Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag broedt op opmerkelijke positie voor miljoenenaankoop

Laatste update:

Ajax haalde deze zomer Mohammed Kudus naar de Eredivisie. De Amsterdammers betaalden negen miljoen euro aan het Deense FC Nordsjaelland, waar de Ghanees als middenvelder annex aanvaller fungeerde. Erik ten Hag is erg blij met de komst van Kudus en ziet in de miljoenenaankoop zelfs een mogelijke linkervleugelverdediger voor Ajax.

Nicolás Tagliafico is de eerste keus bij Ajax, maar de linksback aast op een transfer. Het Parool analyseert dat Lisandro Martínez de eerste vervanger zou zijn van Tagliafico. De 23-jarige Argentijn is nu echter nodig in het centrum van de verdediging op de plek van Daley Blind, die tijdens de oefenwedstrijd tegen Hertha BSC (1-0) naar de grond ging omdat zijn defibrillator afging.

Ajax-aanwinst Kudus straalt: 'Ik kan niet wachten op meer'

Ten Hag kan opteren voor de zeventienjarige Devyne Rensch, terwijl Sergiño Dest eveneens als linksback kan spelen. De oefenmeester broedt echter op nog een ander idee, namelijk Kudus omturnen tot linksback. "De backs zijn tegenwoordig spelverdelers, die rol zou Kudus aankunnen", stelt Ten Hag tegenover Het Parool.

De coach van Ajax was na het duel met Hertha BSC al lovend over de kwaliteiten van de aankoop. “Ik heb hetzelfde gezien als jullie. Het was, denk ik, een uitstekend optreden van Kudus. Hij moet nog zoeken en uitvinden hoe hij zich moet positioneren. Maar als hij verder wordt geïntegreerd in onze speelwijze, dan groeit hij naar een nóg hoger niveau."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond hem juist heel sterk op het middenveld. Zie in hem de ideale 8 en ik denk dat hij op 6 ook niet misstaat

2 september 2020 om 12:53

Er zit een verschil in dat een 6 meer verdedigend ingesteld is en de 8 meer aanvallend kan denken. Frenkie de Jong had naast Schone meer vrijheid en vorig jaar had Van de Beek dat naast Martinez. Dit jaar lijkt Gravenberch een meer aanvallende rol te krijgen naast de 6 alvarez. Dat wordt bedoeld met een 6 en 8, ondanks dat ze naast elkaar spelen.

2 september 2020 om 12:55

6 is meer het slot op de deur die balans moet bewaken en vaak iets defensiever is, het nummer van een CVM (martinez afgelopen jaar, Alvarez deze voorbereiding, De Jong jaar ervoor) terwijl de 8 meer b2b is normaal. Aanvallend meer betrokken dan je 6 normaal en vaak een speler die veel meters maakt (afgelopen jaar Vd Beek vaak, in begin Alvarez en erna Gravenberch die dat deze voorbereiding ook speelde. In jaar ervoor vaker vd Beek wanneer Ziyech op 10 speelde en Schone/de Jong afwisselend)

2 september 2020 om 13:11

Een 6 is ook meer iemand die, idealiter, een goede passing heeft en het spel kan dirigeren. Miss dat Schone en de Jong daardoor als dubbele 6 beschouwd kunnen worden omdat zij beiden vooral sterk zijn in de passing en niet zo zeer B2B zijn. Een ideale 6 is een maestro die verdedigend vooral slim is met een 8 die het vooral moet hebben van fysiek/uithoudingsvermogen/techniek.

2 september 2020 om 14:09

@psvgillingham een 6 kan ook juist je breker zijn, een Van Bommel/nigel de Jong, die veel verdedigende taken van de 8/10 overneemt. Nummers slaan vooral op de plaats in het veld, de meest verdedigende middenvelder.

2 september 2020 om 14:36

Er zijn verschillende soorten 6-en. Je hebt het type Makalele/Kante, als stofzuiger voor de verdediging. Je hebt het type Busquets, als verbindingsstuk en balansbewaker. Dan zijn er nog de Pirlo types, die als spelmaker fungeren maar heel laag op het veld en de bal komen ophalen van de CV. Natuurlijk heb je ook combinaties. Frenkie zit denk ik een beetje tussen het Busquets/Pirlo type in. Of misschien is hij weer zijn eigen variant. Matic en Casemiro zijn beide ook weer een beetje anders. Maar wat ze gemeenschappelijk hebben is dat ze laag op het veld staan en meestal ook blijven staan. De 8 sluit daarentegen veel meer aan bij de aanval, en is vaak een box to box speler die alles een beetje goed kan. Pogba, Wijnaldum, Kovacic, Rakitic, etc

2 september 2020 om 13:05

Precies. Deze jongen is de perfecte 8, met dezelfde bal vastheid en dribbels als De Jong. Wellicht iets minder verdedigend georienteerd, maar kan daarnaast wel meer aanvallende impulsen geven. Ik zou die jongen volledig op die positie laten ontplooien. Zou zonde zijn als Kudus nu slachtoffer wordt van zijn eigen veelzijdigheid en ineens linksback komt te staan.

2 september 2020 om 14:36

Als hij de nieuwe LB wordt dan neem ik Ten Hag niet meer serieus. Tuurlijk kan hij daar spelen, maar dat is gewoon een waste of talent. Die hoort gewoon op het middenveld.

2 september 2020 om 14:46

Juist niet. Kijk hoe gevaarlijk Bayern is met voetballende backs Davies en Kimmich. Juist in het moderne voetbal wat Ten Hag nastreeft zijn de back bepalende posities in balbezit. Spelverdelers noemt hij het ook. Op de vleugels ligt de ruimte, buitenspelers zijn er niet op ingesteld om zo vaak achter de back aan te moeten lopen. Er is niks kutter voor de verdedigende partij als de back inneens als middenvelders inschuiven, want dan heeft de aanvallende partij een man meer situatie.

2 september 2020 om 14:53

Of laten we het bekijken voor wat het is. Ten Hag is hard bezig om een CV om te turnen naar middenvelder en nu denkt hij erover om een middenvelder om te turnen naar LB. Beetje onzinnig.....

2 september 2020 om 15:08

Wat hebben Davies en Kimich met Kudus te maken. Hij heeft altijd op het middenveld gespeeld, doet het daar goed en we hebben hem daar nodig. Als we nou Frenkie Donny Ziyech ofzo daar hadden lopen dan mag je hem neerzetten waar je maar wilt, maar in dit geval hebben we hem gewoon nodig op dat middenveld. De belangrijkste posities zijn nog altijd op het middenveld. Die kunnen het spel verdelen. Het is leuk verzonnen door Ten Hag, maar een back kan echt niet het spel verdelen. Ook Davies en Kimmich niet.

2 september 2020 om 15:10

Maar uiteindelijk moet Ten Hag ook werken met de spelers die hij krijgt van overmars. Als overmars een goede verdedigende middenvelder zou halen zou hij die wel opstellen, en het zelfde geld voor een linksback.

2 september 2020 om 18:31

@ ninjakaialvarez begrijp ik ook niet, maar wat betreft mazraoui pakt het prima uit. Zoveel spelers worden in het teambelang ergens anders opgesteld. Het spelletje blijft niet hetzelfde over de jaren...

Het is helemaal geen gek idee, maar ik vind hem voorlopig te goed om niet op het middenveld te gebruiken. Dan zouden we eindelijk een goed voetballende fysieke 6/8 hebben en dan zetten we hem linksback. Als noodoplossing kan het natuurlijk wel.

2 september 2020 om 12:52

Maar zijn dat niet ook allemaal kwaliteiten van een goede back voor Ajax? Zo gek is dit idee niet imo. Ik zou hem persoonlijk op het middenveld houden omdat we daar anders simpelweg snelheid missen, zeker als Alvarez blijft spelen. Maar zijn beste positie heb je Gravenberch al spelen, als 10 zal waarschijnlijk Promes gaan spelen en op RCM dan Alvarez. Als je hem in kan voegen op linksback en hij haalt daar een goed niveau heb je een aanvallend ingestelde back met een goede dribbel, duelkracht, snelheid en rust aan de bal. Dat soort backs zijn ook enorm gewild, ben benieuwd. Absoluut geen must maar kijkende naar gebrek aan opties op linksback, zeker wanneer Blind langer eruit ligt, is dit geen absurd plan.

2 september 2020 om 13:02

Kudus is een middenvelder en moet je daar lekker laten spelen. Wat we nodig hebben is een kopsterke linker centrale verdediger als Nico vertrekt. Momenteel is het gevaarlijk bij hoge ballen voor de eigen goal, terwijl er voor de goal van de tegenstanders geen gevaar is bij een hoge bal. Tadic of Promes zijn geen koppers, terwijl je wel buitenspelers hebt met een meer dan behoorlijke voorzet. Dus als Ten Hag denkt dat Nico vertrekt dan moet er reeds gescout zijn op een dergelijke speler, zeker nu het onzeker is wanneer Blind weer inzetbaar is.

2 september 2020 om 13:14

Deels mee eens, we missen een deel kopkracht maar dat hebben wel altijd gehad. Seizoen van halve finale CL hadden we alleen de Ligt als echte kopper, nu hebben we 2 degelijke koppers met Alvarez en Schuurs die lengte hebben en paar prima koppers als Martinez/tagliafico die wat kleiner zijn maar goede timing hebben. 3 basisspelers van 185cm of langer, dat is bij Ajax 'normaal', Tagliafico is zelfs de kleinste in selectie volgensmij maar scoort toch regelmatig en kopt genoeg ballen weg. Mocht Blind lang eruit liggen is Schuurs-Martinez geen ramp, ook niet bij hoge ballen. Zeker als Alvarez en Gravenberch terug komen, heb je 3 lange spelers in eigen 16 en met Martinez een prima kopper. Offensief koppen hebben we alleen de invallers voor, hoop dan ook niet dat het weer voorzetten pompen gaat worden wanneer Tadic op de flank staat. Al kan dat op Huntelaar en Brobbey nog prima werken.

2 september 2020 om 14:10

Zo geweldig is Schuurs niet koppend en als gezegd missen Martinez en Nico de lengte. Dat Nico af en toe een kopgoal maakt, ligt aan de onthutsend zwakke verdediging in de Nederlandse competitie. Ik ben het met je eens dat Alvarez dat voor een stukje compenseert en dat is broodnodig ook. Voor de rest leun je met name op Onana bij hoge ballen omdat die wel durft uit te komen hierop. Bij een vertrek van Nico moet er een oplossing komen. Dat is wat mij betreft niet Kudus naar de linksback. Blijft over of Rensch doorschuiven, wat ik ook nog niet zou doen of een keuze maken tussen een linker centrale verdediger of een linksback. In dat dat geval zou ik kiezen voor die linker kopsterke centrale verdediger. Dat scheelt zelf achterin en bij eigen corners kan zo iemand voor de nodige goals zorgen.

2 september 2020 om 15:43

@Wolterx zou jij Zyech of vd Beek op linksachter gezet hebben? We hebben eerder toevallig een uitwisseling gehad over Kudus op zes. Als je dan zo graag wil experimenteren probeer dan een zes van 'm te maken. Het gaat er ook niet om of een speler ergens kan spelen, echte goede spelers kunnen namelijk waarschijnlijk op bijna elke positie goed uit de weg. Maar het gaat er toch ook om ze uiteindelijk op hun echte kwaliteiten in te zetten. Daar was een zekere clubicoon volgens mij ook groot voorstander van. Nog los van het feit dat als ik Kudus was ik daar dus echt niet blij van zou worden.

3 september 2020 om 00:24

Nee, ik zou van Ziyech geen linksback maken, van Vd Beek ook niet. Vooral omdat ze niets hebben dat daar zou werken, Kudus heeft wel specifieke kwaliteiten die hij kan benutten als back. Ik hoop ook dat hij Dembele achtige transformatie doormaakt, dat roep ik al sinds dat duidelijk was dat hij zou komen. Maar het is niet alsnog Kudus niet op 5 verschillende posities heeft gespeeld al in zijn relatief korte carrière. Ik zie als ik hem zie spelen een potentieel heel goede nummer 8, toch heeft hij op ook op 10, als schaduwspits, buitenspeler en controleur gespeeld al. Zijn kwaliteiten sluiten voor mijn gevoel beter aan bij een linksback dan een spits, toch heeft hij daar tientallen wedstrijden gespeeld.
Moest hierdoor denken aan een fragmentencompilatie op Twitter van tijdje geleden met beelden uit situaties waar je als back veel in terecht zal komen. (https ://twitter.c om/yayaajax/status/1282943809584857089?s=19 zonder spaties) daarnaast heb je met Gravenberch een speler die op de LCM heel interessant is, naar mijn mening nog interessanter dan Kudus. Iemand als Davies was 24 maanden geleden nog next big thing als buitenspeler, nu waarschijnlijk de duurste back ter wereld. Als er geen linksback bijkomt zie ik hem daar echt als optie, zeker wanneer Blind/Martinez niet fit is. Zo zie ik Q. Timber ook als optie voor rechtsback. Een back bij Ajax speelt alsnog grootste deel van de wedstrijd op helft van de tegenstander, vaak hoger dan de middenvelders nog. Dat zou Kudus prima kunnen lijkt mij.

3 september 2020 om 02:37

@Wolterx Ik zal eens kijken naar de compilatie dank voor de link. Buitenspelers die naar de achterste linie verschuiven vind ik veel logischer. Ik snap op zich wat je zegt maar ik zou hem liever zich op 't middenveld zien ontwikkelen dan op de back positie. Backs worden/zijn steeds belangrijker en als speler zijn er grote mogelijkheden om op die positie bij grote clubs te raken. Maar dat heb ik nog meer met aanvallende middenvelders die zich bv ook defensief ontwikkelen. Aanvallende middenvelders zijn d'r zat maar degenen die allebei echt beheersen worden krijgen echte spilfuncties in een elftal op de 6 en de 8. Persoonlijk schat ik middenvelders ook hoger in qua voetbal niveau dan backs. Dus als je een speler hebt die op dat middenveld lijkt te excelleren vind ik het niet logisch die speler in een back positie te drukken. In mijn ogen is dat gewoon ineffectieve benutting van je capaciteiten en talenten. In mijn project teams in mijn werk doe ik dat bv ook niet. In een andere sport ben ik in m'n jeugd van linksvoor naar de spits verhuist omdat ik ontzettend veel scoorde. Ik kon ook prima op het middenveld en ik had waarschijnlijk ook linksachter prima kunnen spelen (snel, technisch en overzicht) . Maar in de spits kwam bij mij alles samen. Ik had 't waarschijnlijk ook echt niet leuk gevonden om linksachter te moeten spelen. Voor je gevoel is dat gewoon een degradatie. Aanvullend : ok heb de beelden gezien en snap op zich wat je bedoelt maar is ie niet een wat te druistige speler vooral in de laatste fase? Hoe meer ik van 'm zie hoe meer ik 'm een echte 8 vind overigens .

2 september 2020 om 13:08

Het lastige is van positionering en handelingssnelheid trainen is dit leerproces vrijwel altijd gepaard gaat met (cruciale) fouten, die op een dergelijke positie kunnen leiden tot grote kansen / tegengoals.

Daarbij ga ik ervan uit dat Gravenbergh zijn compagnon op het middenveld zou gaan worden, aangezien hij voor mij nu al niet weg te denken is uit de basis-11. Gravenbergh moet echter zelf eenzelfde leerproces doorlopen (met name oog
voor verdedigende balans en verdedigende arbeid), waardoor je wel heel kwetsbaar zou kunnen worden.

Ik denk in de Eredivisie dat een middenveld met Kudus - Gravenbergh prima moet kunnen. In de Champions League zou ik voor iets meer zekerheid gaan en Gravenbergh - Alvarez of Gravenbergh - Martinez gebruiken.

Wat betreft de linksback positie kan ik me wel indenken dat Kudus kwaliteiten heeft om een goede back te kunnen zijn, maar ik zou onze goede voetballers in de as niet onnodig verplaatsen naar de zijkant

2 september 2020 om 13:19

We hebben het over Ajax, dat leerproces hebben elk jaar meerdere spelers. Dat hoeft geen reden te zijn het te moeten laten. Een middenveld met Gravenberch en Kudus zie ik alleen voor me als 1 van de 2 als soort nummer 10 gaat spelen, twee linksbenige Cm's naast elkaar die allebei neiging hebben naar voren te gaan is vragen om problemen. Allebei spelen in soortgelijke rol op zelfde positie het beste, als Promes op 10 straks heilig is voor Ten Hag ga je gewoon een klasse speler op de bank hebben met Gravenberch of Kudus. Daarnaast heb je in Jong Ajax Taylor die ook op die positie van LCM beste tot zijn recht komt imo. Qua linksbacks zit je krap door blessure Salah-Eddine en bij vertrek van Tagliafico moet je markt op of in de selectie kijken. Als je dat tweede gaat doen heb je Martinez, Blind, Dest en volgens ten Hag dus Kudus. Die eerste 2 vind ik niet dynamisch genoeg, zeker als Tadic de linksbuiten gaat zijn, en Dest zie ik liefst als rechtsback starten.

Dit gaan we toch niet menen he. Ajax heeft er altijd een handje van om spelers niet op hun eigen positie op te stellen. Ik snap er echt helemaal niks van. Hij deed het in de voorbereiding gewoon prima op het middenveld en aanval. Hopelijk gaan ze hem niet zo misbruiken zoals bij Sinkgraven is gedaan. Deze jongen is namelijk geen back.

2 september 2020 om 14:36

Als hij de nieuwe LB wordt dan neem ik Ten Hag niet meer serieus. Tuurlijk kan hij daar spelen, maar dat is gewoon een waste of talent. Die hoort gewoon op het middenveld.

Man man man. Waarom wilt tegenwoordig elke coach interessant doen en spelers omturnen? Goed signaal ook naar je eigen jeugd.

2 september 2020 om 12:48

@fcvoetbal23, welke eigen jeugd? Een Rensch zou dan ook omgeturnd worden want dat is ook geen lb. De lb uit jong Ajax Salah Edinne is nog wel de rest van het jaar geblesseerd. Mitchell Bakker is naar PSG vertrokken. Overigens zie ik Kudus ook liever niet op LB, liever een aankoop

2 september 2020 om 15:41

Überhaupt naar je jeugd. Je laat zien dat ze liever een een aanvallende middenvelder omturnen tot back. Geld niet alleen voor die positie maar voor meerdere. Is gewoon een signaal.

2 september 2020 om 16:28

Welk bericht naar de jeugd nogmaals? Wat zijn de alternatieven behalve iets populistisch roepen? Een rechtsbenige centrale verdediger daar neerzetten? Een rechtsback op links zetten? Zeg het maar hoor.

2 september 2020 om 23:18

dat je geen enkele naam kan noemen zegt al genoeg

2 september 2020 om 13:08

salah eddine die daar in jong speelt (of zou moeten spelen) is een groot talent maar nog tot de lente geblesseerd, dus zeker in dit geval gaat dat niet op.

2 september 2020 om 13:35

Die laatste zin is totaal irrelevant want er is geen linksback in de jeugd die voldoet, enkel Salah-Eddine begint in de buurt te komen maar die is nog een maand of 5 zoet met een zware blessure. Verder wel met je eens dat het een beetje vergezocht wordt om Kudus om te turnen tot linksback, die zie ik liever gewoon op het middenveld.

Verbazingwekkende reactie van Ten Hag. Die Kudus kan zo goed worden op het middenveld. Dat zie je meteen. Dan ga je hem toch niet omturnen tot een back..

2 september 2020 om 12:51

Ander argument zou nog kunnen zijn dat een linksback goedkoper is dan een middenvelder met zijn kwaliteiten. Als je hem als linksback laat spelen, dan heb je weer iemand nodig die zijn positie op het middenveld vervangt, en dat zijn vaak relatief dure spelers. Een goede linksback heb je voor een miljoen of 7 (zie Max, Tagliafico, destijds Angelino), maar daarvoor koop je bijna geen goede middenvelder

2 september 2020 om 13:05

Of je komt in het segment Mendy, Mendy, Walker, Cancelo, Chilwell, Shaw, Coentrao, Wan-Bissaka, Hakimi, Semedo, Pavard/kehrer, Danilo, Odriozola en Alves die allemaal 30+ hebben gekost. Die markt van backs is ook aan het exploderen, meer dan 10 backs zijn laatste 3 jaar voor 30 miljoen of meer vertrokken. Waarvan 8 stuks laatste 3 jaar voor meer dan 40 miljoen zelfs. Geen positie waar bedragen laag hoeven te blijven meer. Spelers als TAA en Davies zijn nu makkelijk 75-100 miljoen waard, als je ze daarvoor al zou krijgen.

2 september 2020 om 13:10

Ik heb het ook al onder een ander artikel gezet, maar eigenlijk is het best wel raar dat we niet in staat zijn een back op te leiden. Natuurlijk heeft een voetballer enigszins talent nodig, maar een hele hoop facetten van een goede back zijn best trainbaar, zoals het verdedigende aspect, een goede voorzet/pass, fysieke kenmerken... Ik zou ook graag zien dat meer buienspelers omgeturnd worden tot back, omdat je hen eigenlijk alleen het verdedigende hoeft te leren (zie bijvoorbeeld Davies). Als je dan inderdaad bedenkt dat de markt voor backs aan het exploderen is, zou het een goede business zijn om backs op te leiden

2 september 2020 om 13:19

Geen slecht idee. Maar misschien willen spelers het zelf niet en stappen ze over naar een andere club waar ze zich wel als de nieuwe Cristiano Ronaldo kunnen voelen? Ik vermoed overigens sowieso wel dat er meer goede backs zullen zijn in de komende 10 jaar aangezien het spel daar de laatste jaren weer erg op ingesteld is en er erg goede en populaire backs zijn met Davies als de nieuwste (terechte) hype.

2 september 2020 om 13:28

De wil en motivatie van spelers is natuurlijk wel belangrijk, maar de concurrentie op de buitenposities is natuurlijk enorm omdat elke jonge voetballer zich Messi, Ronaldo of Neymar willen voelen, maar als je verder wil in het voetbal moet je je misschien wat aanpassen en zo'n kans grijpen.

2 september 2020 om 13:34

Ik geloof niet dat een back vanaf jongs af aan back hoort te zijn. Vrijwel elke back die ik oprecht goed vind is op een secundaire positie ook prima en vaak jaren op die positie gespeeld. Een TAA is gewoon een prima middenvelder als je hem daar neerzet, is zo ook door opleiding gegaan. Kimmich en Lahm zijn/waren wereldklasse op het middenveld. Davies brak door als groot talent als buitenspeler. De beste back die ik heb gezien is Dani Alves voor mij en die brak als rechtsmid door en speelt nu op latere leeftijd nog op het middenveld (vaak op 6) Niet in de wereldtop maar voor Ajax heb je Mazraoui die allrounder is en gewoon prima op middenveld kan (maar niet niveau Ajax is daar) en Dest die prima op de flank kan (niet niveau Ajax) spelen en zelfs Sinkgraven vond ik een prima back voor Ajax. Als ik nu kijk naar talent in Jong Ajax zou ik Q. Timber rechtsback maken, kan prima op 6,8, 10, 7 en 11 spelen. Kuitenbijtertje, veel voetballend vermogen, atletisch gezien prima maar teveel een allrounder imo. Als back kan hij echt prima worden. Atletisch vermogen is voor mij steeds meer een pre aan het worden om als back te spelen kijkende naar de ruimte die daar liggen, beetje goed in de combinatie zijn en je tactische rol uitvoeren icm snelheid en liefst een goede voorzetting en je hebt al een prima back.

Als Onana weggaat probeert Ten Hag deze jongen nog eens een keer uit als keeper.

Ik begrijp dat clubs dit doen, maar ik begrijp het ook dat je als voetballer dit soort experimenten dus echt niet ziet zitten. Je bent een middenvelder, aanvallend zelfs. Neem aan dat je daar ook voor gehaald bent. Dan kun je het echt niet maken om iemand op een totaal andere manier in te gaan zetten.

Laten we dat nou gewoon niet doen Erik. Wacht nog even af hoe het met Blind gaat, anders gewoon maar een keer flink de portemonnee trekken voor een Wijndal, Cufre o.i.d.

Nice, teken dat het goed gaat bij Ajax. Een speler kopen voor 9 miljoen en hem direct omturnen naar een compleet nieuwe posititie.

Guardiola kwaaltjes? Vooral geen gekke dingen doen Erik. Spelers gewoon op natuurlijke posities opstellen.

Als Psv'er kan ik je vertellen dat dit soort experimenten met linksbacks fantastisch werken, doe het vooral!-kuch-

2 september 2020 om 13:03

De zakken van PSV zijn minder diep en in Eindhoven hebben we helaas gewoon geen TD die bijzonder daadkrachtig is om een selectie snel en adequaat in te richten. Een (geslaagd) experiment met Mauro is dan te billijken. Maar dat Ajax, waar dit toch allemaal een stuk beter voor elkaar is, een toptalentje als Kudus wil omtunen is eigenlijk schandalig.

2 september 2020 om 16:30

Sinkgraven heeft het anders bij vlagen prima gedaan daar. Als invaller tegen Juventus geloof ik zelfs echt fantastisch.

Zou echt een belediging zijn naar kudus. Je koopt hem als middenvelder en dan wil je hem nu al omturnen. Daarnaast deed hij het gewoon goed in de voorbereiding.

niet doen! die jongen zit net bij een nieuwe grote club en dan ga je het hem meteen onnodig moeilijk maken door hem op een positie te laten spelen die hij niet gewend is. dan kan je nog beter Dest daar neerzetten die daar in het verleden heeft gespeeld

Ik moet nog zien of onze Argentijnse strijder weggaat.

Om eerlijk te zijn zie ik in Kudus meer een nummer 6. Verbinder tussen verdediging en middenveld/aanval. Hij is snel, kapt een man uit en kleunt erin.

Ik maak me alleen ligt zorgen over de verdediging. Tagliafico en Blind zijn twijfelgevallen voor het nieuwe seizoen. En centraal achterin zijn de keuzes beperkt en zeker met een mogelijk lang seizoen voor de boeg (competitie, nationale beker, ch.league, nations league). Ik zou toch nog wat geld in een tweetal verdedigers pompen. 1 cv en 1 lcv/lv

2 september 2020 om 13:13

Ha, een oud-collega (Levi’s) ;-)

Hoop ook dat Tagliafico ‘gewoon’ blijft, maar die zou je begin oktober nog zomaar kunnen verliezen aan een Inter of Atlético. Ik zie ook nog wel graag een back of lcv komen om de genoemde redenen, al vind ik het geen absurd hersenspinsel van EtH om Kudus daar te proberen. Salah-Edinne zou een perfecte stand-in zijn vanuit de jeugd/jong Ajax maar is er nog erg lang uit met een blessure. Kudus was voor mij compleet onbekend en heeft mij zeer positief verrast op het middenveld, zeker met het aanstaande vertrek van v/d Beek en Eiting zou ik Kudus lekker op CM laten en proberen om een speler a la Martinez te halen, die zowel op de flank als centraal kan spelen.

2 september 2020 om 13:50

Begin oktober wordt er bij Ajax niet meer verkocht.

2 september 2020 om 14:15

Dat zien we begin oktober wel

2 september 2020 om 22:37

Dat weet je zelf ook wel, dat doet ajax nooit bij belangrijke basisspelers.

Waarom weg stoppen als linksback. Kudus is in alles een moderne middenvelder. Als je hem op een andere positie neer wilt zetten, zetten 'm dan op 6 als CVM. Hij heeft daar de power en het inzicht voor. Een middenveld Kudus - Gravenberch - Promes (10) biedt veel mogelijkheden.

Als je zo krap zit en uit de jeugd is er nog niets dan moet je toch een extra aankoop doen? Nu krijg je op de plek waar Kudus voor gehaald is weer problemen omdat er daar dan iemand verdwijnt.

Mauro lb bij psv en kudus bij ajax. Dat zijn natuurlijk noodverbanden. Het is schijnbaar een moeilijke positie om goede spelers voor te vinden psv lijkt het nu wel te lukken, maar ook dat is afwachten natuurlijk.

Erik, gedraaag je man. Doe aub geen gekke dingen in de voorbereiding. Hij speelt sterk op het middenveld. Kwaliteit/prijsverhouding is goed bij hem.

Had dan net zo goed 8 miljoen neergelegd en Max gehaald. Die heeft zeker het niveau van een Tagliafico toen hij net arriveerde. Misschien zelfs beter. Zo een goed talent als Kudus moet je volledig op zijn eigen positie laten ontplooien. Met dit soort taferelen kan hij zich minder ontwikkelen. Dat wil je zeker met zo een speler niet riskeren.

Ten Hag is kampioen onlogische beslissingen/voorstellen doen.interssant doenerige Mf.iedereen ziet dat Kudus zich lekker voelt als 10.dus ga je voorstellen hem op links achterin te zetten.ik zie hem al kappen en draaien achterin, risico nemen, bal kwijt.... doelpunt.hoe maak ik een speler kapot door hem op de verkeerde plek te zetten en z'n spelplezier te ontnemen.

Ten Hag draait wel vaker door en wil als een Guardiola 2 overkomen. We hebben kunnen zien hoe hem dat bij Man. City vergaat. Dus, pseudo toptrainer, gewoon - met Overmars - een paar goeie verdedigers halen. Zo moeilijk is het toch niet?

2 september 2020 om 13:52

Goede linksbacks zijn lastig te vinden voor een zacht prijsje.

2 september 2020 om 15:23

PSV heeft 't toch niet slecht gedaan toch . Ten hag moet dit soort dingen gewoon niet doen. Wat moet Kudus hier wel niet van denken. Als ik 't mocht geloven was er genoeg belangstelling van flinke clubs en dan kiest ie voor Ajax krijg je met zo'n malloot van een trainer te maken die je linksachter wil zetten. Zou toch hopen dat Overmars en vd Sar hem hier toch echt even op zullen terugfluiten.

Dit ga je toch niet menen hè? Is dit weer zo’n kronkel in de kop van ten hag? Af en toe heeft die man rare gedachtes hoor. Kudus als linksback is iets wat wij nooit maar dan ook nooit willen zien.

Zeer onwaarschijnlijk om Kudus als linkervleugelverdediger te laten fungeren. Bij vertrek van Tagliafico moet gewoon een goede vervanging gehaald worden, wellicht is Wijndal haalbaar.

Nou lekker zou meteen spijt als haren op m'n hoofd hebben dat ik bij Ajax had getekend als ik Kudus was. Laat nu al zien dat ie een aanwinst zou kunnen zijn op 't middenveld. Beetje experimenteren is prima maar dit is echt een bijzonder slecht idee zelfs al zou Kudus enigszins redelijk op links kunnen functioneren. Gewoon een linksback halen als ze daar een probleem verwachten.

2 september 2020 om 15:41

Als Ten Hag wat wil proberen met Kudus, moet hij hem op de nummer 6 positie proberen. Kudus is namelijk fysiek veel sterker dan veel andere Ajax spelers. Daarnaast heeft hij snelle voeten en overzicht. Maar bij warhoofd Ten Hag moet je niet gek opkijken dat spelers op de verkeerde positie komen te staan. Alvarez op het middenveld wordt ook geen succes. Gewoon verkopen.

2 september 2020 om 15:53

Persoonlijk zie ik Kudus gewoon meer op 8 of als 10 maar idd als je dan toch zo nodig moet gaan experimenteren. Probeer 't dan op zes idd. Alvarez ja ik ben er ook geen fan van maar zie hem nu vooral als een noodverband. Denk dat we d'r in de competitie wel mee weg komen maar tegen de grote jongens houd ik m'n hart vast. Verkopen zou ik nog iets te vroeg vinden denk ik. Voor de diepte niet de slechtste speler.

Laten we een middenvelder kopen om hem linksback te zetten 😞.
Er staat dat hij het zelfde heeft gezien als wij een goed spelende kudus.
Als die zo goed presteert waarom verander je hem dan van positie???

Kudus is jong en heeft ervaring bij een middenmoter uit Denemarken. Die jongen moet je rustig laten wennen en pas verwachtingen van hebben over een jaar ofzo. Na dat eerste positieve optreden waren zijn volgende twee wedstrijden duidelijk minder. En nu we in een jaar + een paar maanden de Jong, Schone, Ziyech en vd Beek kwijt zijn, zou ik heel graag wat routine zien op hert middenveld. Kudus, Gravenberch, Ekkelenkamp, Taylor, Eiting is allemaal erg jong. Promes kan op de 10 in Nederland, op Europees niveau heeft het middenveld meer power nodig. Alvarez heeft ervaring maar ben ik niet overtuigd van.

4-2-3-1: Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Dest/Aankoop, Kudus, Martínez, Neres, Promes, Antony, Tadic. Zo is het goed genoeg Erik voor basis 11!! Of ingeval zonder Blind Martinez links centraal en Gravenberch/Álvarez op het middenveld.

Op welke manier is een back een spelverdeler? Ik zie ze bij Ajax toch vooral diep staan om de ruimte te bespelen die de spelverdelende buitenspelers achterlaten. Als Promes naar 10 gaat en Tadic op linksbuiten gaat spelen (waar het nu begint te lijken) zal het met de ruimte die daar blijft liggen ook wel meevallen.

2 september 2020 om 15:45

Dat was puur uit armoede en niet uit luxe. Backs die de bal te vroeg aangespeeld krijgen is een probleem, want die zijn veel te makkelijk vast te zetten. Je spelverdelers moeten in het centrum staan of er komen. Niet op linksback.

2 september 2020 om 16:32

Wat dacht je van een Trent Alexander-Arnold? Is echt een pure spelmaker op rechtsback.

Er komt waarschijnlijk nog een nieuwe middenvelder aangezien Marin, Van de Beek en Eiting mogen vertrekken, of hij moet denken Mazraoui door te schuiven naar 6.

Maar ik weet wel zeker dat er nog een middenvelder voor 10-15 mil gaat komen...

2 september 2020 om 15:44

Ik denk eerlijk gezegd van niet. Met Van de Beek is er slechts 1 relevante middenvelder vertrokken, met Kudus is daar al een relevante middenvelder voor in de plaats gekomen. Marin en Eiting hebben amper een rol van betekenis gespeeld vorig jaar, Gravenberch is weer verder in zijn ontwikkeling, Alvarez speelt de hele voorbereiding in de basis op 6 (en vrij aardig ook) en ook Ekkelenkamp wordt voor noodgevallen bij de selectie gehouden. Ik denk niet dat er nog een middenvelder bij komt, of er moet zich een buitenkansje voordoen voor een kwalitatief enorm goede controleur.

Oh nee, daar gaan we weer. Altijd die eigenwijze coaches bij ons die denken het voetbal uitgevonden te hebben. Hebben we eerst De Boer gehad die alles beter wist krijgen we dit weer.laat die jongen lekker op het middenveld waar hij thuis hoort.

Ik vind het apart,gehaald als een spits speelt meer als een 6 en nu wilt ten hag hem als lb om turnen. Mijn mening hou m op 6 a 8 martinez als lb en een verse lcv want na daley hebben we niets op die positie. Zonde van botman want die zou ideaal zijn daar voor. Kik perie heb nog geen vertrouwen in.

Dat zou doodzonde zijn.. Deze jongen hebben we nodig op het middenveld. Ik hoop niet dat Ten Hag gekke fratsen met hem uit gaat halen die uiteindelijk zn zelfvertrouwen naar beneden gaan halen.

Vind dit een ideale 8 tussen verdedigend and aanvallend in. Op linksback is die te traag en groot naar mijn mening

Je haalt een speler voor het middenveld en aanval. Dan wil je hem nog eens achterin proberen. Als speler wil je dit toch niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren