Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dirk Kuyt ergert zich aan medespelers van Hakim Ziyech: ‘Daar baal ik van’

Laatste update:

Hakim Ziyech speelde dinsdagavond ruim twintig minuten mee in de halve finale van de Champions League tegen Real Madrid. De aanvallende middenvelder van Chelsea viel volgens Dirk Kuyt redelijk goed in. De analist van Ziggo Sport komt na afloop met kritiek op de ploeggenoten van Ziyech, die hem over zouden slaan.

"Ik vond hem redelijk goed invallen, al erger ik me dan toch aan een aantal momenten waarop hij tussen de linies aangespeeld kan worden, en dan toch overgeslagen wordt", zegt Kuyt. "Daar baal ik van. Ik weet niet wat het is. Een gebrek aan vertrouwen van zijn medespelers? Je hebt ook gewoon een paar goede momentjes nodig. Ik dacht dat de goal tegen Manchester City (in de halve finale van de FA Cup, red.) misschien zo'n momentje had kunnen zijn."

René van der Gijp is op SBS 6 ook overwegend positief over de korte invalbeurt van Ziyech. "Ik vond hem niet slecht. Zeker niet", aldus Van der Gijp. "Je ziet wel: hij rent zich het lazarus. Hij weet dat die trainer dat graag heeft. Als hij één keer tien seconden stilstaat, staat die Duitser (Thomas Tuchel, red.) weer te blèren. Dus ja, je moet je toch mee." De analist vindt dat Ziyech op die manier niet in zijn kracht gebruikt wordt. "Nee, natuurlijk niet. Deze jongen moet het hebben van héél veel rust."

Van der Gijp krijgt het gevoel dat Tuchel het niet zo in Ziyech ziet zitten, omdat de voormalig Ajacied niet de aankoop is van de huidige manager van Chelsea. "Zo'n trainer die je koopt (Frank Lampard, red.) heeft toch wat langer geduld. Die denkt: ik heb hem gekocht, dus laat ik hem even de kans geven. We kijken het nog een seizoen aan. Maar die gozer die er nu is geeft die Kai Havertz eerder de kans. Duitsertjes onder elkaar, weet je wel. Die kunnen lekker met elkaar lullen. Als Ziyech er twintig maakt en twintig assists geeft heeft hij geen gezeik, maar anders wel."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel Nederland vind het schandalig dat Ziyech op de bank begon, misschien brengt hij simpelweg niet wat men van hem verwachten? Net als of Ziyech de messias is. Kom op we hebben het hier over Ziyech he, niet over Messi, Mbappe of Cristiano Ronaldo.

27 april 2021 om 23:42

Je kan moeilijk zoveel brengen als je vrijwel geen wedstrijd start. Ziyech is een type die wel vertrouwen nodig heeft van een coach. Ziyech brengt doorgaans meer voetbal dan dit Chelsea ooit heeft gespeeld. Dat Tuchel dat niet wil zien of niet wil spelen is prima maar dan moet hij toch gewoon weg bij Chelsea. Je hebt Ziyech toch zelf bij Ajax in Europa gezien? Toevallig de wedstrijd in en tegen Chelsea bekeken?

27 april 2021 om 23:48

Ik begrijp dat Ziyech halve god is in Amsterdam maar misschien is Chelsea en de Premier League gewoon te hoog gegrepen voor Ziyech? Misschien gaat het allemaal wat te snel voor hem? Het zelfde geld voor Donny van de Beek.

27 april 2021 om 23:51

Ja, ik begrijp dat je het moment aangrijpt om te provoceren en zulke standaardteksten over Amsterdam en Ajacieden te roeptoeteren, maar Ziyech heeft bij een beter voetballende ploeg dan 90 procent van wat er in de PL speelt heel Europa aan gort gespeeld dus een beetje meer respect voor Ziyech is op z'n plaats. Dat dit Chelsea onder Tuchel niet geschikt voor Ziyech is, ben ik eens. Maar dat ligt minstens zoveel aan Tuchel als aan Ziyech. Zet hem weer bij Ajax en hij maakt 't iedere PL ploeg moeilijk. Want Ajax speelde op een tempo dat iets te hoog lag voor PL ploegen.

27 april 2021 om 23:56

Provoceren maak jij ervan dat was helemaal niet mijn bedoeling stel gewoon een hele normale vraag. Toch grappig dat je iedere keer dat Champions League seizoen van Ajax aan moet halen. PSV haalde in 2005 de halve finale CL en werd nipt uitgeschakeld door AC Milan. Met onder andere geweldig spelende Theo Lucius, Young Pyo-Lee en ene Johan Vogel die daarna geen bal meer hebben geraakt bij hun respectievelijke clubs. Wellicht is Ziyech gewoon een eendagsvlieg? Kan ook gewoon he.

27 april 2021 om 23:59

myvision op welke Engelse ploegen doel je? Want Ajax met Ziyech won amper wedstrijden van Engelse ploegen.

28 april 2021 om 00:03

Dat is ook een beetje het punt waarom veel uitblinkers bij Ajax het lastiger hebben in het buitenland. Bij Ajax krijg je alle gelegenheid om er een geoliede machine van te maken omdat het verschil op nationaal niveau zo enorm groot is. Door die vorm in Europa door te trekken, heeft Ajax heel goed kunnen presteren tegen topclubs, terwijl het spelersmateriaal eigenlijk veel minder is. Nu denk ik dat Ziyech nog wel een waardevolle speler voor Chelsea kan worden. Maar dat spelers als Blind, vd Beek en Klaassen het in het buitenland lastig hebben is toch totaal geen verrassing?

28 april 2021 om 00:04

Het gaat hier vandaag over Chelsea en Madrid, wanneer Ajax weer eens langs de Roma's van de wereld komt is er weer plek voor deze grootheidswaanzin. Vandaag niet

28 april 2021 om 00:11

@el_guaje7: Je zegt niet te provoceren niet maar je stelt wel nog in dezelfde reactie de vraag of Ziyech geen eendagsvlieg is? Heb jij de afgelopen 10 jaar uberhaupt hem gevolgd? Ziyech is een speler uitermate geschikt voor een systeem dat Ten Hag hanteert en ik denk dat hij feilloos bij Barcelona zou meedraaien. Dat hij ongeschikt lijkt voor dit Chelsea, dat ligt toch ook gewoon aan de speelwijze en de hoeveelheid speelminuten die hij krijgt? Jij stelt dat hij het tempo niet aan kan, maar ja inderdaad, in anderhalf CL seizoen heeft Ziyech aangetoond dat hij ieder tempo aankan. Dat jij vervolgens nog met Lucius, Lee en Vogel, respectabele spelers van PSV 2005 aankomt, dit in niets lijken op het type speler Ziyech en de status die hij had bij Ajax, zegt me erg veel over je voetbalverstand. Wat een non-argument en wederom denigrerend. Sinkgraven, De Wit en Veltman hadden de status van de mannen die jij noemt uit 2005. Toen speelden alleen ook Alex, Van Bommel, Cocu en Park.

28 april 2021 om 00:12

@bob: klopt. Tegen United had Ajax geen schijn van kans, maar tegen Spurs en Chelsea vond ik dat toch anders

28 april 2021 om 00:12

De eredivisie heeft maanden stil gelegen waardoor ziyech wedstrijd ritme ontbrak en daardoor ook best een aantal blessures gehad heeft. En nu een nieuwe trainer en op een nieuwe positie speelt en maakt vrijwel elke wedstrijd zijn minuten die staat volgend seizoen gewoon basis bij Chelsea.

28 april 2021 om 00:12

Overduidelijk dat jij chelsea niet volgt... Ziyech was gewoon goed bezig onder Lampard. Hij was met een blessure begonnen aan het seizoen en chelsea speelde beter met dan zonder hem. Hij raakte toen weer geblesseerd en het ging slecht met Chelsea. Toen kwam Tuchel. Die heeft het systeem omgegooid en ziyech op het middenveld gezet en weg van de vleugel gehaald. Tuchel speelt liever met Mount jorghino en kovacic. Werner raakt bv geen pepernoot al heel het seizoen op de flanken en verpest echt super veel kansen, Die blijft staan. Havertz brengt ook niet wat er van hem verwacht wordt. Ik snap wel dat er wordt gezegd omdat ze allemaal duits zijn.

28 april 2021 om 00:17

@john Terry: wat een ongepaste arrogantie zeg. Het gaat hier om Ziyech, die speelt nu bij Chelsea, vindt daar niet zijn draai die hij wel had bij Ajax. Om voorbeelden van Ajax te noemen is dus relevant. Daarbij vind ik het vrij sneu om zo neerbuigend te doen over Ajax, dat niet alleen 4x zoveel Europa Cups I heeft, maar ook niet een week geleden zo in en in triest in het nieuws kwam als graaiclub die alle clubs in Europa wil uitsluiten op de 11 andere graaiclubs na. Chelsea, maar ook types als jij John Terry, mogen even een toontje lager gaan zingen. Want Ajax vormt spelers als Ziyech waar voor een graaiclub als Chelsea teveel voetbal in zit.

28 april 2021 om 00:28

Jij hebt gewoon een iets te kort lontje wanneer het op Ajax aan komt, waardoor jouw bloeddruk waarschijnlijk alweer 2 keer boven die van mij ligt ondanks dat mijn club net een halve finale CL tegen Madrid heeft gespeeld. Ja allemaal heel leuk die Europa Cup 1's toen ik nog niet geboren was, maar ik moet elk topic weer van jou lezen hoe Ajax de Engelse ploegen altijd zo het leven zuur maakt. Zullen we de resultaten van de laatste 10 jaar er even bij halen? 2-1 Verlies tegen Villa, 2-0 verlies tegen Manu, 2-1 overwinning op Manu, 3-1 overwinning op City, 2-2 gelijkspel tegen City, 2-0 verlies tegen Manu, 1-0 overwinning op Spurs, 3-2 verlies tegen Spurs, 1-0 verlies tegen Chelsea, 4-4 gelijk tegen Chelsea, 1-0 verlies tegen Liverpool, en nog een 1-0 verlies tegen Liverpool. Dat zijn 7 verliespartijen, 2 gelijke spelen en 3 overwinningen waarvan die ene tegen Spurs uiteindelijk niet relevant bleek. Zing zelf een toontje lager voordat je hier steeds over wil opscheppen, want er is weinig om over op te scheppen. En in advance; ik ga niet in op miepverhalen over scheidsrechters, balbezit, 'beter spel' of gemiste kansen. Edit: Neemt overigens niet weg dat Ajax gewoon een mooie club met een mooie historie is waar ik respect voor heb, ik vind enkel dat jij het vaak een beetje hoog in je bol hebt zitten wanneer het modern Ajax betreft. En daar is mijn punt eigenlijk enkel op gericht.

28 april 2021 om 00:28

@benzema.: Had Blind het lastig in het buitenland? Die heeft toch gewoon 141 wedstrijden voor United gespeeld? En had Klaassen het lastig bij Bremen? Die was toch gewoon vice-aanvoerder? En over dat Ajax een geoliede machine kan maken in de Eredivisie vind ik echt heel ver gezocht. Er is geen club op het hoogste niveau van Europa die met zoveel wisselingen te maken heeft als Ajax. Ieder jaar worden de beste spelers verkocht. Een Bayern, Real, maar ook Chelsea kan doordat ze veel meer geld hebben spelers behouden en een team jarenlang smeden en optimaal bijschaven.

28 april 2021 om 00:32

@john Terry: Nee, ik lach vooral om je reacties die nogmaals zeer arrogant zijn van een supporter van Chelsea. Dan kan je proberen het persoonlijk te maken en over bloeddruk te beginnen, maar misschien word je gewoon op je eigen neerbuigende gedrag gepakt. En wat boeit mij die uitslagen van de afgelopen 10 jaar tegen Engelse clubs? En waarom is de overwinning van 2 jaar terug tegen Spurs niet relevant en een verlies van 10 jaar geleden tegen Villa wel? Het gaat mij om een Ziyech die bij een goedspelend Ajax dat de afgelopen jaren in Europa weer aanzien heeft gekregen dus bij een ploeg moet voetballen dat op een dergelijke manier wil voetballen als Ajax. Dat wil Tuchel niet, dus moet Ziyech gewoon lekker weggaan. En wat mij betreft terugkomen.

28 april 2021 om 00:39

'van een supporter van Chelsea', nee daar is niks neerbuigends aan hoor -.- Ik reageerde op 'want Ajax speelde op een tempo dat iets te hoog lag voor PL ploegen', waar de afgelopen 10 jaar dus niet veel van klopt. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook graag dat Ziyech bij Chelsea gaat shinen zoals hij bij Ajax deed. En dat dit systeem het niet veel makkelijker voor hem maakt. Maar dat verafgoden van de man vind ik niet terecht omdat er dit seizoen spelers zijn die beter presteren dan hij. En ik vind het vervelend dat dit niet gezegd mag worden zonder direct een reprimande te krijgen over hoe goed dat Ajax wel niet was.

28 april 2021 om 00:54

Het is neerbuigend dat ik je een supporter van Chelsea noem? Wat ben je anders? Ik vind het een eer om supporter van Ajax te zijn. Ik heb 't hier continu over wat Ziyech gewend is bij Ajax en naar mijn weten speelde hij daar geen 10 jaar. Ik reageer op Guaje die duidelijk stelt dat Ziyech het tempo van Chelsea niet aan zou kunnen en ik geef vrij relevante voorbeelden van dat hij het tempo tegen de PL ploegen met Ajax makkelijk aankon gezien Ajax vrij vaak het tempo bepaalde in de wedstrijden. Superrelevant, niets hoogdravends aan maar jij komt er tussen met provocerende reacties over dat we niets meer over zijn Ajax tijd hoeven te zeggen omdat Ajax van Roma heeft verloren. Super irrelevant en dan je afvragen waarom je een reprimande krijgt terwijl je zelf zit te zoeken naar arrogante uitspraken van mij. Vrij irritante aanpak.

28 april 2021 om 01:03

Joh er staat duidelijk een knipoog achter, als daarvan je bloed al gaat koken dan ga ik me daar niet te veel van aantrekken. Ik reageer vervolgens gewoon met mijn mening op een zin die jij meldde die niet klopte en als je daar zo veel moeite mee hebt moet je maar niet op een voetbalforum gaan zitten.

28 april 2021 om 01:18

Pff wat ben jij toch een vermoeiende Ajacied zeg. Ga is even Chelsea kijken voor je hier onzin komt vertellen. Hij is gewoon dit seizoen niet in vorm en past op dit moment niet zo goed in het systeem. Chelsea stond dramatisch onder Lampard, Tuchel heeft ons weer de top 4 in gebracht en heeft ons wonderwel in de FA Cup finale en momenteel halve finale CL gebracht en jij komt een beetje zeuren dat het onbegrijpelijk is dat hij Ziyech geen kansen geeft die hij überhaupt wel krijgt maar gewoon niet grijpt. Het systeem van Tuchel klopt gewoon en daar past Ziyech helaas (nog) niet in. Resultaten spreken voor zich

28 april 2021 om 01:26

Je dicht jezelf teveel eer toe, mijn bloed kookte voor het laatst toen we twee rode kaarten in 2 seconden kregen bij Chelsea.

28 april 2021 om 01:33

Jij bent zeker die types dat C.Ronaldo beter als Messi vind want als je nou echt iets van voetbal begreep dan praat je niet over Ziyech zo. Hij kwam 1 ding te kort bij Ajax en dat was een knal in zn benen en in zijn laatste seizoen had die dat ook ontwikkeld. Je praat over een complete voetballer alsof die een koekebakker is.

28 april 2021 om 01:34

Was dat het kookpunt? Ik zag die avond eerder de Vesuvius voor me bij huize Myvision. Met een er achteraan, voor je weer boos wordt.

28 april 2021 om 01:39

@Marre: wij zijn 't gewoon eens want ik zeg continu dat Ziyech niet onder Tuchel past. Ik spreek alleen tegen dat hij het tempo of niveau niet aankan, want hij heeft duidelijk aangetoond dat wel te kunnen. Jij noemt het vermoeiend, maar ik onderbouw mijn mening in ieder geval. En dan niet met dooddoeners als "resultaten spreken voor zich". En het is Ajacied.

28 april 2021 om 01:46

Haha John Terry. Deze kan ik wel waarderen 😉 Kan geen vulkaan bedenken die in de buurt kwam van de uitbarsting die avond. De vrouw is vervroegd naar boven afgedropen want die wilde niets meer met me te maken hebben die avond. Chelsea en Chelseasupporters 😉 konden natuurlijk daar niets aan doen maar het blijft een frustratie voor mij als Ajacied die aardig in de buurt komt van de Knipoogkroaat, Nederland - Italië 2000, de dopingploeg van Juve '96 en natuurlijk de 95e minuut tegen Spurs. Maar die zal jij ook hebben bij Chelsea. Wat als, maar dat telt niet in sport!

28 april 2021 om 08:00

Exact, met technisch vernuft dat alleen city ook op de mat kon leggen. Die combi heeft hij nu niet om zich heen. Schone en Frenkie is toch wat anders dan pl middenvelders over het algemeen

28 april 2021 om 08:03

Dat PSV had de individuele kwaliteiten van Ajax 2019 bij lange na niet, dat was een team a la Mourinho, dichthouden, schoppen, counteren en janken om alles. En van dat PSV hebben best wat lui het goed gedaan bij de absolute top. Maar ook beetje onzin discussie; Hakim heeft gewoon een club met een speelwijze gekozen die hem niet ligt. Napoli, Sevilla, Arsenal, Barca had allemaal beter geweest

28 april 2021 om 08:08

Ik ben Ajacied, maar deze is spot-on. Merci for the big smile, John :-D

28 april 2021 om 09:37

@myvision

Ik vind Ziyech een fantastische voetballer, heeft een geweldige linkervoet en beschikt over verschrikkelijk veel voetballend vermogen. Echter kan het gewoon zo zijn dat de Premier League hem niet ligt, maar stellen dat hij moeiteloos mee kan met Barcelona slaat natuurlijk nergens op. Er zijn tal van spelers die het daar niet gered hebben. Neem bijvoorbeeld alleen al Coutinho. Kan het niet zo zijn dat je door een wat gekleurde Ajax bril naar Ziyech kijkt?

Ik ben er van overtuigd dat echte voetballers uiteindelijk altijd boven komen drijven. Als Ziyech goed genoeg is voor Chelsea, zal hij dat uiteindelijk laten zien. En anders zou hij altijd nog een niveautje daaronder kunnen proberen in de vorm van Sevilla, Roma, AC of dergelijke.

28 april 2021 om 10:30

Feit is dat hij onder Tuchel gewoon weinig kansen krijgt. Het is overduidelijk dat Tuchel een voorkeur heeft voor andere spelers, ongeacht kwaliteit. Dit heeft hij zelfs eens letterlijk gezegd, dat hij kiest voor andere type spelers. Dus wel of geen halve God, te hoog gegrepen of niet, maar het ligt niet alleen maar aan Ziyech zelf. Ik persoonlijk denk dat die 4 (Mount, Pulisic, Havertz en Ziyech) zeer weinig voor elkaar onder doen. Hij onderscheidt zich niet nadrukkelijk genoeg, maar wil niet zeggen dat hij minder is. En zolang de resultaten redelijk zijn, zal Tuchel weinig veranderen ben ik bang.

29 april 2021 om 14:16

Real Madrid kreeg ook pakkie en Juventus kreeg pakkie , beetje vergeetachtig

27 april 2021 om 23:44

messi ronaldo en mbappe zijn niet de enige spelers op de wereld.

28 april 2021 om 00:19

El guaje

Ziyech is 1 van de meest fijne en technische spelers op deze planeet, ik ga een hoop mensen over mij heen krijgen dat is prima maar ik kan echt slecht tegen dat hele down graden van Ziyech.

28 april 2021 om 00:23

1 van de meest fijne en technische vd planeet vind ik dan weer upgraden. Echt een heerlijke speler en kan veel beter. Vind hem en donny niet vergelijkbaar. Ziyech niet in een ritme gekomen door blessures. Denk dat hij het zeker aan kan (mits goed gebruikt). Meest fijne en technische spelers is dan weer zwaar overdreven.

28 april 2021 om 07:00

Die spits mist kans op kans en die mag blijven staan?
Met 2 maten meten noemen ze dat

28 april 2021 om 07:31

Nou ja. Heel Nederland? Mij maakt het helemaal niks uit wat Ziyech bij Chelsea doet. Ik ben geen fan van Chelsea. En Ziyech is een van de vele spelers die is vertrokken uit Nederland. Die zijn we toch ook niet allemaal aan het volgen. Als Ziyech nou Nederlander zou zijn, zou ik met oog op oranje nog interesse kunnen hebben. Nu denk ik, waar maken we ons druk om.

28 april 2021 om 07:35

Sinds wanneer vertegenwoordigen Dirk Kuijt en René van der Gijp heel Nederland? Doe eens niet zo overdreven man. We hebben het inderdaad maar over Ziyech en om die reden kan het 99% van Nederland niet heel veel schelen of hij wel of niet speelt.

28 april 2021 om 08:57

Maar heb je die Timo Werner weleens zien spelen? Die mag maar blijven starten maar is nauwelijks beter dan Narsingh.

Havertz valt tegelijk in met Ziyech dus wat is dat voor onzin? Heb ook niet het gevoel dat Havertz meer speelt dan Ziyech maar correct me if Im wrong.. Vond Ziyech ook prima invallen trouwens maar Mount is constanter en Pulisic was vandaag ook sterk. Dan wordt het al lastiger..

27 april 2021 om 23:44

Havertz heeft 19 minuten meer gespeeld dan ziyech onder tuchel. Daarnaast staat havertz de laatste wedstrijden vaker als valse 9. Maar hij moet idd concureren met mount en die is gewoon beter.

Ziyech moet gewoon de eer aan zichzelf houden. De man is 28, op de top van zijn fysieke kunnen en dan is het doodzonde dat je als een type Ziyech geen hele wedstrijden kan en mag spelen. Ik denk dat er nog zat leuk voetballende ploegen zijn die hem zouden kunnen inlijven en anders gewoon lekker terugkomen bij Ajax.

27 april 2021 om 23:45

Misschien kan Boef Ziyech kopen?

27 april 2021 om 23:47

Ziyech kan 10x Boef kopen.

28 april 2021 om 01:20

Hij staat lekker in de halve finale Champions League, finale Fa cup en verdiend nog is een aardig centje in Londen. Wat moet die dan een stap terug doen en in de subtop van Italië , Spanje.. gaan spelen?

28 april 2021 om 08:39

Vaker voetballen.

28 april 2021 om 01:21

Ik vind Ziyech oprecht bij City niet eens misstaan. Voetballen op een erg hoog tempo, hoeft niet echt een typische winger te zijn, mag vaak naar binnen te snijden en heeft net als de Bruyne gewoon een geweldige trap. Zet er een spits als Kane voor en Foden, debruyne en Ziyech geven assists waar je misselijk van word. Typische speler waar Pep toch wel opgewonden van raakt en je lekker mee kunt rouleren. Ook bij Barca zou hij niet misstaan.

28 april 2021 om 01:30

Zo he, wat een transfer zou dat zijn zeg! Maar helemaal eens, dat bedoel ik ook hierboven dat Ziyech juist een hoog (bal)tempo bij een goed voetballende ploeg aankan.

28 april 2021 om 01:40

Eens, als backup van de Bruyne zou kunnen. Echter alleen tegen de kleintjes. Tegen de grote teams maakt ie de te weinig vuile meters.

28 april 2021 om 01:43

Precies wat je zegt. Probleem is dat op dit moment er toch weinig topclubs zijn wie echt het spel proberen te maken. Ik kan op dit moment alleen City, Barca en Bayern noemen (of kun je er nog een noemen?) en bij Bayern spelen ze uiteraard met wingers. Clubs als Psg, Realmadrid, Atletico, Chelsea, Liverpool, Manutd, Juve zijn allemaal fantastische clubs maar kiezen vaak niet voor balbezit. Vind het geen gekke gedachte. Dan te bedenken dat ik vorige week nog werd uitgemaakt voor ''Ziyech-hater'' door iemand hier haha.

28 april 2021 om 01:51

Tsja, dan zal hij terug moeten naar Ajax alleen dan speelt hij niet wekelijks op hoog niveau. Hij zal 't te vroeg vinden. Barca heeft niet al teveel geld, Ziyech wordt niet duurder meer vanwege zijn leeftijd en er zit gewoon een Nederlandse coach. Dromen mag maar wat zou ik hem graag die kant op zien komen als een City niets wordt.

28 april 2021 om 02:27

Gezien de tijd kun je dit soort dromen beter in je bed doen, daar zijn ze toch net wat realistischer Haha. Zou voor Ajax natuurlijk fantastisch zijn maar ik zie het (nog) niet gebeuren, wellicht over 2-3 jaar wanneer hij zijn kwaliteiten die hij bij Ajax liet zien, ook bij een voetballende topclub laat zien.

Als je Mount en Pulisic ziet dan snap ik wel dat Ziyech er niet aan te pas komt. Havertz en Ziyech zijn gewoon minder dan die 2. Ook kan Ziyech niet echt in een 523 formatie spelen. Is gehaald onder Lampard die wel 4231 speelde. Tuchel doet dat niet en in zijn style past Mount en Pulisic beter.

28 april 2021 om 00:14

Ziyech is eigenlijk ook gewoon een speler die je wil zien wanneer jij als team degene bent die moet komen. Maar onder Tuchel zijn er nog steeds maar 5 tegengoals in een paar maanden ofzo gevallen (west Brom even tactisch weggelaten) dus in die situatie zit de ploeg bijna niet meer. Vaak pakt de ploeg de voorsprong uit de compacte organisatie en dan staan de snelle lopers al in het veld, scheelt weer wissels en dan kan je gelijk gaan counteren. Wanneer het op Stamford Bridge na een uur 2-2 staat, dan is Ziyech een van de eersten die je op het veld wil zien.

28 april 2021 om 08:41

Toch wel zonde van het geld (zeker Havertz), als je twee spelers haalt die beide minder zijn dan de twee spelers die je al hebt

Tsja dat was al duidelijk, vaak genoeg geroepen. Chelsea speelt niet zo, wat voor een type Ziyech voordelig zou zijn. Het is meer power voetbal, direct spel tsja. Men kan wel zeggen ja Ziyech is niet goed genoeg, dat is pure onzin. Je hebt hetzelfde issue met zo'n Thiago bij Liverpool, is hij niet goed genoeg? Nee het spel van Klopp bij Liverpool is gewoon niet voordelig voor hem. En tsja Chelsea heeft ook idd niet de meest intelligente spelers, tsja. Het zijn geen Tadic, Frenkie, vdBeek type spelers, die dat positiespelletje tussen de linies wel geweldig snappen. En dan 1 iemand erbij met diepgang en je hebt een top aanval bij wijze van. Maar ja, aan Ziyech nu om aan te passen of verder te kijken voor wat anders. Het is niet anders.

28 april 2021 om 09:00

Ik heb niet meer dan 5 a 7 wedstrijden van Chelsea gezien onder Tuchel, maar wat mij telkens opvalt is dat Ziyech juist door de mand valt als hij tussen de linies wordt aangespeeld.
Gisteravond ook zo'n moment waar hij op rand van de 16 wordt aangespeeld en Casemiro hem simpel van de bal zet.

Hij heeft een paar fantastische wedstrijden gehad als hangende rechtsbuiten onder Lampard, maar wanneer hij in de as komt te staan dan mist hij juist wat handelingssnelheid in mijn ogen.

Dat Ziyech vertrouwen moet krijgen, etc, is allemaal leuk en aardig, maar iedereen begint op 0 bij Tuchel. Het trio Werner, Mount en Pulisic hebben tot nu toe in balbezit (en balbezit tegenpartij) uitstekend werk geleverd, snap dus wel dat hij daar in deze fase van het seizoen op bouwt.

Ik begrijp ook niet wat Tuchel verwacht van Ziyech. Hij heeft hem toch ook bij Ajax gezien? Met Werner en Pulisic haal je 2 gasten met diepgang eruit en je laat Mount staan. Ziyech had niet voor niets een goede klik met Donny en Neres, die liepen constant diep. Havertz en Mount doen dat nooit. Enkel de wingbacks kon hij in de diepte aanspelen. Laat Ziyech eens met Pulisic en Werner spelen, dat is een eerlijke kans. Nu komt 40% van zijn kwaliteit er niet goed uit.

28 april 2021 om 00:05

Mount is de beste speler van Chelsea op dit moment. Die kun je er moeilijk uithalen om Ziyech een eerlijke kans te gunnen.

28 april 2021 om 00:17

Nee dat gebeurt ook nooit en terecht omdat Mount misschien wel de beste is bij Chelsea,maar dan nog zeg een van die 2 op t middenveld. Kante, Kovacic, en Jorginho is een beetje teveel van t goede.

28 april 2021 om 00:25

Mount speelde onder Lampard heel goed op 8, was wel in een 433 systeem. Zeker tegen kleine ploegen is dat toch het proberen waard? Hij is inderdaad goed in vorm, maar als je een aanvallende rol hebt dan vind ik 6 goals en 5 assist toch wat weinig voor iemand die elke wedstrijd speelt. Denk niet dat Ziyech het minder zou doen in de aanval, zeker voor iemand die binnenkwam met 6 maanden geen wedstrijdritme (coronastop) en 2 blessures.

28 april 2021 om 09:01

Waarom zou Tuchel het systeem ombouwen voor Ziyech, hij doet dat niet eens voor Havertz (die het dubbele heeft gekost). Het team staat gewoon heel goed, wat enorm knap is na een trainerswissel gedurende het seizoen.

Het is gewoon geen goede match, Ziyech past helemaal niet in zo'n 5-3-2 opstelling, er komen zo nooit ruimtes om zijn acties te maken en spel inzicht te benutten. Dat Mount hoort te spelen staat buiten kijf, maar die of Ziyech kan toch ook van 10 komen, met Kovacic, Kante, en Jorginho heb je best een vreemd elftal. Ach ja, Chelsea doet het prima met Tuchel de resultaten zijn er, maar het is niet naar te kijken. Jammer voor Hakim, maar zo gaat het, bij de ene trainer ben je niks en bij de ander weer wel. Draxler speelde ook nauwelijks voor PSG onder Tuchel en nu onder Poch speelt hij vrij vaak.

Ik weet dat het niet realistisch is, maar is atalanta niet de perfecte plek voor Ziyech? De erfenis van Gomez op zich nemen daar en genieten van het aanvallende voetbal van Gasperini.

Ziyech moet eens wat maanden spieren groeien in de krachthonk, want wordt in de PL bij iedere duel omver geduwd. Hij heeft van nature al een tengere lichaamsbouw en moet fysiek sterker worden

Ziyech moet zijn eigen spel spelen. Ik ben een enorme fan maar hij loopt nu als een blind paard de longen uit zijn lijf en vaak ook onnodig vandaar dat zijn ploeggenoten twijfelen om hem aan te spelen. Hij moet onder de druk vandaan komen anders gaat dit huwelijk nooit slagen

Jammer voor Ziyech, Lampard was heel gecharmeerd van hem en dan valt het plan in het water. Tuchel heeft zijn visie en dan kan je nog 20km meer lopen dan je ploeggenoten, het zal nooit genoeg zijn. Zelfs als hij scoort, het interesseert de coach toch niks.

Ik weet niet of mensen Chelsea gewoon niet volgen en alleen opletten als Ziyech niet speelt maar er zijn genoeg wedstrijden waar Ziyech basis staat en gewoon niet genoeg laat zien. Als je dan bedenkt dat Mount en Pulisic erg goed spelen dan is het begrijpelijk dat Ziyech niet altijd start.

Voor Ziyech is het denk ik het beste om weg te gaan bij Chelsea. Tuchel vind hem net niet goed genoeg om Ziyech de rol te geven waar die goed in past. Hij kan absoluut slagen bij een topcompetitie maar dan wel een team wat aanvallender speelt of Ziyech wel een rol geeft waarin hij kan uitblinken. Bij Chelsea gaat het niet slecht maar ook net niet goed genoeg.

28 april 2021 om 08:17

Misschien naar een Arsenal. Kan ie prima Odegaards plek overnemen wanneer hij naar Real terugkeert.

Dat viel mij ook op ja. Ik heb oh hardop gezegd speel die bal er nou tussendoor. Die gast stond de hele tijd te vragen maar vaak sloegen ze hem over idd. Heel apart.

Ziyech heeft denk ik (is mijn mening) gewoon een verkeerde keuze gemaakt door naar de PL te gaan. Zijn spel past veel beter in Spanje, bij een club als Sevilla of Valencia zou hij veel beter op zijn plek zijn, denk ik. De PL gaat net wat te snel voor hem en is net wat te fysiek voor hem.

Helaas wordt Ziyech simpelweg verkeerd gebruikt in dit systeem. Ze beste wedstrijden bij Ajax speelde die vanaf rechts als een hangende rechtsbuiten. Nu speelt hij dat niet en worden er andere dingen gevraagd.

Wel ben ik het mee eens dat bijvoorbeeld Rudiger 4 of 5 x Ziyech had kunnen aanspelen tussen de linies waardoor Ziyech kon opendraaien en iets creatiefs kon doen maarja er staat nu geen Daley Blind he haha

Lekker weggaan bij dat plastic clubje naar een vereniging die wel aanvallend voetbal wil spelen. Duidelijke mismatch met de huidige trainer en spelopvatting, beetje jammer dat er dan aan de kwaliteiten van de speler moet worden getwijfeld. Succes bij het volgende avontuur Ziyech!

Iedereen praat over Ziyech hier in Nederland omdat hij bij Ajax heeft gespeeld. Hij had een goed contract van Chelsea gekregen en dan is hij daar naartoe gegaan. Men doet dat Ziyech clubs kon uitkiezen, maar misschien waren er niet veel clubs geintereseerd in hem. Als hij niet in een 3-5-2 kan spelen dan wordt het moeilijk in buitenland. Dortmund, Inter, Juventus, Chelsea en af en toe Real Madrid speelt dit systeem. Conclusie voor Zichem is dat hij het moeilijk n kan passen bij deze clubs. Lampard zag iets in hem en nu is hij weg. Hij krijgt een goed salaris dan moet hij blijven proberen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren