Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eredivisie-speler weigert uit de kast te komen: ‘Het klopt dat ik homo ben’

Laatste update:

Een voetballer uit de Eredivisie heeft voor het eerst uitgelegd waarom hij niet uit de kast komt zolang hij profvoetballer is. In de podcast De Schaduwspits van de NOS geeft de actief homoseksuele man uit de voetbalwereld aan dat hij als sportman maar één doel heeft. “Dat is het hoogst haalbare in mijn sport. Dat kan geschaad worden als ik nu als homo naar buiten treed”, benadrukt hij.

De voetballer wil alleen anoniem uit de kast komen, omdat hij niet openlijk zijn geaardheid wil openbaren. “Het klopt dat ik homo ben”, zegt hij. “Maar ik treed daar verder niet mee naar buiten, omdat ik niet wil dat er op die manier over mij en mijn geaardheid wordt gesproken.” Voor het merendeel van de mensen in de voetbalwereld zou het niet uitmaken als hij uit de kast komt. “Het is dat kleine deel waar je wel last van krijgt. Bijvoorbeeld van de spreekkoren in de stadions”, zegt hij.

“En mijn grootste angst is het buitenland-verhaal. Waarom zou ik een carrière in het buitenland op het spel zetten, omdat ik zo nodig wil roepen dat ik anders geaard ben?” Dat is volgens de persoon in de kwestie de voornaamste reden dat hij niet voor zijn geaardheid uitkomt. “Als voetballer wil je een mooie carrière en een transfer maken naar het buitenland."

“In het buitenland is het qua acceptatie vaak nog een ander verhaal dan in Nederland, in sommige landen zou je als speler helemaal geen kans meer krijgen.” In de podcast vertelt de voetbalprof ook waarom hij pas aan het einde van zijn carrière met zijn verhaal wil komen. In Nederland zijn er momenteel geen actieve Eredivisie-spelers die voor hun homoseksualiteit uitkomen en ook in de rest van de top van Europa komen ze niet voor.

NOS-presentator Rivkah op het Veld vindt het zonde dat het gesprek omgeven moet worden met veel geheimzinnigheid. “Zoals je hoort, heeft allemaal te maken met angst”, stelt Op het Veld. “Uiteindelijk moet je niet zomaar een homo uit de kast zijn, maar je moet op dit moment in de voetbalwereld de eerste zijn. En dat is nooit makkelijk: ergens de eerste in zijn.” Collega Jeroen Gortworst verzekert dat er jongens zijn die stoppen met voetbal, omdat ze denken dat ze de enige homo in het voetbal zijn. “Ze zeggen dat een rolmodel hen ontzettend zal helpen. Dat ze naar iemand kunnen wijzen en zeggen: maar hij is het ook.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kan het wel begrijpen. Lijkt me wel vreselijk om om en nabij hier 10/15 jaar mee rond te moeten lopen. Nooit in het openbaar met je (eventuele) partner kunnen zijn omdat anders je carrière naar de knoppen gaat. Verstandig, maar triest dat dit de werkelijkheid is.

5 juni 2021 om 14:49

Blijf het eigenlijk ook maar een nare gedachte vinden dat deze mannen in o.a. Saudi Arabië gewoon gestraft zouden worden voor het tonen van hun geaardheid. "The law punishes acts of homosexuality or cross-dressing with punishments of fines, public whipping, beatings, vigilante attacks, chemical castrations, prison time up to life, capital punishment and torture."Bizar eigenlijk dat de hele wereld dit van Saudi Arabië maar gewoon toe laat vanwege de olie handel.

Heel verdrietig dat deze persoon niet zichzelf kan zijn, uit angst voor de (bekrompen) mening van anderen.

5 juni 2021 om 10:43

Ja dat is eenmaal de wereld van de supporters, terwijl er ook genoeg tussen zitten die zelf gay zijn. Buiten het veld zal het de meeste mensen niet boeien. Supporters, doen er alles aan om de tegenstander up te fucken. Dat gaat nooit weg...dus ja, als ik hem was zou ik anoniem blijven. Je kiest zelf voor een voetbal wereld, dat is zo macho als maar kan.

Dat veranderd niet...helaas!

Deze speler heeft een groot vertrouwen dat zijn verhaal niet naar buiten komt, terwijl hij dit vertelt aan iemand die juist dit soort verhalen wil publiceren.
Dat is dan ook de reden dat ik dit artikel niet helemaal vertrouw.

5 juni 2021 om 09:15

En wat vertrouw je dan niet?

5 juni 2021 om 09:17

zie de reactie van Ajaxrosenberg. Dit is het precies

5 juni 2021 om 09:19

En wat suggereer je dan? Dat het gefabriceerd is en dat er helemaal geen homo is?

5 juni 2021 om 10:52

Aangezien nu blijkbaar de suggestie is dat ik het verhaal niet geloof, dat is natuurlijk onzin. Er wordt volgens mij ook geen hele nieuwe dingen gedropt en het kan natuurlijk niet zo zijn dat er geen homo's zijn in de voetbalwereld. Dat er dan 0 uit de kast komen, geeft wel aan dat er iets speelt in deze wereld.

5 juni 2021 om 09:45

Wat is er dan precies ongeloofwaardig? Statistisch gezien is het vrijwel onmogelijk dat er geen homo's in het profvoetbal zijn. Degenen die er zijn komen er dus niet voor uit. Het enige wat deze speler aangeeft is wat daarvoor de beweegredenen zijn. En daar noemt hij hele logische redenen voor. Dus welk deel geloof je niet? Rare reactie en nog vreemder dat hij geplust wordt.

Ik vraag me nu alleen af, hoe zijn ze er bij gekomen dat deze speler homo is? Gezien zijn angst zal hij toch niet zelf naar de media zijn gestapt met: Hey, ik ben homo, laten we even een anoniem interview doen.

5 juni 2021 om 09:20

Hij zal niet naar een journalist van de Telegraaf zijn gestapt lijkt me, maar naar een persoon die hij kan vertrouwen. Het is een podcast van de Nos, die hebben ongetwijfeld contactpersonen die vooraf garanties kunnen geven omtrent anonimiteit en dergelijke. Dit soort verhalen zijn namelijk waardevol om de wereld te laten zien hoe een homo met bepaalde zorgen zit. Edit: ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het vreemd vind dat er een homo is die zijn verhaal (anoniem) wil doen, en dat er dan meteen mensen zich afvragen hoe dit verhaal uberhaupt tot stand is gekomen. De kern van het verhaal is bijzonder sneu, laten we het daar dan over hebben in plaats van de integriteit van het interview in twijfel te trekken.

5 juni 2021 om 09:27

Oh ja, ik snap verder prima hoe dat gaat. Ik vind het bijzonder dat iemand met angs zo'n stap zet en blijkbaar zoveel vertrouwen in de media heeft. Dat homo's het niet makkelijk hebben in de voetbalwereld geloof ik verder meteen.

5 juni 2021 om 09:31

Bescherming van de rol van anonimiteit kan prima contractueel worden vastgelegd. Het valt juist te respecteren dat iemand juist over de angst stapt en zijn verhaal durft te doen, in plaats van het te betwijfelen.

5 juni 2021 om 09:42

Uh ja, tuurlijk kan dat worden vastgelegd, maar gezien de rol van de media vind ik het bijzonder dat zo iemand daar genoeg vertrouwen in heeft. En nee, ik trek dat verhaal zelf niet in twijfel want er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn. En ja ik kan net zoals veel anderen ook even roepen hoe achterlijk en debiel het is in deze tijd, en vervolgens weer gewoon verder gaan met de orde van de dag. Maar daar schieten we ook weinig mee op want zo gaat het al tig jaar.

5 juni 2021 om 09:53

Ik vraag me wel af welke rol media dan hebben dat jij blijkbaar zo’n wantrouwen koestert en denkt dat ze hun bronnen te pas en te onpas openbaar maken. Ik hoor namelijk nooit verhalen van mensen die anoniem hun verhaal wilden doen en een uitgever die doodleuk de naam erboven zette. Ik zou dan ook niet weten waarom deze persoon zijn verhaal niet moet durven vertellen uit angst onthuld te worden. Bronnen worden doorgaans extreem goed beschermd.

5 juni 2021 om 10:42

Nee want de NOS is lekker betrouwbaar. Die dropten een paar weken geleden ook ‘anoniem’ dat er een speler ervan verdacht werd te gokken op zijn eigen gele kaart maar wilden absoluut niet vertellen wie het was. Juist als je dat doet weet je dat het uit gaat lekker.

5 juni 2021 om 10:55

En komt dat omdat de NOS zelf uit de school klapte of omdat er instanties zijn die in het verhaal zijn gaan graven? Lekker makkelijk om betrouwbaarheid aan te vallen zonder een solide argument. Daarnaast zijn beide gevallen totaal onvergelijkbaar. De een pleegt een strafbaar feit en de ander is homoseksueel. Volledig andere belangen.

5 juni 2021 om 10:56

Wantrouwen is een groot woord, het is alleen verstandig om berichtgeving met een kritische blik te bekijken. Zonder hier een hele andere discussie te willen voeren, kun je bijvoorbeeld kijken naar berichtgeving rondom de Gaza oorlog en rondom vaccinaties. Altijd goed om een factcheck te doen, ook zeker bij de Nos. Voor deze speler staat zijn carrière op het spel en hij leeft al in angst, dan vind ik het bijzonder (maar wel dapper, laat dat duidelijk zijn) dat hij dit wil doen. Ik zou dat zelf niet zo snel doen denk ik. Naast het vertrouwen in Media, zijn het ook gewoon weer meer mensen die het wel weten en een foutje is snel gemaakt. Nogmaals, zijn carrière hangt er vanaf!

5 juni 2021 om 11:03

Dat foutje is toch sowieso snel gemaakt? Of hij nou anoniem zijn verhaal doet of niet, de mensen die het sowieso al weten kunnen altijd het per ongeluk vertellen.

5 juni 2021 om 11:11

Uiteraard, maar de kring wordt wel groter. Met het gokken van Jordy Clasie werd er ook een grootschalige ' Wie is het' campagne opgetuigd. Zal nu wel wat moeilijker zijn, maar hij kan een keer ergens gezien zijn bijvoorbeeld. Nogmaals ik zou het niet zo snel doen, maar ik heb ook makkelijker praten aangezien ik niet in de situatie zit.

5 juni 2021 om 09:24

Zoals de waard is vertrouwd het zijn gasten zullen we maar zeggen. Ik snap zo'n negatieve reactie niet. Waarschijnlijk heeft deze voetballer een sociaal leven en zullen er mensen zijn die zijn geaardheid weten. Dus daar is achter te komen als je erg je best doet. Nu snap ik niet dat je daar over druk kan maken maar niet over het feit dat er waarschijnlijk genoeg mannelijke prof voetballers homoseksueel zijn maar niemand daarvoor uit te kast durft te komen. Omdat je geaardheid er voor kan zorgen dat je een minder goede loopbaan gaat krijgen. Hoe intens intens intens achterlijk is het dat zoiets invloed kan hebben op je loopbaan. Hoe intens achterlijk is het sowieso dat sommige mensen zich zo kunnen opwinden over iemand anders zijn of haar seksualiteit.

5 juni 2021 om 09:35

Dit is wel weer een hele simpele reactie natuurlijk, maar ik was even vergeten dat we op voetbalzone waren. Uiteraard weten mensen in zijn directe omgeving dat, maar als iets in de media uitlekt heeft dat wel iets grotere gevolgen he? Dus ik vind het gewoon bijzonder als je in angst leeft dat je blijkbaar wel vertrouwen hebt in deze media. En wat betreft de rest van je verhaal, we roepen met z'n allen al zoveel jaar hoe erg en bekrompen dat is, maar er is nog steeds niets veranderd. En of dit dan het verschil gaat maken, weet ik ook niet.

5 juni 2021 om 09:52

Grappig. Iemand die het niet met jou eens is gelijk als een simpele reactie bestempelen. Gelijk buiten jezelf leggen en niet naar de inhoud van je eigen reactie. Ook het probleem bagetaliseren. Misschien helpt het type reactie wat jij geeft niet. Het wantrouwen en de gelatenheid. Uiteindelijk is het wel iets dapper wat deze gene doet. Want 100% veilig is het nooit helemaal. Dus inderdaad het is een vorm van risico. Dat vind ik dus ook gewoon dapper en sterk. Elke stap die er gezet wordt richting dat iedereen zichzelf mag zijn en dit niet een issue meer is mogen we prijzen. Althans zo zie ik het.

5 juni 2021 om 10:12

Volgens mij heb ik ook nergens gezegd dat dit geen dappere actie is dus waar je dat vandaan haalt is me ook een raadsel. Ook de rest van je reactie raakt kant nog wal. En dure woorden gebruiken om je verhaal te verbeteren werkt alleen als je het ook goed opschrijft (bagatelliseren). Dan hou ik het liever bij mensen die gewoon in normale taal zich uiten.

5 juni 2021 om 11:25

Fascinerend. Alles buiten jezelf plaatsen, naar de vorm kijken en niet naar de inhoud. Je als verheven boven de ander gaan plaatsen met opmerkingen (ik had ook niet anders op voetbalzone verwacht, op taalfouten wijzen). Mooi man. Dit is hoe jij discussies wil voeren. Helemaal prima. Blijf het buiten jezelf plaatsen. En dat je de discussie wil eindigen is helemaal prima. Had ik ook gedaan als ik op deze manier discussies aanging.

5 juni 2021 om 11:47

Nou ja omdat je de moeite neemt, ben ik de beroerdste ook niet. Ik stelde een vraag en jij begint daarna over een negatieve reactie, dat is alleen al fascinerend. En ik heb helemaal geen moeite met taalfouten, wie mist er niet een keer een d of t? Maar mensen die bewust moeilijke woorden gaan gebruiken om indruk te maken, daar kan ik me behoorlijk aan ergeren inderdaad. En om inhoudelijk nog wat toe te voegen, ik ben geïnteresseerd in de achtergrond van dit verhaal. Wat brengt deze voetballer er toe om toch dat risico te nemen om zijn carrière op het spel te zetten.

5 juni 2021 om 13:30

Nou dan zijn we beide schuldig geweest aan aannames. Ik heb jouw bericht geïnterpreteerd als negatief terwijl het nieuwsgierig bedoelt was. Jij hebt ook aannames gemaakt. Waaronder dat ik moeilijke woorden zou gebruiken om indruk te maken. Indruk maken ben ik niet mee bezig en persoonlijk vond ik het geen moeilijke woorden. Maar goed verder zo. Mijn excuses als je aangevallen voelde. Zo was het in ieder geval niet bedoelt.

5 juni 2021 om 09:39

Misschien via die grensrechter die uit de kast is gekomen? Die zei dat hij sowieso 1 iemand kent uit de voetballerij.

5 juni 2021 om 09:52

Het kan zijn dat hij het tijd vond om een statement te maken en via via of anoniem contact heeft gezocht. Het zou kunnen dat het een publiek geheim is binnen de sportjournalistiek dat deze speler homo is en dat hij benaderd is. Het zou kunnen dat de verslaggevers die zelf tot de lbhti community behoren deze speler zijn tegengekomen en hem hebben benaderd. Hij zou zelfs betrapt kunnen zijn en min of meer onder druk dit interview afgeven. Er zijn tig redenen te bedenken, dus waarom zou je ervan uit gaan dat dit verzonnen is? Omdat het (volkomen logisch) anoniem is?

5 juni 2021 om 10:15

Waar heb ik gezegd dat dit verzonnen is? En al zou dit verzonnen zijn, zou het nog niet uitmaken want het probleem is er wel degelijk. Dat er geen homo voetballers bestaan, zegt toch alles? Ik vond vooral bijzonder en ben benieuwd hoe dat dan gegaan is maar dat mag blijkbaar niet.

5 juni 2021 om 10:21

Veel mensen begrijpen schijnbaar dus totaal niet wat je met je reactie bedoelt. Mogelijk is de omschrijving van je achterliggende redenering dus niet echt optimaal.

5 juni 2021 om 10:42

De manier waarop je de vraag stelt komt op mij erg suggestief over. En wat doet het er precies toe hoe ze bij deze speler zijn gekomen? De enige reden om deze vraag te stellen lijkt me om twijfel te zaaien. En als dat niet het doel was is het vooral heel speculatief en irrelevant.

5 juni 2021 om 11:28

Ik ben vooral benieuwd naar de achtergrond. Wil hij zijn verhaal doen om een soort voorvechter te zijn? Of voelt hij zich gedwongen om zijn verhaal te doen? Het is namelijk toch weer een risico dat hij neemt voor zijn carrière. Misschien kan Voetbalzone beter de reacties overal uitzetten, want menen wij met z'n allen hier dat we wat relevants kunnen toevoegen aan de nieuwsberichten? Ik vind het zelf bijvoorbeeld niet heel relevant dat ik elke keer lees hoe belachelijk dit is anno 2021. Dat wist ik namelijk wel en daar is het gros van de mensen het denk ik wel over eens.

5 juni 2021 om 11:44

Het zou mij niet verbazen als in de voetballerij algemeen bekend is om welke speler het hier gaat.

Wij denken misschien wel dat alles wat voorvalt in de voetballerij vroeg of laat in de media komt, maar dat is echt niet waar. Er is toch nog best een sterke erecode. Ik heb eens een middagje op een terras gezeten met een toenmalige assistent-trainer uit de eredivisie, die had een hoop sappige verhalen waar ik nog nooit iets over had gelezen in de media.

5 juni 2021 om 11:51

Ik durf het niet te zeggen, maar het lijkt me ook erg lastig als je als homo elke keer tussen de mannen in de kleedkamer staat. En de rest van de voetballers die de hele dag maar druk is met al hun vrouwtjes. Maar als het algemeen bekend is, zou het richting het buitenland toch ook wel snel bekend worden?

Tenenkrommend om te lezen natuurlijk. Ook sneu om te beseffen dat hij gelijk heeft. Er is altijd een klein, bekrompen deel dat je voor alles en nog wat gaat uitmaken en dan een deel dat die groep gaat volgen. Daarnaast heb je grote bazen in het buitenland die meer bang zijn voor de 'slechte' publiciteit dan het aantrekken van een speler die het beste bij de club past.

Zeer sneu voor die persoon, maar een te begrijpen keuze.

5 juni 2021 om 09:19

Het is zo verdomde jammer dat de mens niet zichzelf kan, mag en soms zelf wil zijn

Belachelijk eigenlijk dat het mannenvoetbal zo ver achter loopt op andere sporten en de maatschappij! In andere sporten is dit al zoveel meer geaccepteerd.

5 juni 2021 om 10:46

Klopt. American Foosbalk, rugby, ijshockey, basketbal, etc, allemaal professionele sporten waar er genoeg mannen zijn die uit de kast komen...

Waarom is dit nog steeds een ding? Jezelf 'verbergen' voor je carrière, snap ik echt niet. Wees jezelf, speel het spelletje waar wij allemaal van houden, geniet van je leven. Het kan je ook zo aflopen als een Nouri bijvoorbeeld, getroffen door iets verschrikkelijks. Enige reden die ik naar aanleiding van dit interview heb is dat hij graag nog een keer wil cashen in de zandbak of oost europa. Dat zal dan echt niet gaan inderdaad. Maar is dit een geheim leven allemaal waard? Ik vind van niet en begrijp zijn keuze dan ook echt niet.

5 juni 2021 om 09:29

Nu ja hoeveel homoseksuele profvoetballers zijn er in de Europese (sub)topcompetitie? Geen voor zover ik weet. Dan zegt natuurlijk wel iets.

5 juni 2021 om 09:35

Volgens mij snap je de kern van zijn angst niet. Hij is juist bang dat hij niet van zijn leven kan genieten op het moment dat hij uit de kast komt. Verder is je opmerking natuurlijk veel te zwart-wit en is het probleem veel complexer dan jij doet voorkomen.

5 juni 2021 om 16:47

Nee hoor. Hij geeft zelf heel duidelijk aan dat een kleine groep van tegenstanders, fans, etc hem het leven ongelooflijk zuur kan maken in de eredivisie. En daar geloof ik hem heus wel. Als je ziet hoe er nog steeds walgelijke spreekkoren zijn over ziekte/huidskleur/partners/etc die hier ook op deze site goedgepraat worden dan hoef je echt niet ver te zoeken om te weten dat dit bij hem ook zou gebeuren.

Het is vanaf mijn positie makkelijk praten, maar wat hoop ik toch dat er ooit een wereldvoetballer tijdens zijn lopende carrière uit de kast komt. Het lijkt erop dat niemand de eerste durft te zijn. Terwijl het niks uit zou mogen maken.

Waarom moet je vertellen dat je homo, hetero, of wat dan ook bent bent? Leven en laten leven. Iedereen mag zijn eigen keuze maken in het leven en dat is prima.

5 juni 2021 om 10:21

Omdat je geaardheid een onderdeel is van je identiteit en hij zich blijkbaar genoodzaakt voelt over dat van hem niet uit te komen. Leven en laten leven kan dus blijkbaar niet in de voetballerij.

Als het niks uit maakt wat je geaardheid is dan hoef je ook niet op de bühne te gaan schreeuwen dat je t bent. Laat toch gaan.
Al die lghbt mensen die enorme druk zetten op elkaar, van de gekke. Maakt mij niks uit maar ik kom niet voor de geaardheid maar voor t spelletje. Hou toch s op

5 juni 2021 om 10:44

Inderdaad. Er zijn hetero's die homo beledigen, maar ook binnen die LGBT gemeenschap is er discriminatie. Laat iedereen gewoon zichzelf zijn

5 juni 2021 om 11:08

Dat doen ze ook niet maar bij een voetballer wordt het dan wel van de bühne geschreeuwd voor hen. Je moet je voorstellen dat jij een fundamenteel wezen van jezelf eigenlijk moet stilhouden omdat er anders een hele commotie rond losbreekt.

5 juni 2021 om 11:19

Je lijkt het punt te missen. Dat "laat toch gaan" kan dus niet. Deze speler kan niet gewoon met zijn partner dingen doen zonder dat er een negatieve lading aan wordt gegeven door een stel idioten in binnen en buitenland. Het zou ook totaal geen issue moeten zijn, maar helaas is de wereld net af wat anders. Jij noemt het van de bã¼hne schreeuwen, het probleem is, dat wordt er door de rest van de mensen van gemaakt.

5 juni 2021 om 11:32

@ rickv je begon je verhaal goed maar door aan het eind een hele groep gelovigen weer over 1 kam te scheren laat je zien dat je zelf helaas ook geen haar beter bent. Hoewel ik je punt deels begrijp komt het namelijk uit buiten religie genoeg voor kan ik je vertellen.

5 juni 2021 om 11:53

Hmm goed punt. Ik pas het aan.
Wat betreft het daar buiten voorkomen, zeker waar maar ook daar zit een lange historie achter.

Vrijheid van meningsuiting en andere vrijheden om te zeggen wat je zeggen wilt wordt al jarenlang geschaafd

5 juni 2021 om 11:09

Vrijheid van meningsuiting is geen eindeloos en steeds uitdijend begrip. Er zitten ook grenzen aan. En mensen die dat niet willen erkennen hebben daar vaak geen al te beste redenen voor.

Tja, ik vrees dat dit maar op twee manieren kan worden doorbroken: óf een hele grote, erg populaire speler van het kaliber Messi, Ronaldo, Zlatan of Neymar moet een keer met een krachtig statement uit de kast komen, of een groepje homoseksuele voetballers moet besluiten om dat gezamenlijk te doen.

Jammer!
Wij hadden in ons team ook een homoseksuele man.
Was voor niemand een probleem.... we maakten over en weer respectvolle grappen, maar altijd met bescherming.

Hier in Nederland zou de stap nog wel kunnen. Maar helaas in het buitenland wordt je kapot gemaakt.

Als knvb zou ik geluiden vanuit publiek als vuile homo net zo bestraffen als oerwoud geluiden

Waarom wordt er anno 2021 nog steeds zo benauwd gedaan over homo's en lesbiennes.. Zelfs die zieke gelovigen uit de kerk met hun homogenezing.. Donderstraal man.. Laat deze met ook hun leven leiden en gelukkig zijn. Als ik toch homo was en een bekende voetballer dan had ik dat gewoon gezegd. Neem een voorbeeld aan Hitzlsperger die kwam ook uit de kast. En het zal me niks verbazen als Cristiano Ronaldo ook nog uit de kast moet komen. Maar dan is het ineens een heel ander verhaal met zo'n wereldster. Schei toch eens uit met hokjes creëren laat iedereen zijn eigen leven leven..

Ergens kan ik het begrijpen, maar aan de andere kant, waarom zou je in een land gaan voetballen waar homoseksualiteit zo'n probleem is. Dan doe je het echt alleen maar voor de centjes.

Bekijk het van de positieve kant, elke dag lekker douche, met goed getrainde boys, is net als ik elke dag met de hockeydames mag gaan douche, toch geweldig!! Mooi man, lekker man(leuke woordspeling) la gaan goed ventje die van de mannen liefde is

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren