Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Amsterdam raakt EURO 2020 kwijt: UEFA kiest voor slechts één land’

Laatste update:

Het Europees Kampioenschap komende zomer wordt niet volgens planning in twaalf organiserende landen gespeeld, zo meldt Le Parisien op basis van bronnen bij de UEFA. De Europese voetbalbond heeft het plan opgevat om EURO 2020, zoals het toernooi ondanks het uitstel blijft heten, toe te wijzen aan Rusland. Daarmee zou Amsterdam vier EK-wedstrijden mislopen, die tot op heden in de Johan Cruijff ArenA gepland stonden. Het EK staat op de agenda van 11 juni tot en met 11 juli 2021.

De UEFA verwacht dat het gezien de coronacrisis onmogelijk zal zijn om het EK in de huidige vorm te laten doorgaan. Het is hoogst onwenselijk dat volledige selecties kriskras door Europa moeten reizen om hun wedstrijden af te kunnen werken. Behalve Amsterdam waren de volgende speelsteden aangewezen: Bakoe (Azerbeidzjan), Kopenhagen (Denemarken), München (Duitsland), Londen (Engeland), Boedapest (Hongarije), Dublin (Ierland), Rome (Italië), Boekarest (Roemenië), Sint-Petersburg (Rusland), Glasgow (Schotland) en Bilbao (Spanje).

De UEFA beschouwt Rusland momenteel als de meest ideale optie om het EK naar te verplaatsen. Het land van president Vladimir Putin organiseerde twee jaar geleden het WK 2018 en heeft dus recentelijk ervaring opgedaan met het houden van een eindtoernooi. Al in het voorjaar bood Rusland aan om het EK op de oorspronkelijke data te laten plaatsvinden op zijn grondgebied. Rusland hield de uitbraak van het coronavirus relatief beperkt en achtte zichzelf in staat om het toernooi veilig te kunnen organiseren. De UEFA besloot op 17 maart echter dat het EK met een jaar uitgesteld zou worden.

Met het verplaatsen van EURO 2020 naar Rusland zou de UEFA verlost worden van een ander hoofdpijndossier: dat van Azerbeidzjan. Het land in het uiterste oosten van Europa haalde vier EK-wedstrijden naar hoofdstad Bakoe, maar is momenteel verwikkeld in een een gewapend conflict met Armenië in de regio Nagorno-Karabach. Het is een situatie die de UEFA, buiten de coronacrisis, ernstig zorgen baart.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zonde, maar onder deze omstandigheden moet je misschien niet eens willen dat er een EK gespeeld wordt. Mocht het dan toch plaatsvinden, is het inderdaad wel slim om alles gewoon in 1 land te doen om de reisbewegingen in te perken.

2 november 2020 om 18:29

Och och wat een overdreven gedoe. Ja het is geen leuke tijd, maar ben blij dat er wat te beleven valt in deze periode. Beter voetbal dan zoals in Maart helemaal niks kunnen doen en dat er ook niks op TV is.

2 november 2020 om 18:46

Wat een triest leven heb je dan toch eigenlijk. Er zijn zoveel meer leuke dingen dan alleen tv kijken, zelfs tijdens een lockdown, maar goed niet iedereen is natuurlijk hetzelfde.

2 november 2020 om 18:57

Het mooie aan een EK, zijn altijd de volle tribunes met fans in de kleuren van hun land, familie en vrienden kijken bij elkaar, in cafe’s, op pleinen etc. De magie is er wel een beetje van af als het zo moet. Maar inderdaad, helemaal geen voetbal is ook niks, ik zou het daarom ook graag gewoon op tv zien, maar niet ten koste van alles.

2 november 2020 om 19:19

Want buiten horeca en voetbal is er niks in het leven voor je? Dat moet ontzettend saai en beperkt zijn.

3 november 2020 om 02:14

Dus omdat iemand een EK voetbal leuk vindt en zegt "dan valt er wat te beleven" heeft hij een triest leven? Bijzonder. Ik heb ook genoeg hobby's maar zou een EK toch wel erg leuk vinden.

3 november 2020 om 07:28

Jawel, een leuke vakantie, of een goed feest, of een mooi concert. Helaas geen leuke vriendin, want die woont in Vietnam, en dat zit potdicht. Ik zou begin maart daarheen, maar heb ook een eigen bedrijf, dus ben blij dat ik niet gegaan ben, dat zou mijn zakelijk faillissement hebben betekent. Dus tja. Het is inderdaad voor mij nu behoorlijk saai en beperkt. Vooral werken, sporten en even een zeer beperkt sociaal leven nu.

3 november 2020 om 07:34

Een EK in deze tijd is natuurlijk van de zotte. Ik vind het al raar genoeg dat alles stil ligt behalve het betaald voetbal, met wekelijks besmette spelers. Zie het als de nertsenfokkerij. Je bent aan het vechten tegen een virus maar je houd een brandhaard open....

2 november 2020 om 20:06

Je beperkt de reisbewegingen nauwelijks, tenzij alles in Moskou gespeeld wordt. Vreemd verhaal dus, waarschijnlijk ingegeven door financiën en uitstekende secundaire voorwaarden voor de uefa bobo's

2 november 2020 om 20:15

Lijkt me makkelijk te hanteren zo een EK over heel Europa. Elk land andere regels en andere voorwaarden. Dan is 1 land veel eenvoudiger.

Prima besluit om het in één land te organiseren. Vraag me dan alleen af waarom er nu meteen voor Rusland is gekozen. Geld zal wel weer een rol spelen

2 november 2020 om 18:33

Staat in de tekst waarom.

2 november 2020 om 18:52

De onderbouwing vind ik wel magertjes ervan hoor. Ethisch gezien vind ik Rusland sowieso een slechte keuze. Ik begrijp volledig dat je nu geen 20 speelsteden over Europa wilt hebben en dat wij als Nederland niet geschikt zijn hiervoor. Maar had dan gehoopt dat het Italie, Frankrijk of Duitsland het zou worden.

2 november 2020 om 18:56

Die moeten zelf ook willen natuurlijk.

2 november 2020 om 18:37

Ik denk dat je daar alles naar je hand kunt zetten qua eigenlijk alles. Belachelijk veel plaats en ruimte voor alles en iedereen om de veiligheid te garanderen, om je af te zonderen als team enzovoort.

2 november 2020 om 18:37

Rusland is natuurlijk al veel verder met een vaccin. Maar dat vaccin wordt door de Russen waarschijnlijk direct door de bevolking getest, waardoor de verspreiding daar minder is, maar men nog niet weet wat de gevolgen zijn van dat vaccin.

2 november 2020 om 18:47

Rusland zegt dat ze veel verder zijn met een vaccin. Ene Trump zegt dat ze ook al bijna een vaccin hebben. Er groeien heel wat neuzen onder politieke leiders van deze landen.

3 november 2020 om 07:42

Vraag is of die neuzen echt groeien of dat ze daadwerkelijk gelijk hebben. We weten het niet. Als je Trump z'n uitspraken gelooft ligt dat maar een fractie voor op wat de Britten nu hopen (begin december, Trump zei in november) want Astrazeneca en Pfizer zijn bijna klaar..

2 november 2020 om 18:39

Geld ja. Maar welke landen zijn alternatieven? Frankrijk is geen optie want die hadden het laatste EK georganiseerd. Spanje, Italie, de Lage Landen en het Verenigd Koninkrijk zijn de landen waren het virus het zwaarst is qua intensiteit. Het VK heeft trouwens met Brexit nog meer kopzorgen. Polen heeft nog wat infrastructuur klaarliggen vanuit 2012. Maar de helft daarvan ligt in Oekraã¯ne, waar het oosten nog steeds conflict gaande is. Dan blijft Duitsland als serieuze kandidaat over (en misschien Portugal). Gezien hoe Duitsland zich ook zuinig opstelt m.b.t. nieuwe bids voor bijvoorbeeld de Olympische Spelen, denk ik niet dat ze staan te popelen om veel geld erin te smijten voor een groot toernooi als het EK. Dan blijft Rusland over, die een Uefa toernooi (dus niet het WK) al een hele tijd niet heeft georganiseerd. Turkije kan misschien ook, maar daar is het commentaar m.b.t. Azerbaijan misschien vanaf komende week ook van toepassing (volgens de eigen oorlogretoriek van Turkije staat er op 3 november namelijk iets 'grootst' te gebeuren daar).

Hartstikke logisch om het in 1 land te doen. Voor een toernooi als het EK zou een bubbel, zoals de NBA bijvoorbeeld heeft gedaan, wel een goed idee zijn. Maar goed, eea zal natuurlijk afhangen van hoe de ontwikkelingen op dat moment zijn.

2 november 2020 om 18:52

Van een organisatie als de Uefa mag je verwachten dat zij integer zijn, lijkt mij gozer. Dus stop met bagatelliseren en zomaar iets te roepen. Zoek anders de Corruption perceptions Index er even op na want ik kan hier geen linkjes plaatsen.

2 november 2020 om 19:04

HAHA blijf jij maar verder dromen. De UEFA en FIFA zijn zo corrupt. En jij denkt dat corruptie niet voorkomt in de landen die ik heb opgenoemd? Blijf jij maar verder dromen en denken dat alles in Europa zo lekker gaat

2 november 2020 om 19:21

Oké, je hebt je gelijk gehaald man. Nederland en Duitsland zijn net zo corrupt als de Uefa en Rusland. Ik leef in een droomwereld. Nou, ga nu maar weer terug naar de Lange Frans vlogs.

2 november 2020 om 19:28

Wat heeft lange Frans hier mee te maken? Kinderachtige reactie

2 november 2020 om 20:31

Machine. Er is genoeg leesvoer beschikbaar over instelling zoals de Uefa en met name de Fifa. Een aanrader is geschreven door Thomas Kistner, Fifa Maffia ten Val. De Uefa is niet veel anders dan de Fifa.

Is snap het, de afstanden is Rusland zijn natuurlijk niet zo groot. Over de besmettingskans durf ik weinig te zeggen, maar het lijkt mij dat de heren van de Uefa sowieso geen smetvrees hebben wat betreft de Russische roebels.

Stadions zitten daar bomvol, geen enkele Corona regel wordt nageleefd, maar het EK kan er wel worden georganiseerd. Zijn weer wat mensen aardig rijk geworden..

2 november 2020 om 18:40

Ja, daar hebben ze al vaccins, dus dan kan het leven normaal door gaan. Hier moeten we er heel lang op wachten omdat alles eerst uitgebreid getest moet worden. Als in Rusland blijkt dat een vaccin waarschijnlijk redelijk ongevaarlijk is en werkt tegen Corona, dan gaan ze dat direct op de bevolking gebruiken en dan is dat de testperiode.

Ik snap dat ze het vooruit moeten plannen en duidelijkheid bieden maar ben benieuwd of er wel een EK gaat komen. In deze vorm zoals het virus door Europa gaat die ik competities nog wel stop gezet worden en dan is een EK toch snel een probleem.

3 november 2020 om 02:34

Een EK kan je in een echte bubbel laten afspelen. Dat moet wel kunnen. In tegenstelling tot de 'bubbels' van clubs die meer zeepbellen blijken te zijn

Snap de verontwaardigde comments niet zo. Wat mij betreft logisch om het EK nu in 1 land te spelen en ook logisch om dan voor Rusland te kiezen. Rusland gaat goed om met het virus en is ook een van de weinige landen waar momenteel nog met publiek gespeeld wordt. Daarnaast beschikken ze over een goede infrastructuur en goede stadions.

Lekker steekhoudend... Rusland is veel groter dan Europa en het aantal reisbewegingen zal daar niet minder zijn. De enige reden dat dit gunstiger is, is omdat Rusland vaak wat flexibeler is qua maatregelen rond zo'n groot toernooi..

2 november 2020 om 18:43

Juist in Rusland heb je de mogelijkheid om dit strak en compact te organiseren. Alleen in Moskou heb je al minimaal 5 stadions met een capaciteit van 25k of meer. Is echt niet zo dat er straks kris kras door Rusland gevlogen moet worden lijkt me

2 november 2020 om 19:15

Nederland zelf is niet heel veel groter/dichtbevolkter en heeft veel meer stadions met zulke capaciteit..

2 november 2020 om 19:22

Maar jij denkt toch niet serieus dat Nederland er nu op zit te wachten om een volledig EK te organiseren binnen zeven maanden? Dat is een gigantische operatie.

2 november 2020 om 20:37

Er mogen maar 2 stadions per speelstad, weet natuurlijk niet of dit ook voor dit toernooi gaat gelden, maar ga er maar van uit dat het wel zo is.

2 november 2020 om 20:39

Zonder toeschouwers is dit best te doen hoor, of eventueel samen met Belgie.

2 november 2020 om 21:12

@Davilla en hier kunnen de spelers gewoon in hetzelfde hotel blijven zitten en hoeven ze niet te vliegen. De argumenten om voor Rusland te kiezen, vind ik geen geldige redenen, omdat je op basis van precies diezelfde argumenten zo uitkomt bij andere opties die waarschijnlijk nog beter zijn ook...

2 november 2020 om 21:33

Nederland heeft helemaal niet veel meer stadia. Het heeft er maar 4 over 30.000. Terwijl Rusland er een stuk of 15 moderne heeft over 30.000

2 november 2020 om 21:34

Ja, maar het gaat erom dat EK MET toeschouwers zal moeten plaatsvinden

3 november 2020 om 02:36

Een EK zonder toeschouwers kan je in een paar stadions laten spelen. Enige probleem is wellicht de belasting van de grasmat.

Lachwekkende reacties. Ben je kritisch op het corona beleid dan ben je vreemd, een complotdenker etc. terwijl er best kritisch naar gekeken mag worden. Nu is het Ek aan Rusland verwezen en dan zijn ze opeens corrupt samen met de fifa. Wat een niveau. We gaan onszelf straks nog heilig verklaren zo ach. Terwijl het logisch is wat de fifa hier doet vanwege de situatie zoals die nu is. En als je kijkt Rusland is een groot land, volgens mij ook minder erg daar nu, dan kan je de landen prima over het land verspreiden en eventueel fans als dat straks mogelijk is. Meer dan begrijpelijk want in deze tijd in zoveel landen een Ek houden is gewoon niet wijs.

2 november 2020 om 21:13

MH17 vergeten? De Krim? Georgië? Puur ethisch gezien zou je helemaal niets met Rusland te maken willen hebben.

3 november 2020 om 02:37

Je hebt gelijk maar met die argumentatie kan je in weinig landen meer voetballen. En dan zou je ze ook moeten uitsluiten van toernooien

3 november 2020 om 08:41

Natuurlijk, geen enkel land is 'schoon'. Maar als je de laatste 20 jaar pakt, dan behoort Rusland echt tot de top 5 schurkenstaten (in ieder geval naar Nederland toe). Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier positief over Poetin kunnen zijn (natuurlijk zijn niet alle Russen corrupt en verrot, het is vooral de leiding). Ze zijn gewoon verantwoordelijk geweest voor het neerhalen van een passagiersvliegtuig.

2 november 2020 om 21:23

Want enige corruptie is Rusland natuurlijk vreemd. Democratisch verkozen Putin die aan zn 327e termijn bezig is, zou nooit iets schimmigs doen. Hij heeft gewoon geluk dat zijn politieke tegenstanders soms uit het niets halfdood neervallen.

3 november 2020 om 02:37

Goed punt maar ik mis de link met het EK. Wat wil je zeggen?

“Recentelijke ervaring”, ja want de overige grote Uefa landen zouden het niet voor elkaar kunnen krijgen om het te organiseren omdat ze de ervaring van Rusland missen. Vind het ook grappig dat het bid van Turkije voor 2024 werd afgewezen waarbij de democratie werd benoemd als een belangrijk onderdeel bij het kiezen van een organisator, maar dan vervolgens 2020 naar Rusland geven dat nog lager scoort dan Turkije op de democratie index, en zelfs een categorie lager zit, volledig authoritarian in plaats van Hybrid regime van TR. Het is ook extra ironisch omdat Rusland erg groot is, en er veel gereisd moet worden door de fans, plus er is een grote Corona crisis in dat land aan het gaande. De Uefa zal gewoon altijd corrupt blijven.

Dat ze het in één lan willen houden, gezien de coronapandemie, is nog wel te begrijpen. Maar dan uitgerekend de slechtste keuze kiezen ze dan voor. Man man man.
Al is het wel de vraag of er andere landen dit überhaupt op zich willen nemen natuurlijk.

Wat een drogreden om het EK aan Rusland te geven/gunnen. Het EK kun je moeiteloos organiseren in landen als Engeland, Duitsland of Frankrijk. Die landen zijn bovendien iets toegankelijker voor de voetbalfans.

2 november 2020 om 18:47

Dan moeten die landen dat natuurlijk ook willen. En laat dat toegankelijke nu misschien net een nadeel zijn in de huidige omstandigheden.

Wat een enorme BS.

Elke week reizen tientallen clubs met entourage door heel Europa voor EL en CL. Ongekend aantal verplaatsingen. UEFA houdt hierbij totaal geen rekening met Corona gevallen binnen selecties. En nu dit. Er is mijn een drijfveer bjj de Uefa: GELD....oeps waarschijnlijk twee: corruptie.

2 november 2020 om 18:47

Ja want bij een champions league of europa league wedstrijd zijn er ook enorme supportersstromen?

2 november 2020 om 20:34

Nee, maar wel internationale vluchten waar mensen uit verschillende landen met elkaar in aanraking komen. Zahavi heeft bijvoorbeeld corona opgelopen in Israel tijdens de interland break. Bij het komende EK gaan die supportersstromen er ook niet zijn mocht corona nog heel prominent zijn (wat ik inmiddels wel verwacht). Je ietwat nonchalante en arrogante reactie slaat derhalve nergens op Lierse.

2 november 2020 om 21:12

Ja qua voetballers. Maar qua supporters? Een wedstrijd van Ajax in Dortmund of van Nederland in Dortmund zal toch heel verschillend zijn qua Nederlandse supportersaantallen? Zeker als het een halve finale of iets dergelijks is.

Rusland opzoch logisch, want daar wordt nu alweer gedeeltelijk met publiek gespeeld en de infrastructuur is er duidelijk nog. Alhoewel het wel een beetje vreemd klinkt dat dit aan Rusland wordt toegewezen..

Hoeveel ervaring heb je nodig om een toernooi te organiseren zonder toeschouwers? Tenminste ik neem aan dat dat t een scenario wordt, als alles weer kan hoef je dit niet te doen

Goed nieuws! Jammer voor Amsterdam maar ik kijk er wel naar uit om weer volle stadions te zien en dat kan zoals het nu lijkt alleen in Rusland

Rusland heeft geld en een sterk staatsapparaat te bieden. Onderschat ook dat laatste niet vanuit UEFA-perspectief bezien. Ze kunnen daar met de Russische autoriteiten alles precies naar hun hand zetten. En Gazprom is al hoofdsponsor van de CL.

Damn.2 jaar geleden zo blij als een kind dat ik eindelijk eens kaarten had kunnen bemachtigen. totaal waardeloos geworden in de tussentijd 😭.

Wijs anders meteen even het WK 2022 toe aan Rusland. Ze hebben dan immers echt een schat aan ervaring.

2 november 2020 om 20:35

2022 is al verkocht remember, Qatar. Die betaalden nog meer. Ook gratis dat Blatter toentertijd plots twee WKs in een keer 'uitdeelde'. Nog even op je laatste dagje wat centjes binnenhalen.

Prima besluit. Lijkt me ook gezonder.

De UEFA wil niet dan men aan het reizen is ivm corona. Inderdaad van stadion 1 in Rusland in het noorden naar stadion 2 in het zuiden is echt een verschil. 😂😂😂

2 november 2020 om 19:18

Het gaat erom dat het binnen 1 land gebeurt. En ja, van Dublin naar Bakoe is het verder dan van Sint Petersburg naar Sochi

2 november 2020 om 20:36

Mag toch hopen dat een stad zoals Baku überhaupt nooit gebruikt gaat worden voor een EK. Bepaalde nationaliteiten kunnen niet eens veilig Azerbeidzjan in.

2 november 2020 om 20:44

Dat klopt niet helemaal, je doelt op Armenen? Er wonen op dit moment nog een aantal Azerbaijaanse Armenen in dat land. Ook organiseren ze daar regelmatig greco-roman worstel toernooien (populair in beide landen) waarbij ook gewoon armenen deelnemen. Maar goed, dit zou geen probleem zijn aangezien Armenie zich waarschijnlijk toch niet gaat kwalificeren.

3 november 2020 om 03:35

Je gaat voorbij aan mijn punt. Er zal alsnog ontzettend veel moeten worde gereisd. Het is totaal niet relevant of dit binnen 1 land is om meerdere landen. Het aantal km is ook geen verschil, want het is niet zo dat ze het eerst lopend konden doen. Er zal hoe dan ook gevlogen worden. De eventuele verspreiding is dus even groot.

Ok ik snap dat door corona het EK in een land gehouden wordt maar waarom Rusland? Ik had het eerlijker gevonden als Turkije het had gekregen aangezien ze een van de weinig landen waren die interesse toonde om EK2020 te organiseren voordat UEFA besloot om het in verschillende Europese steden te houden.

2 november 2020 om 20:29

Klopt, ik denk niet dat Turkije zich heeft aangemeld als kandidaat. Turkije heeft nog nooit een toernooi toegewezen gekregen, vaak nipt verloren tegen andere bids. Wanneer het EK wel eindelijk komt dan lijkt het me logisch dat de Turkse voetbal federatie het zonder deze vervelende corona situatie wil hebben. Voor 2024 had Turkije een bid, en daar voor wilde ze 1 nieuw stadion in Ankara en een renovatie van het olympische stadion, en dit kan ook niet zo op de korte termijn.

Dat het niet in meerdere landen kan worden gespeeld kon toch iedereen wel zien? Vreemd dat ze bij de UEFA daar nu pas achter komen. Zeker als er dan nog geen vaccin is. Dat het dan Rusland is geworden vind ik zelf een beetje jammer aangezien ik Turkije het meest gunde na al die mislukte pogingen in het verleden. Bovendien organiseerde de Russen ook al het afgelopen WK. Goed als het daar veilig is en je waarschijnlijk met publiek kan spelen dan moet het maar.

Doodzonde. De tickets voor alle wedstrijden van Oranje lagen namelijk al voor me klaar. Maar ik had er al rekening mee gehouden dat het EK zonder publiek gespeeld zou worden. Hopelijk snel weer een kans om aanwezig te zijn op een groot toernooi!

Beter een EK in 1 land dan dat gereis door heel europa.

Ik kan de beslissing van de Uefa wel begrijpen alleen ik denk dat de Uefa wel een fikse schadeclaim kan verwachten vanuit Stadion Amsterdam NV, er is voor miljoenen verbouwd aan de Arena, de overloop uitgebreid, de hoeken dichtgemaakt en uitbreiding etc. en ook vanuit de supporters ik denk dat veel mensen die een kaartje hebben niet naar Rusland willen of kunnen betalen en die moet je ook compenseren. En dit zal niet alleen voor Amsterdam gelden maar voor meer steden en landen. Via de loting heb ik helaas geen kaartje weten te bemachtigen maar ik zou niet naar Rusland zijn gegaan.

Ik mag toch hopen dat ik voor de wedstrijden waar ik kaarten voor heb, toch volledig vergoed krijg.

2 november 2020 om 20:39

Deze blijven gewoon geldig. Kan je kosteloos inruilen voor de wedstrijd in Rusland

Uiteraard moeten gemaakte kosten voor tickets door de bonden worden vergoed. Maar dat zijn praktische zaken die op te lossen zijn. Mij gaat het er om dat Oranje vindt dat het een punt moet maken inzake Blm. Dat moeten ze zelf weten. Maar als ze dan zonodig een politiek standpunt in willen nemen dan begrijp iker niks van als ze zo nodig aan politiek willen doen en standpunten in willen nemen ik zou zeggen: Rusland gaat schandalig om met het MH 17 schandaal. Laat Oranje dan daar eens een politiek standpunt innemen en weigeren in dat land te gaan spelen. Bij mij verliezen ze definitief hun geloofwaardigheid als ze daar wel gaan spelen. Ik zal er dan ook niet naar kijken

Skip gewoon dat EK. Die interlands verneuken de competities momenteel al genoeg en op het EK valt toch minder eer te behalen dan normaal. Er gaan komende zomer echt geen stadions vol zitten met supporters

2 november 2020 om 20:38

Dan kan je beter anders voetbalwedstrijden skippen. Een toernooi terwijl er geen competities worden gespeeld kan toch prima? Die oefeninterlands zoals de Nations League duels kunnen ze voor nu wel het beste overslaan.

Waarom de E.L. En de C.L. Niet in 1 land houden. Wat een onzin dan moeten ze de huidige Europese wedstrijden ook schrappen.
Er zit dan sowieso geen publiek alles in Rusland of verspreid, nutteloos dus

Haha, ja want volgens Putin hebben ze allang een vaccin. Dat riep hij tijdens zijn shirtloze ritje op een grizzlybeer. En van MJ17 weten ze niets af. Topidee. Krijg ik trouwens mn geld terug voor m'n kaartje? Qua reizen is Rusland wel top. Alles op fietsafstand, lekker compact.

Dit is heel erg voorbarig van de UEFA aangezien Rusland nog altijd verwikkeld is een dopingschandaal.
Als de uitspraak is dat ze schuldig zijn dan mogen niet alleen sporters niet deelnemen aan de OS, maar krijgt Rusland ook geen enkel groot sporttoernooi toegewezen.

@migi Ik volg liever jou in je fietstocht door Rusland dan welke wedstrijd daar dan ook.

Slim van Poetin, hij koopt weer flink wat PR en vermoedelijk rekent hij ook op goodwill. In Nederland gaat hij daar niet in slagen denk ik.

Waarom niet het EK in Engeland,daar de Halve Finale en Finale er al gepland staan.
En dan het WK 2022 in Europa organiseren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren