Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez verbijsterd om toptransfer: ‘Ik vind hem geen speler voor dat niveau’

Laatste update:

Mark Diemers wordt naar verwachting de eerste zomeraanwinst van Feyenoord. De aanvallende middenvelder van Fortuna Sittard geeft de Rotterdamse club volgens onder meer het Algemeen Dagblad de voorkeur boven FC Groningen. Het betekent voor Diemers persoonlijk een toptransfer, maar Kenneth Perez betwijfelt of de 26-jarige creatieveling het niveau heeft om aan te haken bij Feyenoord.

Diemers kan terugkijken op een geslaagd seizoen in dienst van Fortuna Sittard. De Limburgers eindigden de voetbaljaargang in de Eredivisie op een zestiende plaats; Diemers zelf was in 26 competitiewedstrijden goed voor 7 doelpunten en 4 assists. Toch is Perez er niet van overtuigd dat hij een versterking is voor Feyenoord. "Nogal verrassend, want ik vind hem helemaal geen speler voor dat niveau", zegt de Deense analist op de website van FOX Sports over de naderende overgang van Diemers naar De Kuip.

Perez plaatst openlijk vraagtekens bij het technische beleid van Feyenoord. "Ik vind het bijzonder dat ze nu naar dit niveau spelers kijken en niet naar een hoger segment. Ik denk dat FC Groningen beter bij hem past. Ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord beter van hem wordt", vervolgt de oud-middenvelder van onder meer AZ en Ajax zijn betoog over Diemers. "De stap van Fortuna naar Feyenoord is groot, al is het misschien nog nooit zo klein geweest als nu."

Het contract van Diemers bij Fortuna Sittard loopt nog één jaar door, waardoor Feyenoord ook nog een transfersom zal moeten betalen voor hem. Volgens Perez was Bryan Linssen een betere optie geweest voor de Rotterdammers, maar de aanvaller zag na gesprekken met de clubleiding van Feyenoord uiteindelijk af van een transfervrije overstap van Vitesse. "Linssen leek mij een veel betere optie en Feyenoord hoefde geen transfersom voor hem te betalen", aldus Perez.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat velen het met perez eens zijn en verrast zijn door dit gerucht. Zelf had ik in eerste instantie ook de gedachte dat linssen logischer zou zijn (iig transfervrij). Maar verschil is wel dat dit feyenoord straks uitermate mager in zn middenvelders komt te zitten. Daarom is de noodzaak voor versterking in die linie logisch. Mocht diemers voor een miljoen overkomen dan vind ik dat echter wel een zwaktebod van arnesen. Als je blijkbaar ergens een miljoen hebt rondslingeren kun je dat ook (voor een deel) investeren in salaris voor fer bijv.

9 juni 2020 om 20:13

Het lastige is, dat salarissen van een hele andere pot betaald worden, dan een transfer. En zeker gezien de situatie van Feyenoord is dat een cruciaal iets.

9 juni 2020 om 20:18

Het is maar wat je lastig vindt. Mocht feyenoord erin slagen kokcu voor 20 miljoen te verkopen dan heb je dus een mooie transferpot van 20 miljoen maar niemand om terug te halen want het andere (salaris)potje is leeg?Beetje logisch overhevelen lijkt me.

9 juni 2020 om 20:36

Diemers gaat denk ik een derde verdienen van Tapia. Dus salarisbudget komt er echt nog wel vrij. Zeker als Vd Heijden, Narsingh, Kelly straks het pand verlaten hebben.

9 juni 2020 om 21:50

Ik weet niet of er salaris vrij komt. Als feyenoord 20 procent achteruit gaat in de begroting zal dat ook in de salarissen van de spelers zitten. Mocht de club er in slagen deze spelers te lozen win je misschien 3 miljoen, maar dat is nog geen 10 procent van de huidige salarispot

9 juni 2020 om 20:34

Maar Linssen wou niet. Dan kun je wel blijven mitsen en maren, dat heeft weinig zin.

10 juni 2020 om 00:28

niet onze gedroomde versterking maar ik vind we dat we hem als supporters moeten steunen en hem een kans moeten geven zich te bewijzen want die jongen wordt nu al door heel de media neergesabeld

10 juni 2020 om 00:33

@jalie what happend??!! als v geel deze transfer had gedaan zou je nu deze transfer helemaal afkraken.typisch bord op het schoot scouting..nu lees ik kans geven...

10 juni 2020 om 00:34

aanvulldnd. je zou gezegd hebben stop miljoen in scouting ipv nutteloos aankoop

10 juni 2020 om 01:40

@japie Dit is natuurlijk niet echt serieus te nemen. Een aantal weken geleden verkondigde je nog dat Linssen een leuke voetballer was maar totaal niet het niveau wat Feyenoord moest nastreven. Nu haalt Feyenoord een jongen met minder kwaliteiten en iemand die veel minder bewezen heeft op eredivisie niveau dan Linssen en nu moet hij opeens het voordeel van de twijfel krijgen en de kans zich te bewijzen. Beetje tegenstrijdige berichten...

10 juni 2020 om 01:58

@mrkrillin ik snap deze aankoop ook niet maar die jongen wordt nu afgezeken in de media terwijl de TD hem haalt. dan verdiend de TD imo de kritiek en niet de speler want welke speler van Fortuna gaat nee zeggen tegen een club als Feyenoord?

10 juni 2020 om 02:00

@joshp maar ik sta ook niet achter de aankoop van Diemers. er wordt nu echter net gedaan alsof het zijn schuld is dat Feyenoord hem haalt maar dan moeten ze de TD aanpakken die hem haalt. deze speler wordt nu overal in de media helemaal neergesabeld. ik had idd ook nog liever Linssen gezien als Diemers maar eigenlijk zijn beiden spelers die je liever niet bij Feyenoord ziet omdat je hoopt op wat beters van een hoger niveau als deze categorie

"linssen leek mij een veel betere optie en Feyenoord hoefde geen transfersom voor hem te betalen", aldus Perez. - Leuke inkopper. Dan moet Linssen natuurlijk wel willen voor die rol en het salaris, wat aanzienlijk lager ligt dan wat blijkbaar hij in het buitenland kan krijgen. En Diemers is natuurlijk een middenvelder en geen linksbuiten. Ik word ook totaal niet warm van Diemers, mã¡ã¡r we moeten ook realistisch kijken. Dick (en Berghuis) is gecharmeerd van 'm, we hebben weinig geld, we hebben amper middenvelders en Diemers komt nu voor de breedte (achter Kokcu) erbij. Het blijft helaas nu eenmaal zo dat we bij een (flinke) verkoop pas echt grotere transfers kunnen doen. De vraag is alleen wat er voor Diemers neergelegd moet (en gaat) worden.

9 juni 2020 om 19:43

En een transfervrije speler vraagt veel meer tekengeld dan een speler die je moet kopen. Neem dan ook nog eens het salaris wat Linssen vraagt, zoals jij al aangaf en de posities die moeten worden ingevuld. Voor de Corona had Feyenoord misschien kunnen gaan voor die speler van Heerenveen. Diemers is het goedkope alternatief.

9 juni 2020 om 19:44

Je kan zo'n jongen toch wel uit de jeugdopleiding plukken? Dit is, op zijn best, een goede speler voor een subtopper en nogmaals, dan ben ik echt nog positief. Dit is niks voor Feyenoord.

9 juni 2020 om 20:11

Altijd maar dat gezeur over die jeugdopleiding. Diemers is pas 26. Voldoende doorgroeimogelijkheden. Ook voor hem. We moeten eens kappen met die overdreven obsessie van jeugdspelers inbrengen. Die zijn er echt totaal nog niet klaar voor. Dat hebben Arnesen en Dickie wel gezien.

9 juni 2020 om 20:20

Met zo'n instelling kan Feyenoord hun opleiding wel opdoeken. Als je er nu in tijden van crisis niet eens op kan terugvallen om wisselspelers te leveren, moet je er eigenlijk geen euro meer aan uitgeven.

9 juni 2020 om 20:32

Wat een onzin. Er breekt toch voldoende talent door? Je hoeft niet altijd maar jeugd in te brengen. Het seizoen in gaan met maar 2 middenvelders (Kokcu/Toornstra) en een Burger die zich nog moet bewijzen. Dan raken Kokcu en Toornstra geblesseerd en ga je met Burger (19) en twee pikkies van 17 spelen op het middenveld? Lijkt me niwt verstandig.

9 juni 2020 om 20:38

Die is er dus niet. Daar hadden ze bijvoorbeeld Wouter Burger voor maar die is blijkbaar niet goed genoeg.

9 juni 2020 om 20:40

@repuiztav PAS 26... hoeveel denk jij dat hij over 3-4 jaar voor hem kunt vangen? Laat ik duidelijk zijn: ik denk dat Arnesen en Advocaat veel beter weten wat Feyenoord nodig heeft dan dat wij dat weten maar een 26 jarige van Fortuna zal de kar bij Feyenoord niet gaan trekken. En zijn restwaarde is ook 0, Zo bouw je natuurlijk niet echt aan de toekomst....of doen ze Enkele jaren een “Mark Nettotje” en maken ze dan een stap. Ik hoop het want als Feyenoord het hier van moet hebben ziet het er niet best uit voor Feyenoord.

9 juni 2020 om 20:52

@Tipptopp, Marc Netto had natuurlijk wel het voordeel dat er elk jaar een paar pareltjes verkocht konden worden, we enkele keren kampioen werden en dus Champions League miljoenen kregen. We konden zo een mooi bedrag opbouwen. Feyenoord heeft dat allemaal minder en gaat zeer waarschijnlijk niet enkele jaren achter elkaar kampioen worden..

9 juni 2020 om 20:58

Tipptopp. Voorlopig zal Feyenoord het inderdaad hiervan moeten hebben, tot er weer wat goede aanwas is qua jeugd of een voltreffer als Sinisterra en Senesi binnen gehengeld worden. Deze Coronacrisis heeft nou niet bepaald geholpen. Maar jij ziet natuurlijk alleen dat deze jongen gehaald wordt. Ondertussen is Feyenoord ook intensief met jonkies bezig: Pacho, Moises Saicedo, Kudus, Damsgaard, Gyamfi, Victor Nelsson. De scouting is pas net weer goed op poten. Geef het wat tijd.

10 juni 2020 om 00:02

Damsgaard vertrekt naar Sampdoria, maar voor de rest wel goed om te zien Arnesen ook naar jonge talenten kijkt. Met Gyamfi was het al bijna rond las ik.

Als je middenvelders van het niveau Diemers niet kan opleiden als Nederlandse topclub... Als je daar zelfs een miljoen aan wilt uitgeven, zeker in deze tijden... Ik vind het wanbeleid ten top. Als je aan zulke spelers een deel van je al zeer krappe budget wilt uitgeven wil je gewoon het gat met Ajax, PSV en AZ vergroten.. Ik kan er met mijn pet niet bij. Houd dan in deze tijden het geld in je zak en maak gebruik van je opleiding.

9 juni 2020 om 19:52

Je weet zelf dat de jeugdopleiding van Feyenoord behoorlijk is leeggelopen. Met Fer zijn ze in onderhandeling. Dan heeft Feyenoord 3 middenvelders met daarachter Burger en El Bouchataoui. Geertruida zou nog door kunnen schuiven.

Joey Veerman is niet haalbaar in deze crisistijd. Dan is Diemers een goedkoop alternatief. Heeft zich na FC Utrecht heel goed ontwikkeld. Waarschijnlijk is Feyenoord een stap te hoog. Wie had verwacht dat de transfervrije Schöne het zo goed zou doen. Kwam af van een degradant. Telkens kocht Ajax een vervanger, maar Schöne kwam telkens bovendrijven als ontbrekende schakel. Wie weet kan Diemers ook zo verassen.

9 juni 2020 om 20:01

Gewoon jeugd in het diepe gooien. Ook als je nu denk dat ze er nog niet klaar voor zijn kan je beter dat doen. Goedkoop, potentie om veel geld op te leveren, je speelt met spelers die wat voelen voor de club en het is een positief signaal aan alle spelers in de jeugdopleiding. Als je Diemers haalt, weet je zeker dat je geld kwijt bent en er niet beter van wordt.. Jeugdspelers verrassen vaak nog positief.

9 juni 2020 om 20:36

Ten eerste was Schone destijds erg gewild en maakte toch wel heel wat meer indruk dan deze Diemers. Buiten dat: Feyenoord blijft maar krampachtig vasthouden aan iets wat ze dan wel een 3de of 4de plaats oplevert, maar progressie zit er niet in. Op deze manier ga je nooit de tijd vinden om een fundament te bouwen. Zo blijf je geld uitgeven aan spelers die niets meer op gaan leveren, terwijl de huidige selectie redelijk verouderd is en nauwelijks waarde vertegenwoordigt (in relatieve zin).

9 juni 2020 om 20:43

Sirius. Het is zaak dat Feyenoord de 3e plek blijft behouden de komende seizoenen om uiteindelijk weer door te kunnen pakken. Laten we eerst eens stabiel worden alvorens we weer stappen willen maken. Met Senesi, Malacia, Geertruida, Haps, Bijlow, Kokcu, Sinisterra, Berghuis heb je al wat kapitaal waar je op voort kan borduren.

9 juni 2020 om 20:50

We hebben het over Feyenoord, niet over een lage subtopper. Voor Feyenoord-begrippen vertegenwoordigen die spelers maar relatief weinig waarde en bovendien heb je ze nog niet verkocht. Het moet nog maar blijken dat sommigen van hen voor veel geld vertrekken.

9 juni 2020 om 20:00

De O19 lichting (van vorig jaar) zitten echt geen toppers tussen voor het middenveld. In de O18 van dit seizoen zitten wel wat talentvolle middenvelders, maar zijn nog veel te jong. Dan heb ik het over Milambo (15), Bogarde (16), 'T Zand (17), Kleijn (15), Ahmadi (16)

9 juni 2020 om 20:02

Ik zou dan nog eerder 16- of 17-jarigen een kans geven. Mocht dat niet lukken, kan je in de winterstop altijd nog in actie komen.

9 juni 2020 om 20:07

16-jarigen een kans geven klinkt leuk, maar dat kan echt niet. Dan kom je in de problemen. In de winterstop dan alsnog in actie komen is al te laat. Bovendien kun je zo'n talent er ook mee breken als hij er nog niet klaar voor is

9 juni 2020 om 20:17

Gravenberch speelt toch ook als 17-jarige bij ons? Ihattaren bij PSV.. Het kan gewoon. Jonge talenten moet je soms juist in het diepe gooien. En nogmaals, als je zulke spelers kansen geeft is dat een stimulans voor al je jeugdspelers. Het effect is voor de lange termijn veel groter dan alleen een jeugdspeler de kans geven.

9 juni 2020 om 20:23

Een Ihattaren is wel even van een ander niveau en Gravenberch heeft in de jeugd ook een hoog niveau aangetikt. Wat als die jeugdspelers het gewenste niveau niet hebben? Dan moeten we die volgens jou gewoon een kans geven als je duidelijk ziet dat ze er nog niet aan toe zijn.. Diemers is gewoon een goedkope tijdelijke oplossing en je doet net alsof Diemers een Fc bal op het dak speler is.

9 juni 2020 om 20:36

Je hebt ook geen toppers nodig, maar jongens waarmee je waarde genereert. Als je spelers als Diemers blijft halen, verandert er niets en blijf je blut en zonder ontwikkeling.

9 juni 2020 om 20:40

Lekker man, gewoon met 16 jarigen Europees, competitie en beker gaan spelen. Top idee zeg.

9 juni 2020 om 20:42

Kokcu bij ons speelt toch ook? Als je goed genoeg bent speel je heus wel.

9 juni 2020 om 20:47

Wat een dooddoener. Men doet net of Diemers als de grote verlosser wordt binnengehaald, maar dat is gewoon een prima breedteversterking, waarmee je straks niet zometeen met je bek vol tanden staat, omdat je met jochies van 16, 3 wedstrijden in de week moet spelen. Diezelfde jochied worden uiteindelijk echt wel doorgeschoven hoor. Maar laat die gasten zich eerst eens in de luwte opwerken.

9 juni 2020 om 20:49

Ajax en PSV doen het ook. Die hebben echt lang niet allemaal toptalenten, maar door ze te ontwikkelen worden ze wel wat waard. Feyenoord is te bang een seizoen wat terug te vallen en houden daardoor krampachtig vast aan korte termijn spelers die op de korte termijn wat betekenen, maar verder nauwelijks geld opleveren.

9 juni 2020 om 20:53

En daarvoor Wijnaldum en Vilhena (de meest bekenden). Maar er zijn zat 17-jarige spelers die bij Feyenoord op die leeftijd hun debuut hebben gemaakt. Maar ze moeten wel de kwaliteit hebben. Een 3e of 4e plaats is heel belangrijk, o.a. televisiegelden en EL voetbal. Dan levert meer op dan 16/17 jarige een basisplaats geven die het niveau niet aankunnen en in het rechterrijtje eindigen.

9 juni 2020 om 21:01

@Sirius, zie bij PSV al spelers als Hendrix, Rosario en Sadilek. Het zijn niet allemaal voltreffers, maar door ze speeltijd te geven stijgt hun waarde wel. Al die gasten, ook de talenten van Feyenoord, hebben (deels) de opleiding van een Nederlandse topclub doorlopen en kunnen echt wel een goed balletje trappen. Bij Ajax zijn spelers als Ekkelenkamp, Eiting, De Wit en ook Gravenberch (tot nu toe) ook geen doorslaand succes. Ze vullen de selectie echter wel aan in de breedte en stijgen daarnaast in waarde. Je bespaart dus geld door geen reserve aan te kopen en verdient juist geld doordat die talenten in waarde stijgen.

9 juni 2020 om 21:07

Ja, maar wij zijn geen PSV en Ajax. Wij zitten nog helemaal niet op dat niveau. En dan speel je met die 17-jarigen. Valt het tegen. Haal je geen Europees voetbal. Weet je wat dat kost? Er zijn nu 7 potentiele jonge basisspelers Bijlow, Geertruida, Senesi, Malacia, Kokcu, Sinisterra, Bozenik. Behalve Senesi en Bijlow zijn deze jongens allemaal jonger dan 20...

9 juni 2020 om 21:21

@repuizvat, en dat is dus wat wij zeggen; korte termijn beleid... Uiteindelijk gedoemd te mislukken. Een club als AZ gaat wel zo goed als altijd voor de lange termijn en zie wat daar aan kapitaal op het veld staat.. AZ gaat Feyenoord zo structureel voorbij als men Feyenoord al niet voorbij is en dan moet Feyenoord, met hun korte termijn denken, maar concurreren met Vitesse en Utrecht?

9 juni 2020 om 21:27

Heb je de rest wel gelezen over die basisspelers? Hoeveel jonge jongens wil jij nog zien dan?

9 juni 2020 om 21:29

@repuizvat, wel gelezen en dat is een uitstekend begin.

9 juni 2020 om 21:30

Summerville (18), Bannis (18), Burger (19), Hall (18), Azarkan (18), El Bouchataoui (18), Hendriks (18) zitten ook nog bij deze selectie. Het wordt echt weer zwaar overdreven.

9 juni 2020 om 21:30

@De Toekomst - Dat bedoelde ik dus ook. Het hoeven geen toptalenten te zijn. Ook al ontwikkelen ze zich enkel tot een redelijke basisspeler, dan nog kun je op zo'n moment zo 7-10 miljoen euro bijschrijven als je ze eenmaal verkoopt. Nu halen ze krampachtig 26-30 jarige spelers waar de restwaarde nihil is met een steeds ouder wordende selectie. Dan worden argumenten aangehaald als: "maar we halen ook Senesi en Bozenik". Nou geweldig hoor, applaus. Van de 5 spelers waarmee ze in verband worden gebracht, zijn meestal 4 spelers achterin de 20 en in die verhouding worden spelers ook zo'n beetje binnengehaald bij wijze van spreken.

9 juni 2020 om 21:38

"Dan worden argumenten aangehaald als: "maar we halen ook Senesi en Bozenik". Nou geweldig hoor, applaus" Wat is dit voor rare opmerking dan? Dat zijn toch ook valide argumenten? Het feit dat Feyenoord de balans zoekt tussen dit soort 26-jarige jongens en gescoute jonkies zoals Bozenik en Senesi is helemaal niet zo gek. Ik denk dat er maar weinig clubs zijn in de Eredivisie die zoveel jonge jongens in de basis heeft staan als bij Feyenoord. Je overdrijft een beetje.

9 juni 2020 om 22:00

So ey Sorius wat reageer jij zoutig zeg. Een gefrustreerde avond ofzo? "Van de 5 spelers waarmee ze in verband worden gebracht zijn meestal 4 spelers achter in de 20". Jij hebt het beleid met Arnesen niet mee gekregen? Of denk je nog steeds dat Van Geel er nog zit?

9 juni 2020 om 22:04

@de toekomst, maar dat is toch bij feyenoord ook het geval geweest met malacia en kokcu die redelijk jong aan spelen toe zijn gekomen bij feyenoord. Het risico met een 16/17 jarige is dat als hij niet excelleert, dan kan het hem gewoon breken kwa zelfvertrouwen ect. Je kan niet een team met alleen maar jonkies hebben. Diemers gaat feyenoord geen kampioenschap of bekerwinst brengen zeker niet, hij is wel gewoon een zeer technische speler die als stand in zijn ding kan doen. Wie weet hebben wij het allemaal mis en wordt het een bepalende speler? 7 goals en 4 assist bij fortuna zijn zeer goede cijfers. Ook gwn een dragende kracht geweest dusja gokje kan je wagen hiermee. Wordt het niks kan feyenoord hem alsnog met winst verkopen als je beetje goed onderhandeld.

9 juni 2020 om 20:05

De Toekomst, die spelers uit de opleiding komen er wel aan, maar op dit moment is er even geen geschikte middenvelder. Er kan ook niet constant aanwas zijn en spelers zijn niet direct zo ver als een Diemers momenteel wel is. Ik ben ook niet per se overtuigd van Diemers, maar je moet wat

9 juni 2020 om 20:08

Op dit moment hebben we alleen Burger, Toornstra en Kokcu voor het middenveld. Het is nog maar de vraag of Fer bijtekent. Stel je voor dat er twee geblesseerd raken. Dan hou je niets meer over. Voor een paar ton kun je een gokje als Diemers erbij nemen. We moeten jeugdspelers ook niet meteen in het diepe gooien. Ik heb liever dat ze zich dan in de O18 tegen leeftijdsgenoten kunnen meten.

9 juni 2020 om 20:13

Ja, maar het is geen lange termijn beleid... Dit zijn gevallen "goedkoop is duurkoop". Dan kan je beter jeugd de kans geven, zelfs als het om tieners gaat. Jullie beste jeugdspelers vertrekken om een gebrek aan perspectief. Als je dan hard wordt getroffen door de Coronacrisis is er een goede aanleiding om daar eens verandering in te brengen.

9 juni 2020 om 20:23

@toekomst; spelers als berghuis zullen ook niet de kar willen trekken en dus willen vertrekken wanneer je jeugdspelers doorschuift die er niet klaar voor zijn (want het niveau wordt dan erg laag). Op die manier lever je dus dubbel kwaliteit in en neem je verder afstand van de bovenste plaatsen, op termijn ook een heel kwalijke zaak.Klagen dat dit vanuit de jeugd opgevangen moet worden is net zoiets als klagen dat je woonkamer nat is na een dijkdoorbraak. Feyenoorders weten allang dat het meerendeel van de jeugd niet het gewenste niveau heeft en daar wordt aan gewerkt. Tot die tijd is de jeugd er niet klaar voor.

9 juni 2020 om 20:25

Onze beste jeugdspelers vertrekken vooral door de poen en dat wordt gegooid op perspectief, want dat is makkelijk. Deze spelers weten zelf ook dondersgoed dat als ze goed genoeg zijn, ze uiteindelijk wel doorbreken. Het is niet zo dat Feyenoord te pas en te onpas haar jeugd negeert. Bijlow, Malacia, Kokcu, Geertruida. Daar komen dit seizoen Burger en Summerville bij. Er is van alles mis geweest met de jeugdopleiding de afgelopen jaren en dat ontken ik ook niet, maar Brard en Feyenoord zijn heel goed bezig om dit weer op poten te krijgen. Er is zeker een plan voor de jeugd en daar wordt ook grof in geïnvesteerd

9 juni 2020 om 21:35

Ze hoeven ook niet direct zover als Diemers te zijn. Alsof Hendrix, Rosario, Veltman, Mazraoui enzovoort zulke enorme talenten zijn. Dat zijn gewoon jongens die zich uiteindelijk ontwikkelen tot basisspeler. Niet indrukwekkend, maar het levert je in veel gevallen wel bedragen boven de 7 miljoen euro op en meer als je ze verkoopt voor ze 27 jaar zijn. Als je potentiele sterkhouders wilt, kun je lang blijven wachten. Die komen eens in de 5 jaar uit zo'n opleiding rollen als je geluk hebt.

9 juni 2020 om 21:06

@DeToekomst,

Jullie kopen waarschijnlijk Klaasen terug voor een kleine 10 miljoen als vervanger van Van de Beek, terwijl jullie betere spelers en zelfs een aantal pareltjes hebben rondlopen in de jeugd die veel beter zijn dan Klaasen. Feyenoord heeft geen middenvelders rondlopen in de O19 die het niveau aankunnen. En als ze die al hadden, dan zijn die inmiddels al weggekocht. Een breedteversterking voor 750.000,- die hoogstpersoonlijk voor lijfsbehoud van Fortuna heeft gezorgd is dan de gok waard. Daarbij zal Diemers genoeg minuten maken in het eerste half jaar daar Feyenoord 3 wedstrijden in de week moet spelen en maar 3 middenvelders in de selectie hebben.

9 juni 2020 om 21:26

Klaassen is in ieder geval een speler die een directe versterking is voor alle clubs in de Eredivisie, dus daarmee koop je gewoon zekerheid op een voor Eredivisie begrippen topspeler die basismateriaal is. Dat vind ik totaal niet vergelijkbaar.

9 juni 2020 om 21:37

Welke spelers in de jeugd zijn op dit moment beter dan Davy Klaassen dan?

9 juni 2020 om 22:49

Gravenberch, Jensen, Unuvar. Allemaal jeugdspelers die op 10 kunnen. Klaassen heeft het niveau niet van het huidige Ajax. De selectie van Ajax nu en die van 3 jaar geleden is een wereld van verschil. Als Marin het al niet red, dan zal Klaassen het wel redden 😂

Mensen doen alsof Diemers een of andere uitgebluste 33-jarige bierbuik is die maar wat balletjes naar voren trapt in de KKD ofzo, maar hij is voor een groot deel verantwoordelijk voor de handhaving van FSC en kan met zijn 26 nog best wat jaartjes vooruit.voor die paar knaken die hij maar moet kosten kan Feyenoord best de gok wagen dunkt me, al kost het me als fan van FSC wel pijn een van onze beste spelers te zien vertrekken

9 juni 2020 om 20:05

Ik heb even zijn stats vergeleken met die van Toornstra, omdat ik dat redelijk vergelijkbare spelers vind qua speelstijl. Ik moet zeggen dat Diemers statistisch gezien echt niet onder doet voor Toorntra en heeft gemiddeld zelfs een flink aantal meer schoten op doel. Daarnaast is er het vaakst op hem een overtreding begaan in dit seizoen van alle Eredivisie spelers en na Ziyech de meeste kansen gecreëerd uit standaardsituaties. Die jongen kan echt wel wat toevoegen hoor.

9 juni 2020 om 20:18

Die jongen kan prima voetballen en als hij een rol als wisselspeler ziet is dat goed. Dat gezeik hier boven van o.a. de Toekomst slaat nergens op met ze jeugdspelers. Liever Diemers die genoeg ervaring en gewoon een goede voetballer is dan zo jonge knaap voor de leeuwen gooien.

9 juni 2020 om 21:21

Op welke manier vind jij de speelstijl van Toornstra en Diemers vergelijkbaar? Toornstra is een loper. Van wat ik van Diemers heb gezien is hij dat absoluut niet.

9 juni 2020 om 21:32

Vergelijkbare posities en voetballend gezien. Toornstra maakt inderdaad meer vuile meters, wat hem dus ook een completere speler maakt. Diemers is technisch iets verfijnder.

9 juni 2020 om 20:46

Uiteindelijk kost hij nog steeds een miljoen euro en z'n salaris zal ook aardig zijn. Dit zijn geen spelers die waarde vertegenwoordigen en kwalitatief is hij voor subtop-begrippen maar een hele gewone speler naar mijn mening. Dat je 't dan bij een degradatiekandidaat leuk doet, tja, dat hebben meer middelmatige spelers gedaan. Feyenoord is hele andere koek.

9 juni 2020 om 20:49

Het kan uitpakken als Paauwe of Toornstra, maar ook als Vejinovic. We gaan het wel zien. Het zal niet de eerste keer zijn dat een speler van een lagere club zich stormachtig ontwikkelt bij een grotere club. Genoeg voorbeelden van zulke laatbloeiers.

9 juni 2020 om 20:57

Maar ook als ze 26 jaar zijn? Voor elke voetballer van die leeftijd die zich stormachtig ontwikkelt kun je zo'n 10 spelers uit diezelfde categorie noemen die weinig indruk maken. We kunnen er allemaal weer argumenten bij gaan halen, maar uiteindelijk is het halen van dit soort spelers exact wat Feyenoord al een hele tijd doet.

9 juni 2020 om 21:09

En het halen van dit soort spelers is ook helemaal niet erg. De vergelijking met het verleden gaat ook niet op. Het probleem dat vooral in het verleden speelde is dat er geen spelers omheen stonden die enige waarde vertegenwoordigden. Die heb je nu wel.

9 juni 2020 om 21:20

Vooralsnog alleen Berghuis en Kokcu die je met zekerheid kunt zeggen. Voor de rest moet het nog maar blijken wat je voor spelers krijgt. Die andere jongens zijn nog niet bepaald blikvangers, terwijl spelers als Toornstra, Botteghin, Jorgensen, Van Der Heijden, Haps, Narsingh, Van Beek bijna niets vertegenwoordigen. We hebben het over een Nederlandse topclub. Dan moet je jongens hebben die moeiteloos 30 miljoen euro op kunnen brengen. Bij Feyenoord lopen jongens die hooguit zo'n 20-24 miljoen euro opleveren als je geluk hebt.

Snap alle kritiek niet zo. het is een prima speler voor in de breedte, iets wat we hard nodig hebben. op dit moment weten we alleen van Toornstra dat hij er weer staat volgend seizoen. Fer, Kokcu, Tapia, Ozyakup en Kelly zijn allemaal of al weg, te duur of staan in de interesse van andere clubs. Burger is nog een twijfelgeval qua niveau en dat zelfde geld voor de jeugd spelers die daar achter staan. je moet dus wat aankopen gaan doen. er wordt ook nergens beweert dat dit DE aankoop is van het seizoen, heb veel vertrouwen in Arnesen.

9 juni 2020 om 20:24

Maar 1 miljoen afkoop voor een breedte speler vind ik wel veel.

9 juni 2020 om 20:40

Bovendien is/zijn zo'n voetballer (en z'n zaakwaarnemer) ook niet gek. Waar zo'n jongen bij Groningen pakweg 2-3 ton zal verdienen, gaat dat bij Feyenoord niet op. Dan verdient zo'n speler al snel een half miljoen euro.

Ik denk dat heel veel mensen de keuze voor Linssen logische vinden. Ondanks dat ik geen fan van diemers ben zijn zijn statistieken van hem dit jaar wel goed.

Nou het ligt dus aan mij, Zie hem vaak voorbij komen met samenvattingen en ik dacht altijd van wauw dat hij bij Fortuna speelt, Zeker voor in de breedte toch gewoon een prima aanwinst? Maar als ik de reacties lees blijkbaar niet. Maar ik heb hem dan ook geen hele wedstrijden zien spelen

9 juni 2020 om 20:34

Het ligt vooral aan Diemers zelf. Dat hij goed kan voetballen staat buiten kijf. Maar gaat hij zich ook daadwerkelijk optrekken aan het hogere niveau?

9 juni 2020 om 20:44

Nou ja, buiten z'n trap vind ik het een doodgewone speler voor een subtopper. Dat mag naar mijn mening nooit het niveau zijn wat je als Feyenoord hoort na te streven. Als je als Feyenoord achter Diemers aangaat, zegt dat mij dat ze nog steeds krampachtig vasthouden aan wat ze al aan het doen waren. Je kunt bezig blijven tot de puzzelstukjes allemaal in elkaar vallen (dat kan nog erg lang duren), maar je zit met een steeds ouder wordende selectie en spelers waar je niet vanaf komt. Tenzij elk muntje in de komende twee jaar de juiste kant opvalt (terwijl voltreffers zeldzaam zijn), ben je over twee jaar nog steeds bijna blut.

Weet je, het is niet verkeerd dat een speler als Diemers naar Feyenoord gaat. Dan heb ik zolang ook nog de valse hoop dat ik het kan halen... On topic: vind het best interessant om later de beredenering van Arnesen en/of Advocaat achter de transfer te horen als deze doorgaat. Is dit beter of minder goed dan bord op schoot scouting..?

Perez heeft 100% gelijk, wat is dit voor een beleid. Onlangs werd hier nog geroepen dat het de beleidsvoering van Arnesen vele malen beter is dan van zijn voorgangers.... verklaar dit dan eens?

Diemers past prima bij een Groningen, Willem 2, Heerenveen. Maar toch niet bij Feyenoord?

In Linssen een speler die doelpunten, assists en beleving/strijd toevoegt willen ze niet investeren en dan doen ze een schandalig aanbod. En voor Diemers leggen ze wel even €1.000.000 + neer plus salaris. Prima beleid!!

9 juni 2020 om 21:11

Dat klopt. Arnesen richt zich ook voornamelijk op jongere spelers, maar dat wordt niet zo breed uitgemeten in de media.

9 juni 2020 om 21:19

Ik denk trouwens dat Diemers vooral op voorspraak van Dickie komt.

Ik vind het eigenlijk wel een beetje lullig voor diemers, ook al ben ik het helemaal met Perez eens. Hij heeft een zeer goed seizoen gedraaid en maakt een ogenschijnlijke prima vervolgstap naar Groningen, en iedereen denkt 'goh wat een aanwinst' en 'goede carriere' etc. En nu blijkt hij naar Feyenoord te gaan en de tendens wordt enorm negatief. Terwijl je het ook vanuit zijn oogpunt ook moet zien, dan is het een prachtige stap en een droomclub.

Typisch Perez hij is zeker zijn eigen carrière vergeten? Toen hij naar Ajax ging zeiden mensen hetzelfde... En daar kon ie niet tegen.
Diemers kan beiden kanten opgaan. Tweede Immers?

9 juni 2020 om 22:40

Vergelijking slaat nergens op aangezien Diemers duidelijk tekort komt voor niveau wat Feyenoord zou moeten nastreven.

Wanbeleid bij Feyenoord gaat dus door. Had nog wat hoop dat Arnesen een andere koers zou gaan varen maar blijkbaar niet. Weer middelmatige Subtop Eredivisie niveau aankopen, de zoveelste in de laatste 15 jaar,

9 juni 2020 om 22:53

Anders lees je even mijn reactie hierboven met welke jonge spelers Arnesen bezig is, voordat je gaat zitten bleren.

9 juni 2020 om 22:58

Je blert zelf.boeien met Welke “ talenten” ze bezig zijn, Diemers is het Feyenoord shirt niet waard en dat zeg Ik als ajacied.

Die jongen maakt zichzelf wel ongeloofwaardig. Geeft eerst zijn woord aan Groningen en nu kan hij het zich niet meer herinneren. Ik snap Feyenoord ook niet.

Vaak ben ik niet met meneer Peres eens.
Maar dit keer heeft die toch wel gelijk.
Vind Diemers echt een matige speler, is een leuke speler voor fortuna.
Kom op zeg feyenoord Diemers ga je toch niet halen!

Diemers is de beste speler van Fortuna. Goed genoeg voor Feyenoord? We zullen het zien, hij werkt elk geval wel hard en scoort goals. Onterecht dat hij vooraf al weer zo wordt neergesabeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren