Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Derksen en Van der Gijp tippen nieuwe presentator bij Talpa’

Laatste update:

Johan Derksen en René van der Gijp gaan mogelijk zonder Wilfred Genee door met Veronica Inside. Volgens tv-recensente Angela de Jong is namelijk Wytse van der Goot in beeld. Laatstgenoemde is reeds presentator en commentator bij Veronica Inside en Ziggo Sport. Derksen en Van der Gijp zouden de optie om door te gaan met een andere presentator al hebben neergelegd bij Talpa.

Na afloop van de veelbesproken Veronica Inside-uitzending van maandagavond hebben Derksen en Van der Gijp in de media hard uitgehaald naar Genee. Het tweetal is boos over de manier waarop de presentator zich opstelde in het racisme-debat, waar oud-voetballer Dries Boussatta en advocate Natacha Harlequin ook aan deelnamen. Bovendien zouden Derksen en Van der Gijp niet op de hoogte zijn geweest van de aanwezigheid van de twee gasten.

Derksen en Van der Gijp hebben laten weten dat het nooit meer goedkomt en zij in dezelfde vorm niet door willen met het programma. De show van aanstaande maandag is geschrapt en het seizoen zit erop. Talpa wil hoe dan ook door met het programma. “Het zou denkbaar kunnen zijn dat ze met een andere presentator verder gaan. Die optie hebben ze (Derksen en Van der Gijp, red.) ook bij Talpa neergelegd, begreep ik. Wytse van der Goot zou de voorkeur hebben”, zegt De Jong tegen het Algemeen Dagblad.

De tv-recensente sluit echter niet uit dat het alsnog goedkomt tussen het drietal. "Ik geloof dat zij helemaal geen zin hebben om te stoppen”, aldus De Jong. “Ze verdienen er goed mee, zes tot zeven ton per jaar. Het is ook verslavend, alle aandacht die het programma genereert. Ze tellen mee, ze zijn een factor in het maatschappelijk debat.” De Jong verwacht dat Genee nog met een ‘enorm charmeoffensief’ komt. “Een enorme Wiedergutmachungsschnitzel. Hoe dat dan ook eruit moet zien... Maar er moet wel iets gebeuren. Ze kunnen niet zomaar in augustus met zijn drieën aan tafel zitten."

Woensdagavond sprak het drietal nog met elkaar. Derksen en Van der Gijp lieten na dat gesprek weten dat de ruzie alleen maar erger is geworden en ze over een paar weken, wanneer de emoties gezakt zijn, weer met elkaar in gesprek gaan.

Wytse van der Goot zou een goede presentator voor Veronica Inside zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi klus voor Van Der Goot om even snel te cashen, maar het is natuurlijk wel een wespennest

26 juni 2020 om 17:24

Het lijkt mij een nette jongen en dan lijkt het mij zonde om in een programma van dat niveau te zitten. Het gaat er sporadisch over voetbal, daarbij zou hij wekelijks de denigrerende opmerkingen moeten gedogen. Ik hoop dat hij een mooi programma van niveau mag doen.

26 juni 2020 om 17:32

Dat niveau wordt ook wel een beetje bepaald door Genee, door het aansnijden van bepaalde onderwerpen, voorzetjes geven en dergelijke. Wytse heeft een ontzettend goede voetbalkennis, iemand die (in tegenstelling tot alle 3 de heren) heel veel voetbal lijkt te zien. In dat opzicht kan hij het programma wel weer naar een hoger niveau tillen, met daarbij als extraatje wat humor.

26 juni 2020 om 17:42

Meen je dit nou? Door de voorzetjes van Genee? Denk dat dit meer met hun eigen persoonlijkheid te maken heeft hoor. Genee die voed het slecht, en dat weten de heren maar wat goed. Dit is totaal niet nieuw! Dit gebeurt al 12 jaar.

26 juni 2020 om 17:52

Precies is echt een voetballiefhebber. En ook 1 met hersens, laatst nog op de insta van ziggo vragen beantwoorden. Maar de club die hij support laat hij niet weten. Een voorbeeld voor zijn collega El ...

26 juni 2020 om 18:00

Het heeft helemaal niets met de voorzetjes te maken van Genee. Het heeft met het format te maken. Ze weten alle 3 dat dit soort teksten kijkers trekken, die belangrijk zijn voor die 6 a 7 ton die ze ontvangen. Iedereen heeft een rol in het tooneelstukje en genieten van de centen. Een andere trekpop is zo gevonden en Wytse van der Goot heeft een prima persoonlijkheid om wat weerstand te veinzen tegen 'de grote mannen' op nationale televisie.

26 juni 2020 om 19:31

Eerlijk is eerlijk zonder Wilfred is het geen vi inside meer. Sterker nog als 1 van de 3 stopt maakt niet uit wie, dan gaat het programma denk ik ten onder. Denk niet dat de kijkcijfers er beter van gaan worden. Die 3 horen gewoon aan 1 tafel.

26 juni 2020 om 19:39

Eerlijk is eerlijk, als jij dat vind mag dat. Maar waar berust je dit op? Dagelijks contact met erland galjaard?

26 juni 2020 om 20:24

@tazaboyjuist als één van de drie weg gaat en het misschien meer over voetbal gaat.. zou voor mij een reden zijn om juist wel weer te gaan kijken.soms leek het net een toneelstukjes van een paar kleuters.met een presentator kan hij juist ook inhoudelijk het weer een beetje de goede kant op sturen?

26 juni 2020 om 20:59

Ik ken het programma als sinds het begin toen het nog “sport aan tafel” heette en dat is wat Johan zei al 22 jaar geleden.toen nog met Ruud ter Weijden als presentator daarna met Wilfred en toen die het grote geld van Talpa rook kwam Barbara Barend het overnemen.en nadat Talpa kapte kwam Wilfred dus weer terug.

27 juni 2020 om 00:02

@theo4ever. Nee ken ik niet

27 juni 2020 om 07:31

Ik weet dat Gijp veel voetbal kijkt hoor..

27 juni 2020 om 07:39

Als je de champions league wedstrijden van Ajax vorig seizoen gezien hebt dan kun je wel concluderen in welke pyjama hij commentaar gegeven heeft.

27 juni 2020 om 10:32

Hij kon al moeilijk voor Feyenoord, PSV of AZ positief commentaar geven tijdens een CL duel. Ik denk dat hij Nederlandse clubs positief commentaar voor ziet.

27 juni 2020 om 14:43

@theEDGE
Ruud ter Weijden deed het prima bij Sport aan tafel, toen hij stopte hadden ze voor Frank Kramer moeten gaan, man met veel humor en een grote voetbalkennis, Genee is een beetje vergeten wie hem groot hebben gemaakt, vind de term Judas daarom ook gewoon terecht.

27 juni 2020 om 19:08

Beter is Heleen Hendriks voor deze job

27 juni 2020 om 19:08

Beter is Heleen Hendriks voor deze job

26 juni 2020 om 18:31

Het is geen wespennest. Genee heeft Derksen en Gijp enorm genaaid.de breuk is daarom onherstelbaar en ik begrijp het daarom wel.toch enorm jammer. Dit was een eenheid waar iedereen bekend mee was. En bovendien is Genee een uitstekende presentator.wat dreef hem om dit te doen?

26 juni 2020 om 19:24

Derksen is over de schreef gegaan. Niet een keer, keer op keer.En nu de aandacht afleiden naar Genee omdat Genee Derksen openlijk er heel persoonlijk op heeft aangesproken?Ik vind Derksen en Gijp nog veel smeriger dan ik al dacht!

26 juni 2020 om 19:33

Derksen en Van de Gijp lachtten vrouwelijke presentatices altijd uit en nu willen ze er zelf een hahaha

26 juni 2020 om 20:54

Barbara Barend heeft het ook gepresenteerd en ze zijn toch altijd te spreken over Helene Hendriks.

27 juni 2020 om 14:45

@JanNijhof
En waarmee is Derksen dan over de schreef gegaan? Door die grap over een agressieve ophitser, voortaan dan altijd maar brave tv kijken.

27 juni 2020 om 15:05

@Ramondiaz. Derksen is over de schreef gegaan doordat hij al tijdenlang gekleurde spelers steevast aanduidt met 'zwarte speler' en ditzelfde nooit doet bij een blanke speler. Waarom duidt hij een speler aan met zijn huidskleur? Hiermee zorgt Derksen er hoogstpersoonlijk voor dat wij deze handeling terug gaan zien op de (amateur) velden. Dat wordt dan erger en erger. En donkere spelers voelen zich daar zeer onprettig bij, maar de meesten blanken hebben dit niet door. En zo wel, dan interesseert ze dat niet want: tjonge jonge wat een Calimero gedrag. Kunnen we dat ook al niet zeggen? Derksen is dit begonnen en dus verantwoordelijk. Want waarom moet hij iemands huidskleur noemen? Noem iemand gewoon bij zijn naam of is dat teveel moeite zodra het een gekleurd iemand betreft?

27 juni 2020 om 16:28

Je betoog kan al niet meer serieus genomen worden nu je een wereld groot probleem bij Johan Derksen in de schoenen probeert te schuiven. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn handelen en dan heeft Johan Derksen wel een voorbeeld functie maar dat gaat natuurlijk maar tot zekere hoogte.dit is ook het probleem waarom je deze discussie nooit gaan winnen als iedereen nu mensen gaat aanvallen en beschuldigen overal van. Je zet nu een hele groep buitenspel door te zeggen 'veel blanken zullen dit nooit snappen'. Er zijn betere manieren om deze discussie aan te gaan en hou in het achterhoofd hoe vervelend ook een discussie starten is niet altijd een discussie winnen. Accepteer ook een middenweg of elke kleine verbetering.

26 juni 2020 om 19:29

Stel je voor dat het EK wel was doorgegaan en de mannen een dagelijkse show hadden gemaakt. Dan was het nog erger geweest als wat in 2014 gebeurde met de ruzie tussen derksen en gijp. Het liefst zou ik willen dat ze bij elkaar blijven, maar ik denk wel dat wytse een goede vervanger kan zijn.

Ik ben fan van Wytze maar ik weet niet of dit de juiste klus is voor hem.
Ik zou eerder gaan voor helene Hendrix.

26 juni 2020 om 16:51

Ben ik mee eens een hele nuchtere jongen. Maar als die het salaris van Genee krijgt dan zie ik hem ook wel aanpassen aan de heren dus ben zeer benieuwd of het daadwerkelijk gebeurt

26 juni 2020 om 17:00

Ik vind Helene ook leuker. Ik zou echter deze functie niet echt snel combineren met een andere baan in de voetbalwereld. Ik vind dit meer showbizz dan met voetbal te maken hebben. je kunt je afvragen hoe serieus je op andere plekken dan nog genomen wordt.

26 juni 2020 om 17:25

Ik denk dat Hendriks wat te serieus is voor dit format. Misschien een wat meer gelouterde target man. Jan Joost van Gangelen zou wel geschikt zijn. Je had vroeger met Ruud ter Weijden natuurlijk ook een prima presentator. Maar die zijn dun gezaaid. Genee heeft zijn eigen glazen ingegooid, dus is het niet denkbaar dat hij met de andere twee weer aan de tafel komt. Al vind ik dan een opmerking van Derksen weer vreemd, als hij oppert dat ze best met z’n drieën een dagelijkse talkshow zouden kunnen beginnen. Ik krijg de indruk dat dat nu juist is wat hij als nieuw programma voor ogen had. En dan kan er wel weer water bij de wijn. Het blijft vermoeiend en tegelijk boeiend.

26 juni 2020 om 17:38

Niet JanJoost. Die wil zelf te graag middelpunt van de aandacht zijn. Wietze kan het programma weer richting het voetbal trekken. Dan komt Jan Boskamp ook wat meer aan het woord.

26 juni 2020 om 18:22

@j0rnnn Jan Joost vind ik persoonlijk ook bloedirritant

26 juni 2020 om 18:58

@pinko: Grappig, dat heb ik juist met Wytse van der Goot. Prima gast, leuke commentator, maar mijn net even iets te serieus voor het niveau van VI. Helene heeft al vaker in de uitzending gezeten en heeft toen in mijn ogen laten zien prima mee te kunnen met het jolige van VI

26 juni 2020 om 20:32

Hendrix. Die dame die dan bij alles vraagt 'en hoe voel je je daarbij?'. Vind Hendrix niet veel bijzonders toevoegen en ook geen goede lead. Zou Humberto niets zijn?

26 juni 2020 om 17:08

Hélène past daar inderdaad een stuk beter bij, misschien is Frank Evenblij ook een optie. Ik was ook geneigd Erik Dijkstra te noemen maar dat gaat sowieso botsen met Johan en Rene.

26 juni 2020 om 17:23

Ik vind beide nog niet zo'n slechte optie idd! Maar ik denk idd dat Dijkstra te weinig zal pikken van deze heren.

27 juni 2020 om 15:55

Kunnen t eens zijn met fc Twente standpunten. Moet goedkomen

26 juni 2020 om 17:35

Ik denk juist dat het een goede combi kan zijn. Omdat hij zo nuchter is, zal hij denk ik ook veel minder als voorbereider fungeren waardoor je ook niet het onderste uit de kan bij Johan hoeft te halen. Liefste had ik gewoon gezien dat ze in de ouderwetse opstelling zouden doorgaan, maar die kans lijkt (in ieder geval op dit moment) nihil.

26 juni 2020 om 18:21

Ik zou ook voor Helene kiezen. Die heeft humor en kan goed met deze heren en heeft verstand van zaken. Maar die zit bij rtl toch? Dat zal dus niet gaan tenzij ze overstapt.

27 juni 2020 om 15:13

Hélène is de meest slechte optie. Zij is een ja-knikker en zal nooit tegen deze 2 arrogantjes ingaan. Dat verbloemt zij door lollig proberen te doen, maar het is enorm vermoeiend voor de kijker wat zij doet. Als zij komt dan haken er veel mensen af. Dan liever Wytse. Of Dennis Schouten, dan is het elke aflevering hilarisch, hahaha..

27 juni 2020 om 15:58

Dennis lijkt me super. De mol PowNews overnemen. Ben je geheel klaar. Kunnen we pow ook weer zien op televisie in een vorm van na 20.30 uur leuke programma's ofzo op Veronica. VI maandag en vrijdag. Verder elke dag PowNews. Powlitie weer er op. Dat van Dennis en die andere snorren mans. Dat programma dat ze alles oplossen. Ik zeg doen

27 juni 2020 om 07:10

Er kan er natuurlijk maar één het stokje overnemen. Dries Bousatta ;-)

27 juni 2020 om 16:00

Dan haak ik af🤪🤭

27 juni 2020 om 09:30

Ik vind Helene ook een prima keuze. Het oog wil ook wat zal ik maar zeggen. Ondanks dat, misschien dat ze qua profiel toch niet helemaal past, omdat ze teveel verstand van voetbal heeft.

27 juni 2020 om 16:01

Ik vind der geweldig. Ik zeg voor de playboy. Want zij is de minste keuze van allen. Ik zeg Dennis Schouten om stap hoger op te maken. Of Wytse.

27 juni 2020 om 16:20

Voor dat mannenblad zou ze ook geen slecht figuur slaan, maar presentatie skills heeft ze naar mijn weten ook wel. En voor voetbal inside hoeft t ook geen echt hoogdravende persoon te zijn. Beetje topics aan elkaar praten, een nieuwsfeit aandragen of een lezers e-mail voorlezen. De rest wordt wel gekaapt door de mannen aan de tafel.

Persoonlijk zie ik Wytse veel liever presenteren, dit zal het programma wel heel anders maken natuurlijk want Genee is onvervangbaar voor het format. Misschien maakt dit het programma eindelijk weer journalistiek interessant met wat meer diepgang.

26 juni 2020 om 16:56

Voor echt meer journalistieke diepgang zou je dan ook met andere analisten aan tafel moeten gaan zitten, Genee maakt daar niet per se het verschil in denk ik.

26 juni 2020 om 17:22

Precies. Dan zou je juist van Derksen af moeten, want sinds hij bij VI weg is, heeft hij op voetbalgebied eigenlijk niet heel veel zinnigs meer te melden. Zou je op die stoel beter Wim Kieft zetten, die heeft toch al in zijn contract staan dat als Johan Derksen er ooit mee stopt, hij de eerste optie heeft als opvolger.

26 juni 2020 om 17:25

Derksen zorgt natuurlijk wel voor de komische noot en in principe telt Nederland maar heel weinig goede analisten. sinds Cruyff, Van Hanegem en Van Gaal geen analisten meer zijn om verschillende redenen heb ik eigenlijk geen goede analist meer gezien op de Nederlandse TV

26 juni 2020 om 17:40

Persoonlijk vind ik Jan van Halst puur als analist een zeer sterke. Hij komt vaak met zaken aanzetten waarvan ik dan denk “hoe heb je dat nou gezien joh?!” Maar misschien zegt dat weer meer over mij dan over Jan

26 juni 2020 om 17:46

@isco24 ik ben zelf niet zo een Jan Van Halst fan maar hij en Perez zijn dan misschien idd wel 2 van de besten van deze generatie analisten. ik vind het bij Perez alleen jammer dat hij niet altijd objectief is net als Van Basten. al wordt Ziyech Motm met 4 goals dan proberen ze hem alsnog te negeren in hun analyse bv en doen ze net of hij niet heeft meegespeeld. dat vind ik persoonlijk wel een beetje kwalijk als je analist bent

27 juni 2020 om 16:03

Van Gaal🤣🤣🤣

De man die altijd zegt. Je kan beter zo spelen komt t bord met de magneten🤪 en verteld dan altijd hoe hij zou spelen. Zijn gehele opstelling vanaf 1993 bij Ajax tot aan Barca tot aan AZ Bayern en t nl elftal die man is niet serieus te nemen zo zelf ingenomen. Lekker bij van de boom aan de piano gaan zitten

27 juni 2020 om 16:17

zelfingenomen is hij zeker maar ik vond het wel een geweldige analist. iemand met die voetbalkennis zie ik toch liever dan pakweg een Arnold Bruggink

26 juni 2020 om 17:37

Met Gijp en Derksen zal die diepgang er nooit komen. Derksen was nog enig sinds relevant toen hij hoofdredacteur was bij VI. Gijp zegt wel eens wat inhoudelijks maar vooral ongein

Neem dan Helene Hendrikse als presentatrice, menig kijker zal liever naar haar kijken dan naar Wytse gok ik. En die vrouw heeft denk ik genoeg ervaring en verstand van voetbal?

26 juni 2020 om 17:02

Ik denk dat Helene veel moeite zal hebben met aanpoten van VI. Bij dat programma Café Hendriks en Genee was ze ook niet echt goed

26 juni 2020 om 19:00

@noldries: Ik denk dat dat ook veel te maken heeft met Wilfred Genee. Wilfred is vrij aanwezig als presentator, dus ik kan me voorstellen dat het dan lastig is om daar tussen te komen als je als Helene zijnde aan je een van je eerste niet-voetbal gerelateerde presentatieklussen begint. Daarvoor had ze meer een mentor moeten hebben dan een resultaatgerichte Genee.

27 juni 2020 om 15:25

@airbags. Wilfred gaf Hélène juist heel veel ruimte en gelegenheid. Maar zij verprutste dat keer op keer. Tenenkrommend gewoon. Ze heeft geen gevoel voor timing, heeft geen idee welke kant ze op wil of moet met haar vragen en praat alleen maar de populaire mening na. Ze is daardoor te licht en amateuristisch. Dat zie ik ook met de CL avonden. Constant dat irritante binnensmondse lachen en lollig willen doen. Nee, zij zou ervoor zorgen dat het programma volledig van de buis verdwijnt.

26 juni 2020 om 17:05

Wat boeit het dat mensen liever naar haar kijken dan naar Wytse? Het format van het programma is wat mensen aantrekt. Niet het uiterlijk van de gasten aan tafel. Ik zie die Wytse daarin eerder beter bij passen dan Hendriks.

26 juni 2020 om 17:24

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind Helene Hendriks zo'n kille tante. Wytse van der Goot komt op mij een stuk sympathieker over. Is het alleen de vraag hoe hij politiek staat tov Derksen/Gijp...

26 juni 2020 om 17:37

Doe maar niet Helene. Van der Gijp en Derksen kennende zullen er dan weer enkele vrouwonvriendelijke grappen gemaakt worden en dan zal de wereld al snel weer te klein zijn....

ik vind wytse op dit moment echt een van de beste nederlandse commentatoren bij een wedstrijd. ik denk dat hij het nog prima zou kunnen ook met gijp en derksen, heeft volgens mij met een ek of wk ook al eens wat gedaan voor vi. het zou met wyste, die een totaal andere persoonlijkheid is dan genee, wel een ander type show worden. ik hoop eigenlijk dat ze er gewoon met genee uitkomen en nog een paar jaartjes doorgaan. voor goede analyses of inside information over clubs/spelers hoef je er niet (meer) naar te kijken maar als vermaak kijkt het prima weg! als tip zou ik voor de voetbal analyses eens het youtube kanaal van voetbal international bekijken, veel potentie met mannen die goed inhoudelijk over voetbal kunnen vertellen!

Begrijp me goed; Genee heeft verschrikkelijk stom gehandeld in die uitzending. Mijn inziens had hij dit gesprek niet zelf moeten leiden. Dit heeft hij zelf ook bevestigd. Maar het is toch ook wel pijnlijk dat hij zo wordt af geserveerd door zijn collega's. Als dit waar is, gooien René en Johan Genee onder de bus. Iets waar ze Genee juist van beschuldigen. Ik snap dat ze pis link zijn op Genee maar al met al is Johan er goed onder vandaan gekomen. Genee heeft een fout gemaakt en dit heeft hij ook enigszins toegegeven. Valt dit dan niet op een andere manier op te lossen?

26 juni 2020 om 17:06

Er is kennelijk een vertrouwensbreuk. Genee geeft toe dat hij daar niet als gespreksleider moeten acteren, maar wil daar ook geen excuses voor aanbieden. Dan houdt het toch op? Genee had met excuses die deur kunnen openen, maar wil zelf ook geen millimeter bewegen. Wat is de oplossing dan?

26 juni 2020 om 17:19

Ik was niet op de hoogte dat Genee zijn excuses niet wilde aanbieden. Maar misschien komt dit ook doordat hij wel met ze had besproken dat hij er kritisch in zou gaan. Komt dus op mij over als misinterpretatie.

26 juni 2020 om 20:00

Het lijkt mij ook vooral een communicatieprobleem tussen Genee en Derksen. Maar een belangrijk punt waar Genee makkelijk overheen stapt is dat hij samen met Jan Hillenius heeft besloten dat er een andere tafel moest komen. Daar was niet over te onderhandelen en het kwam niet ter sprake toen ze elkaar in Grolloo hebben gesproken. Juist door van de normale setting af te wijken (wat ze bijvoorbeeld niet deden toen Derksen homo-hater werd genoemd) duw je iedereen uit hun comfort-zone. En waarom? Omdat Genee het idee had dat deze gefabriceerde rel "in heel Nederland" een groot issue was. Dat viel wel mee. Genee heeft zich laten misleiden door de Hilversumse bubbel waar hij zich dagelijks in begeeft. Buiten die Hilversumse bubbel was er massale support voor Derksen. Genee heeft zich gek laten maken door andere mensen. En ook al zag hij dat er in het Hilversumse zo'n massale ophef over gemaakt werd, toch was het enige dat hij had gezegd dat hij "kritische vragen zou stellen". Als je van mening bent dat je familie bent en je hebt het idee in je hoofd dat je het programma wilt redden bel je van tevoren even door of het goed is dat er een andere tafel komt. Dan bel je van tevoren even dat je een kritische vraag stelt, maar spreekt die in grove lijnen door zodat Derksen ogenschijnlijk kritische vragen krijgt maar gewoon een prima respons kan geven. Gewoon zodat er simpelweg geen sprake kan zijn van een misinterpretatie. Dat er geen onverwachte situaties zijn waar van tevoren niet over overlegd is. Dan maak je duidelijk naar Harlequin als ze na twee minuten begint te klagen dat Gijp niet naar Boussatta's interlands mag vragen dat ze primair aan tafel zitten om naar elkaar te bewegen en dat het daarvoor belangrijk is om op zoek te gaan naar dingen die ze gemeen hebben en dat de dialoog belangrijk is. Er zijn veel dingen die Genee veel beter had kunnen doen. Dat is voor een groot deel inderdaad terug te leiden naar misinterpretatie en miscommunicatie.

26 juni 2020 om 19:19

Even de zomer tot bedaren komen en het lijkt me dat alle 3 wel weer samen verder willen. Alle 3 zijn niet te vervangen voor de show, ook Genee niet die een meester is in wat hij doet.

26 juni 2020 om 19:34

Deze gedachte had ik inderdaad ook. Johan en René hebben in het verleden ook een akkefietje gehad wat uiteindelijk wel los liep. Ik heb echter het idee dat door het modder gooien in de media deze ruzie beetje is geëscaleerd. Hoop dat het goed komt.

26 juni 2020 om 19:37

Het is sowieso een farce dat ze het brandje in hun eigen programma probeerde te blussen. Als je een open discussie erover wilt houden dan ga je in een ander neutraal programma zitten met een onafhankelijke presentator. Wilfred kon het in deze nooit goed doen, of hij gaat vol achter ze staan en dan is er geen open discussie of hij gaat enigszins kritisch het debat in en dan voelen Johan en Renee zich in de rug gestoken. Met een andere presentator in hun eigen programma speelden ze nog steeds een thuiswedstrijd, waar geen fatsoenlijke gast op af was gekomen.

Lekker dan, Johan was toch van dat iedereen maar een dikke huid moet hebben en overal tegen moet kunnen. Valt me zwaar tegen van hem. Zie toch liever Wilfred blijven en Johan en Geipie weggaan.

26 juni 2020 om 17:18

Als Wilfred blijft en Derksen en Gijp weg gaan, kan je beter het programma opdoeken. Die twee hebben een veel groter aandeel in het succes van het programma dan Genee en kan je niet zomaar vervangen.

26 juni 2020 om 17:27

als je genaaid wordt door je eigen collega waarmee je 12 jaar samenwerkt zou ik daar ook niet meer mee aan een tafel gaan zitten. waar was Genee met zijn kritische vragen toen in de aflevering dat Derksen de zwarte piet grap maakte? nergens te bekennen. vervolgens barst er wat kritiek los en Genee gooit Derksen onder de bus om zijn eigen hachje te redden. dat zijn imo smerige acties

26 juni 2020 om 17:38

Die gasten naaien elkaar veel vaker joh. Johan doet enorm kleinzerig terwijl die vind dat andere een dikke huid moet hebben. Vind johan een hypocriet nu.

26 juni 2020 om 17:46

Volgens mij zei hij er toen wel iets van.

26 juni 2020 om 17:49

dat is wel zo maar dit was wel een heel delicaat onderwerp natuurlijk. beschuldigd worden van racisme is toch vrij heftig en je weet nooit wat voor gevolgen dat kan hebben. mensen tegenwoordig kunnen vrij agressief zijn op straat. Derksen moet dan wel de kans krijgen zichzelf te verdedigen zonder Genee er steeds doorheen zit te blerren en hem geloof ik 20 keer dezelfde vraag stelt

26 juni 2020 om 17:50

@ronaldinhhhhho nou, ik heb hem toen niet zo eindeloos horen doorzagen als in die laatste aflevering hoor

26 juni 2020 om 17:54

Onzin, dit was een serieus onderwerp en Genee probeerde Derksen te laten omdraaien, dat hij terug zou komen op zijn woorden en probeerde hem te laten inzien dat het fout was maar nee zijn koppige houding bleef stand houden. Maar hey genaaid zijn? Ja maar toen Derksen Kraay wilde naaien en hem het programma uit wilde werken, dat was wel oke? Die gasten naaien alles en iedereen in dat programma, please. Waar is die dikke huid dan waar ze het vaak over hebben? Joh het is zo hypocriet als wat en dan nu triestig Genee eruit willen werken, bah.

26 juni 2020 om 17:58

@sociaofan1 maar Genee zijn rol is dat niet. hij is een presentator, hij moet de gesprekken in goede banen leiden en meer niet. waarom moet Derksen verplicht zeggen wat Wilfred wil? Derksen zegt altijd dat hij authentiek en onafhankelijk wil blijven en dan wil Genee hem in een soort Dirk Kuyt rol drukken wat het programma ongeloofwaardig maakt. Derksen moet zijn eigen mening geven op het moment dat hij zichzelf verdedigend tegen Harlequin en Boussatta. dan komt Genee zich er ook nog mee bemoeien. had Genee zijn mening zo nodig als de mening van VI willen presenteren had hij daar zelf moeten gaan zitten en Derksen thuis moeten laten. je kan iemand niet gaan dwingen om dingen te zeggen waar hij niet achter staat. zeker niet in een programma als VI want dat gaat in tegen heel het concept van het programma. misschien kan Genee beter gaan zitten bij een wat politiek correcter programma als Studio Voetbal of Rondo dan als hij bang is voor kritiek van buitenaf

26 juni 2020 om 18:17

Genee heeft blijkbaar duidelijk van te voren aangegeven dat hij kritisch zou zijn. Die uitzending zou ook anders dan normaal zijn, dat had met name Derksen moeten inzien. Daarbij wat is authentiek en onafhankelijk? Alsof alle anderen dat niet zijn? Altijd leuk dat geroep van zulke woorden, alsof je dan zegt ja ik Derksen ben dit wel, en alle anderen niet en die zijn nep. Is hetzelfde zoals Derksen ook altijd roept heb niks tegen die en die, ben geen racist en noem maar op, maar wel keer op keer mensen zit te beledigen tot aan het discrimineren aan toe. Wat zijn je woorden dan nog waard? Nu blijkt hij geen dikke huid te hebben, en verwacht respect en collegialiteit van Genee maar is dat zelf bijna nooit. Het moet dan wel van beide kanten komen, want nu wil hij Genee eruit werken en voorheen Kraay ook al, dat is allemaal oke maar Genee's optreden is dan opeens Nsb achtig, verraard. Kom nou, dat geeft al aan hoe zij erin staan. Daarnaast Genee verplichtte Derksen niks, hij wilde alleen hem duidelijk maken dat het een kwalijke zaak was, ook omdat Genee ervoor met mensen heeft gebeld over de kwestie (oa een Gullit). Die heeft dus zich echt ingeleefd in de kwestie en begreep dat het een kwalijke zaak was. Hoe moeilijk was het, als Derksen gewoon had aangegeven dat hij zijn excuses aanbiedt dat hij niet gewild had dat mensen zou kwetsen en dat hij dit te licht heeft opgenomen. Wat is daar moeilijk aan? Ben je dan soft en afhankelijk ofso? Of ben je dan juist sterk en laat je zien dat je empathie hebt voor anderen. En dat zij het gevoel hebben dat Genee hun pijn heeft aangedaan kan, en dat mogen zij maar ze mogen ook begrijpen hoe Genee erin zat en dat heeft hij ook duidelijk aangekaart van te voren maar blijkbaar waren er al wat scheurtjes voorheen zoals Genee aangaf. Dit is dan de druppel, maar ze moeten nu niet doen alsof Genee iets extreems heeft gedaan. Hij mag ook gewoon zijn mening geven en zijn positie innemen zoals hij wil. Nu lijken de anderen net kleine kinderen die op hun grote teentjes zijn getrapt en blijkbaar vinden ze het optreden van Genee erger dan waar het onderwerp omging. Gijp gaf al aan dat hij er enkel was zodat Johan er goed uitkwam, oftewel de rest boeide ze niet. Maar nee, laten we doen alsof nu Derksen zo onafhankelijk is, zijn eigen mening verkondigd en authentiek is, en ja de rest in tv wereld is allemaal afhankelijk en nep, ofcourse. Een beetje lachwekkend eigenlijk.

26 juni 2020 om 18:25

@sociofan1 maar kritisch zijn is toch iets heel anders als iemand 20 keer dezelfde vraag stellen terwijl hij er allang antwoord op heeft gegeven? als je aangeeft dat je het een kwalijke zaak vind snapt Derksen dat na 1 of 2 keer ook wel hoor, alleen dat wil niet meteen zeggen dat hij dan een mening moet gaan verkondigen die hij zelf niet heeft omdat Genee dat zo graag wil. hij is in het begin van de uitzending niet tegen Genee zijn mening ingegaan maar Genee bleef wel constant tegen Derksen zijn mening ingaan alsof Johan geen eigen mening mag hebben en moet doen wat Genee hem opdraagt. Genee heeft zijn succes nota bene te danken aan Derksen en Vd Gijp

26 juni 2020 om 17:46

Als je Genee behoud en Vd Gijp en Derksen weg doet, wordt het net zo standaard en veilig als elk ándere progamma's. Johan en Vd Gijp moeten blijven, die durven teminste buiten de kantlijn te tekenen...

26 juni 2020 om 17:46

Je begrijpt het niet Ronaldinhhhhhhhooooooooo....als je wilt mag je alles over Johan Derksen zeggen, ook Wilfred. Dus daarin is hij niet hypocriet. Wat is dan wel het probleem? Het gebrek aan loyaliteit en vertrouwen. Dit weegt voor mij en voor veel mensen heel zwaar. Je laat je broeders nooit in de steek, vooral niet wanneer het er toe doet. Dat gevoel hebben Johan en Rene dat een maatje hun na 12 jaar heeft laten vallen. Dat gaat niet over een dikke huid dit en dat... Maar goed, misschien snap jij de principes van broederschap niet?

26 juni 2020 om 18:09

Superman123 begrijp het heel goed, het probleem is dat die Johan gewoon nooit iets kan toegeven, ook hij kan het wel eens mis hebben en altijd maar zijn standpunten volhouden. Hij had ook gewoon sorry kunnen zeggen, niet zozeer tegen die Akwasi of hoe die ook heet nooit van gehoord overigens. Maar wel excuses kunnen maken naar mensen die zich aangesproken voelden,en ik weet ook wel dat hij geen rascist is. Dan was er niks aan de hand je doet nu net of Wilfred zoiets heeft gezegd. Ik denk dat Wilfred gewoon wou horen dat hij zich verschuldigd had, maar daar voelde hij zich weer te groot voor.

26 juni 2020 om 18:20

Johan kan idd moeilijk toegeven, maar hij heeft wel gezegd dat het een slechte grap was, meer was het ook niet. Ik had de hele uitzending gezien en daar was de grap niet bedoelt op de zwarte mensen, maar bedoelt richting Akwasi die hem niet goed lag. Intentie is voor mij heel belangrijk... Wat wou hij met die opmerking? Wat hij wou is een terugkoppeling maken naar Akwasi zijn eerdere uitspraak over zwarte piet. Dat hij zwarte piet neer zou slaan. Johan vond het grappig om te zeggen of de zwarte piet wel niet Akwasi was bij de BML demonstratie. De koppeling is makkelijk te maken en de intentie is eruit op te lezen. Hij heeft niks slechts of racistisch bedoeld, maar wou een grap maken over Akwasi. Door de opmerking zonder context te bekijken kan het heel racistisch overkomen. Moet hij zich dan verontschuldigen voor een missconceptie? Dat denk ik niet, wel kan hij toe geven dat het een verkeerde grap was. Dat is wat mij betreft voldoende.

26 juni 2020 om 17:48

Stel je hebt vrienden en die vrienden laten je als een blok in het openbaar vallen.. Wat zou jij doen?

26 juni 2020 om 18:11

Precies ze laten Wilfred als
Een blok vallen inderdaad. Als ze
Andere mensen hadden gekwetst waren het sowieso niet mijn vrienden.

26 juni 2020 om 18:25

Ronaldinhhhho ik heb medelijden met jou vrienden, want die kunnen jou blijkbaar niet vertrouwen als jij echt Wilfred gelijk geeft in deze. Als iemand mij zoiets zou flikken net als Genee dan zou ik nooit meer wat met die persoon te maken willen hebben.

27 juni 2020 om 05:54

Wilfred heeft 12 jaar lang meegedaan met de grappen en de grollen. Johan en Rene blijven dezelfde personen, of je ze nu mag of niet. Wilfred heeft dus blijkbaar 2 kanten.

26 juni 2020 om 17:51

Vind dit heel vreemd. Hoe hypocriet is het, als ze Genee zo beschuldigen van in hun ogen ernstige praktijken (nsb methodes) om dan nu af te willen van Genee. Belachelijk. Ze maken alles en iedereen af in het programma, nu heeft Genee een keer even een ander positie ingenomen en is het meteen klaar, zijn ze op hun grote ego teentjes getrapt en moet Genee zelfs eruit, bah. Ook Kraay wilde Derksen eruit werken. Hoe kinderachtig en hypocriet is dat. De beste man, Genee heeft even anders gehandeld dan je had gewild, oke vond je fout maar om dan zo erin te staan. Lachwekkend. Het hele gebeuren en waar het omging is totaal overschaduwd door dit en dat hebben ze prima voor mekaar. Blijkbaar wilde ze al een tijdje van Genee af. Nou zoals je zegt, ik zie liever die Derksen vertrekken en de rest doorgaan. Genee, Kieft, Boskamp, Kraay en uiteraard Gijp als hij door wil. De jaren van Derksen gaan tellen en zijn herhaalde foute gedragsuitingen kunnen we missen als kiespijn.

26 juni 2020 om 18:13

Er is al meer voorgevallen, een keer is daar de druppel. Heb je vast zelf ook wel eens meegemaakt.

26 juni 2020 om 18:12

Hebben ze bij VTBL ook al geprobeerd met andere gasten die ook smaakmakend waren. Werkt simpelweg niet in de juiste formatie.

26 juni 2020 om 18:21

Haha liever Wilfred blijven en Johan en Gijp weggaan? Dan snap ik niet dat jij naar VI kijkt, want de meeste kijken toch voor de 2 heren

Ik verheug me wel op VI zonder Genee. Ik erger me al jaren aan hem als presentator. Hij slaagt er altijd in om een serieus gesprek af te breken door schijtlollig te doen. Ik vind het altijd zo onnodig hoe hij Boskamp of Kraaij zit uit te lachen wanneer die echt iets interessants zitten te vertellen. Boskamp wordt dan weer omwille van zijn spraakgebrek belachelijk gemaakt, en Kraaij wordt dan weer eens opgefokt. Misschien dat een andere presentator wonderen kan verrichten. .

26 juni 2020 om 17:00

Om het nog maar niet te hebben over die schijtlollige filmpjes die grijsgedraaid worden tot het moment ze echt totaal niet leuk meer zijn. En bij sommige zijn ze nooit leuk geweest.

26 juni 2020 om 17:10

Maar bepaalt Genee dat? Volgens mij niet toch?

26 juni 2020 om 17:15

Er is tijdens meerdere uitzendingen wel gesteld dat hij daar veel invloed op heeft.

26 juni 2020 om 17:24

Jawel blijft leuk, je hoeft niet alles leuk te vinden wat andere wel leuk vinden.

26 juni 2020 om 17:43

Eens, vindt boskamp en vooral kraaij snappen het spelletje heel goed en als ze dan wat uitgebreider erop ingaan dan worden ze weer uitgelachen.

27 juni 2020 om 12:36

Hey, dat doet Van der Gijp zelf ook. Er hangt zo n hetze ofzo dat alle problemen opeens door Genee komt, tuurlijk heeft hij er debet aan, maar de andere twee mogen best ook wat credits hiervoor hebben.

27 juni 2020 om 14:14

Maar het hoort helemaal niet de rol van Genee te zijn om zo schijtlollig te gaan doen en om mensen uit te lachen omwille van hun gebreken. Daar zijn naar mijn mening van der Gijp en Derksen voor. Een gespreksleider moet gewoon de discussie in goede banen leiden. IK heb het trouwens over al de negatieve dingen van Genee over de laatste jaren. Daar heeft de hele soap van gisteren geen invloed op gehad.

27 juni 2020 om 15:43

Maar dit is toch een compleet andere format. Hier mag een gespreksleider prima zijn eigen weg op gaan, want dat zie je aan de kijkcijfers. En overigens vind ik dat hij het in prima banen lijdt. Enige kritieke punten zijn dat die schijtlollige filmpjes eruit moet idd en dat hij de laatste tijd best weinig vragen van de fans behandeld. Maar buiten dat om heb ik nooit echt problemen gehad.

Dries Boussata als nieuwe presentator!!!

Genee is de beste presentator van NL. Hij heeft Vi mede groot gemaakt!

26 juni 2020 om 17:26

Een goede aangever vind je nog wel, een afmaker zoals Derksen moet je met een lichtje zoeken. Hij, en zeker met Gijp achter zich, is crucialer voor het programma dan Genee, die me een week erop heeft zitten zeg! Dacht zich handig uit de heatzone te manouvreren aan het begin van de week en nog voordat het weekend is lijkt zijn carriere bij Veronica Inside erop te zitten...

Wytze is veruit de beste Nederlandse commentator momenteel vind ik. Laat hem maar lekker wedstrijden verslaan! Of hij geschikt is als presentator voor VI weet ik niet, wie weet. Wel een leuke gozer in ieder geval!

Wytse is een heel ander type dan Genee. Dat stoken en ruzie zoeken van Genee maakte het programma ook wel grappig. Ik zie Wytse Hansie niet opeens afkappen. Ik denk dat Genee eigenlijk ook wel onmisbaar is voor het programma het wordt met Wytse iig heel anders.

Is die Koert Westerman niet iets voor VI? Die zat er al eens eerder als vervanger bij afwezigheid van Genee en deed het van wat ik kan herinneren prima.

26 juni 2020 om 17:40

Nee. Irritante vent die altijd leuk gevonden wil worden. Dan wordt het helemaal een circustent.

Waarom niet iets totaal anders en lekker voor Peter R de Vries gaan. Vuurwerk gegarandeerd

26 juni 2020 om 17:28

Dan kun je Derksen en Gijp ook wel ontslaan. Peter R. de Vries zal dan graag de hoogwetenschappelijke één-tweetjes aan willen gaan met Peter R. de Vries en Peter R. de Vries over Peter R. de Vries. Waar Peter R. de Vries op zijn beurt waarschijnlijk wel een goed onderbouwde mening over zal hebben denk ik.

26 juni 2020 om 20:05

oh ik dacht wel dat die twee Peter in de zpiden houden....😉

27 juni 2020 om 15:25

Maar wil jij dan geen talloze shots zien van Peter R. de Vries in zijn Mercedes terwijl hij alles nog een keer opnieuw uitlegt, maar dan nu in zijn auto en niet bij de beelden?

26 juni 2020 om 17:29

Peter R kan geen gesprek leiden, dat is geen presentator. die gaat zich straks met elke discussie bemoeien en die laat Johan niet eens uitpraten. dat is al vaker gebleken

26 juni 2020 om 20:04

Dus geen goed idee .....oohh , dat dacht ik al 😉

Goede commentator/presentator en een prettige persoonlijkheid, zoals er overigens veel leuke mensen rondlopen bij FOX Sports. Die mooiboy Milan van Dongen is een tikkeltje glad, maar niet irritant. En Fresia Cousino Arias en Helene Hendriks zijn de laatste jaren frissen toevoegingen gebleken. Vooral laatstgenoemde vind ik erg sterk uit de verf komen; ik zou haar - omdat ze de humor van Veronica Inside wel aanvoelt en zelf ook niet op d'r mondje is gevallen - is zijn mijn favoriet om Genee op te volgen. Maar zo niet, dan ben ik ook best benieuwd hoe Van de Goot het zal doen in zo'n nieuwe rol.

26 juni 2020 om 17:39

Iets wat niet zal gebeuren, maar wat mij dan wel weer grappig zou lijken, is al Hans Kraaij het zou presenteren. In principe werd Wilfred altijd in de zeik gezet, dat doen ze met Hans ook. Hans kent het sfeertje als geen ander en heeft met zijn funniest home video’s natuurlijk het allerbelangrijkste programma op zijn CV staan. Ik denk dat Hans best zou kunnen groeien in die rol, maar als regelmatige tafelgast blijft hij ook prima.

Ben ook benieuwd inderdaad hoe Wytze het zou doen, die moet denk ik meer schakelen. Maar misschien ook niet, het hoeft natuurlijk niet eenzelfde stijl te zijn.

26 juni 2020 om 17:48

Ieder zijn smaak hoor, maar dat zou ik echt verschrikkelijk vinden. Ik vind Kraay altijd een beetje een hijgerige attention seeker. Begint heftig de gnuiven om zijn eigen grappen, die - zoals de rest laat merken - zelden grappig zijn, kiest doorgaans als een Dirk Kuyt het populistische standpunt en hunkert veel te nadrukkelijk naar erkenning om werkelijk als presentator de spelverdeler aan tafel te zitten, denk ik. Hans werd ook vooral presentator omdat hij, vanaf It's My Life in de jaren '90 al, gewoon alles deed om op tv in de aandacht te komen. Maar ik beschouw hem nauwelijks als volwaardig journalist met zijn hemeltergend slappe manier van interviewen. Bovendien denk ik niet dat Derksen hem pruimt als aangever, die chemie hebben ze ook niet. Big no voor mij, ik zou Kraay lekker in de rol als sporadisch verschijnende dorpsidioot aanhouden.

Hoop niet dat dit waar is. Wytse is inhoudelijk veel te sterk voor dit programma, en daarnaast heeft hij een grote voorliefde voor de Premier League, iets wat minder aan bod zal komen hier aan tafel. Daarnaast vind ik hem een van de beste commentatoren die we in jaren gehad hebben en weten we niet of hij dit zou kunnen combineren.

26 juni 2020 om 21:03

Aan de andere kant kan je als presentator bepaalde onderwerpen op tafel gooien. Juist omdat Wytse over veel voetbal kennis beschikt zal het niveau van het programma wel beter worden. Qua dynamiek zal het wel minder zijn. Zeker met wat er nu speelt, zal Wytse niet heel veel kritische vragen stellen aan Derksen. Al zou ik het niet netjes vinden om Wilfred te vervangen. De mannen moeten hun ego's opzij schuiven en het oplossen.

27 juni 2020 om 12:56

Dat laatste ben ik met je eens, maar dat ego’tje van Johan is echt gigantisch. Die ga je niks meer wijs kunnen maken nu.

Nou ik haak in iedere geval af met kijken naar VI als een van de drie hoofdrol spelers er niet bij zit na de zomer. Als een van die drie afhaakt krijg je een totaal andere show. Vtbl 2.0.. Ja, Rene en Johan zijn iets belangrijker voor VI maar mensen onderschatten echt Genee's rol in het succes van deze programma.

Wat een viezerikken...ze kunnen beter stoppen met met show...wat Genee deed was niet goed maar nu doen ze hetzelfde. Jankerds zijn het.

Johan en grijp hebben gelijk achterbakse genre wel voorzetten geven en nu hun laten zakken weg met die meeloper

Winfried Baijens zou echt een leuke zijn.
Daarnaast vind ik dat van der Vaart er ook goed bij zou passen. Genee, einde verhaal. Buiten de problemen van de laatste tijd, vind ik hem matig. Winfried is vele malen beter

Als Genee de boodschap nu nog niet begrijpt is dat omdat hij een iets te grote plank voor zijn hoofd heeft. Hij weet donders goed wat hij verkeerd heeft gedaan. Verraad aan degenen aan wie hij zijn boterham te danken heeft. Want heel die show hangt aan Derksen. Dat weet iedereen die er naar kijkt. Dat er daarnaast mooie gasten rondlopen als Gijp, Boskamp en Kraay maak het zeker nog leuker. Maar Genee valt niet onder die categorie. Hij breidt het allemaal aan elkaar. En dat kan hij ook goed. Maar dan moet hij niet de ster van de show voor lul willen zetten, en dat heeft hij nu dus wel gedaan.

haha, geweldig! een Wiedergutmachungsschnitzel. Tijd om maar weer eens wat Jiskefet te kijken. Hoop verder niet op een andere presentator maar gewoon lekker doorgaan in de huidige samenstelling.

Dit zou waarschijnlijk het hele progamma veranderen, aangezien het Genee is die alles achter de schermen voorbereidt en Derksen, Gijp maar aanschuiven en beetje leuk doen verder. Derksen heeft inhoudelijk al jaren niks meer te melden sinds hij weg is bij het blad VI en Gijp heeft zichzelf ongelofelijk ongeloofwaardig gemaakt, ondanks dat ik het verder een prima analyst vind. Van mij mag Wyste zeker komen, maar dan wel met een gehele nieuwe tafel en team of alles blijft bij het oude.

Ik zou zeggen;maandavond - Wytse, Derksen, Gijp en Boskamp/kraay.jr. , terugblik op voetbalweekend;vrijdagavond - Genee, Valentijn, Kieft en gast nummer 4.cl wedstrijden - Helene, Kieft en Sneijder of vd Vaart

Leuk van beide heren, maar ze vergeten 2 belangerijke zaken. 1) De adverteerders komen niet snel terug als Gijp/Snor de gezichten van het programma blijven. 2) Het is een Talpa programma, en John de Mol is zéér gecharmeerd van Genee, die hij ook al een radioshow bij Talpa heeft gegeven. De Mol zal Genee niet snel laten vallen. Zie het echt eerder gebeuren dat de Snor met pensioen gestuurd wordt en Kieft op die plek komt, Gijp mag dan kiezen, of meedoen of 6 ton inleveren en wegwezen, en dan wil ik zijn standvastigheid nog wel eens zien...

Derksen en z'n vriendje Gijp hebben het geweldig voor elkaar. Lag Johan onder vuur vanwege een foute grap dan is dat nu niet meer het geval. Genee heeft de zwarte pietenrol toebedeeld gekregen door deze heren. Wie laat nou wie keihard vallen???

Derksen maakt een racistische grap en Genee moet weg. Als je het zo bekijkt dan is het best gek ofniet. Ik bedoel Derksen en zn vriend doen nu hetzelfde waar ze Genee van beschuldigde!

Wat een poppenkast. Er werd geopperd dat VI koffietijd voor mannen is, maar het lijkt meer op Gtst. Alles voor de views. Ik denk dat ze na de zomer gewoon bij elkaar aan tafel zitten. Elk jaar wordt wel gezegd dat het de laatste zal zijn. Alles wordt steeds naar het uiterste getrokken. 'als het niet op mijn manier kan, dan moeten ze maar iemand anders zoeken'. Nee Johan, jij kan je ook wel eens een keer aanpassen. Aan het einde van de dag moet iedereen zich aanpassen en met de tijd mee gaan. Ook ik of ik nu voor of tegen ben. Het NL elftal kan ik wel begrijpen. In de tijd met Van Gaal vonden de mannen aan tafel het nodig om hem persoonlijk aan te vallen. Vooral Johan had alle scheldwoorden gebruikt die hij kent om Van Gaal te omschrijven. Zo wordt er geroepen dat je megalomane gek bent en wel verwachten dat Hans Kraaij die gewoon meedoet (hij is allang blij dat hij zelf niet de pispaal is) hem interviewt met onzinnige vragen. Vroeger vond ik Vi grappiger (sinds ze naar veronica zijn gegaan vind ik het minder geworden). Je moet niet bewust op zoek gaan naar een grap, want dan zijn ze minder sterk. Dan denk ik aan die pruik en Silvana simons een aap noemen. O nee, Johan maakt toevallig een fout door twee spreekwoorden door elkaar te gebruiken. Johan hoe dom denk je dat mensen zijn. Verder snap ik de mensen niet die zo afgeven op Genee. Deze mensen wilde dat hij alleen maar ja ging knikken op wat Johan en Gijp ( in mindere mate, want als het ergens over gaat is hij nergens te bekennen) zeiden. Dit is niet zijn taak aan tafel. Hij moest in dit format de balans bewaken en dat heeft hij ook gedaan. Wat is er gebeurd. Aan het begin is er een communicatiefout geweest over wie de gasten waren. Als mensen op het laatste moment afzeggen en je communiceert met redactie wie er komen, maar dit komt uiteindelijk niet bij Johan (en Gijp?) terecht. Weet je hoe vaak er communicatiefouten worden gemaakt binnen bedrijven. Daarnaast werkt Johan zo lang in dit wereldje dat hij ook wel kan weren zonder dat hij dit wist. Het is niet dat je een mak lammetje de wei in stuurt. Deze man werkt zolang in dit wereldje dat dit het dubbele is van de leeftijd van de gemiddelde bezoeker hier op deze site. Genee heeft verder geroepen dat het een foute uitspraak was. Verder heeft hij gezegd dat ze een team zijn en dat Johan volgens mij zijn chauffeuse naar het ziekenhuis brengt en dat hij gewoon een goede man is. Ik vond het fijn dat er wat tegengas was. Niet twee ja knikkers. Nu had je eindelijk de andere kant kant van het verhaal kunnen horen. Hier kan je het vervolgens eens of oneens mee zijn, maar er was in ieder geval meer begrip voor elkaar. Dries kwam er slecht uit volgens sommige mensen op deze site. Dit vond ik wel meevallen. Ik was ook niet altijd eens met hem. Maar hij gaf wel aan hoe hij en andere mensen ertegenaan kijken. Ook vond ik het wel sterk dat hij zij dat er net zo goed een filmpje gemaakt kon worden waar dubieuze uitspraken van Johan naar voren kwamen. Het filmpje waar Johan minutenlang zich uitspreekt tegen racisme was toch wel cringe. Niemand heeft gezegd dat Johan een racist is op een enkeling na. Zij willen alleen dat Johan beter nadenkt wanneer hij opzettelijk mensen beledigt/een grap over maakt. Tot slot lees ik nergens (in artikelen op Voetbalzone of reacties van leden op deze site) over welk beleid AZ (grote club) heeft gebruikt. Dit is toch vreemd als een grote club in Nederland bevolkingsgroepen zomaar buitensluit. Correct me if i'm wrong. Zo, er komt steeds meer naar boven wat ik kan typen, maar ik heb hier al meer tijd aan besteed dan ik zou willen.

Akwasi extreem domme opmerking, Derksen geen handige opmerking,
Genee dom niet handig dus niets aan de hand👍

Ik geen genee, maar meer een derksenfan. Maar derksen moet ff niet zeuren. Dit was een aparte avondje en dan ga je niet zeuren om je stoeltje. Genee sprak helemaal niet de hele avond slecht over johan. Maar idd was genee zelf onderdeel van het probleem en had er niets zelf moeten gaan zitten. Gijpie komt dan met: we zijn een team. Maar daar ging het die avond niet om.

Ik vind de reactie op Genee wat overdreven, maar wellicht kan een nieuwe presentator wel wat nieuw elan geven. Het was toch altijd hetzelfde trucje. Johan zegt iets dat nog door de beugel kan. Genee zegt al dat ie wel heel ver gaat. Johan denkt: dan gooi ik er nog een schepje bovenop.daarnaast vind ik dat Genee leuke/interessante voetbalpraat/anekdotes te snel afkapt. Ik vind het gezwets over andere dingen ook grappig, maar het moet niet te veel de overhand hebben. Ik zit wel nog steeds naar een voetbalpraatprogramma te kijken.

Een beetje presentator bedankt voor deze baan om meerdere redeneneen daarvan is dat je solidair bent met Genee

27 juni 2020 om 10:33

En waarom zou iemand solidair moeten zijn met Genee? Is iedere potentiële presentator toevallig ook een boezemvriend van hem?

Genee heeft zijn gehele carriere aan Derksen en Gijp te danken. En dan te bedenken dat Derksen Genee nooit heeft kunnen uitstaan er hem een zeer irritant mannetje vond. Lozen die Genee.

Wat ik het rare vind aan deze ruzie? Jarenlang hebben Reneetje en Johannetje diverse spelers of bekende Nederlanders op allerlei manieren mogen afzeiken. Mooie voorbeelden Manolev, Kostas Lamprou, Sergio Padt, Toine van Peperstraten en vele anderen. Nu worden ze zelf een keertje aangesproken en meteen zijn ze helemaal over de rooie. Let wel, Genee is ook een bloedzuiger, dat weet je. Daar had je dan eerder iets aan moeten doen. Nu komt het dichtbij en meteen oorlog in de tent. Het lijkt wel op het pleintjesvoetbal van vroeger. Boos om een foute beslissing, neem de bal mee en naar huis. Kan niemand meer spelen.dit alles zorgt er wel voor dat het echte probleem, hoe gaan ze om met racisme en discriminatie, naar de achtergrond wordt gemanoeuvreerd. Kleine kinderen zijn het.

Ziet niemand dat dit gewoon een gespeeld spelletjes is? Die 3 gaan gewoon door.. dit toneelspel is pure afleiding van de rel hiervoor

Wytse is een hele leuke voetbal commentator. Maar een show hosten is iets anders. Dat heeft ie al geprobeerd online met verschillende formats maar hij mist de ervaring nog, het is nog wat ongemakkelijk. Ik betwijfel of hij kan het programma kan leiden.

Wat dachten jullie van Steven Brunswijk? Grappige kerel verstand van sport. Bekend van de braboneger.

27 juni 2020 om 10:31

Wat dacht je van helemaal niet? Totaal niet serieus te nemen die gozer.

Stelletje hypocrieten die Derksen en 'gijpie'. Ze serveren altijd alles en iedereen af. Ze kraken andere voetbalpraatprogramma's af, omdat daar mensen aanschuiven die niet onafhankelijk zijn, monddood zijn en geluid maken maar inhoudelijk niets te melden hebben. Ze slaan zichzelf op de borst en pretenderen het enige "echte" voetbal praatprogramma te zijn waarin men rauw spreekt en ongezouten de mening geeft. Zie daar kritiek uit eigen hoek van Genee op Derksen en de wereld is ineens te klein! Nee, Genee mag dat natuurlijk helemaal niet doen! Dat is niet de bedoeling! Hij moest afhankelijk zijn, monddood en geluid maken maar niets melden. Het is je reinste vorm van hypocrisie. Die Derksen en 'gijpie' helemaal gepikeerd dat Genee het programma ongeloofwaardig heeft gemaakt. Ik zou zeggen kijk eens in de spiegel. Als er twee schuldig zijn aan het ongeloofwaardig maken van het programma dan zijn het Derksen en 'gijp' met hun hyporiet gedrag. Derksen heeft een hele domme fout gemaakt en moet gewoon een grote jongen zijn die hij acteert te zijn. Hij zou geen bijval van Genee nodig moeten hebben, maar zo zie je maar dat het alleen maar een grote bek heeft. Die Genee is natuurlijk een eigenaardig en geniepig mannetje. Hij zit daar alleen voor eigen gewin. Derken en 'gijp' moeten beter weten. Het lage IQ van Gijp werd overigens wel pijnlijk duidelijk toen het gesprek iets meer de diepte in ging dan de vermakelijke prietpraat die normaal gesproken uit zijn mond komt, maar goed daar is het Veronica Inside voor en geen Pauw of Jinek.

Die Derksen kan beter opstappen met zijn walgelijke uitspraken en afschuwelijke houding.. Snap dan ook niet waarom hij niet ontslagen is..

Ik snap de voorkeur voor Wytse niet zo. Prima gozer maar veelste braaf imago om zich staande te houden aan tafel.
Als ze echt nog ambitie hebben regelen ze Helene Hendriks of Jack van Gelder.

27 juni 2020 om 10:25

Hoe kun je in godsnaam met Van Gelder aan komen zetten als je praat over ambitie? Dan heb je het echt niet begrepen. Wytze heeft een hele fijne manier van interviewen, is geen pedant haantje, wil ook niet overkomen als de journalist die overal bronnen heeft zitten en interessant gaat zitten doen. Wytze heeft ongelofelijk veel voetbalkennis en is een pure liefhebber. Als er een persoon braaf en schijnheilig is dan is het die Genee wel. Helene past daar ook totaal niet tussen, die verdrinkt tussen Gijp en Derksen

27 juni 2020 om 11:21

Omdat van Gelder een totale tegenpool van Genee is. Die zorgt voor een warm bad gevoel en is zelf een echte persoonlijkheid; Johan is ook altijd positief over hem geweest als presentator. Wytse is verder prima hoor maar die gaat ook verdrinken tussen Gijp en Derksen. Helene kan voor de vrouwelijke touch zorgen (hoewel ik niet weet of dit ten goede van het programma komt). Ze kan beter af en toe een kort stukje doen met een interview; dan is die boycot ook gelijk weg van Oranje.

Het programma is vd gijp en derksen. Als die niet meer met Genee willen werken, is het heel simpel. Genee moet weg, die is vervangbaar. Vd goot is scherp, snel, maar wat minder irritant als Genee . Ik vind het wel een goede optie.

Als er dan toch een vervanging komt van Genee laat het dan Helene Hendriks zijn of nog beter Jeroen Pauw

Ik denk ook dat het met Genee nooit meer goed komt. Tijdens de bewuste uitzending viel ik zowat van mijn stoel van verbazing over Genee; het voelde als puur verraad en ik zou ook niet met hem verder willen. In zo’n programma moet er vertrouwen zijn en dat heeft Genee om zeep geholpen. Effe sorry zeggen lost dat niet op. Hoop dus op een nieuwe presentator, die verder kan met Gijp en Derksen. M.i. Hebben ze weinig verkeerds gezegd.

Wytze zou de perfecte opvolger zijn. Denk dat het programma met hem er voetbalinhoudelijk veel meer op vooruit zal gaan.

Genre, die is al jaren over z'n datum heen. Heeft geen humor. Altijd weer zuigen, die kutfilmpjes 10x per uitzending herhalen. Nee werd tijd dat hij weg gaat. Die andere zorgen voor de kijkers, niet genee

Blijf het vreemd vinden dat het verhaal, vooral door van der Gijp , omgedraaid wordt. Het hele verhaal gaat er in elk geval niet om , dat Derksen racistisch is. Dat is hij waarschijnlijk helemaal niet. Maar dat betekent niet dat je geen racistische opmerking kan maken. Derksen heeft bewust of onbewust Genee laten vallen. Genee was als de dood dat het programma door die houding geschrapt zou worden. Ik denk dat Derksen genoeg had van het programma in het geheel of met de huidige bezetting. En daarom heeft hij bewust deze houding aangenomen. Het is voor Talpa barsten of buigen nu. Al met al, is het Derksen weer gelukt om alle ogen op hem en op het programma te Krijgen. Knap staaltje werk.wat ik frappant vind, is dat vele reacties doorslaan. De Derksen aanhangers reageren erg hard en vaak behoorlijk fout. Veelal ook racistisch. De anti-Derksen figuren, slaan ook door naar de andere kant. Deze kwestie , het racisme dus, is daar niet. Bij gediend.

Genee is misschien een geniepig mannetje, maar was wel de enige die tegen Derksen in durfde te gaan. Vroeger keek ik best vaak, maar op een gegeven moment werd het alleen maar afzijk-tv en was ik er een beetje klaar mee. Derksen en van der Gijp kunnen niet echt tegen kritiek, dus voor hun is Van der Goot een goeie opvolger, daar hebben ze verder geen last van. Die gaat het hun niet moeilijk maken.

Dus op deze manier gaan die twee kleuters Johan en Rene om met een criticus? Als Genee weg moet, wie komt er dan voor in de plaats? Wytse van der Goot is een goede verslaggever en presentator, maar ik zie hem niet echt tegengas geven aan Johan. Als Wytse daar presentator wordt, dan heeft Johan vrij spel.. Straks komt er een ja-knikker als presentator en dan kan Johan ongeremd zijn ongenuanceerde uitspraken doen. Genee hield het programma nog een beetje in balans.

Die 3 gasten komen na de zomer gewoon weer met z'n allen aan tafel zitten. Immers hebben ze een contract waar zij zich aan moeten houden. Naast dat de heren een hoop geld opstrijken om zinnige en onzinnige dingen te roepen levert dit John de Mol ook weer reclame inkomsten op. Mocht ook na de zomer één van de drie niet terug komen is het concept na de kloten zo simpel is het. En dat allemaal weer door een kleine groep zielige medelanders die denken dat ze alles kunnen bepalen in dit land en weer trappen wij erin.

Heb het programma niet gezien, kijk al jaren niet meer. Kan alleen Wilfred adviseren eruit te stappen. Veel te netjes voor die twee straat vechters. Waar Genee nog enkele voeling heeft met de maatschappij hebben die andere twee alleen maar oog kleppen op en zijn bezig met hun eigen ego. Komende jaren kijk ik ook niet.

Milan van Dongen lijkt me de perfecte vervanger van Genee. Qua uiterlijk de jonge uitgave van Wilfred en aanzienlijk relaxter en sympathieker. Aan Genee heb ik al een schurfthekel sinds 2006, toen Jong Oranje voor het eerst Europees Kampioen werd en hij het klaarspeelde om slap door te blijven ouwehoeren terwijl de prijsuitreiking al bezig was. Als toen studiogast Ruud Gullit, of all people, Genee niet tot de orde had geroepen, was de hele ceremonie aan ons voorbijgegaan. Het is een ijdel, achterbaks stokertje en interrumpeert vrijwel altijd op de verkeerde momenten. Overigens zou ik geen bezwaar hebben tegen een volledige herziening van het programma, met naast van Dongen, Derksen en bijvoorbeeld Rafael v,d.vaart, steeds een wisselende tafelgast. Publiekslieveling Gijp mag wat mij betreft weg, die is als analist/tafelgast een beetje zoals hij voetbalde: zo heel af en toe briljant, maar meestal een irrelevante stoorzender die onbeschoft vliegen zit af te vangen van Willem Kieft, die wél in staat is tot een genuanceerde mening, maar daar vaak niet aan toekomt.

27 juni 2020 om 19:15

Remark en Renee vloekt voortdurend en dat stoort ook veel mensen
Ook laat hij andere nooit uitspreken en gooit er zomaar een onderwerp in

Hoezo? Genee is toch niet de rasist? Genee laten blijven en dat stelletje clowns op de wip. Denken dat ze leuk zijn met hun rot opmerkingen, racistisch geneuzel en flauwekul. Alles voor de kijkcijfers. Dat dit überhaupt al die tijd gedoogd is door deze zender...pfff!!
Er zijn toch zeker wel andere leuke oud sportlieden die wél normaal kunnen doen en een leuk tv-programma kunnen verzorgen???

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren