gelijk als ik mij niet vergis. Maar nogmaals, Seedorf heeft een groot ego maar dan nog vind ik hem een goede kandidaat en wie weet ambieert hij wel een andere functie dan trainer zijn en als Ajax echt iemand met een Ajax-verleden wilt (het idee wat ik wel sterk heb) dan vind ik Seedorf echt de beste kandidaat.

Ook als Ajax iemand zonder een Ajax-verleden wilt, lijkt Seedorf mij de beste kandidaat. Want iemand anders kan ik niet bedenken. Zou Seedorf dan wel aanstellen met Hamstra ernaast, die meer ervaring heeft en Seedorf een hoop van kan (bij)leren.

19 februari 2022 om 10:29

Nee. Gewoon Overmars opnieuw installeren. Is overdreven zwaar gestraft.

19 februari 2022 om 10:43

Haha, zal ten goede komen van de werksfeer

19 februari 2022 om 17:27

En in 1 klap al je sponsors kwijt zijn. Al zouden ze het willen, het kan nu gewoon niet. Misschien over een paar jaar, na de nodige excuses, therapie etc.

19 februari 2022 om 11:29

Denk je dat Seedorf bereid is om te leren van Hamstra? Daar ligt denk ik de crux.

19 februari 2022 om 13:42

Daar zou inderdaad nog wel wat problemen kunnen ontstaan, maar misschien dat Seedorf zijn trots opzij kan zetten en kan samenwerken met Hamstra? Ik hoop het in ieder geval wel en ook al is Hamstra misschien geen grote naam maar hij heeft als Td/hoofd opleidingen wel vrij goed werk verricht bij SC Heerenveen en Vitesse.

19 februari 2022 om 12:15

Prachtig verwoord!!

19 februari 2022 om 14:15

Ik zal op je eerste zin gelijk reageren met Bouy en Ihataren. Hij haalt er altijd het beste voor zichzelf uit, de hoogste commissie.

19 februari 2022 om 19:01

Mooi verwoord en ik ben voorstander. Waar je alleen vandaan haalt dat Seedorf een groot ego heeft weet ik niet. Ik heb hem toevallig drie keer ontmoet, en elke keer was hij daarbij heel gewoon met juist oprechte interesse en aandacht naar anderen, niet zichzelf. Bij weinig andere voetballers gezien. Hij doet ook heel veel maatschappelijk werk, zonder daarbij de publiciteit te zoeken.
Dat gezegd hebbende, vraag me af of hij juist wel gehaaid genoeg is om in die rol te fungeren. Weet niet hoe hij zakelijk is maar kan me juist voorstellen dat hij te veel met anderen meedenkt, wat misschien niet altijd goed is aan de onderhandelingstafel.

Naja opzich is extreem succesvol zaakwaarnemer een stuk relevanter voor je cv dan je traptechniek. Denk alleen dat je bij best wat clubs direct al de gunfactor mist met hem als technische man.

19 februari 2022 om 10:50

Kun je je voorstellen. Een club wil een bankzitten van Ajax kopen en beseft dat ie met Mino om de tafel moet gaan zitten om een mooie deal te maken?

19 februari 2022 om 12:58

@migi: Ik denk dat Mossou doelt op zijn kwaliteiten dat hij weet hoe hij het spel moet spelen. Ik geloof oprecht dat Raiola bij Ajax gehaat wordt. Toch staat de deur voor hem altijd wagenwijd open. Dat komt omdat hij zich telkens onmisbaar weet te maken.

19 februari 2022 om 14:25

Ja dat bedoel ik. Raiola weet echt wel hoe het werkt op dat gebied. Meer dan oudvoetballers.

19 februari 2022 om 16:23

Ik denk dat er maar weinig aan gunfactor is bij wie dan ook, de voetbalwereld is een miljoenen business je gaat dan niet zomaar kado's weggeven.

Helemaal niet aan gedacht maar Raiola is helemaal niet zo raar om als TD te hebben. Heeft veel ervaring omtrent contracten en op de transfermarkt, je krijgt er een nieuw netwerk bij en los van dat is hij gewoon erg zakelijk ingesteld. Veel vinden hem walgelijk als zaakwaarnemer, maar tuurlijk denk je dan ook om je eigen portemonnee. Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik ben voor!

19 februari 2022 om 10:59

Dat is wel raar, want hij staat er niet objectief in. Het rijmt niet met een stal eigen spelers vertegenwoordigen. Toen Van Geel wegging bij Feyenoord zou Rob Jansen 'helpen' met de zaken die Sjaak Troost tijdelijk op zich nam. De realiteit was dat er spelers van Jansen binnenkwamen voor bizarre salarissen (Narsingh bijvoorbeeld, 1,4 miljoen euro) en dat spelers uit zijn stal die al bij Feyenoord zaten voor bizarre salarissen werden verlengd (Jørgensen 1,7 miljoen euro). Rob Jansen was een Trojaans paard. Hoe zou het lopen met Raiola die Mazraoui en Gravenberch vertegenwoordigt?

19 februari 2022 om 13:10

@bobiku29: Helemaal waar. Overmars kon heel goed de visie van Ajax vooropstellen. Ik kan me niet voorstellen dat een Raiola zijn eigen belang makkelijk overboord gooit.

19 februari 2022 om 13:43

Raiola is gewend spelers voor miljoenen te verhandelen en daar zelf heel veel aan te verdienen. Dat gaat u ij echt niet voor een club doen.
Goede optie is Keje Molenaar, zelf profvoetballer geweest en als jurist werkzaam.

Volgens mij leest Sjoerd Mossou onze reacties.
Beide punten van hem, zijnde Raiola alsook de functie van TD, heb ik recentelijk hier geschreven en uitgelegd.
Mooi man

19 februari 2022 om 11:22

Klopt. Groetjes Sjoerd

Derksen had het laatst over Keje Molenaar voor vd Sar maar zou hij ook niet voor Overmars kunnen???

19 februari 2022 om 11:03

In wat voor functie dan ook: het is in ieder geval een intelligente, integere, bescheiden en sympathieke man die zakelijk verstand heeft. Ik zou hem zonder twijfel aannemen voor een vacante positie

19 februari 2022 om 11:08

Ja daarom, Keje is geen domme man, weet alleen niet of hij op financiële vlak gehaaid is.

Haha, of het haalbaar, realistisch is of überhaupt hij de kennis en kunde heeft, zou het toch een stunt zijn. Het is een beetje samenwerken met de vijand. Dan blijven ineens al die talenten na een gesprek.

Heeft Mossou niet door hoeveel Raiola als zaakwaarnemer verdient ofzo? Het zou bizar zijn om dat op te geven om ergens technisch directeur te worden.

Alsjeblieft zeg, alledrie niet.

Nog niet zo lang geleden zat er een oud-voetballer op de stoel van de TD bij Ajax. En volgens mij zitten er verschillende oud voetballers bij verschillende clubs in het binnen en buitenland in de functie als TD bij hun club.
Dat de voetbalwereld is veranderd dat klopt, maar ook de voetballers veranderen mee . Het is al lang niet meer zo dat de voetballer na zijn carriere een sigarenwinkel begint.

Waardige opvolger voor Mr. Dickpic. Raiola zou logisch zijn om De Ligt, de Vrij, Dumfries, Malen, Wijndal aan te trekken en van Ajax weer structureel top 8 van Europa te maken.

Het is bijna alsof Sjoerd ook het stuk gelezen heeft van Michael Cox, van afgelopen november.

Raiola opperen is raar. Net zo raar als het stuk "hij haalt het maximale eruit voor zijn spelers". Gast werkt hoofdzakelijk uit eigenbelang, waardoor het maar de vraag is of hij professioneel genoeg zou kunnen handelen bij Ajax of het gaat gebruiken als zijn eigen handelshuis.

19 februari 2022 om 13:12

Ik denk oprecht dat Mossou goed zit met het type TD dat hij voorstelt, ipv primair letten of de toekomstige TD een 'echte ajacied' is. Ik gaf hierboven echter hetzelfde aan als jij: Raiola is een slecht voorbeeld, omdat het niet iemand is die zijn eigen belang overboord zal gooien.

19 februari 2022 om 13:23

Er een echte clubman neerzetten is inderdaad onzin. Dat kan hooguit een leuke extra zijn, maar niet meer dan dat. Dat klopt.

Wél denk ik dat het een vereiste moet zijn om bekend te zijn met topsport. Desnoods op een lager niveau, want het is en blijft een andere wereld. Dat stuk over de juristen is natuurlijk onzin, want de club heeft ook z'n eigen juristen of kan deze inhuren. Dat is het probleem natuurlijk niet. Zie bv Mateu Alemany, heeft jaren en jaren gewerkt bij Mallorca in verschillende functies en verricht tot nu toe meer dan prima werk bij Barça. Is geen Barça-man en heeft nooit professioneel gevoetbald, maar kent de voetbalwereld wel goed.

19 februari 2022 om 13:40

Volledig mee eens. Ook wil ik erbij toevoegen dat het iemand is die de zienswijze van de club moet dragen: oog hebben voor jonger talent, kansen geven aan spelers zich te ontwikkelen en zich op de lange visie te richten. Als een persoon deze waarden deelt, dan maakt het echt niet uit waar hij vandaan komt.

19 februari 2022 om 16:21

@almogaver, als hij hoofdzakelijk uit eigenbelang handelt waarom lopen dan praktisch alle spelers met hem weg? Paar jaar terug in een groot interview in de Quote gaf Raiola duidelijk aan wat zijn methode is. Hij vraagt wat de speler wil, dat kan bijvoorbeeld financieel onafhankelijk zijn of juist een carrière gericht op sportief succes. Welke keuze de speler dan ook maakt hij haalt altijd het maximale eruit voor zijn spelers. Dat hij zelf ook geld verdient is niet gek toch? Het is immers zijn werk.

Wat een kletspraat zeg. Ik zie ook geen enkele reden waarom Railoa zelf zoiets zou willen.

Mocht Van der Sar alsnog vetrekken en Keje Molenaar als Algemeen Directeur bij Ajax gevraagd worden... dan zou ik een belletje naar Volendam ook niet heel vreemd vinden. Ik denk dat Wim Jonk als TD geen gekke optie is. Hij heeft geen rancune naar de club. Alleen naar Van der Sar en Overmars.

Raiolla hoe verzin je het zeg. Die man is qua salaris duurder als de beste speler. En dat 2 of 3x ofzo

Veel mensen lezen alleen de titel en niet artikel. Hij zegt niet dat Raiolla het moet worden, maar zegt juist dat dit geen realistische keus is. Hij zegt alleen dat er ook andere eigenschappen bij komen kijken dan alleen voetbalkennis en connecties in de voetbal wereld. En dat een type als Raiolla deze eigenschappen meer bezit dan een gemiddelde ex-voetballer. Gaat om allerlei belasting constructies, fair play regels, dealen met investeringsmaatschappijen, juristen, entourage van spelers, contract kennis etc.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren