Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Berghuis spreekt over transfer: ‘Feyenoord en ik zijn eerlijk naar elkaar’

Laatste update:

Steven Berghuis heeft nog geen besluit genomen over zijn sportieve toekomst. De aanvoerder van Feyenoord zal voor of tijdens het EK ook geen knoop doorhakken over de vraag waar hij volgend seizoen speelt. In gesprek met het Algemeen Dagblad laat de 29-jarige buitenspeler weten dat hij zich de komende periode alleen wil focussen op het Europese eindtoernooi met Oranje.

Berghuis kan komende zomer zoals bekend voor vier miljoen euro een transfer naar het buitenland maken, maar is daar niet mee bezig. "Ik richt me nu op het EK", zegt de rechtervleugelspits. "Feyenoord en ik zijn goed met elkaar en vooral eerlijk naar elkaar toe. Er zijn al veel clubs geweest waar ik Feyenoord niet voor wilde verlaten. Wat er nog komt, zien we wel. Nu eerst het EK."

Gedurende het seizoen met Feyenoord pakte Berghuis twee veelbesproken rode kaarten. In de kwartfinale van de TOTO KNVB Beker tegen sc Heerenveen kreeg de aanvaller zijn tweede gele kaart voor een te late tackle, waarna Feyenoord de voorsprong uit handen gaf en werd uitgeschakeld. Verderop in het seizoen kreeg Berghuis in het competitieduel met Vitesse opnieuw rood, ditmaal vanwege een harde tackle op het onderbeen van Maximilian Wittek. Feyenoord kwam vervolgens niet verder dan 0-0 en eindigde in de competitie uiteindelijk onder Vitesse.

Berghuis zelf wil niet te zwaar tillen aan zijn rode kaarten. "De rode kaart tegen Heerenveen vond ik niet schokkend", zegt hij tegen Voetbal International. "De tweede gele kaart was een sliding om de bal te veroveren. Maar die werd een seconde eerder voor me uitgetikt. Het liefst vermijd je dit soort momenten natuurlijk. Maar als je ambitieus bent en de sport op een bepaalde manier beleeft... Tuurlijk is een rode kaart zoals tegen Vitesse niet goed te praten. Waar ik eigenlijk gewoon moest meelopen, zet ik te laat een sliding in om balverlies te herstellen. Eerlijk gezegd ben ik daar niet heel erg van geschrokken. In tegenstelling tot veel anderen. Ik neem het mezelf kwalijk, omdat ik hierdoor de wedstrijden tegen Ajax en ADO Den Haag miste. Die verloren we allebei. Dat is niet goed. Maar verder vind ik het heel erg meevallen. Maar ja, dat is hoe ik het zelf zie."

Invloed op zijn kansen bij Oranje had het niet. Bondscoach Frank de Boer sprak Berghuis niet aan op zijn rode kaarten, zo vertelt de Feyenoorder. "Nee, eigenlijk niet", zegt de vleugelspits, die veel vertrouwen voelt van De Boer. "Onder de nieuwe bondscoach maak ik meer speeltijd", beseft Berghuis, die zes van de negen duels onder De Boer een basisplek had. "Dat heb ik geconstateerd, maar je moet het altijd blijven laten zien. Er komt jong talent aan. Cody Gakpo zit nu bij de selectie, je hebt Calvin Stengs en Mohamed Ihattaren, al zijn die er nu niet bij. Ik moet altijd ready zijn, daarvan ben ik me het hele seizoen bewust. Je moet continu aanstaan om in deze selectie te blijven. Want er zijn veel goede spelers beschikbaar."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor 4 miljoen is een rechtsbuiten die 20 goals maakt niet verkeerd, denk dat hij wel een leuke stap kan maken.

25 mei 2021 om 14:46

Prima speler voor PSV. Berghuis op rechts, Zahavi en Madueke in de spits, Gakpo op links.

25 mei 2021 om 14:53

Denk niet dat Feyenoord hem zo maar voor 4 mln naar PSV laat gaan. Volgens mij is die afspraak met 4 mln voor buitenlandse clubs.

25 mei 2021 om 14:56

Klopt, maar PSV kan ook wel 7 betalen.

25 mei 2021 om 15:26

Maar waarom zou Berghuis naar PSV willen? Hij zal ook denken aan wat hij bij Feyenoord heeft opgebouwd en hoe dat toch wel aardig afbrokkelt als hij overstapt naar PSV. Sportief is het op dit moment nou ook niet zo'n stap vooruit en financieel ook niet, want ik denk niet dat PSV hem hetzelfde salaris biedt

25 mei 2021 om 15:36

Wat heeft Berghuis te zoeken bij Psv? Hij heeft alle prijzen in Nederland gewonnen en is al basisspeler bij Oranje. Kortom, hij heeft de Eredivisie uitgespeeld en is opzoek naar een nieuwe uitdaging.

25 mei 2021 om 17:09

Ja, maar de topclubs in Nederland spelen niet alleen in de Eredivisie. Er is ook CL of EL te beleven. Of denk jij dat hij naar een CL ploeg kan in het buitenland en de CL even uitspeelt?Berghuis zelf heeft iig weinig zelfreflectie. Hij vond de rode kaarten allemaal wel meevallen, ik vind hem nu nog gestoorder. Hij heeft ook gemazzeld, want hij had er een paar meer moeten krijgen. Ik snap ook niet dat er nog Feyenoorders zijn die hem graag zien blijven. Hij benadeeld erg vaak z’n ploeg en teveel is er om hem heen gebouwd. Alsof het Messi is oid haha.Overigens is van Feyenoord naar Psv nog steeds een aardige stap voorwaarts. Van Conference League voorronde naar CL voorronde. Laat staan als Ajax zich zou melden, wat hopelijk niet gaat gebeuren.

25 mei 2021 om 19:39

Voor het niveau van Feyenoord is Berghuis ook als een Messi. Zo vaak benadeelt hij zijn ploeg nou ook weer niet. Het staat niet in verhouding met hoeveel punten hij Feyenoord bezorgt. Als Ajax zich zou melden? Dan gaat hij gewoon niet. En naar PSV ook niet, anders was hij twee jaar geleden wel gegaan

25 mei 2021 om 21:27

En voorzetten. Ik ga iets geks zeggen: Club Brugge. CL volgend seizoen, een Nationale competitie die hij aankan en een club met focus op Nederlandse spelers.

26 mei 2021 om 13:14

Wordt wel een hele erge Nederlandse enclave daar dan, maar opzich wel een leuke stap voor hem. Denk dat hij Bundesliga wilt spelen.

Ik vraag me toch af waar zo'n jongen naartoe moet gaan? Toch aardig mislukt bij Watford en hij komt hoogstwaarschijnlijk ook tekort voor teams zoals Sevilla, zoals bij Idrissi ook het geval is.

25 mei 2021 om 14:40

@arsenallz zijn nog wel leuke opties hoor.

Een Club Brugge. Hij speelt dan CL en om het kamioenschap. Voor zo een club ideaal. Kunnen goede rechtsbuiten gebruiken en is erg goedkoop. Ook voor Stefan met al die Hollanders daar leuk.

Of Turkse topploeg. Ook kampioenschap spelen, goed salaris en prachtig land om te wonen.
Ook voor die clubs betaalbaar.

25 mei 2021 om 14:44

Club Brugge, dan gaat Berghuis in een zwakkere competitie speler bij een team dat CL speelt. Dan kan je net zo goed naar Ludogorets gaan, die betalen nog wat meer salaris.

Turkije zou inderdaad een optie zijn, maar dat kan toch niet zijn ambitie zijn?

25 mei 2021 om 14:50

Competities ontlopen elkaar echt niet zoveel hoor en Club Brugge is natuurlijk wel een flinke stap vooruit voor Berghuis. Vind het zo'n gek idee nog niet met al die Nederlanders daar.

25 mei 2021 om 14:56

Berghuis is al jaren vrij kritisch tegenover een eventuele nieuwe club. Ook nu zegt hij erbij dat hij Feyenoord niet zo maar verlaat, dus het lijkt me heel sterk dat hij dan voor Club Brugge of Turkije kiest. Als hij een stap maakt, moet het een ambitieuze zijn. Een topcompetitie, bij een team waar hij goed uit de verf kan komen. Oftewel, een team dat waarin hij dominant kan zijn. Dan kom je toch al snel uit bij Sevilla, Villareal, dat soort ploegen. Als die niet komen, zie ik hem best bijtekenen. Vergeet ook niet dat hij hier een zeer royaal salaris opstrijkt. Daarnaast heeft hij hier status en wordt hij gewaardeerd. Dat zal alleen maar toenemen als hij zou blijven. Dan is hij straks voor moderne begrippen een soort icoon

25 mei 2021 om 14:54

Hij heeft nu weer wat meer ervaring. Straks een EK achter de rug, waar hij ook veel kans op speeltijd gaat krijgen schat ik zo in. Dan zijn er toch genoeg clubs die hem willen hebben voor 4 mln. Subtop bundesliga wellicht.

25 mei 2021 om 14:59

Hij is toch ook stuk verder nu meer ervaring, ik vind je kan niet iemand afreken over 6 jaar geleden,ik denk dat hij middenmoot in Duitsland niet mis staat Wolfsburg leverkusen Frankfurt of zeg ik iets verkeerd

25 mei 2021 om 15:38

Watford is al 5/6 jaar geleden. Mag een speler geen tweede kans krijgen? Memphis kan dan ook beter niet naar Barca gaan, want hij is mislukt bij United.. Overigens heeft Idrissi nooit het niveau van Berghuis gehaald. Deze man tikt al jarenlang dubbele cijfers aan.

25 mei 2021 om 15:43

Dat is inderdaad wat ik mij ook afvraag. Welke club gaat hem halen? Wie durft zo'n jongen die toch al een keer ergens mislukt is en af en toe het spoor helemaal bijster is te halen? Dan zie ik hem misschien naar Rusland gaan daar boeit het namelijk niet zoveel wat je in het verleden gedaan hebt .

25 mei 2021 om 17:29

Er worden zovaak spelers door clubs een tweede kans gegeven? Zeker spelers die zich daarna seizoenen achter elkaar bewezen hebben. Hij kan bij iedere club buiten de absolute top iets toevoegen, dus zeg maar vanaf de nummers 4 in Spanje Italië of Duitsland. Of hij dan onbetwiste basisspeler wordt is de vraag, maar hij heeft de kwaliteiten. In Engeland weet ik niet waar hij bij past, misschien Wolves, maar hij zal niet meer naar de PL willen.

25 mei 2021 om 18:17

Ligt eraan, Berghuis is nu een stuk verder dan vroeger. Daarnaast zijn de salarissen niet te min bij de Engelse ploegen. Berghuis zou het best leuk doen bij een Aston Villa.

25 mei 2021 om 16:40

Het is een beetje een misvatting dat hij bij Watford is mislukt. Kort na de transfer van Berghuis besloot de trainer een 442 systeem te introduceren, waarbij Berghuis zich op de positie van rechter middenvelder moest richten. Berghuis heeft zelf aangegeven dat op die positie (defensieve) kwaliteiten gevraagd werden die hij niet kon bieden. Uiteindelijk heeft hij maar nauwelijks de kans gekregen. Hij heeft voor Watford 234 minuten gespeeld, waarin hij overigens vergelijkbare statistieken had als bij Az.

Kortom, hij heeft nooit een echte kans gehad. Dat is niet hetzelfde als floppen.

25 mei 2021 om 18:27

Inderdaad, maar elke keer komen er weer mensen die graag vertellen over hoe Berghuis mislukte, alsof het zijn schuld was.

25 mei 2021 om 16:45

Idrissi is trouwens alleen in zijn laatste seizoen bij AZ in de buurt gekomen van het rendement van Berghuis. Daarvoor altijd ruim daaronder. Dat vind ik niet te vergelijken. Berghuis is kwalitatief echt wel wat beter. Enige twijfel die ik heb is of hij zich fysiek staande kan houden.

Als er een club bij Feyenoord op de stoep komt met 4 miljoen, én de club past in het straatje van Berghuis, is hij gewoon weg. Die wacht nog even af welke clubs er daadwerkelijk interesse in hem gaan tonen. Mocht er geen 'leuke' club tussen zitten zie ik hem wel verlengen.

25 mei 2021 om 14:43

Ik kan mij niet voorstellen dat hij na 4 weekjes trainen met de Oranje selectie er nog om staat te springen om zich daarna weer te melden bij de selectie van Feyenoord. Berghuis is echt 2 klasse beter dan wat er bij Feyenoord rondloopt. Daarnaast wordt hij dit jaar alweer 30 en als hij nog echt om de prijzen wil gaan spelen dan lijkt mij dit zijn laatste kans op een transfer.

25 mei 2021 om 15:03

Dan vraag ik me af, bij welke clubs speelt hij om de prijzen én staat hij in de basis? Buiten Ajax en PSV zit er niet veel tussen lijkt mij. Daarom denk ik dat hij alleen vertrekt naar een club waarvan hij vind dat het totaalplaatje klopt.

25 mei 2021 om 15:22

Ik denk bij een Turkse topclub en anders Italië of Portugal. Gezien wat hij voor Feyenoord heeft betekend zie ik hem niet naar Ajax gaan. PSV zou wel kunnen, maar is voor hem zeker gezien zijn salaris denk ik niet goed genoeg om voor weg te gaan.

25 mei 2021 om 16:01

Denk een club als porto zou perfect passen bij berghuis. Ten eerste gaat die dan wonen in een prachtig land en kans op CL voetbal, maar ook spelen in een team die lekker fel is en tot het uiterste gaat.

Ik weet het niet hoor mr. Berghuis, je wordt enorm gewaardeerd in eigen land en bent het gezicht van Feyenoord. Je hebt een goed salaris en zit in thuis land, door afgelopen seizoenen bij Feyenoord ben je in beeld bij Oranje. Ik denk dat je in Zuid niet heel slecht zit, een mooie stap voor je volgende carriere zou ik ook echt niet durven noemen. Als je het mij vraagt blijf je nog 2-3 jaar in Rotterdam om vervolgens in Amerika, de zandbak of Australie uit te voetballen, en niet te vergeten... even lekker cashen!

25 mei 2021 om 14:54

Aan de andere kant gaat het natuurlijk niet heel goed met Feyenoord en vertrekt de belangrijkste speler naast Berghuis (senesi) zeer waarschijnlijk. Het is dan nog maar de vraag wat voor elftal er volgend jaar staat. Kan je het Berghuis kwalijk nemen dat hij zijn opties open houdt voor een team met meer potentie, dat wellicht meedoet om het kampioenschap in de competitie en/of Europees voetbal speelt?

25 mei 2021 om 18:23

Berghuis is wel een speler die gepleased moet worden, een speler die de belangrijkste wilt zijn bij zijn club. Belangrijkste speler bij Feyenoord sinds tijden en heeft een goed salaris. Wat heet, voor het geld hoeft hij het niet te doen gezien de familiaire banden. Is momenteel Mr Feyenoord en heeft juist goede statistieken vanwege zijn vrije en belangrijke rol bij Feyenoord. Die afweging moet hij maken, ik zie het allemaal nog niet zo snel slagen in het buitenland. Ook voor zijn interlandcarrière is hij in Nederland vol in the picture. Maarja, zo nu en dan willen we allemaal wat nieuws.

25 mei 2021 om 14:55

Hij zegt al meerdere clubs afgewezen te hebben dus hij zal zich wel beseffen dat hij het goed heeft bij Feyenoord. Sowieso altijd leuk wanneer blijkt dat spelers niet altijd ten koste van alles naar het buitenland willen. Mocht er een buitenkansje voorbij komen dan verdient hij die stap natuurlijk dubbel en dwars.

25 mei 2021 om 15:03

Zeker, zeker! Begrijp me niet verkeerd! Als hij een stap zou maken, zit hier vast veel logica achter. Ik als Feyenoord-fan kijkt hier " anders " na, misschien. Hij heeft al vaker aangeven het prima naar zijn zin te hebben en niet voor elk avontuur open staat. Hij verdiend een transfer, zeker! Het is allemaal niet best bij Feyenoord en mocht Senesi inderdaad ook vertrekken zal het bij Steven ook beginnen te kriebelen. Maar van de andere kant, krijgt hij misschien inspraak, heeft hij met Slot gesproken ? Weet hij wat er komen gaat / mogelijk is... het blijft gissen. Een ding is zeker, hij zit niet slecht in Rotterdam.

Zorg dat je het EK haalt....
Komt er een sportieve leuke club.....
Denk aan middenmoot Duitsland of Engeland.... WHY Nut!!

En anders lekker lucratieve contractjes pakken...

Als PSV-supporter vind ik het een interessante speler. Garantie op doelpunten. Alleen die kortsluiting die hij een paar keer per jaar heeft, is een te groot risico. Gebeurt dat in de CL of EL, of in een topper tegen bv Ajax, is de wedstrijd zo goed als verloren. Dus toch maar niet.

25 mei 2021 om 16:13

Ik denk ook niet dat Psv hem hetzelfde salaris (of hoger) wil betalen. Dus zie geen reden voor Berghuis om graag naar Eindhoven af te dalen: sportieve vooruitgang is er wel, maar valt ook wel weer mee natuurlijk.

Ik denk dat hij wel kan slagen bij een subtopper in Spanje en in iets mindere mate Italië. Engeland lijkt me niets voor hem, veel te fysiek.

Ik zou het ook heel raar vinden als hij bij Feyenoord blijft, daar moet hij het toch ook wel een keer hebben gezien? Je merkt gewoon dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging.

Bij Berghuis vraag ik mij toch altijd af: waar kan hij naartoe?

Bij Watford is hij om verschillende redenen mislukt. Bij Feyenoord is hij de beste man al een aantal jaren. Maar hij is ondertussen bijna 30 en heeft nooit buiten Nederland wat gepresteerd. Welke club zal dan voor hem op de stoep staan, waar hij ook zelf naartoe zal willen? De Premier League past hem qua competitie niet denk ik. Bundesliga, Spanje, Portugal? Ik denk persoonlijk echt alleen bijvoorbeeld een Benfica, Porto of Sporting. Ervan uitgaande dat hij om de prijzen wil spelen. Dat zie ik hem namelijk in Spanje of Duitsland bij de clubs die daar om de prijzen spelen, niet doen.

Vraag mij ook af: waar kan hij naar toe?
Teams als Everton zie ik hem niet slagen. Sevilla/villareal enz ook niet echt.

Denk dat hij dan echt naar één van de onderste regionen moet gaan kijken hoor. Of een club als Aston Villa, al zijn die ook al goed bezet voorin met El Ghazi & Traore op rechts!

Vraag mij ook af: waar kan hij naar toe?
Teams als Everton zie ik hem niet slagen. Sevilla/villareal enz ook niet echt.

Denk dat hij dan echt naar één van de onderste regionen moet gaan kijken hoor. Of een club als Aston Villa, al zijn die ook al goed bezet voorin met El Ghazi & Traore op rechts!

Berghuis voor 4 miljoen zou een leuke alternatief kunnen zijn indien wij Ghezzal niet permanent kunnen overnemen.

Als ze hem verkopen maken ze wel behoorlijke klappen in het salarisbudget. Dan is Jorgenssen dadelijk weg, Kokcu zal wel vertrekken. Mogelijk Malacia en of Geertruida. Dan heeft Arnessen in ieder geval in het salarishuis behoorlijk wat ruimte. Dan is het hopen dat ze ook wat geld voor transfersommen vrij kunnen maken. Uitgaande van een volwaardig voetbalseizoen met publiek en veel Europese wedstrijden die bij Feyenoord vaak uitverkocht zijn, zouden ze een financieel behoorlijk 2021/2022 moeten kunnen draaien.

@19-Besiktas-03 Best een grappige gedachte. Ik denk niet dat de Turkse competitie beter of slechter is dan de Nederlandse. Maar 6 wedstrijden Champions League en wat meer salaris dan bij Feyenoord zouden inderdaad van Besiktas een kandidaat kunnen maken voor Berghuis.

Ik vind Inter Miami wel een club voor Berghuis, of een andere Amerikaanse club in een zonovergoten staat. Goed salaris; goed weer; kan met zijn capaciteiten tot de top behoren en dat zijn allemaal dingen waar Berghuis geen hekel aan heeft

25 mei 2021 om 23:54

Mee eens, zeker goede voorwaarden voor Berghuis om nog een paar jaar te voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren