Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho maakt geen vrienden: ‘Ze dronken thee en misten de rode kaart’

Laatste update:

Liverpool had de topper tegen Tottenham Hotspur eigenlijk met tien man moeten afmaken, zo concludeerde José Mourinho na de 0-1 nederlaag tegen de koploper van de Premier League. Een grove charge van Andy Robertson na dik een uur spelen op de linkerenkel van Japhet Tanganga, die zijn competitiedebuut voor the Spurs maakte, bleef onbestraft. Arbiter Martin Atkinson floot zelfs niet eens voor een overtreding van de linksback van Liverpool.

“De VAR? Ik denk dat ze op dat moment thee aan het drinken waren en de rode kaart hebben gemist”, zo gaf Mourinho te kennen. “Liverpool mocht zich gelukkig prijzen. Ze hadden zomaar met tien man kunnen staan. De VAR kwam wel in actie bij de overtreding van Heung-min Son op Antonio Rudiger.” Robertson kwam tot 18 gele kaarten in 136 duels voor Liverpool, maar werd nog nooit van het veld gestuurd.

Dit bericht bekijken op Instagram

Besef, na de 0-1 zege van Liverpool op Tottenham ? ?? ?? ?? Met 61 van de 63 mogelijke punten (uitgaande van 3 punten per zege) kent Liverpool van alle clubs de beste start OOIT aan een van de vijf beste competities van Europa ?? ?? ?? Met 104 punten uit de laatste 38 Premier League-duels heeft Liverpool een competitierecord gevestigd (102 Manchester City, eindigend in 2018, en 102 Chelsea, eindigend in 2005) ?? ?? ?? Dit is pas het tweede seizoen in de clubgeschiedenis waarin Liverpool in alle 21 eerste competitiewedstrijden van een seizoen tot scoren komt, net als in 1933/34?? ?? ?? Sinds januari 2019 heeft Liverpool geen enkele wedstrijd in de Premier League meer verloren: 33 zeges en 5 remises in 38 competitieduels?? ?? ?? Voor het eerst sinds december 2006 (toen zeven Premier League-duels op rij) heeft Liverpool zes competitiewedstrijden op rij het doel schoongehouden?? ?? Het Premier League-seizoen van Liverpool?? ?? ?? Wedstrijden: 21?? ? Overwinningen: 20?? ?? Gelijke spelen: 1?? ? Nederlagen: 0 ?? ? Goals voor: 50?? ?? Goals tegen: 14?? ?? Punten: 61/63?? ?? #liverpool #lfc #legends #epl #premierleague #reds

Een bericht gedeeld door Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) op

Een enkel doelpunt van Roberto Firmino gaf de doorslag, maar ook daar plaatste Mourinho vraagtekens bij. De VAR bekeek of er in de opbouw, na een ingooi, hands was gemaakt door Jordan Henderson. “Ik heb de herhaling niet bekeken. Wat ik wel tweehonderd procent zag én weet is dat de ingooi voorafgaand aan het doelpunt voor ons was. De bal raakte Sadio Mané en niet Serge Aurier. Ik ben erg verbaasd over de VAR.”

“We hebben vrijdag een half uur getraind op het defensieve werk bij inworpen en vandaag verliezen we door een inworp”, verzuchtte Mourinho. “Ik denk dat de scheidsrechters over het algemeen goed hebben gefloten, maar de grensrechter had dat kunnen én moeten zien.” Mourinho ziet Liverpool aan het einde van de rit met de landstitel pronken. “Maar dat had ik drie of vier maanden geleden al voorzien, toen ze bij Manchester City wonnen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind eigenlijk ook wel dat Liverpool vaak erg goed wegkomt met de VAR, maar Mourinho mag ook wel een keertje toegeven dat hij de mindere was. Zou hem eens een keertje sieren in plaats van al die slappe excuses. Hou toch op over die ingooi. Al was ie voor de Spurs geweest, daar mag normaal gesproken toch nooit een goal uit vallen?

12 januari 2020 om 09:47

Sowieso raar dat een Mourinho geen enkel besef heeft wanneer een VAR wel kan ingrijpen en wanneer niet. Een inworp wordt niet herstelt via een VAR. De VAR kan alleen na de spelhervaating (dus na de inworp) alles in de overweging meenemen. Je zou van een vermeend special tacticus toch wel een steekhoudend verhaal verwachten.

Hij speelde toch eerst de bal? Of heb ik een overtreding gemist?

12 januari 2020 om 08:04

Hij speelde inderdaad eerst de bal. Dat was te zien in de herhaling en werd door de commentator bevestigd.

12 januari 2020 om 08:18

Dus? Hij haalt door, ik denk niet bewust om de speler te raken maar hij heeft daarna geen controle meer en neemt het risico de speler te blesseren.

12 januari 2020 om 09:17

Maar hij speelde eerst de bal, vond het echt geen kaart waard. Goed van
De arbitrage om door te spelen.

12 januari 2020 om 09:40

Dat hij eerst de bal speelt sluit en overtreding niet uit. Ik vond het een duidelijke overtreding, maar geen rode kaart waard.

12 januari 2020 om 10:24

Maakt niks uit of je eerst de bal speelt.. het was geel/rood, iig een kaart. Het is niet de eerste keer dat Liverpool wordt gematst. Maar als ik het benoem dan ben ik anti Liverpool...

Waar is de consistentie met de VAR want Mou heeft hier gewoon gelijk. Auba krijgt voor eenzelfde soort overtreding rood en voor Robertson wordt niet eens gefloten. Rice krijgt een pingel tegen en bij Arnold (tegen City) wordt niet eens gefloten. Nu betreft t toevallig Liverpool spelers maar het gaat me om de VAR en niet Liverpool.

12 januari 2020 om 08:51

Waarom je over Pep z’n gedrag begint is me een raadsel? Ik heb het over de bal tegen de arm van Arnold. Als Rice een pingel tegen krijgt, waarom Arnold dan niet?

12 januari 2020 om 08:58

Omdat voorafgaand de handsbal van TAA Silva hands maakte en voordeel ging naar Liverpool. Het zou helemaal van een andere wereld zijn om die goal af te keuren om vervolgens een vrije trap op eigen helft voor Liverpool te geven.

12 januari 2020 om 09:11

Omdat er van te voren door City hands wordt gemaakt. Maar daar hoor ik jou dan niet over spreken, alleen dat de bal tegen Trent zijn hand aankomt. Maar dat Silva precies van te voren hands maakt is zogenaamd niet belangrijk.

12 januari 2020 om 09:18

Nog een keer dan. Omdat de bal tegen de hand van een city speler komt en daarna tegen de hand van een Liverpool speler is het voordeel voor Liverpool en moet er gewoon doorgespeeld worden? Ziet niemand anders dan ik hoe krom dat is? Dan is het toch een vrije trap voor Liverpool?

Maar nogmaals, het gaat me in deze niet om Liverpool, maar om de VAR die zo inconsistent is als wat.

12 januari 2020 om 09:23

Nog een keer dan. Je gaat, achteraf gezien met de VAR, toch geen goal afkeuren om een vrije trap aan de scorende partij te geven?

12 januari 2020 om 09:28

Als Rice een pingel tegen krijgt omdat het volgens de letter van de voetbalwet is, waarom dat dan niet? Niemand die het uit kan leggen, enkel argumenten als ‘dat is toch logisch’.

12 januari 2020 om 10:20

Samcro. Snap je het nou echt niet? Omdat bij City tegen Liverpool Silva hands en de overtreding als eerste maakt en bij Rice niet de aanvallende partij de overtreding als eerste maakt. De scheids heeft bij City - Livepool die hands momenten duidelijk gemist, maar met de var kan je na een goal van Liverpool niet anders concluderen dan dat voordeel de beste optie was na de eerste overtreding van Silva.

12 januari 2020 om 10:52

En dus doe je een andere interpretatie van de regels.. Zie je nu welk punt ik wil maken?

12 januari 2020 om 11:27

Nee je pakt dezelfde interpretatie van de regels met een andere wetenschap. Je weet op dat moment al dat er voordeel is geweest, terwijl dat bij een scheids die voordeel geeft altijd nog maar afwachten is. Maar de scheids floot niet en dus is het inderdaad logisch dat je achteraf voordeel geeft als er voordeel is geweest.

12 januari 2020 om 09:05

Bij de overtreding van Aubameyang plant hij vol zijn voet op de enkel, nadat de bal gespeeld is. Robertson speelt de bal en raakt daarna de speler die de bal mist. Hoe is dit eenzelfde ‘overtreding’?

12 januari 2020 om 09:14

Zie antwoord op Origami, mocht dit vanaf de zijkant gebeuren kan ie zo z’n been breken. Wat zeggen we er dan over? Nog steeds eerst de bal gespeeld en geen gevaarlijk spel? Of moet er dus eerst aantoonbaar letsel zijn voordat we gevaarlijke situaties anders gaan beoordelen?

12 januari 2020 om 09:22

Nee, maar het moet wel een overtreding zijn en dat is het gewoon niet. Robertson speelt de bal en raakt op snelheid een tegenstander die ook de bal probeerde te spelen, maar mist omdat Robertson eerder is. Dit kan je toch niet vergelijken met de overtreding van Aubameyang? Kijk aub de beide situaties terug en je zult zien dat die van Aubameyang echt rood waardig was en die van Robertson stukken minder erg is.

12 januari 2020 om 09:27

Auba kreeg terecht rood, daar zeg ik ook niks over. Maar als Robertson die jongen net verkeerd raakt breekt ie z’n scheenbeen. En dan? Is het dan wel rood waardig of nog steeds ongelukkig? De dubbele standaard bij de VAR is zo zichtbaar. Nu heb ik t over dit weekend omdat dit vers is, maar we kunnen artikelen vol schrijven over de VAR tegenwoordig. Edit: ik zei dubbele standaard maar ik bedoel inconsistentie, anders lijkt het alsof ik bedoel dat de VAR in het voordeel van Liverpool is en dat is niet zo.

12 januari 2020 om 09:34

Volgens de regels van FA is het juist wel een overtreding trouwens. Robertson speelt de bal te ver voor zich uit en probeert met een uiterste inspanning de bal te spelen. Daardoor heeft ie geen controle meer en neemt ie t risico iemand te blesseren.

12 januari 2020 om 09:39

We zijn het niet eens en dat is prima, maar als we hier rood voor gaan trekken dan neem je de intensiteit van de PL helemaal weg. Het is heel ongelukkig dat die verdediger van Spurs en Robertson beide voor de bal gaan en dat Robertson eerder is. Hebben ze beide pijn van, maar vond het van geen van beide ernstig gemeen spel. Hij haalt trouwens niet door, hij kan gewoon niet verdwijnen.

12 januari 2020 om 09:42

Oké hij haalt niet door, kan ik t mee eens zijn. Maar hij neemt bewust t risico om de speler te raken/blesseren en heeft in zijn actie geen controle meer. In de regels van de FA is dit een overtreding.

12 januari 2020 om 09:44

Had jij hier rood voor gegeven?

12 januari 2020 om 09:56

Nee, daar pleit ik toch ook niet voor? Het hele punt is dat het inconsistent is.

12 januari 2020 om 10:03

Je geeft aan dat Mourinho gelijk heeft. Je haf aan dat de situaties van Robertson en Aubameyang soortgelijk zijn, maar geeft zelf ook aan dat je voor die Robertson geen rood zou geven en dat die van Aubameyang terecht is. Als die van Robertson geen rood is, waarom zou de VAR dan in moeten grijpen? De scheidsrechter heeft dat toch terecht beoordeeld dat het geen rood is en de VAR hoeft dat toch niet in te grijpen?

12 januari 2020 om 10:11

Goed lezen, Auba krijgt rood en bij Robertson wordt niet eens gefloten. Het gaat niet om de kleuren van de kaarten, het gaat om de inconsistentie van de arbitrage, waar VAR onderdeel van is.

12 januari 2020 om 10:21

Als het vergelijkbare overtredingen zouden zijn zouden de kleuren van de kaarten tocht ook vergelijkbaar moeten zijn? Anders zijn het dus gewoon twee compleet verschillende situaties, zoals AadMaat al aangeeft mag de var helemaal niet ingrijpen als je ze de overtreding niet als een rode kaart beoordelen. En dat vind jij blijkbaar ook niet en dus, dus prima beslissing van de var zou je dan tocht zeggen? Wat hadden ze anders moeten doen?

12 januari 2020 om 10:23

Excuses dan heb ik verkeerd begrepen wat je in je eerste post bedoelde, omdat er staat VAR inplaats van arbitrage. Dit is natuurlijk geen kwestie waar de VAR zich over moet buigen. Snap je mijn verwarring nu?

12 januari 2020 om 10:25

Samcro. De Var kan bij deze situatie helemaal niet ingrijpen op het moment dat het niet om rode kaart gaat. Zoals je zelf al aangeeft is het geen rood, dus kan de Var hier verder niks doen. Je geeft in je eerste comment 2 'soortgelijke' situaties weer, maar denk dat je achteraf ook wel moet concluderen dat de situaties die je hebt aangehaald totaal van elkaar verschillen toch?

12 januari 2020 om 10:32

Aad, ik denk dat ik zelf debet ben aan die verwarring. Het loopt door elkaar heen, maar in grote lijnen komt het erop neer dat er inconsistentie is bij zowel arbitrage als VAR en daar erger ik mij aan.

12 januari 2020 om 10:44

Scheidsrechters kunnen natuurlijk in de snelheid van het spel situaties verkeerd beoordelen of bepaalde zaken missen. Dat ga je er nooit uit krijgen. Bij de var ligt dit anders en heeft het denk ik meer zin om over consistentie te praten. Maar met jouw beoordeling van de overtreding hebben ze in dit geval gewoon consistent met de regels gehandeld.

12 januari 2020 om 10:26

Je vergeet de handsbal (2x) van Liverpool tegen City. Die club wordt super veel gematst het is niet normaal. Geluk van het kampioen? Ik weet het niet maar het is overdreven. Je ziet ook dat Liverpool veel zwakker is in de CL.De VAR is niet consistent.

12 januari 2020 om 10:29

Wat moest de arbitrage doen na de handstand van Bernardo Silva en daarna doe van TAA?

12 januari 2020 om 12:18

Noem dan nog een paar momenten dat ze gematst zijn als ze super veel gematst worden? En veel zwakker in de CL? 4x gewonnen, 1e in de poule en daarmee het beter gedaan dan de 2e plek vorig jaar in de groepsfase. Een CL die ze uiteindelijk wonnen. Je gaat nu ook echt van alles erbij halen om Liverpool naar beneden te praten.

Achja Liverpool moet gewoon voor het eerst in 30 jaar weer kampioen worden. Blijkbaar zo snel mogelijk met wat hulp voor ze het weer verpesten op het eind.

12 januari 2020 om 09:50

Dat zal het zijn.

12 januari 2020 om 10:21

Ja begrijp me niet verkeerd ze waren het waarschijnlijk ook wel geworden zonder al die discutabele beslissingen. Maar dan was het gat niet zo groot geweest.

12 januari 2020 om 10:24

In welke wedstrijd was het anders gelopen?

Wat ik niet begreep is de ingreep vd Var bij Leicester Southampton. Een penalty voor Southampton wordt geannuleerd omdat de Var buitenspel constateert terwijl de grensrechter niet vlagde. Ik dacht dat er alleen bij een goal de Var kon ingrijpen zoals bij Chelsea Ajax gezegd werd (omdat het toen geen goal maar penalty was kon de overtreding op blind niet meer beoordeeld worden) hoe zit het hier nu mee?

Bij Match of the day lieten ze ook duidelijk blijken dat het geen rood was van Robertson ze gingen beide voor de bal en hij was er eerder en kwam met de zijkant van zijn voet tegen de schenen van die Tottenham veredediger. Snap niet dat sommige het vergelijken met de rode kaart van Abou.

Dat ze snel kampioen moeten worden is waanzin natuurlijk ze verdienen het gewoon waar ze nu staan. En dat komt echt niet door de arbitrage elke club heeft wel ze voor en nadelen. Maar elke wedstrijd die ik van ze zie zijn ze gewoon heel dominant. Mourinho heeft de bus geparkeerd zoals gewoonlijk.

misschien als je een keer iets eerder begint met zelf voetballen ipv ergens tegen het eind van de tweede helft dat je het dan ook minder hoeft te hebben over een foutje van de Var. volgens mij was deze overtreding van Robertson niet eens echt bewust

12 januari 2020 om 15:49

Een overtreding is een overtreding, bewust of niet.

12 januari 2020 om 15:59

maar dan kan je voor elke onbewuste handsbal nu ook een penalty gaan geven

13 januari 2020 om 08:26

Daar zijn dus uitzonderingen voor gemaakt Japie, je hebt toch wel recent iets van de regels gelezen? Is continu discussie over geweest op vz...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren