Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fabrizio Romano onthult miljoenenverlies op eventuele verkoop Coutinho

Laatste update:

Barcelona heeft flinke concessies gedaan bij het bepalen van de verkoopprijs voor Philippe Coutinho. De 29-jarige middenvelder kan voor veertig miljoen euro definitief worden overgenomen door Aston Villa, na het aflopen van zijn huurperiode. Coutinho werd in 2018 nog voor 135 miljoen euro aangetrokken door Barcelona, wat een verlies van ruim zeventig procent voor de club betekent.

Aston Villa heeft tot juni om de optie tot koop te lichten in het contract van Coutinho, meldt Romano. Eerder werd al bekend dat the Villans 65 procent van zijn salaris zullen betalen, inclusief enkele bonussen en belastingen. Coutinho verdiende bij Barça naar verluidt zestien miljoen euro op jaarbasis. Met het geld dat bespaard wordt op Coutinho willen de Catalanen de van Manchester City overgenomen Ferran Torres inschrijven voor LaLiga. Men hoopt hem zo al speelgerechtigd te krijgen voor het uitduel met Granada, dat zaterdagavond op het programma staat.

Het was geen geheim dat Barcelona Coutinho wilde lozen. Zijn naam werd eerder al in verband gebracht met Everton, Arsenal en Tottenham Hotspur. De aanwezigheid van Steven Gerrard als manager bij Aston Villa heeft echter de doorslag gegeven. De twee speelden in het verleden samen bij Liverpool en gaan nu andermaal samenwerken. Barcelona en Aston Villa zijn akkoord over een huurperiode tot het einde van het seizoen. Er werd eerder gesproken over een huur tot de zomer van 2023, maar daar is geen sprake van. Aston Villa heeft wel een optie tot koop bedongen. Coutinho heeft bij Barcelona nog een contract tot de zomer van 2023.

Coutinho gaat zodoende terugkeren in de Premier League, waar hij tussen 2013 en 2018 indruk maakte in het shirt van Liverpool. Het leverde hem een transfer van totaal 135 miljoen euro naar Barcelona op, maar zijn dienstverband in Spanje werd nooit een groot succes. Coutinho speelde 106 wedstrijden, waarin hij goed was voor 25 doelpunten en 14 assists, en vertrekt nu voor de tweede keer op huurbasis, nadat hij in het seizoen 2019/20 voor Bayern München speelde.

Gerrard werd eerder door Sky Sports al geconfronteerd met de geruchten rondom zijn voormalig ploeggenoot. De manager had louter lovende woorden over voor de Braziliaan. “Ik begrijp waarom veel supporters in het hele land over hem spreken. Ik denk niet dat je niet zomaar de bijnaam magician krijgt, dus hij is iemand voor wie ik ongelooflijk veel respect heb. Ik heb niets dan positieve dingen te zeggen over de speler. Hij is een vriend van mij, dus als mij de vragen worden gesteld, kan ik zo lang blijven spreken als je wilt.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
7 januari 2022 om 14:52

Als het een verplichte optie wel ja, ik kan me niet voorstellen dat Aston Villa 40 miljoen voor hem gaat aftikken. Tenzij hij echt werelds gaat presteren, maar dat geloof ik iniet.

7 januari 2022 om 14:56

Het is geen verplichte optie helaas. Maar ik denk wel dat als Coutinho goed speelt het aankomend half jaar dat Aston Villa hem misschien overneemt.

7 januari 2022 om 15:00

Dat denk jij. Ik sluit het volledig uit, ik zie Aston Villa in geen honderd jaar Coutinho afkopen voor 40.000.000€. Hoe goed hij het ook mag doen.

Zelf een Bayern waar Coutinho redelijk deed, moest hem niet hebben. En destijds was hij jonger.. eigenlijk speelde hij zichzelf in de etalage tegen Barcelona en nog steeds wou niemand hem hebben. Dus hoe goed wil je dat hij het nu doet?

7 januari 2022 om 15:06

Vergeet niet dat er toen een aankoop optie was van ruim 100 miljoen. Wel een groot verschil met 40 miljoen. Engelse clubs lappen wel vaker met idiote bedragen dus het zou altijd kunnen. Of het gaat gebeuren is een 2e. Danny Ings hebben ze afgelopen zomer toch ook voor 35 mln gekocht?

7 januari 2022 om 15:07

IS uahshsh. Alleen gedraagt niet elke club zich zo onverantwoord als Barca op de transfermarkt. Aston Villa heeft nog nooit 40 miljoen aan een speler uitgegeven, dus de kans dat ze dat aan de dure Coutinho (ook qua salaris ) gaan doen lijkt me marginaal. Nee het enige wat Barca hiermee gaat opschieten is dat het een halfjaar 65 van zijn salaris kwijt is, waar ze vervolgens komende zomer weer mee in de moeilijkheden gaan belanden omdat ie weer terug is.

7 januari 2022 om 15:11

Alleen heeft Aston Villa ook nog nooit eerder 100m ontvangen voor een speler om dit soort bedragen te kunnen aftikken.

7 januari 2022 om 15:11

Britse spelers zijn altijd duurder dan Europese spelers in de Premier League, vandaar Danny Ings etc. Coutinho voetbalt met een Portugese paspoort.

7 januari 2022 om 15:12

CMG, InkeMontana, Aston Villa heeft gewoon 40 miljoen afgetikt voor Buendia (!) afgelopen zomer. Blijkbaar zijn ze zo gek daar dus waarom zouden ze het niet doen voor Coutinho als hij het goed doet?

7 januari 2022 om 15:22

CMG,

een reden dat Bayern Coutinho niet heeft overgenomen is omdat Bayern voor Sané is gegaan.
Dat Bayern Coutinho gehuurd heeft was om het jaar te overbruggen omdat Sané vlak voor een eventuele transfer zwaar geblesseerd raakte.

Ik kan mij vergissen maar volgens mij is dat het verhaal achter een jaar Coutinho bij Bayern.

7 januari 2022 om 15:23

Omdat Coutinho bijna 30 jaar is zonder restwaarde, waar Buendia net 25 is met groeipotentie. Beetje logisch nadenken.

7 januari 2022 om 15:32

Arsenallz, Nee, het heeft er gewoon mee te maken dat ze in Engeland niet meer logisch kunnen nadenken wat betreft bedragen voor een speler. Buendia is absoluut geen speler die 40 miljoen waard is. Verder heb je 30 miljoen voor Willock, 30 miljoen voor hardloper Daniel James, 60 miljoen voor Ben White. Ajax heeft Antony voor 15 miljoen opgehaald. Dat is het verschil

7 januari 2022 om 15:32

@Arsenallz; helemaal eens hoor, maar laten we nu niet doen alsof Coutinho een huis tuin en keuken voetballer is. Hij is nu enorm gezakt en niet geschikt voor de top, maar voor Aston Villa misschien een geweldige speler. Het is een gegeven dat Villa best met hoge bedragen kan smijten (vooral na verkoop Grealish), ongeacht de restwaarde of groeipotentie. Qua speler is dit natuurlijk heel erg aantrekkelijk voor Villa

7 januari 2022 om 15:34

Buendia kwam anders van Norwich, een club dat in de Championship speelde. Coutinho is een posterboy en komt van een veel grotere club. Beetje logisch nadenken.

7 januari 2022 om 15:35

Je ziet de trend ook nog niet eens meneerja.

Kijk even naar de nationaliteit en leeftijd van die jongens. Dat is de verklaring daarvoor. Britse spelers worden chronisch overschat en daar wordt veel teveel voor betaald.

@Barca-070

Coutinho heeft inmiddels langer niet gepresteerd dan wel. Zijn tijd bij Inter was ook niet echt spectaculair. Daarnaast is het hard werken bij AV, iets wat Coutinho al tijden niet meer heeft gedaan. Het is voor even aantrekkelijk maar gezien het beleid van AV gaan ze geen 40 miljoen neerleggen voor hem.

7 januari 2022 om 15:35

Ings was 29 miljoen, wat wel het verschil maakt is dat hij in topvorm was, een Engelse speler, ook nog van een concurrent en een binnenlandse transfer. 40m voor Coutinho zie ik niet snel gebeuren..

7 januari 2022 om 15:36

@HZ7-22

Leuk hoor, een posterboy die al jaren geen knikker raakt die bijna 30 is. Het gaat om prestaties in het veld.. niet om een leuke naam. Bijzonder gedachtegang heb jij.

7 januari 2022 om 15:36

Als je Ben White ziet spelen dan is die 55m gewoon gerechtvaardigd. Een van de beste centrale verdedigers dit seizoen in de PL met enorm veel groeipotentieel.. daarnaast zijn al die spelers die je noemt Brits en home-grown. Zwakke vergelijkingen..

7 januari 2022 om 15:46

Douwe

Dat is echt niet waar. Bayern zocht een creatieve middenvelder. Ze probeerden eerst met James, vervolgens met Coutinho. Uiteindelijk vond Muller zijn vorm terug en hebben ze niemand meer gehaald.

Sane kwam Ribery vervangen.

7 januari 2022 om 18:38

Niet te vergeten ook, dat een speler met zo'n grote naam, niet snel voor villa kiest.

7 januari 2022 om 14:53

Alsof Aston Villa 40 miljoen gaat betalen voor deze Coutinho? Doet me heel erg denken aan de constructie met Bayern, waar een optie tot koop van 120 miljoen in zat. Vele Barca supporters rekenden zich toen ook al rijk.

De waarheid is simpel: Barcelona gaat vasthangen aan deze peperdure miskoop tot als zijn contract afloopt.

7 januari 2022 om 15:03

Laat gaan, deze deal maakt de td van Barca de beste vd wereld. Als je daar al in blijft hangen ga je nooit het licht zien

7 januari 2022 om 15:04

Precies.. zelf toen hij bij Bayern zich in de etalage speelde en nog jonger was dan nu, moesten ze hem niet hebben, eigenlijk niemand niet.

Waarom nu opeens wel? In die 6 maanden gaat hij opeens de pannen van de dak spelen? Sjonge jonge zegt eigenlijk genoeg over hoe de fans van Barcelona de realiteit voor ogen zijn verloren.

Ik voorspel nu al dat hij in de zomer bij Barcelona zit, zonder rugnummer.

7 januari 2022 om 14:56

Je betaalt 35 procent van zijn salaris en de kans is zeer klein dat Villa die 40 miljoen gaat neerleggen. Coutinho zal ook zelf financieel niet te veel achteruit willen gaan en de kans dat hij deze seizoenshelft ineens 15 goals en 10 assists maakt is zeer klein. Dat zou namelijk een dergelijke transfersom plus salaris waarborgen voor een 28-jarige met een geschiedenis van blessureleed en vormverlies.

7 januari 2022 om 15:00

@Bongiorno, viel wel mee hoevaak coutinho geblesseerd was bij barca, hij werd gewoon verkeerd gebruikt vind ik.

7 januari 2022 om 15:03

Hij werd gewoon verkeerd gekocht. Er was nooit een plek voor hem vanaf dag 1 al niet. Barcelona speelt niet in een formatie waarin Coutinho past, simpel. Ze konden dingen wel omgooien maar dat deden ze niet.

Miskoop.

7 januari 2022 om 15:06

@CMG- ja coutinho is zeker een miskoop daar twijfelt niemand over. Maar ik vraag af waarom hij nooit een serieuze kans kreeg als middenvelder. hij had op de plek van iniesta moeten spelen na zijn afscheid.

7 januari 2022 om 15:13

Omdat hij een dribbelaar is en liefst voor de actie gaat, spel maakt, diepgang heeft, schiet etc.. terwijl men bij Barcelona liever directer spelen op het middenveld. Daar vinden ze het geweldig als een speler een balletje breed of achteruit 100 keer passt, dan iemand die met de bal in zijn voeten diep inloopt.

7 januari 2022 om 15:17

@CMG- coutinho heeft niet echt diepgang, hij is idd iemand die de bal in zijn voeten wilt hebben. En zelf de actie maakt en het spel maakt. Net als messi.

7 januari 2022 om 15:36

@CMG-

Dat is niet de definitie van directer spelen. Directer spelen is juist de bal zo snel mogelijk naar voren knallen in plaats van gecontroleerd voetballen a la Barcelona.

Iniesta was overigens toch ook gewoon een dribbelaar met inzicht en een goede pass?

7 januari 2022 om 15:41

Iniesta kon alles, dat was geniaal aan hem. Hij kon de wedstrijd controleren, maar ook met zijn flitsen een match beslissen.

Overigens is Coutinho toch wel een directer voetballer hoor. Ja natuurlijk houd hij de bal soms te lang aan zijn voeten, maar een pass achteruit of breed is ook niks aan, maar dat is wel wat ze liever willen zien bij Barcelona.

7 januari 2022 om 16:08

Coutinho is echt een matige dribbelaar. Hij maakt altijd dezelfde beweging naar binnen van links om de bal dan op doel te krullen. Abde die bijna gratis was kan 10 keer zo goed dribbelen. Schieten kan hij weer wel goed. Op 10 heeft hij ook een aardige steekpass.

7 januari 2022 om 16:35

Cmg ben ik met je eens hij is een miskoop en zo lopen er nog wel wat tussen een dembele bvb.

7 januari 2022 om 16:38

Ben ik niet helemaal met je eens messi123.
Messi kon in zijn eentje iets uit het niets creeren en had wel snelheid en diepgang. Coutinho heeft dat totaal niet, bij liverpool werd er een hoop vuil werk voor hem opgeknapt, iets wat bij barca niet zo snel gebeurt en daarbij moet hij zelf ook eens een stuk harder gaan werken zal een hoop schelen

7 januari 2022 om 16:45

Griezmann is een soort Coutinho. Beiden zijn goed in de combinatie en ze kunnen beiden goed schieten. Maar een man passeren doen ze zelden. Griezmannn is wel iets sneller.

7 januari 2022 om 17:08

Kan niemand zich hier dan de Coutinho van Liverpool herinneren? Die speelde op linksbuiten, op 10 en als 8 en deed dat allemaal goed, dus dat hij alleen binnen één specifiek systeem past is onzin. Daarnaast dribbelde hij de hele PL zoek dus het is ook onzin dat hij geen man kan passeren. En vuile meters maken deed hij ook gewoon. Wat er sinds zijn transfer naar Barca met die jongen is gebeurd weet ik ook niet, maar toen hij werd gekocht was hij absolute wereldtop.

8 januari 2022 om 02:00

In zijn laatste seizoen bij Liverpool was er in zijn spel al een behoorlijke aftakeling te bespeuren bij Coutinho. Ook voor Brazilië heeft hij nooit echt het verschil gemaakt. Grote belofte die uiteindelijk te weinig is ingelost, een mini-James Rodriguez wat dat betreft. Die heeft het natuurlijk veel meer laten liggen dan de Braziliaan.

8 januari 2022 om 12:14

@RM1334 Mini-James Rodriguez? Real Madrid betaalde daar de helft voor en hij heeft 3x zo veel toegevoegd als Coutinho ooit heeft gedaan.

7 januari 2022 om 15:06

Dit lijkt me toch vooral een uitstekende deal voor Aston Villa, niet bepaald voor Barcelona. Uiteindelijk betaald Aston Villa slechts 4,33 miljoen om Coutinho een half seizoen te gebruiken. Alle overige kosten vallen alsnog op de rekening van Barcelona. Vervolgens komt hij weer terug op de loonlijst omdat Aston Villa nooit die 40 miljoen gaat neerleggen met het bijbehorende salaris.

De 4,33 miljoen is overigens gebaseerd op het jaarsalaris van 16 miljoen. Daarvan betaald Aston Villa maar 65% van de 5 maanden dat ze over hem de beschikking hebben.

7 januari 2022 om 16:09

Barcelona heeft het verlies ook al genomen. Laporta had hem flink afgewaardeerd omdat hij wist dat niemand hem wilde kopen.

Tjah, zuur maar daar valt nu niks meer aan te doen. Doorbijten en het verlies nemen

Dat Barcelona verlies zou maken op Coutinho stond wel vast. Het was alleen de vraag hoeveel. Om eerlijk te zijn vind ik dit nog best meevallen. Als Barcelona alsnog 40 miljoen weet te vangen voor een Coutinho in deze vorm dan is dat gewoon goed gedaan.

7 januari 2022 om 14:53

Maar ze gaan alleen 40 miljoen vangen als hij wel in vorm komt.

7 januari 2022 om 15:31

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik loop op de zaken vooruit.

7 januari 2022 om 14:59

Alsof deze jongen bij Aston Villa ineens weer zijn vorm van weleer gaat terugvinden? Ik voorspel een 'james Rodriguez scenario' toen die bij Everton tekende. De eerste weken gaat hij het misschien leuk doen en nadien gaat hij wegzakken, om vervolgens de rest van contract uit te zitten bij Barcelona.

7 januari 2022 om 15:32

Je hebt gelijk, Henry. Hij moet natuurlijk eerst zijn vorm terug gaan vinden. Ik ben benieuwd of hij dat gaat doen bij Aston Villa. Je zou denken dat oud ploegenoot Gerrard wel raad met hem weet. Ik denk ook dat als je het elftal om hem heen bouwt dat hij best nog wel eens kan gaan presteren, maar goed eerst zien dan geloven.

7 januari 2022 om 15:44

Is er ooit eigenlijk een succesverhaal geweest van een speler die het jaren slecht deed en dan een oude bekende coach/speler/team tegenkomt of naar toe gaat, vervolgens deze speler weer helemaal de oude word?

Ik denk het niet..

Zo uit mijn hoofd: Torres, Falcao, Bale en ik zal er nog een hele lijst nog wel missen.

7 januari 2022 om 19:03

Dat is een goede vraag! Ik kan mij herinneren dat Kaka terug is gegaan naar Milan, maar dat was ook geen success.

Er zullen vast wel voorbeelden zijn van spelers bij wie een terugkomst wel slaagden.

7 januari 2022 om 16:49

Het is wel een beetje wazig rekenen zo overigens. Barcelona heeft waarschijnlijk het grootste gedeelte van de afkoopsom al afgeschreven eind van dit seizoen. Ik lees nu niet wat het echte verlies is. Als Coutinho nog maar voor 40 miljoen op de balans staat eind van dit seizoen, dan is er niet eens een verlies voor Barcelona. Het enige wat er nu eigenlijk geschreven wordt is dat zijn transferwaarde lager is dan 3 jaar terug. Dat had eenieder wel kunnen bedenken. Anders dan Eredivisieclubs die speculeren op waardevermeerdering en transfers om de begroting rond te krijgen, gaan Europese topclubs uit van transferwaardevermindering. Maar nu Barca een groot financieel verlies heeft is het natuurlijk heerlijk om alle frustratie van het ontslag van Koeman te kunnen verwerken door eens even goed te bashen zelfs als er geen nieuws is.

Jammer hoe het met hem is afgelopen, maar mooi dat ie weer terug is in engeland, hopelijk word ie weer de oude bij aston villa.

Valt me alles mee. Zijn waarde op transfermarkt is 18 miljoen. Als je dan in de zomer nog 40 zou kunnen krijgen mag alles wat Barcelona een warm hart toedraagt de handjes stevig dichtknijpen. Fantastische deal dit.

7 januari 2022 om 15:21

Maar die 40 miljoen krijgen ze niet. AV gaat geen 40 miljoen betalen voor een speler die dan 30 jaar is zonder restwaarde. Het klinkt leuk, maar het enige wat Barcelona doet is wat besparen op zijn salaris voor 6 maanden, meer niet.

7 januari 2022 om 20:05

Oh daar heb je ook absoluut gelijk in. Maar dat je überhaupt de optie erin hebt gekregen is al reden genoeg voor een feestje. Zolang deze man weg is uit het salarishuis maakt het mij niet zoveel uit hoeveel hij nog oplevert 😁

7 januari 2022 om 20:11

Jammer voor Barca dat AV niet meer overneemt van de salaris, maar 65% is 'prima'.

Of een winst van 40 miljoen + salaris.

De situatie is nu totaal anders, het is maar hoe je het bekijkt.

7 januari 2022 om 15:05

Messi gratis laten vertrekken + salaris bespaard wat je normaal aan messinzou geven. Is dit okk winst?

7 januari 2022 om 15:20

Rare opmerking die nergens op slaat. Het is gewoon gigantisch veel verlies. Het is net alsof je een auto koopt voor 10.000, er nooit in gaat rijden en hem over een paar jaar voor 1.000 weg doet. Dan maak je 9.000 verlies, in plaats van €1.000 winst.

Maarja, je moet wat om een parodie van een club te beschermen hè.

7 januari 2022 om 15:53

Maar dit verlies is totaal irrelevant. Coutinho (investering) is jaren geleden al gedaan. De huidige boekwaarde van coutinho ligt ietsje onder de 40 miljoen als je uitgaat van 135mil aankoop, contract voor 5,5 jaar en ongeveer 1,5 jaar resterend. Dus in de boekhouding kunnen ze een paar miljoen boekwinst bijschrijven. Plus de salarisbesparing. Zou niet best zijn. Anders maakt elk bedrijf dik verlies wanneer ze een machine voor 1mil aanschaf verkopen voor 100k restwaarde.

7 januari 2022 om 16:16

@Arsenalzz. Je vergeet dat je een auto net als een voetballer afschrijft. Het blijft een dramatische deal overigens zijn aankoop.

7 januari 2022 om 17:06

Die Arsenallz kan Barca niet uitstaan joh. Zie al die reacties en veelal dezelfde dingen in elk topic herhalen. De frustraties spatten er telkens vanaf. Denk dat al die pak rammels(niet per se qua uitslagen, maar wel qua scheel getikt worden) hem nog pijn doen. Of de finale van 2006 die nog dwars zit? Of het feit dat Henry en Cesc voor Barca kozen? Of de rode kaart van RVP? Ze wilde zelfde altijd als ons spelen alleen lukte het ze nooit (of nja mooi voetballen, maar Europees nooit potten kunnen breken en in Engeland stelt het ook al jaren geen reet meer voor). Of is het dat Arsenal wel geld te makken heeft maar alsnog jarenlang shit aankopen doet en niet mee kan doen met de grote jongens qua prestaties? Het zal sowieso 1 van deze opties zijn hahaha.

7 januari 2022 om 17:47

Hele volwassen reactie @Garrincha.. bent op deze manier zelf geen haar beter. Jammer man, normaal gesproken vaak met je eens..

7 januari 2022 om 17:58

Garrincha staat niet voor niks bekend als iemand die alleen op de persoon kan spelen.

10 januari 2022 om 08:58

Nee, kan het hetzelfde van jou opmerking zeggen.

Ik ben niet eens een Barca fan, dus je laatste zin slaat nergens op.

Ik bekijk dit per boekjaar waarin de winst geboekt wordt en je hebt te maken met afschrijvingen. Als je dit niet snapt ga dan even Economie studeren ipv een vergelijking te maken die ook nergens op slaat.

Absoluut. Verlies pakken en weer door. Komende zomer doorpakken met Gaya, Olmo en een echt goeie spits.

Waarom kan je niet op bepaalde artikelen reageren als geen niveau 3 hebt? Echt onzin.

Grappig hoe Hugo (terecht) afgeeft op Ajax met het omzeilen van de maatregelen protocollen en dat sporters niet boven de wet zijn, maar waar waren dit soort teksten toen het koningshuis alleen maar maatregelen aan het omzeilen was? Oh ja, bepaalde mensen staan wel boven de wet...

Elke euro is er 1. Dus goed nieuws

Deze transferexpert (Fabrizio Romano) praat bullshit het is gewoon een kwestie van een onafhankelijke schuldhulpverlener in te huren en dan alle salarissen inclusief staf & medische staf gladstrijken en dat de jeugd doorstroming krijgt net als bij ajax.

7 januari 2022 om 15:19

Zo makkelijk is het niet. En je kan niet zomaar de salarissen gladstrijken... Speler moeten allemaal akkoord gaan met een verlaging en waarom zouden ze? Je doet alsof het eenvoudig is maar beticht anderen van bullshit terwijl dit bijzonder simplistisch en onjuist is.

7 januari 2022 om 17:22

Coutinho heeft overigens zo bevestigt Xavi nu zijn salaris verlaagd om naar Villa te kunnen gaan.

7 januari 2022 om 20:12

Wat bedoel je precies Visca?

Ik denk dat VZ in het verkeerde kolommetje heeft gekeken op transfermarkt. Zijn waarde was 90 miljoen destijds maar de transfersom was toch 135 miljoen euro. Los daarvan is dit nog steeds een goede deal natuurlijk dus de titel is een beetje gek. Als je op dit moment nog 40 miljoen voor Coutinho kan krijgen lach je als Barca in je vuistje. Ik geloof ook nooit van mn leven dat Villa over 6 maanden 40 miljoen gaat betalen voor Coutinho maar goed, dat zijn problemen voor later. Ondertussen toch mooi een miljoen of 6 aan salaris bespaard de komende maanden

7 januari 2022 om 15:18

Aston Villa gaat inderdaad nooit 40 miljoen betalen voor Coutinho. Tegen de tijd dat de huurperiode erop zit is hij bijna 30 jaar. Na zijn verhuur dient hij gewoon zijn contract uit bij Barcelona en loopt hij transfervrij de deur uit. Ik denk oprecht dat de Coutinho-transfer de grootste flop is uit de historie van het voetbal. Zoveel geld betaald en 0,0 teruggekregen.

7 januari 2022 om 15:21

En hazard moet je niet vergeten

7 januari 2022 om 15:24

Hazard past er inderdaad goed bij. Heeft ook niks laten zien bij Real Madrid. Het grappige is ook dat zowel Coutinho als Hazard nog maar een transferwaarde hebben van €18 miljoen. Daarnaast is Hazard vandaag ook alweer 31 geworden dus die ga je helemaal niet meer slijten.

7 januari 2022 om 15:26

Wel echt jammer voor deze 2 mooie voetballers. Misschien niet meer bij de top voor hazard?

7 januari 2022 om 15:31

Hazard moet ergens gaan ballen in Frankrijk ofzo. Was als voetballer van Chelsea als niet altijd gedisciplineerd en heeft moeite gehad met zijn gewicht. Dus zeker niet meer bij de top voor Hazard.

7 januari 2022 om 16:32

Hazard is nog erger dan Coutinho imo

7 januari 2022 om 17:01

Hazard, Coutinho, Griezmann, Dembele, Fernando Torres, Andy Caroll, Benteke, Di Maria bij United, ga zo maar door. Zijn zo vreselijk veel miskopen haha

Alsof AV 40 miljoen gaat betalen voor Coutinho. Die komt na zijn verhuurperiode gewoon terug om zijn contract uit te dienen. Ook sneu dat Barcelona hiervan afhankelijk is om Ferran in te schrijven. Mes que un club is het allang niet meer.

7 januari 2022 om 15:27

Waren ze afgelopen zomer al met Depay, Garcia en Aguero. Alleen vertrok Coutinho (of Umtiti etc) niet en moesten ze een week voor de competitie begon nog eens bij Pique, Busi, Roberto etc smeken om in te leveren om hun nieuwe krachten toch in te kunnen schrijven. Maar ondertussen wordt Laporta geprezen om zijn beleid. Imo doet hij even domme zaken als Barto alleen heeft ie minder geld om te versmossen en meer mazzel tot nu toe.

7 januari 2022 om 15:33

De mensen die Laporta prijzen zijn ronduit deluded. Ik vind het een enge man die alleen maar onzin praat. De aanhang slikt het als zoete koek en pretendeert dat de club er over een jaar weer bovenop is terwijl het gewoon een kaartenhuis is.

Het is spijtig hoe het is gelopen met Aguëro, maar zelfs zonder zijn hartblessure zou hij weinig hebben toegevoegd gezien zijn andere blessures. Garcia is gewoon een matige speler die gehaald is vanwege het jeugdsentiment. Depay... tja, leuke speler voor op de bank als je een topclub bent.

40 miljoen gaat Aston Villa natuurlijk nooit betalen. Barcelona mag al blij zijn als ze 20 miljoen voor hem weten te krijgen.

Wie Coutinho met een nog 1-jarig contract komende zomer voor maar liefst 40 miljoen euro wil overnemen moet een slag van de molen hebben gekregen. Het is dan ook geen verplichte optie tot koop. Coutinho moet iets van zijn oude ik hervinden wil hij dit geld nog opbrengen.

Nu begrijp ik het niet zo goed, nu is Barcelona zowat werk aan het maken van lozen van dead-wood die voor teveel loon op de loonlijst staat is het nog niet goed?

Volgens velen hier een slechte deal, maar het belangrijkste is gewoon dat Barcelona hier gewoon 65% op bespaart. Doet hij het onverwachts goed bij Aston Villa, zullen ze die koopoptie misschien nog lichten. Als AV dat niet kan , hopelijk doet een andere club dat dan wel.

Doet hij het slecht, dan is het gewoon schade beperkt voor dit jaar en volgend jaar verlies volledig incalculeren.

7 januari 2022 om 15:37

De deal an sich is niet slecht, het probleem is dat blijkbaar veel mensen denken dat Aston Villa de 40 miljoen neer gaat tikken wat ronduit surrealistisch is.

7 januari 2022 om 15:51

@arsenallz

Nee die zekerheid heb je absoluut niet en gezien hoe hij gewoon de afgelopen twee seizoenen heeft gepresteerd ziet het er ook niet uit dat hij zijn oude niveau of een glimp van zijn oude niveau überhaupt kan aantikken. Het zou heel mooi zijn mocht dat wel zo zijn, maar ik verwacht ook gewoon dat Coutinho transfervrij vertrekt of toch maximaal 20 miljoen (mogelijks excl. variabelen) oplevert mocht iemand hem willen overnemen.

7 januari 2022 om 17:10

We zijn nu allemaal fan van Aston Villa. Gelukkig spelen zij ook geen EL.

Als ze hem voor 40 verkopen maken ze gewoon winst. In de boeken is hij een stuk minder waard dan 90 miljoen

7 januari 2022 om 15:37

Uh nee. Ze maken verlies, gigantisch veel verlies.

7 januari 2022 om 15:57




@arsenallz

Puur boekhoudkundig eigenlijk niet als hij voor 40 miljoen vertrekt. Hij staat als een activa voor 5 jaar (contract) op de boekhouding voor zijnde 120 miljoen euro (variabelen worden denk ik niet meegeteld, maar kan ik je niet 100 verzekeren)

Jaarlijks wordt er dus 24 miljoen euro afgeschreven. 24 miljoen x 3 = 72 000 000 afgeschreven

Hij staat in de boeken eigenlijk nu voor = 120 000 000 - 72 000 000 = 48 000 000

Dus je maakt eigenlijk 8 miljoen euro verlies boekhoudkundig.

Echter heeft hij nooit gepresteerd en heb je eigenlijk tot nu toe al 72 miljoen euro gewoon in de vuilbak gegooid.

Edit : En mijn hypothese geldt uiteraard alleen als iemand 40 miljoen aftikt. Anders is je verlies nog groter , wat ik wel verwacht. Ahja, vergeet zijn riante salaris uiteraard niet ;-)



Of je had Torres niet gehaald voor 55 miljoen en tekengeld, managergeld en salaris.
Dan had je nu Coutinho kunnen slijten en met dat geld nog meer kunnen betekenen in je schulden.

Torres, leuk voetballertje, maar gaat echt geen Messi, Neymar, Mbappe speler worden.

Accepteer dat Depay er is en wellicht een stuk minder is. Maar dat hij wel tegen het niveau van de top aanzit. Duw eigen jeugd meer door en haal wellicht 1 of 2 jongens gratis met het niveau Cavani

Het beste wat ze kunnen doen is wereldwijd een max voor transfersommen en salaris implenteren want het gaat natuurlijk nergens over.

Deze aankoop en die van Vidal was zo nutteloos als het maar kon zijn. Daardoor ging barca in een 442 systeem spelen. Dat was ook echt de saaiste Barca die ik in jaren heb gezien, ik ben fan van Koeman maar Xavi laat ze echt weer herkenbaar combinatie-voetbal spelen.
Ik denk dat Barca volgend seizoen in de CL al mee gaat doen.

Alle kanalen in Spanje en nu ook in Engeland geven aan dat villa de hele salaris overneemt aangezien coutinho zijn salaris heeft verlaagd!!!

Het kan tog nie anders dan dat deze jongen binnen no-time weer in vorm raakt.. Premier League voetbal ligt m wel en wederom Steven Gerrard als leider. Wel in iets andere vorm ma tog... ik denk egt dat Coutinho de toeschouwers gauw weer op magistrale wijze gaat betoveren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren