Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zaakwaarnemer Joey Veerman speculeert over mogelijke transfersom

Laatste update:

Fulco van Kooperen vindt een bedrag van 'rond de zes miljoen euro' plus een doorverkooppercentage marktconform voor zijn cliënt Joey Veerman. De zaakwaarnemer, die samen met Nikkie Bruinenberg de belangen behartigt van Veerman, bevestigt donderdag tegenover De Telegraaf dat Feyenoord zich 'graag' wil versterken met de spelmaker, wiens contract bij sc Heerenveen doorloopt tot medio 2024. Als Heerenveen een aanzienlijk hoger bedrag vraagt, wordt een transfer van de 23-jarige middenvelder moeilijk te realiseren.

Feyenoord aasde in de zomer ook op Veerman, evenals AZ. Tot een transfer kwam het niet. Van Kooperen bestrijdt het gerucht dat Heerenveen destijds een bedrag van tien miljoen euro verlangde. "Heerenveen heeft dat bedrag nooit genoemd", verzekert hij. Toch wilde Heerenveen uiteindelijk niet meewerken aan een transfer, omdat de geïnteresseerde clubs zich 'vrij laat' meldden in Friesland. "Heerenveen heeft nu gezegd: als we het op tijd weten, dus niet op 20 januari of zoiets, dan willen we meedenken."

Feyenoord gaat voor komst Joey Veerman en brengt eerste bod uit

Feyenoord heeft al een eerste bod uitgebracht op Joey Veerman.Lees artikel

De vraag blijft voor welk bedrag Veerman zou kunnen vertrekken. "Wat is een redelijke waarde voor hem is in Nederland? Ik denk rond de zes miljoen en doorverkoop", denkt de zaakwaarnemer hardop. "Als ze acht miljoen gaan vragen aan Feyenoord wordt het moeilijk. Net als voor AZ, dat eveneens vergaande belangstelling had. Dat weet Heerenveen ook, omdat ze de bedragen niet kregen. Daarom is hij afgelopen zomer niet weggegaan. Maar nu moet hij weg en dat weten ze ook. Daarom willen Heerenveen meewerken aan een transfer. Maar voor hoeveel?"

Hoe hoger de vaste transfersom uitvalt, hoe lager het doorverkoopercentage wordt, weet Van Kooperen. Omgekeerd geldt hetzelfde. "AZ zat afgelopen zomer rond de vijf miljoen en twintig procent doorverkoop. Dat heeft Heerenveen niet gedaan, omdat ze niemand konden halen. Dat argument gaat niet meer op: nu weten ze het op tijd", aldus de belangenbehartiger, die beaamt dat Veerman graag een stap hogerop zet. "Ik denk dat Feyenoord heel goed bij hem past." Veerman speelde woensdagavond nog met Heerenveen tegen Feyenoord (0-3 nederlaag). De Rotterdammers hebben al een bod uitgebracht, maar de hoogte daarvan is onbekend.

Moet Feyenoord bereid zijn zes miljoen euro plus een doorverkooppercentage te bieden voor Joey Veerman?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik speculeer 5 miljoen + 15% doorverkooppercentage, want ik heb ook even weinig invloed als de zaakwaarnemer van Veerman.

23 december 2021 om 13:04



Zaakwaarnemer is dus prijs aan het drukken omdat hij weet dat Joey graag wil maar voor 6 mio zie ik ook AZ wel in actie komen. Denk niet dat PSV of Ajax interesse heeft, qua niveau is hij ook te traag voor die clubs.

23 december 2021 om 13:19

Wel grappig dat deze zaakwaarnemer blijkbaar niet van afgelopen zomer heeft geleerd dat deze tactiek niet werkt. Toen probeerde hij op eenzelfde wijze de transfersom voor Heerenveen richting Az te bepalen en trok Heerenveen zich daar precies 0 van aan.

23 december 2021 om 13:22

Xaja

Die zaakwaarnemer Fulco van Kooperen is een pannekoek!

Als hij graag de prijs wil drukken, had hij maar bij vorige verlenging een clausule moeten bespreken. Heerenveen staat bekend als taaie verkoper die max wil ontvangen (hun goed recht!).

Nu piepen omdat hij zijn werk niet goed deed en te graag toen wilde cashen (beiden).

23 december 2021 om 14:31

Moet hier altijd zo om lachen. Spelers die bij Feyenoord wel kunnen spelen, zijn te traag voor PSV en ajax. Alsof het verschil zo enorm is tussen die ploegen. Alsjeblieft zeg

23 december 2021 om 15:03

@XAJAcfa qua niveau te traag? Andrea Pirlo kwam nog geen naaktslak voorbij, pure geweldenaar! Daley Blind? Gaat ook uitstekend dacht ik zo. Zo kunnen wel nog wel even doorgaan.

Voetbal is een teamsport waarin je de kwaliteiten van elkaar gebruikt om elkaars zwaktes aan te vullen. Dat Ajax er niet aan begint met hun middenveld heeft vooral te maken met wat ze al hebben lopen. PSV zou echt meer aan Veerman hebben dan aan Gutierrez, v Ginkel of Propper.

23 december 2021 om 13:07

Nou een zaakwaarnemer heeft natuurlijk wel meer invloed dan Alexdevidal van voetbalzone. Natuurlijk niet extreem veel, maar zit natuurlijk wel een stuk dichter bij het vuur dan Alexdevidal

23 december 2021 om 13:46

Helaas maar waar, misschien dat ik me ook maar ga melden op het hoofdkantoor bij het Abe Lenstra stadion dan.

23 december 2021 om 15:35

Vanwege de lockdown zijn bezoekers momenteel niet welkom.
Maar ff zonder gekkigheid, 5 a 6 miljoen is een redelijk bedrag voor Veerman. Meer is hij niet waard

23 december 2021 om 13:58

Gevalletje overschatte voetballer, die gooit de beuk er echt niet in.

23 december 2021 om 14:30

Dat werd over Kokcu ook gezegd.

23 december 2021 om 14:34

Ik zou als Feyenoord eerder kijken naar Maher. Of als je toch een jonger talent wil Timber. Die doet het echt goed bij Utrecht en zie ik meer potentie in dan veerman

23 december 2021 om 14:37

Je zou eens moeten kijken naar de spelers die de meeste afstand afleggen in de Eredivisie. Iedereen doet altijd alsof Joey een luie voetballer is, maar hij staat gewoon in de top 5.

23 december 2021 om 14:41

@Peer - Dat ook inderdaad. En Veerman is gewoon een rasvoetballer met vele succesvolle dribbels, ontzettend veel progressieve passes (hoog succespercentage) en kan uitstekend het spel dribbelend versnellen. Maar het hele 'Veerman is een hype' wordt ondertussen juist de hype.

23 december 2021 om 15:32

Hij is helemaal niet overschat, die voetbalanalisten zijn toch niet allemaal gek. Hij is gewoon een hoogbegaafde voetballer en het moet maar blijken of hij fysiek wel aan kan haken bij een topclub maar kwalitatief gezien hele goeie speler.

23 december 2021 om 15:35

Lekker Peer! snoer ze de mond. Meninkjes die kant noch wal raken. Het lijkt VI wel hierzo. *pakt popcorn

23 december 2021 om 16:19

Maher heeft z'n kans wel gehad in de top maar faalde enorm. Timber zou je als Feyenoord nooit moeten willen contracteren. In de jeugd perse weg willen is weg. Dan hoef je niet meer terug te komen. Sowieso zie ik hem niets toevoegen.

6 miljoen plus 20 procent klinkt aannemelijk. Als Feyenoord vertrouwen heeft in Joey zullen ze misschien wel meer willen bieden, met een lager doorverkooppercentage.

23 december 2021 om 13:02

Ik vind €6M zonder dat doorverkooppercentage al aan de hoge kant eerlijk gezegd. De hoeveelheid geld en het handelsvolume in de huidige markt maken bovendien dat je niet meer hetzelfde bedrag kunt verlangen als twee jaar geleden. Als Feyenoord erin slaagt om €4M + Diemers in Friesland af te leveren hebben ze een prima deal, hoewel ik sceptisch blijf over Veermans potentie voor de top. We hebben in de voorbije jaren met onder meer Ayoub, Amrabat, de genoemde Diemers, Tapia en Larsson meer spelers gehad die in de subtop in het oog sprongen; waarom zou Veerman niet de volgende worden die te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken blijkt?

23 december 2021 om 13:16

Amrabat en Tapia blijken in de top 5 competities naar behoren te presteren. Dat kan ook te maken hebben gehad met incompetentie van Feyenoords kant. Veerman is wel degelijk een paar klassen beter dan een Diemers en/of Ayoub. Larsson is een totaal andere speler en heeft het volgens mij redelijk naar behoren gedaan bij Feyenoord. Als een AZ afgelopen zomer al 5 miljoen heeft geboden + doorverkoop dan lijkt mij dat het bod nu minstens net zo hoog dient te zijn. Daarnaast zijn er goede argumenten op tafel over eventuele concurrentie voor Feyenoord deze winter. Als ze snel willen handelen zullen ze wel degelijk moeten overbieden. Ik zie een AZ ook nog wel terugkomen. Ook zijn er Europese clubs geïnteresseerd geweest. Voor Heerenveen is er de optie om af te wachten, wat andere clubs gaan doen. Verder heeft ie nog een meerjarig contract.

23 december 2021 om 14:28

Wanneer heeft Mark Diemers ooit in de subtop van de Eredivisie gespeeld dan?

23 december 2021 om 16:28

'20 tot op heden.

23 december 2021 om 14:13

@lauwietje: De vraag is alleen of Feyenoord wel zomaar 6 miljoen kan uitgeven. We weten dat het allemaal krap bij kas is zonder nieuwe investeerders en tel daarbij het verlies van Corona (geen supporters) bij op. Wellicht kunnen ze wat regelen met gespreide betaling met Heerenveen, maar die zal daarin natuurlijk als taaie onderhandelaar zitten.

23 december 2021 om 14:34

Het spelletje tussen Heerenveen, Feyenoord en Veerman loopt al een tijdje. Als Feyenoord niks te bieden zou hebben zou het gesprek natuurlijk allang afgekapt zijn.

Ik vind 6 miljoen vrij veel geld voor een speler die nog niets Europees en in wedstrijden tegen topclubs heeft laten zien. Dit is toch gewoon een modale middenvelder ik kan als ik hem zie voetballen niet zeggen dat dit een grote voetballer wordt. Er hangt een soort van onterechte hype om hem heen heb ik het idee.

23 december 2021 om 13:02

Van de zomer was hij nog acht miljoen, althans dat was de vraagprijs van Heerenveen. Zijn waarde zl wel wat gedaald zijn, maar twee miljoen minder in een half seizoen is wel veel. Opzich heeft Heerenveen hem niet zo nodig, met Halilovic hebben ze de betere versie van Veerman dus als ik Heerenveen was zou ik zeker ja zeggen tegen 6 plus doorvekooppercentage.

Voor Feyenoord snap ik het niet helemaal, of ze moeten Kokcu al verkocht hebben. Veerman heeft vliegangst dus in Europa heb je er niet veel aan. Hij is een echt huismannetje en ik denk dus niet dat hij zich goed zal voelen in Rotterdam.

23 december 2021 om 14:31

Mwa, Feyenoord moet ook gewoon een bredere bank krijgen en anderzijds speel je met zijn komst (inderdaad) al in op een eventueel vertrek van Kokcu.

Serieus, wat een gedoe omtrent deze middelmatige speler. Hij heeft een leuke pass en that's it. Verlengt zeer recent zijn contract, en gaat vervolgens bij elk interview vertellen hoe erg zijn werkgever wel niet is door hem niet te laten gaan. Snap Feyenoord en AZ ook niet, alles boven de 3 miljoen is veel te veel geld voor deze jongen.

23 december 2021 om 13:02

Klopt, wat mij betreft gaan ze weer shoppen in Scandinavie, daar lopen veel goedkopere spelers rond met denk ik wel gelijkwaardige potentie.

23 december 2021 om 13:38

Sluit me helemaal bij je aan. Vind hem tegen de echte top ook nauwelijks uitblinken. Zou het niet aandurven met die jongen

23 december 2021 om 14:54

Als er iemand spelers echt beter kan maken is het Slot wel. En die ziet het zitten in deze knul, dat is voor mij al genoeg eigenlijk

zes miljoen is wel fors. Feyenoord zal gaan rouleren op het middenveld en dus is geen zekere basisspeler. Misschien kun je de prijs wat drukken door een of twee spelers in ruil aan te bieden. ik vind het wel een speler met potentie. Hij kan voetballen als de beste, maar ik weet niet hoe constant hij is en of hij 90 minuten druk kan zetten.

23 december 2021 om 14:38

We zien nu wel aan Kokcu hoe snel je kan omslaan met dat druk zetten en inhoud kweken daarvoor. En hoewel ik hem ook graag zie komen en het echt een goede voetballer vind (dat over tegen de top, gehypet, etc. vind ik persoonlijk maar gepapegaai in de meeste gevallen), zou ik 6 miljoen inderdaad erg fors vinden. En ik kan me ook niet voorstellen dat dat betaald gaat worden, dus aangezien ze al een tijdje praten zal dat wel lager uit gaan vallen als het doorgaat.

‘Nu hebben ze de tijd’. Ja, leuk bedacht, maar dan moet er wel iemand zijn die gehaald kan worden in deze transferperiode. Verder is dit dus inderdaad speculeren en is het aan heerenveen wat ze voor hem willen hebben.

Nu gaat het spel beginnen, de zaakwaarnemer probeert Veerman nu goed in de markt te zetten.

Ben zelf nog niet overtuigd van Veerman, wel van zijn technische kwaliteiten maar of hij ook echt de arbeid kan leveren om het spel van Slot te spelen. Daar zal hij nog een stap moeten maken.
Plus hij is 23 jaar ligt nog tot 2024 vast dus zal echt wel wat moeten kosten.

Bij een bedrag van 6 miljoen is hij al even duur als alle aankopen afgelopen zomer.

23 december 2021 om 13:04

Ik dacht dat Feyenoord nauwelijks geld had, laat staan voor aankopen van 6 miljoen. Of klopt dat niet en is er wel ergens een potje voor dit soort transfers?

23 december 2021 om 13:09

Feyenoord beweert al even dat ze geen geld hebben, maar linksom of rechtsom zal er echt wel een potje beschikbaar zijn.
Maar geloof niet dat er zomaar 6 miljoen uitgegeven kan worden zonder dat we iets verkopen of als er investeerders komen.

23 december 2021 om 13:12

Als je echt wil kun je vast altijd wel ergens wat geld vandaan toveren als club inderdaad, maar 6 miljoen tijdens een wintertransfermarkt lijkt me voor Feyenoord wel erg hoog gegrepen. Ben benieuwd, Veerman is een interessante gok om te nemen voor Feyenoord.

23 december 2021 om 14:00

Ik zou het vooral een gewaagde gok vinden, was blij met het aankoopbeleid van afgelopen zomer. Categorie Basacikoglu, St. Juste, Ayoub hebben we minder goede herinneringen aan.

23 december 2021 om 14:14

Al vond ik St. Juste een prima aankoop. Als niet zo vaak geblesseerd was geweest en vooral als CV had gespeeld dan had ik hem echt een mooi bedrag zien opbrengen. Werd misbruikt als rechtsback terwijl die zoveel meer potentie had als CV maar hij legde nogal eens wat risico in zijn spel maar dat was er in de loop echt wel uit gegaan.

23 december 2021 om 16:31

Aan St. Juste hebben ze toch nog (aardig) wat verdiend? Ging meen ik weg voor 8 en was gekocht voor 4. Bij andere aankopen hebben ze eerder geld verloren.

Vind dit vrij veel voor een speler als Veerman.

Alsnog teveel geld voor een mooi weer voetballer met zo'n lage ondergrens, gebruik de vernieuwde scouting+ eigen jeugd gewoon totdat er een mooi bedrag op de rekening staat ipv mee te gaan in de hype rondom Veerman. Arnesen heeft laten zien dat die wel een goed oog heeft voor koopjes, lekker mee doorgaan voor nu.

Joey Veerman moet helemaal niet weg. Hij heeft een contract tot 2024. We kunnen prima tot de zomer wachten. Ik hoop wel op meer dan 6 miljoen, dan maar een wat lager doorverkooppercentage, want ik ben er niet zeker van of hij bij een eventueel volgende transfer zoveel gaat opleveren. Volgens mij is er ook buitenlandse belangstelling, die bieden vaak meer. Dus de kans lijkt me daarom groter dat hij naar het buitenland gaat.

23 december 2021 om 13:08

Joey veerman is niet goed genoeg voor de basis van de top 3, dat lijkt me duidelijk. Wellicht dat een buitenlandse club hem een mooie transfer en herenveen een mooi bedrag kan bieden.

23 december 2021 om 14:19

Precies, die zaakwaarnemer kan wel zeggen "rond de zes miljoen euro plus een doorverkooppercentage" maar hoe hoog is die percentage.. 6 mln en 20%?
Dan zou ik als Heerenveen gewoon vasthouden aan een hoger bedrag en minder %, want zoals jij ook al zegt, k ben er ook niet zeker van of hij bij een eventueel volgende transfer zoveel gaat opleveren. Heb het idee dat Nederlandse Competitie wel zo'n beetje zijn top is.

Veerman is geen speler voor Feyenoord. Hij is veel te flegmatiek om mee te draaien op het middenveld. Ze kunnen beter voor Fleming gaan (fortuna Sittard) als vervanger voor Toornstra en als CAM moeten ze iemand zoeken die meer meters wilt maken en ook mee verdedigt.

23 december 2021 om 14:05

Tja het is wel gekker geweest.
Kijk naar suljemani , Larrson.

Veerman is een jongen die prima rendeert in de Eredivisie en ook nog wel wat kan toevoegen op het middenveld. Maar laten we wel wezen, 6 miljoen voor een binnenlandse transfer heb je toch alleen met toptransfers? Ik zou 3,5 tot 4 miljoen euro al een flink bedrag vinden. Kan me niet voorstellen dat Feyenoord veel meer gaat uitgeven.

Een hoop geld voor zowel Feyenoord als AZ. Ik vraag me echt af of deze jongen een dusdanige meerwaarde is voor beide clubs om zo’n uitgave te rechtvaardigen. Er moeten spelers van vergelijkbare kwaliteit rondlopen die een stuk minder kosten.

En daar gaan we weeeeer. Echt hè, knettergek van deze gasten

Vermoeiend wel dat of zijn zaakwaarnemer of hij zo erg de media zoeken als het om een transfer gaat. Laat eerst de clubs er uit komen en ga je met Feyenoord aan tafel zitten maar het is niet chique om steeds via de media Heerenveen onder druk te zetten. Je hebt met volle verstand dit contract getekend en hij krijgt er ook goed voor betaald.

Zoinder Veerman wordt het een ramp voor Heerenveen in de tweede helft van de competitie. Laat feyenoord in de zomer maar terugkomen. Ik denk dat dan de vraag naar Veerman ook veel groter zal zijn en daarmee de prijs.

Zou fveyenoord voorsorteren op een vertrek van Cocku? Twee gelijkwaardige spelers

We moeten in nederland nog steeds niet vergeten dat we ook in onze nederlandse spelers moeten investeren. Alles moet maar uit buitenland komen en we weten niet eens of ze het niveau hebben. Een Veerman kan mits goed begeleid en gebruikt gwn hoge ogen gooien en een mooie transfer maken a la koopmeijners. Is ook hoed voor het nederlands voetbal.

Het blijft natuurlijk wel grappig dat zaakwaarnemers van spelers, Mino Raiola voorop, steeds maar op de stoel van de mogelijk verkopende club wil gaan zitten. Veerman heeft een contract en weet dat als een club dat voortijdig wil onderbreken dat er dan geld tegenover moet staan. En als Heerenveen weet dat Teun Koopmeiners een bepaald bedrag heeft opgeleverd gaan ze Veerman als vervanger niet voor een hebbekrats naar Alkmaar laten vertrekken. Dat meneer van Kooperen zes miljoen dan genoeg vindt snap ik ook wel, maar het is niet aan hem om de vraagprijs te bepalen. Hij mag bij de kopende partij voor zijn client zien een goed salaris en bijkomende zaken los te praten, maar moet zich niet bemoeien met wat Heerenveen voor de contractbreuk wil hebben.

Zou een topaankoop zijn, eindelijk een middenvelder met een dodelijke steekpass de 16 in. Deze jongen kan fantastisch voetballen en is klaar voor een stap hoger. Voor Feyenoord een absolute topaankoop.

Ik hoef deze gozer eigenlijk niet voor zoveel geld. Diemers was ook heel goed bij Fortuna en van wat ik gisteren heb gezien bij Heerenveen, is dat een vergelijkbaar niveau. Lijkt mij weer typisch zo'n speler die het een stap je hoger niet kan.

Waarom wordt überhaupt naar de mening van de zaakwaarnemer gevraagd? Die mensen moeten lekker hun werk gaan doen door een speler goed te begeleiden en hun belangen te verdedigen. Begrijpelijk dat hij antwoordt op vragen van media, maar dat is dus ook het punt. Waarom is het interessant op welk bedrag hij zijn eigen spelers taxeert.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren