Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barça op driver’s seat in transferrace: 20 miljoen loon, 40 miljoen commissie’

Laatste update:

Barcelona gaat zijn boekje te buiten voor Erling Braut Haaland, zo meldt Sport. De Catalanen zetten alles op alles om de 21-jarige topspits van Borussia Dortmund komende zomer binnen te halen. Haaland moet de absolute leider worden van het nieuwe Barcelona, dat bereid is om alle eisen van de Noorse goalgetter in te willigen, zo heeft Joan Laporta inmiddels aan hem gecommuniceerd.

Barça weet dat de concurrentie in de strijd om de handtekening van Haaland gigantisch is: aartsrivaal Real Madrid klopt nadrukkelijk op de deur, terwijl ook Paris Saint-Germain en Manchester City worden genoemd. Haaland kan Dortmund komende zomer verlaten voor een gelimiteerde som van 75 miljoen euro, een bedrag dat voor geen van de geïnteresseerde clubs een probleem is. De komende maanden zal de doelpuntenmachine, in Duitsland goed voor 80 goals in 79 duels, een beslissing nemen. Volgens Sport neigt Haaland in ieder geval naar Spanje.

Laporta stelt alles in het werk voor el gran objetivo, het grote doel. De president wil Haaland de onbetwiste sterspeler van Barcelona maken, zowel op het veld als daarbuiten, bijvoorbeeld in uitingen op sociale media. Het is een rol die de internationale uitstraling van de centrumspits zal vergroten en die hij bovendien minder snel zal krijgen bij een van de concurrenten. Bij Real Madrid zal bijvoorbeeld ook veel aandacht uitgaan naar Kylian Mbappé, die naar verwachting wordt overgenomen van Paris Saint-Germain.

Barcelona is herstellende van een enorme financiële crisis, maar Haaland zal daar niets van merken. Hij kan voor twintig miljoen euro per jaar de bestbetaalde speler van de club worden en wordt extra beloond voor individuele topprestaties en het binnenhalen van prijzen. Daar bovenop komt een torenhoge commissie aan zowel zijn zaakwaarnemer Mino Raiola als zijn vader Alf-Inge. L'Équipe schatte die kosten eerder op twee keer twintig miljoen euro. Door aan alle wensen te voldoen wil Laporta ook de economische slagvaardigheid van zijn club aantonen.

Laporta gelooft dat ook het sportieve aspect Haaland zal aanspreken. Met grote talenten als Pedri, Gavi, Ansu Fati, Ferran Torres en Nico González kan Barcelona in zijn ogen werken aan een elftal dat weer meestrijdt om het winnen van de Champions League. Bovendien spiegelt hij Haaland voor dat Barcelona de perfecte plek is om te jagen op de Ballon d'Or. Lionel Messi won de prestigieuze prijs zeven keer in Catalonië en ook Ronaldinho, Ronaldo, Rivaldo en Hristo Stoichkov behaalden de prijs in Barcelona-shirt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit komt van Sport niet serieus nemen dus.

19 februari 2022 om 00:46

Waarom roepen mensen dit altijd? Er werken betrouwbare journalisten bij Sport en onbetrouwbare journalisten. Degene die dit nieuws heeft gemeld (Ferran Correas) is een hele betrouwbare journalist als het om Barça gaat.

19 februari 2022 om 01:24

Schei een partij uit. Als je Sport en EMD serieus neemt, dan ben je zelf niet serieus te nemen. Deze kranten zijn net stilstaande klokken.

19 februari 2022 om 01:31

De krant zelf kan je inderdaad niet serieus nemen. Maar zoals ik al aangaf zijn er ook gewoon veel betrouwbare journalisten die bij Sport werken. Ik weet echt wel welke journalisten betrouwbaar zijn en welke niet. Ferran Correas is gewoon een hele betrouwbare journalist als het om Barça gaat.

19 februari 2022 om 07:37

Dan is Sport als geheel dus geen betrouwbaar medium, als je zelf maar moet uitvogelen wie je wel en niet kunt geloven.

19 februari 2022 om 11:21

Sport verdedigen wanneer het onbetrouwbaar genoemd wordt Niveau wordt met de dag droeviger.

Ik weet dat ze vaak dingen melden die iemand als jij leuk vind en graag wil geloven dus dan is wensen dat ze geloofwaardig zijn aanlokkelijk maar Sport is een grap van een medium.

Deze journalist meldt dat Haaland 20 miljoen vraagt terwijl elk medium onder de zon, inclusief mannen als Romano en Di Marzio al 6 maanden melden dat ie 40-50 miljoen vraagt. Betrouwbaar ja? De man lult gewoon wat en gebruikt niet eens geloofwaardige cijfers.

19 februari 2022 om 11:27

De meest betrouwbare journalisten bij Sport zoals Toni Juanmarti en Ferran Correas zijn heren die samenwerken met Romano en Di Marzio😂. Deze heren plaatsen echt niet zomaar wat. Maar als Sport meldt dat er een voorakkoord is met Madrid voor Haaland zijn ze natuurlijk wel betrouwbaar.

19 februari 2022 om 11:33

Gek dat Romano en Di Marzio dan zeggen dat Madrid Haalands grote prioriteit is. Datzelfde Nou dat artikel, itt dit artikel wordt bevestigt door andere media, voornamelijk Duitse en Noorse. Dan heeft het meer weg van de waarheid dan dit cowboy verhaal dat door geen enkele andere bron wordt bevestigt.

19 februari 2022 om 11:47

Waar heeft Romano dit gezegd als ik vragen mag? Dat over Di Marzio klopt, dat heb ik ook gelezen. Ik wil best geloven dat Madrid Haaland’s favoriete bestemming is, maar als ik het laatste nieuws moet geloven van onder andere Sky Sports en betrouwbare bronnen rond Real lees ik alleen maar dat Real Haaland wil in 2023 en niet nu. Haaland gaat natuurlijk echt niet wachten en die vertrekt gewoon deze zomer.

19 februari 2022 om 15:56

Nee. Die zeggen niet dat Madrid Haaland wil in 2023 en niet nu. Die zeggen dat Perez Haaland heeft gewacht om nog een jaar bij Dortmund te blijven. Dat zou Madrid het beste uitkomen zowel financieel als met Benzema. Als Haaland echter deze zomer wil vertrekken staan ze gewoon mee voorop met een zak centjes.

Zou ik echt bizar vinden als Barca Haland kan halen. Die club zou niet eens moeten denken aan het halen van zulke spelers in deze situatie.

19 februari 2022 om 00:40

Ik zie het gewoon gebeuren

19 februari 2022 om 00:49

en dat zeg jij als Real madrid supporter? Die maakte ook de gekste uitgaven in de galactico tijdperk

19 februari 2022 om 00:54

Gast Real Madrid heeft zijn zaken goed op orde, dat is bij Barca niet het geval..

19 februari 2022 om 00:58

Zou ik ook zeggen als Florentino de president van je club is, Real Madrid is 1 van de 50 bedrijven onder zijn bewind.

19 februari 2022 om 01:09

Maar wel uitgaven waarbij schulden, omzet en kosten in balans bleven. Een schuld hebben is geen probleem; van leningen aan elkaar hangen is puur wanbeleid en dan hoor je dit soort spelers niet te kunnen halen voor die bedragen. Sterker nog, dat geld is er ook helemaal niet. Ze geven uit wat ze op dit moment bij lange na niet hebben.

19 februari 2022 om 01:26

Laten we vooral het begin van Perez niet vergeten, waarbij hij een bepaald terrein verkocht aan de stad tegen een achterlijk hoge waarde. Dat riekte volle bak naar corruptie. Club stond op het punt van omvallen destijds.

19 februari 2022 om 11:05

Real Madrid heeft een net transfe spend van ongeveer 240 miljoen de voorbije 10 jaar. Dat is 4/5 keer minder dan clubs als City, United, Barca.... Zelfs clubs als Arsenal en Everton doen veel slechter. Staan ze pas 25e mee in heel Europa terwijl ze in die 10 jaar op nummer 1 of 2 staan qua omzet.

Wellicht nadenken voor je wat roept?

19 februari 2022 om 13:33

@rowdy

Dit is nou bij uitstek een supergekleurde sneer. Ik ben voor Barcelona en heb (dus?) helemaal niks met Real Madrid. Maar de uitgaven van Madrid zijn altijd een stuk beter gedekt geweest dan die bij Barcelona. Als de inkomsten bij Madrid grote uitgaven dekken, dan is er niks aan de hand. Bij Barcelona is dat allemaal anders de laatste jaren. In plaats van naar je vijand een sneer uit te delen heeft het veel meer nut om bij je eigen club te kijken. Ik vrees in elk geval op deze manier voor het voortbestaan van Barcelona.

19 februari 2022 om 17:24

Wat riekte naar corruptie is uitgebreid door de heksenjagers van de EU onderzocht. Niks onregelmatigs gevonden. Grond stijgt in waarde als het eerst aan de zoom van de stad ligt, maar met het voorbijgaan van enkele decennia plotseling in het financiele centrum van een grote stad als Madrid komt te liggen. Dan gaat het in de verkoop voor 480 miljoen, en is het nog een koopje, terwijl de club ermee uit de nood geraakt. Corruptie? Ja dat hoor je wel vaker in dit soort deals. En dan roepen tegenstanders dat maar al te graag. In dit geval helaas voor de tegenstanders: niks aan de hand. Slim zakendoen van een slimme zakenman. Wellicht niet zo slim als Laporta want die krijgt veel opmerkelijkere dingen voor elkaar.

20 februari 2022 om 03:49

Slimme zakenman m'n reet :D Een handige harrie met voldoende connecties in de politiek. Dit is gewoon onderdeel van de cultuur daar, zoals Ayuzo nu of Casado. Of wat te denken van het gegeven dat de spaanse staat weer miljoenen en miljoenen in zijn bedrijf (abertis, gekocht door ACS dat van tito Floren is) heeft gestoken omdat het winst(!) heeft misgelopen door corona. Geen omzet, winst! Datzelfde bedrijf waarvan in de papieren van Barcenas staat dat het illegaal geld heeft gegeven aan PP. Dezelfde man die hardop heeft gezegd te bepalen welke journalisten hun werk kunnen uitoefenen en welke niet. Wanneer de staat hem niet heeft gered, heeft ie met twee projecten al 850.000.000 verlies geleden (perthus en Escombreras). Of wat te denken van Project Castor, waarbij de staat hem voor 1,5 miljard euro heeft gered.

Maar goed, terug naar "het niet rare" volgens jou. Eerst de grond verkopen aan de stad tegen een belachelijke prijs en vervolgens de stad zo ver krijgen dat jouw bedrijf de rechten heeft om erop te gaan bouwen. Een bedrijf dat miljarden aan staatsteun heeft gekregen.

Dat kan natuurlijk boekhoudkundig makkelijk zat weggewerkt worden, waardoor het niet illegaal is. Maakt het niet minder corrupt, natuurlijk Wederom, onderdeel van de cultuur daar. Willen wijzen naar Laporta is helaas geen tegenargument.

19 februari 2022 om 01:00

Ik ben er ook geen fan van, maar ergens begrijp ik ook wel dat je geld moet uitgeven om geld te verdienen. Als je straks geen goede spelers hebt komt er niemand naar het stadion en ga je sowieso kopje onder.

19 februari 2022 om 01:04

Juist. Hoeveel miljarden schuld heeft Real ook alweer?

19 februari 2022 om 11:06

0.029 aan netto schuld. Nog vragen?

19 februari 2022 om 12:07

@mik1959, dom roepen terwijl je letterlijk niks weet over de situatie van Real Madrid. Real is in een uitstekende staat momenteel. Je leeft volgens mij nog in 2005 ofzo. Want dit Real is echt wel gezond en heeft de pandemie als een van de weinige met zwarte cijfers doorstaan.

19 februari 2022 om 13:36

@miki

Zo te zien ben je mede-barca-supporter. We moeten echt ophouden te proberen met goedkope sneren naar Madrid de aandacht af te leiden. Het gaat gewoon slecht bij ons, en daar moet de aandacht heen. Leningen moeten terugbetaald worden. Barcelona glijdt daar alleen maar mee af. Dit is echt onhoudbaar tenzij er ergens een extern wonder gebeurt.

19 februari 2022 om 01:06

Nja wellicht dat ze daarom alles op alles zette om Messi kwijt te raken, Griezzy, Suarez ervoor, Coutinho en co. Hadden allen giga salarissen, het een en ander moet nog gefixt worden maar dan zouden ze zomaar Haaland kunnen halen. Zeker als hij ook zelf graag wil. En vind het prima, zolang Mbappe maar naar Real komt. Tuurlijk wil je Haaland ook en Perez gaag er alles aan doen maar een clash der titans zoals voorheen lijkt me ook gewoon weer geweldig.

19 februari 2022 om 01:14

Het salaris van Griezmann, Suarez, Messi en Coutinho bij elkaar is al voor ruim 80 a 90 procent weggevallen en nog moesten er concessies gedaan worden om Ferran Torres in te schrijven. In de zomer al grote problemen met Aguero en Memphis. De club heeft dat limiet aldoor tot het uiterste opgerekt. Dat betekent dus ook dat er puur op salariskosten in combinatie met de verplichte bezuinigingen nauwelijks ruimte is. Het is dus niet zo dat ze de komende zomer ineens weer blind kunnen spenderen, integendeel. Een transfer als deze gaat gewoon negatief op de balans. Dat geld is er simpelweg niet. De club hangt al van leningen en spelersconcessies aan elkaar.

19 februari 2022 om 01:21

Ze hebben door de nieuwe lening van pas geleden het transfer voor Ferran mee gefinancierd, wat al belachelijk is.

19 februari 2022 om 01:07

Juist. Hoeveel miljarden schuld heeft Real ook alweer? Wie is er verantwoordelijk voor de absurde transfersommen en salarissen van Hazard en Bale. Het leven is dankzij Perez heel mooi in Spanje en op de golfbaan

19 februari 2022 om 01:16

Het grote verschil is dat Real Madrid het kan lijden en weten wanneer ze de hand op de knip moeten houden (en dat hebben ze gedaan). Dan kun je miskopen als Hazard en Bale slikken (al doen ze financieel pijn) en toch Mbappe halen zonder grote financiele risico's te nemen. Dat is heel wat anders dan van leningen aan elkaar hangen en astronomisch veel geld uitgeven voor een ster, terwijl dat geld er helemaal niet is. Het feit dat je dat verschil niet belicht of nuanceert, is best lachwekkend.

19 februari 2022 om 02:11

Bale is geen miskoop die man heeft zijn waarde wel getoond.

19 februari 2022 om 08:58

Idd heeft ze aan een volgende CL geholpen 3x achter elkaar iets dat barca niet gelukt is. Met hun topbeleid, maar ja barca heeft altijd meer gemogen als een andere club europees gezien. FFP is gewoon een grap, iets dat de clubs leert is leen tot je erbij neervalt, en dan leen je voor de oude schulden af te betalen en spreid je de nieuwe lening. En dan koop je haaland, en dergelijke met geld dat je niet hebt.

19 februari 2022 om 09:05

FFP is inderdaad een grap, anders had City wel een paar jaar uitgesloten geweest van Europees voetbal

19 februari 2022 om 09:28

Het probleem betreft City is dat de documenten van City niet op een zuivere manier zijn bemachtigd waardoor het juridisch erg lastig is om tegen op te treden

19 februari 2022 om 10:49

Klopt gooner je hebt het helemaal correct onrechtmatig papieren vergaard. Je wil toch ook niet de bak in draaien op een onrechtmatige manier. Of wel soms hector?

19 februari 2022 om 11:12

Nogmaals: 0,029 miljard schuld (net debt). Nog vragen?

19 februari 2022 om 15:43

Aqua, je weet dondersgoed dat wij het niet over netto schuld hebben. Totale schuld van Barca ligt inderdaad hoog, en Real heeft niet 3x zo weinig uitgegeven als Barca ( ligt rond de 2x). Barcelona heeft een e n o r m e injectie gekregen door de sponsordeal met Spotify. Verder is er door het wegvallen van de salarissen van Messi, Griezmann etc veel geld bespaard. Tebas heeft het halen van Haland als ‘behaalbaar’ bestempeld. Wie zijn jullie internethelden dan om te roepen dat Barcelona een walgelijke club is? Effe vergeten dat een moordende dictator Real altijd heeft geholpen in zijn tijd?

19 februari 2022 om 16:01

Ik ben Aqua niet.

Netto schuld is het enige dat er toe doet. Die is inderdaad niet 3x zo weinig als Barca, die is 20x zo laag als Barca. 670 miljoen net debt vs 29 miljoen net debt.

Barca heeft niet 3x zoveel uitgegeven als Madrid maar eerder 4x zoveel de voorbije 10 jaar met een net transfer spend van 840 miljoen vs 240 miljoen oid.

Die e-nor-me injectie is peanuts gezien deze cijfers. Spotify vervangt niet 1 sponsor maar meerdere sponsors en betaalt in totaal 23 miljoen meer dan Barca de voorbije jaren verdiende aan die sponsors samen. Die 23 miljoen meer is voornamelijk voor de naamrechten van het stadion. Mooie som maar niets baanbrekend gezien de schulden en uitgaven.

Tebas heeft letterlijk gezegd dat Barca er financieel verschrikkelijk voor staat en grote transfers allicht niet mogelijk zijn. Madrid daartegenover heeft financieel voorbeeldig gehandeld tijdens Corona en is in staat zowel Mbappe als Haaland te halen volgens hem.

Wauw zeg, een hele comment en niets klopt erin (behalve dat van die dictator). Best een prestatie hoor. Je krijgt een ster van de juf

19 februari 2022 om 08:54

@losBlancos1999 kloot zou idd heel bizar zijn als zij hem kunnen halen. Mega schulden, spelers moeten gigaloon inleveren en dan komt laporta doodleuk af met we GAAN haaland ff halen en betalen wat hij wil. Ja de comedy cup is begonnen. En ja als haaland dat doet is die uber dom. Maar ja laporta is een grotere ziekte voor de club als bartomeu. Laporta is de voorzitter die messi buiten smeet, koeman buiten forceerde en niks van transfers gunde. En de zandbak coach komt en hop de portemonee open voor spelers. Hilarisch dit barca, fc wibra zou beter zijn. Maar ja ff haaland, kounde, mss mbappe ook nog en pau torres, messi terug halen, en nog een paar en we spelen precies fifa.

Is toch niet normaal hoe dit überhaupt kan. Schuld was in de 1,nogwat miljard……MILJARD. Mijn cluppie zakt meer en meer weg!

Te zot voor woorden deze bedragen, en gezien hoe Barca te werk gaat hoop ik alleen al dat Haaland nooit naar Barcelona gaat
Wat zijn ze die club aan het slopen. Was altijd een van mijn favorieten clubs maar krijg er steeds meer een hekel aan

19 februari 2022 om 00:41

Omdat ze Haaland willen hebben krijg je een hekel van ze? Ze hebben toch gewoon recht om een speler te kopen…

19 februari 2022 om 00:57

Ja maar hoe geen geld, geen beleid.
Trieste club aan het worden. Barcelona komt in een val terecht en verdienen Haaland niet. Ga maar eerst alles op eerlijke manier doen. Laporte out. Maar goed mijn sympatie is deze club allang kwijt.

19 februari 2022 om 12:50

Bij Messi was het ook ‘we lossen al je eisen in’. Samen met dure transfers zijn ze net beland waar ze vandaag staan. Ook toen werd ons wijsgemaakt dat dat te verantwoorden was. Duidelijk nog geen lessen geleerd dus. Lijkt mij sterk dat de rest van de selectie dan nog gaat inleveren. Of dat een Araujo verlengt aan kortingtarief.




Laporta moet eerst orde op zaken stellen, maar nee Laporta wilt doorgaan met wanbeleid...

wat al door gaat door Torres voor immense grote bedrag te halen van 55 miljoen, een Traore en Piere voor half jaar te huren overbodige spelers waar je zelf al in de gelederen al hebt.

Nou moeten talent als Ferran Jutglã£â  en Abde op de bank zitten voor deze passanten en je hebt dembele die de jeugd in de weg zitten... Laporta pakt de fans in waardoor hij als held wordt gezien en men trapt erin topen ogen in.

Halaand halen met zo grote schuld zou een schande zijn.



19 februari 2022 om 00:43

Bij Barcelona is er geen orde op zaken stellen, er moet kwaliteit staan en voor prijzen meedoen.

19 februari 2022 om 00:45

En dus korte termijn denken en nog verder van huis zijn? Barca kan beter eerst de problemen aanpakken vooraleer ze doorgaan met het wanbeleid.

19 februari 2022 om 00:48

Nee, want dan wordt je net als Milan of Valencia ect, en Real heeft ook gewoon schulden. Iedere club heeft schulden alleen Barcelona heeft er gewoon te veel. Florentino Perez stort ieder jaar 500 miljoen bij Real Madrid met al zijn bedrijven en vastgoed.

19 februari 2022 om 00:51

Ja want Barca doet nu mee om de titel wil je zeggen? Nee gaan plaats 4 sowieso wel halen waren Adama en Pierre niet voor nodig hoor..

19 februari 2022 om 01:18

Als je van leningen en spelersconcessies afhankelijk bent om te overleven, moet er wel degelijk orde op zaken gesteld worden. Dit is pure blufpoker en je hoeft geen econoom te zijn om de gevaren ervan te erkennen. Echt lachwekkend om als supporter de loerende gevaren zo makkelijk weg te wuiven dat je ze niet eens benoemt. Er is een reden waarom geen enkele andere club zo'n abnormaal hoge schuld heeft en dan willen ze nog een lening van 1,5 miljard afsluiten en Haaland halen? Dan leef je volledig los van de werkelijkheid, want dat is de financiele strop.

19 februari 2022 om 00:45

Wat een kant en klare onzin. Dit geloof je zelf toch niet.

19 februari 2022 om 00:46

Aubameyang is niet gehuurd heeft een contract tot 2025, en Adama is een optie tot koop en Barca gaat hem definitief kopen in de zomer. Graag eerst info opzoeken voor dat je een nutteloze reactie plaatst. Azijnzeikerdje.

19 februari 2022 om 00:49

Blijft nutteloos om ze te huren dat kost ook geld, en ze staan Abde jeugd Ferran Jutglà jeugd in de weg, die konden nu vollop spelen.

19 februari 2022 om 00:52

Die mogen lekker uitgeleend worden want hebben het niveau nog niet. Laten we Theo, Hakimi, Odegaard en Ceballos niet vergeten.

19 februari 2022 om 00:58

Welke niveau spreek je over? Want Barca gaat nou niet plotseling meedoen om de titel, en met Abde Ferran Jutglà haal je vierde plaats sowieso wel, en pluspunt dat ze veel hadden kunnen spelen en ervaring op hadden kunenn doen, zodat ze beter worden.

19 februari 2022 om 11:51

De spelers die jij noemt heeft madrid (helaas) moeten verkopen. Odegaard 40 miljoen, hakimi 45, theo 20, llorente 40, kovacic 40. Dit soort transfers zorgen wel voor het verschil in de huidige situatie en laat maar weer eens het enorme verschil zien tussen barca en madrid.

19 februari 2022 om 11:53

Blaugrana je kunt ook gewoon accepteren dat Barca de aankomende 10 jaar niet relevant zal zijn ipv haten op een club die we goed gerund wordt. Boven plaats je ookal dat Barca voor de prijzen moet spelen terwijl je al blij moet zijn als je in de top 4 eindigt + niet uitgeschakeld wordt door napoli. Op het moment stellen jullie gewoon vrij weinig voor

19 februari 2022 om 01:12

Alves halen blijf ik ook belachelijk vinden, dat is niet echt een beleid voeren. ik zeg de talenvolle spelers als Abde en Ferran Jutglà de voorhoede de genoemde hadden veel kunnen spelen, die konden makkelijk mee op niveau...

Had je overbodige Adama en Pierre en niet voor nodig gehad die zitten Abde en Ferran Jutglà in de weg. Waarom je dat alles erbij haalt is mij een raadsel en zeker niet relevant.

19 februari 2022 om 07:28

Het lijkt de politiek wel. Vlak voor de verkiezingen roepen wat het volk wilt horen. Wat zaken aanpassen. En dan na de verkiezingen weer vrolijk op de oude voet verder gaan.

19 februari 2022 om 07:32

Zoals in 2021 23-2 versoepelingen en op 17-3 verkiezingen en dus weer maatregelen. En dit jaar op 25-2 versoepelingen en op 13-3 verkiezingen. Daarna kunnen we de maatregelen weer verwelkomen. Laat je niet (weer) voor de gek houden.

19 februari 2022 om 07:42

Doel je nou op de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart van dit jaar? Wat heeft dat nou met nationale besluiten omtrent Corona te maken joh? xD Helemaal 0,0. Ik zou eerder zeggen: stop jij met anderen voor de gek houden...

19 februari 2022 om 11:59

Natuurlijk heeft dat invloed. Lokaal beleid staat echt wel in verbinding met landelijk beleid. Je creëert zo een bestuurscultuur en je geeft vorm aan de maatschappij. Maar ook al zou dit niet zo zijn, feit blijft dat de overheid liegt. Kuipertje is nog steeds met 3G beleid bezig voor bepaalde sectoren en (bijbehorende) werkplekken. Kijkt u links dan ziet u niet wat wij rechts stiekem doen. En de commissie die kritisch was op het beleid die wordt even ontbonden. Wat een transparante democratie is Nederland toch.. Maar om het vergelijk te maken en het dus on-topic te houden; Laporta is een politicus die wanbeleid voert. Ten koste van alles en iedereen maar op de korte termijn positief voor hem en de zijnen.

19 februari 2022 om 18:10

Ik ga niet zeggen dat de huidige versoepelingen te maken hebben met de gemeenteraad verkiezingen, maar je kunt landelijke beleid vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen niet los van elkaar zien. Men wil namelijk ook op lokaal niveau macht hebben.

19 februari 2022 om 01:27

Schijnt in de belangstelling te staan van Manchester City, die is niet meer te houden.

Dit gaat realiteit worden. Joan Laporta onderhoudt een uitstekende relatie met Raiola. Voor Haaland is dit ook de perfecte club, spelen aanvallend, beschikken over een geweldige lichting ivm Real Madrid en je wordt het boegbeeld/uithangbord van het team. Mooier kan het niet worden! Barca is onder Laporta on the right track.

19 februari 2022 om 01:26

On the right track? Niet handig om jezelf Mister Objecti te noemen dan. Een schuld van 1,3 miljard, al ingespeeld op eventuele ruimtes in het salarishuis na de bezuinigingen, leningen afgesloten en concessies lopen smeken bij spelers om te kunnen overleven en nu een lening van 1,5 miljard willen aanvragen en Haaland willen halen. Hoe naief, subjectief of slapend wil je dan zijn om niet in te zien dat hier gigantische risico's aan verbonden zitten? Zelfs na het wegvallen van de salarissen van Suarez, Messi en Griezmann was er in de zomer geen ruimte en nu Coutinho wegviel, moesten er nog offers gedaan worden om Ferran Torres uberhaupt in te schrijven. Denken mensen nog steeds dat Barcelona nog ergens een zak met geld heeft? Alles wat ze nu spenderen, zal terugverdiend moeten worden en momenteel dekken ze het met leningen en vage constructies waardoor uitgaven uitgestrooid worden en in de toekomst terugverdiend moeten worden. Dat is toch allemaal niet zo moeilijk te snappen?

19 februari 2022 om 10:00

on the right track? Idereen moet slaris inleveren, want dat is niet te betalen en hup maar ff Haaland vastleggen en aan zijn eisen voldoen? Laporta gaat gewoon verder waar zijn voorganger is gebleven en dat is Barca kapo maken.

Barca stond altijd bekend om zijn fantastische jeugd, toen Barca doorbrak barste het van de jeugd. Wat Barca nu doet is domme aankopen om er dit seizoen maar wat van te maken.

Auba- vergane glory
Ferran Torres- 55 miljoen voor iemand die 30 kansen nodig heeft voordat die scoort. Man City is de gene die lacht.

Adam Traore is dan gehuurd, zonder verplichte optie tot koop, opzich prima als je hem niet koop.

Barca moet eens goed in de spiegel kijken en beseffen dat ze even twee a drie jaar pas op de plaats moeten mken en dan bouwen aan een mooi jong team.

Ook in het nieuws: Barcelona verandert haar motto van Mes que un club naar Mo money Mo problems.

19 februari 2022 om 00:58

Ik denk dat je doelt op: 'no money, still no problems'.

19 februari 2022 om 01:03

Mo money, Mo miskopen.

19 februari 2022 om 01:13

Nja Mes que un club is ook gewoon op z'n plaats hoor, alleen nu snapt men het na al die tijd wat beter.

Blijf het toch bijzonder vinden dat dit überhaupt mogelijk zou kunnen zijn. De broekriem moet worden aangetrokken, mede door een berg schuld.
Als Haaland daadwerkelijk zou komen, betekent dat dik 200 miljoen in 5 jaar tijd. Naast dat ik dat niet begrijp vind ik het ronduit stuitend dat alles en iedereen maar even moest inleveren. Dat valt moeilijk te rijmen met dit geschetste scenario. Aan de andere kant moet Barca natuurlijk lekker zelf weten wat ze doen. Het voedt enkel de gedachte dat Barcelona steeds lelijker wordt, maar mijn mening zal niet hard binnenkomen daar gok ik zomaar..

Vreemd dat die vergelijkingen altijd weer de boventoon moeten voeren. Waarom?
Dit stukje gaat over Barcelona en haaland, hoe komt ajax er dan weer bij? Lastig om on topic te blijven zonder anderen een trap na te geven of slechte vergelijking te geven.
Onvoorstelbaar dat barca hier over nadenkt. Zulke salarissen zijn sowieso bizar laat staan dat Barcelona dat betalen kan met zo'n schuld. Ik weet nog dat de bv Veendam ooit in NL failliet ging op 100.000 euro. Ik ben fan van het voetbal wat Barcelona speelt maar het kan in mijn ogen niet zo zijn dat een club met zulks wanbeleid een schuld van een miljard heeft en gewoon door kan gaan.. ik zeg niet dat Barcelona weg moet maar in het kader van FFP moet er paar en perk gesteld worden.. eerst je zaken op een rij, dan verder.. en dat geldt niet alleen voor Barcelona maar voor alle clubs vind ik..

Het is toch niet te geloven: zo goed als failliet door aankoopbeleid,onder curatele gesteld nadat er echt jaren alles is gekocht met geld van banken investeerders en van wie of wat al niet meer.... ze draaien een moeizaam jaartje omdat ze worden afgerekend op dit beleid en ook zij moeten voldoen aan financielfairplay maar kennelijk wanneer er een of andere miljarden investeerder komt mogen zij (hoe dan uefa?) miljoenen investeren en deze belachelijke aankoop doen om de schijn maar te wekken dat ze een goede club zijn.. wanneer een Nederlandse of Duitse club dit wanbeleid zou voeren dan gaat de licentie gewoon worden ingetrokken! Het is echt werkelijk een lachertje en voorbeeld van selectief beleid van de uefa wanneer deze waanzin wordt toegestaan! En ik haak af als cl kijker hou namelijk niet zo van films met een gesloten einde!!

En nog een gigantisch risico nemen, want joh…financieel valt het allemaal wel mee en is er ruimte. Dit is toch niet te geloven?

Barcelona heeft een mega uitdaging. Als ze niet investeren dan worden ze een 2de AC Milan. Gaan ze de aankomende niets winnen. Gevolg minder inkomsten en sponsors. De supporters zullen blijven maar de fans verdwijnen. Want geen sterren elftal meer. Minder inkomsten in Spanje betekend minder budgetruimte in Spanje. Want dat eist de bond. Die verhouding moet kloppen. Ze hebben eigenlijk geen keus. Ze gokken op een goede afloop. Ergen zullen schulden afgelost moeten worden. Maar dat gaat niet lukken zonder investeren. Bizarre situatie. Of je hebt een plan van 10 tallen jaren nodig om van je schuld af te komen. Of een mega investeerder die de club koopt. Of het vastgoed van de club is zoveel waard als onderpand. Weet iemand hoe dit zit? Ik snap het niet meer. Als er gekeken zou worden naar het positief eigen vermogen van clubs. Dan zou volgens mij alleen Bayern en Ajax ieder jaar Europese top zijn. De rest van declubs zijn allemaal gebouwd op schulden.

Dan wel eerst van alle overbodige dure spelers als Dembele, Frenkie, Depay, Griezmann, Coutinho af zien te komen. Niet alleen door verhuur, maar definitief.

Fati - Haaland - Torres
Gavi - Pedri - Nico

Als vaste basisspelers. Verder focussen op doorselecteren van de verdediging.

Zit je dan bij Barca, als speler die de helft van z’n salaris heeft ingeleverd, om daarna dit te moeten zien. Wat een vieze, smerige club als dit waar is.

Barcelona kan zich liever concentreren op een wereldklasse medische staf. Alle ogen moeten gericht zijn op Ansu Fati want die heeft de talent om Messi op te volgen als zijn blessures vermeden worden.

Al die miljoenen die ze tevoorschijn toveren moeten ze in de defensie stoppen. Maar mij hoor je niet klagen als ze Haaland weten te kopen met 35 jarige Pique, 39 jarige Alves,, 27 jarige Lenglet, 28 jarige Umtiti (die toch niet speelt), Alba van 33 jaar , 30 jarige sergi Roberto. Dan heb je nog eventueel Dest, Balde en Garcia die wel wat jonger zijn.

Winnen met 4-3 of 5-4 tot Haaland en of Fati geblesseerd raakt en plots 3 goals tegen krijgen tegen andere middenmoters. Succes

Wordt druk daar in de spits met Fati, Luuk, Aubameyang, Braithwaite, Torres en Haaland. Maar ja, als je Garcia achterin hebt lopen als slot op de deur dan is een 6-spitsen systeem precies waar je voor moet gaan.

Overigens, als Barcelona de Noor kan halen zou dat mooi voor ze zijn, die schiet ze wel uit de miljardenschuld in een paar seizoenen, als hij fit blijft.

Ze lijken ook wat hardleers daar in Barcelona.

Laporta gaat kijken hoever die kan gaan totdat de club ten onder gaat? Wat een goed management daar.

Ik vraag mij ook af, als ze Haaland dit gaan betalen, krijgt iedere spelers dan ook weer hun normale loon, die moesten gigantisch veel inleveren. Of is dan het verhaaltje, nee we kunnen jullie dat niet geven, want we moeten een topper halen? Als ze Haaland halen is hun salaris huishouding wel erg scheef en niet te verkopen. De oude president heeft de club kapot gemaakt en Laporta gaat vrolijk verder en niemand die hem stopt?

Barcelona vond ik altijd een hele mooie club, maar nu helaas niet meer, de ziel van Barca is helemaal verdwenen. Zorg nou eens dat je gezond wordt en ga vol voor je jeugd, geef ze een kans, dan maar twee of drie jaar zonder prijzen, ga gewoon weer bouwen naar iets moois.

Sorry hoor maar Uefa zet even regels op voor een Max salaris. En ik zou als speler van Barca hier toch wel redelijk gefrustreerd van worden, iedereen heeft salaris in moeten leveren en Barca zit financieel in de problemen maar nu wel zo’n mega salaris en commissie uitdelen.

Bohoo het gaat niet goed ik kom de boel 'redden' door spelers salaris in te laten leveren.....6 maanden verder.....laten we Ferran Torres kopen voor een te hoog bedrag....6 maanden verder laten we een van de duurste aankopen doen van het decennia ..... 6 maanden verder.... bohoo we moeten krimpen. Als ik dan Ik vertrek in combinatie met bestuurders in Spanje bij elkaar zet, dan word je toch vanzelf van mening dat Spanjaarden een stel corrupte of incapabele mensen zijn? Wss, kun Spanje ervan af halen en geld dit voor het gros in het bestuur bij alle bedrijven :D

19 februari 2022 om 11:58

Dat is het nadeel van voorzitters die elke keer opnieuwe gekozen moeten worden. Die zitten er max acht jaar ofzo en denken alleen maar aan die termijn. In die acht jaar zo succesvol mogelijk zijn en daarvoor allemaal leningen afsluiten die over 15 jaar afbetaald moeten worden. De voorzitter na Laoprta mag zijn puin opruimen en degene na hem weer zijn puin.

Verbaasd me nog steeds dat niemand het heeft over het feit dat de goat (ja verschilt per persoon) gewoon bij zijn club is weggetrapt. Laporta wist precies wat hij hij deed, wist dat hij Messi niet ging verlengen en heeft simpelweg gelogen. Ik riep het in de zomer direct al, maar kreeg toen zoals altijd door betweters een financiële analyse, terwijl het gewoon heel simpel was, namelijk Laporta heeft met Perez en Tebas een beslissing gemaakt om een reset te beginnen en de komende 10-15 jaar weer relevant te zijn. Messi loopt ook sinds de zomer rond als een gebroken man, wat ik me kan voorstellen als je niet eens een normaal afscheid hebt gehad bij je oude club en in de rug bent gestoken door oa. Pique en Laporta.

Zogenaamde geldschieter Spotify komt ook ineens “uit het niets”. Messi had makkelijk kunnen blijven bij Barca financieel gezien, maar sommigen wilden vernieuwing en hadden het er zelfs voor over om de goat naar Parijs te sturen, en een nieuw team te halen.

Nu ik er goed over nadenk lijkt dit wel erg op de vorige periode van Laporta. Hij heeft sterspelers destijds de deur gewezen (ronaldinho etc.). Begint met een eigen gekozen trainer met ideeën die passen bij de club. En bouwen aan een team met een goede fundering. Het ziet er nu nog niet heel goed uit maar deze transfer zegt mij precies wat Laporta wil.

Haaland halen en beloven dat hij de ballon d'or kan winnen hier, (laatste 10 ballons zijn volgens mij grotendeels uit Spanje. Een reasonable salaris (relatief gezien) voor de sterspeler (voorheen Messi met 50/70 miljoen per jaar) is zo gek nog niet.

Al met al denk ik dat deze transfer echt moet, de financiële situatie heeft te maken met dit jaar met de salarissen, dat is waar mensen zich in vergissen. De leningen gaan netjes afgelost worden net als elk ander bedrijf.

Toch moet ik vermelden dat er echt een nieuwe potje met verdedigers aangetrokken moeten worden. Naast Araujo moet er een sterke en snelle verdediger bij. En er moeten wat kwalitatieve backs bij die niet veel kosten. Rudiger/christensen, Azpiliqueta, Gaya en Mazraoui lijken me goede aanwinsten voor Barcelona.

Barcelona snakt naar een nieuwe superster en daar willen ze heel ver voor gaan maar ik vind Haarland geen echte Barcelona speler. Dat kan wel eens op een enorme teleurstelling uitdraaien.

Sport... Niet eens serieus nemen. Ze doen ook niet eens meer hun best om geloofwaardig te zijn. Alsof Haaland 20 miljoen vraagt

19 februari 2022 om 18:15

Ik denk dat het dan om 20 netto gaat maar ook dan is Sport niet serieus te nemen.

19 februari 2022 om 18:59

Dat zou realistischer zijn idd

19 februari 2022 om 19:21

Zou jij dat niet aanmoedigen als het financieel haalbaar is? Zou la liga goed doen als er weer een titanenstrijd in Spanje plaatsvindt.

Laporte had zoveel kritiek op Bartomeu, maar deze man maakt er ook een puinhoop van als hij dit doorzet. Schijnbaar past het nog steeds binnen de fair play rules en hebben ze het goed weten af te dekken, maar ze zijn bij Barca knettergek als ze aan alle eisen voldoen. Ik houd het voorlopig op een broodje aap en hoop voor de supporters dat het niet waar is.

'lionel Messi won de prestigieuze prijs zeven keer in Catalonië en ook Ronaldinho, Ronaldo, Rivaldo en Hristo Stoichkov behaalden de prijs in Barcelona-shirt.' Deze zin is er ook enkel bijgezet omdat er nog plaats was. Bij Real Heeft Ronaldo, CR7 en Modric ook al de Ballon D'or te winnen. Verder hoop ik echt dat hij toch naar Real komt. Samen met Mbappe kan hij wel eens de schrik van de tegenstander worden. Maar dat zullen we pas tijdens de zomer weten, welke club het uiteindelijk wordt.

Staat er allemaal wel erg leuk
Maar ook al hadden ze het geld , dan kunnen ze hem nooit inschrijven met dat loon.
Ook al gaan er spelers weg zoals het er nu uitziet .
Zou ook niet moeten mogen vind ik .
Tot aan de nek in de schulden , en dan nog deze arrogante houding de wereld in sturen .

Half jaar geleden kon Koeman niks halen, kortom geen geld. Dus B spelers werden aangetrokken.

Maar nu kan Haaland zelfs worden gehaald? En het inschrijven gaat ook lukken? Of moet de helft dat salaris inleveren? Want Depay, de Jong, Aguero konden ook net aan worden in geschreven... En die verdienen alles behalve 20 miljoen.

Des te zuidelijker je komt des te meer hebben ze moeite met debet en credits.

19 februari 2022 om 16:04

Madrid ligt zuidelijker dan Barcelona. Zo'n beetje elke Spaanse club. Evenals elke Italiaanse club op de Milans, Juve, Torino, fiorentina na. Portugese clubs allemaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren