Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jürgen Klopp raakt overtuigd van Project Restart: ‘Er is totaal geen risico’

Laatste update:

Jürgen Klopp is als vanzelfsprekend blij met het plan om de Premier League te hervatten. De manager heeft met Liverpool een voorsprong van 25 punten op achtervolger Manchester City en kan de eerste titel in twintig jaar nauwelijks meer ontgaan. "Er waren mensen die het seizoen nietig wilden verklaren. Ik snap dat niet. We hebben 76 procent van het seizoen gespeeld, en dat wil je dan gewoon in de prullenbak gooien?", aldus Klopp tegenover DFB Academy.

In Nederland is ervoor gekozen geen kampioen voor het seizoen 2019/20 aan te wijzen, maar in Engeland gaat dat met dank aan Project Restart vermoedelijk niet gebeuren. "Ik zou dat persoonlijk oneerlijk hebben gevonden, om te zeggen dat het hele seizoen niet heeft plaatsgevonden", zegt Klopp. "We staan bovenaan in de stand met alleen thuiswedstrijden, we staan bovenaan in de stand met alleen uitduels. Het is een seizoen waarin we kampioen moeten worden."

Klopp beseft dat er ten tijden van corona belangrijkere dingen spelen dan voetbal. "De crisis oplossen heeft prioriteit", weet de Duitser. "Ik denk dat er ergere dingen in het leven zijn dan geen kampioen worden. Veel mensen om ons heen hebben grote problemen. Mensen gaan dood, dat gebeurt altijd, maar op dit moment door een virus dat we allemaal niet kenden en waarop niemand kan worden voorbereid."

Vertegenwoordigers van de Engelse clubs kwamen maandag bijeen om uitgebreid te praten over Project Restart. In Engeland leeft de hoop dat de Premier League, die sinds medio maart stilligt, rond 12 juni hervat kan worden. "We nemen unieke maatregelen, net als ze in Duitsland doen", zo verdedigt Klopp het plan. "De trainingscomplexen van de Engelse profclubs zullen de veiligste plekken van het land worden. Er is totaal geen risico om geïnfecteerd te raken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal eens met Klopp. Vind het ook jammer dat in Nederland de stekker zo snel eruit is getrokken. Liverpool zal wel kampioen worden. Spannend om te zien welke ploegen eruit gaan vliegen en welke ploegen Europees voetbal gaan halen.

Logisch dat je opgelucht ademhaalt want na 30 jaar leek niks in de weg te zitten maar covid-19 kwam opeens aan de deur kloppen.

18 mei 2020 om 23:05

Precies. De reden van de overvolle IC's en piek in dodental door covid-19, komt puur doordat het onverwachts kwam en de meeste pas na twee weken symptonen vertonen bij besmetting. Daarom hebben overheden slecht geanticipeert en kreeg je een besmettingsgolf. Zeker met carnaval en apresski. Nu is iedereen veel waakzamer en is een 2e golf haast uitgesloten.

18 mei 2020 om 23:17

Welke bron meldt dat Zermatt? Dat artikel zou ik namelijk dan wel eens graag lezen.

18 mei 2020 om 23:47

Haast uitgesloten? Virologen en medewerk(st)ers van het Rivm waarschuwen zelfs dat zo'n tweede golf een reeele mogelijkheid is. Het woord "uitgesloten" word werkelijk door geen enkele wetenschapper of instantie gebruikt. Integendeel: Men is nog steeds erg waakzaam en daarom past de overheid ook op met het versoepelen van de maatregelen.

19 mei 2020 om 00:25

Zit je jezelf nou moed in te praten? Zelfs met de ruimste schattingen kom je maar aan een paar procent besmettingsgevallen, terwijl je voor het wegnemen van het gevaar of groepsimmuniteit (>65% besmettingen) of een vaccin nodig dat ook nog eens op enorme capaciteit geproduceerd moet kunnen worden. Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe, in een tijd waar iedereen zit te snakken om versoepeling van de regels, een tweede golf uit kan blijven.

19 mei 2020 om 11:00

Groepsimmuniteit bestaat niet. Ik snap niet dat mensen dit blijven roepen.mensen spreken van groepsimmuniteit wanneer er een ziekte zoals bijvoorbeeld de mazelen niet meer voorkomt omdat iedereen immuun is. Dat komt niet doordat we de ziekte zelf de baas zijn geworden, dat komt door een vaccin. Die anti-vaxxers zijn vaak alleen beschermd voor dat soort ziektes doordat 95% van de bevolking wel normaal hun vaccin heeft gehad waardoor de ziekte niet kan verspreiden. Heel irritant dat mensen groepsimmuniteit aan blijven halen.

19 mei 2020 om 14:42

Premier Rutte zei in een toespraak 2 maanden geleden dat groepsimmuniteit wel degelijk een ding is. Ik denk dat hij meer verstand heeft dan jij gimpet.

19 mei 2020 om 15:26

Er zijn wereldwijd vele top virologen die dit al afschrijven, simpelweg omdat het niet meer kan. Voor groepsimuniteit zal je dus een heel groot deel van de bevolking het virus moeten laten krijgen. Dit houden ze (rutte / Rivm) op elke manier tegen met het huidige beleid.

19 mei 2020 om 16:20

Twee maanden geleden wist men aanzienlijk minder van het virus dan nu het geval is. Men heeft aldoende geleerd en uitspraken die twee maanden geleden gedaan werden, hoeven nu niet meer per se te kloppen.

19 mei 2020 om 16:57

Groepsimmuniteit is zeker wel een ding. Alleen weet nog niemand of en in hoeverre het van toepassing is op covid.

20 mei 2020 om 13:14

Groepsimmuniteit bestaat niet @gimpet? Wat is dit voor flat earth achtige theorie dan? Natuurlijk bestaat het, of het haalbaar/feasible is, is een tweede.

21 mei 2020 om 12:16

@dante @zermatt_person "groepsimmuniteit" komt voort uit vaccinaties waardoor het niet kan verspreiden. "groepsimmuniteit" komt niet voort uit het laten verspreiden en hopen dat onze eigen immuunsystemen het aanpakken en ons immuun maken. Tevens zijn er 100en verschillende versies van het coronavirus, zoals de griep, Krijgen we al jaren vaccinaties voor, krijg het nog steeds.menig top viroloog heeft aangegeven dat de kans op een daadwerkelijk vaccin ontzettend klein is.het zogenaamde "groepsimmuniteit" is Vaccinatie en daaruit komt Groepsbescherming voor de anti-vaxxers omdat het lastig kan verspreiden door mensen die zich wel laten vaccineren en dat is heel iets anders wat de politici proberen te verkopen.

Benieuwd wat al die mensen hier gaan zeggen die vonden dat dit seizoen geschrapt moest worden in NL. Dat de KNVB dat goed heeft gedaan. En dan is stellen dat de situatie in NL niet te vergelijken is met Engeland onvoldoende. Daarvoor had de KNVB moeten lobbyen in Den Haag en bij de clubs en spelers. Dan had de bal hier ook kunnen rollen. In een leeg stadion loop je niet meer risico als in een druk park of halfvol terras.

18 mei 2020 om 22:43

Het gaat eerder over testcapaciteit, zolang die er onvoldoende is voor het zorgpersoneel is voetbal triviaal.

18 mei 2020 om 23:44

@Lierse. Wat een onzin. Het is geen hogere wiskunde om genoeg testen voorhanden te hebben. Daar is gewoon niet hard genoeg aan gewerkt. Net als mondkapjes. Er wordt gezegd dat er schaarste is, terwijl een jonge ondernemer net op tv stelt dat zijn bedrijf miljoenen gecertificeerde mondkapjes klaar heeft liggen maar de overheid treuzelt. Hoe zal het dan zijn met de testen. Ik denk dat ze er voldoende zijn maar niemand wil ze betalen. De overheid niet. De KNVB niet. De clubs niet. Het lijkt wel een derdewereldland hier. Er zijn genoeg testen voor alle doelgroepen. Dus de Eredivisie had niet stil hoeven liggen.

18 mei 2020 om 23:49

Leuk dat jij dat denkt, maar ik geloof wat wetenschappers zeggen. En die zeggen dat er in Engeland gewoon een tekort is tests. Daarnaast zijn mondkapjes niet te vergelijken met tests. Je hebt namelijk ook nog steeds wetenschappers nodig die de stalen analyseren.

19 mei 2020 om 09:29

Toevoegend aan wat Lierske zegt. Zowel andere overheden als bedrijven jagen op die testen. Iedereen zit achter hetzelfde aan. De vraag is veel groter dan het aanbod en daardoor worden sommige overheden uitgeconcureerd. Net als met medische apparatuur is dan de vraag, ga je gigantische woekerprijzen betalen voor middelen of wacht je tot een beter aanbod om zo meer in te slaan (aangezien je geld maar 1 keer kunt uitgeven).

19 mei 2020 om 09:35

@LaDecima. Ik begrijp hoe marktwerking werkt. Wat jij niet begrijpt is dat dit bijzondere tijden zijn waarbij de overheid leiding moet geven. Als die testen te duur worden door marktwerking, moet de overheid tijdelijk instellen dat alleen zij die testen mogen kopen tegen een schappelijke, vaste prijs. Andere instellingen kunnen ze dan voor dezelfde dezrijs van de overheid kopen. Probleem van de woekerprijzen opgelost. Dit lijkt mij geen hogere wiskunde. Zo kunnen de testen in voldoende getale en op tijd daar aankomen waar ze nodig zijn.

19 mei 2020 om 09:50

Als alle landen zo protectionistisch gaan denken, zullen niet alle componenten van de tests beschikbaar zijn aangezien sommige componenten ingevoerd moeten worden.

19 mei 2020 om 10:28

Jij gelooft wat die wetenschappers zeggen...... Totdat ze straks gaan zeggen dat er wel voldoende tests waren. Daar sta jij dan. Die mondkapjes zijn ook erg belangrijk en maken een enorm verschil. Ze werken heel goed bij goed gebruik, terwijl jij de rol ervan bagatelliseert. En vervolgens doe je alsof er een tekort is aan wetenschappers. Ongelooflijk. De landen die een tekort aan materieel hebben, hebben een overheid die heeft zitten slapen. De corona is al maanden aan de gang maar steeds denken wij in Europa dat ons zulke dingen niet kunnen overkomen. Ja ook wij in West Europa kunnen getroffen worden door een ramp. En dus zouden overheden genoeg materieel zoals voeding, drinken, medicijnen, zorg, onderdak, kleding en energievoorziening voorhanden moeten hebben voor de bevolking. Daar zijn zij verantwoordelijk voor.

19 mei 2020 om 10:33

@Lierse. En anders is er geen andere mogelijkheid? Ze ZELF maken misschien? Ik denk dat we in NL alle 'onderdelen' wel hebben. Anders weet ik zeker dat er een goede samenwerking met Duitsland mogelijk is. Accepteer nu eens dat onze overheid hier niet hard genoeg aan werkt. Ze willen het geld er niet voor uitgeven en de verantwoordelijkheid niet dragen en hopen/rekenen erop dat de oplossing uit de eigen sector komt. Triest voor alle slachtoffers.

19 mei 2020 om 10:44

“Totdat ze straks zeggen dat er wel voldoende tests waren”, dat is natuurlijk puur hypothetisch dus die vlieger gaat niet op. Daarnaast zullen er zeker niet te weinig wetenschappers zijn, alleen zullen zeker niet alle wetenschappers in Nederland experts zijn op het gebied van virologie en de bijhorende tests. Ten slotte roep je eerst op tot vormen van protectionisme, maar vanaf je iets tekort hebt stel je voor het maar aan Duitsland te vragen?

19 mei 2020 om 13:24

@Lierse Dus als een wetenschapper, minister of CEO straks zegt dat er voldoende tests waren, dan is dat hypothetisch? Gisteren bij op 1 zegt een bedrijfseigenaar dat zij minimaal 1 miljoen mondkapjes hebben liggen terwijl de overheid en RIVM zegt dat er een tekort is. Is dit hypothetisch? Hou op zeg! Dat is de waarheid. Natuurlijk zijn er voldoende tests. Maar de overheid wil dat gewoon niet betalen en bezuinigt daarop. Klaar. En het aflezen en interpreteren van de uitslagen heb je ook geen experts nodig. Het zijn gestandaardiseerde tests die door laboratoria personeel uitstekend afgelezen kunnen worden. Computerprogramma's helpen hen daarbij. Verder zeg ik niets anders dan tests gewoon te produceren. Desnoods samen met Duitsland om elkaar te helpen. Daar zijn de Duitsers altijd voor te vinden. Ik zeg niks anders dan dit. En jij verdraait mijn woorden in een poging om verwarring te zaaien omtrent mijn woorden. Gewoon niet doen. Met je protectionisme....

18 mei 2020 om 23:40

Je kunt landen nauwelijks met elkaar vergelijken. Niet voor niets hanteert ieder land andere maatregelen omtrent het corona-virus. Nederland is zo'n 37 procent dichter bevolkt dan Engeland en is tevens het dichtstbevolkte land van Europa. Duitsland is zelfs zo'n 50 procent minder dichtbevolkt dan Nederland. Gewoon simpele wiskunde op basis van cijfers die overal bekend zijn. Denk je dat het toeval is dat de twee dichtstbevolkte landen van Europa (nederland en Belgie) het eerste waren die stopten met het huidige seizoen? Alsof de Nederlandse overheid dan z'n oren laat hangen naar de Knvb...

19 mei 2020 om 14:55

Monaco, Gibraltar, Malta en San Marino zijn toch echt meer dichtbevolkt dan Nederland hoor. Nederland is echt niet het dichtbevolkte land van Europa.

19 mei 2020 om 16:14

Dat zijn ontzettend kleine landen. Samen komen ze nog niet eens in de buurt van de miljoen inwoners. Monaco, Gibraltar en San Marino hebben niet eens 40.000 inwoners en hebben met Malta erbij hebben die landen gezamenlijk zo'n beetje het oppervlak van Amsterdam (als ze daar al aan komen). Ik mag toch hopen dat je de strekking van m'n betoog wel snapt? Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa met meer dan een miljoen inwoners, Belgie komt daarna.

19 mei 2020 om 02:19

De experts hier hadden volmondig gesproken maar zitten er dik naast zo blijkt. Velen wisten het zeker, het is klaar en noem maar op. Deze hele crisis is zo raar als wat. Er klopt weinig van maar goed het is wat het is. Het leeft nu al aardig op. En zie eens in Duitsland zijn ze gewoon weer begonnen en Engeland, Spanje en Italie gaan snel volgen maar ja hier wisten we het al zeker, het is klaar. Tsja. Men moest gewoon rustig afwachten en stapsgewijs kijken wat er mogelijk was. Blijkbaar is er teveel druk geweest of heeft men zogenaamd wat leiderschap willen tonen want ja dat was er niet en ging dan gehaast beslissingen nemen.

19 mei 2020 om 10:04

Kom eens met bewijs dat mensen er dik naast zitten dan.

19 mei 2020 om 10:25

Nou er werd toch door velen volmondig geroepen dat het over was, dat er zelfs geen voetbal zou zijn tot dik na de zomer, sommigen riepen zelfs pas in 2021 en noem maar op. Allemaal conclusies trekken die nergens op gebaseerd waren en kijk nu eens. En dan vraag je om bewijs? Je weet toch wel dat er afgelopen weekend weer gevoetbald is in Duitsland en binnenkort de andere landen gaan volgen. Dat geeft toch aan dat het dus weer kan en zij die te vroeg allerlei kul conclusies trokken er dus nu gewoon dik naast zaten of niet soms.

19 mei 2020 om 10:44

@Sociofan. Inderdaad, volledig met jou eens. Als je toen zei dat de Eredivisie straks best kon worden uitgespeeld, kreeg je de meest rare dingen naar je hoofd geslingerd. Dat dat een dikke middelvinger naar de zorgmensen is en dat voetballen totaal onbelangrijk is nu er zoveel besmettingen zijn en we thuis zitten. Als je vond dat er straks gevoetbald kon worden werd je haast afgeschilderd als een monster. Ik ben benieuwd hoeveel van die ubermenschen hier zullen zeggen dat ze er naast zaten. Zoals ik toen al zei had de Eredivisie gewoon uitgespeeld kunnen worden als de KNVB en de overheid adequaat hadden gereageerd en meer naar andere landen hadden gekeken. Zelfs in het epicentrum van corona in Europa (Italië) gaan ze straks voetballen. En in het goed geregelde NL niet. Natuurlijk is voetbal geen halszaak maar zeggen dat het nu onmogelijk is, is gewoonweg niet waar.

19 mei 2020 om 10:48

Wanneer gaan ze dan voetballen in Italië? Het enige wat er daar namelijk over naar buiten is gekomen is dat alle competities (ook de Serie A) tot minstens 14 juni opgeschort zijn. Ook in Engeland en Spanje is er trouwens nog geen exacte datum bepaald voor zover ik weet.

19 mei 2020 om 10:52

@Sirius. Meen je die vraag serieus? In Duitsland is er al gespeeld. Engeland, Italië en Spanje gaan straks spelen. Hoeveel bewijs wil je? Terwijl mensen hier massaal riepen dat voetballen in corona tijd onmogelijk was, rolt de bal weer. Daar is je bewijs. Net zoals mensen blijven roepen hier dat het gebruik van mondkapjes niets uitmaakt omdat het RIVM dat zegt. Nou, ik zal je zeggen dat het enorm veel uitmaakt. En ik zeg dat er een tijd gaat komen dat hetzelfde RIVM het gebruik van die kapjes verplicht gaat stellen omdat het gebruik plotseling veel uitmaakt. Dit zeg ik van tevoren, niet achteraf. Als ik zoveel mensen in het buitenland (ook voetballers zoals Messi) met zo'n kapje op zie heb ik geen RIVM nodig om te zeggen dat een kapje niet hoeft. Gewoon je eigen verstand gebruiken.

19 mei 2020 om 11:00

@Lierse. Ongelooflijk hoe jij denkt. Er is naar buiten gekomen DAT ze gaan voetballen. WANNEER weten ze niet. Enig idee waarom niet? Omdat ze nu simpelweg aan het inventariseren zijn wanneer ze alles op orde hebben om zo veilig mogelijk te spelen. Daar wordt hard aan gewerkt. En dan rolt daar vanzelf een startdatum uit. En die datum......krijg jij dan ook vast te horen. Don't worry. In Turkije gaan ze ook vanaf 12 juni spelen. Daar werken ze nu ook keihard aan een veilige omgeving. Ter vergelijking met NL: van het weekend zag ik bij een Bundesliga wedstrijd dat ze de wedstrijdbal desinfecteren. De wedstrijdbal......kan je het je voorstellen? In NL desinfecteren ze niet eens ruimtes waar mensen komen zoals de treinen. Zie je het verschil in aanpak? Dat is de reden waarom de Eredivisie stilligt. Maar de parken en terrasjes zijn wel open. Ongelooflijk..

19 mei 2020 om 11:06

Je bent steeds aan het roepen dat ze terug opstarten maar zoals bijna heel de tijd bij jouw opmerkingen is er nog niets bekend over de details, waardoor een vergelijking niet te maken is. In Frankrijk en België zijn ze ook gewoon gestopt en zoals net gezegd is er over de rest nog niets bekend. Op basis van dat kun je dus echt niet zeggen dat de overheid het slecht aanpakt. Over het feit dat er tot september niet gevoetbald mag worden valt wel veel te zeggen, maar over het stopzetten van de competitie an sich niet.

19 mei 2020 om 14:22

@Lierse. Ik vraag me echt af of jij onder een steen leeft. De Engelsen gaan binnenkort spelen. En jij zegt dat dat niet valt te zeggen. Wat ga je straks tegen mij zeggen als ze daadwerkelijk gaan beginnen? Die details zijn ze nu aan het uitwerken. Als dat klaar is gaan ze het bekendmaken. Dit alles heeft de NL' se media niet gehaald om hier geen onrust te zaaien want de Eredivisie ligt stil. Het is wel in de Engelse en Duitse media voorbij gekomen. De bondsvoorzitters daar hebben gezegd dat ze nu hard werken om een veilige omgeving te creëren om straks te kunnen spelen. Het valt jou enorm zwaar te moeten accepteren dat onze overheid en KNVB de makkelijkste beslissing hebben genomen. Ze hadden geen zin om het uitspelen van de Eredivisie uit te werken. En kom niet aan dat de burgemeesters niet wilden meewerken want dan valt ook echt wel op te lossen. De KNVB heeft haar werk slecht gedaan hier. Te lui en geen kennis van zaken. Zij hadden de overheid handvaten moeten aanreiken. Let maar eens op wat Spanje en Italië straks gaan doen.

19 mei 2020 om 16:15

Andere landen, andere omstandigheden, andere maatregelen en verschillende factoren. We gaan toch niet serieus landen met elkaar vergelijken?

19 mei 2020 om 16:18

@okan61 - Dus omdat men in Duitsland weer gaan voetballen, moeten wij dat hier ook maar gaan doen? Snap je echt niet dat je landen niet met elkaar kunt vergelijken? Bevolkingsdichtheid is een belangrijke factor voor het verschil in maatregelen.

Dat het veilig zal zijn, geloof ik best. Ik vraag me alleen af ten koste van wie. Een week geleden was er namelijk nog een nijpend tekort aan tests voor het zorgpersoneel. Het lijkt me toch vitaal dat zij eerst aan hun noden voldaan worden. Als dat echter gebeurt (zoals in Duitsland) zijn er weinig redenen om echt tegen de herstart te zijn.

19 mei 2020 om 10:23

Dat lijkt me ook van vitaal belang Lierse. Ik denk alleen niet dat ze daar echt goed over nadenken m.b.t. Project Restart. Het zal inderdaad veilig zijn voor de voetballers zelf, maar niet voor de 'gewone burger'. De burgemeester van Liverpool zei het al: Zodra Liverpool kampioen is gaat iedereen de straat op. Dat in combinatie met te weinig testcapaciteit is het recept voor een nieuwe piek in het aantal besmette mensen. Desondanks lijkt het met dat ze ook daar over na hebben gedacht als een van de criteria om weer van start te gaan. Ik moet daarnaast nog even iets zeggen op persoonlijke noot. Ik bagatelliseerde een aantal maanden geleden de hele corona-crisis op Voetbalzone. Onder andere in een discussie met jou. Het blijkt dat ik het dus goed mis had.

19 mei 2020 om 10:49

Ik vrees er persoonlijk ook voor. In deze hele crisis vind ik voetbal persoonlijk zo een futiliteit. Ik snap dan ook niet waarom die competities zo dringend uitgespeeld moeten worden. Je hoort vaak het argument “geld”, maar in Frankrijk hebben ze ook een tv-contract van meer dan een miljard en daar gaat het stopzetten van de competitie wel gewoon.

19 mei 2020 om 17:00

Het is niet zo dat als bijv de bpl tests niet inkoopt, die dan automatisch in de ziekenhuizen, in engeland of elders, belanden. Van over de hele wereld proberen overheden, bedrijven, en mensen ppe en tests aan te kopen.

Heerlijk als ik straks als supporter van LFC alsnog ga meemaken dat de club na 30 jaar de titel alsnog binnen zal halen !meteen hoop ik ook, niet voor de supporters of spelers, dat West Ham United met dat enge mens Brady afzakt naar de Championship. Het zou het ultieme antwoord zijn op haar veel te vroege geroep dat LFC het kampioenschap niet mocht worden gegund.

Tja, deze uitspraken neigen natuurlijk ook wel erg naar eigenbelang. Die zal dit toch wel zeggen om die titel vast te stellen. Om te stellen dat er totaal(!) geen risico is, gaat dan ook wel wat ver. Je kunt nog zoveel maatregelen gaan toepassen, maar het is aan de voetballers en het personeel om zichzelf te beschermen. Ik heb genoeg spelers voorbij zien komen de afgelopen maanden met vreemde capriolen waardoor kans op besmetting toeneemt. Het blijven mensen en die maken fouten. Maar goed; ik denk dat de Premier League ook wel uitgespeeld zal worden nu de Bundesliga ook een herstart heeft gemaakt.

19 mei 2020 om 09:37

Idd vraag me af of Klopp ook zo zou redeneren als hij 10de stond en niets meer te winnen of te verliezen had.

19 mei 2020 om 17:01

Er is volgens mij unaniem voor gestemd, dus ook het team dat 10e staat wil herstarten.

@sirius Even een simpele tip. De kop boven al die verhalen hier komen nooit van degene die wordt opgevoerd, maar van voetbalzone zelf. Klopp zegt nergens dat "project Restart" zonder risico is. Dat wordt er gewoon maar weer bij verzonnen.klopp heeft juist altijd geroepen dat het verhaal Corona veel belangrijker was dan voetbal. Maar je moet hem ook niet kwalijk nemen als hij op het punt staat geschiedenis te schrijven in Engeland dat hij niet geheel zonder eigen belang spreekt.

18 mei 2020 om 23:50

Ik neem het hem ook niet kwalijk en kan het wel begrijpen. Klopp stelt duidelijk dat er geen risico is door de maatregelen, maar dat is niet waar. Je hebt namelijk geen invloed op wat de spelers doen als ze buiten de club zijn. Genoeg Premier League spelers kwamen de afgelopen twee maanden de revue voorbij met capriolen die nou niet bepaald gunstig zijn voor het bestrijden van het virus.

18 mei 2020 om 23:51

In de laatste alinea staat er gewoon een quote van hem hoor. Lijkt me sterk dat VZ dat zelf gaat verzinnen.

@ Klopp heeft het in die laatste alinea inderdaad over de trainingscomplexen. Naar ik begrijp gaan de spelers daar 2 weken in inclusief regelmatige controles. Als gevolg daarvan zou het in de periode daarna dus veilig moeten zijn. Maar oke ik ben ook geen viriloog.

19 mei 2020 om 00:18

Je zou het zoveel eenvoudiger maken als je gewoon rechtstreeks onder de berichten reageert...

19 mei 2020 om 09:08

Ik vraag me af hoe ze het kampioenschap in Liverpool gaan vieren ? Met 2 meter afstand zoals in VK is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren