Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB verbiedt sponsoring FC Emmen door EasyToys

Laatste update:

FC Emmen mag van de KNVB niet in zee met EasyToys, zo meldt Voetbal International woensdag. De producent van seksspeeltjes was in beeld om de nieuwe hoofdsponsor te worden, maar daar geeft de KNVB geen toestemming voor. De samenwerking is 'in strijd met de goede zeden', stelt journalist Reon Boeringa op basis van een verklaring van de voetbalbond.

De deal zou FC Emmen een half miljoen euro per jaar opleveren, maar door het veto moet de club op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. De KNVB was van meet af aan niet enthousiast over het voornemen van FC Emmen om in zee te gaan met de firma uit Veendam. De club zette zelfs een streep door de officiële presentatie van EasyToys als nieuwe hoofdsponsor, omdat de producent van seksspeeltjes niet voldoet aan de richtlijnen die de KNVB hanteert wat betreft sponsoring.

De voetbalbond wilde aanvankelijk verder geen reactie geven op de kwestie. De zaak werd wel bekeken door een speciale commissie, zo meldde Voetbal International op basis van enkele bronnen. Vanwege het ingrijpen van de KNVB speelde het elftal van trainer Dick Lukkien afgelopen zondag met blanco shirts tegen VVV-Venlo (3-5), wat intern ook voor onvrede zorgde bij de club. Daarnaast vreest men voor de gevolgen op financieel gebied in deze toch al lastige coronatijden.

Artikel 3 uit het sponsorreglement van de KNVB lijkt cruciaal te zijn omtrent de besluitvorming. 'De uit hoofde van sponsoring door de club te leveren of te ontvangen tegenprestatie mag niet in strijd zijn met enige wet, de openbare orde of de goede zeden of met de Nederlandse Reclame Code, dan wel met de goede smaak of het fatsoen en evenmin met de statuten en reglementen van de KNVB of met besluiten van het bestuur betaald voetbal', zo luidt de regel.

Ronald Lubbers, de voorzitter van FC Emmen, kondigt aan dat de club zich niet zomaar neerlegt bij het besluit. "'Wij laten dit niet zomaar gebeuren, we laten deze hoofdsponsor niet zomaar vallen. We beraden ons op volgende stappen", wordt hij geciteerd. Op de clubsite meldt FC Emmen verbaasd en ontdaan te zijn door het nieuws uit Zeist. "We zullen de argumentatie van de KNVB bestuderen en ons beraden over het vervolg. Wij zijn in elk geval niet voornemens om een partij die hoofdsponsor wil worden te laten vallen."

Ook EasyToys is 'enorm teleurgesteld' door het besluit, laat de uit Emmen afkomstige CEO Eric Idema van het bedrijf weten in een verklaring. "We beraden ons, in nauw overleg met FC Emmen, op vervolgstappen", kondigt hij aan. "Voor ons was de samenwerking een logische keuze. Wij zijn twee succesvolle bedrijven uit dezelfde regio en voelen ons sterk verbonden met deze club die net als wij op het hoogste niveau spelen. We zien dan ook het probleem niet."

Ben je het eens met het besluit van de KNVB?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een moeilijk gedoe van de knvb joh. Alsof je kinderen ermee lastig valt. Die denken aan normaal speelgoed als ze Toys zien.

16 september 2020 om 17:57

Is volkomen logisch besluit van de KNVB. Ze willen het alleenrecht om clubs te naaien..

16 september 2020 om 18:00

Precies. Emmen wordt genaaid, terwijl we Easytoys afgelopen seizoen het rond het veld van Groningen het overal wel mogen zien.

16 september 2020 om 19:11

Dit is al een aantal jaar niet toegestaan. Wij hadden Coco Plaza als sponsor in de kelderklasse. Moesten na een jaar alweer op zoek naar een nieuwe sponsor. En dat is alweer 3 of 4 seizoenen geleden. Heeft dus niks met naaien te maken.

16 september 2020 om 19:21

@4fRedondo Er zit voor mij nog wel een stapje tussen speeltjes voor in de slaapkamer en een escortservice.

16 september 2020 om 19:26

Klopt heeft totaal niets met naaien te maken. Dit heeft te maken met the old men club. De KNVB leeft nog in hun oude traditionele mannen club waarin we naar buiten toe ons zedelijk gedragen en naar binnen zoveel mogelijk verbergen. Het klopt allemaal volgens de statuten maar klopt totaal niet met ons huidige tijds geest.

16 september 2020 om 18:07

En dat gebeurd niet eens. Ze zouden met EDC op het shirt gaan spelen. Erotisch Distributie Centre. Nou als een kind die link weet te leggen hebben paps en mams wat uit te leggen.

16 september 2020 om 18:53

Onzin inderdaad. Wij hebben ooit eens met xximo op 't shirt gespeeld. Of was dat geen pornosite?

16 september 2020 om 19:05

@twenteov, xximo is toch echt heel wat anders. En heeft totaal niets met porno te maken maar met een brandstofpas systeem.

16 september 2020 om 19:25

Snap de associatie met de pornosite wel. Xximo heeft de club toendertijd flink genaaid.

16 september 2020 om 18:59

Haha, je vergeet alleen dat die kinderen in de huidige tijd zelf ook wat leuks kunnen vinden op de website van ‘EasyToys’...

16 september 2020 om 20:14

NEC heeft eroworld als reclamebord sponsor gehad toch?

16 september 2020 om 20:15

Deze zelfde kinderen zullen vast ook weten hoe je de google filter uitzet, dat wanneer je poesjes in google intypt je ook wat anders krijgt dan verwacht en dat er altijd we een paar kinderen rondlopen die net even wat meer weten dan hun vriendjes. Belachelijk dat de KNVB deze beslissing neemt.

16 september 2020 om 20:15

Lol, EasyToys kan hun half miljoen nu lekker op zak houden.. die hebben al zoveel meer naamsbekendheid gekregen dan ze ooit hadden kunnen krijgen als sponsor van Emmen.. de grote winnaar van dit verhaal.

17 september 2020 om 08:30

Kan je vertellen dat die hier echt gigantisch van balen. Gaat nog wel een staartje krijgen, echter hoe weet ik niet.

Lachwekkend.....is het enige wat ik kan zeggen ! Zeer kinderachtig van de KNVB, omdat het met seks te maken heb ? Kom op jongens we zijn toch geen kleine kinderen meer.

16 september 2020 om 18:03

En ondertussen kan bier en casino etc prima. Knvb doet wel heel preuts nu.

16 september 2020 om 18:11

Ziet er toch niet uit man... Kinderen van 8 willen zo'n shirtje dragen en dan staat er ''easy toys'' op het tenue. Kan je toch niet verkopen zoiets, zou overigens wel lekker plat Nederlands zijn als de deal gewoon doorging. Blij dat er nog mensen met fatsoen bij de Knvb zitten die zien dat dit niet kan. Belachelijk dat er mensen zijn die dit allemaal prima zouden vinden. Nog een ding: Kom je als FC Emmen voor wat voor reden in Europa league of wat dan ook, kom je met je sexspeeltjes sponsor in een moslimland oid.... Nee lijkt me heel handig zo's sponsor. Emmen moet zichzelf de vraag stellen waarom ze niet in staat zijn om met wat beters aan te komen kakken dan easy toys better toys for greater joys. Edit: ok. Met EDC als shirtsponsor in Nederland misschien niet zo boeiend inderdaad, maar ga je de grens over, dan wil je als Knvb geen club in een moslimland oid met zon shirtsponsor hebben rondlopen.

16 september 2020 om 18:21

Denk je echt dat het die kids iets uitmaakt? Come on.. Niet zo preuts. Seks is toch leuk en kan leuker gemaakt worden met wat speeltjes?

On: Als dit een ethische kwestie is, schrap dan ook de deal met TOTO en toekomstige deals met gokmaatschappijen. Die zijn veel en veel schadelijker voor een samenleving.

16 september 2020 om 18:21

Maar er komt helemaal geen easy toys op het shirt te staan. Edc zou op het shirt komen, Dat is al heel wat anders lijkt me.

16 september 2020 om 18:22

Dat is wel echt een verschrikkelijke tekst ja. Stel je voor dat een 8 jarige zoiets door heeft. Seks is een vreselijk iets. Je kunt beter seksualiteit volledig negeren als ouders tot 9 maanden voor je kids tienerouders worden.

16 september 2020 om 18:22

Er zou EDC op het shirt komen te staan, dus waar praat je over? En over fatsoen gesproken: Toto KNVB beker? Amstel Cup? Gokken en drank? En straks ook de overige goksites.... Vertel mij heel even wat het fatsoen is dan?

16 september 2020 om 18:24

Alsof die kinderen weten wat er op het shirt staat, vervolgens komen ze er zo ongeveer 2 tot 3 jaar later achter wat het betekent, maar dan zijn ze oud genoeg om te leren dat 'seks' een heel normale zaak is. In groep 7 a 8 krijgen kinderen al dat onderwijs op school he.

16 september 2020 om 18:25

Daar kiezen Emmen en de ouders die het shirtje kopen dan toch zelf voor? En ondertussen mag je in speelgoedwinkels wel nepwapens kopen en schieten kinderen elkaar aan flarden in Fortnite..

16 september 2020 om 18:25

Net of kinderen doorhebben wat de sponsors op een shirt allemaal doen.

16 september 2020 om 18:38

Kowalski, het is geen ethische kwestie, maar een kwestie van hoe bewaak je een imago. Zo dus. Die shit is mierenneukerij maar zo werkt het nu eenmaal.

16 september 2020 om 18:41

Toen ''chang'' hoofdsponsor was van Everton en ''carlsberg'' hoofdsponsor was van Liverpool waren de shirtjes in kindermaten zonder sponsor. In de UK is dat verboden. Dat zou je desnoods ook nog kunnen doen met de shirts van Emmen.

16 september 2020 om 18:45

@ryanbabel8 Met EDC misschien geen probleem in Nederland, heb je helemaal gelijk in. Daarmee vervalt mn eerste punt wat ik wilde maken. Ga je Europa in met je sexspeeltjes gerelateerde shirtsponsor? Dan wordt het spannender... Gokken en drinken doen we in de hele wereld.. Dus ja dat kan allemaal door de beugel.. Flauw he?

16 september 2020 om 18:48

Imago kan je niet los zien van ethiek, maar goed..

16 september 2020 om 18:54

Feye88, ja echt een mooie reactie. Snap je nou echt niet wat ik bedoel? Het gaat hier om hele andere dingen dan waar jij het over hebt. Probeer iets breder na te denken over een kwestie als deze.. T klink allemaal een beetje impulsief wat je schrijft.

16 september 2020 om 18:55

Sex doen we toch ook overal ter wereld?

16 september 2020 om 18:57

Bij veel Europeanen en ook bij menig beleidsmakers liggen die dingen in het nachtkastje. Real Madrid destijds met Je in en ga zo maar door. Kom op man. We leven in dr 21e eeuw!

16 september 2020 om 19:04

volgens mij zijn er genoeg europe topploegen met een wedkantoor als sponsor gewoon in een "moslimland" geweest. Zonder enkel probleem. Dus ik zie geen enkel probleem.

16 september 2020 om 19:04

volgens mij zijn er genoeg europe topploegen met een wedkantoor als sponsor gewoon in een "moslimland" geweest. Zonder enkel probleem. Dus ik zie geen enkel probleem.

16 september 2020 om 19:31

Fr-manredNou nee hoor. Ik heb er netjes over nagedacht. Wat maakt het in godsnaam uit of je Europa in gaat met je seksspeeltjes sponsor. Wat is je weerstand nou precies? Seks is niks om je voor te schamen. Ik doe het regelmatig en ik zou er prima over willen opscheppen. Jammer dat de rest van de wereld zo preuts is. Ook voor speeltjes hoef je je niet te schamen. Die hele schaamtecultuur is er door eeuwenlang religieus leiderschap ingesleten. En voor wat? God mag het weten. Seks is heerlijk. Net als drank. Maar ik schaam me eerder als ik elke dag 3 flessen wijn opdrink dan als ik elke dag drie keer seks heb. Nu NOG niet seksueel open minded zijn geeft je eerder een preuts imago. Kijk naar de knvb haha

16 september 2020 om 19:52

feye88, hahahaha echt jonge, wat een figuur ben jij. Je zit te klooien hoop ik, maar je weet het nooit hier met al die Zermatts.

16 september 2020 om 20:01

@fr-manred
Door voetballers, zoals Virgil van Dijk en Wijnaldum, is er een statement gemaakt tegen racisme maar hun hoofdsponsor heeft zich ook schuldig gemaakt aan racisme. Daar hoor je niemand over maar nu gaan wij ons in Nederland ons druk maken over een sponsor die handelt in seksspeeltjes. Seks is er al vanaf de begin tijd van de mensen, seks is natuurlijk. Kinderen en jongeren in deze tijd weten dankzij internet al meer op 10/11/12-jarige leeftijd dan mijn generatie toen. Dit noem ik zo hypocriet. Dan ook geen bier- en andere alcohol reclame, geen banken met beleggingen in wapens e.d., ook geen Nike met hun producten die gemaakt worden door kinderen, enz. Als je dan goed gaat kijken kan geen 1 hoofdsponsor meer behalve een goed doel zoals Unicef bijv.

16 september 2020 om 20:04

Helemaal met je eens. Vind dit ook belachelijk en goed dat ze dit tegenhouden. Mensen hebben totaal geen verantwoordelijkheids gevoel, met name richting kinderen in dit geval. Zeer schaamteloos ook. En roepen die Emmen mensen, oh ja we laten een hen die hoofdsponsor wil worden niet vallen. Haha wat een schijnheil, man zeg dan gewoon ja we laten die grote som geld niet vallen. -_-

16 september 2020 om 20:16

Let jij altijd op wat een Europese tegenstander op het shirt heeft staan? En ga je een afkorting als EDC dan ook gelijk googelen wat het betekend?

16 september 2020 om 20:17

Geen zorgen maatje. Ik klooi echt niet. Ik meen elk woord wat ik zei. Hoe minder seks als een schaamte ding gezien wordt, hoe eerder soa's en tienerzwangerschappen de wereld uit gaan. Open communicatie is essentieel. Daarom moet dit prima kunnen.

16 september 2020 om 20:37

@fr-manred: wat zijn nu je concrete argumenten tegen deze sponsor? Moeten wij ons druk gaan maken over het imago van Emmen in een moslimland? Omdat andere mensen bekrompen zijn, zouden Emmen en dit bedrijf niet met elkaar in zee kunnen gaan? Wie doen ze er in he-mels-naam kwaad mee?

16 september 2020 om 20:41

Sociofan1. Je ontneemt mensen de kans om verantwoordelijkheid te nemen door te censureren. Door te doen alsof het er niet is, help je niet om verantwoordelijkheid te kunnen nemen.

16 september 2020 om 20:46

@tegengif, de KNVB ziet in dat dit soort bedrijven nou eenmaal verschillend worden opgepakt door de multiculturele wereldmaatschappij, wil geen risico nemen en handelt op deze manier. Zelf spelen ze misschien ook wel met de speeltjes van EDC, maar daar gaat het dus niet om. Het klinkt allemaal overdreven, maar op zo’n grote schaal gaat het niet meer om een mening van de doornsee Nederlander. Dit is mn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Dit vind ik jammer. Als ze betalen maakt het toch niet uit wat ze doen? Het gaat maar om een naam op een shirt. Verder is sex niks geks. Dus snap het probleem hier niet.

16 september 2020 om 18:09

Nou ja als het bedrijf wapens levert aan midden oosten snap ik het nog. Maar ik heb nog nooit iemand vermoord zien worden door een tril ei

16 september 2020 om 18:39

Haha je maakte me nieuwsgierig. Dus even op google "death by sextoy" ingevoerd. Een keer raden welk bedrijf er bovenaan de resultaten stond? verder toch veel bizarre verhalen. Ik vind dat het moet kunnen in deze tijd, vind zo gauw maar een ander bedrijf dat een half miljoen wil betalen.

16 september 2020 om 18:39

Ik kan me anders voorstellen dat het niet goed is voor je hart als je zo'n ding 24 uur in hebt.

Wat een pure onzin zeg. Alsof deze sponsor op het shirt iemand kwaad doet.. een aantal mensen die er in contact mee komen zullen misschien zelfs veel gelukkiger worden haha.

16 september 2020 om 18:01

Alle Emmen fans krijgen korting op leuke speeltjes.

16 september 2020 om 18:08

Ligt Zeist tegenwoordig in de bible belt? Uit het jaar 0 komen die gasten

16 september 2020 om 18:49

Het jaar 0 heeft in de kalender nooit bestaan. Die hebben we gewoon overgeslagen. On: ik vraag me af of de club en het bedrijf dit niet via de rechter kunnen aanvechten. Het is te gek voor woorden, dat dit niet kan maar alcohol en gok sites wel kunnen. Die twee dingen maken meer kapot dan speelgoed voor volwassenen.

Wat een raar iets? Bij Utrecht hadden ze deze sponsor ook op de reclameborden.. Hoofdsponsor of ander soort sponsor, maakt toch niet uit? Laat Emmen lekker deze sponsor houden, het is in deze tijd al zo moeilijk om geld te verdienen voor zulke clubs

Ik snap het opzich wel, de seksindustrie en het profvoetbal wil je als overkoepelende organisatie gescheiden houden, net als alcoholhoudende drankjes en ook Red Bull, maar geld is toch ook geld, zeker in deze tijden

16 september 2020 om 17:54

Mensen vergeten allemaal dat wij door sex zijn gemaakt.

16 september 2020 om 17:58

Nee hoor ik ben in een lab door aliens gecreëerd.

16 september 2020 om 18:46

Ik woon in een straal van 30 km van Emmen WEG maar mij hebt ze uut de klei getrokk'n.

16 september 2020 om 17:57

Maar met gokbedrijven in zee gaan is geen probleem KNVB? Lachwekkend dit.

16 september 2020 om 18:01

Ik vind "de seksindustrie" toch wat anders dan "seksspeeltjes". Bij seksindustrie denk ik aan porno en prostitutie, niet aan seksspeeltjes.

16 september 2020 om 20:18

Dat zou helemaal wat zijn. Schat, we hebben verlenging. Wordt een half uurtje later.

16 september 2020 om 18:02

Ik snap t niet; Grolsch Veste mag wel? Andere reclame uitingen van bier in stadions, Heineken bijvoorbeeld, mag ook? Evenals gokbedrijven? Betutteling vd knvb...

16 september 2020 om 18:03

Ik vind seksspeeltjes wel iets anders dan 'de seksindustrie' waar ik al snel aan porno en prostituees denk. Maar Industrieen zoals gokken (toto en holland casino) en drugs (alcohol: heijneken, amsterl, bavaria) is wel oke?

16 september 2020 om 18:12

Heineken is al jaren partner van de knvb. Het was nog niet zo lang geleden de “jupiler league”. De maatschappelijke schade van alcohol lijkt me evident groter dan die van een voorbinddildo of een fleshlight. Een beetje vreemd dat de knvb op deze wijze kan bepalen wat zij “goede zeden” vinden.

16 september 2020 om 18:17

Leg eens uit wat je hieraan snapt. Wat heeft een webshop met seksspeeltjes (waar de helft van nederland gebruik van maakt, zou je eens moeten proberen Rowano) nou met dubieuze dingen als prostitutie, porno etc. te maken? Niks toch? Wat een preuts gedoe wat mij bereft. Scheer speeltjes lekker over een kam met uitbuiting van vrouwen Enzo. Seksindustrie. Ben Echt heel benieuwd naar je uitleg. Blijkbaar is meer dan 30 procent in de poll het met je eens, maar je bent de enige in de comments die deze mening lijkt te hebben. Hoor graag hoe jullie hier bij komen....

Och. Seks is bah en foei. Maar Holland Casino heeft zelfs een tijdje als competitie sponsor wel gemogen?

16 september 2020 om 18:27

Spijker op de kop. Casino's en kansspelen zijn veel schadelijker voor de maatschappij dan seksspeeltjes. Ik ken genoeg mensen die daar een vermogen aan hebben verloren.

In strijd met de goede zeden? Volgens mij zijn seksspeeltjes de normaalste zaak van de wereld.

Jeetje, de knvb wordt met de dag triester. Het is niet zo dat Emmen met een afbeelding van een naakte vrouw op het shirt gaat lopen...

16 september 2020 om 17:54

Als ze dat gaan doen koop ik een seizoenskaart van Emmen.

16 september 2020 om 18:02

Ik zou in dat geval het shirt kopen, zowel uit als thuis

Wat kinderachtig. Zolang het een verwijzing is d.m.v. tekst en geen dildo op het shirt kan je hier toch niet op tegen zijn.

In strijd met de goede zeden, wat een preuts geneuzel zeg. Er is niets fout aan het genieten van seks en daar artikelen voor aanschaffen. Tabak- en sigarettenmerken of alcohol vind ik veel erger, daarvan is het terecht. EasyToys doet letterlijk niets in die trant, zelfs goksites vind ik erger. Treurig, en dat in zo’n progressief land.

Belachelijk. Als ik Emmen was zou ik doos dildo's naar de KNVB sturen met een brief erbij. De tekst: Steek deze maar in jullie reet. See you in court. Met vriendelijke zweepslag FC Memmen

Laat de knvb dan zelf Emmen tegoed komen voor 500.000. Belachelijk dit. Wie of wat maakt het uit dat easy toys sponsor word. Echt belachelijk. Stelletje conservatieven daar

Wat een drama daarbij de knvb, laat lekker gaan joh. 'In strijd met goede zeden', er zijn talloze sponsoren die ook in strijd zijn met de goede zeden maar dat mag allemaal...

Wat een preuts gedoe zeg van de KNVB. Het is al een organisatie met een erg stoffig imago, maar dit slaat alles. Clubs bij de vleet die met schimmige goksites rondlopen, maar een paar onschuldige rubberen speeltjes gaat te ver. Lachwekkend dit.

De verdere verpreutsing van Nederland.... Jemig, waar gaat het over? Alsof er een dildo of wat dan ook op het shirt te zien zou zijn....

WK spelen in een land vol slavenarbeid is zeker wel in lijn met de goede zeden.. lekker hypocriet dit weer

Blue Band kan de Knvb mooi sponsoren, die hebben heel wat boter op het hoofd.

De KNVB laat zich echt kennen zeg..

Wat een triest en bekrompen besluit. Emmen zou toch niet met een afgebeelde dildo of buttplug op het shirt gaan spelen? Moet gewoon kunnen dit.

16 september 2020 om 17:55

Stelletje conservatieve onnozele amateurs bij de knvb.

16 september 2020 om 18:06

@proevo Nee, de spelers worden verwacht met een buttplug te gaan spelen. In dat geval wordt het wel ietwat anders Echt wat een trieste bedoening daar bij de Knvb... Het gaat om tekst op een shirt Ëasy Toys".

16 september 2020 om 19:39

Ach, beetje tijgerbalsem erop en ze gaan als de brandweer!

Dus... clubs als fc groningen mogen easy toys wel met een groot logo in het stadion hebben als sponsor en fc emmen niet eens klein op een shirt...

Huh? Easy Toys hangt toch ook bij Groningen of zo op de deur in een hoek van het stadion? Sowieso, wat een onzin en betutteling dit..

Als dit nog even zo doorgaat, hebben ze al genoeg publiciteit ontvangen om de commerciële doelstellingen te halen daar in Veendam. En dan kan er vast wel een kleine vergoeding naar Emmen.. vanavond maar eens een kijkje nemen op de website... van Emmen dan he.

Zelf een shirtsponsor hebt die ballen laat maken in 3e wereld landen onder barre omstandigheden. Maar nu selectief de heilige uit hangen als t ze uit komt.

Dit moeten de leden van de knvb niet accepteren!!! Dit is niet in het belang van de leden. Alsof burgking een betere sponsor is dan easy toys......

dit is echt zo:n onzin Artikel 3 hoezo is dit in strijd met de openbare orde of de goede zeden of met de Nederlandse Reclame Code? ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn die bij de Knvb werken en wel eens porno kijken. en grote kans dat hun vrouwen en dochters ook gewoon seksspeeltjes in huis hebben. dus het is behoorlijk hypocriet en bekrompen ze promoten gewoon iets dat Legaal is in Nederland. als de sponsor de Pedo Club Martijn zou zijn dan geef ik je helemaal gelijk want dat gaat tegen de openbare orde in is in slechte smaak en ze promoten iets illegaals. maar seksspeeltjes zijn gewoon legaal en genoeg mensen hebben het in huis. ik kan me alleen voorstellen dat ze het raar vinden voor de kinderen in het stadion maar er staat geen dildo op het shirt maar gewoon een naam. en kinderen van 0 tot 9 gaan dat echt niet opzoeken op hun telefoon.

Hier zie je maar eens wat een dinosauriers er bij de Knvb zitten. Seksspeeltjes zijn toch niet in strijd met de goede zede? Het is niet dat er prostituees worden aangeprezen op het shirt van Emmen. Verder zijn sponsors zoals Bavaria,. Heijneken en Amstel (waar ze zelfs de beker naar vernoemd hebben) wel oke. Ook al is alcohol een van de meest gevaarlijke artikelen die je kunt kopen in Nederland. Ook Holland Casino of Toto (lekker gokken) is geen probleem. Ook wordt het Nederlands elftal zonder enig pardon naar Qatar gestuurd (slavernij). Hypocrietjes daar, maar goed, zijn niets anders gewend van de Knvb. Als De harde kern van Emmen ludiek is, leggen ze elke wedstrijd een gigantisch spandoek in het stadion met de tekst : 'easy Toys'.

Belachelijk! Er word wel op de reclameborden reclames van een striptent( Senza) getoond en dit mag ineens niet.. sneu!

Kansloze actie van de Knvb. Ik zie hier echt niks mis mee, wat je niet zou kunnen oplossen. Kindershirts maak je gewoon zonder sponsor. Easytoys zou er toch al niet opkomen, maar EDC zou er staan, wat dus ook geen probleem is. Gokken met toto mag schijnbaar wel. We mochten zelfs de hele competitie laten sponsoren door een casino. Ook werkt de Knvb samen met fifa spellen, waarbij kinderen tot gokken wordt aangezet met Fifa Ultimate team. Dan staat de Knvb wel te juichen en hun hand op te houden om geld af te troggelen via dubieuze praktijken, die ook in strijdt zijn met de goede zeden.

Stelletje moraalridder bij de knvb. Ging het om sponsor voor knvb zelf dan was het geen probleem geweest.

Als Emmen dadelijk met deze sponsor spelen geven ze het penetreren van de defensie wel een nieuwe dimensie...

Als er op tv reclame voor gemaakt mag worden, waarom dan niet op een shirt?

16 september 2020 om 18:15

Wou net zeggen ja, op TV komt het zo ontzettend vaak voorbij dat je er ondertussen al gewend aan bent.... ''dit programma word mede-mogelijk gemaakt door Easytoys. Better toys, greater joys.''

Wauw, toppunt van bekrompen en preuts. Belachelijk in anno 2020.

In strijd met goede zeden? Wat is dit nu voor preuts achterlijk gezeik?

Wel actief betrokken willen zijn met LHBQT-gemeenschap, maar seksspeeltjes, ho, stop dat is tegen goede zeden? Maar ondertussen zelf wel gesponsord worden door een biermerk en gokbedrijf, want dat zijn natuurlijk wel weer goed voor de medemens

Hoe bekrompen kan je zijn als organisatie. Bij Groningen mogen er wel de recalmeborden aanwezig zijn, andere erotische bedrijven worden aangeprezen op reclame borden, maar zoiets simpels als "easy Toys" mag niet omdat het een goede zeden regel overtreft? Er staat geen naakte vrouw op het shirt, of een speeltje, het is tekst. Wat een bekrompenheid dit zeg. Maar wel lekker naar Quatar voor het WK. Hoe bedoel je je negeert slavernij? En shirtjes lekker laten maken door kinderen in arme landen, dat is natuurlijk ook prima. Tering, ik krijg steeds meer aversie richting de Knvb (en voor dat iemand hier over valt, nee dat heeft niets te maken met de afloop van het Corona seizoen).

Echt belachelijk! Ze zullen niet met een dildo in de vorm van een grote aubergine op het shirt gaan spelen lijkt me. Het is is gewoon nette reclame voor een legaal, goedlopend Nederlands bedrijf. En je zelf wel door een gokbedrijf laten sponsoren, iets waar mensen verslaafd aan kunnen raken (als je dan dan toch zout op slakken wil leggen).

Het is toch bizar dat je je wel mag laten sponseren door drugs verkopers (alcohol), en wel door toto (dat gokverslaving in de hand werkt) maar niet door een bedrijf dat sexspeeltjes verkoopt. Rare actie van moraalridders van de knvb die kennelijk preuts zijn ook.

Nee joh, met dingen die niet geschikt zijn voor kinderen en verslavend kunnen werken (alcohol, gokken) heeft men geen problemen, maar met seksspeeltjes wel? Wat een bekrompen, maar vooral hypocriete denkwijze van de Knvb.

Goede beslissing. Het verantwoordelijksgevoel is bij velen helemaal verdwenen lijkt het wel. Alcohol en roken is ook zoiets, men vibd het maar allemaal normaal terwijl het vele slachtoffers maakt elk jaar. Deze sponsor is dan natuurlijk daarin anders maar men heeft wel een verantwoordelijkheid richting kinderen met name in dit geval. Het fatsoenlijke begint echt helemaal te verdwijnen in de maatschappij. Straks gaan we het nog normaal vinden als koppeltjes, of mensen met dieren open en bloot op straat gaan zitten vrijen. Hey ja het is toch maar seks. Pff wat een denkwijze, zo verrot geworden afgelopen jaren. Fatsoen en schaamte is totaal verdwenen voor bepaalde zaken. Nee dit is een prima beslissing. De immoraliteit is helemaal op z'n kop. Wel dienen ze daar 1 lijn te trekken want andere zaken zoals gokken zouden ze ook niet makkelijk moeten toelaten.

16 september 2020 om 18:50

Hahahahahahahaha, ik dacht eerst nog “wat een grappige cynische opmerking”. Hoe verder ik las, hoe triester ik het vond. Ook je overdrijving slaat nergens op. Easytoys is een prima Nederlands bedrijf. Jij wil weer terug zo te zien naar de kerk met lange rokken waar zondag niets mag, maar achter de deur alles gebeurde wat God verbood. We leven in de 21e eeuw. Dit zijn speeltjes, dit is geen prostitutie. Ik vind je nogal een enge gedachtegang hebben.

16 september 2020 om 18:59

Lekker contrast schets je om daarna zogenaamd een punt te maken. Je bent zeker ook zo'n iemand die roept hey het is 2020 hoor (dat deed je ook, toevallig), kom nou. Jajaa, de wereld zit vol moorden, oorlogen, geweld, fraudeurs en pedo's. 2020 ja. Doe lekker wat je wil maar me punt is duidelijk, de schaamteloosheid in de maatschappij is totaal verdwenen. Je vind dus wel prima zeker, als kinderen naar dit zit te kijken en het daarna even gaan opzoeken want zo kan het gaan, uit interesse wellicht. Waar is je verantwoordelijkheids gevoel vraag ik me dan af? Of heb je die niet? Je vind het straks ook vast normaal als een prostitutie bedrijf clubs gaat sponsoren. Agh kinderen? Whatever. Je vind het vast ook normaal dat ouderen en jongeren zich volzuipen en volroken met gif maar hey dan keihard ontkennen dat het meevalt terwijl cijfers dik laten zien hoe erg het is en hoeveel mensen er aan dood gaan. Nogmaals de immoraliteit in de maatschappij is helemaal op z'n kop, dat laat je wel goed merken ja.

16 september 2020 om 19:04

Jij bent echt triest zeg, van seksspeeltjes naar prostitutie.... er is helemaal niets mis met seksspeeltjes. Je begint daarnaast over drugs (is niet legaal dus wederom een krankzinnige vergelijking). En wat is er mis mee als kinderen vragen wat het is? Mag seks niet dan? In de biblebelt waar niets mag, zijn de meeste tienerouders en incest. Erover praten werkt beter. Maar veel plezier zondag in de kerk, pfffff..

16 september 2020 om 19:16

Je bent zelf triest. Je argumentatie is zo krom als wat door steeds een negatief vb. aan te halen en dan je punt te maken alsof je dan een punt hebt. Waar praat ik over niet legale drugs? Alcohol en sigaretten zijn dat niet he of wist je dat niet. Daarbij jij kwam met prostitutie. Maar dat wordt toch ook als normaal gezien tegenwoordig en legaal. Ze doen toch niks verkeerds, dan zouden ze oke vinden zeker als zij ook clubs gaan sponsoren of dan opeens niet. Maar goed je hebt me punt helemaal niet begrepen, ziet het zoals je wil, praat over leven in de 21e eeuw, alsof deze tijdperk een o zo geweldige vredevolle tijdperk is, man open je ogen toch joh. Ik zeg zeker nergens ook dat seks niet mag, daar gaat het niet om, het is onderdeel van de mens. Maar het gaat om fatsoen en verantwoordelijkheid, en dit geval met name richting kinderen. Maar je vind het vast prima dat schaamteloosheid helemaal kapot is in de maatschappij. Je vind het vast ook top dat kinderen van 12 a 13, jongeren er op los vrijen, en als ze dan ook nog eens zulke speeltjes kunnen kopen, agh waarom niet. Bah! Jouw o zo 21e eeuw visie is pas eng. Veel plezier met je schaamteloosheid.

16 september 2020 om 19:30

Schaamte is ook geen gezonde emotie. Daar gaat het al fout bij je. En denk je dat door reclame van seksspeeltjes kinderen sneller seks gaan hebben met elkaar? Wat ik al eerder zei, in de biblebelt gebeuren juist dit soort dingen “omdat het niet mag”. Erover praten met je kinderen is juist goed, maar veel plezier met je schaamte en alles willen ontkennen.

16 september 2020 om 19:39

@sociofan1 Ik snap je punt, maar ook jij trekt het ver naar het andere uiterste. Niemand heeft het hier over de schamteloosheid die jij beweerd, want wat jij opnoemt durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat iedereen hier daar tegen is. Jij beweert dat het niet zo is, en dat stuit dan tegen mijn borst. Je weet ook dat met deze sponser "edc" op het shirt zou komen te staan toch? Nee, dacht ik al. Noem mij 1 kind die dat zou gaan opzoeken? Daarnaast zegt 4ever4ajax nergens dat hij het goedkeurt dat mesnen zich volroken met gif, dat is jouw aannaname, waar de rest van je betoog dus nergens meer op slaat. Om mijn punt te maken, hij zegt dat het juist geen prostitutie is (en er dus tegen is), en jij beweert dat hij dat ook zou goedkeuren. Als je nou echt de moraal ridder wil uithangen, reageer dan inhoudelijk op wat hij zegt, en maakt je punt niet op wat hij niet zegt.

16 september 2020 om 19:41

Daar ga je weer, negatief voorbeeld met de bijbel en dat het daar gebeurd om je punt te maken. Man je denkwijze is zo krom. Als het gebeurd dan is de mens die dat doet fout, daar heeft de bijbel niks mee te maken. Ik kan ook makkelijk jouw werkwijze nemen en dan zeggen ja de Nlse maatschappij deugt niet want ja kijk wat het allemaal doet, moorden, geweld, overvallers, fraudeurs, zedendelicten etc. tsja kijk hoe fout het is. Nou lekker makkelijk. Of neem atheisten, die in niets geloven, heb je genoeg mensen onder die verkeerde dingen doen, tjsa zie je wel die leefwijze deugt totaal niet. Agh. En dan zeg je, dat kinderen niet sneller seks zullen hebben? Man ben je echt zo onwetend? Hoe denk je dat kinderen van 12 a 13 tegenwoordig er volop vrijen alsof het een feestmaal is, sneller aan de drugs en drank zitten dan normaal? Worden volop gebrainwashed door films, muziek industrie met al die clips dat erg seksueel is en men stoer is als men drinkt en rookt en vrouwen najaagt. Kijk even verder dan je neus lang is man, maar ja je zal vast een tunnelvisie hebben betreft deze zaken. Dus nogmaals, seks is onderdeel van maar bij bepaalde zaken moet men wel die verantwoordelijkheids gevoel behouden en kunnen we niet alles zomaar toelaten. Fijne avond!

16 september 2020 om 20:50

Jij hebt echt een helemaal vertekend wereldbeeld. Wat is het verschil nu helemaal met 50 jaar geleden? De periode die ons land het meest heeft ontwikkeld is de periode waarin er opener werd gedaan over seks en drugs dan in het heden. En ja, 12 en 13-jarigen zullen best seks kunnen hebben, niets mis mee om op die leeftijd de lichamelijke ontwikkeling te volgen. Zodra het bij leeftijdsgenoten blijft. Ik was zelf 14, jaren geleden, maar ik heb er niets van geleden, behalve dat ik er al vroeg achter kwam hoe fijn seks kan zijn. En dat terwijl er toen zo spastisch werd gedaan op mijn middelbare school. Had ik daar naar moeten luisteren, dan had ik dat nooit zo vroeg ondervonden en toch wat gemist in die jaren. In mijn ogen begint de seksuele ontwikkeling tegelijk met de lichamelijke ontwikkeling. Dat wil niet zeggen dat iedereen er meteen aan toe is, maar er is niet mis mee dat sommigen dat eerder zijn dan anderen.

16 september 2020 om 22:57

@Sociofan Toch een paar oprechte vragen hoor. Hoe vaak heb jij een shirtsponsor gezien en ben je gaan uitzoeken wat voor bedrijf dat is? Wat vind je van de Grolsch Veste, de Jupiler League, TOTO die van alles sponsort, Gazprom als hoofdsponsor van de CL? Grootste vraag Bwin als sponsor van jouw club, tenminste neem aan dat je voor Real bent.

17 september 2020 om 10:15

Als er met EDC of iets dergelijks op de borst wordt gespeeld zal geen kind hier ook maar iets bij denken, oke met easytoys al iets meer, maar als men zoals jij zegt met verantwoordelijkheid richting kinderen rekening moet worden gehouden, misschien moet je dan kinderen die dit niet zouden mogen zien, in de gaten houden tijdens hun surf gedrag op internet. kids van 12 of 13 weten echt wel wat seksspeeltjes zijn en die zijn daar oud genoeg voor. als een kind van 8 dit op gaat zoeken dan zou de ouder daar op aangesproken moeten worden want die had in eerste instantie gewoon beter op zijn kind moeten passen. en niet de schuld bij de sponsor van een voetbalclub leggen. maar ja ouders willen graag uitslapen op zondag en dan is het maar wat lekker dat het kroost zichzelf bezig kan houden met internet op de tablet.

Het is een legaal bedrijf dat legale producten verkoopt en betalen netjes hun belasting, ik zou als ik Emmen was naar de rechter stappen.

Nah, kunnen ze niet gewoon een koosjere sponsor als Qatar Airways nemen ofzo. Of een grote oliemaatschapij. De 19e eeuw belde, ze willen hun normenen waarden terug.

Maar een schijtbedrijf als Keukenkampioen, waar ze keukens verkopen door mensen voor het blok te zetten (als u nu direct koopt, dan krijgt u de keuken voor 4000 euro, maar anders is ie 8000 euro, om maar wat te noemen), is dan wel toegestaan. Dan liever een eerlijk bedrijf als Easy Toys, wat als belangrijkste bedrijfsactiviteiten heeft om producten te verkopen die mensen blij maken.

Volgensmij heeft de KNVB dan liggen slapen bij FC Groningen... Daar prijkt toch echt het logo van EasyToys in het stadion op dat rolluik rechts achterin, veelal in beeld....

17 september 2020 om 10:17

heb hem bij fc utrecht ook oo de reclameboarding langs zien komen

Sponsering van goksites en loterijen mag wel🤣🤣🤣 dubbele moraal bij KNVB...en nogal achterhaalt. Lijkt wel of ik Seger hoor praten. Is gewoon een legitiem bedrijf en clubs hebben het al zwaar...knvb moet zich lekker eigen gang van zaken tegen licht houden.

Maar als we naar Qatar en Rusland moeten staat de knvb vooraan te geilen in de hoop op centjes... 500k is een inmens bedrag voor ons.. En wat is er zo erg aan... seks... en speelgoed .. hallo 2020!?!

De knvb hoeft echt niet bang te zijn want de grootste lul blijven ze echt wel!

Maar goed.... zwarte Piet, homo's enz... alles is tegenwoordig discriminatie en weet ik veel... kwestie van goed zoeken in de woorden... dan lukt dat met zoiets ook wel

Sex... bah dat doet toch niemand... owh wacht... dat doet iedereen... Maar praten doen we er niet over.. wat een belachelijk gedoe.sex is net zo normaal als in en uitademen... maar toch vinden we het compleet anders....

De KNVB.......een organisatie met middeleeuwse gedachten. Man man zeg, waarschijnlijk hebben er genoeg mensen thuis iets van, maar nee hoor het mag niet. Zo hypocriet als de kerk.

Dus sponsoren uit de alcoholindustrie is geen probleem (paar jaar terug was een hele competitie er door gesponsord). Maar seks (speeltjes) gaat dan weer te ver. Bijzondere standaard.

En nu schrijven de voetbalsites er over in Nederland, en heeft Easytoys toch zijn reclame. Dankzij de knvb, gratis 😀

Wat een achterlijk achterhaald gedoe zeg. Het is geen prostitutie, het zijn speeltjes! De KNVB laat hier wederom zien wat een bizar slechte organisatie het is. Krankzinnig besluit.

Zo preuts dit! Come on, dit is niet EO Jongerendag 1989, maar de Eredivisie anno 2020!

zolang ze alleen de naam op het shirt zetten, zie ik geen issues. Kijk een afbeelding van een sexspeeltje met de naam is natuurlijk wat anders, maar daar ging het volgens mij niet om. Ik belachelijk. Ik hoop dat emmen de knvb voor de rechter sleept.

Hoe kan het dat Groningen EDC dan wel als sponsor mag hebben? Of is die situatie zo wezenlijk anders..

Ik vind het persoonlijk van weinig beschaving en fatsoen getuigen om als club met een dergelijke shirtsponsor in zee te willen gaan.. FC Emmen zou er beter aan doen het verwerpelijke kunstgras in te ruilen voor echt gras. Kortom: Ik kan me helemaal vinden in de opstelling van de Knvb.

16 september 2020 om 19:39

Dus mensen die seksspeeltjes gebruiken zijn onbeschaafd en onfatsoenlijk?
En dus ze verkopen is onbeschaafd en onfatsoenlijk? Of kan je het woord seks niet aan?

16 september 2020 om 19:49

Nee lekker gokken promoten is wel fatsoenlijk? Of een WK in Qatar steunen, terwijl je weet dat er hele slechte arbeidsomstandigheden zijn daar.

16 september 2020 om 19:49

@palko En wat nou als ze dat laaste kunnen doen met behulp van deze sponser? Wat boeit het als een club "edc" op hun shirt hebben staan? En alle helemaal, hoezo is iemand onbeschaafd, of onfatsoenlijk als hij/zij een seks speeltje heeft? Ben erg benieuwd naar je uitleg.

16 september 2020 om 19:56

Je hebt helemaal gelijk!we willen absoluut geen half miljoen per jaar hebbenen aangezien we dat toch niet willen gaan we het kunstgras eruit spitten...denk ff na dude!we zijn Emmen he...geen Ajax, Psv, AZ of Feyenoord waar het geld binnenkomt.we zijn juist die 500k nodig om uiteindelijk aan het gewone gras te kunnen!

Wat een onzin zeg, ik mag dus wel me kapot gokken en dood drinken? Prima die seksspeeltjes, als of dat meer schadelijk is dan kinderen van vroegs af aan laten kennis maken met gok en drank verslavingen. Dit zijn van die neppe sociale dingen, word ik moe van man.ik begrijp het ook niet, seksspeeltjes zijn toch geen foute dingen, wat extra geil gedoe in de slaapkamer heeft niemand iets gekost, andere middelen zijn veel erger.

Wat een onzin. KNVB maakt zichzelf belachelijk.

Hypocriet zeg van de knvb. Wel meedoen met een WK in Qatar, de tunues laten maken in Azië onder niet al te beste omstandigheden. FC Emmen kan hier makelijk een rechtzaak om aanspannen.

Volgens mij zorgt diezelfde artikel 3 er juist voor dat Emmen een rechtszaak gaat winnen.

Knvb zet zichzelf weer lekker neer. Losstaand van het preutse gedrag is misschien wel het ergste het inconsequente handelen: wel (veel prominentere) associaties met bier en gokken en dan lustopwekkende speeltjes verbieden......pfff sjongejonge.

Vind t met twee maten meten, wel alcohol en gok reclames hebben die zelfs de naam van toernooien dragen, vervolgens sex niet accepteren.
Maar, ik vind t niet ok dat dit soort sites op shirts staan die door kinderen worden gedragen.

Lastig voor Emmen dit te accepteren, wat logisch is

Wie is de KNVB om te bepalen met welke clubs sponsors in zee gaan? Het is dankzij onze overheid lastig voor veel clubs. Dankzij mogelijke sponsorgelden hoeven ze ook geen beroep te doen uit gemeenschapsgelden.

Knvb duld geen concurrentie...
Die naaien clubs keer op keer...
Toch eens mailen met ze of bij hun de dildo's en fleshlights goedkoper zijn dan bij edc...

De poll valt me nog negatief uit. Had niet verwacht dat er mensen zouden zijn die het eens zijn met deze beslissing van de KNVB.

Man man man, hoe zet je jezelf te kijk als bond? Zo dus, wat een kansloos en volslagen kinderachtig besluit zeg. Dat 'zogenaamd' verantwoordelijke belid gat helemaal nergens over. Ik zou als ik Emmen was echt vol de aanval zoeken richting de Knvb, op ludieke manieren en via social media. Laat ze daar maar lekker in hun hemd staan. Echt een brevet van onvermogen van de desbetreffende besluitnemers.

De Knvb maakt zich weer eens belachelijk, straks gaan ze ook nog vertellen dat ze de boer als bondscoach willen................oh wacht

Volledig eens met de Knvb. Clubs verkopen nou eenmaal ook shirts aan jonge supporters. En kinderen die reclame maken voor seksspeeltjes, is er echt iemand die dat een goed idee vindt?

Ongelooflijk. De betutteling in dit land neemt steeds triester vormen aan. Verbied dan ook gelijk de helft van de reclame op tv. Te triest gewoon.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren