Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester City wil fors bedrag voor begeerd Nederlands talent Jayden Braaf

Laatste update:

Jayden Braaf lijkt op weg naar de uitgang bij Manchester City. De Daily Mail schrijft dat er frictie is ontstaan tussen de achttienjarige aanvaller en de Engelse grootmacht, waardoor men overweegt om hem in januari van de hand te doen. Voetbalzone weet dat er momenteel Nederlandse, Belgische en Duitse clubs nadrukkelijke belangstelling hebben voor Braaf.

Braaf zette in de zomer van 2019 nog zijn handtekening onder een driejarig contract bij Manchester City, dat hem nog tot medio 2022 aan de Engelse topclub verbindt. Bij the Citizens wordt de aanvaller beschouwd als de ‘nieuwe Jadon Sancho’ en er werd hem recent een aanbieding voorgeschoteld om zijn verbintenis nog eens open te breken. Dat Braaf niet op deze aanbieding besloot in te gaan, heeft voor interne spanningen gezorgd. Ondanks dat hij volledig fit is, behoort hij de laatste tijd niet tot de wedstrijdselectie van Manchester City Onder-23.

De ‘nieuwe Jadon Sancho’ is klaar om te stralen voor Oranje op het WK

Voetbalzone sprak ruim een jaar geleden uitgebreid met Jayden Braaf.Lees artikel

Er bestond tevens de verwachting bij Braaf dat hij dit seizoen op regelmatige basis zou meetrainen met de hoofdmacht, maar ook die kansen zijn de laatste tijd geslonken. Al met al heeft de jeugdinternational daardoor het gevoel gekregen dat de kansen bij Manchester City beperkt zijn, waardoor hij zijn zinnen heeft gezet op een winterse transfer. Er zou reeds gesproken zijn met verschillende clubs uit Nederland, België en Duitsland. Manchester City is eventueel bereid om mee te werken aan een tijdelijk vertrek, maar zou momenteel het meest voelen voor een definitief afscheid.

The Citizens mikken op een transfersom van negen miljoen euro en hopen tevens een terugkoopoptie in een eventuele overeenkomst op te nemen. Manchester City haalde Braaf in de zomer van 2018 weg bij PSV en de voorbije jaren speelde hij in de Onder-18, Onder-19 (het Youth League-team) en de Onder-23. Eerder maakte Braaf ook deel uit van de jeugdopleiding van Ajax en de Amsterdammers waren twee jaar geleden evenals Manchester United, Chelsea, Bayern München, West Ham United, Swansea City en Aston Villa geïnteresseerd toen hij bij PSV vertrok. Een jaar geleden waren Bayer Leverkusen, RB Leipzig, Borussia Dortmund en Borussia Mönchengladbach concreet in de markt voor Braaf.

Moet een Nederlandse club Jayden Braaf oppikken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit vind ik nou echt een van de meest walgelijke dingen in het voetbal. Een speler die niet wil verlengen en de club die hem dan maar op de tribun gijzelt tot ze toegeven. Hoe Petty wil je zijn als miljoenenorganisatie. Dan speel je letterlijk met mensen hun carrières en bijgevolg levens omdat je op je pik getrapt bent

17 december 2020 om 11:36

ligt er aan hoe je het bekijkt.
Je hebt 2 talentvolle spelers op dezelfde plek in je jeugd team.

De ene staat nog 4 jaar onder contract en de andere nog 6 maanden en wil niet bijtekenen.
Waarom zou je dan in die laatste investeren, dan kun je toch beter die andere jongen laten spelen en beter worden.

T is nou niet alsof ze om belangrijke prijzen spelen in de jeugd

17 december 2020 om 11:40

Je kunt hem dan ook gewoon op de bank zetten.

17 december 2020 om 11:45

Hij is van de basis en met het eerste meetrainen gegaan naar buiten de selectie?

17 december 2020 om 11:47

Het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. Ondanks dat ik het ermee eens ben dat het zeker voor zo'n jonge gast echt desastreus kan zijn is er natuurlijk wat voor te zeggen. Als je weet dat binnenkort jouw werknemer naar de concurrent gaat verkassen (of het nou voetbal of in een andere sector is) dan ga je toch ook daar minder aandacht aan geven en andere personen een kans geven die wel volledig zich inzetten voor jouw bedrijf? Nogmaals, ik zeg niet dat dit de juiste keuze is, maar ik kan begrijpen vanuit een commercieel oogpunt dat dit een keuze kan zijn.

17 december 2020 om 11:52

Het probleem zit erin dat hij niet bij wil tekenen dus geen toekomst heeft in het eerste elftal. Dan wil City niet meer in hem investeren en geeft zijn plekje aan een andere jeugdspeler die wel voor city wil spelen in de toekomst. Verder hebben ze aangegeven dat hij weg mag dus een andere club kan zoeken. Het gaat hier dus niet om toegeven, hij mag weg.

17 december 2020 om 12:37

Op persoonlijk vlak snap ik heel goed jouw reactie, zeker omdat het nog maar een talent/ kind betreft en wij graag zien dat de ontwikkeling van een talent meer prioriteit moet hebben dan het economische belang. Maar je geeft het zelf al aan: het gaat om miljoenen. En dus wint het economisch belang van Man City het van de talentonwikkeling, wordt deze keuze met een zakelijke pet op gemaakt en in dit geval staat Braaf dus even stil.

17 december 2020 om 13:48

Dit is nu eenmaal in de wereld waarin wij leven. Alles wordt bekeken vanuit het economisch standpunt. Jij doet dit toch ook? Als er 2 bedrijven zijn die item X verkopen die jij dolgraag wilt en de ene vraag 200 Euro en de andere 500 Euro gaat je toch ook het item komen bij het eerste bdrijf.

Juist hetzelfde in deze situatie. De speler in kwestie heeft een contract getekend tot datum x. Elke maand wordt hij dus betaald zoals afgesproken. Zeker in een miljardenbusiness is er geen plaats voor liefdadigheid.

17 december 2020 om 13:49

Maar goed, zo gaat het natuurlijk ook andersom. Kijk bijvoorbeeld naar Nubel, Lewandowski of Goretzka in de Bundesliga die transfervrij overstapten en zo kun je in elke competitie ongetwijfeld honderden voorbeelden noemen. Spelers en clubs sluiten contracten af en beide partijen maken maar wat graag misbruik van de situatie als het hen uitkomt. Zo'n jongen speelt natuurlijk wel op een plek waar ook een ander talent kan spelen.

17 december 2020 om 13:52

Ik vind dat helemaal niet. Het Bosman-arrest heeft elke invloed van de club totaal weggenomen. Het contract is het enige waar ze zich in het nu aan kunnen vasthouden en voor de toekomst kunnen ze alleen vertrouwen op het woord van de speler en zijn zaakwaarnemer. Afgelopen jaar heeft PSV bijvoorbeeld ondervonden wat dat waard is bij Sam Lammers en zijn adviseur. Die onbetrouwbaarheid en dat egoisme maakt dat clubs gaan kijken waar ze grip op hebben. Dan is het volstrekt logisch dat ze zeggen: je hebt nog een contract van een jaar? Wilt niet verlengen? Prima, kennelijk zie je dan geen toekomst bij onze club. En wij richten ons op de toekomst, dus steken we geen energie in jou. Gevalletje Bakkali.

Overigens vraag ik me af wat Braaf en zijn zaakwaarnemer eigenlijk bezielt? Nog voor zijn 18e verliet ie PSV omdat hij meer perspectief bij Manchester City (!) zag. En dat valt nu tegen. Op zijn 18e! De winkels zijn nu dicht, maar misschien kun je online nog wel een blik realiteitszin op de kop tikken.

17 december 2020 om 13:57

Helemaal gelijk Real8madrid..
voor zo'n minimaal inkomen dat je nog bij de voedselbank moet staan vind ik het ook belachelijk dat clubs hard naar je zijn.

17 december 2020 om 19:35

Ik begrijp jou punt maar als je het van uit zo een club kijkt kan je ook met een goed tegen argument komen. Zo een club investeert in hem om na 2 jaar vervolgens te horen ik ga ergens anders kijken voor me kansen.

Waarom jonge talenten nog naar City gaan is me een raadsel. Zeker als ze echt naar de gehele top van Europa kunnen. Talenten krijgen daar zelden een echte kans. En ja het gaat waarschijnlijk ook weer om geld, maar bij de andere clubs krijg je ook een behoorlijk bedrag en die clubs zijn vaak beter voor je kansen.

17 december 2020 om 11:34

Misschien omdat city goed staat op je CV? Daarnaast zullen daar geen pannekoeken werken in de opleiding en zal je echt wel het voetballen geleerd worden.

17 december 2020 om 11:42

Ja, maar Dortmund, Bayern en Ajax staan net zo goed op je CV, bieden ook een goed salaris, geven jonge spelers echt een kans en de opleiding is minimaal zo goed als bij City, ik durf zelfs te zeggen beter.

17 december 2020 om 11:48

Oh is het daarom dat er zoveel jeugdspelers slagen wanneer ze op jonge leeftijd de stap zetten naar Engelse topploegen? Want de basis elf van Chelsea, City, United,... staat natuurlijk vol van dit soort jongens. Oh nee wacht.... En wat heb je aan een mooi CV in een opportunistische wereld zoals de voetbalwereld? Zal je zien dat zon een jongen van City naar pakweg Hoffenheim gaat en daar ook niet aan de bak komt. De stap nadien is terug naar NL. Opeens lijken die jongens helemaal niet zo goed als ze zelf denken en voor je het weet moeten ze stages afwerken bij ploegen zoals Volendam om nog ergens een minimumcontract te kunnen krijgen... Er zijn uitzonderingen natuurlijk maar bij de meeste spelers die op jonge leeftijd naar Engeland (of Italië /spanje) gaan komt dat niet ten goede van hun carrière. Er zijn veel meer voorbeelden van jongens die eerst een seizoen of 2-3 in NL blijven spelen en uiteindelijk een veel mooiere carrière opbouwen dan al deze zelfverklaarde supertalenten die op 16-jarige leeftijd naar Chelsea of City gaan.

17 december 2020 om 12:23

Ja hehe, het aantal spelers die naar het buitenland gaat op jonge spelers is ook totaal niet te vergelijken met het aantal spelers dat in NL blijft. Dan kun je net zo goed zeggen dat er meer Nederlandse toptalenten in Nederland mislukken dan in het buitenland. Dat is ook een feit.

17 december 2020 om 12:55

Thenry. Er zijn ook veel meer voorbeelden van jongens die in een Nederlandse jeugdopleiding zitten en uiteindelijk helemaal niet in het betaald voetbal terecht komen? Ook mooi dat jij nu net doet of een vroege stap naar het buitenland garant staat voor een bezoekje bij het UWV. Wat een onzin zeg. Zijn echt een handje vol voetballer die uiteindelijk uitstromen naar de amateurs, maar het gros eindigt uiteindelijk gewoon in het betaald voetbal. Bruma, ake, Van Aanholt, Dilsorun, Krul, enz... En natuurlijk zijn er veel meer voorbeelden van jongens die eerst 2 a 3 jaar in NL blijven en uiteindelijk een veel mooiere carrière hebben, maar dat is toch niet zo gek? Voor elke jongen die vroeg naar het buitenland, blijven er 10 in Nederland. Pak eens voor de grap een teamfoto van Feyenoord, Ajax of PSV B1 van 5 jaar geleden. Ben benieuwd hoeveel mensen jij herkent en kan benoemen bij welke club zij spelen. Zie je dat er misschien nog geen 10 van die 3 teams bij elkaar een glansrijke carrière hebben zoals jij het beschrijft. Er zijn meerdere wegen naar Rome alleen sommige vergeten dat nog wel eens.

17 december 2020 om 13:18

@puntnaarachter, precies. Daarnaast gaat lang niet iedere Nederlandse jeugdspeler als toptalent naar Engeland. Zo'n Kees de Boer is bv gewoon weggestuurd omdat Ajax hem niet goed genoeg vond. Dat hij 4 jaar later na een periode in Engeland tussen bank en basis zit bij een Ado Den Haag is niet zo gek. El Mhassani hetzelfde.

Zo'n Owuse-Abayie was wel een enorm talent maar ook problemen met zijn gedrag waarvoor hij is weggestuurd bij Ajax.

17 december 2020 om 13:53

@ Thenry_228: beetje kortzichtig, vind je niet?

Een voetbalspeler is in eerste plaats een job op dit niveau. Het is iemand zijn werk. En net zoals elk werk moet dit werk ervoor zorgen dat brood op de plank komt. Ik kan mij gerust inbeelden dat er een heleboel jeugdtalenten liever naar Engeland vertrekken om zo de garantie te hebben dat ze achter x-aantal jaar binnen zijn dan te blijven in Nederland, een pak minder geld te verdienen, en misschien ook niks uit hun carrière halen.

Om Ajax te nemen als voorbeeld. Hoeveel jeugdspelers breken er effectief elk jaar door bij Ajax. 1? Misschien 2? Wil zeggen dat elk jaar dus 20 spelers niet doorbreken op sportief vlak. Maar ondertussen hebben ze financieel een pak minder verdiend dan een paar van hun leeftijd.

17 december 2020 om 14:01

@jeroenf222 Bayern geeft jeugdspelers echt een kans? Dat is dit jaar voor het eerst dat dat weer eens gebeurd. Voor de rest krijgen spelers echt heel weinig kansen bij Bayern. Bij Dortmund valt dat de laatste jaren ook tegen. Slechts enkelen geven ze nu nog een kans. Clubs als Ajax, de Red Bull clubs en Monaco zijn wel echt van dat soort clubs.

17 december 2020 om 14:51

Dat zijn dan ook alle 3 Europese subtoppers

17 december 2020 om 11:40

Je kunt je toch wel inbeelden dat het bij City om giga bedragen gaat? Salaris zal binnen de perken vallen om het goed te laten ogen, maar salaris is maar 1 van de 1000 mogelijkheden om iemand 'rijker' te maken. Zelfs in de 1e klasse zondag in Nederland staan er gasten op het veld die een keuken mogen uitzoeken van de lokale sponsor - maar nee ze krijgen niet betaald Hoeveel keer groter is City? Diezelfde factor kun je doen over de mogelijkheden qua beloning voor zo'n jong talent.

17 december 2020 om 11:45

Ja, maar dan doe je net of het keuzes zijn tussen amateurclubs en City. Nee het is de keuze tussen 600.000 of 450.000 pet jaar. En ik ben van mening dat als je je carrière geleidelijk opbouwt en je wel de kans krijgt je dat later wel inhaalt. Dan heb ik het wel over de grote talenten he. Als je zelf al twijfelt dan kan je beter voor de korte termijn gaan.

17 december 2020 om 12:18

Top van europa en zo'n City zie ik wel meer dan 25 betalen als je het vergelijkt met clubs waar je wel kansen krijgt. Dan denk ik aan clubs als Roma, RB Salzburg, Dortmund, Southampton, Sevilla. Het amateurclub voorbeeld was ook puur om te indiceren dat er meer is dan salaris wat vaak buiten de financiã«le statements om gaat. Dus dit komt dan ook boven op het salaris wat jij al vernoemd. Giga bedragen. Daarnaast is het niet zo'n gemakkelijke keuze om je eerste miljoen af te slaan voor een plek waar je meer kansen zou krijgen en een betere toekomst zou hebben. Ook bij de Europese talentenpools moet je eerst door de jeugd heen, die enkele uitzonderingen moet je je niet mee gaan vergelijken.... Piepjong met een miljoen op zak harvard doorlopen en dan aan de slag in het werkende leven of piepjong beginnen met werken en via je ervaring de weg naar de top vinden. City 1mil vs Ajax 1 ton

17 december 2020 om 11:49

Wat maakt het uit dat je van je 16e tot 18e geen kans maakt in het 1e? Hij wil op zijn 18e alweer weg. Lekker Homegrown status pakken. Zou wel nog jaartje voor 21e in Engeland blijven plakken

17 december 2020 om 11:56

Ja, dan pak je nu een voorbeeld van iemand die op zijn 18e al weg gaat. Er zijn er genoeg die te lang blijven hangen en dan op hun 20e of 21e verhuurd worden aan een laagvlieger, terwijl ze in dit toch al 100 eredivisie wedstrijden hadden gehad.

17 december 2020 om 12:08

@jeroenf222, de meeste gaan wel vrij snel wel. Zie Malen, Rekik, Dilrosun gingen allemaal op hun 18e weg. De enige die echt tot zijn 20e bleef hangen en toen pas verhuurd werd was Ake. Die ging op zijn 20e pas naar Watford, Chelsea en City gaan echt niet wachten tot een speler 20/21 jaar is om er wat mee te doen.

17 december 2020 om 12:29

Heb het niet eens over alleen de Nederlanders. Talent krijgt in het algemeen weinig kans bij City

17 december 2020 om 11:53

Het is ook vaak druk van ouders, in Engeland geven ze banen aan vaders. Ook betalen ze in de jeugd al heel behoorlijk, veel meer dan in Nederland. Dus zo'n hele familie leeft er vaak van.

17 december 2020 om 11:58

Ja, klopt, maar blijf er bij dat dit een korte termijn gedachte is. Ook van het salaris bij andere clubs worden families al beter.

17 december 2020 om 12:37

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind ook dat iemand van 18 niet de druk van zijn familie zou moeten hebben om hen allen te ondersteunen. Als een talent zich goed ontwikkeld in zijn vertrouwde omgeving, komt het geld vanzelf wel.

17 december 2020 om 13:04

@speedyafc, in sommige gevallen willen ouders gewoon graag in Engeland wonen. In de Afrikaanse gemeenschap wordt Engeland vaak als het beloofde land gezien en dat heeft niks met voetbal te maken. Jongens als Frimpong en gebroeders Sankoh zitten er bv omdat hun ouders verhuist zijn.

Sommige jongens komen trouwens ook helemaal alleen. Het is niet standaard dat ze meekomen. Ake's ouders bleven bv gewoon allebei in Nederland.

17 december 2020 om 13:39

@speedyafc ik ben ook van 'geld komt vanzelf als je goed genoeg bent' en dat is een nobel principe en zo zou het ook moeten zijn bij clubs en in het werkende leven. Realiteit blijft dat de gasten die het hoogste van de toren blazen sneller loonverhoging krijgen, gasten die zich durven te oversellen de vetste banen krijgen en onder aan de streep meer verdienen dan jij en ik met je nobele streven. Voor mij zijn mijn principes belangrijker dan geld, mede omdat ik de risico's ook maar eng vind, maar stap eens van je principes af en 9/10x ga je er financieel op vooruit 'Ze geven het niet weg, je moet het pakken'

17 december 2020 om 14:03

Het punt is juist als je doorbreekt, dan pak je juist meer. De gasten die in Nederland bleven en het eerste elftal haalden verdienen nu veel meer dan de eeuwige jeugdspelers in Engeland. En dat verschil wordt alleen maar groter als die doorgebroken spelers een transfer maken.

17 december 2020 om 14:28

@speedyafc, dat geldt ook alleen voor Ajax en kaliber de Ligt. Bij Chelsea kan je voor 1 miljoen per jaar op je 18e tekenen ook al heb je geen wedstrijd in het 1e gespeeld. Weet niet wat het is bij City maar zal denk ik wel in de buurt zitten. Een Kijana Hoever heeft een paar wedstrijden meegespeeld bij Liverpool en staat nu voor ruim 2 miljoen per jaar op de loonlijst bij de Wolves. Bij Feyenoord verdient de duurste speler dat geeneens. Een Billy Gilmour die op zijn 16e naar Chelsea kwam zit op 2.5 miljoen.

Ik heb hem toen zien spelen bij dat jeugd WK. Ik heb echt zelden op dat niveau een speler gezien die zo egoïstisch is. Voetballen kon die echt wel op dat toernooi, vond hem 1 van de betere, maar hij wilde gewon echt geen bal afspelen. Vraag mij af of hij het met die mentaliteit gaat redden.

17 december 2020 om 11:50

9 van de 10 jeugdspelers zijn egoïstisch, helemaal vleugelspelers/spitsen. Ooit Robben zien spelen in de jeugd? Die probeerde het hele elftal in zijn eentje uit te pingelen, lukte hem dan ook wel vaak dat dan weer wel.

17 december 2020 om 11:51

Dat had Robben toch ook vroeger? Misschien leert hij het nog af als hij bij een goede coach zit en hij veel aan spelen toekomt.

17 december 2020 om 13:50

Op een dergelijk podium zijn bijna alle aanvallers egoistisch. Daar kunnen die jongens zich in de kijker spelen en daar gaan ze dan ook voor. Dat gaat er meestal wel af naarmate ze ouder worden, tenzij ze het talent van Arjen Robben hebben.

9 miljoen voor 1 speler die nog niets heeft laten zien plus terugkoop clausule....

17 december 2020 om 11:42

Dat lijkt me een te groot risico voor een Belgische of Nederlandse ploeg. Terwijl die net interessant zouden kunnen zijn voor hem in verband met speelgelegenheid.

17 december 2020 om 11:51

@ Lierse: kan me niet van de indruk ontdoen dat deze jongen momenteel zijn neus zou ophalen voor Nl/belgische clubs (op Ajax na dan misschien). Hij heeft tenslotte Man City op zijn CV staan, nietwaar? Die zal wel een stap naar Buli ofzo maken.

17 december 2020 om 11:47

Ach, ze vroegen (en kregen helaas) ook 11 miljoen voor diaz met 6 maanden contract en 25 miljoen voor García met 1 jaar. Hadden ook beide nog niks bewezen en kortere contracten.

17 december 2020 om 11:59

Als je niet hoeft te verkopen, dan is het logisch dat je zulke bedragen gaat vragen.

Wat ik niet snap dat je een contract tekent bij een club voor lange tijd. Daarmee zeg je als jonge speler: ik wil graag bij deze club groeien. Om vervolgens als ze positief over je zijn niet bij te tekenen. Ik denk dat hier de makelaar spreekt en niet de speler zelf.

Goh, wat een verrassing zeg... hij ging bij PSV weg omdat men hem 'niet goed behandelde': Volgens Braaf zette PSV hem op de bank omdat hij weg zou willen naar een buitenlandse club. Braaf ontkende dit maar was 'gewoon met een aantal clubs aan het praten' 😂 Vervolgens meldde Ajax zich, maar die wilden hem eerst bij zijn leeftijdsgenoten laten spelen. Dat vond hij niet goed voor zijn ontwikkeling, hij wilde in een hogere leeftijdscategorie spelen. En dus maakte hij de stap naar Manchester City, wat uitstekend is voor je ontwikkeling natuurlijk..... En nu, suprise surprise, heeft hij bij City ook weer gedoe rondom zijn contract. Maar het ligt vast niet aan hemzelf hoor!

17 december 2020 om 12:44

En dan denk ik ook: wat voor een begeleiding krijgt zo een jongen? Hij denkt zelf blijkbaar dat hij het voetbal heeft uitgevonden. Is er dan niemand in zijn omgeving die zegt: joh, kijk eens welke kans je krijgt, grijp het met beide handen aan en werk je het snot voor je ogen om te slagen!

Ik denk dat ik niet wil weten hoeveel toptalent er verloren gaat door verkeerde keuzes en verkeerde begeleiding.

17 december 2020 om 13:06

Als zijn omgeving hem ziet als enige mogelijkheid om aan armoede te ontsnappen wordt je kritiekloos op een voetstuk geplaatst.

Kan me best voorstellen dat je dan het gevoel gaat krijgen dat je echt een nieuw wereldwonder bent.

17 december 2020 om 14:05

De groep mensen om hem heen zoeken alleen maar naar manieren om van die jongen te profiteren in veel gevallen en zeggen die jongen alleen maar hoe geweldig hij is. Voetballers staan tegenwoordig ook niet echt bekend om hun zelfreflectie.

17 december 2020 om 14:03

Er zijn maar weinig jongens die op die leeftijd kiezen voor de club uit de middelgrote competitie. Die Engelse clubs betalen zo'n jongen bedragen die Nederlandse clubs vaak voor hun basisspelers spenderen. Je moet wel sterk in je schoenen staat als je op die leeftijd een dergelijke club wil afwijzen met een dergelijk salaris.

Verder is dit toch hoe het altijd gaat met jongens die vroeg naar het buitenland vertrekken tegenwoordig? Z'n leeftijdsgenoten in de Eredivisie gaan minuten maken in de hoofdmacht, terwijl zo'n jongen minuten maakt bij de beloften en maar niet verder komt. Dan gaan ze vaak verder kijken en is zo'n Manchester City ineens zo interessant niet meer.

17 december 2020 om 20:33

Volgens insiders zou het inderdaad niet alleen gaan om het niet bijtekenen. Hij zou ook, nadat hij met het eerste elftal mocht meetrainen, al vrij snel teruggezet zijn na een aantal aanvaringen met spelers (fernandinho werd genoemd).

Komt via de City connectie mss nog bij Anderlecht terecht. Alhoewel. Wij hebben geen geld en clubs zullen wel in de rij staan.

17 december 2020 om 20:36

Ze kunnen hem ook gewoon in Lommel stallen natuurlijk.

18 december 2020 om 19:02

Hahaha ja kan zomaar. Waarschijnlijk draaien ze er aan een soort wiel

Het is gewoon een business model. Je contracteert 10 toptalenten en geeft ze een goede financiele compensatie. Een deel daarvan breekt niet door en dat schrijf je af, een deel verkoop je in je interne competitie (zoals voorbeeld Ake) dus daar speel je quitte op en er hoeft er maar 1tje echt door te breken en dat wordt dat de cashcow, die brengt zoveel op dat alle investeringen in die 10 talenten gerechtvaardigd zijn.

17 december 2020 om 14:06

Quitte? Ake heeft Chelsea om en nabij de 23 miljoen euro opgeleverd en ik geloof niet dat Chelsea z'n volledige salaris heeft betaald tijdens z'n verhuurperiodes. Een aardig deel daarvan is dus gewoon pure winst.

Dat de grote clubs gewoon een hoop talentvolle spelers binnen harken voor meer geld dan andere clubs ze redelijkerwijs kunnen betalen om vervolgens die spelers veelal te verhuren en een paar jaar later met een dikke winst de deur uit laten lopen: het haal zeker de charme van het voetbal weg, maar het blijkt een lucratieve handelswijze. Doe ik ook in FM: genoeg toptalenten voor een paar miljoen kopen, voor met dikke winst verhuren en na 1 a 2 jaar zijn ze een veelvoud van hun aanschafprijs waard doordat ze meer ervaring hebben opgedaan en verder zijn ontwikkeld. Verdient niet de schoonheidsprijs, maar geef de clubs die het doen eens ongelijk als de regels het toestaan...

Nederlandse clubs kunnen niet betalen wat buitenlandse clubs kunnen betalen.
En wat is dan de uitdaging van de speler?

Twee of drie topwedstrijden per half jaar?

17 december 2020 om 14:09

Alsof je alleen leert van de onderlinge topwedstrijden in Nederland... De Eredivisie is gewoon een uitstekende competitie voor een jong talent om de volgende stap te zetten. Als die jongens alleen maar topwedstrijden zouden spelen, zouden ze kopje onder gaan en niet meer bovenkomen. Nogal een slecht argument dus...

Ajax leidt niet alleen op voor het eerste.spelers worden opgeleid tot fulprof voor binnen en buitenland.
Dani dewit.botman.lang.sierhuis.kunnen zelfs via een omweg als nog Oranje halen.

Nog een goed voorbeeld belgisch toptalent mile svilar, vond ook dat hij 1ste doelman bij anderlecht moest zijn of hij ging weg. Ging naar benfica en was daar jaren bankverwarmer. Nu momenteel hij heereveen, weet niet of hij daar veel speelt.

17 december 2020 om 20:26

Bij Heerenveen zal ie niet veel spelen aangezien die transfer helemaal niet doorgegaan is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren