Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lionel Messi wijst opvallende moeilijkste ‘man-tegen-man-tegenstander’ aan

Laatste update:

Lionel Messi speelde in het prille begin van zijn loopbaan als schaduwspits. In de eerste jaren van zijn profcarrière fungeerde de Argentijnse sterspeler van Barcelona als vleugelaanvaller, tot Josep Guardiola hem als ‘valse nummer negen’ gebruikte. In gesprek met DAZN gaat Messi in op de verschillende posities die hij tijdens zijn carrière bekleedde, terwijl hij tevens een verrassende ‘moeilijkste tegenstander’ noemt.

“In Argentinië speelde ik maar kort elf tegen elf, achter de spelmaker. Toen ik bij Barcelona kwam, werd er in een 3-4-3-formatie gespeeld. Het was lastig, omdat ik als meest aanvallende middenvelder speelde. Als spelmaker was ik gewend om te kunnen bewegen waar ik wilde, dat deed ik al vanaf dat ik klein was. Soms kwam ik daardoor ook op de vleugel uit”, legt Messi uit. Frank Rijkaard liet hem in 2004 debuteren in de hoofdmacht van Barcelona als rechtsbuiten. “De waarheid is dat ik geen andere keuze had.”

Setién: 'Ben me er nog niet bewust van dat ik trainer ben van Messi'

“Rijkaard liet me op rechts spelen, wat een compleet nieuwe positie voor me was. Ik had daar nog nooit gespeeld. Uiteindelijk raakte ik er langzaam aan gewend. Ik was heel blij, omdat ik speelde. Dat is wat je wil, ongeacht op welke positie. Langzaam maar zeker kwam ik beter in mijn spel op die positie, het wende vrij snel. Doordat ik met mijn linkerbeen op de rechterkant speelde, kon ik naar binnen dribbelen en de bal voor mijn goede voet krijgen. We speelden destijds met Ludovic Giuly, Samuel Eto’o en Ronaldinho, waar ik me langzaam tussen voegde”, stelt de Argentijnse aanvaller.

Het was uiteindelijk Guardiola die Messi voor het eerst als ‘valse spits’ opstelde. “Ik weet nog dat het een verrassing voor me was, omdat ik een dag voor die wedstrijd tegen Real Madrid naar zijn kantoor werd geroepen. Hij vertelde dat hij veel wedstrijden van hen had gezien, zoals hij iedere tegenstander uitvoerig bekeek. Pep had veel met Tito Vilanova gesproken en dacht erover me als valse spits neer te zetten. Samuel (Eto’o, red.) en Thierry Henry zouden aan de buitenkant spelen, terwijl ik de spits zou zijn.”

“Ik zou daar niet blijven, maar terugzakken naar het middenveld. Het idee was dat de centrumverdedigers van Real Madrid me zouden volgen, zodat er ruimte kwam voor de snelle buitenspelers. Een doelpunt van Henry viel op die manier”, vervolgt Messi. “Het was een verrassing voor ons én Real Madrid. Ik weet nog dat we veel balbezit hadden en door de tactiek speelden we constant met een man meer op het middenveld. Ik had nog nooit in de spits gespeeld, maar ik wist wat er van me verwacht werd.”

Messi: 'Mijn siësta is tegenwoordig een stuk korter dan vroeger'

Messi heeft de afgelopen jaren gemerkt dat tegenstanders zich op verschillende manieren op hem zijn gaan instellen, onder meer door een specifieke verdediger op hem te zetten. “Er zijn lelijke en rare wedstrijden. Duels waarin je altijd een man dichtbij je hebt, al gebeurt dat niet zo vaak. Het maakt me ook niet uit. Afhankelijk van hoe de wedstrijd verloopt, spreek ik met de verdediger die me de hele wedstrijd moet achtervolgen”, zegt Messi, die vervolgens de vraag krijgt met welke verdediger hij het in dat opzicht het moeilijkst heeft gehad.

“Ik weet het eerlijk gezegd niet heel goed meer. Die ene jongen van Girona, misschien. Dat was overdreven”, wijst de sterspeler van Barcelona naar Pablo Maffeo, die tweeënhalf jaar door Manchester City verhuurd werd aan Girona. In de zomer van 2018 werd hij door VfB Stuttgart overgenomen van the Citizens, al is hij dit seizoen andermaal gestald bij Girona. “Ik heb er nooit over geklaagd. Contact en trappen horen bij het voetbal. Het maakt me niet uit, zolang tackles geen slechte intenties hebben. In dat geval neem ik het niet slecht op, omdat het bij het voetbal hoort.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is wel iets genuanceerder als je het verhaal leest,hij vond hem vooral vervelend en overdreven trappen....

Die tactische aanpassing van Guardiola door Messi als “falsa nuevo” te laten spelen zodat de verdedigers gaan zwemmen en je altijd een man meer op het middenveld hebt was echt geniaal. Weet nog dat Barcelona toen Real Madrid in Bernabeu helemaal vernederde door een master class van Xavi met 4 assists, 2-6. Een jaar later werden ze thuis met de verschrikkelijke Mourinho opnieuw helemaal vernederd, 5-0. Dit was misschien wel de beste masterclass die ik ooit heb gezien nog nooit een ploeg zo kansloos gezien. Toen ze er niet meer tegen konden begonnen Ramos, Diarra en co te schoppen. Legendarisch elftal was dat. Sindsdien wint Barcelona eigenlijk bijna altijd in Bernabeu.

15 januari 2020 om 20:56

Ja, die duels hebben wel heel, heel veel pijn gedaan. Gelukkig was ik er niet bij in het stadion, dat was echt niet chill. Mourinho heeft idd met 5-0 verloren, maar heeft ook wel een aantal keren goede wedstrijden tegen Barca weten te spelen, en hen tactisch ook overklast. Maar je hebt gelijk, de Clasico's zijn vaak in het voordeel van Barca, al denk ik dat het steeds weer vaker voor gaat komen dat het een gelijkere strijd gaat worden. Real krijgt (zo het nu lijkt) onder Zidane weer veel zelfvertrouwen, en bij Barca moet ik dat nog maar zien. De toekomst voor Real ziet er op dit moment wat rooskleuriger uit, denk ik.

15 januari 2020 om 21:06

Zidane heeft nog geen enkele Clasico in camp nou verloren, en hij doet het altijd goed in die partijen, zelfs zonder Cristiano erbij laat hij goed spel zien, alleen scorend kunnen we nog wel verbeteren maar dat is logisch als je zonder Hazard ook speelt. Stel je voor dat het Florentino lukt om volgend seizoen Hazard Benzema Mbappe in de voorhoede te krijgen, en dan erachter Kroos Casemiro Valverde, dat wordt weer smakelijk!

15 januari 2020 om 21:13

Scorend vermogen was onder Ronaldo vaak ook al een probleem. Dat is nog steeds niet opgelost. Zelf zou ik op den duur gaan voor Hazard - Mbappe - Rodrygo en Benz als invaller met een vrije rol achter de spits. Kroos-Case-Valverde heeft te weinig creativiteit in de belangrijkste wedstrijden.

15 januari 2020 om 21:23

Sindsdien ? Dat klopt nietOnder ancelotti won real 2x van barca.3-1 en 2-1 En Zidane heeft zelf als trainer en speler van real Madrid geen enkele wedstrijd verloren van barca. De wedstrijden die sind dien werden gewonnen door jullie waren tegen Mourinho nog 2x. Doelpunt Abidal . En onder Benitez ( neymar show ). En onder solari vorig seizoen. Maar ik kijk waarschijnlijk al wat langer voetbal . Ik volg real Madrid al vanaf 1992 op de voet. Heb ook hele mooie wedstrijden gezien waar real barca vernederde. Waaronder de wedstrijd met ruudje van Nistelrooy haha 😜

15 januari 2020 om 22:00

Ancelotti is ook 2 keer vernederd hoor. Kan me nog een 0-4 herinneren zonder messi en een 3-4 met een messi. Eigenlijk heeft sinds 2008 elke coach die real heeft gecoacht pak slaag gehad in bernaLeo

15 januari 2020 om 22:10

Dat klopt niet. Die 0-4 was onder Benitez. Dat was ook meteen zijn laatste wedstrijd. Ancelotti won met 3-1 en 2-1 van barca Zoek maar op. En over 2008. Grappig. Zidane heeft 2,5 jaar real Madrid gecoacht en verloor geen 1x van barca. En ook dit seizoen niet en werd het dus 0-0. Zoek maar op zoals ik zei. Zidane won b v nog die supercup wedstrijden. Toen werd barca zowel thuis als uit helemaal weggespeeld. Wel bij de les blijven he.. p s heb net de cijfers voor je opgezocht. Barca 15x gewonnen. Real Madrid 10x gewonnen. En 9x gelijkspel. Zoals ik al zei... je laatste stuk klopt voor geen meter maat

15 januari 2020 om 22:15

En toch was het geen extreme vernedering a la 5-0 of 2-6. Real won in 2008 een keer met 4-1 en sinds dien niet met meer dan 2 goals verschil gewonnen.

15 januari 2020 om 22:27

Zidane verloor 0x van Barca?!?! Wat te denken van de 0-3 in eigen huis met de handsbal van Carvajal, en de 2-3 in de slotfase met een prachtige goal van messi? Ook Zidane heeft dus 1 keer een pak slaag gehad van Barca.

15 januari 2020 om 22:47

Ancelotti heeft toch met 3-4 verloren? 0-4 was idd tegen benitez. Maar ik zou als ik jou was zelf ff googlen want elke coach sinds 2008 is vernederd in madrid door Barça. En ja die 5-0 en 2-6 zal geschiedenisboeken in. Ben je real en word je helemaal weg gespeeld. En dan nog een 0-4 in eigen huis met Sarri en benitez. Dus ja real is de afgelopen paar jaar zeker wel aardig afgedroogd in eigen huis

15 januari 2020 om 22:51

En zidane heeft zeker wel verloren van barca😜

15 januari 2020 om 23:05

Je zegt hier dus dat Barca Real heeft vernederd met 3-4 (1 doelpunt verschil), dat vind ik bijzonder!

15 januari 2020 om 23:25

Gaat om de manier hoe.. in eigen huis tegen je grootste rivaal in de laatste 30 seconden. Door messi (alweer) met een hatrick.

16 januari 2020 om 17:56

Ja barca was onoverwinnelijk maar om nou te zeggen dat mourinho verschikkelijk was is niet juist. Dat kon hij nooit weten, dat was het begin van een tijdperk dat barca elke x te sterk was en dat mourinho daarna nooit meer aanvallend durfde te spelen.

Maffeo was dus misschien, na lang nadenken een lastige tegenstander voor Messi. Wat weten jullie er toch weer een titel van te maken, mannen van Voetbalzone. :lijkt me dat Messi tegenstanders heeft gehad die hem toch iets meer zijn bijgebleven. Ramos bijvoorbeeld?

15 januari 2020 om 20:57

Ja, Ramos was vooral heel goed in schoppen en rode kaarten pakken in Clasico’s ja, om het af te maken stond er heel lang een volledig doorgedraaide Pepe naast hem.

15 januari 2020 om 21:03

Schoppen maakt het over het algemeen wel wat moeilijker om tegen te spelen, niet waar? Pepe was waanzin. Ramos heeft Messi wel een aantal keer in de broekzak gehad, andersom overigens ook vaak zat.

15 januari 2020 om 20:58

Ik denk eerder Nesta. Op dat moment was Nesta liefst 35 jaar, maar Messi had het knap lastig tegen hem. Ramos is een absolute top verdediger, maar Nesta was van een andere orde.

15 januari 2020 om 21:07

Nesta en Maldini, wat een centrum was dat. En dan denken kinderen van nu het allemaal goed te weten, maar damn wat een verdedigers waren dat zeg! Ik mis die goede oude tijd dat Milan de top van de top was

15 januari 2020 om 21:00

Ramos haha die eindigde de wedstrijd altijd met 10 man omdat ie Messi niet kon stoppen

15 januari 2020 om 21:08

Frankl/ altijd betekent zeg maar dat er nul keer een andere uitkomst is geweest. Herinner je de clasico nog in camp nou een maand geleden? Toen gebeurde dat bijvoorbeeld niet, dus altijd is niet helemaal correct in deze buddy

Messi heeft aangegeven dat Philip Lahm toen hij actief was en op LA stond, de lastigste was.
Lahm was klein , snel en stond altijd goed gepositioneerd. Pep noemde Lahm ook al de meest intelligente voetballer qua voetbalintelligentie. Voor de boekenwurmen onder ons, leestip: “ winnen, van talent naar topspeler”

15 januari 2020 om 21:52

Klopt, hij heeft het altijd lastiger tegen snelle behendige stoppers. Wist nog die wedstrijd tegen Besic waar Messi er gewoon niet aan te pas kwam. Langere spelers zijn eigenlijk standaard gezien, of ze moeten wel echt perfect positioneel zijn.

Ik had ook gelezen dat Dani Alves meeste tackles en onderscheppingen had op Messi en dat dat een ook een reden was waarom ze Dani kochten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren