Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen waarschuwt arbitrage voor Dumfries en noemt PSV-debuut ‘onzin’

Laatste update:

Valentijn Driessen vindt dat scheidsrechters in de Eredivisie beter moeten letten op Denzel Dumfries, die in zijn ogen te gemakkelijk naar de grond gaat in het strafschopgebied van de tegenstander. De PSV-aanvoerder kreeg zaterdag tegen RKC Waalwijk (4-1 winst) voor de tweede wedstrijd op rij een strafschop mee. “Scheidsrechters mogen wel iets beter letten op Dumfries. Die gaat met dat grote en sterke lichaam wel heel makkelijk liggen”, aldus de chef voetbal van De Telegraaf.

Dumfries benutte het buitenkansje zelf en schoot PSV daarmee twintig minuten voor tijd naar een comfortabele 0-3 voorsprong. “Ik vond het beide keren niks”, doelt Driessen op de afgelopen twee penaltysituaties rond Dumfries. In de bekerwedstrijd tegen De Graafschap (1-2 winst) ging Dumfries eveneens naar de grond in het strafschopgebied. “Hij gaat wel heel makkelijk liggen, terwijl hij een van de sterkste spelers van de Eredivisie is.” In de eerste helft had Mohamed Ihattaren PSV al op 0-2 gezet en ook aan dat doelpunt zat een luchtje volgens Driessen. “Bij de 0-2 maakte Ihattaren hands. Na afloop kwam Blom met een moeilijk verhaal over waarom hij de goede beslissing had genomen, maar Wiedemeijer was het niet met Blom eens en hield er bij FOX Sports een andere verklaring op na.”

Denzel Dumfries aan het woord na de zege op RKC Waalwijk

Trainer Roger Schmidt wisselde er zaterdagavond weer lustig op los bij PSV en maakte gebruik van al zijn vijf wisselmogelijkheden. Iets waar Dick Advocaat bij Feyenoord een voorbeeld aan kan nemen, meent Driessen. “Berghuis had tegen VVV aangegeven dat hij tegen zijn limiet aan zat. Als je dan ruim voor staat, kun je iemand er wel uithalen. Dat heeft hij (Advocaat, red.) niet gedaan. Dat is geen schoonheidsfout, dat is een taxatiefout.” Berghuis moest zondag het treffen met Vitesse aan zich voorbij laten gaan wegens liesklachten en zag Feyenoord voor het eerst in 26 competitiewedstrijden verliezen met 1-0.

Opvallendste wissel aan de zijde van PSV zaterdag was die van Fredrik Oppegard. De Noorse verdediger kwam diep in blessuretijd binnen de lijnen en maakte daarmee zijn de buut voor de Eindhovenaren. “Die jongen heeft één bal geraakt. Dat is werkelijk onzin. Er kwam toevallig een bal in de buurt, dat was een breedtepass. Bij 1-3 kan je zo’n jongen ook brengen, dan kan hij er in zijn plakboek iets extra moois bij schrijven. Het lachwekkende aan het wisselbeleid van Schmidt is dat niemand het begrijpt. Schmidt zegt het zelf wel te begrijpen, maar zijn spelers moet hij af en toe ook overtuigen”, besloot Driessen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch wel een keertje eens met Driessen. Met name de wissel slaat nergens op natuurlijk. Als ie goed genoeg is om te debuteren kan die ook wel 10 minuten spelen bij een 3-0 voorsprong ipv 1 minuut.

21 december 2020 om 12:33

Ja inderdaad. Als Oppegard nou iets meer tijd krijgt om zich te bewijzen zitten we de komende tijd niet met Hendrix opgescheept als tweede linksback.

21 december 2020 om 14:42

Ik vond die wissel in de 93e minuut ook belachelijk. Mede omdat PSV in de 88e minuut ook al wisselde. Breng dan direct zo´n speler. Dan kan hij nog een minuutje of 5 mee doen. Nu was het minder dan 60 tellen.

21 december 2020 om 15:10

Net ofdat voor die jongen wat uitmaakt. Die heeft het weekend van zij leven gehad want die had voorafgaand aan dit seizoen natuurlijk nooit verwacht in PSV 1 te gaan spelen.

21 december 2020 om 15:29

nou, wat een feest, 1 minuutje mee doen en 1 bal geraakt. Het is dat het niet mag, maar anders had hij een dikke party gegeven.

Letterlijk elke speler in het betaald voetbal gaat tegenwoordig makkelijk liggen. Dat is het gevolg van de interpretatie van scheidsrechters, die zien overtredingen niet wanneer de speler blijft staan. Niet Dumfries zijn fout, maar die van het systeem

21 december 2020 om 12:44

Dit dus. Vroeger vond ik het voetbal zo veel leuker om te kijken waar af en toe wel eens een schop werd uitgedeeld en je kreeg deze vervolgens net zo hard weer terug. Vroeger kon ik de mannen als Gattuso en Materazzi niet uitstaan maar je zou ze bijna gaan missen. Tegenwoordig is het bij ieder minimaal contact op de grond gaan liggen en acteren dat je een flinke blessure hebt en als de gele kaart is gegeven kunnen ze binnen een minuut weer lopen.

21 december 2020 om 13:16

Een minuut is nog snel.

21 december 2020 om 13:33

ik mijzelf maar afvragen waar al mijn boetes voor te hard rijden vandaan komen. Nu heb ik voor de volgende keer een geldige uitleg. Het systeem meneer de rechter.

Dumfries is nog altijd verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes. Als hij ervoor kiest om snel te gaan liggen dan kiest hij daarvoor. Zat voorbeelden van scheidsrechters die fluiten ook als je blijft staan.

Het probleem is hier duidelijk niet het systeem het zijn de mensen die dit valgedrag goedpraten onder het mom ligt niet aan de speler.

Het is allemaal wel altijd de schuld van de scheidsrechter he? Hebben we een scheidsrechter die mannelijk fluit zoals nijhuis zeiken we die af, hebben we iemand die volgens het boekje fluit dan maakt hij de wedstrijd dood.

Om zoals Kieft altijd zegt moe van te worden.

21 december 2020 om 13:51

Ik hoop niet dat je denkt dat je zojuist een geldige vergelijking hebt uitgesproken, want je vergelijking met een boete voor te hard rijden raakt kant noch wal. Een snelheidslimiet is gewoon wettelijk vastgesteld en wanneer je deze overschrijdt, krijg je daar terecht een boete voor. Zo staat het in de wet en er valt ook niets tegen in te brengen. In voetbalreglementen daarentegen staat niet dat een voetbalspeler zich niet mag laten vallen als hij al dan niet wordt aangeraakt. Voetbal is een contactsport en daarbij kan het zijn dat zo nu en dan een speler tegen de vlakte wordt gewerkt, logisch lijkt mij. Een speler begaat geen fout als hij ervoor kiest om te gaan liggen. Je kunt wel degelijk de schuld op het systeem afschuiven indien een speler veel te makkelijk gaat liggen maar zowel de scheidsrechter als de VAR hier met beide ogen intrappen. In dat geval moet je met het vingertje wijzen naar de VAR omdat zij niet ingrijpen in deze situatie. Dat Dumfries valt is zijn eigen keuze - die in de toekomst misschien wel tegen hem gaat werken - maar hij begaat geen fout door te gaan liggen.

21 december 2020 om 14:28

Je hele betoog wordt onderuit gehaald door het feit dat zoiets dus daadwerkelijk wel in de regels staat.

In voetbalreglementen daarentegen staat niet dat een voetbalspeler zich niet mag laten vallen als hij al dan niet wordt aangeraakt.

Heet een schwalbe en staat zelfs een straf tegenover.

Maar ik snap je punt echter zie ik het anders en wij gaan elkaar daar niet van overtuigen. Bedankt voor het toelichten van jouw standpunt die zal ik meenemen in het vormen van mijn mening.

21 december 2020 om 14:39

Maar dit was toch ook geen 100% schwalbe? Hij voelt een hand op zijn rug en contact op zijn been, logisch dat hij dan gaat liggen. Dus nee, geen 100% schwalbe. Was het veel te licht voor een penalty? Dat dan wel, en daarbij moet de VAR gewoon ingrijpen.

21 december 2020 om 15:21

Wanneer een speler gemakkelijk door kan maar bewust gaat liggen, dan is dat toch een schwalbe?

21 december 2020 om 16:10

Wij delen dezelfde definitie.

21 december 2020 om 16:14

Ja, dat is een ander discussie wanneer is het een schwalbe? Bij minder dan 45% lichamelijk contact.

Ik blijf bij mijn standpunt. Ik snap je beredenering wel alleen ik vind het zwak om de verantwoordelijkheid van spelbederf bij de var neer te leggen begint bij de speler.

21 december 2020 om 16:50

45% lichamelijk contact? Dus shirtje trekken is een schwalbe? Een schop tegen de enkels ook. Een voet is namelijk niet meer dan 45%. Je kan nooit zeggen dat het een schwalbe is wanneer er contact is, want dat is het niet. Op volle snelheid kan licht contact je al makkelijk neerhalen, dus alleen als er geen contact is dan is het een schwalbe. Of het een overtreding is, dat is wat anders. Maar een schwalbe bij contact kan niet.

21 december 2020 om 16:46

Eens, maar het blijft wel de fout van Dumbfries.
Het is zielig matennaaierij. Wees een vent en speel door. Ga niet express liggen

Als we dan toch gaan waarschuwen: ik wil graag de hele Nederlandse maatschappij waarschuwen voor de artikelen van meneer Driessen. OT: ik ben ook geen fan van het wisselen van spelers in de 93e minuut, maar de wissels van de beste spelers van Schmidt (malen, Gakpo etc.) in de 70e minuut of eerder begin ik eigenlijk wel steeds beter te begrijpen (ook nadat ik me heb ingelezen in zijn fitheid beleid bij vorige clubs). Vorige clubs van Schmidt waren top- en topfit door allerlei data bij te houden en spelers die tegen het randje zaten te sparen. Dit leverde uiteindelijk in de loop van het seizoen bijna geen blessures op en spelers leken zichtbaar fitter dan de tegenstander. Ik denk dat het wisselbeleid van Schmidt vanaf januari/februari wel eens zijn vruchten zou kunnen gaan afwerpen

21 december 2020 om 12:55

Je eerste zin kan wel heel leuk zijn, maar Driessen heeft hier mijn inziens wel gelijk. Te gek voor woorden dat Dumfries zo naar de grond gaat en ook nog een penalty krijgt. Zo'n kerel die zelf als houthakker duels in gaat, die gaat nu als een klein meisje naar de grond. Ik hoop wel voor PSV dat het wisselbeleid idd zn vruchten gaat afwerpen.

21 december 2020 om 13:14

Als je de volgende zin leest, zie je dat ik het ook niet eens ben met de wissels in de blessuretijd. Daarnaast: als Dumfries ‘als een meisje naar de grond gaat’ is dat zijn eigen keuze, ik zou het ook niet doen. Maar als vervolgens de scheidsrechter en de mannen van de VAR 10 verschillende camerastandpunten hebben, kan Dumfries er verder weinig aan doen dat ze alsnog een penalty geven. Als Blom de penalty had teruggedraaid was er geen haan die er naar gekraaid had. Overigens vond ik Blom in samenwerking met de VAR sowieso niet zijn beste wedstrijd fluiten. In de eerste helft had Dumfries mijns inziens toch echt wel 100% een penalty verdiend, die dan niet gegeven wordt.

Er zitten toch vaak ook premies verbonden wanneer je minuten maakt in een ED duel toch? Is toch mooi meegenomen voor zo'n jongen?

Qua penalties ben ik het op zich wel met hem eens, Dumfries gaat makkelijk naar de grond. Ook al wordt hij dan wel geraakt, het was zeker in de wedstrijd tegen de Graafschap niet dusdanig dat hij daardoor om zou vallen. Dat vallen deed hij (volgens mij) bewust omdat ie werd geraakt. Dat gebeurt natuurlijk heel vaak in het voetbal, en daar ben ik niet echt fan van. Natuurlijk is het als PSV fan fijn om een penalty mee te krijgen, toch heb ik ze zo liever niet, want je krijgt ze een andere keer ook weer zo tegen.

Wat betreft die wissels, dat moet Schmidt toch helemaal zelf weten welke spelers hij opstelt en wanneer. Denk niet dat de PSV selectie er echt problemen mee heeft, zo ziet het er in ieder geval niet uit. Als zo'n jongen in de laatste minuut invalt en zijn debuut maakt dan is daar toch niks mis mee? Hij maakt in ieder geval zijn debuut.

21 december 2020 om 12:39

Helemaal mee eens. Vallen puur en alleen om een penalty te versieren vind ik afbreuk doen aan het voetbal.

Maar laat hij zich lekker buiten het wisslbeleid van een trainer houden. Als dat beleid niet goed zou zijn, spreekt de club de trainer er wel op aan. Daar heeft men Driessen niet voor nodig.

21 december 2020 om 13:08

Ik vind dat de verantwoordelijkheid dan toch echt bij de speler licht die de overtreding begaat. Hij wordt gewoon elke keer geraakt. De eerste overtreding op Dumfries was echt 100% een penalty, de 2e kun je evt over twisten maar ook daar wordt hij geraakt. Dat hij wellicht graag gaat liggen is niet relevant, als ze hem niet schoppen in de 16 hoeft hij ook niet te gaan liggen.

Maar goed, fijn dat we weer voor een PSV speler gewaarschuwd worden, Dumfries zal na Lozano en Toivonen de volgende nationale pispaal worden. Ondertussen wordt er door Kwakman over Tagliafico doodleuk gezegd, ja hij maakt schwalbes maar dat hoort bij hem, wat natuurlijk veel erger is dan wat snel gaan liggen als er daadwerkelijk een overtreding op je wordt gemaakt.

Ik vraag me af waarom het bij Dumfries een zogenaamd probleem is terwijl Tadic dit al jaren doet, Tagliafico schwalbes maakt etc. en niemand de scheidsrechters waarschuwt voor deze boeven?

Heel bijzonder.

21 december 2020 om 13:18

Ook over Tadic wordt volgens mij genoeg geschreven dat hij wel heel theatraal is en ook echt een zeikerd.

Maar in dit geval wordt Dumfries nu uitgelicht omdat hij 2 wedstrijden achter elkaar een penalty krijgt die vrij makkelijk zijn. Ze zijn wel terecht, maar ook wel een beetje versierd.
Dat roept gewoon weinig sympathie op, zeker bij Driessen die dit seizoen schijnbaar heeft besloten om PSV te blijven afzeiken.

21 december 2020 om 13:35

Ach, wordt Dumfries geraakt in een contactsport? Nee toch? Ja; verantwoordelijkheid ligt bij de scheidsrechters / Var, maar het is belachelijk hoe makkelijk Dumfries valt en dit ook bewust doet. Dus dat hele ''dat hij wellicht graag gaat liggen is niet relevant'' is wel relevant. En dat maakt ook dat Dumfries nu mikpunt is/wordt.

21 december 2020 om 14:12

Boh, vond je de afgelopen twee penalty's die Dumfries meekreeg (de Graafschap en nu tegen Rkc) terecht?
In mijn ogen was er maar één penalty terecht geweest tegen Dumfries en dat was in de eerste helft tegen Rkc. De goedpraters zouden zeggen een goedmakertje. Ik noem het twee grove fouten van de arbitrage die nota bene beschikken over camerabeelden. Het aantal onterechte strafschoppen van PSV komt daarmee op 4. Dat kan en mag niet gebeuren met de middelen die de scheidsrechters hebben.

21 december 2020 om 14:31

Vond de penalty tegen De Graafschap gewoon een penalty. Tegen RKC wel onterecht, maar die kun je wegstrepen tov de eerste helft. Daarbij heeft PSV ook wel 's een penalty moeten hebben, uit bij Vitesse bijvoorbeeld. Krijgen ze een buitenspelgoal tegen. Uit bij Heracles krijgen ze een penalty tegen die zwaar gegeven is. Paar weken geleden wordt er vanaf 3 meter vol op een arm geschoten van Gakpo die werkelijk geen kant op kon maar wel z'n best nog deed om weg te draaien. Geel plus penalty tegen. Tegen De Graafschap worden Max en Malen finaal onderuit getrapt, was 2x rood, wordt 2x geel. Tja. Als je gaat turven moet je dat niet eenzijdig doen vind ik. Maar goed, Ajax - PSV komt er aan, ben benieuwd wat deze stemmingmakerij tot gevolg heeft. Dumfries deed wat elke profvoetballer zou doen, de ophef erover komt wel op een bijzonder moment.

21 december 2020 om 15:12

Wat een onzin kraam jij uit. Schuif het lekker af op diegene die helemaal geen overtreding maakt. Hoe zie jij een wedstrijd voor je als verdedigers niet meer binnen een meter van aanvallers kunnen komen want je neemt daarmee als risico dat een aanvaller een schwalbe maakt?

21 december 2020 om 15:49

@sir Paul
Ik ben niet bezig met stemmingmakerij. Ik zeg gewoon zoals ik het zie en dat waren twee fouten nu tegen RKC (eerste helft had PSV een penalty moeten krijgen). de penalty die ze kregen was niks.
Tegen de Graafschap vond ik ook geen penalty; daarover verschillen we dan van mening.
Tegen Vitesse buitenspel leek inderdaad zo, maar werd wel vertekend door het cameraperspectief.
Tegen Gakpo vond ik ook geen penalty, maar dat komt door die onnozele handsregel (waar ik geen voorstander van ben). Zo kreeg Ajax een pingel mee tegen Heerenveen. Volgens de regels een penalty, maar ik vind dat helemaal niets. Echter in die wedstrijd (tegen Twente) kreeg PSV een penalty mee door de var voor Madueke (leuke speler trouwens) die een duel verloor. De speler speelde de bal weg en landde op de voet van Madueke.

Ik probeer geen stemming te maken. Ik uit alleen mijn onvrede over de arbitrage, die de var als uiterst geschikt hulpmiddel, maar het totaal verkeerd toepassen.
Hoe kun je nu al zo vaak zo'n grove flater maken, terwijl je de hulpmiddelen hebt?

21 december 2020 om 16:16

Steek ik bedoel omtrent de stemmingmakerij op Driessen. Verder prima reactie waar ik me kan bij aansluiten. Over die rare penaltyregels volledig eens en idd verschillen van mening hoort erbij ✌️ Respect.

Als er contact is waarom niet? Ook een tak van de sport. In andere landen gebeurd het ook en van zijn favoriete club zijn er ook zat dat makkelijk gaan liggen. Valentijn voelt de angst voor dit PSV denk ik. Schmidt heeft het goed voor elkaar bij Psv. Zijn hand is beter zichtbaar.

21 december 2020 om 12:37

Waarom zou Driessen de angst voor PSV voelen? Je bent toch niet een van die onnozelen die denken dat hij voor Ajax is?

21 december 2020 om 12:42

Het mag toch duidelijk zijn dat de beste man een voorkeur heeft voor Ado en Ajax. Kijkend hoe hij altijd uithaalt naar PSV en Feyenoord en dat niet doet naar Ajax geeft dat toch wel duidelijk weer. Om mij onnozel te noemen vind ik behoorlijk ver gaan.

21 december 2020 om 12:44

Haalt niet uit naar Ajax? Dan lees je echt nooit iets van hem hoor

21 december 2020 om 12:45

Driessen haalt ook uit naar Ajax hoor .

21 december 2020 om 12:46

@Sergio, Valentijn is zo'n grote Ajax supporter en fan dat hij een tripje Madrid laat schieten omdat ze toch kansloos zijn.. Als je een echte clubman zou zijn dan laat je dat niet schieten, helemaal niet als het ook nog eens je werk is en je ervoor betaald krijgt

21 december 2020 om 12:57

@Sergio, het mag toch duidelijk zijn dat jij de columns van Driessen over Ajax niet hebt gelezen. Als er een club is die door hem de grond in wordt geschreven, is het Ajax wel. Zelfs als ze winnen, heeft hij kritiek.

21 december 2020 om 12:58

Enne.... Als Ajax-supporter kijk ik zonder angst uit naar de wedstrijd!

21 december 2020 om 13:41

Ik heb in tijden niet zo gelachen. Driessen die niet uithaalt naar Ajax maar wel naar PSV en Feyenoord. Wat een giller! Driessen staat op met gezeik richting Ajax en gaat er mee naar bed. Ik zou wat vaker zijn artikelen bekijken.

21 december 2020 om 14:55

dan is dat mij onbewust ontschoten. Mij staat bij dat hij fervent ajacied is en als Feyenoord fan zie ik hem vooral altijd haten jegens Feyenoord. hij zou dus net als Derksen wellicht genieten van haat jegens iedereen.

21 december 2020 om 18:00

SergioRamosHM. Beweren dat Driessen een fervent Ajacied is, hahaha.. Dat kun je werkelijk waar niet menen toch?! Het is jou op een of andere wonderbaarlijke manier volledig ontgaan dat deze man al sinds de komst van Ten Hag (en ook daarvoor al, maar vanaf ETH's aanstelling begon het echt extreem te worden) non-stop overdreven kritisch is op Ajax. Zelfs in 18/19 had hij wekelijks wel iets aan te merken. Je kunt veel zeggen van Valentijn Driessen, maar echt niet dat hij Ajax fan is, in tegendeel zelfs. Het lijkt wel of die man een diepgewortelde hekel aan Ajax heeft als je zijn columns van de laatste jaren op een rijtje zet. Hij is natuurlijk ook gewoon een ras pessimist die op alles wat los en vast zit z'n gal spuwt, maar het bashen op PSV van hem is echt iets van de laatste paar maanden, eigenlijk pas sinds Schmidt er is. Op Feyenoord en met name op Ajax is hij al jaren aan de gang.

21 december 2020 om 12:48

Voetbal is een contactsport en niet elk contact is een penalty. Als een speler bij elk contact naar de grond gaat mag je daar als arbitrage best beter op letten, bij welke club degene ook speelt. In dit geval vond ik het erg typisch dat Dumfries een penalty kreeg voor een situatie waar er niet zo veel aan de hand was, terwijl hij eerder geen penalty kreeg die wedstrijd voor een situatie waarin het contact en de overtreding overduidelijk was.

21 december 2020 om 13:04

Er wordt toch naar gekeken? Door de scheidsrechter en de VAR, wat wil je dan nog meer?

21 december 2020 om 13:21

Als ik iemand niet vertrouw is het de Var. Die zien namelijk nooit iets en kennen de regels niet. Die hebben dit seizoen al 7 rode kaarten doorgelaten die daarna werden geseponeerd. Dit weekend missen ze 2 handsballen waarna er wordt gescoord en moet Wiedemeijer op televisie uitleggen dat de regels verkeerd zijn geinterpreteerd. Wat ik wil is dat de juiste beslissingen worden genomen. Echter kunnen de faalhazen van de Knvb dat zelfs met beelden niet. Het is toch een schande dat de scheidsrechter en VAR bij RKC-PSV 2 penalty's missen, 1 penalty onterecht wel geven en ten onrechte een doelpunt goedkeuren?

21 december 2020 om 14:44

Je hebt groot gelijk hoor. De VAR zou er voor moeten zorgen dat de juiste beslissingen genomen worden maar dat is ondanks alle hulpmiddelen nog altijd niet het geval.
Het is wel zo dat Dumfries door te vallen de aandacht op een situatie vestigt en dat er dan gekeken wordt of het wel of geen strafschop betreft. Dat dan alsnog de verkeerde beslissing genomen wordt valt de speler niet (of nauwelijks) te verwijten. Wanneer de speler niet valt wordt de situatie helemaal niet beoordeeld.
Overigens zie ik liever een speler als Gakpo die over het algemeen moeite doet om overeind te blijven en door te gaan. Dumfries doet dat ook overal op het veld behalve in het strafschopgebied.

21 december 2020 om 14:57

Hoe ver moet je gaan dan? Als er contact is en de VAR overruled niet, dan heb je het toch goed gedaan? Een schwalbe is ook niet perse een gele kaart? Om te gaan kijken naar lengte en kracht voor het wel of niet geven is nog verder gedacht. Kan mij de penalty van Real Madrid tegen Barcelona nog goed herinneren met mijn favoriete speler Sergio Ramos. Gaat theatraal naar de grond maar is er toch echt contact en dus een penalty.

21 december 2020 om 15:09

@sergioramoshm Ik geef al aan dat niet elk contact een penalty is. Dus als er contact is en de VAR overruled niet maakt het nog niet dat er een terechte penalty is gegeven. Met jouw redenering was de beslissing om Dumfries eerder in de wedstrijd geen penalty te geven zogenaamd ook terecht. Er was contact en zowel de scheidsrechter als de VAR hebben er naar gekeken en vonden het niks. Echter was dat ook gewoon een fout. Ik zie Ronaldo in de CL tegen Barca een penalty krijgen omdat ie tegen iemand aanloopt. Is die dan ook terecht omdat er contact is en de VAR niet overruled? Natuurlijk niet. Een dag later was er ook contact bij Huntelaar in de CL en die kreeg hem niet van de scheidsrechter met goedkeuring van de Var. Was daar dan zoveel minder aan de hand dan bij Ronaldo of bij Dumfries zaterdag? Volgens mij niet. Voor mij hoef je niet voor elke duikeling geel te geven inderdaad. Hoe Gravenberch hem tegen Utrecht kreeg was lachwekkend. Er was contact en je kunt het te weinig voor een penalty vinden, maar een schwalbe was het zeker niet.

21 december 2020 om 14:17

Schmidt heeft het goed voor elkaar bij Psv.

Ik vind dat Ajax en PSV veruit de beste selecties hebben. Als je ziet hoe vaak PSV met de hakken over de sloot de punten binnen hengelt, dan vind ik datgene wat jij zegt juist van niet. Hij heeft wel al vaak geluk gehad zoals een echte Duitser dat betaamd.

Als Ajax één wedstrijd zo wint, dan kun je Lucky Ajaxjes gaan turven. Het houdt dan niet op.

Ik denk dat die trainer denkt de competitie duurt nog lang en er komen nog een aantal wedstrijden. Ook worden de prijzen pas aan de meet gegeven, dus volgend jaar zomer. Tot nu toe hebben ze een kleine achterstand en komen de toppers volgend jaar tegen elkaar in aktie. Misschien is het daarom dat die trainer besluit om zo te wisselen ?

Die wissel van Oppegard was al minuten eerder gepland, echter de bal ging maar niet uit. Niks mis mee, hij maakt z'n debuut in de laatste min(u)ut(en)zoals zoveel talenten dat hebben gedaan, dat gebeurt al decennialang zo.
En wat penalty dumfries betreft: ook niks mee. Hij wordt omver geduwd, klaar. De scheids kijkt er naar, de grens, de VAR.... Iedereen vond het een penalty.

21 december 2020 om 15:47

Ja inderdaad. En wanneer je de jongen zelf vraagt zal ie er alleen maar blij mee zijn.

Hilarisch dat je in één zucht stelt dat Advocaat een voorbeeld moet nemen aan Schmidts wisselbeleid én Schmidts wisselbeleid lachwekkend noemt. Ga maar ff wisselen Leo'tje.

Pfffff, hij is nog steeds vol in de aanval op Feyenoord en PSV, laat hij zich lekker druk maken over zijn eigen clubje ajax.

Ik zou eerder de spelers gaan waarschuwen voor de scheidsrechters dan andersom. Het slaat werkelijk waar nergens meer op waar deze arbiters mee bezig zijn. Als je bij elke situatie een muntje opwerpt heb je waarschijnlijk nauwkeurigere beslissingen dan dat wat er nu gebeurt. Over een seizoen lang kun je momenten vaak tegen elkaar wegstrepen maar je wilt als sporter maar zeker ook als fan winnen of verliezen op basis van het voetbal, niet op basis van interpretatie van een scheidsrechter. Kevin Blom heeft zaterdag aangetoond niet op dit niveau mee te kunnen. Ihatarren maakt hands, scoort en de goal telt schijnbaar gewoon. Ik heb goals afgekeurd zien worden waarbij 3837 minuten daarvoor een bal een vinger schampte. Vervolgens maait Quasten Dumfries om, zonder de bal te raken: doorvoetballen. Vervolgens krijgt Teze een bal vol tegen zijn arm aan (je ziet pingels gegeven worden waarbij vanaf 2 meter een bal met 200 kilometer per uur tegen een vinger wordt geschoten terwijl de arm bijna volledig langs het lichaam hangt, maar een bal vol tegen de onderarm is dan weer niks), en tot slot doet Meulensteen helemaal niks verkeerds, Dumfries laat gewoon zijn benen hangen en wacht totdat hij ergens contact voelt en daar geef je dan een strafschop voor. Echt schandalig, dat je zo weinig capaciteiten hebt om 4 dusdanig cruciale situaties fout te beoordelen.

Ach ja... En Tagliafico doet exact hetzelfde, maar dan in verdedigend opzicht... En zo zullen er wel meer zijn. Gejammer van de heer Driessen weer

21 december 2020 om 15:55

Precies, hij zou kritisch moeten zijn op de arbitrage die de fout in gaan. Dumfries maakt gewoon gebruik van hun onkunde.
Wel jammer dat Dumfries achteraf niet erkend dat hij "makkelijk gegeven" was en dan had hij ook nog naar de eerste helft mogen wijzen, waar een zuivere pingel ontnomen werd. Zoiets noem je geen goedmakertje (zoals vroeger). Nee nu hebben we de var en zijn het gewoon twee fouten.

Miss hien kan hij zich beter druk maken om de spelers van zijn club, kan me nog een speler herinneren die laatst toegaf dat hij een schwalbe maakte van Ajax😉

21 december 2020 om 16:12

Kun je je voorstellen dat Dumfries dat zelfs glashard ontkent (dat hij een schwalbe maakte), hetgeen tot gelach leidde onder de analisten.
En Driessen een Ajaxfan? Dan is hij wel de meest gehate Ajaxfan onder de Ajaxfans.

21 december 2020 om 17:15

Is bekend dat hij Ajax fan is hij heeft niks met Ter Hag, maar dat hij voor Ajax is , is duidelijk.

Wat hilarisch: enkele weken geleden was het complete journaille inclusief Driessen negatief en cynisch over het wisselbeleid van Schmidt. Nu vinden dezelfde journalisten met Driessen voorop dat het verstandig is en dat andere trainers het ook zouden moeten doen. Ik begin steeds meer waardering voor Schmidt te krijgen die er zelfs i n slaagt deze kortzichtige opportunisten iets te leren.

Tegen een NL in Europa noemt men het gelautert. Maar NL teams het doen is het opeens een feit vd scheids en geen overtreding.

Ja dat doet alleen Dumfries, niet werkelijk alle betaald voetballers ter wereld. Aanstellen en duikelen ks net zo goed een deel van voetbal als een doelpaal of cornervlag. Dat moet je er echt met wortel en al uit proberen te rukken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren