Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Christian Eriksen keert volgende week terug bij Internazionale’

Laatste update:

Christian Eriksen keert volgende week terug bij Internazionale, zo weet Sky Italia woensdag te onthullen. Het zal voor het eerst zijn dat Eriksen weer te maken krijgt met zijn ploeggenoten in Milaan na het onwel worden in het openingsduel op het EK tegen Finland op 12 juni. Eriksen zal wel eerst de nodige harttesten ondergaan bij Inter, zo klinkt het vanuit Italië.

Na de grondige medische check-up zal de technische leiding van Inter bepalen of het verantwoord is voor Eriksen om terug te keren op het trainingsveld. Vorige week kreeg de international van Denemarken te horen dat hij sowieso niet met een defibrillator mag uitkomen in de Serie A. Eriksen kreeg na zijn hartstilstand in het EK-duel met Finland een ICD, een onderhuidse defibrillator die ingrijpt bij hartproblemen. Francesco Braconaro, lid van het technisch wetenschappelijk comité van de Italiaanse voetbalbond, sprak hierover duidelijke taal.

Eriksen krijgt met ICD-kastje geen volledige goedkeuring voor Serie A

De middenvelder kreeg vorige week een vervelende mededeling van de Italiaanse voetbalbond.Lees artikel

"Christian Eriksen kan geen volledige goedkeuring krijgen om in Italië te spelen. Als de speler de defibrillator laat verwijderen en een specialist bevestigt dat hij lichamelijk weer in orde is, kan hij weer voor Inter spelen", zei Braconaro in gesprek met Radio Kiss Kiss. Het technisch wetenschappelijk comité van de Italiaanse voetbalbond, waarvan Braconaro lid is, heeft zich het afgelopen anderhalf jaar voornamelijk beziggehouden met de gevolgen van het coronavirus bij clubs, maar moest tevens een besluit nemen over de situatie omtrent Eriksen.

Italië hanteert in dit opzicht bijzonder strenge regels ten opzichte van andere landen, daar Daley Blind bijvoorbeeld bij in Nederland wel met een ICD mag spelen. Tests worden bijvoorbeeld ook niet uitgevoerd door de clubs, maar door de Italiaanse voetbalbond. Eerder leek de medische commissie van de Italiaanse voetbalbond bij monde van Lucio Mos, commissielid en zelf cardioloog, een rentree van Eriksen al uit te sluiten. Het verbod dient volgens Mos om de gezondheid van sporters zoveel mogelijk te beschermen. "Er zijn dingen die zelfs aan de meest nauwkeurige controles kunnen ontsnappen, ook omdat onderzoeken periodiek plaatsvinden, dus een probleem van dit type kan ontstaan tussen de ene controle en de andere."

Ondanks de hartproblemen kijkt Simone Inzaghi uit naar de samenwerking met Eriksen bij Inter. "Ik heb met hem gesproken vóór het EK, maar sinds het incident hebben we nog niet met elkaar gesproken", zei de oud-aanvaller begin juli bij zijn presentatie als coach van Inter. "Vanaf het moment dat ik ben aangesteld, rekende ik al op hem. Christian krijgt nu uitgebreid de tijd om terug te keren, de club helpt hem overal mee. Hij moet nu vooral zijn rust nemen en wij wachten hier op hem, met open armen", aldus Inzaghi.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 juli 2021 om 18:07

Maar waar zie je hem dan spelen? Ik zou hem er graag bij hebben maar er is geen plaats voor hem momenteel, vrees ik. Al is hij altijd welkom natuurlijk, eeuwige held.

28 juli 2021 om 18:13

Die speelt Klaassen toch gewoon met gemak uit de basis?

28 juli 2021 om 18:16

Ik denk het niet. Simpelweg doordat de nummer 10 van Ten Hag altijd een loper is. Een speler die opduikt in de 16 en daar zijn doelpunten meepikt. Zie Donny en nu Klaassen. Zo'n type speler is Eriksen niet. Ondanks dat hij natuurlijk een geweldige speler voor Ajax zou zijn.

28 juli 2021 om 18:16

@Roy
Zeker hij mag altijd terugkeren is een legend en een held hoop dat het gebeurd maar ik denk dat het niet gebeurd

28 juli 2021 om 18:21

@dr.mario, want het systeem is niet aan te passen? Eriksen is natuurlijk een voetballer van een erg hoog niveau, dus dat zou je niet uit te hoeven sluiten

28 juli 2021 om 18:26

@Rhyno,

Natuurlijk. Maar ik zie niet waarom je als coach je hele systeem om zou gooien, meenemend dat je selectie daarop is afgestemd, puur om de komst van 1 speler.

28 juli 2021 om 18:54

Eriksen loopt ook veel hoor, minder dan Klaassen dat wel. Eriksen kan prima diepgaan en is voetballend véél beter. Zie echt geen 1 reden waarom Klaassen boven Eriksen gaat. Eriksen in topvorm benadert echt wereltop imo. Maargoed eerst kijken hoe hij herstelt van zijn hart.

28 juli 2021 om 20:05

Hij kan in een vrije rol op linksbuiten.

28 juli 2021 om 21:53

Sterker nog, Eriksen in topvorm is wereldtop.

28 juli 2021 om 22:21

Rhyno. Tuurlijk kan je je systeem aanpassen. Maar de diepgang moet ergens vandaan komen en met Tadic en Berghuis gaat het niet van de flanken komen.

Haller loopt de 50 meter in 40 seconden dus dan blijft er maar één plek over. Bovendien is het waardeloos beleid om Klaassen weer naar 6 te schuiven. Op 10 is hij beslissend en op 6 is het gewoon net niet goed genoeg.

29 juli 2021 om 04:49

Als Ajax en Spurs fan heb ik ook een enorm zwak voor Eriksen. Maar of hij die topvorm nog gaat aanraken is één ding, maar daar bovenop heeft hij die ook al sinds z'n laatste jaar bij Spurs niet laten zien. Al zou je dan natuurlijk alsnog de Eredivisie aan gort moeten kunnen spelen.

Dus als hij de defribrilator weg laat halen en een arts hem gezond verklaard mag hij spelen?, kan hij toch beter dat ding houden en met doktersverklaring ook laten spelen, heeft hij toch nog extra bescherming.

28 juli 2021 om 18:09

Precies. Belachelijke bureaucratische onzin dit.

28 juli 2021 om 18:11

Precies dit…. Voordat het gebeurde waren ook alle controles goed. Deze extra bescherming zou geen beperking moeten/mogen zijn.

28 juli 2021 om 18:13

Dat is geen beperking. Dat kastje zit er niet voor de schone schijn in hè? Dat kastje zit er in omdat hij een hartpatiënt is.

28 juli 2021 om 18:39

Door dat kastje loopt hij minder kans op een hartstilstand als jij en ik. Dus als alle mediaxhe checks gewoon goed zijn zou dit idd geen beperking mogen zijn.

28 juli 2021 om 18:43

Heb je daar enige onderbouwing voor? Als hij een hartfalen heeft dan zal hij waarschijnlijk meer overlevingskans hebben dan jij en ik (puur een aanname trouwens). Maar anderzijds zal hij hoogstwaarschijnlijk een grotere kans hebben op een hartfalen dan jij en ik. En voor het gemak ga ik er even van uit dat experten binnen deze materie over dergelijke zaken wel een goed oordeel kunnen vormen.

28 juli 2021 om 18:53

Nee hoor. Is niet zo. Je kan door beoaalde omstandigheden gewoon "pech" hebben dat je hart stopt. Als ze verder geen enkele aanleiding vinden waarom het zo gegaan is, dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat het nogmaals gebeurt. En is zo'n kastje een extra zekerheid. En ja, hij loopt 100% minder risico als wij, als zijn verdere testen dus niet op een hartafwijking duiden. Want jij noemt Eriksen een hartpatient, maar voor dit voorval is niet een afwijking geconstateerd. En ik weet 100% zeker dat hij vaker goed medisch doorgelicht wordt dan jij of ik

28 juli 2021 om 18:59

Hij loopt geen 100% minder risico. Volgens Enrico Castelacci (ex team arts van het nationale elftal en vertegenwoordiger van de voetbaldokters in Italië) zijn er scenario’s denkbaar waardoor het mechanisme van een interne defribilator verstoord kan worden. Verder is je laatste zin onzin. Als ik in de serie A zou willen spelen dan word ik ook aan allerhande onderzoeken onderworpen.

28 juli 2021 om 18:12

Waarvoor is zo een ding? Omdat er kans is op een aanval. Dus als je zo een ding niet nodig hebt dan is er geen verhoogde kans op een aanval. Zo moeilijk is het toch niet allemaal? Het vertrouwen in artsen en dergelijke is echt wel heel laag tegenwoordig als mensen echt denken dat een arts levensgevaarlijke handelingen gaat uitvoeren (zo een kastje weghalen als het niet veilig is voor de patiënt) omdat die patiënt zo een mooie ogen heeft.

28 juli 2021 om 19:08

Jij vult alles ook in op basis van aannames. Je hebt gelijk dat Eriksen hartpatiënt is. Dan ligt het er maar aan waardoor zijn toestand is gekomen. Kan bv door verstopte hoofdader en door een hartafwijking. In beide gevallen zijn wij afhankelijk van geluk wanneer wat gebeurt en bij wie terwijl bij Christian geholpen wordt door een kastje en er een alarm afgaat. Beide geven hem meer kans op eerder hulp dan iemand zonder.

Maar dit is, en dat besef ik mij, vanuit algemeenheid. Om echt iets te vinden moeten er specialisten zijn die zijn dossier kennen waarbij je info hebt over hoe en waarom. Is zo complex om daar even een mening over te hebben. Waar je wel vragen bij kan stellen is waarom je een kastje in Italië al uitsluit tov zonder kastje en verklaring arts. Dat is bijzonder en niet echt te begrijpen want je kunt ook onderzoek krijgen met verklaring maar kastje behouden.

28 juli 2021 om 19:14

Als je een verstopte slagader hebt dan krijg je echt geen kastje neem ik aan. Dan krijg je zover ik weet gewoon een overbrugging (toch gebeurt bij iedereen die ik ken die zoiets heeft voorgehad). En verder baseer ik inderdaad mijn mening op die van specialisten. Namelijk de Italiaanse specialisten. En naar wat ik ervan begrijp is de kans nihil dat je in Italië de toestemming krijgt om te spelen, aangezien er geen enkele sporter in Italië is met een dergelijk kastje. Maar dat komt niet door het kastje zelf, het komt door de reden dat het kastje erin zit.

28 juli 2021 om 20:05

Verstopte ader kan als gevolg hebben een kastje namelijk door de neven schade. Dat is per geval anders. Kastje is wel degelijk de reden van niet mogen spelen in Italië aangezien je net zo n goede gezondheid verklaring kan krijgen met als zonder kastje na zo n gebeurtenis.

28 juli 2021 om 20:29

Je wilt het niet begrijpen. Ze vinden gewoon dat iedereen met zo een kastje niet gezond genoeg is. De kleinste hartafwijking (wat je hebt als je zo een kastje hebt) is genoeg om niet te mogen spelen. Dat kastje is een gevolg van de oorzaak, niet de oorzaak an sich.

28 juli 2021 om 20:43

Ik wil het niet begrijpen? Wat een rare reactie omdat ik dit anders interpreteer dan jij? Jij haalt in mijn ogen 2 zaken door elkaar. Als Eriksen zijn kastje laat weghalen en een gezondheid verklaring zou krijgen zou hij mogen spelen volgend de Italiaanse regels. Stond letterlijk in een vorig bericht. Daarop ga ik door. Als de arts hem gezond verklaard maar hij ZELF kiest om kastje te houden mag hij niet spelen. Zelfde gezondheidsverklaring. Daarnaast niet logisch want hij zal zijn leven een hartpatiënt blijven en daar zal een verklaring niets maar ook niets aan veranderen. Nu hopen dat jij dit wilt snappen.

28 juli 2021 om 20:57

Ja dat bericht is dus niet volledig. De kans is volgens Italiaanse specialisten zelf (en die gaan over de regels!) nihil dat iemand met een kastje naar hun maatstaven als geschikt voor sport wordt gecategoriseerd (daarom dat geen enkele sporter in Italië met een kastje in een officiële competitie deelneemt). En dat heeft niets met het kastje an sich te maken maar met de reden waarvoor dat kastje er zit. Iemand die aan de hoge Italiaanse maatstaven voldoet qua hartomstandigheden kan zo een kastje namelijk niet eens nodig hebben. Er wordt in de Italiaanse reglementen dan ook met geen woord gerept over defribilatoren volgens Roberto Corsetti. Ze hebben het gewoon allemaal nogal onhandig gebracht schijnbaar.

Ik zou als ik Eriksen was sowieso de ICD houden ook al is zijn lichaam in orde

Iemand met meer kennis over de defribilator of het hart algemeen die kan uitleggen waarom hij wel zonder maar niet met kastje mag spelen? Met het kastje is hij toch juist veiliger? Als zijn hart nogmaals stopt dan krijgt hij direct een schok van dat apparaat en dan zou je zeggen dat dat als veiliger opgemerkt zou kunnen worden.

28 juli 2021 om 18:17

Het kastje lijkt me niet het probleem te zijn. De reden voor dat kastje zal wel het probleem zijn, namelijk een verhoogd risico op hartfalen.

28 juli 2021 om 18:30

Maar met dat kastje ben je toch juist een verminderd risico op dit moment? Ondanks de reden dat hij hem natuurlijk niet zonder reden heeft. Als ik hartfalen krijg is er geen kastje dat mijn leven kan redden, dat heeft hij wel.

28 juli 2021 om 18:37

Maar jij hebt geen hartproblemen en hij wel. Dat is de reden dat hij niet mag spelen, niet dat kastje an sich.

28 juli 2021 om 18:38

Misschien zien zij het als een soort bescherming voor de speler zelf. Ontmoedigen om topsport te bedrijven bij risico op hartfalen. Maar door deze beslissing bedrijft hij gewoon ergens anders topsport. Dus echt effectief is het dan niet.

28 juli 2021 om 18:41

@Lierse,Ik ben een leek op dit gebied hoor. Maar waarom mag hij dan wel zonder kastje spelen? Ik snap wat je zegt hoor, maar hij blijft toch een speler met hartproblemen met of zonder kastje? Klinkt redelijk warrig en onduidelijk in mijn hoofd. Maar goed, nogmaals, ik ben een leek wellicht is het volslagen logisch en begrijp ik het niet.@Blue, Zou inderdaad kunnen. Maar dat lijken ze op deze manier zeker niet te bereiken.

28 juli 2021 om 18:45

Hij had een hart probleem. Als alle testen verder goed zijn is er geen enkel probleem om daarmee te spelen. Denk jij dat een stelletje gekkies Blind toestemming gegeven hebben om er mee te spelen? Nee dus. Gewoon door onafhankelijke carsiologen gezond verklaard om te spelen. Get enige wat dat kastje doet is zijn hard oo gang brengen als het fout lijkt te gaan. Dus hij loopt minder kans om door een hartstilstand te overlijden als de rest van zijn team.

28 juli 2021 om 18:46

Hij mag alleen als zonder kastje spelen als een arts hem daarna ook goedkeurt. En aangezien de regels daar belachelijk streng zijn (kijk naar de transfer van Foket van Gent naar Atalanta van een paar jaar geleden) lijkt de kans dat hij door die tests komt me vrijwel nihil. Verder wordt er volgens ene Roberto Corsetti in de Italiaanse reglementen niet eens gesproken over een inwendige defribilator omdat het überhaupt geen optie is iemand in een dergelijke toestand te laten spelen.

28 juli 2021 om 18:58

Maar met hetzelfde kastje mag hij wel gewoon CL spelen. Dus ja, wie gaat hier in de fout. UEFA, BL, ED(om maar een paar competities te noemen) of de Italiaanse bond en de PL omdat ze regela hebben die veel te streng zijn?

28 juli 2021 om 19:00

Wie spreekt er over in de fout gaan? Elke bond bepaalt zelf hoe streng dergelijke regels zijn. Die van Italië zijn nu eenmaal strenger.

28 juli 2021 om 19:06

Bij zo'n verschil gaat er altijd iets fout. Want als het risico zo groot is, dan moet er alles aan gedaan worden omdat overal zo te krijgen. En als het te streng is, dan wordt er een carierre de grond ingeboord voor niks. Maar ik denk dat gewoon elk geval op zich beoordeeld moet worden. En van daaruit bepalen of iemand mag spelen. Stuur hem naar 3 onhafhankelijke instanties voor de juiste tests en bepaal daarna wat wel en niet kan. Ik denk dat een speler sws niet het risico gaat nemen om te spelen als hijnweet dat de kans erg groot is dar hij nog een keer omvalt

28 juli 2021 om 19:11

@Lierse die van Italië zijn helemaal niet strenger maar hebben een andere inzicht. Stel Eriksen wordt onderzocht en gezond verklaart maar wil kastje behouden dan mag dat niet. Dat is toch niet strenger want in beide gevallen is hij gezond verklaard. Een verklaring van gezondheid zegt daarbij niet alles. Voor hij ineenstortte was hij ook gezond verklaard namelijk.

28 juli 2021 om 19:16

Natuurlijk is dat wel strenger. Hij mag dan wel gezond verklaard zijn maar volgens de Italiaanse regels is hij niet gezond genoeg om aan topsport te doen in hun sportcompetitie.

28 juli 2021 om 20:07

Nee, denk dat wij elkaar niet begrijpen. Christian zou een gezondheid verklaring moeten hebben en kastje verwijderen mocht hij in Italië willen spelen toch? Stel hij krijgt die verklaring maar wil kastje behouden, wantje veel ziet, dan zit er geen verschil in gezondheid toch? Dus heeft het wel met kastje te maken.

28 juli 2021 om 20:33

Neen want volgens de Italianen kan je geen gezondheidsverklaring krijgen met zo een kastje. Omdat je dan weldegelijk iets aan je hart moet hebben. En wie iets aan zijn hart heeft, krijgt geen toestemming. Als je niks aan je hart hebt en volledig gezond bent dan heb je geen kastje nodig. Dat is het gewoon. Dat kastje maakt an sich niet uit. Het is gewoon een gevolg. Als je gezond bent naar de normen van de Italiaanse bond dan moet je geen kastje hebben. En dat is weldegelijk een norm die de Italianen zelf bepaald hebben, een norm die strenger is dan in veel landen.

Blijft eng allemaal, zal echt bizar zijn als hij zo'n anderhalve maand na het gebeuren weer op het veld staan. Wat is het toch een geweldige utivinding dat je iemand kan reanimeren met die schokken en zo, gewoon bizar, die jongen was dood, en volgende week weer op t veld in Milaan.

28 juli 2021 om 18:39

Eriksen was dus dood. Wist ik niet eens joh, dat mensen op kunnen staan uit de dood

28 juli 2021 om 20:09

thom_1996 hij is gereanimeerd, er werd door zijn hart geen bloed meer rond gepompt dus je zou idd kunnen zeggen dat hij 'eventjes' dood was.

Eerst maar eens afwachten wat de uiteindelijke schade is. Kan ook best zijn dat ze in goed overleg tot een einderegeling komen en dat hij stopt.

heb even wat research gedaan naar deze wet, het bestaat al lange tijd en hierdoor hebben ze het aantal personen dat met een hartaandoening instort op het voetbalveld van gemiddeld 3% terug gebracht naar onder de 1%, de enige die er in de laatste x aantal jaar aan overleden is , is Davide Astori, en dat kwam door slecht onderzoek van de arts, die heeft een voorwaardelijke celstraf van een jaar gekregen en moet de familie Astori 1 miljoen betalen (voor wat het waard is).

het is vervelend voor Christian maar buiten de Serie A kan die overal voetballen, die Italianen hebben gewoon geen zin in gezeik met hartproblemen etc, en daar valt op zich wat voor te zeggen, hoe vervelend ook.

Het lijkt me voor Eriksen eerst belangrijk om te kijken of hij zich nog wel op z'n gemak voelt op het veld of dat het mentaal te zwaar is om nog verder te gaan. Hij is welkom in Amsterdam of natuurlijk thuis in Denemarken maar ik kan me goed voorstellen dat hij ermee stopt.

28 juli 2021 om 19:04

Hij is helemaal niet welkom in amsterdam. Ja om sociale contacten te onderhouden en lekker te shoppen maar Ajax heeft hem niet nodig.

28 juli 2021 om 19:25

@soccerfan_1 Wat een arrogantie. Eriksen zou in de basis staan in plaats van Klaassen. 100. Daarnaast eerst maar eens de berichten afwachten hoe het daadwerkelijk met Eriksen is. Ik vrees dat die niet mee zal voetballen op hoog niveau.

Ik mag hopen dat ze hem niet onder druk gaan zetten om dat ding te verwijderen. Dan maar een transfer naar een andere club maar dat ding zou bij mij niet weg gehaald worden

Zou het niet eens tijd zijn om die regels in Italië te herzien? Waarom als Eriksen dat kastje lat weghalen en een arts hem gezond verklaard mag hij wel weer spelen. Dan kan hij toch nog steeds een hart stilstand krijgen met eventueel risico dat het wel fout afloopt? Dan is zo’n kastje toch beter om het te voorkomen en eventueel een foute afloop? Of mis ik hierin iets?
En zoals gezegd van mij mag Ajax wel een ruildeal voorstellen van Eriksen (nutteloos voor Inter nu) + 15 miljoen voor Tagliafico. Heeft Ajax een echte nummer 10 en kunnen ze die 15 miljoen gebruiken voor een nieuwe linksback. Zou dan Wijndal kiezen vanwege het feit dat hij een Nederlands talent is en nog jong met potentie.

28 juli 2021 om 22:47

Hij mag alleen spelen als zo een kastje niet meer nodig is en hij dus volledig gezond is. Het draait niet om het kastje maar om de onderliggende reden voor het kastje.

Gewoon stoppen met voetbal. Niet je hele leven riskeren voor nog 2/3 jaar topvoetbal. Dat is het gewoon echt niet waard. Hij heeft al een mooie carriere gehad en miljoenen verdient, zet er gewoon een punt achter voordat het echt te laat is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren