Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

United-fans trekken vergelijking met streaker na zoveelste wissel Van de Beek

Laatste update:

Tot verbazing van velen mocht Donny van de Beek het dinsdagavond vanaf de aftrap laten zien bij Manchester United in de uitwedstrijd tegen Young Boys in de Champions League. De middenvelder kon zijn stempel amper op de wedstrijd drukken en werd door manager Ole Gunnar Solskjaer halverwege naar de kant gehaald voor Raphaël Varane. United eindigde het duel met tien man en verloor met 2-1 van de Zwitsers. Over het optreden van Van de Beek houden Engelse media daags na de deceptie gemengde gevoelens over.

De rode kaart van verdediger Aaron Wan-Bissaka was voor Solskjaer reden om Van de Beek halverwege het duel naar de kant te halen voor Varane, die als derde centrale verdediger moest fungeren naast Harry Maguire en Victor Lindelöf. "In de laatste vijf minuten van de eerste helft leek het erop dat zij veel voorzetten richting onze zestien zouden gaan geven", aldus de Noorse oefenmeester. "We wisten dat ze een grote spits erbij gingen zetten, daar moesten we op reageren." Het wedstrijdbeeld kantelde volledig in de tweede helft, waarbij Young Boys de zege diep in blessuretijd veiligstelde door een blunder van Jesse Lingard.

Het optreden van Van de Beek werd door Sky beoordeeld met een 7 als rapportcijfer. "Dat hij gewisseld werd voor Varane was verre van noodzakelijk", luidde de begeleidende tekst. Manchester Evening News was eveneens te spreken over het optreden van de Nederlander en deelde een 6 uit als rapportcijfer. "Hij liet zich goed zien tijdens zijn zestiende basisplek voor Man United", aldus het bescheiden oordeel. Het was voor Van de Beek zijn eerste basisplek van het seizoen. In de Premier League werd de Nederlander door Solskjaer tot dusver eenmaal binnen de lijnen gebracht, afgelopen weekend tegen Newcastle United (4-1 winst).

The Sun was alles behalve te spreken over het optreden van Van de Beek. "Dit moest het moment zijn om Ole Gunnar Solskjaer te laten zien wat hij kan brengen aan een team dat bol staat van het elitetalent en grote podiumsupersterren", schreef de tabloidkrant. "Maar als hij al iets heeft laten zien, dan is het dat Solskjaer prima zonder hem kan. Solskjaer zal beweren dat zijn keuze om hem te wisselen een tactische zet was, maar hij had in plaats van Van de Beek ook gemakkelijk een aanvaller kunnen wisselen, of collega-middenvelder Fred."

Toen in de tweede helft een streaker het veld betrad, zagen fans van United hun kans schoon om Van de Beek met de grond gelijk te maken. "Die streaker heeft nu al meer minuten op het veld dan Van de Beek in de Premier League", luidde een reactie op Twitter. Een ander: "Hij heeft meer gedaan dan Van de Beek vanavond", doelend op de koprollende streaker. Sinds zijn komst in de zomer van 2020 kwam Van de Beek 38 keer in actie namens United, waarin hij in totaal tot 1510 minuten kwam. Een gemiddelde van veertig minuten per optreden, zo berekende statistiekenbureau Opta.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop voor die jongen dat hij een club kan vinden waar hij gewoon vrij kan spelen. Denk echt dat als je in zijn situatie zit elke slechte balcontact gaat voelen en dat dan in je hoofd gaat zitten.

15 september 2021 om 11:30

Nee hoor hij hoeft absoluut niet weg, zowel Donny als zijn fantastische zaakwaarnemer , hebben zelf van gehoord Solksjaer gehoord dat hij heel veel gaat spelen.

15 september 2021 om 13:26

Niet omdraaien. Hij wilde maar wat graag weg, maar mocht niet van United. Nu doe je net voorkomen alsof het van Donny niet hoefde...

15 september 2021 om 18:07

Om het vervolgens erbij te laten zitten. Ze hadden gewoon moeten doordrukken met hun vertrekwens maar hebben misplaatst vertrouwen opgedaan in de worden van solksjaer. Maarja is achteraf natuurlijk makkelijk praten, hoop dat die in de winter wel eieren voor zn geld kiest.

Tja dan zit je daar op de bank bij United terwijl je nog het mannetje had kunnen zijn bij Ajax. Dan was hij ook nog in beeld gebleven voor Oranje en daar is niets meer van over. Als hij nog wilt voetballen kan hij beter naar een club onder de top gaan anders voorzie ik een lange carriere op de bank.

15 september 2021 om 11:27

Maar zou hij bij Ajax nog wel hebben gespeeld na de komst van Klaassen? Ik vind Klaassen namelijk wat stabieler en ook beslissender dan van de Beek. Ik heb al zijn balcontacten van gister gekeken en hij deed het niet slecht hoor. Passes kwamen aan en hij zat er een paar keer goed tussen, maar het ziet er allemaal niet heel bijzonder uit. Wellicht hoort dat ook wanneer je als controleur speelt, maar ik vond het wel heel grijs. Hij heeft volgens mij ook geen bal aangeraakt met zijn linkerbeen, als je echt de top wil bereiken zal je op zijn minst de ballen over 10-15 meter net zo makkelijk met je linker moeten kunnen geven. Het feit dat Donny liever een kwartslag verder doordraait om toch op zijn rechter uit te komen geeft denk ik aan dat hij zijn zwakke been zelf ook niet zo goed vindt.

15 september 2021 om 11:43

@davidgein, Ajax had natuurlijk niet Klaassen gehaald als Donny nog bij Ajax zat. Klaassen was de vervanger van Donny. Vind het ook een bijzondere keuze van Solskjaer om Donny als controleur neer te zetten aangezien Donny alles behalve dat is. Slechte keuze van Donny om naar Manu te gaan. Denk dat bij een club als Dortmund of iets daaronder hij meer tot zijn recht had gekomen en inmiddels ook verder zou zijn in de ontwikkeling. Maar goed zeg maar eens nee tegen een club als United.

15 september 2021 om 11:45

"Maar zou hij bij Ajax nog wel hebben gespeeld na de komst van Klaassen?"

Klaassen is gehaald nadat v/d Beek is vertrokken dus ik neem aan dat Klaassen dan niet aangetrokken zou zijn.

15 september 2021 om 12:36

Ik vind Donny bij Ajax ook overschat. Hij speelde gewoon met een fantastisch team. Hij kon zelf ook wel wat, maar absoluut geen dragende speler

15 september 2021 om 16:53

Hij was juist een dragende speler. En in dat systeem op 10, is waar hij het meest tot zijn recht komt. Bij United heeft de 10 geen diepgaande rol, dat is meer een creatieve rol. De spits van United is ook geen valse 9. Dat is gewoon niet hun systeem, dan moet hij op 6 of 8 spelen en dat is hij gewoon niet.

15 september 2021 om 11:37

Dat hij bij Ajax wegging was toen vrij logisch. Hij had een paar succesvolle jaren achter de rug in zowel de ED als CL, was een beetje uitgeleerd.

De stap naar Man U was, achteraf, echter een grote fout. VD Beek heeft specifieke kwaliteiten die voor sommige clubs heel goed van pas kunnen komen, mits je hem op de juiste positie gebruikt. Man U doet dat niet.

Beste zou voor hem zijn om in de volgende transferperiode over te stappen naar een club in bijv de Bundesliga. Iig ergens waar hij veel kan spelen.

15 september 2021 om 11:42

Hij had gewoon naar een andere club moeten gaan, want hij was gewoon klaar bij Ajax. Wat valt er nog te winnen voor hem in Nederland en met Ajax? Echter, bij United is de concurrentie gewoon moordend, en dat was al bekend voordat hij kwam. Daarnaast past zijn spel op dit moment ook niet in Engeland. Want je krijgt amper ruimtes om combinaties aan te gaan en de ruimtes in te duiken. Zijn spel had toch veel beter gepast in Duitsland lijkt mij.

15 september 2021 om 11:52

Als voetballer heb je ook ambities lijkt me. Als er een grote club voorbij komt zijn er maar weinig spelers die die kans niet pakken.

15 september 2021 om 12:26

ach hij heeft het in ieder geval geprobeerd! niet blijven hangen in wat had kunnen zijn, hij vindt zijn plek vast wel ergens. Beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan, dan spijt hebben van iets wat je niet hebt gedaan, toch?

15 september 2021 om 12:32

Precies.
Die obsessie tegenwoordig van al die matige spelertjes om met alle geweld naar het buitenland te gaan, terwijl ze het niveau bij lange na niet aankunnen, begrijp ik dan serieus waar ook niet.

Bij Ajax werd die op handen gedragen, publiekslieveling, speelt die ook CL en voor het kampioenschap en kon die zich ook financieel onafhankelijk spelen.
Nu neemt niemand hem nog serieus.

Dit wordt een trieste afgang voor van de Beek bij United.

15 september 2021 om 12:45

Datis toch ook een beetje een raar verhaal. Speelt goed in de CL bij Ajax, maar blijkbaar, als je je daar kunt meter met internationale sterren, kan je het niveau in het buitenland niet aan. Hij kan het gewoon wel. Maar Mancheter United was misschien wel de enige club waar het echt niet ging gebeuren, want de enige twee spelers die ongenaakbaar waren zaten nou net op de posities die Donny wilde. Tja, dan ben je gewoon dom. Ik denk dat bijna alle andere Ajax spelers van toen nog gewoon geregeld basis hadden kunnen spelen bij dit United, op Donny na. Dat is niet vanwege zijn kwaliteit, maar zijn positie.

15 september 2021 om 12:55

Volgens verschillende media verdient Donny zo'n 120k per week, wat neerkomt op een slordige 6 miljoen euro.
Ik snap Donny wel hoor. 5 jaar lang op de bank bij United zitten levert je 30 miljoen op.
Een stapje terug, ga je misschien iets van 2.5 a 3 miljoen per jaar verdienen, duurt het 10 jaar voor je op die 30 miljoen zit. Dan is ie al 34 jaar. Nu heeft ie met 29 jaar 30 miljoen verdient en kan daarna nog afbouwen bij een Ajax voor 2 a 3 miljoen per jaar..

Tja als dubbele 6 in het systeem van united spelen is ook ondankbaar. De opbouw komt vanuit het centrum van de verdediging en vaak via de backs en er wordt momenteel niet van je verwacht dat je bijsluit want je moet op de rest verdediging letten. Van de Beek speelde onopvallend, en dat is eigenlijk wel goed voor die positie, maar dan kan hij zich niet laten zien.

15 september 2021 om 15:44

Hoezo? Als een fred speelt kan hij best de box to box middenvelder zijn naast fred. Maar zo gaat nooit iemand spelen want dan hou je pogba op de bank. Donny heeft gewoon te hoog gemikt hij kan beter naar een newcastle united gaan maar is de vraag of die hem uberhaupt willen hebben

Komt gewoon tekort voor United. En dat is geen schande, maar Solkjaer moet hem gewoon een overstap naar een andere club gunnen. Wellicht is Olympique Lyon is voor Donny, onder de vleugels van Peter Bosz? Dat is meer zijn niveau denk ik.

15 september 2021 om 11:23

En dan over 5 jaar naar Barca? Net als Memphis zou mooi zijn!

15 september 2021 om 11:29

Dan is het alleen de vraag of het over een jaar of vijf een stap omhoog of omlaag is naar Barca Nee alle gekheid op een stokje, VDB kan denk ik prima opbloeien in de Ligue1 en dan vooral onder het bewind van Bosz. Het spel wat hij wilt spelen ligt Van de Beek goed. Ik zie het wel als een prachtige kans voor Donny om naar Lyon te gaan.

15 september 2021 om 11:37

Die eerste gedachte kwam ookal in mij op, maar goed ik ga er vanuit dat ook over 5 jaar Barca nog groter is als Lyon, maar uiteindelijk moet hij gewoon gaan spelen waar dan ook en dan zien we wel weer.

15 september 2021 om 12:22

Ik vind Lyon een heel mooie club voor hem. Goed bedacht :-)

15 september 2021 om 13:06

Ik vind het wel grappig als mensen roepen "hij moet daarheen" zonder de selectie van die clubs goed te kennen. Bij Lyon zou hij namelijk net zoveel minuten krijgen als bij Manchester, met spelers als Aouar voor zich. Of denken jullie dat Van de Beek wel beter is dan Aouar?

Solsjkaer lijkt niet erg gecharmeerd van Vd Beek dus ik denk dat het een lastig verhaal wordt. als alle middenvelders weer fit zijn is Vd Beek eigenlijk ook een van de mindere spelers dus ik zou een transfer overwegen als ik hem was

15 september 2021 om 11:22

Japie, Van de Beek had graag een overstap gemaakt om weer aan spelen toe te komen. Maar Solsjkaer heeft dat tegen gehouden. Kan mij wel voorstellen dat dit in de winter wel weer ter sprake komt.

15 september 2021 om 16:11

@Eduard1962 onbegrijpelijk in dat geval. Als die jongen toch niet mag spelen verkoop of verhuur hem dan gewoon

15 september 2021 om 11:23

Gebasseerd op? Solsjkaer is diegene die een overstap dwars zat, omdat hij het zag zitten in Donny. Je redenering lijkt mij dus volkomen onjuist. Zelf wou hij allang een transfer maken, volg jij het nieuws?

15 september 2021 om 12:11

Zolang hij Fred de voorkeur geeft snap ik niet wat voor vertrouwen hij in hem heeft. Op de andere posities op het middenveld gaat VdB niet van winnen, want Pogba, Bruno, Sancho en Greenwood zullen 100% de voorkeur krijgen. Daarnaast heeft McTominay, als hij terug is van zijn blessure, de voorkeur boven VdB geloof mij maar. Donny is er voor de breedte van de selectie en daarom wilt Solksjaer hem niet weg hebben. VdB gaat lekker Carabao spelen en CL tegen tegenstanders waar er op papieren makkelijk van te winnen moet zijn (bijvoorbeeld gisteren). Zaakwaarnemer is het daar niet mee eens, maar dan zal hij volgende zomer vertrekken!

15 september 2021 om 13:20

zag hij het zitten in Van de Beek, of zag hij het niet zitten om met een man minder (of iemand nóg lager in de pikorde) het seizoen door te komen? Het is natuurlijk heerlijk om in een druk seizoen extra spelers te hebben. Van de Beek kan je dan laten opdraven wanneer je toppers rust wilt geven.

15 september 2021 om 14:07

Denk dat VdB wel een waardige bankspeler is, die een sterspeler op het middenveld kan ontlasten tijdens minder belangrijke/ moeilijke wedstrijden. Het is logisch dat VdB dat niet ambieert...

Gevalletje gegokt en verloren. Wilde in navolging van De Ligt, Frenkie en Ziyech natuurlijk ook zijn toptransfer pakken, maar bij Utd kom je niet aan de bak tenzij je een gevestigde naam bent of zo goed bent als Bruno Fernandes. Ik denk nog steeds dat de Bundesliga voor hem gemaakt is, en Duitsland lijkt me voor hem ook te passen qua persoonlijkheid. Iets voor Wolfsburg/Dortmund? Of misschien wil Bosz hem een helpende hand bieden by Lyon? Dat laatste heeft Memphis wel goed gedaan na Man Utd.

15 september 2021 om 11:36

Komt inderdaad te kort voor United. Ondanks het slechte optreden gisteren, wat vooral te danken is aan het (ontbreken aan) tactisch inzicht van Solskjaer, heeft United gewoon een hele goede selectie die mee moet doen om de PL en bij de laatste 6 teams CL hoort. Met een goede trainer is er heel veel uit deze groep te halen. Dortmund vind ik helemaal geen slecht idee. Donny is inderdaad een typische Bundesliga speler en Dortmund is natuurlijk een hartstikke mooie club met een geweldig jong team.

15 september 2021 om 11:40

Weet niet of BVB nou de juiste club gezien het aantal spelers die op zijn positie uit de weg kunnen. Reus, Brandt, Reyna, Hazard en nu ook Reinier. Misschien is zoeken naar een club waar hij 100% zeker is van zijn plek. Wolfsburg misschien wel dus.

15 september 2021 om 12:24

Denk dat de PL helemaal goed voor hem is. Hij moet het alleen een graadje lager proberen. Everton, Arsenal of West Ham bijvoorbeeld. Komt hij aan genoeg minuten en kan hij zich ontwikkelen als PL speler en zo de overstap maken naar de top in PL.

Zonde, goeie voetballer. Had 'm graag langer bij Ajax gezien, of in ieder geval een stap maken welke hij wel aan kon. Uiteindelijk kom je heus wel bovendrijven in zo'n periode als je goed genoeg bent. Donny kennelijk niet, welke excuses er allemaal voor zijn.

Het is ook wel onzin om direct van een speler zonder wedstrijdritme te verwachten dat ie er direct staat. "Dit was zijn kans". Dat kan wel zijn, maar een speler heeft ook ritme en vertrouwen nodig. Maar goed, lijkt mij een wonder als dit nog wat gaat worden. Gewoon naar de Bundesliga gaan. Prima speler voor een Leverkusen, Gladbach of zelfs Leipzig.

Van de Beek is gewoon een allrounder die nergens in uit blinkt. Op 10 zou hij wellicht tot zijn recht komen, maar daar staan gewoon betere spelers. Ik zie hem altijd als een mindere variant van Muller.
Ik zou overigens ook echt niet weten bij welke ploeg hij zou passen. Wat denken jullie?

Het is jammer dat meer spelers niet de carrière van Wijnaldum als ideaal zien. Nee de talentvolle spelers gaan direct naar de grote clubs. Waar ze vaak op de bank komen en niet meer aan spelen komen. Wijnaldum kon in het jaar voor dat die kampioen werd met PSV naar PSG. Dit heeft die niet gedaan omdat die nog kampioen wou worden met PSV. Daarna een subtopper in Engeland en zo je stappen maken. Is in mijn ogen de beste weg die je kan bewandelen.

15 september 2021 om 12:26

Ja, vind ik ook. De PL is überhaupt al een stap vooruit in salaris en competitie. Bij een suptopper bestaat de kans dat je geen Europees voetbal speelt, maar er zijn genoeg wedstrijden die gespeeld kunnen worden tegen goede teams. Als je in PL twee seizoenen hoed presteert maak je zeker weten de grote spelers in de competitie wakker.

15 september 2021 om 15:44

Zijn wel meer verschillen dan dat. Genoeg mensen zeiden toentertijd al dat Donny van de Beek niet zoveel voorstelde. Hij is een leuke speler maar blinkt nergens in uit. Heeft als '10' geen splijtende pass, noch een werelds schot. Hij heeft prima looplijnen en dat is het dan ook wel weer. De Jong wist het Nederlandse Elftal naar een geheel ander niveau te tillen in een paar duels en de Ligt was de leider van Ajax in hun CL avontuur.

Nee varane is een aanwinst. Tegen Newcastle en YB twee keer te laat twee keer goal...Is niet geschikt voor premier League. En over Ole zwijg ik maar....altijd maar dat the lads did well en zn rare wissels.......geen topcoach

15 september 2021 om 12:34

Hij is zo lief en aardig daarom maar zijn contract verlengd, maar wat heb je eraan als je als trainer zijnde faalt....

Na gisteren zou je na die laffe wissels en rede is zijn voor Ontslag voor Noorse coach, maar hij wordt niet ene ter discussie gesteld, want na wissel van die Portugees erin stond het goed was wedstrijd onder controle, maar na 5 verdedigers systeem en zwalkend tactiek maakt hij matig young boys sterker ging hij de bus parkeren tactisch is het ene hele matige coach, mi dit zei ik al langer

Varane die erin kwam voor Van de Beek zag er niet goed uit bij de gelijkmaker van Young Boys. Hij lijkt de lijn door te trekken die hij in zijn laatste seizoen bij Real Madrid liet zien. Verkeerde keuzes makend en slordig verdedigend. Jammer, want hij is toch wel een van de helden van onze CL-successen.

Had dan Lindelof eruit gehaald voor Varane voor de vele voorzetten die verwacht werden. Zo werd de nadruk wel echt op verdedigen gelegd en werd het aanvallend helemaal niks meer..

Bij Donny heb ik het idee dat hij alleen lekker kan mee ballen wanneer het hele team een puike wedstrijd speelt. Wanneer zijn team het moeilijk heeft is hij niet degene die op staat en zijn team op sleeptouw neemt.

Dat is niet erg aangezien hij dat nooit geweest is. Ik begin alleen te vrezen dat hij een leuke speler is voor de Eredivisie en/of de Belgische competitie, maar dat daar wel z'n plafond ligt.

Prima speler als je hem juist gebruikt. Dat speelt geen rol bij topclubs maar meestal kopen die spelers die bij spelwijze passen. Vd Beek is last minute aankoop waarschijnlijk door paniek in geval van vertrek Pogba en/of blessures Fernandes. Dan is t nog begrijpelijk. Twee verdedigende middenvelders is wel schandalig met McT en Fred, topclub onwaardig. Maar goed , defensief spel loont wel met zoveel wedstrijden. Gokken op ingeving id aanval. VDBeek schiet er niets mee op, moet naar club met duidelijke visie en eerlijke coach. Zijn er weinig van moet ik zeggen.

Donny is een leuke speler maar hij moet echt naar een andere club denk dat Lyon of Valencia meer zijn niveau is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren