Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax verraste West Ham United volledig: ‘Dit hadden we niet verwacht’

Laatste update:

West Ham United had eigenlijk geen andere keuze toen Ajax een formeel bod op Sébastien Haller uitbracht, zo stelt David Moyes. Ofschoon de Londense club in de zomer van 2019 liefst 50 miljoen euro aan Eintracht Frankfurt overmaakte en nu een initieel bedrag van ‘slechts’ 22,5 miljoen euro van Ajax zal ontvangen, is men van mening dat deze transfer alleen maar winnaars kent.

“We kregen een bod dat we niet verwacht hadden”, beaamt Moyes in gesprek met Engelse media. “Hij heeft het geweldig gedaan voor ons. We wensen hem het allerbeste. Dit is een goede stap voor hem. Als we dit bod niet hadden geaccepteerd, hadden we misschien nooit meer zo'n bod gehad.”

Niet eerder legde Ajax zo veel geld neer voor een speler. Het record stond eerder op naam van Miralem Sulejmani, voor wie in de zomer van 2008 een vast bedrag van 16,25 miljoen euro werd betaald. De 22,5 miljoen euro voor Haller wordt naar verluidt uitgesmeerd over een langere periode.

Het eerste interview van Sébastien Haller: 'De droom is scoren én winnen zondag'

“Het was bekend dat we voor een spits wilden gaan, maar dan moest het wel een spits zijn in wie iedereen gelooft en voor wie je vol gaat”, zei directeur voetbalzaken Marc Overmars in gesprek met Ajax TV. “Nu met alle problemen die we voorin hebben, kwam dit qua timing heel goed uit.”

“Ik geef liever iets te veel uit voor iets waarvan ik denk dat het goed is, dan dat ik voor een goedkope oplossing kies die 'half' is. We konden genoeg spitsen huren. Maar de ene was niet fit en de andere had al drie, vier maanden niet gespeeld. Nu halen we een fitte speler binnen”, benadrukte Overmars.

Bij West Ham kwam Haller in zijn eerste seizoen tot zeven treffers in 34 wedstrijden. Dit seizoen stond de teller na negentien duels eveneens op zeven doelpunten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sulejmani is toch al een tijd niet meer de duurste aankoop geweest? Blind, Antony en Neres incl transferrechten waren duurder.

9 januari 2021 om 13:43

Hangt er volgens mij vanaf of je de bedragen inclusief of exclusief bonussen hanteert.

9 januari 2021 om 13:46

Bij Sulejmani gaat het om de duurste binnenlandse transfer

9 januari 2021 om 14:05

Het gaat om transfers met een vast bedrag (edit: zie dat Skede t al gemeld heeft) . Bonussen fluctueren natuurlijk, door zowel teamprestaties als individuele prestaties. Maar de sommen van Neres en Blind zullen zeker hoger zijn uitgevallen of zouden Santos en United alleen een bonus gekregen hebben door CL winst. Lijkt me niet hè

9 januari 2021 om 14:42

Zelfs als je bonussen meetelt is Neres als bijna een jaar de duurste. Die 9 miljoen die extra is betaald om de laatste 20% af te kopen heeft namelijk niks met een bonus te maken en kan je gewoon bij de transfersom optellen.

9 januari 2021 om 14:56

Klopt ... geloof dat het totale bedrag voor Neres 22 miljoen is !

Zegt wel wat dat zij blij zijn dat ze van hem
af zijn. Al zou ik met een verlies van meer dan 50% me geen winnaar durven noemen. Bij Frankfurt deed hij het verdienstelijk met topspelers om hem heen. Bij West Ham weinig laten zien. Ik ben benieuwd, maar denk dat ie dit geld niet waard is.

9 januari 2021 om 13:50

Een speler die het geweldig geeft gedaan verkopen met fors verlies rijmt niet helemaal lekker. Of is de financiële situatie bij West Ham zo slecht?

9 januari 2021 om 13:50

Verdienstelijk ? Bij Frankfurt was die geweldig. Het was gewoon een hele domme stap om naar West Ham te gaan. Een club die elk jaar 20 spelers haalt om vervolgens onderin te draaien.

9 januari 2021 om 16:20

West Ham heeft gewoon evenveel punten als bijvoorbeeld Chelsea. Dus snap je opmerking niet helemaal. Antonio doet het daar bijvoorbeeld erg goed in de spits dus misschien zegt het ook wel iets over Haller? Daarnaast heeft bijvoorbeeld Ajax meer dan dubbele uitgegeven dit jaar dan West Ham..

9 januari 2021 om 17:03

Je hebt het over dit seizoen waar trouwens niks op valt te baseren want het is net bezig. Ik heb het over afgelopen seizoenen, Pellegrini die coach werd veel verwachtingen veel aankopen als Yarmolenko Felipe Anderson Haller. Sorry hoor maar als jij niet weet hoeveel goede spelers naar middenmoter in Engeland gaan en niet presteren puur om het wanbeleid van die clubs dan ligt het echt aan jou hoor.

9 januari 2021 om 17:59

Dus dit seizoen is niet relevant maar iets van een aantal jaar of een jaar geleden wel? Dat lijkt me de omgedraaide wereld.. het gaat er toch hoe Haller nu momenteel in dit team presteert. Daarnaast zijn we gewoon al op de helft hoor. Ik zeg niet dat het beleid van sommige clubs in Engeland sterk is maar ik gaf al aan dat bv Antonio wel presteert en Haller dus niet. Ligt dat perse aan het beleid of gewoon aan de speelstijl? Of is Haller gewoon niet goed genoeg een middenmoter in de PL? Al is het onderscheid tussen een middenmoter en subtopper dit jaar miniem.

9 januari 2021 om 13:51

Achja aan de andere kant zegt het dan ook wel wat dat ze 50 miljoen wilden betalen voor de kwaliteit die hij bij Frankfurt liet zien. Dat is dan wel wat meer dan 'verdienstelijk,', eerder gewoon ronduit goed. Bij West Ham er niet helemaal uit gekomen, maar is ook niet dat 'ie weinig speelde. Ik denk dat ie in de huidige markt zeker dit geld waard is voor een spits. Verwacht ongeveer gelijke prestaties als Tadic van hem.

9 januari 2021 om 14:08

Dat kun je wel verwachten. Ondanks dat dit nu de duurste aankoop is, is dit een buitenkans geweest. Hier ga je veel plezier aan beleven.

9 januari 2021 om 18:00

Dat is erg optimistisch. Overmars doet net of Tadic slecht was bij Southampton, maar onder Koeman deed hij het anders heel erg goed. In zijn topjaar daar 15/16 scoorde hij gewoon 8 goals en had 13 assists in de PL, dat is heel goed voor een buitenspeler. En toen ging Koeman weg en werd het wat minder maar nog kan hij als buitenspeler betere cijfers overleggen dan Haller bij West Ham. Ik hoop van harte dat het goed komt maar volgens mij hadden ze hem dus voor minder kunnen krijgen en is nog veel betere spits Mitrovic van Fulham ook beschikbaar voor een transfer voor ongeveer 15 miljoen. Die was ook wel gekomen met Tadic als landgenoot en Mitrovic ervaring bij Anderlecht. Maarja, we zullen het zien, hopelijk wordt Haller de verlosser

9 januari 2021 om 18:29

Als hij die statistieken van Tadic kan behalen, dan heeft Ajax 100% een goede aankoop gedaan. Echter denk ik niet dat hij die qua assists gaat redden. Dat doelpunten aantal in de Eredivisie is wel te doen, maar in de CL is denk ik een niveautje te hoog.

9 januari 2021 om 13:54

Dat komt eerder door de speelstijl van Moyes. Meeste spitsen die onder Moyes hebben gespeeld, hebben gewoon niet veel gescoord. Nu ook weer, Soucek is nu topscorer van West Ham. Ligt denk ik eerder aan de speelstijl van Moyes. Onder Kovac had Eintracht echt een super aanval met Kostic, Rebic, Haller en Jovic.

9 januari 2021 om 13:59

(boris19)
Alsof hij bij Frankfurt topspelers om hem heen had een middenmoter in de bundesliga ga weg zeg , topspelers die spelen niet bij Frankfort hoor , die spelen bij de top 4 in Duitsland .

9 januari 2021 om 14:11

Ja maar die beginnen bij kleinere clubs. Dat dat uitgelegd moet worden... Frankfurt had echt een goed draaiend team toen in het seizoen 18-19. Genoeg kwaliteit maar doordat het een goed team was leek elke speler natuurlijk een stuk beter dan dat ze in een slecht draaiend team zouden zijn. Maar Haller was ook al goed bij Utrecht, dus je weet gewoon genoeg.

9 januari 2021 om 14:11

Wat was er bij Eintracht dan zo geweldig aan Haller? Zn statistieken zijn oké maar ook weer niet zo uitzonderlijk toch? Eerste seizoen 9 doelpunten en het tweede seizoen 15.

9 januari 2021 om 14:17

Hij had ook 9 assists in dat tweede seizoen.

9 januari 2021 om 14:19

Dan noem ik nog de 50 miljoen en dan zijn alle cijfers over zijn periode in Frankfurt compleet.

9 januari 2021 om 16:21

Frankfurt speelde toen halve finals EL en verloor op penalty’s van Chelsea en miste net aan de top 4 om CL te halen. Jovic ging naar Madrid en Rebic naar Milan. Dus wat je zegt klopt niet..

9 januari 2021 om 14:08

Ja, bij West Ham zijn ze nu 'blij' dat ze van hem af zijn. Maar nu gaan ze dus binnen afzienbare tijd weer een gigantisch bedrag uitgeven aan een spits en die doet het gelijkwaardig of zelfs minder dan Haller en wordt ook die weer met verlies verkocht. Zo gaat het bij West Ham al jarenlang.

En, waar baseer je op dat Haller het geld niet waard is? Maak dat eens hard. Ik vind het namelijk een prima bedrag in de huidige markt. Veel betere spitsen ga je niet vinden voor dezelfde prijs.

9 januari 2021 om 14:54

Als hij volgend jaar topscorer weet te worden, is hij zeker 30 miljoen waard. Een paar goals in de CL erbij en je gaat richting de 40. Voor een 26 jarige spits is dit gewoon een prima bedrag.

9 januari 2021 om 17:51

Als ja, en als hij dat niet wordt dan wordt hij alleen maar minder waard. Het is veel geld en het is maar afwachten wat hij kan laten zien bij Ajax.

9 januari 2021 om 18:22

Tuurlijk is dat afwachten, maar dat is het toch bij elke aankoop?

9 januari 2021 om 14:22

Zegt helemaal niks. Het was gewoon geen match tussen West Ham en Haller. Hij past totaal niet in dat systeem en de manier van voetballen. Ze hebben hem daar totaal niet in zn kracht gebruikt. Vandaar dat ie ook ongelukkig was daar. Maar ja als mensen alleen naar cijfertjes kijken en daar hun mening naar vormen en niet verder kijken.....

9 januari 2021 om 17:18

Ik vind Haller wel een hele goede spits maar natuurlijk wordt er naar een doelpunten moyenne gekeken als je spits bent. Daar sta je voor in het veld

9 januari 2021 om 14:34

Ze hadden in mijn optiek beter 15 mil voor Zirkzee neer kunnen leggen. Is jong, talentvol en Nederlands. Kan je in de toekomst ook voor vele tientallen miljoenen verkopen als ie zijn potentie waarmaakt.

9 januari 2021 om 14:48

Jong, talentvol en Nederlands hebben we al met Brobbey. Waarom nu een talent kopen als we gewoon kwaliteit in de spits nodig hebben? Zirkzee heeft echt nog zo weinig laten zien op het hoogste niveau, dat was al helemaal een gok geweest. De hype om hem is gewoon groot omdat hij bij het grote Bayern München speelt, zie verder niet waarom hij beter zou zijn dan bijvoorbeeld om Brobbey, die net als Zirkzee in de jeugd ook gewoon heel goed was.

9 januari 2021 om 18:07

Geen één voetballer is dat waard imo.

9 januari 2021 om 18:19

@ajaxmind

Tuurlijk wel. Marktwerking.

9 januari 2021 om 19:02

Marktwerking maakt de wereld stuk, maar goed dat zal jij wel anders zien.

9 januari 2021 om 19:29

Dat is een logisch gevolg van geld als middel.

9 januari 2021 om 19:58

Nee, dat is een gevolg van hebzucht.

Nou de boekhouder van West ham is echt niet blij. Maar de manager, die eerst te horen kreeg dat er geen geld was voor een andere spits, natuurlijk wel. Haller was een aankoop van Pellegrini. Moyes was er niet verantwoordelijk voor en voelde dus ook niet de noodzaak om zijn spel op hem af te stemmen. Haller moet je niet rond de middellijn laten spelen.

9 januari 2021 om 14:23

Misschien is die boekhouder wel blij omdat dit bod wel onverwachts kwam. Buiten dat er veel verlies op hem is geleden, is 22,5 miljoen nog steeds een mooie som voor een speler die veelal op de bank zat en niet imponeerde in de gegeven minuten. Omdat iedereen weet dat er 50 voor hem is betaald in het verleden lijkt 22,5 een koopje, wat het natuurlijk niet is.

9 januari 2021 om 14:30

Er zijn niet veel clubs die momenteel geld kunnen uitgeven, zo lijkt het, dus misschien hadden ze inderdaad gewoon echt niet gedacht er vanaf te komen.

Ach dat niet renderen bij n hotseknotsbegonia-team als West Ham neem ik niet serieus. Op drie, vier teams na zit er geen enkel idee over voetbal bij Engelse clubs. Hard rennen, schoffelen en de bal naar voren rossen, dat is t zo'n beetje. Haller heeft bij Utrecht en Eintracht zeer goede cijfers, bij Utrecht 0,5 goal per wedstrijd en bij Eintracht bijna 0,5. Komt wel goed.

9 januari 2021 om 14:13

Ja simpelgezegd, waar gaan we schoffelen. Op eigen helft of op de helft van de tegenstander? Doe je dat op je eigen helft dan moet je een Antonio hebben en geen Haller.

9 januari 2021 om 17:20

Dat heeft ook met het niveau in de PL te maken natuurlijk. Het tempo daar ligt belachelijk hoog. Zet een paar Nederlandse clubs in die competitie en die komen ook niet verder meer als de bal weg rammen

9 januari 2021 om 17:54

Wat een onzin over het Engelse voetbal. Geen enkel idee over voetbal buiten 3/4 clubs in de PL. Als je serieus denkt dat dit het idee is dan weet ik niet of je veel voetbal kijkt.

Haller is geen speler voor het spel van West Ham. Haller moet het hebben van spelen in de 16 van de tegenstander en niet van af de middenlijn

9 januari 2021 om 16:14

Ik heb hem nooit echt gevolgd. Maar was hier ook sprake van bij Utrecht en Frankfurt dan? Oprechte vraag is dit overigens.

9 januari 2021 om 19:29

Bij Utrecht werd er niet verdedigend gevoetbald , meer opportunistisch. En bij Frankfurt was het volgens mij ook niet loeren op een counter. Ajax had Haller al op het radar toen die bij Utrecht speelde

Steeds maar weer veel te duur.
Als het 15 miljoen geweest was, is het dan wel een goede speler nu 7 meer nou en,geld genoeg.

Ik zou 27,5 miljoen verlies ook goedpraten. Lijkt me nog steeds een aardige deal.

Steeds maar weer veel te duur. Als het 15 miljoen geweest was, is het dan wel een goede speler nu 7 meer nou en,geld genoeg.

Als je het zo leest had Overmars het financieel beter kunnen uitonderhandelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren