Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax houdt nu al spectaculair bedrag over aan Champions League-campagne

Laatste update:

Na de overwinning op Borussia Dortmund (1-3) is Ajax verzekerd van de knock-outfase van de Champions League. De Amsterdammers wonnen voor het eerst in de geschiedenis de eerste vier wedstrijden in de Champions League-groepsfase en daardoor rinkelt de kassa in de Johan Cruijff ArenA. Een zege in het miljardenbal is namelijk goed voor een premie van 2,8 miljoen euro vanuit de UEFA, waardoor Ajax in de groepsfase al 11,2 miljoen euro bij elkaar heeft gespeeld. In totaal staat de teller op ongeveer 65 miljoen euro aan inkomsten uit de Europese campagne.

Met de kwalificatie voor de groepsfase was Ajax al verzekerd van ongeveer 45 miljoen euro aan inkomsten. Alle deelnemers ontvingen een namelijk startpremie van 15,64 miljoen euro. Door inkomsten uit de coëfficiëntenranking en marketingpool kwam daar nog eens 25 miljoen euro bovenop. De Telegraaf berekende eerder dat drie uitverkochte thuiswedstrijden Ajax nog eens vier miljoen euro extra oplevert. Met nog twee groepswedstrijden te gaan is voor Ajax 5,6 miljoen euro te verdienen als het beide duels wint. Een gelijkspel levert in de groepsfase 930.000 euro op.

Door overwinningen op Sporting Portugal (1-5), Besiktas (2-0) en Borussia Dortmund (4-0 en 1-3) is Ajax al zeker van het bereiken van de volgende ronde. Daarvoor ontvangt de club een premie van 9,6 miljoen euro. De teller van Ajax staat op dit moment op ongeveer 65 miljoen euro aan inkomsten. Naarmate het toernooi vordert zijn er voor de koploper van de Eredivisie nog grotere bedragen te verdienen. Een plek in de kwartfinale is namelijk goed voor nog eens 10,6 miljoen euro, terwijl de halvefinalisten 12,5 miljoen euro ontvangen. Voor de twee finalisten ligt 15,5 miljoen euro klaar en de winnaar van de Champions League ontvangt een bonus van 20 miljoen euro.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wauw wat een bedragen

65 miljoen wat een heerlijk bedrag voor Ajax tot nu toe. Maar goed dat doen ze zelf door Europees uitstekend te presteren. Het gat wordt wel groter met de rest maar ja kan Ajax niet veel aan doen als je blijft presteren in de CL!

3 november 2021 om 23:24

Modric

Behalve dat, wat dacht je van de marktwaarde van Anthony. Dat schiet nog meer.

4 november 2021 om 00:25

De aantrekkingskracht heeft toch de meeste waarde want wat moet je met al die miljoenen als toppers niet willen komen. Ajax speelt daar steeds beter op in. Spelers a la tadic en anthony wandelen straks Amsterdam in.

3 november 2021 om 23:25

Ik vraag me af wat Ajax netto hieraan overhoudt. Ik denk dat de spelers ook wel een aardige premie ontvangen als ze winnen namelijk..

4 november 2021 om 10:47

Maar goed zo blijf je wel financieel aantrekkelijk vóór zo club te spelen.

Vergeet even niet de punten voor de coefficientie. Als Dortmund zijn taak doet en de Portugezen verslaat.
Ajax vd Portugezen wint, en de Portugezen meteen in de eerste ronde van de Ueafcup er uit ligt dan hebben we al een heel eind onze 2 CL tickets.
Nu aan de andere Nederlandse ploegen morgen om ook resultaten te halen!!

3 november 2021 om 23:13

Dat zijn een boel wat als-en. Maar ik teken ervoor!

3 november 2021 om 23:28

Of als Ajax gewoon de CL wint, PSV de Europaleague, en Feyenoord, AZ en Vitesse alledrie de halve finale van de Conference league halen, en er 2 van de finale halen, zou ook wel aantikken qua coëfficiënten denk ik.

3 november 2021 om 23:52

Dat is maar 1 als, lijkt me dus realistischer dan raaijkeweske 👻. OT: Ajax heeft weer het goede startschot gegeven voor een mooie Europese week voor Nederland. Ik vond Ajax de eerste 60 minuten echt heel matig, maar uiteindelijk gelukkig weer de 3 punten.

4 november 2021 om 09:06

Idd, als m'n oma rupsbanden had, dan was ze een tank. Ik denk dat het echt nog wel even duurt voordat je Portugal/Frankrijk hebt bijgehaald en dat is ook niet erg. Het blijkt nu dat het voor clubs als Feyenoord en Vitesse ook goed toeven is in de Conference League, we kunnen allemaal genieten van winnende Nederlandse ploegen. Dat is toch ook wat waard?

4 november 2021 om 09:36

Zonder zelf goed te spelen maar toch winnen van de Duitse nr. 2, ik vind het toch knap.

3 november 2021 om 23:26

Leuk voor vooral Psv. Ajax speelt als kampioen toch al elk jaar CL

3 november 2021 om 23:30

PSV vliegt er ook snel uit hoor als ze zo lopen te prutsen als tegen Benfica.

3 november 2021 om 23:32

Portugal heeft 3 van zijn 4 clubs in de CL zitten. Daarom halen ze amper punten binnen. Echter, ze zijn inmiddels alle drie verzekerd van Europese overwintering. Ik vrees dat zij in de Europa League meer punten zullen binnenharken dan zij nu doen. Ook vrees ik dat zowel PSV als Vitesse deze poulefase niet gaan overleven. Dan kan onze inhaalslag snel weer ongedaan gemaakt worden.

4 november 2021 om 00:21

Psv kan dan wel door naar de CL waarin ik ze niet snel zie verliezen

4 november 2021 om 09:23

Tja ik denk dat PSV wel heeft laten zien dat ze niet zo geweldig zijn als ze denken. En straks heb je met misschien PAOK, Kopenhagen, Roma, Rennes, Tottenham, Basel toch wel een paar geduchte tegenstanders die je zou kunnen loten.

3 november 2021 om 23:37

Ik vrees dat morgen alleen AZ wint. Hopelijk verrassen PSV en Feyenoord. Voor Vitesse is het een mooi uitje

Fantastische prestatie van Ajax om in de eerste 4 wedstrijden 12 punten en daarmee 11,2 miljoen extra binnen te harken bovenop de kwalificatie van de volgende ronde met respectievelijk 9,6 miljoen +-. De recettes komen ook weer uit op circa 3 miljoen voor een extra thuiswedstrijd. Je bent natuurlijk een beetje afhankelijk van de loting. Maar een plaats in de kwartfinale zou de club wat meer lucht geven met het uitblijven van de transfers van afgelopen zomer. Extra lekker als er dan per wedstrijd in de groepsfase 2,8 miljoen euro kan worden verdiend per overwinning en het nu zo voor de wind gaat. Met Sporting en Besiktas nog op het programma kan je daar nog miljoenen verdienen als Ajax zijnde. Plus het is natuurlijk ook fantastisch voor de ranking van Ajax en coëfficiëntenranking van Nederland

3 november 2021 om 23:28

Pantelic

"Met Sporting en Besiktas op het programma".

Benieuwd wat Erik gaat doen. Aantal wissels doorvoeren, om wat spelers speeltijd te gunnen in Europa, of sterkste opstelling blijven spelen?

Zou denk wel fijn zijn om bijv een Blind door de weeks rust te geven en Taglifico tijd te geven. Geldt ook voor Berghuis/Alvarez voor Klaassen en Gravenberch voor Kudus.

Tadic wil geen rust, maar zou Deramy ook meer willen zien.

3 november 2021 om 23:39

Alvarez heeft verplicht rust

4 november 2021 om 07:56

Timber geel laten pakken zodat ie de laatste wedstrijd geschorst is en met een schone lei kan beginnen..

4 november 2021 om 09:04

Nee geen Ramos taferelen hier hoor. En heb je geen schone lei na de poule fase? Of vergis ik me..kan hoor

4 november 2021 om 09:26

Gele kaarten worden geloof ik pas na de kwartfinales kwijtgescholden!

3 november 2021 om 23:29

Die Coëfficiëntenlijst wordt bij de nieuwe CL ook belangrijk, vanaf 2024/2025. Punten die je nu haalt kunnen nog heel belangrijk worden om dan een wildcard te verdienen als je je niet rechtstreeks kwalificeert, nu zouden dat Roma en Spurs zijn, maar die ben je na dit seizoen al voorbij op de coëfficiëntenlijst.

Dus als ik het goed begrijp krijg je als je de kwart finale bereikt nog eens 10 miljoen? En een eventuele halve finale nog eens 15 miljoen? Dus in totaal 25 miljoen. Of is het zo dat de winnaar 25 miljoen in totaal extra krijgt? (De bedragen heb ik voor het gemak even aangepast)

3 november 2021 om 23:17

Je mag hiervoor alle bedragen bij elkaar optellen

3 november 2021 om 23:18

Je krijgt die bedragen inderdaad per ronde. Je moet ze dus optellen.

Eriksen komt u maar...
Onana, gaat u maar

Vanaf wanneer kunnen we fantaseren over spelers wat altijd te belachelijk voor woorden was..

Bijvoorbeeld de keeper halen van een top ploeg enz

3 november 2021 om 23:15

Misschien wil ter stegen wel naar een topclub? Whahaha

3 november 2021 om 23:28

Donnaruma wil misschien wel spelen. 😉

3 november 2021 om 23:26

Eriksen krijgt in Italie toch iets van 6 miljoen netto. Vraag mij af hoe die transfer in zijn werk zal gaan en hoe hij zijn geld krijgt want dat kan hij bij Ajax niet verdienen.

3 november 2021 om 23:32

Eriksen zal water bij de wijn moeten doen qua salaris. Hij speelt met een hartkastje die gaan ze niet zomaar bij elke topploeg meer nemen en als wel niet veel gebruiken. Hij is bekend met de omgeving en de club en kent het spelletje van ajax. Ik zou hem altijd nemen als hij niet teveel salaris wilt.

3 november 2021 om 23:40

Inter zal wel meedokken want die betalen nu heel veel salaris aan iemand waar ze helemaal niets meer aan gaan hebben. Dat zal Barcelona bij Umtiti ook wel gaan doen en heeft Real met Bale ook al meerdere malen geprobeerd.

4 november 2021 om 09:43

Eriksen weet als geen ander als Ajax op de stoep staat hij moet "inleveren" maar dan nog zal het een aardig salaris worden.

4 november 2021 om 12:45

@origineel

Ik ga er van uit dat Inter niets moet betalen en dat dit gedekt wordt door een verzekering omdat hij niet mag spelen etc.

Wat Barca probeert te doen met Umtiti is triest. Hij heeft recht op dat bedrag, sowieso er rekening mee houdende dat dit zijn laatste grote contract was. Dus waarom inleveren? Bale heeft ook niets ingeleverd.

En zo gaan de nationale competities kapot. De gelukkige die de laatste jaren in de CL spelen, krijgen zoveel geld dat de andere het nooit meer kan bijbenen, tenzij ze een suikeroom hebben.

Het systeem moet op de schop. Minder geld naar de CL, meer naar de andere 2 toernooien, plus een vergoeding aan de nationale competities.

3 november 2021 om 23:15

Gelukkigen? Je krijgt de CL niet cadeau he, als je kampioen wordt kom je er in uit. En als je dan goed presteert verdien je veel geld. Als we met de Nederlandse clubs zo blijven doorgaan spelen we binnenkort met 2 ploegen in de groepsfase!

3 november 2021 om 23:19

Maar andere ploegen willen ook nog eens kampioen worden, dat wordt steeds lastiger. Ondanks dat ze misschien een keer CL spelen.
Dat mensen dat nog steeds niet willen inzien vind ik echt onbegrijpelijk.
Bekijk het ook eens door een andere bril.

3 november 2021 om 23:30

Je vergeet dat Ajax hier ook de nodige investeringen voor heeft gedaan en het risico heeft genomen. Ook spelen over het algemeen de ploegen met de duurste huishouding in de CL. Hebben dus ook meer inkomsten nodig dan bijv clubs uit de conference League.

3 november 2021 om 23:37

Het is niet zo dat ajax het niet verdient om te acteren in de champions league. Dat is het statement niet. Ik ben het er wel mee eens dat de prijzengelden de nationale competitie scheef trekt. Eerlijk verdient door Ajax, maar daar heeft een Groningen niets aan, of een RKC, of een Ado.

4 november 2021 om 00:02

@GT77 Laat die andere ploegen dan ook maar eens serieus presteren in Europa. In Europa presteren, of het nou CL, EL of Conf L is, betekend hogere verkoopwaarde voor je spelers. Hier is het keerpunt bij Ajax geweest. En niet zoals PSV bijvoorbeeld jaren gedaan heeft, competitie belangrijker maken dan EL.

4 november 2021 om 07:23

@kingb: maar het gaat toch niet alleen om psv of feyenoord? Er zijn in de eredivisie naast de 3 traditionele topploegen nog 15 acterende teams met fans die een illusie op een landstitel helemaal kunnen laten lopen. Of bij voorbaat al tevreden zijn met niet een gigantische oorwassing tegen ajax omdat die club inmiddels voor 1 speler meer betaalt dan jouw hele begroting bij elkaar. Dat is marktwerking maar heeft met sport zeer weinig te maken.

4 november 2021 om 08:58

Haha ja jij bent een mooie. Iedereen zou wel landskampioen willen worden ja. Maar het is toch ook niet meer dan normaal dat je clubs hebt die beter presteren, en clubs die er geen houtje-touwtje van kunnen. Kom op zeg, Fortuna Sittard zou ook wel kampioen willen worden, maar je denkt toch niet dat die ook maar enige kans maken? Daar is het kwaliteitsverschil toch gewoon veel te groot voor. En dat is het ook als je de euro’s uit de champions league achterwege laat. FC Utrecht is bijvoorbeeld ook al een maatje te groot voor Fortuna (qua club) en die hebben geen champions league geld gekregen.

4 november 2021 om 10:05

Dat kan dus ook als andere clubs meer kans hebben op cl door het extra ticket dan krijgen ze dus meer inkomsten, kunnen ze betere spelers halen, worden ze aantrekkelijker etc. krijgen ze meer geld als ze spelers verkopen etc.
Zo groeien die clubs vanzelf en zien we vanzelf weer een andere kampioen.
Ajax gaat ook heus nog wel is mindere tijden beleven hoor.

4 november 2021 om 10:12

Die clubs kunnen er wel degelijk indirect wat aan hebben als Ajax en Psv betere spelers kunnen halen vallen er ook weer wat af. Niet dat de spelers van Ajax en Psv naar Rkc gaan maar je ziet bijvoorbeeld dat een Quinten Timber naar Utrecht gaat wat gewoon een prima speler is. Als Ajax echt structueel mee gaat doen mogen ze van mij ook wel iets meer in de competitie steken. De hele competitie word er aantrekkelijk door. Ook kleinere clubs kunnen er wat aan hebben bijvoorbeeld met gehuurde spelers. Als Ajax en Psv het structueel goed doen zullen andere clubs wellicht ook betere spelers willen verhuren omdat we dan wat meer voorstellen.

3 november 2021 om 23:16

Gelukkige? Je moet er gewoon wat voor doen hoor en daarnaast moet je ook zelf presteren op het hoogste niveau. Je doet alsof het komt aanwaaien.

3 november 2021 om 23:25

Natuurlijk komt het niet aanwaaien maar ze zitten nu wel in een positieve (voor Ajax dan) vicieuze cirkel.
De rijken worden rijker en dat is hier niet anders.

3 november 2021 om 23:31

Heeft Ajax zelf voor gezorgd. In 18/19 na 3 voorrondes, de EL finale in 2017 en nu al 3 jaar CL. Is gewoon een sneeuwbal effect die Ajax zelf heeft gecreëerd. PSV en Feyenoord moeten Europa maar is wat serieuzer gaan nemen. Want dat hebben ze jaren nagelaten in tegenstelling tot Ajax.

3 november 2021 om 23:32

Dortmund heeft ook meer te besteden dan Ajax maar toch wint Ajax 7-1 over 2 wedstrijden. Goed beleid brengt je ver.

3 november 2021 om 23:47

Ik heb ook geen kritiek op Ajax, zij hebben goed beleid gevoerd.
Maar het wordt steeds lastiger om die sneeuwbal te maken als een andere grote sneeuwbal het sneeuw wegneemt.

4 november 2021 om 00:05

Nee, als PSV en Feyenoord alles zetten in Europa, en dit als prio 1 zetten ipv competitie, dan gaan ze ook stappen m”zetten.

4 november 2021 om 00:06

Dat zijn twee wedstrijden.
En natuurlijk wordt PSV of Feyenoord vast nog wel een keer kampioen maar kijk naar het grotere plaatje.

De begroting van Bayern is twee keer zo groot als Dortmund en zie de BL, Bayern laatste 9 jaar kampioen.

Kijk naar Juventus, PSG,
Kijk naar de maatschappij….de Quote 500 is afgelopen jaar 18% rijker geworden.

En worden we blij van bovenstaande? Ik niet.
Degenen om wie het gaat misschien wel maar dat is maar een klein deel.

4 november 2021 om 00:54

@gt77 Je kan er inderdaad niet blij van worden, maar het is toch echt het beleid van Ajax wat zich uitbetaald, daar is niks geen geluk aan. Hetzelfde is voor de mensen die in de Quote 500 staan. De rijken worden rijker, omdat zij eerst investeren, en daarna pas uit gaan geven. Dan kan je twee dingen doen: 1. Miepen dat het niet eerlijk is, of 2. Naar jezelf kijken waar je het zelf beter kan doen.

4 november 2021 om 07:07

Zoals ik hier al eerder heb aangegeven komt het ook door het goede beleid wat Ajax heeft gevoerd en clubs moeten ook naar zichzelf kijken. Daar gaat het nu niet om.

Wat ik probeer aan te geven is dat dit gewoon een slechte ontwikkeling is voor de toekomst van de voetballerij.

3 november 2021 om 23:19

Nummers 1 t/m 3 staan heel dicht op elkaar en Ajax verspeeld gewoon punten tegen Utrecht, Twente en Heracles dus waar heb je het over.

3 november 2021 om 23:22

Hij bedoeld qua geld. Leuk in de Eredivisie maar daar verdien je geen stuiver mee. Ajax heeft volgende zomer nog meer financiële mogelijkheden om het elftal te versterken en kan enorm hoge bedragen vragen voor spelers als ze ver komen.

3 november 2021 om 23:31

Daar hebben ze de jaren hiervoor toch ook de risicos voor genomen?

3 november 2021 om 23:36

Klopt zeker en dat risico moet je soms nemen als je naar de Europese top wil groeien.

Deze inkomsten en nog 80 miljoen voor Antony en dan speelt Messi volgend seizoen in Amsterdam

3 november 2021 om 23:18

Had het er net met mijn maatje over; wat zou nu een goed bedrag zijn? Ik dacht zelf aan 60, maar hij aan meer. Maar gewoon lekker even niet verkopen. Wat een speler.

3 november 2021 om 23:30

Mooi hè, en dat terwijl ie eigenlijk best slecht speelde. Veeeel balverlies en miscommunicaties. Maarja 3 assists😂🤷‍♂️😎

4 november 2021 om 00:23

60 minimaal, Braziliaans international, wint de OS en haalt fantastische statistieken in de CL bij een heerlijk lopend Ajax. De kassa gaat enorm rinkelen

4 november 2021 om 03:54

Waarom zou hij weg willen, behalve het Hollandse weer en hoge belasting die hij hier relatief betaald. Als Ajax zo doorgaat dan gaan de salaris ook omhoog, maar gaat er ook een hoop naar Den Haag

Ik denk alleen wel dat Ajax te vroeg het contract met Ziggo heeft verlengt. Daar had een hele betere deal ingezeten met een internationale sponsor.

3 november 2021 om 23:26

Vond ik eigenlijk ook al voor deze wedstrijd. Toen het contract met Ziggo werd ondertekend was Ajax nog van een hele andere orde ten aanzien van de Europese prestaties. Wellicht dat Ajax dan ook eens goed moet kijken naar het aflopend tv contract in 2025 in combinatie met dan Ziggo. Om wellicht te kijken voor een bedrijf dat ook baat heeft bij internationale exposure.

3 november 2021 om 23:31

Wie weet wat er nog op de mouwen of achter op het shirt komt.
Nu het zo goed gaat mag er van mij ook gerust sponsering achter op het shirt.
Dan kun je het salarishuis nog meer verhogen.

3 november 2021 om 23:52

Geen meerdere sponsors op het shirt aub. Dat staat echt zo goedkoop. Alsof het een handbalvereniging is die de plaatselijke bakker er nog bij moet zetten om rond te komen.

4 november 2021 om 00:15

Alsjeblieft niet zeg.. Ik vind het in de Champions League al verschrikkelijk dat de namen er verplicht op moeten en dat heb ik het al helemaal niet over die zwarte lijn om het rugnummer en de letters heen. Op de mouw vind ik niet eens zo heel lelijk, zolang het maar zo klein blijft.

3 november 2021 om 23:30

Nee, ziggo heeft Ajax geholpen toen het minder ging! En Ajax blijft ze trouw als dank…

3 november 2021 om 23:31

Juist. Ziggo heeft Ajax vorig seizoen gewoon de volle mep betaald, terwijl iedereen weet hoe het seizoen verliep zonder supporters etc.

3 november 2021 om 23:45

Stephan en Kyle helemaal mee eens! Loyaliteit en trouw zijn in dit geval belangrijker, dan die extra miljoenen bij een andere sponsor. Bovendien betaalt Ziggo al behoorlijk de hoofdprijs vind ik.

Knappe prestatie maar al dat geld….. lijkt aantrekkelijk maar in-the-end wordt de voetballerij er niet leuker op.

3 november 2021 om 23:30

Uiteindelijk wil je as liefhebber toch zo mooi mogelijk spel zien en de beste spelers? Dat geeft juist de competitie ook weer een boost lijkt me. Kijk eens hoeveel spelers er in het Nederlands betaald voetbal spelen die ex-Ajacied zijn. Als Ajax structureel beter wordt, worden die spelers die alsnog afvallen en bij andere clubs spelen ook beter hè?!

3 november 2021 om 23:46

Alleen die spelers die afvallen van aardig goed niveau, die vertrekken naar het buitenland (Lang, Ekkelenkamp, Scherpen), die komen lang niet allemaal bij de Rodas en Heraclessen uit

Zo dat is idd weer een hele dikke getallen...dat is goed, want vorig seizoen hebben veel clubs geld verloren.

Er wordt begroot op CL niveau, dus het is niet zo dat we 65 miljoen in de plus zitten. Denk eerder een miljoen of 30-35. Maar neemt niet weg dat dit heerlijk in de clubkas kan. Hier kan je makkelijk mee vooruit. De selectie stijgt ook met de week qua waarde. Het zit wel snor de komende tijd. Zeker als je talenten als Antony aan kan trekken, 15.5 miljoen well spent.

3 november 2021 om 23:55

Goede reactie. Ik loop ook vaak in die val...Toch is al elke cent extra lekker in deze pandemie tijd. Deze euro's zijn echt meer dan welkom. Het gaat ons echt helpen in deze moeilijke tijden. Trouwens, de prijs van Antony zal ook nu flink stijgen...

4 november 2021 om 00:21

Haha ja die gaat binnenkort door het plafond heen. Deze zomer hebben we vrij weinig geld binnengehaald en covid heeft er ook een beetje ingehakt. Dus we moeten niet uitsluiten dat er 1 of 2 bliksemtransfers komen deze zomer. Ijzer smeden als het heet is. En voorlopig is Antony de break-out speler die op ieder lijstje staat. Ajax heeft al eens 47 miljoen laten liggen voor Neres (heerlijk dat ie bleef, pakte geweldig uit) maar die is nu minder waard. Ik hoop enorm dat ie blijft want het is een geweldenaar die beter en beter wordt, maar komende zomer kan je wel een miljoen of 100 gebruiken op welke manier dan ook. Want het bouwwerk wat we hebben opgebouwd is langzaam aan het wegsmelten, aldus Overmars.

4 november 2021 om 01:30

Goede analyse. We moeten natuurlijk ook niet vergeten dat jongens als Tadic en Daley de club niet rijker gaan maken. Denk dat Blind gewoon bij Ajax moet blijven want buiten de situatie met z'n hart is hij soms best kwetsbaar. Vandaag vond ik hem ook niet goed. Verder ga ik er van uit dat Mazraoui transfervrij vertrekt. Voor Onana gaan we ook niks vangen. Gravenberch gaat heus ook niet verlengen. Een jongen als Tagliafico zal ook nog weinig opleveren. Dus in dat opzicht zijn de extra miljoen n nu echt welkom.

Wat betreft Antony, geen idee wat hij nu waard is. Trouwens Haller zou Ajax eventueel ook met winst kunnen gaan verkopen. Wel of geen Ajax spits, hij heeft er al zeven in liggen in de CL. Hopelijk blijft Timber zich ook goed ontwikkelen. Al met al komt het hopelijk wel goed.

Een hoop getallen in een lap tekst. Echt lekker leest het niet. Miosschien evene en tabelletje doen?

- wat is al verdiend gesplits naar plaatsing, overwinningen, stadion recettes
- wat gaat er nog binnenkomen (dat is het geld voor de plaatsing voor volgende ronde)
- wat kan er nog verdiend worden: kwartfinale, halve finale etc, stadion recettes komende 2 wedstrjden en verder, etc

Geen dank.

3 november 2021 om 23:54

Dat staat allemaal vrij duidelijk in de tekst hoor. Als iemand een tabelletje erbij nodig heeft om het allemaal bij te houden is pen en papier of een Excel sheet zo gevonden.

4 november 2021 om 00:22

het staat inderdaad allemaal in de tekst. Dat is waarom we het een getallenbrei noemen. Het is onoverzichtelijk. Individuele bedragen en tussensommen staan door elkaar. Presentatie is juist een kunst. Het is het verschil tussen data (deze lap tekst) en informatie. Een nieuwsbericht moet informatie geven.

Als ik eerlijk moet zijn vind ik de bedragen echt belachelijk. Ik snap de fans van de andere Nederlandse clubs hoor. Ajax doet niks verkeerd, doet alles op eigen kracht (geen suikeroom uit het Midden Oosten), maar op deze manier wordt er een gat geslagen die niet goed is voor de lokale competitie. Laat ik duidelijk zijn, mijn hart vind dit prachtig, maar ik kan best vaak relativeren. Ik had het echt niet leuk gevonden als PSV of Feyenoord zulke bedragen had gekregen....

4 november 2021 om 09:58

Er zijn maar heel weinig Europese ploegen die als Ajax, Bayern en Dortmund over eigen vermogen beschikken, de meeste zijn afhankelijk van suikerooms uit het MO of investeerders uit de VS maar hebben zelf geen dubbeltje in kas.

4 november 2021 om 13:08

@Janta
Dat is dus de reden waarom ik nog trotser ben op onze club. Kijk wat er nu gaat gebeuren in Newcastle. Die gaan de komende jaren een "topclub" worden. Hoe? Precies, door een suikeroom. Het zijn ook niet alleen dit soort clubs die ik weinig gun. De Spaanse grootmachten hebben misschien hun naam mee, zij waren ook voor dit tijdperk groot, maar ik ga niet huilen om de situatie van Barcelona. Sterker nog, Real mag het zelfde lot ondergaan. Die vertrouw ik ook voor geen cent. Hebben ook schulden gehad van hier tot Tokio maar niemand die daar wat van zei. Persoonlijk vind ik dat niet kunnen, maar de realiteit is anders. Nogmaals, laten we daarom gewoon nog trotser zijn op Ajax.

4 november 2021 om 12:03

Ergens is dat zo, maar het zeker niet negatief voor de NL competitie. Een beter visite kaartje voor de ED dan Ajax kun je op dit moment niet hebben, dat trekt geld en interesse aan en profiteert uiteindelijk iedereen van. Misschien kan de nr. 2 binnenkort ook naar de Cl.

Ajax doet het vooral goed door goed beleid niet perse alleen dat CL geld. Een van onze betere spelers, Timber is gewoon uit de opleiding doorgekomen evenals Gravenberch en Mazraoui. Dat kunnen Feyenoord en PSV ook.

4 november 2021 om 13:13

Ik kijk vooral naar het sportieve aspect voor Ajax. Het lijkt me niet goed als de eredivisie echt een speeltuin voor ons gaat worden. Je hebt af en toe ook tegenstand nodig zo dat spelers gefocust blijven. Wie weet kunnen we als land die tweede CL ticket bemachtigen. Zonder enige twijfel dat ook PSV en Feyenoord het zelfde kunnen bereiken als Ajax. Wat we de laatste jaren hebben opgebouwd is door goed beleid, niet te danken aan een suikeroom van het buitenland...

4 november 2021 om 15:52

@007

Voorlopig heeft Ajax het lastig genoeg in de ED, ik denk dat Ajax juist de het niveau omhoog kan trekken. Feyenoord, Utrecht en PSV zullen, al zijn we op niveau Real Madrid altijd lastig blijven, die geven 200 %.

Is er nog iemand die Antony te duur vindt? Hoeveel is die jongen wel niet waard, hij was niet eens echt goed vanavond maar geeft 3 assists, wat een fenomeen zeg!

4 november 2021 om 11:51

Ik denk het niet, ik zelf had heel lang mijn twijfels over Haller, ik twijfelde of hij buiten de ED ook op CL niveau het verschil kon maken. Conclusie: Uitstekende aankoop en het geld dubbel en dwars waard. Die is gewoon met Lewandowski aan het concurreren om de topscoorders titel.

Geweldig, nu hopen dat we hiermee wat contracten kunnen verlengen, Mazraoui en Gravenberch moeten gewoon nog wat langer binnen boord gehouden worden, Timber eveneens belonen met een verlening en beter contract. Onana zou ik ook nog graag langer zien blijven, blijft een topdoelman, als hij bijtekent vergeef ik hem zijn iets wat vreemde gedrag richting de club. Dit is toch een prachtige club, ook voor Onana zelf?

Eriksen erbij halen als extra optie, dat is een buitenkans die niet moet laten lopen in mijn ogen, kan de komende jaren voor extra ervaring en kwaliteit zorgen zoals Tadic en Blind dat voorlopig ook nog blijven doen. Verder ook vooral spelers als Taylor en Unuvar wat kansen gaan geven.

Ik denk dat Wijndal van AZ nog wel een mooie toevoeging kan zijn. Tagliafico gaat denk ik een keer vertrekken en Blind doet het goed als inschuivende linksback maar als je er een keer een LB met pure snelheid nodig hebt, dan heb je die op dit moment niet. Als je Wijndal hebt kun je bovendien eventueel schuiven met Blind naar LCV of naar het middenveld, gewoon weer een extra optie. Desnoods haal je Wijndal en hou je Tagliafico er nog even bij, dat is overkill, maar dan kan Wijndal mooi even wennen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren