Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Italiaan heeft voorkeur: ‘Ronaldo is makkelijker te verdedigen dan Lukaku’

Laatste update:

Francesco Acerbi hoopt stiekem op een ontmoeting met Portugal in de kwartfinale van het EK. Italië schaarde zich zaterdag met de nodige moeite bij de laatste acht van het toernooi door Oostenrijk na verlenging met 2-1 te verslaan. Vrijdag in Sint-Petersburg wacht een duel met België of Portugal: de teams van Roberto Martinez en Fernando Santos treffen elkaar zondag. Acerbi heeft in ieder geval wel een voorkeur, tenminste als het gaat over zijn persoonlijke tegenstander.

Acerbi kreeg zaterdagavond de vraag wie het lastigst te verdedigen is: Cristiano Ronaldo of Romelu Lukaku. “'Ik denk Lukaku”, reageerde de verdediger van Lazio. “Het zijn allebei complete spelers, maar Lukaku is moeilijker te verdedigen, omdat hij sterker is. Hij doet meer op kracht en is een échte spits. Ronaldo is ook een goede aanvaller, maar gemakkelijker te verdedigen dan Lukaku.”

Wie het ook wordt, Acerbi zal ongetwijfeld een lastige avond tegemoet gaan op Russische bodem. Ronaldo was in de groepsfase reeds vijfmaal trefzeker: twee keer tegen Hongarije (0-3), eenmaal in de 2-4 nederlaag tegen Duitsland en tweemaal, vanaf elf meter, tegen Frankrijk (2-2). Lukaku was op zijn beurt goed voor twee treffers tegen Rusland (3-0) en bepaalde de eindstand tegen Finland (0-2 winst). Tegen Denemarken (1-2 winst) kon hij niet scoren.

Acerbi kreeg geen speeltijd in het EK-openingsduel met Turkije, maar verscheen nadien aan het startsignaal in de daaropvolgende wedstrijden van het team van Roberto Mancini. De verdediger gaf zaterdag de assist bij de winnende treffer van Matteo Pessina tegen Oostenrijk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Makkie inderdaad, scoort nooit voor zn land

27 juni 2021 om 15:43

En ook voor zijn clubs haalde hij maar matige statistieken

27 juni 2021 om 16:39

Dat zegt hij toch niet? Waarom nou gelijk zo reageren als niet alles pro CR is?

Lol de hype rondom Lukaku is wel erg opgeblazen. Ja hij speelt een topseizoen en is goed bezig op het EK. Maar hey wij hebben het hier over Cristiano Ronaldo. Een Ronaldo op zijn 36 en Lukaku in zijn ‘prime’ nog steeds kies ik Ronaldo boven de Belg. Ronaldo zal opstaan vanavond, Lukaku niet. Dit soort berichten maken Ronaldo alleen maar beter. Kracht is toch niet alles? Ik dacht dat verdedigers juist graag speelde tegen krachtpatsers.

27 juni 2021 om 15:48

Acerbi heeft al meerdere keren tegen beide gespeeld, hij mag er toch zijn mening over hebben? Blijkbaar heeft Acerbi het lastiger met de kracht van Lukaku ja, misschien ook niet verbazend omdat Acerbi het zelf vaak moet hebben van fysieke duels en het dan moeilijk is om tegen Lukaku te winnen.

27 juni 2021 om 16:09

Precies. Ik vind de mening van een speler die beide aanvallers al bekampt heeft interessanter dan een analist a la Neville,Driessen() die ook wel hun kijk op het spel hebben maar het moeten doen met annames. Zoals Buffalo zegt,hij heeft ze tegen gehad

27 juni 2021 om 16:35

Nou neem ik Neville wel 10x zo serieus als die Driessen. Die heeft tenminste jarenlang in en tegen de beste elftallen gespeeld.

27 juni 2021 om 16:43

Driessen was ook voor de grap erbij gezet hoor. Ondanks zijn mooie carriere(Neville dan) kan hij mij als komisch duo met Carragher wel bekoren. Zijn analyses ook minder

27 juni 2021 om 15:52

De hype rondom Lukaku is helemaal niet opgeblazen. Eindelijk krijgt hij de erkenning die hij al jaren geleden gekregen moest hebben. Sinds zijn zestiende scoort hij al doelpunt na doelpunt. Mensen claimden dat hij eigenlijk ouder was dan zijn leeftijd, en ze zeiden dat hij eigenlijk alleen maar op zijn fysiek teerde, en dat hij een grote dosis voetbalintelligentie mist. Dat is onwaar gebleken. Hij is inderdaad sterk, maar hij is ook slim, en sneeeel. En echt enorm snel voor zo'n lichaam. Ook zijn positionering voor het doel is uitmuntend, hij staat bijna altijd op de goede plaats. Lukaku verdient alle credits die hij nu krijgt, want jarenlang heeft hij zulke credits niet gekregen.

27 juni 2021 om 16:12

Ik ben het grotendeels eens,maar hij heeft ook echt een metamorfose ondergaan. De Lukaku van NU is in mijn ogen 1 vd beste spitsen op de planeet,mede door zijn totaliteit. Maar we mogen ons ook niet blindstaren op het feit dat hij enkele jaren geleden echt wel een pak minder was. Alle credits naar hem natuurlijk,geen speler die ik t meer gun om een prachtEK te spelen(buiten de volgende ronde).

27 juni 2021 om 16:08

ik kan enkel maar opnieuw posten: 20 van ronaldo's 29 serie a goals waren tegen de boden 10 teams.
zijn prestaties tegen de top 5: 2 goals en 0 assists.
terwijl lukaku met 6 goals en 2 assits tegen diezelfde teams het een pak beter deed.
ronaldo zonder penalties is een pak minder beslissend tegenwoordig tegen de ware toppers, maar mensen kijken naar hem door de bril van de speler die ie tot een paar jaar terug was.
ik zie 85% van alle juve matchen, en ik moet zeggen dat ik wou dat we eerder lukaku dan in ronaldo hadden geïnvesteerd. die maakt een team gewoon een pak beter ,terwijl bij ronaldo iedereen op hem gekalibreerd moet zijn.

Volgens mij hebben verdedigers vaker het gevoel dat het hun fout is als ze op kracht geklopt worden en denken ze daarom dat dat moeilijker te verdedigen. Een speler als Ronaldo weet exact wanneer hij wel en niet die duels moet aangaan. Dan lijkt hij misschien makkelijker te verdedigen, maar aan het eind van de wedstrijd heeft hij toch 2x gescoord.

27 juni 2021 om 15:48

Hehe jep, klinkt plausibel. Al kun je als zwakkere verdediger (qua kracht) ook prima je momenten kiezen tegen een fysiek sterke spits en je duels winnen.

27 juni 2021 om 16:09

Denk dat je gelijk hebt, Lukaku zal op dit moment gewoon veel moeilijker te verdedigen zijn in een 1 tegen 1 situatie. Anderzijds denk ik wel dat Lukaku 'makkelijker' te verdedigen als collectief. Stel dat je 1 verdediger hebt die het hem lastig kan maken om de bal te controleren, dan kan een 2e verdediger zijn bal afpakken want Lukaku heeft vaak een fractie van een seconde langer nodig om de bal te controleren dan meer technische spelers. Ronaldo gaat er inderdaad meer zijn momenten uitpikken, je ziet hem als verdediger minder vaak maar weet dan perfect hoe hij in de box moet lopen om te scoren.

Mja, Lukaku is idd lastig te bespelen. Ronaldo zie je nauwelijks. Ja op het scorebord een paar keer na 90 minuten. Maar als je dan in de bus terug naar Italie zit heb je geen idee hoe ie daar kwam.

27 juni 2021 om 15:45

En dat is precies waarom hij zo lastig te verdedigen is

27 juni 2021 om 15:48

Nee dat komt doordat zijn teamgenoten veel penalty’s meekrijgen😜

27 juni 2021 om 15:47

Tuurlijk Migi. Ronaldo kan er eigenlijk niks van. Heeft alleen allerlei records te pakken en presteert ieder jaar fenomenaal. Maar in jouw ogen kan hij er niet zo veel van, blijft bijzonder.

27 juni 2021 om 16:32

Als ik Migi’s comment lees, vindt hij het juist wel bijzonder.

27 juni 2021 om 16:54

@Quancios, Migi’s comment is er eentje met een knipoog.

27 juni 2021 om 15:49

Volgens mij onderschrijven jullie Migi's punt alleen maar boys.

27 juni 2021 om 15:58

Het was inderdaad een compliment aan Ronaldo, hehe.

27 juni 2021 om 16:38

Migi toch leuke trucjes gezien ala Ronaldinho, maar als Ronaldinho dat deed zou dat 2 weken breed uitgemeten worden natuurlijk..

27 juni 2021 om 18:42

Ja meestal door een penalty of een intikker.

Denk idd dat hij makkelijker is te verdedigen.

Dit zijn echt domme uitspraken. Je weet gewoon wat er gaat gebeuren. Italië komt tegen Portugal, Ronaldo is extra gemotiveerd door deze woorden, scoort 2x en Acerbi staat voor paal. Waarom niet gewoon zeggen dat je geen voorkeur hebt omdat het allebei wereldspitsen zijn die bizar veel scoren.

27 juni 2021 om 15:51

Inderdaad, voetballers mogen geen mening meer hebben. Of het nu Rosario of Messi is. Allebei zijn ze wereldspelers. Iedereen is gelijk.

27 juni 2021 om 16:01

Ik vond Toni Lato toch wel een betere voetballer dan Rosario bij Psv, maar de klasse van Rosario mogen we ook nooit onderschatten natuurlijk.

27 juni 2021 om 17:03

Volgens het artikel zegt hij
“Het zijn allebei complete spelers, maar Lukaku is moeilijker te verdedigen, omdat hij sterker is. Hij doet meer op kracht en is een échte spits. Ronaldo is ook een goede aanvaller, maar gemakkelijker te verdedigen dan Lukaku.”

Ik zie niet in wat hij verkeerd zegt waardoor Ronaldo “het op z’n heupen” zou krijgen.

Deze uitspraak zal Ronaldo ongetwijfeld alleen maar meer motiveren voor vanavond, 100% zeker van.

Is die ook, maar bij Ronaldo is het moeilijker om hem ervan te weerhouden te scoren.

Ronaldo is ook een goeie aanvaller. Aldus acerbi 😂😂😂😂 mensen zijn echt de weg kwijt. 36 jarige ronaldo is nog steeds veeell beter dan prime lukaku slaap verder.

27 juni 2021 om 20:33

Ronaldo is een prima aanvaller voor erbij hoor. Goede pinchhitter voor na de 80e minuut, maar natuurlijk niet zo goed als Luuk de Jong.

Hij vertrekt hier van uit het idee dat Lukaku fysiek moeilijker te verdedigen is, wat natuurlijk wel klopt. Ronaldo is echter een andere type en heeft het van zijn positionering en slimme loopacties. Een verdediger zal misschien nu minder snel door Ronaldo gedribbled worden en minder duels verliezen maar kan zomaar een hattrick om de oren krijgen van Ronaldo. En dat is uiteindelijk wat telt. Persoonlijk zou ik zeggen Ronaldo omdat hij uit het niets in de 91e minuut alsnog kan scoren door zijn overdreven drive naar doelpunten.

Doe dit nou niet!. Ronaldo zal hem dan wel even laten zien wie er makkelijker te verdedigen is. Ronaldo houdt van zulke uitspraken, want dat motiveert hem alleen maar meer. Dat hebben we in het verleden al vaker gezien.

Acerbi speelt in de competitie tegen beide heren, dus ik ga er vanuit dat hij wel een gedegen oordeel kan vormen. En ik snap denk ik ook wel wat hij bedoelt te zeggen. Acerbi is zelf fysiek ook niet de minste, en normaliter de meeste spitsen op dat vlak wel de baas (zijn style of play). Maar Lukaku is natuurlijk net een bulldozer. Die loopt gewoon dwars door je heen. Of dit soort uitspraken handig zijn is iets anders. Voor Ronaldo werkt dat vaak als een rode lap voor een stier.

Prime Lukaku vergelijken met een 35 jarige Ronaldo, wat gaat dit heen.

27 juni 2021 om 19:59

Hij gaat tegen de 35 jarige Ronaldo spelen of tegen de prime lukaku, dus toch een logische vergelijking? Het heeft toch geen zin om de prime Ronaldo erbij te betrekken als hij nu tegen de oudere speelt?

Deze match wordt gespeeld in München, niet in Sint-Petersburg.

Altijd wanneer ik op Lukaku let dan zie ik hem alleen maar klagen op zn medespelers wanneer hij de bal niet krijgt oid.. hij lijkt me in ieder geval geen fijne medespeler voor in je team

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren