Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hervatting Bundesliga lijkt nabij: Duitse voetbalbond prikt exacte datum

Laatste update:

Duitsland maakt zich op voor de hervatting van de Bundesliga en 2. Bundesliga. De ministers van zowel de deelstaat Beieren als Noordrijn-Westfalen zijn het erover eens dat de Duitse voetbalcompetities over minder dan twee weken, op zaterdag 9 mei, hervat kunnen worden. Alleen het Duitse Ministerie van Volksgezondheid kan het plan nog dwarsbomen.

Terwijl de Nederlandse regering het profvoetbal tot minimaal 1 juni heeft stilgelegd, klinken in Duitsland andere geluiden. De Duitse voetbalbond (DFL) heeft een conceptplan gepresenteerd, waarin 9 mei als hervattingsdatum wordt genoemd. "Er is een mogelijkheid om over twee weken weer wedstrijden zonder toeschouwers te spelen", zo zegt Markus Söder, de premier van deelstaat Noordrijn-Westfalen tegenover BILD.

Toch is Söder voorzichtig in zijn uitlatingen. "We balanceren op een dun koord. We moeten ervoor waken dat we niet te lichtzinnig met de situatie omgaan. Wedstrijden met publiek zijn in elk geval volstrekt ondenkbaar en duels zonder publiek zijn ook nog allerminst zeker. Het is duidelijk dat een weekend met voetbal veel dragelijker is dan een weekend zonder voetbal, maar ik wil graag dat het Ministerie van Volksgezondheid er nog een keer naar kijkt", besluit de politicus.

Christian Seifert, vice-president van de Duitse voetbalbond, voelt het vertrouwen vanuit de politiek om het voetbal weer op te mogen starten. "De signalen vanuit de politiek zijn positief. Dit geeft de Bundesliga en 2. Bundesliga belangrijk perspectief", aldus de bestuurder, die niet te hard van stapel wil lopen. "We moeten ons nu als rolmodel gedragen als het gaat om hygiënemaatregelen en de omgang met sociale contacten. Het is belangrijk om gedisciplineerd te zijn, niet alleen voor de clubs, maar ook voor de fans."

Ook Karl-Heinz Rummenigge, voorzitter van Bayern München, is hoopvol gestemd. "De verklaringen van de premiers van Beieren en Noordrijn-Westfalen zijn een zeer positief signaal richting de hervatting van de competities", aldus de oud-voetballer. "Het is belangrijk dat we op een voorbeeldige en zeer serieuze manier omgaan met de wettelijke en medische eisen van politici om het gezondheidsrisico te minimaliseren. Ik dank het management van de DFL met Christian Seifert aan de top voor een uitstekend concept dat rekening houdt met de organisatorische en medische aspecten."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig! Heerlijk om weer live voetbal te mogen zien. Helemaal als grote fan van de Bundesliga!

20 april 2020 om 19:39

Jammer genoeg zonder fans maar toch ben ik erg blij. Wordt leipzig nog steeds kampioen denk je?

20 april 2020 om 19:41

Leipzig pakt hier wel veel voordeel uit. Hetgeen wat Leipzig niet heeft in vergelijking met de meeste clubs is een 12de man. Dat nadeel valt weg voor hun.

20 april 2020 om 19:44

Inderdaad ja, een Bayern had bijvoorbeeld nog uit naar een kolkend Westfalenstadion gemoeten waar ze vorig jaar verloren en ook de Super Cup aan het begin van het seizoen. Heb PSG - BVB bekeken en zonder supporters is het gewoon kut met peren. Speel dan alsjeblieft gewoon supporters geluid af van normaal uit het stadion..

20 april 2020 om 21:04

Ik denk het niet. Mijn voorspelling kwam dichtbij in de buurt maar zal helaas wel weer Bayern worden met dank aan de trainerswissel.

20 april 2020 om 19:40

Haha ik denk dat de Bundesliga nog nooit zoveel kijkers heeft gehad. Iedereen gaat natuurlijk massaal kijken.

20 april 2020 om 19:43

Je zou er haast nog voor pleiten om wedstrijden op het open kanaal uit te zenden als oppepper voor een deel van de bevolking!

20 april 2020 om 19:46

Dan moedig je ook weer samenscholing aan he..

20 april 2020 om 20:34

Juist niet, iedereen kan dan op zijn eigen tv kijken.

20 april 2020 om 20:58

Zo lang ze maar binnen blijven @digelbereds.

20 april 2020 om 21:27

Natuurlijk kan iedereen thuis kijken, maar vaak zet een voetbalwedstrijd wel aan tot samenscholing. Het nodigt uit om met vrienden te gaan kijken als er weer enigszins vertier is op tv.

21 april 2020 om 10:20

Dat zijn dezelfde mensen die ook nu al lak hebben aan de regels en met tien man in de tuin zitten te drinken met lekker weer. Dat 5% dan samen gaat kijken en het daarmee zou verpesten voor de andere 95% die wel lekker thuis kijkt, zou absurd zijn.

20 april 2020 om 19:42

Geloof me er is geen zak aan zonder Supporters. En dat zeg ik die zo'n beetje elke competitie volg. Valencia Atalanta was qua voetbal en goals geweldig, maar toch ook best zaai en leveloos zonder publiek.

20 april 2020 om 19:53

Iets is beter dan niets toch

20 april 2020 om 19:54

Maurootje ik ben het met je eens maar het is veel beter dan helemaal niks

20 april 2020 om 20:59

Ik denk dat iedereen na anderhalve maand geen voetbal het gebrek aan supporters op de tribune voor lief neemt.

20 april 2020 om 21:56

In normale omstandigheden haal ik ook mijn neus op voor een leeg stadion. Maar na anderhalve maand zonder sport op tv (terwijl ik normaal af en toe tennis en wielrennen en vooral heel erg veel voetbal kijk) zal ik hier zeer blij mee zijn maurootje. Ik volg de Bundesliga niet eens, eerder de Jupiler Pro League en de Premier League, maar als er in Duitsland weer gespeeld wordt zal ik toch voor even een gepassioneerde Bundesligafanaat worden en gretig een viertal wedstrijden per weekend kijken. Er is buiten toch niks te doen (en je mag niks doen) en ik smacht echt naar voetbal op tv.

20 april 2020 om 21:25

Elphe/ Ja heerlijk om weer voetbal te kunnen zien. Duitsland is een land waar ze nauwelijks problemen hebben gehad met deze hele Corona crisis. Duitsers luisteren over het algemeen goed naar hun leiders, iedereen bleef vanaf het eerste moment goed binnen en zij hebben echt goede medische faciliteiten en de mankracht om dat goed te runnen. Ik gun hun van harte als eerste alle aandacht die de voetballerij met zich meebrengt.

21 april 2020 om 00:40

Wat deden al die Duitsers hier in Nederland dan? ''de marechaussee is er maar druk mee: Duitse automobilisten bij de grens vragen om terug te keren naar Duitsland. Maar verreweg de meesten negeren dat verzoek, blijkt uit tellingen door de provincie Limburg.''

Hier krijgen ze spijt van, wacht maar tot de piek weer toe zal nemen door dit soort idiote acties. Mensen zullen weer meer samen komen door voetbal en het contact tussen de spelers is ook onverantwoord. Hopelijk denkt het ministerie hier anders over, anders hebben wij straks de dealen met een nieuwe piek vanuit Duitsland terwijl wij het wel goed hebben gedaan.

20 april 2020 om 19:40

Kan jij niet eens een keer ophouden met je pessimistische reacties? Waarschijnlijk heb je niet eens het hele artikel gelezen.

20 april 2020 om 20:00

Soms lijkt het alsof mensen zelfs hopen dat er niet meer gevoetbald wordt. Maar goed, dat soort mensen riep 3 weken geleden ook nog dat Nederland Lombardije zou gaan inhalen. De cijfers doen er voor hen helaas niet zoveel toe.

20 april 2020 om 20:13

Je mag het allemaal maar pessimistisch noemen maar het blijft een feit dat het gewoon heel dom is om zon groep spelers weer te laten spelen op het veld. Veel contact wat gewoon onverantwoord is. Iedereen moet afstand houden de komende tijd maar bij de voetbal is het ineens geen probleem? Ben je lekker mee als speler als je dit niet wilt.

20 april 2020 om 20:20

Dat is geen feit, dat is een persoonlijke mening die meer op de onderbuik gebaseerd lijkt te zijn dan op feiten. Als regionale overheden in Duitsland denken dat het kan, heb ik eerlijk gezegd meer vertrouwen in hun oordeel dan in het jouwe. Of beschik jij ook over alle informatie die zij hebben?

20 april 2020 om 20:27

Het is wel een feit hijniet! Ik heb toevallig familie en vrienden als artsen virologen etc en die waarschuwen enorm voor dit soort acties. Ik neem die toch echt serieuzer dan een regionale overheid daar. Het kan gewoon helemaal niet. Zo simpel is het momenteel nog en dat blijft ook nog een tijd. Dat we bepaalde zaken weer op gang moeten brengen vind ik ook maar dat doe je met branches waar de risico's veel kleiner zijn. Dit is gewoon veel te gevaarlijk voor spelers. Lekker makkelijk voor andere km daar risico's mee te nemen...

20 april 2020 om 21:11

Mensen toch... Er is helemaal niks mis mee als er wordt gespeeld zonder supporters. Heb het vaker aangegeven maar zal voor degene die nog steeds ongerust zijn eens een paar maatregelen opsommen....je heb maximaal 100man nodig in het stadion. Denk aan beveiligers , staf en spelers , cameraploeg , scheidsrechters. Schoonmakers/concierges kunnen makkelijk na de wedstrijd komen als de spelers etc weg zijn. 100 man op duizenden vierkante meter is helemaal niks. Staf gaat op de tribune zitten met 1 a 2 stoeltjes tussen elkaar (wat in principe niet nodig is als niemand besmet is , maar goed , om de tere hartjes van de kijkers niet de breken).2 a 3 dagen voor de wedstrijd testen op corona en de dag van de wedstrijd testen op corona, geen besmettingen? Lekker spelen.als er geen besmettingen zijn dan kan je dus niemand aansteken , ook niet in het veld , ook niet als iemand je dekt , ook niet als iemand in je kont zit. Bovendien heeft Duitsland het het beste voor elkaar qua besmettingen en dodenaantal, die weten heus wel wat ze doen.ik ben voor , en ik ben blij om te zien dat er nu meer mensen zijn die voor zijn , want toen ik dezelfde punten had benoemd 2 a 3 weken geleden kreeg ik veel over me heen.

20 april 2020 om 21:14

Net alsof de regionale overheid in Duitsland niet geadviseerd wordt door virologen etc. Je doet nu alsof jouw familie en vrienden die arts of viroloog zijn als enige de wijsheid in pacht hebben om (goede) beslissingen te maken en de regionale overheid in Duitsland maar lukraak wat besluit.

20 april 2020 om 21:28

lfc11/ Inderdaad, en Duitsland heeft echt heel veel dingen goed gedaan in deze crisis, waardoor ze van mij zeker het voordeel van de twijfel krijgen bij het opzetten van voetbal, de nummer 1 sport van dat land, waar gigantisch veel geld in om gaat, de Duitsers doen er alles aan om dat zo snel mogelijk boven water te krijgen, en geef ze is ongelijk

20 april 2020 om 21:29

Nee hoor maar die regionale overheden kunnen veel meer belangen hebben. En als je gewoon een rondvraag doet bij artsen/virologen etc dan zal 95% aangeven dat dit gewoon heel onverstandig is.

20 april 2020 om 22:03

Doe dan eens die rondvraag en stuur ons de resultaten. Maar verzin niet zomaar cijfertjes. De virologen in Belgie hebben geen last van dergelijke tunnelvisie en erkennen dat alles en iedereen thuis opsluiten ook gewoon niet optimaal is omdat de economische gevolgen anders niet te overzien zijn. Ook al is dat dan wel de meest ideale situatie op medisch vlak. We moeten opletten dat de economische schade op middellange en lange termijn niet veel meer koppen doet rollen. De virologen hier erkennen dit ook gewoon en ik vermoed dat zij ook in andere landen geen oogkleppen ophebben. Het lijkt me dan ook dat men veeleer zal spreken over "niet ideaal" of hoogstens "niet echt aangewezen" vanuit medisch perspectief ipv "heel onverstandig". Ze erkennen dat we niet kunnen thuiszitten tot het vaccin er is en men gelaagd weer alle sectoren moet opstarten, zij het met de nodige voorzorgsmaatregelen. Mensen wennen ook snel aan deze nieuwe realiteit met social distancing wat wellicht nodig zal zijn tot het vaccin er is. Maar als alles zo veilig mogelijk georganiseerd wordt en het risico zo klein mogelijk wordt gemaakt, geven virologen aan er geen groot probleem mee te hebben. In Duitsland heeft men anders dan in bv Belgie en Ndl meer dan voldoende testen en zal men voor wedstrijden iedereen kunnen testen. Er zal natuurlijk wel nog lang zonder publiek gespeeld moeten worden.

20 april 2020 om 22:54

Sorry man maar je wilt prof spelers testen die geen symptomen hebben terwijl er een tekort aan tests is in de wereld? Daar stem ik niet mee in. Ik vind niet dat sommige getest moeten worden puur omdat ze even gaan ballen. Gebruik die tests maar bij mensen waar het voor nodig is

20 april 2020 om 23:16

@bf1994 , er zijn binnenkort geen tekorten meer , er volgt een massaproductie.ook zijn er verschillende test methodes ontwikkeld of nog in ontwikkeling.ik zag hier boven ergens dat er makkelijk een groepstest uitgevoerd kan worden en dat je binnen enkele uren het resultaat hebt.ook las ik ergens een artikel dat ze honden trainen om corona te ''ruiken'' , dat zou helemaal ideaal zijn , dan hoef je geen geld uit te geven aan testkitjes en kunnen de ''normale'' mensen de testkitjes gebruiken.testkitjes zal geen issue (meer) zijn.

21 april 2020 om 01:12

Zo lang er een tekort is aan testen vind ik dat dit onacceptabel is. Zodra de testen geen luxe meer zijn gaat wat jij zegt wel op

21 april 2020 om 06:33

Ow dus je zal de mensen die naar t stadion gaan (stafleden) testen en de burgers die klachten hebben niet ! Beetje krom of niet

21 april 2020 om 13:13

@ Richard , wat is het verschil tussen mensen met klachten die wel getest zijn en mensen met klachten die niet getest zijn? Als je klachten hebt dan blijf je gewoon binnen , of je nou wel of niet getest bent.in de praktijk helemaal geen verschil, boeit het dus niks... Is puur voor de statistieken.

20 april 2020 om 19:40

Er zijn toch geen supporters. Als verder iedereen wanneer het kan afstand houdt zijn het slechts de voetballers die elkaar kunnen aansteken.

20 april 2020 om 19:41

Supporters komen hoe dan ook samen, illegaal.

20 april 2020 om 19:42

Er zijn inderdaad geen supporters en dat scheelt heel veel. Maar in zo’n stadion zijn al snel rond de 200 mensen aan het werk. Fysio, pers, stad, catering etc. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Verder kan het natuurlijk een probleem zijn dat er supporters zich buiten gaan verzamelen zoals bij PSG Dortmund. Al zou je dat met wat ME snel kunnen oplossen. Staan er ook al boetes in Duitsland zoals hier?

20 april 2020 om 19:46

Ja, net als dat er nu ook nog genoeg mensen lak hebben aan de regels. Laten we alsjeblieft niet te veel beleidskeuzes afhangen van een minderheid die het al vaak zat verziekt voor de goedwillende meerderheid.

20 april 2020 om 19:58

Misschien testen. Niet elk land heeft dat zo belabberd voor elkaar als hier. Als je gewoon de spelers en staf test en de rest volgt sociale distancing, dan kan het

20 april 2020 om 20:28

Het kunnen herstarten van een competitie hangt dan ook sterk af van de testcapaciteit. In dat kader is het interessant om te weten dat er mogelijk een nieuwe testmethode ontwikkeld is in Duitsland om de testcapaciteit te kunnen vervijfvoudigen en misschien zelfs wel te vertienvoudigen d.m.v. groepstesten. Uitslag kan binnen enkele uren bekend zijn. Mocht dit daadwerkelijk soelaas bieden, dan kan dit natuurlijk goed toegepast worden bij het testen van de selecties om besmetting op het veld te voorkomen. Dat is in mijn optiek ook de belangrijkste voorwaarde waaraan voldaan moet worden, eer dat je weer wilt gaan voetballen. Buiten natuurlijk het totaalplaatje dat tests voor spelers niet ten koste moet gaan van de testcapaciteit ten behoeve van de volksgezondheid.

20 april 2020 om 21:16

Messibazoer , je hebt max 100 man nodig.spelers en staff is zo'n 50. Beveiligers , 10? Cameraploeg 5/8?scheidsrechter 4/5. Schoonmakers kunnen makkelijk na de wedstrijd komen. Catering heb je niet nodig , in dergelijke ''noodsituaties'' kan men zelf eten en drinken meenemen indien ze er trek in hebben.pers niet toestaan (lekker via facetime ofzo weet ik veel).spelers evt zelf naar de club laten rijden ipv met de bus.dus enkel de noodzakelijke mensen toelaten.

20 april 2020 om 19:41

Op dit moment heeft Duitsland amper een piek. Er liggen zelfs 50 Nederlandse patiënten in Duitsland.

20 april 2020 om 20:09

Dat komt ook doordat Duitsland een enorm aantal ziekenhuizen heeft. Relatief veel meer dan Nederland. Duitsers staan er ook om bekend erg veel waarde te hechten aan medische zorg.

20 april 2020 om 20:36

Ja min punt werd ook genoemd. Duitsland beschikt over veel IC capaciteit maar hebben net als Nederland krapte in het aantal personeel. Dus als de IC piek in Duitsland dezelfde druk had gekend als in Nederland, hadden ze wel plek maar geen personeel.

20 april 2020 om 20:36

Ja min punt werd ook genoemd. Duitsland beschikt over veel IC capaciteit maar hebben net als Nederland krapte in het aantal personeel. Dus als de IC piek in Duitsland dezelfde druk had gekend als in Nederland, hadden ze wel plek maar geen personeel.

20 april 2020 om 21:20

Themaestro , dat ook , maar besmettingen en doden verhouding is ook erg laag in Duitsland. Erg knap , vooral voor een land met zoveel inwoners. Heb het ff opgezocht , 146.000 besmettingen en ''slechts'' 4700 doden. Tegenover Nederland met 33.000 besmettingen en 3750 doden.

20 april 2020 om 21:30

Vegi/ Dat komt omdat Duitsers over het algemeen goed luisteren naar hun overheid en iedereen bleef vanaf minuut 1 binnen, veilig en van verspreiding was al snel geen sprake meer.

20 april 2020 om 22:15

Het was eerder omdat Duitsland uitstekende contact tracing heeft uitgevoerd na de eerste besmettingen en die mensen en degenen met wie ze contact hadden, nauwkeurig heeft opgespoord en opgevolgd. Zo heeft het virus zich veel minder kunnen verspreiden. Andere landen zijn daar minder in geslaagd. In Italie bijviorbeeld heeft men patient zero nooit gevonden. Ook kon Duitsland veel meer testen.

21 april 2020 om 00:43

Niet alleen Nederlanders. Er liggen in totaal ongeveer 200 buitenlanders in Duitsland. Ook uit andere Europese landen zoals Italie.

20 april 2020 om 19:41

Laat ieder land lekker zijn eigen keuze maken. Niemand weet toch wat de status is over een jaar. Misschien zorgt het voor nog een piek, misschien niet. We kunnen niet voor eeuwig thuis blijven.

20 april 2020 om 19:44

Misschien gokken ze er wel op en lokken ze hiermee een reactie van de overheid uit, zodat ze zich juridisch kunnen beroepen op overmacht.

20 april 2020 om 19:44

Die kans zit er dik in inderdaad. Naar schatting zijn toch een paar honderd mensen bij zo'n wedstrijd zonder publiek aanwezig, dan is maar de vraag hoe met al het personeel omgegaan zal worden. Een groter probleem zie ik echter buiten het stadion al voor me, er is namelijk altijd een groepje idioten die voor een gesloten deur dan wel parkeerplaats zullen staan schreeuwen. Daar heb je dan weer handhaving voor nodig, waardoor het hele kaartenhuis eigenlijk in elkaar stort. Ben benieuwd hoe ze dit in Duitsland willen oppakken.

20 april 2020 om 19:56

Bij mij in de omgeving zijn er ook fabrieken open dus snap niet dat je nu zegt hoe zal er met het personeel omgegaan worden. De enigen die contact met elkaar zullen hebben zijn de voetballers verder niemand

20 april 2020 om 21:00

Precies, het bedrijf waar ik werk zijn er ook honderden mensen aan het werk, alleen in vele compartimenten die niet fysiek bij elkaar komen. De voetballers komen toch niet in het gebied van handhavers en de cameramannen? Het voetbal is ook gewoon een bedrijfsomgeving, wanneer het in Duitsland veilig genoeg is om in kleine aantallen dicht bij elkaar te komen, dan kan er wellicht gewoon gespeeld worden. Ik hoop het in ieder geval

20 april 2020 om 19:49

@consy Als het Ministerie van Volksgezondheid aangeeft dat het kan, bel jij ze dan even om te zeggen dat de piek weer gaat toenemen. Denk dat ze dat over het hoofd zien.

20 april 2020 om 19:54

Volgens mij heeft Duitsland al lang en breed laten zien dat ze daar enorm goed met de coronacrisis omgaan, alle cijfers wijzen daar tenminste op. Maar vertel, wat is jouw expertise waarop jij je oordeel baseert?

20 april 2020 om 23:09

Helemaal eens. Misschien moet iedereen nog maar eens lezen wat je precies schrijft. Mensen gaan samen voetbal kijken, vieren het als ze gewonnen hebben. Met drank. Supporters willen team toch een hart onder de riem steken en gaan leuke acties bedenken. Waarvoor ze samen komen. Ik zie het ook niet gebeuren en zeker niet als iets positiefs. Als we overal in de wereld die anderhalf, twee meter moeten aanhouden kun je niet gaan voetballen. Simpel.

20 april 2020 om 23:12

Wat stel jij jezelf precies voor Consy? Dat de hele wereld stopt tot we een vaccin gevonden hebben? Mijns inziens gaat het in Duitsland zeer goed, en kunnen ze prima overwegen om de boel op verantwoorde wijze op te pakken. Voorlopig hebben zij het gelijk aan hun zijde.

21 april 2020 om 04:58

Wat mij betreft gooien ze het in Nederland ondertussen ook gewoon open. De oplossing is erger dan het probleem geworden.

Onder druk van de tv gelden risico's nemen en voetballen zonder fans. Leuk hoor.

20 april 2020 om 19:41

Dat is nog altijd beter dan helemaal niks. En daarbij komt meerdere clubs in Duitsland moeten wel want die staan op omvallen.

20 april 2020 om 21:02

Hoezo onder druk van de tv gelden? Wanneer het veilig geacht wordt in Duitsland om weer in groepen te leven, dan kan er toch gespeeld worden. Misschien in Nederland niet, maar Duitsland wel. In ieder land is de situatie toch anders, dus om als Nederlander nu de betweter uit te gaan hangen is nogal raar.

Het zou moeten kunnen aangezien alle bundesliga clubs alweer in met de hele selectie trainen, wel op gepaste afstand. (Geen partijvormen etc)

20 april 2020 om 19:46

Net wat je aangeeft... zonder partijvorm.... hoe wil je ern wedstrijd voetballen met1,5 meter afstand..???

20 april 2020 om 19:55

Natuurlijk gaat men niet voetballen met de 1,5 meter afstand. Volgens mij, puur een aanname, staat of valt alles omtrent het opstarten van het voetbal met de beschikbaarheid van (snelle) tests om te waarborgen dat er geen spelers (en staf) met het virus onder de leden actief zijn en anderen besmetten.

20 april 2020 om 20:29

Je moet dan natuurlijk wel een groot aantal tests beschikbaar hebben als land (wat Duitsland in grotere mate heeft dan andere landen geloof ik). Je kan onmogelijk zeggen ''we kunnen nog niet de mensen in cruciale beroepen gaan testen maar we gaan wel duizenden test beschikbaar stellen aan voetballers en staf voor een totaal irrelevant beroep.'' Dat zijn wel zaken die we ook voor ogen moeten houden, dat voetballers volkomen zinloos werk doen. Dat kun je van de zorg, het onderwijs, de veiligheidsdiensten, de logistiek en tal van andere beroepsgroepen niet zeggen.

20 april 2020 om 20:48

Helemaal mee eens. Die aanvulling heb ik ook een post hierboven gedaan. Tests voor spelers mogen nooit ten koste gaan van de testcapaciteit gericht op de algehele volksgezondheid.

Merkel zei vandaag nog dat ze bang is dat door het gedrag van de burgers de situatie kan escaleren. Dan komt nu de Duitse bond met deze mededeling. Tja, de voetbalbonden gaan wel over lijken.

20 april 2020 om 19:52

Het is niet alleen de bond, ook regionale overheden denken dat het mogelijk is. Wie zijn wij dan om daarover te twijfelen?

20 april 2020 om 19:57

Lees de reactie vandaag van Merkel. Die heeft dus een andere mening. Het gaat hier puur over geld.

Markus Sã¶der is MP van Bayern, niet van Nrw. Bovendien is hij van de Csu, de huispartij van Bayern Mã¼nchen. Partijbonzen behoren daar tot het interieur, zoals voormalig MP van Bayern Edmund Stoiber. Uli Hoeness is ook CSU-man en in het verleden (voor zijn veroordeling) zelfs gepolst voor een politieke functie. Ook Beckenbauer is pro-CSU.

Als het kan met goedkeuring van de overheidsinstanties en met oog voor de gezondheid van alle betrokkenen, waarom niet? Buiten dat zou het een positief effect kunnen hebben op het welzijn van mensen en licht geven aan het eind van de tunnel.

Wat kun je er nu van zeggen? De economische belangen zijn enorm, terwijl gedurende deze hele situatie de gezondheidsrisico's voor jongeren, en zeker topsporters, minimaal zijn gebleken. Duitsland is een goed georganiseerd land en alles gaat in overleg met de autoriteiten, dus je mag aannemen dat het een weloverwogen proces is. Voetbal zonder publiek is jammer, maar het is kiezen voor de minst vervelende optie. We moeten toch ooit weer verder.

Als het op een verantwoordelijke en goede manier kan, er is een positief advies van deskundige en er is toestemming van de overheid ... dan snap ik de keuze voor herstarten wel. Overigens is het nog helemaal niet zeker, het feit dat ze een datum noemen zegt ook bijzonder weinig aangezien sinds het begin van de crisis al datums worden genoemd. We moeten ook goed voor ogen houden dat de situatie in Duitsland op diverse punten afwijkt van Nederland, denk aan de IC capaciteit en aantallen besmettingen. We gaan het wel horen de komende dagen.

20 april 2020 om 19:56

Het essentiële verschil met andere mogelijke herstartdata die we van voetbalbonden te horen hebben gekregen is dat het in dit geval daadwerkelijk is afgestemd met regionale overheden. Dat stemt natuurlijk wel hoopvol.

20 april 2020 om 20:26

Dat klopt en dat stemt in ieder geval hoopvoller dan bondsvoorzitters die maar wat roepen zonder afstemming met overheden. In dat opzicht pakken ze het wel slimmer aan in Duitsland. Maar goed, we moeten niet vergeten dat de clubs daar bijna op omvallen staan. Ik denk dat je als regionale politicus een bijzonder slechte campagne tegemoet gaat wanneer je moet uitleggen dat je een doorstart van het voetballen afhield waardoor Schalke 04 kopje onder ging. Dat is niet echt lekker campagne voeren. Uiteindelijk is het daarom goed om onafhankelijke deskundige te raadplegen als het gaat om het veiligheidsaspect en landelijk een besluit te nemen. Je zal toch ook maar de ezel zijn als bestuurder die toch een onverantwoordelijk besluit nam met als gevolg stijgende cijfers in het aantal zieken en doden. Dat wil je ook niet op je geweten hebben. Maar goed, dat zijn zaken die de komende dagen ongetwijfeld besproken gaan worden in Duitsland.

Waarschijnlijk speelt geld ,van de uitzendrechten, een grote rol bij deze beslissing. Veel clubs hebben dat geld hard nodig. Dat is in Nederland minder het geval...

20 april 2020 om 20:48

Dat klopt, op relatief korte termijn raken bijzonder veel clubs in de problemen wanneer er sprake is van boetes bij het niet uitspelen. Het zou mogelijk om 750 miljoen euro gaan in totaal.

De MP van NRW zal ook vast en zeker ingefluisterd worden door Dortmund en Schalke. De laatste lijkt zonder de TV-gelden zelfs niet te kunnen overleven. CSU en Bayern Mã£â¼nchen is ook twee handen op een buik. Dus niet vreemd dat juist deze Mpã¢â‚¬â„¢s zich melden.

Wat ik raar vind is dat niet met het ministerie overlegd is. Wat als die straks zeggen, je mag niet met meer dan 3 man op straat (ik weet niet hoe dat in DE is), dus ook niet op een voetbalveld. Dan is het toch klaar? Ik moet ook doorwerken, maar bij mij op kantoor zijn de bureau's 1,5 meter van elkaar afgezet conform de voorschriften enzo. Dat gaat bij voetballers die met elkaar in duel gaan niet lukken. Dus die kans is toch best groot?

21 april 2020 om 23:52

Het is met Jens Spahn, de Minister van Gezondheid, overlegd. Die was maandag al positief over het concept dat de DFL voorgelegd heeft en denkt ook dat op 9 mei weer gespeeld kan worden.

Hopelijk krijg iedereen die dit mogelijk maakt het Coronavirus. En dan vooral die kapitalisten oude zakken met hun tv gelden. Een paar miljoen is niet genoeg, nee ze moeten nog meer miljoenen maken ten koste van anderen terwijl ze in hun luxe penthouse zitten.

Yes! Dan is er vanuit huis eindelijk weer wat aan voetbal te kijken. Gelukkig ook gelijk een zeer spannende competitie (bayern, BVB en Leipzig allen vol in de race). Hopelijk ook de redding van Schalke 04. Even een zeer offtopic vraag: wie is er nou clubpresident bij Bayern? Is dat Hoeness of is dat Rummenige?

20 april 2020 om 20:48

Rummenigge is de voorzitter. Hoeness was dat volgens mij tot dat hij werd veroordeeld voor belastingontwijking. Nu is hij bestuurslid.

20 april 2020 om 21:22

Ah duidelijk. Bedankt!

Ik ben blij met dit besluit. Om de wereld weer aan het draaien te krijgen zal het aantal interacties en contacten tussen mensen weer toenemen. Zolang dat maar extreem goed gemonitord wordt en de ic’s het aankunnen. Zeker voor al die kwetsbaren die in isolatie moeten blijven - nog vele maanden - is het fijn dat ze straks in ieder geval weer wat sport kunnen kijken.

Ik moet het nog zien. En dan nog, 1 voetballer die besmet raakt en in het ziekenhuis beland en alles ligt weer stil. Ben er steeds meer van overtuigd dat de kans aanwezig is dat er tot 2021 helemaal niet gevoetbald wordt.

Ik geloof er weinig van. Ten eerste is Markus Sã¶der niet de premier van Noordrijn-Westfalen (nrw) maar van Beieren. Het hoofd van NRW is Armin Laschet. Sã¶der en Laschet zijn de grootste kanshebbers om Merkel 2021 binnen de CDU op te volgen en bondskanselier te worden. Zij zijn in een wedstrijd erover wie de corona crisis het best kan managen. Als Sã¶der zegt hij wil de Bundesliga zo snel mogelijk laten hervatten, dan zegt Laschet dat dus ook. Maar realistisch is het niet, want de virologen in Duitsland vrezen een tweede coronagolf. Grote events zijn tot 1 september verboden. Plus volgens mij heeft iedere deelstaat in Duitsland tenminste éã©n club in de 1e of 2e Bundesliga. Dus Laschet en Sã¶der kunnen het sowieso niet zelf beslissen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren