Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

L'Équipe kondigt medische keuring bij Ajax aan

Laatste update:

Ajax verwacht Kamaldeen Sulemana ‘de komende dagen’ voor een medische keuring, zo schrijft L'Équipe dinsdagavond. De aanvaller van FC Nordsjælland geniet al geruime tijd interesse uit Amsterdam, maar in de voorbije maanden dongen steeds meer clubs naar zijn handtekening. Volgens het toonaangevende dagblad uit Frankrijk grijpt Stade Rennes definitief mis en is er met de transfer van Sulemana naar Ajax een bedrag van vijftien miljoen euro gemoeid. Dat bedrag werd eerder ook door De Telegraaf als transfersom naar buiten gebracht.

De Telegraaf verzekert dinsdagavond dat 'iedereen bij Ajax' een transfer voorbarig vindt zolang er nog geen medische keuring is gepland. Ook schrijft het dagblad dat Sulemana een contract tot medio 2025 zal ondertekenen als hij inderdaad voor de Amsterdamse club kiest. De interesse van Ajax in Sulemana speelt al langer. Afgelopen seizoen reisde directeur voetbalzaken Marc Overmars nog af naar Denemarken om het transferdoelwit warm te maken voor een verhuizing naar Amsterdam.

Erik ten Hag gaf afgelopen vrijdag aan dat hij niet kon aangeven hoe lang het nog gaat duren. “De beweegredenen ken ik niet”, aldus de trainer. “Ik kan er niks over zeggen, want zolang de handtekening niet gezet is, is hij geen speler van Ajax en behoort hij niet tot mijn selectie.” Journalist Mike Verweij maakte in juni melding van een deal over Sulemana, maar het akkoord werd vooralsnog niet doorgezet. “Ajax dacht een akkoord te hebben met de speler, zaakwaarnemers en met de club, maar Sulemana kreeg een beetje last van plankenkoorts”, verzekerde hij begin deze maand.

Ajax heeft volgens Verweij een akkoord met Nordsjaelland over te betalen transfersom van vijftien miljoen euro. Een vergelijkbare overeenkomst zou Manchester United eveneens in handen hebben, maar Stade Rennes meldde zich vervolgens ook als kaper op de kust. OGC Nice zou volgens L'Équipe ook een poging hebben gewaagd om tot een akkoord met FC Nordsjælland.

Sulemana was woensdag 23 juni in Amsterdam voor de medische keuring, maar zover kwam het niet. “Hij had ineens twee dagen uitstel gevraagd”, wist Verweij. “Opeens was hij terug naar Denemarken en toen dook hij op in Rennes. Het dreigt een 'Richarlisonnetje' te worden. Ik vrees voor Ajax dat hij door de vingers gaat glippen, alleen het schiet alle kanten op, dus het kan ook de goede kant op schieten.” In 2017 dacht Ajax Richarlison voor een groot bedrag over te nemen van Fluminense. Op het allerlaatste moment meldde Watford zich en verkoos de huidige aanvaller van Everton een stap naar de Premier League boven Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk is het nu echt waar en kiest hij echt voor Ajax. Even wachten tot de handtekening op papier staat

13 juli 2021 om 21:55

Waar hoop je op ? En waar gaat hij spelen ? Berghuis al gehaald , Neres nog lang niet verkocht en daar gaat in de huidige markt niemand 20 miljoen voor betalen. Daarnaast heeft deze Kamaldeen echt nog van alles te bewijzen , was redelijk in de hele matige Deense competitie waarin Kevin Diks tot de beste spelers behoord.

13 juli 2021 om 21:59

Vaak laten ze dit soort jongens even wennen. Verder is het ook goed om dubbel bezette posities te hebben. In het seizoen met chelsea in de champions league had je een ontzettend goed basiselftal maar toen iedereen geblesseerd raakte moest je het doen met Noa Lang in de opstelling. Dat wil je voorkomen.

13 juli 2021 om 22:08

Nu doe je Lang wel echt tekort. Dat was/is ook een groot talent en hij heeft geen eerlijke kans gekregen bij Ajax. Hoe dan ook was de voorhoede qua kwaliteitsspelers toen ook al best breed voor Eredivisie begrippen. Toen hadden we 4 spelers die normaal gesproken basiswaardig waren; Tadic, Neres, Promes en Antony. Voor Eredivisie begrippen is het al bizar om één zo'n dure speler op de bank te kunnen zetten en dan hadden we daarachter ook nog Huntelaar, Labyad, Traore, Brobbey. Dat was ook gewoon al luxe, voor Eredivisie begrippen.

13 juli 2021 om 22:25

Hahaha Lang is vooralsnog 2 klasse beter dan deze Kamaldeen. Kamaldeen komt in de zeer matige Deense competitie tot maar 19 passes ( a 78%) per wedstriijd en slechts 47% van zijn dribbels slaagt . Tel daarbij op dat hij tot slechts 4 assist komt en je kan rustig stellen dat deze jongen een gokje is.

13 juli 2021 om 22:26

Baradona, ik denk dat Berghuis die aan de rechterkant speelt niet heel veel te maken heeft met linksbuiten Kamaldeen. Neres heeft echt een zwak jaar gehad he, dus op de training zullen ze maar moeten uitvechten wie speelt. Op linksbuiten vind ik Neres sws vaak minder dus denk dat ze beide gwn op 0 beginnen.

13 juli 2021 om 22:29

Kamaldeen kan zowel rechtsbuiten, linksbuiten als in de spits spelen. Je zou dus ook kunnen zeggen dat elke positie straks dubbel bezet is met Tadic/Neres, Haller/Kamaldeen en Antony/Berghuis. Verder hoeft Ajax helemaal geen 20 miljoen voor Neres te vangen, omdat er de afgelopen jaren al flink op hem afgeschreven is. Als je 15 miljoen kan vangen voor Neres en dan Berghuis als vervanger voor 5.5 miljoen binnenslepen, dan heb je het gewoon heel goed gedaan. Bovendien is Neres ook weer niet een echte grootverdiener, dus in het ergste geval blijft hij gewoon een jaartje en gaat hij voor zijn kans.

13 juli 2021 om 22:35

@baradona, Zeker interessant die statistieken, maar sulemana heeft ook niet met een topploeg in de eredivisie gespeeld. Een giakoumakis had op basis van zn statistieken in het verleden er ook niks van gebakken bij vvv. Laten we het gewoon zien (als het rond komt). Wel eens met de toekomst. Ik zou lang niet als zo'n voorbeeld gebruiken, doet het heel goed bij brugge en ook bij ajax en twente zeker niet slecht

13 juli 2021 om 22:40

Als het gevalletje Promes eerder aan het ligt was gekomen dan was Lang niet vertrokken. Neemt niet weg, ik vond vanaf het begin al dat ze Lang veel te snel verkocht hadden.

13 juli 2021 om 22:59

Lang lag ook gewoon een beetje overhoop met ten had en daarom was het voor beide partijen op dat moment beter om te vertrekken. Hij had er echt niet net zo goed voor gestaan als hij bij Ajax was gebleven.

13 juli 2021 om 23:26

De Toekomst, hij doet Noa Lang niet tekort. Die heeft behoudens de 3 goals tegen Twente geen deuk in een pakje boter geschopt dat seizoen. De kritieken waren niet mals in de 7 wedstrijden die hij in de basis mocht starten. Bovendien refereer je naar Antony maar die was er toen nog niet. Traore was toen 18 en Brobbey 16. Onbegrijpelijk dat je met jouw Ajax logo zoveel onjuistheden kunt spuien. Wat een geweldig brede voorhoede was dat ja , jonge jonge. Kolbeinn heeft gewoon volkomen gelijk. Je ziet gewoon dat ze ook in de breedte proberen sterker te worden wat nodig is als je zoveel wedstrijden speelt.

13 juli 2021 om 23:39

Eerste zien.Dan geloven.Hij heeft het al eerder aflaten weten.Maar zou niet verkeerd zijn voor ajax.Een speler voor de toekomst.Met de kans dat tadic.Volgende seizoen ajax gaat verlaten.

14 juli 2021 om 01:53

Tadic volgend jaar ajax verlaten? Heb je een bron behalve dat berichtje van die nepjournalist die het allemaal totaal uit de context haalt met zijn uitspraken?

14 juli 2021 om 09:21

Tadic gaat morgen of overmorgen juist bijtekenen met een jaar

14 juli 2021 om 16:15

Dat heb je via media nu ja.
Er was eerder geen sprake van bij tekenen.
En Italië was geïnteresseerd in tadic.
Dit seizoen.
Maar goed dat hij blijft.

14 juli 2021 om 18:20

Ik had dit hier een uur voor het online kwam gepost ongeveer Vandaag zou die aankondiging komen namelijk.

Poeh. Blijft toch wel een risico. Heeft het alleen nog laten zien in Denemarken en 15m is veel geld.

13 juli 2021 om 21:53

Als je Neres voor 30+ verkoop heb je voor 20miljoen met deze jonge en Berghuis held goede zaken gedaan.

13 juli 2021 om 21:53

Neres voor 30+? Op basis van wat in godsnaam..

13 juli 2021 om 21:54

Maar wie gaat er 30+ voor Neres neerleggen? Heeft eigenlijk al 2 jaar vrijwel niets laten zien.

13 juli 2021 om 21:55

Hij zegt niet dat dat gebeurt, alleen dat je dan goede zaken hebt gedaan. En verder zou het mij niks verbazen als Overmars er tussen de 25 en 30 miljoen voor krijgt.

13 juli 2021 om 22:01

We hebben genoeg spelers in Europa voor meer dan 30 miljoen zien transfereren waarbij we dachten…. Maar hoe dan? Wat heeft die gepresteerd

13 juli 2021 om 22:03

Als je Neres voor 150 miljoen verkoopt kun je je echt gaan versterken. Wat heb je aan zulk soort opmerkingen als dit totaal niet realistisch lijkt te zien.

13 juli 2021 om 22:08

Neres speelt toch heel ergens anders dan Berghuis? volgens mij is Neres een linksbuiten en Berghuis een rechtsbuiten

13 juli 2021 om 22:13

@Japie_Krekel, Neres is een rechtsbuiten. Daar heeft hij zo goed als altijd gespeeld en is hij het meest succesvol geweest.

13 juli 2021 om 23:04

God en jij wil altijd overal over mee discussieren Japie? Vaak betrap ik je op de simpelste feiten die je niet eens kent. Dit is ook een klassieker: je denkt dat Neres een linksbuiten is wauw. Hoe bedoel je je gebrek aan basis kennis?

14 juli 2021 om 01:04

Tegen juve prikte hij toch als linksbuiten?

14 juli 2021 om 05:27

Is inderdaad niet de eerste keer dat ik Japie dit zie zeggen. Maar bij Ajax heeft Neres gewoon op beiden flanken gespeeld.

14 juli 2021 om 17:20

Ik heb het even opgezocht, maar Neres heeft in 2019 2X tegen Real links buiten basis gestaan, 2X tegen Juve en 1X tegen Spurs. Dit is alleen in de Championsleague (is ook het enige wat is zo snel heb gechecked). Ik geloof dat Japie gelijk heeft en Neres oorspronkelijk linksbuiten is en door Tadic na zijn blessure naar rechts is gezet. (Dit laatste is wat me bij staat, dus niet persé op feiten gebaseerd)

14 juli 2021 om 20:49

Hij begon ook gewoon op rechts, hoor. En heeft ook op tien gestaan. Is altijd heen en weer geschoven, niet alleen door Tadić maar ook door Ziyech op rechts.

13 juli 2021 om 21:54

Messi had het vroeger ook alleen maar in de jeugd laten zien en haakte zo aan bij het grote Barca 😜 Maar zonder gekheid, Overmars heeft er normaal gesproken wel oog voor, dus ik heb er alle vertrouwen in.

13 juli 2021 om 21:57

Mwah, ik snap wat je bedoeld, maar Ajax is niet in staat om ff te winkelen bij de Europese topcompetities en daar spelers te halen die het al hebben laten zien, want die denken:” gaat nu zo lekker, ga ik geen stap terug doen naar de eredivisie” en daarbij heeft Ajax eigenlijk alleen maar z’n spelertjes die ze kochten, uit Brazilië en Denemarken en dat soort niveau, en vaak genoeg in de roos.

13 juli 2021 om 22:20

Hij is echt makkelijk de dubbele waard, ik vind Kudus de meest getalenteerde van Ajax echt pijnlijk dat hij geblesseerd werd en Sulemana is gewoon van dezelfde school. Dus heb geen twijfel dat hij een succes word alleen blessuregevoeligheid staat hem in de weg. Als hij komt heeft Ajax 1 van de grootste talent van de wereld aan de haak geslagen.

13 juli 2021 om 22:48

Van dezelfde school is niet per se een graadmeter. Over het algemeen is de Ajax school uitmuntend, maar ook daar komen Matthijs de Ligt en Lorenzo Ebecilio vandaan. Nooit een garantie op succes dus. Ik moet zeggen dat ik hem nog nooit heb zien voetballen, maar als hij vergelijkbaar is met het talent van Kudus, is het een goede gok.

Ajax lijkt toch wel weer heerlijk in te kopen dit jaar hoor, wordt echt dringen voorin. Nu is het natuurlijk afwachten wie er allemaal nog gaan vertrekken, maar momenteel lijkt de selectie er eigenlijk alleen maar beter op te worden. Enkel het vertrek van Onana wordt op korte termijn natuurlijk lastig om een op een op te vangen, maar de rest van de bezetting begint er goed uit te zien.

13 juli 2021 om 22:54

Het mogelijke vertrek van Nico baart me net zoveel zorgen eigenlijk. Met Blind of Martinez als linksback kan je je Europese ambities wel in de ijskast zetten dus ik hoop dat ze een vervanger op het oog hebben.

13 juli 2021 om 23:21

Rensch is tweebenig en zou op zich heel goed linksback moeten kunnen spelen als Mazraoui blijft. Verder vind ik Salah-Edinne van Jong Ajax ook erg getalenteerd, maar het nog maar de vraag hoe hij terugkomt van die lange blessure.

0,0 geruchten over Neres. We zitten dan op 5 basis waardige buitenspelers. Beetje overdreven als je het mij vraagt. Zal op de achtergrond wel iets spelen, anders is Marc gek geworden.

13 juli 2021 om 21:57

Neres zal wel weggaan, scheelt wel dat Antony pas na de OS terugkomt en incl vakantie zal die pas weer eind Sept begin oktober gaan spelen.

nadeel van Neres is dat die afgelopen jaar mede door blesure echt geen pepernoot geraakt , dus ja wie wil hem

13 juli 2021 om 22:00

‘Zal wel weggaan’ lees ik al dagen. Waarheen? Zijn altijd geruchten en nu helemaal niks? Op basis van de laatste 2 jaar zou het ook een wonder zijn als er iemand 20 miljoen gaat betalen.

13 juli 2021 om 22:45

Messibazoer,

Laat ik eerst zeggen dat ik het liefste Neres zie blijven, maar er zal voldoende belangstelling voor Neres zijn.

Heeft zich allang in de picture gespeeld, geen idee voor welk bedrag maar verwacht wel iets van 25+.

Had handtekening Sulemana rond 15 juli verwacht, hoop morgen op keuring en volgende dag handtekening.

Sulemana lijkt mij ook een geweldige aankoop, deze jongen zit standaard op de brommer.

Marc doet wederom geweldig werk.

13 juli 2021 om 22:44

Marc is niet gek geworden aangezien we eerst last hebben van de Olympische spelen en daarna ook nog de Afrika cup. Zou Kamaldeen tekenen dan acht ik de kans groot dat hij met Ghana gaat spelen. Overmars is gewoon goed bezig en voorziet Ten Hag van een brede en goede selectie.

13 juli 2021 om 22:58

Ajax gaat 9 van de 10 wedstrijden in de Nederlandse competitie met buitenspelers op de back positie spelen. Op de vleugels 2 buitenspelers met hun goede been aan de binnenkant, daarachter 2 buitenspelers met hun goede been aan de buitenkant.
Ten hag wil poging doen om t record aantal goals te verbreken

Wordt lekker druk op de vleugels. Straks heb je Tadic, Anthony, Sulemana, Neres en Berghuis voor 2 posities. Het is lastig om iedereen tevreden te houden dan.

13 juli 2021 om 22:03

Ja wat willen we dan? We willen toch meedoen in Europa? Nu halen ze genoeg kwaliteit en is het weer niet goed. Moeten we dan weer bij blessures middelmatige jeugd in de CL opstellen?

13 juli 2021 om 22:11

Het probleem is dat je zometeen spelers gaat verkopen, ver onder hun marktconforme waarde. Als de financiële huishouding dat aankan; prima.

13 juli 2021 om 22:50

Soccerfan. Ook in Europa mogen we er maar elf opstellen..

We moeten 16 basiswaardige spelers hebben. Verspreid over meerdere linies uiteraard. De overige plekken kunnen opgevuld worden door talenten. De Ajax manier.

13 juli 2021 om 23:15

Ik vind het prima, zolang er goed over nagedacht is. Als in de winter bijvoorbeeld Berghuis en Anthony piepen over speeltijd, moet dat wel goed besproken zijn en geleid worden. Ook moet er nagedacht worden over welke impact het op de jeugd heeft. Vooralsnog breken er genoeg spelers door, maar als je steeds vaker de markt op gaat kan dat consequenties hebben.

13 juli 2021 om 23:28

@dumbell afgelopen seizoen tegen PSV uit speelden wij in de basis met Rensch, Timber en Gravenberch. Later viel Brobbey in. Dus 4 tieners speelden topper. Dus denk dat wel goed zit met "welk impact het op de jeugd heeft". Sontje Hanssen en Unuvar zullen nu wel paar stappen moeten zetten. Maar is ook fijn om nu niet terug te vallen op zulke spelers.

13 juli 2021 om 23:36

Mrkrillin. Het is toch dikke prima om op Naci terug te vallen als er twee of drie basisspelers voorin geblesseerd zijn?

Dat is juist hoe er al meer dan honderd jaar talenten doorstromen. Ik ben groot voorstander van Overmars en het huidige beleid maar deze aankoop is alleen te rechtvaardigen als er nog een aanvaller vertrekt.

13 juli 2021 om 23:38

@mrkrillin Ik zeg ook vooralsnog breekt er genoeg door. Maar je moet ook kijken naar de spelers die hun heil elders zoeken en daar noem jij er zelf al 1 van, Brobbey.

13 juli 2021 om 23:51

@dumbell Brobbey wilde zelf blijven, maar zijn omgeving koos anders. Jammer voor ons. @orgineel nee we spelen 50+ wedstrijden tegenwoordig. Kunnen niet groot deel op Unuvar bouwen mochten paar uitvallen. Die jongen kan dat ook helemaal niet aan.

14 juli 2021 om 00:02

Haller en Tadic zijn superfit en zelden geblesseerd. Dan heb je nog Berghuis, Antony, Sulemana, Danilo en eventueel Labyad voordat je bij Naci uitkomt. Dan gooien we onze visie overboord en worden we precies het soort club waar we in Europa jaarlijks tegen opboksen. Nee die vraag om meer meer en meer aankopen van de supporters kan ik echt totaal niet begrijpen.

13 juli 2021 om 22:32

Ik denk dat je Tadic meer in de spits zal zien. En wat Soccerfan_1 al aan geeft Ajax wil aansluiten bij de top en dat red je niet met 3 goede buitenspelers voor een lang seizoen waar spelers up en downs hebben en geblesseerd kunnen worden. Of wil je weer met Labyad spelen (deed het niet eens slecht). Maar Ajax wil omhoog en daar heb je een breder/sterkere selectie voor nodig.

13 juli 2021 om 23:27

Sulemana kan ook in de spits spelen, dus je zou ook 6 spelers voor 3 posities kunnen zeggen.

13 juli 2021 om 23:44

7. Danilo is er ook nog. Moet er echt wel eentje vertrekken.

14 juli 2021 om 19:36

Danilo vind ik persoonlijk gewoon ver van het niveau er Ajax moet nastreven, dus die mag zeker vertrekken.

Het zou tijd worden onderhand 😅 en anders daag en door!

Tja, zegt nog niks. Richarlison was al zo goed als in het vliegtuig naar Amsterdam toen Watford een last-minute telefoontje pleegde. Hij heeft flink getwijfeld, als ik het zo lees. Pas als ie met Overmars op de foto staat heb ik er vertrouwen in.

13 juli 2021 om 23:42

It ain't over till the fat lady sings!

Eindelijk, het mocht eventjes duren zeg. Ben wel heel erg benieuwd wat deze jongen kan brengen voor Ajax. Met Tadic op links zal hij in ieder geval geduld moeten hebben..

Hoppa eindelijk. Mooi nieuws. Deze jongen is volgens mij een ouderwetse vleugelflitser. Hij schiet ze er in pre season ook al aardig in momenteel. Maar ik geef hem sowieso een jaartje om aan te passen, ook al is hij vrij duur. Wat Antony in no time liet zien vond ik uitzonderlijk. De Neres route is ook prima. Deze jongen zal absoluut zijn waarde hebben. Hopelijk blijven hij en Kudus fit en kunnen ze samen lekker combineren in de Arena.

Ik las het al bij een niet nader te noemen Ajax-gerelateerde site. Dit is wel een zeer betrouwbare bron en goed nieuws. Ik hoop echt dat hij komt. Met Tadic, Antony, Berghuis, Haller, Sulemana zouden we veel kwaliteit en diversiteit hebben. Ook hoop ik nog dat Neres blijft. Labyad bleef sowieso en dan zijn er nog jongens als Unuvar, Hansen, Danilo, Rasmussen. Echt een luxe positie voor Ten Hag, al worden er dan ook wel grote prestaties verwacht. In mijn ideale voorhoede zit Haller dan wel op de bank en staat Tadic in de spits, omdat er dan veel meer voetbal in de ploeg zit.

13 juli 2021 om 21:54

Waarom hoop je dat Neres blijft? Veelste druk voorin en presteert niet al te best. Voor 15miljoen plus meteen verkopen.

13 juli 2021 om 21:57

Ik vind dat hij echt veel te kritisch wordt aangepakt en zie dat hij na zijn blessures moeite heeft om zijn niveau steeds te halen, maar dat het hem uiteindelijk wel lukt. Probleem was alleen dat hij dan vaak weer geblesseerd raakte, maar als dat over is is hij echt nog steeds een erg goede speler voor Ajax.

13 juli 2021 om 21:59

En ik neem trouwens ook mee dat Mazraoui ook veel geblesseerd was, want voor elke rechtsbuiten bij Ajax is het een genot om met hem samen te spelen. Je ziet gewoon dat er veel meer voetbal aan de rechterkant is met Mazraoui erbij en dat de rechtsbuitens (niet alleen Neres, ook Antony) voordeel hebben bij zijn aanwezigheid.

13 juli 2021 om 22:08

het probleem ligt er meer in dat hij wel steeds zijn niveau van daarvoor weer haalt maar nooit echt beter is geworden en nu al jaren stilstaat.al die blessures helpen natuurlijk ook niet maar het lijkt ook alsof er niet veel meer in die jongen zit.
ajax heeft nu wel heel veel dure jongens op de vleugels kunnen ze niet beter andere posities versterken..tadic op links en 4-5 die strijden om de andere plek lijkt me wat veel van het goede..

13 juli 2021 om 23:31

@de toekomst nee zou beter zijn om nog geld te vangen voor Labyad, Danilo en Neres. Als wij rond 30 mil halen, dan doen wij goede zaken. Unuvar, Hansen en Rasmussen kunnen nog jaartje knallen in de KKD en wat minuutjes sprokkelen tijdens beker wedstrijden bijv.

Zou mooi wezen als hij voor Ajax kiest maar met de transfer van Berghuis zijn er nu 5 buitenspelers waarvan Tadic haast altijd speelt. 4 is na mijn mening een beetje te gortig voor 1 positie. Ik hoop dan ook dat er in ieder geval 1 word verkocht.

13 juli 2021 om 22:01

Volgens mij zie je het dan verkeerd. Het is niet 4 spelers voor 2 posities, maar 5 spelers voor 3 posities. Tadic in de spits met snelle buitenspelers of een hangende buitenspeler als Ziyech/Berghuis is ook een succesvolle formule gebleken.

13 juli 2021 om 22:04

Tadic in de spits is verleden tijd nu met haller he

13 juli 2021 om 22:10

Daar geloof ik niks van. Als die Sulemana een schot in de roos blijkt te zijn, Tadic goed blijft presteren en Haller niet geheel overtuigend blijft presteren gaat Haller gewoon uit de basis. Ongeacht wat hij heeft gekost of verdient.

13 juli 2021 om 22:13

Dat is zeker een succesvolle formule gebleken maar tadic speelt het meest op linksbuiten. Ook heeft Ajax nog Haller in de spits die ook het nodige heeft gekost en ik denk niet dat ze hem zomaar op de bank zetten. Tadic zou wel de backup kunnen zijn maar zal nog steeds het grootste deel op linksbuiten spelen en dan hou je toch 4 spelers over voor 1 positie.

13 juli 2021 om 22:32

Haller heeft veel gekost, maar dat hebben alle andere aanvallers ook. Dat argument kan de prullenbak in. Het gaat erom met welke voorhoede Ajax het meest succesvol kan zijn en, zoals ik het nu inschat, is dat zonder Haller. Met Haller in de spits en Tadic als linksbuiten is ons spel, in mijn ogen, veel te statisch. Ook zeker door het ontbreken van Mazraoui vorig seizoen, want die bracht nog wat voetbal/variatie aan de rechterkant. Ik zou altijd gaan voor Tadic in de spits; hij is daar enorm waardevol in het combinatiespel, laat anderen beter presteren en zijn statistieken zijn daar ook bizar. Met Haller in de spits, Tadic als linksbuiten en zonder Mazraoui en wellicht Tagliafico wordt ons spel gewoon te statisch.

13 juli 2021 om 22:54

De Toekomst,

Met Tadic op links en Berghuis op rechts, schiet Haller er meer dan 30 in het komende seizoen.

Het mooie is dat ten Hag, heel veel wisselingen kan toepassen voorin, wordt een fantastisch seizoen waar ik met genoegen naar uit kijk.

13 juli 2021 om 23:46

Persoonlijk denk ik niet dat Haller op de bank word gezet. Haller heeft afgelopen seizoenshelft wel vaker slecht gespeeld maar wist vaak toch een goal of een assist te leveren. Ook denk ik dat Ten Hag hem gewoon als eerste spits ziet ondanks dat het spel daardoor soms statisch is. Tadic in de spits gebeurd denk ik alleen tegen de grote teams in de cl.

14 juli 2021 om 10:26

Met Tadic en Berghuis op de flanken heb je wel echt diepgang zonder bal nodig vanuit het middenveld of de backs. Anders komt er echt 10 man in de bal en ben je al lang team makkelijk te verdedigen.

Nee Tadic gaat steeds minder spelen. een daggie ouder (al is hij nog de beste)
Of en dat begin ik wel steeds meer te denken dat Ajax aan Tadic heeft gezegd; Dusan als je echt heel graag nog een keer een klapper wil maken gaan we akkoord, Mits we de vervanging hebben vastgelegd

13 juli 2021 om 22:02

Is al bekend gemaakt dat Ajax Tadic deze zomer niet laat gaan. Volgende zomer wellicht wel. Wellicht daarom nu al goed inkopen voor de voorhoede, maar deze zomer zie ik hem niet vertrekken.

13 juli 2021 om 23:10

ja weet ik. Maar je weet ook hoe het spel wordt gespeeld.
Straks zegt Overmars, dat klopt dat heb ik gezegd, maar ik heb meer gezegd enz

14 juli 2021 om 09:24

Volgende zomer zie ik ook niet gebeuren aangezien hij deze week nog bij gaat tekenen met een jaar waarin jeugdtrainer erna nogsteeds insteek is.

Hoop dat dit waar is, dan is de soap na ongeveer een halfjaar en zeker de afgelopen weken eindelijk voorbij.

Heb de afgelopen maanden wat beelden van Sulemana bekeken en is gewoon een zeer goede, technische, snelle, behendige vleugelaanvaller die hier en daar wat goals maakt, maar zijn rendement qua assists en goals in mijn ogen wel wat moet verbeteren, maar gelukkig is dat bij een speler van de leeftijd van Sulemana wel redelijk makkelijk om op te trainen.

Wordt wel druk bij Ajax wat betreft vleugelaanvallers. Berghuis die is binnengehaald, Sulemana die schijnbaar op het punt staat om binnengehaald te worden en dan Tadic, Antony en Neres die er ook nog zijn.

Van Neres sluit ik, ondanks dat het stil rond hem is, niet uit dat hij deze transferperiode zal vertrekken. Het is natuurlijk pas halverwege juli en de transfermarkt is tot 31 augustus open en dat is dus nog ruim 6 weken en dan kan er natuurlijk nog van alles gebeuren qua transfers.

Als Neres blijft, hoop ik dat hij zijn vorm van voor zijn blessureleed weet te hervinden. Was toen gewoon erg belangrijk en erg goed bij en voor Ajax. Rond Tagliafico is het ook stil de laatste weken, maar ook bij Tagliafico sluit ik niet uit dat hij deze transferperiode nog zal vertrekken en voor Mazraoui idem dito.

Indien Neres en Tagliafico vertrekken, zou ik in deze opstelling spelen (zie opstelling). Zou regelmatig rouleren op bepaalde posities, o.a. tussen Blind en Martinez centraal in de verdediging, op linksback tussen een (eventuele) aankoop, Blind, Martinez en Salah Edinne, op het middenveld tussen Kudus, Klaassen, Álvarez, Gravenberch en Berghuis die op 10 kan spelen (het middenveld dat dan anders neergezet kan worden) en op de flanken tussen Berghuis, Antony, Sulemana en Tadic.

Ten Hag had het er vorige week over dat Ajax in de afgelopen seizoenen telkens een speler was uit de jeugd die doorstroomde en een basisplaats veroverde, misschien dat het dit seizoen Salah Edinne wordt als Tagliafico vertrekt?

De afgelopen seizoenen waren het Mazraoui, Dest en Rensch vertelde ten Hag. Toevallig allemaal vleugelverdedigers, rechtsbacks. Misschien dit seizoen weer een vleugelverdediger, maar dan als linksback en hopelijk blijft Salah Edinne dan fit aangezien hij toch wel pech heeft gehad met een aantal (zware) blessures de afgelopen jaren.

Stekelenburg
Rensch
Timber
Martinez
Blind/Aankoo
Gravenberch
Álvarez
Berghuis
Klaassen
Tadic
Haller
13 juli 2021 om 22:10

Er zal toch wel wat spelen rondom Neres? Kan me niet voorstellen dat ze straks met zoveel aanvallers zijn. Of zal Sulejmana eerst bij Jong Ajax aansluiten en zal hij voorzichtig gebracht worden totdat Neres of eventueel Tadic (volgend seizoen) vertrekken?

Door al die aanvallers zou ik als Ajax zijnde ook wat in verdediging investeren. De basis is goed, maar zou toch een goede stand-in voor Schuurs gaan zoeken. Komt in mijn optiek echt tekort.

Nou van mij mag hij lekker weg blijven! Besef ff ajax was in zijn ogen 3e of 4e keus!!

13 juli 2021 om 22:15

En misschien was hij wel derde of vierde keus van Ajax... Dit is ook niet de enige aanvaller die de afgelopen maanden aan Ajax is gelinkt...

13 juli 2021 om 22:40

En als er een woestaantrekkelijke, gewillige vrouw voor je neus staat die eerst met een paar andere mannen heeft geflirt, maar toch met jou mee naar huis wil zeg je zelf denk ook geen nee?

13 juli 2021 om 23:47

Wat je zegt klopt natuurlijk niet. Als Ajax 33 of 4e keus was, dan zou hij namelijk bij een van die andere clubs hebben getekend. Hij heeft gewoon te tijd genomen om alle aanbiedingen te overwegen en dat lijkt me terecht, want voor die jongen is het een gigantische stap.

14 juli 2021 om 00:07

Precies. Is juist een teken dat er een goede kop op zit. Eriksen nam bijvoorbeeld ook de tijd voordat hij tekende. Ik hou wel van gasten die de tijd nemen en zorgvuldig hun carrière plannen.

15 miljoen.. een hoop geld zeg. Die jongen moet wel een uitzonderlijk talent hebben dat Overnames hier in wilt u besteden terwijl je nu een aantal uitstekende buitenspelers hebt rondlopen. Iedereen gaat er maar vanuit dat Neres weggaat maar is er al concrete interesse in hem? Ik ben benieuwd naar komend seizoen, heb er in ieder geval zin in!

13 juli 2021 om 22:33

Ja, maar ze hebben ook geleerd dat als je wilt overwinteren in de Champions League 11 goede spelers er 5 tot 7 te weinig zijn.

13 juli 2021 om 22:48

Mocht Neres blijven dan heb je naast de basisopstelling gewoon 2 prima vleugelspelers op de bank zitten. Vrij onnodig om daar een 3e achter te plakken met een prijskaartje van 15 miljoen voor het geval je een keer 2 blessures voorin krijgt. Dan zie ik toch liever een goedkoper alternatief komen die je vaker op de bank kunt laten zitten. En als je het dan over breedte wil hebben zou ik eerder een centrale middenvelder erbij halen zodat je Blind niet per se hoeft door te schuiven wanneer Gravenberch of Alvarez wegvalt zodat je Klaassen en Kudus voor de 10 positie hebt. Of Blind wel doorschuiven en een extra verdediger halen. Die linies hebben meer prioriteit wat mij betreft.

Groot talent en snelheid op de vleugels zie ik graag maar een aankoop van 15M ga je natuurlijk niet laten "wennen" bij Jong Ajax en aangezien Tadic alles speelt heb ik toch m'n twijfels. Dan kun je toch beter een jeugdspeler achter Tadic hebben/antony die ook op links kan spelen dan zo'n dure aankoop. Mochten beide niet voldoen als linksbuiten kun je altijd nog iets huren in de winter.

13 juli 2021 om 22:46

En wat als Tadic weer in de spits terecht komt? Haller is daar op voetballend gebied (nog) niet overtuigend en Tadic heeft bewezen daar nog belangrijker te kunnen zijn dan als linksbuiten. Ik zou het wel weten. En het argument dat je een dure aankoop als Haller niet op de bank zet gaat niet op, want alle opties voorin zijn dure jongens. Dat argument kan de prullenbak in.

Prima nieuws, hoop dat Sulemana snel gaat tekenen. Ten Hag gaat hoogstwaarschijnlijk een brede en goede selectie krijgen. Hopelijk kunnen we dan ook in de CL iets beter voor de dag komen. Voor mijn gevoel doet Overmars het prima.

Ik geloof pas echt dat hij binnen is wanneer zijn handtekening is gezet. voor die tijd kan hij nog overal tekenen natuurlijk. Hoop wel dat Ajax ook nog wel spelers verkoopt mocht deze aankoop doorgaan. Met Berghuis, Tadic, Neres, Antony en Sulemana zijn er wel erg veel buiten spelers. 4 is voldoende dan heb je beide posities dubbel bezet.

Brede en goede selectie nu, het zou mooi zijn als Neres en Nico een mooie transfer krijgen verdienen ze wel, Onana, Ekkelenkamp en Labyad verkopen want komt er wat weer geld in het laatje

Alweer een nieuwe speler?... waarom zou je dat doen als je a 3 jaar lang de eredivisie domineert?

14 juli 2021 om 00:09

Omdat je de eredivisie wilt blijven domineren en dus zult moeten blijven innoveren. De beste spelers van Ajax worden vaak verkocht aan grotere clubs, dus moet je die vervangen. Eigenlijk best logisch....

Volgend jaar spelen in een 325 dan maar.

Snel Berghuis afbellen! Het kan toch niet waar zijn dat we zo dadelijk met vijf volwaardige buitenspelers opgescheept zitten. Tadic speelt altijd dus dan hebben we straks: Neres, Antony, Berghuis en Sulamana voor de rechterflank?

Als hij komt en je verkoopt geen aanvaller, dan zal het dringen worden voorin. Het is de taak van Ten Hag om iedereen tevrede te houden. Laat die gasten onderling maar uitvechten wie er in de basis moet, alleen moet Ten Hag er voor waken dat de gene die op de bank komt te zitten zich kan schikken in die rol

Ik snap maar gedeeltelijk de opmerking dat het voorin te druk zal worden, eerst moet Ajax een zo breed mogelijke selectie hebben voor 3 fronten en nu is het opeens druk? je hebt nu Labyad, Tadic, Antony en Neres voor de flanken. Labyad is te licht voor het niveau wat Ajax nastreeft en Neres gaat weg, en Antony ging ook nog eens naar Olympische spelen die inclusief vakantie en weer op conditie komen pas november beschikbaar is. Ook heb je op links alleen Tadic die ook ouder begint te worden dus wat zuiniger met hem moet zijn. Dus in mijn inziens zijn Sulemana en Berghuis volkomen logisch, zeker met het streven om alle positie dubbel bezet wilt hebben. in principe heb je er straks maar 5 waarvan antony langdurig afwezig zal zijn en Labyad niet het niveau CL heeft.

Dat zou toch bizar zijn he! Dan heeft Ajax voorin de keus uit: Sulemana, Tadic, Antony, Berghuis, Haller, Neres, Labyad en Danilo. Verder nog jeugdspelers als Rasmussen, Hansen en Unuvar die op de aanvallende plekken kunnen spelen. En voor de 10 (waar een Unuvar en Tadic ook kunnen spelen en evt Berghuis, ook nog eens Klaassen en/of Kudus die er kunnen spelen)

Bizar eigenlijk! Al is Antony volgens mij wel nog mee met Brazilië naar de OS, toch? Die kan je dan wel even ''missen'' en rust geven aan het begin van het seizoen, lijkt mij.

Neres willen veel mensen weg zien gaan, maar ik snap dat niet. Is inderdaad aan het kwakkelen met blessure's, maar ik vind Neres echt goed. Directe speler, best aardig rendement...

Tevens denk ik dat je Neres op dit moment niet voor een ''gigantisch bedrag'' kwijt komt.

Het enige waar Ajax zich druk over moet maken nog, is de keeper. Als Onana niet bijtekent/weg gaat, dan zit je met 2 bejaarden als Pasveer en Steek en een talentvolle Gorter...

14 juli 2021 om 10:56

Ik ben een van de mensen die Neres graag ziet vertrekken. Maar ik vind Neres net als jij ook een goede speler. Wel twijfel ik over zijn mentaliteit. Lijkt wel alsof hij heel vaak feestjes bouwt. Ook is hij heel vaak geblesseerd.

De reden dat ik hem graag zie vertrekken is omdat het voorin nu te druk is. Tadic is zelden geblesseerd en je kunt ze nooit allemaal tevreden houden. Bovendien moeten talenten bij meerdere blessures altijd de kans kunnen krijgen. Nu weet zo'n Naci bijvoorbeeld al dat zelfs als de nummer 1 en 2 op zijn positie uitvallen hij nog steeds geen kans maakt. Dat kan nooit motiverend werken.

Eens over de doelmannen. Tenzij Gorter zich razendsnel ontwikkelt is dat echt een rotte plek in onze ploeg. Met Steek en Pasveer kan je in Europa niet komen aanzetten. Daarom had ik liever een goede keeper gezien ipv nog een rechtsbuiten.

15 juli 2021 om 12:47

Naci moet qua fysiek echt nog steeds stappen gaan zetten.
Hij is voor de 10 te licht in mijn ogen. Voor de linksbuiten is hij wat mij betreft niet snel genoeg, dat is zijn probleem denk ik op dit moment. Geen vaste positie. Als hij die heeft, weet hij ook waar hij aan moet werken.

Zou mooi zijn, ik hoop dat Neres er gewoon bij blijft. Veel concurrentie waarbij Tadic ook nog in de spits of achter de spits kan. Deze jongen zal toch een jaar moeten wennen kan er mooi langzaam in groeien.

Alleen achterin dan nog een extra linksback nodig, misschien van Aanholt maar liever bv. Wijndal. Keepers hebben we heel veel, maar niet eentje die echt uitblinkt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren