Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax betreedt nieuw mijnenveld met samenwerking in Midden-Oosten’

Laatste update:

Ajax kreeg de voorbije maanden veel kritiek op het trainingskamp dat de club momenteel houdt in Qatar, zondag werd bekend dat de Amsterdammers een nieuwe controversiële stap zetten. De koploper van de Eredivisie gaat samenwerken met Sharjah FC, de kampioen van de Verenigde Arabische Emiraten. "Ajax betreedt een nieuw mijnenveld qua mensenrechten", vindt onderzoeksjournalist Bas Soetenhorst van Het Parool.

Ajax wil de club uit het Midden-Oosten 'onder meer helpen met het ontwikkelen van de jeugdopleiding door stafleden permanent bij Sharjah te stationeren', zo bracht Ajax zondag naar buiten in een statement. Soetenhorst vindt dat het nodige aan te merken is op die beslissing. "Net als Qatar leunt de Verenigde Arabische Emiraten op een leger buitenlandse arbeidsmigranten, dat vaak wordt uitgebuit en misbruikt", aldus de journalist.

"Vrouwen worden geacht hun man te gehoorzamen en hebben, in tegenstelling tot mannen, gerechtelijke toestemming nodig voor echtscheiding", schetst Soetenhorst. "De wetgeving op het gebied van transgenders geldt als een van de meest repressieve ter wereld. Kritiek op de koninklijke familie is vrijwel onmogelijk, mensenrechtenorganisaties worden zo veel mogelijk geweerd en dissidenten riskeren lange celstraffen."

Sultan Bin Mohammed Al Qasimi, die zichzelf 'Sjeik Dokter Sultan' laat noemen, deelt de lakens uit in de emiraat Sharjah waar de gelijknamige club zich bevindt waar Ajax mee gaat samenwerken. De sultan heerst er sinds 1972 en staat daarmee in de top 10 van ’s werelds langst regerende vorsten. "Hij presenteert zichzelf als een verlicht monarch, die heel geleidelijk een volwaardige democratie wil vestigen. Onder zijn bewind is de wettelijke arbeidspositie van vooral getrouwde vrouwen verbeterd. Zo heeft hij zich ingespannen voor kinderopvang en werkpauzes voor borstvoeding", zegt Soetenhorst.

Is de samenwerking van Ajax met Sharjah FC te verantwoorden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is het dan een beter idee om ze een team te laten zoeken in Amerika om een leuk samenwerkingsverband mee te beginnen? Kunnen we alsjeblieft iets minder selectief verontwaardigd zijn en ook zo reageren als een team zich rijk gaat voetballen in het land wat begin deze eeuw een oorlog startte die nooit gevoerd had mogen worden? Om nog maar te zwijgen over de ongein die ze tot op de dag van vandaag uithalen in het midden oosten, de regimes die ze daar zelf neergezet hebben die ze om laten flikkeren bij het kleinste beetje tegenwind, de talloze terroristische organisaties die ze zelf opgeleid hebben in de regio die nu hier mensen in stukjes komen hakken.. En maar boos met het vingertje naar Rusland zwaaien.. Als men het nu echt zo vervelend vindt wat Ajax allemaal doet dan is de oplossing heel simpel: Zeg je Fox Sports op, doe je Ajax shirtje weg, koop geen nieuwe meer, ga niet meer naar het stadion en/of verkoop de seizoenskaart.. Gek genoeg zie ik dat niet zo snel gebeuren..

5 januari 2020 om 22:27

Het Parool met Menno Pot voorop slaat wel door in de selectieve verontwaardiging. Toch mag je jezelf afvragen af je met dit soort landen en clubs wilt samenwerken. Ik zelf als Ajacied zie liever niet dat Ajax zich mengt met dit soort clubs, vooral omdat er naar mijn mening helemaal niks te halen valt. Qua talenten totaal niet interessant, qau geld niet interessant, (wat zijn die paar tonnen op een begroting van meer dan 100 miljoen) en al helemaal niet interessant op het gebied van ethiek.

5 januari 2020 om 22:47

Puur winst is natuurlijk het doel, iets wat ook het hoofddoel van het bedrijf Ajax is.

5 januari 2020 om 23:13

Wolf24, het doel van Ajax is geen winst maken, er wordt nauwelijks tot nooit dividend aan aandeelhouders uitgekeerd, denk je serieus dat Ajax het winnen van de CL secundair stelt ten opzichte van 1 of 2 miljoen meer winst.

5 januari 2020 om 23:13

Door globaal samenwerkingen te starten krijgt ajax globaal een grotere naam. Dat levert op termijn grotere inkomsten op. In veel landen kopen ze shirts van bijv man u omdat ze de premier League uitgezonden wordt. De eredivisie is daar niet interessant genoeg voor, tenzij je ajax zo bekend maakt dat ze daar de wedstrijden van gaan uitzenden. Ajax doet dit heel slim. Ze planten nu wereldwijd zaadjes om over enkele jaren te oogsten.

5 januari 2020 om 23:16

Is het een paar ton? Meer internationale bekendheid en het merk Ajax is ook weer aantrekkelijker voor sponsoring op termijn.

5 januari 2020 om 23:18

Waarom willen clubs de Champions league winnen. Het levert veel geld op, meer naamsbekendheid dus betere sponsoren. En meer mensen die spullen van de club zullen kopen. Ook allemaal gericht op winst maken. Voetbal is een entertainment wereld waarbij het alleen om geld draait.

5 januari 2020 om 23:44

Het kan aan mij liggen hoor, maar de meeste clubs willen de CL winnen omdat je de CL wint, de grootste prijs die er in het clubvoetbal bestaat. Ja, het geld erbij is leuk, maar vooral de titel zelf is waar het om gaat. Net zoals een kampioenschap ook niet gaat om het geld, maar om kampioen worden.

6 januari 2020 om 00:00

Er is nog 1 prijs groter en dat is natuurlijk het wereldkampioenschap voor clubs waar je je kan kronen tot de beste ter wereld. Maar op de een of andere manier nemen clubs die prijs een stuk minder serieus en is er minder aandacht voor want daar is veel minder geld bij te verdienen.

6 januari 2020 om 01:45

Die prijs is niet groter, de echte prijs is de CL, daarvoor met je diverse topclubs verslaan. Dar ben je een jaar mee bezig. Dan mag je daarna nog een flut toernooitje spelen om de wereldbeker op te halen. Enige lastige tegenstander is de winnaar uit zuid Amerika.

6 januari 2020 om 01:54

Menno Pot zit in principe bij het AD. Soms komen zijn stukken ook in Het Parool, maar het is geen vaste journalist van de Amsterdamse krant. Bekanrhijkr nuance. Daarnaast: het is de taak van de journalistiek om verontwaardigd te zijn. Als ze dat niet zijn, is onze democratie niet veel meer waard. Daarnaast – wanneer de verontwaardiging goed onderbouwd wordt, en dat is zeker hier zo (bekijk het even sec), dan is het echt een non-argument om te zeggen dat ze selectief zijn.

6 januari 2020 om 06:04

" Het Parool met Menno Pot voorop slaat wel door in de selectieve verontwaardiging. Toch mag je jezelf afvragen af je met dit soort landen en clubs wilt samenwerken. Ik zelf als Ajacied zie liever niet dat Ajax zich mengt met dit soort clubs, vooral omdat er naar mijn mening helemaal niks te halen valt. ". Dus voor jou is de mensenrechtenkwestie alleen een probleem als er niets te halen valt?

6 januari 2020 om 06:43

Beste van Europa zijn is inderdaad beter dan beste van de wereld zijn. Dat is zeggen dat een EK groter is dan een WK. Puur omdat het minder groot wordt gemaakt en mindere interesse is vanuit de clubs is het kleiner. En wat is de oorzaak dat het niet zo groot wordt gemaakt? Geld

6 januari 2020 om 07:17

Menno Pot schrijft NIET voor het AD. Hij is muziekrececent welke ook wel eens een column schrijft over ajax. Dat doet ie voor het parool of de Volkskrant (1 van de 2)

5 januari 2020 om 22:36

Mee eens. Wat een gezeur zeg. We kunnen die landen natuurlijk volledig links laten liggen, er niet meer komen en niet naar om kijken, zodat alles blijft zoals het is en niemand zich er mee bemoeit. Maar bekijk het eens positief. Westerse invloed in die landen zorgt misschien wel voor verandering op de lange termijn. Als Ajax lekker wil gaan helpen iets voor de jeugd op te zetten prima toch. En dat ze ook nog eens een zak geld mee krijgen helemaal prima, geld wat niet meer besteed kan worden aan het bouwen van stadions door slaven, even heel zwart wit gezegd. Andere optie is gewoon platbombarderen en bij 0 beginnen.

5 januari 2020 om 23:07

zo kan je overal een leuke twist aan geven. prima dat Ajax wil cashen daar als ze zich daar lekker bij voelen maar laten we niet net gaan doen of ze iets doen waarmee ze dat land helpen. Ajax doet dit puur voor hun eigen belang en die mensenrechten zal ze verder een worst wezen

5 januari 2020 om 23:26

Onzin om dan voor t gemak maar te concluderen dat Ajax niet om mensenrechten geeft. Controleer jij je al je kleren spullen die je koopt, waar en door wie t gemaakt wordt? Mensen vergeten dat Ajax een commerciële instelling is met als doel oa winst maken. Wil niet meteen zeggen dat ze niet om mensenrechten geven.

5 januari 2020 om 23:38

nee, maar om te weten dat er flinke stront aan de knikker is in Qatar hoef je geen diepe research te doen. het is algemeen bekend wat er met die mensen bij de bouw van die stadions is gebeurd. als je daar dan ordinair wil cashen moet Ajax dat vooral doen maar dan ga je me niet vertellen dat ze zo begaan zijn met de mensenrechten in Qatar

6 januari 2020 om 01:29

Kan je nog met meer voorbeelden komen dan met die stadions? Volgens mij is het daarna wel verbeterd; Nu zal ik eerlijk bekennen dat ik met mijn werk op vele scheepswerven kom en als je ziet hoe de meeste arbeiders daar worden behandeld , daar lusten de honden geen brood van. Ik heb zelf ook in Qatar gewerkt en als ik het vergelijk met andere landen dan was het daar voor mij niet zo slecht. Er zijn andere landen waar de arbeiders het slechter hebben , Ja die bestaan echt . Landen in het Midden -Oosten maar ook in Azie ....

6 januari 2020 om 01:51

@japie_krekel Ajax is een voetbal club. Ajax is niet verantwoordelijk voor de toestand in pak en beet zeventig procent in de wereld. Je kan wel blijven stampen en eisen dat Ajax niets met die zeventig procent van de wereld te maken wil hebben maar dan kan Ajax geeneens CL meer spelen want ook Turkse clubs doen daar aan mee. Ajax heeft daarom altijd al het standpunt, wij zijn een sportclub, geen politiek bedrijf. Politiek is aan de regering, eentje die overigens maar wat graag zaken doet met die zeventig procent. Dezelfde zeventig procent die de Nederlandse burgers ook van alles verschaffen, van spullen tot vakanties, niemand boycot die zeventig procent. Ook Japie_krekel niet. Maar goed, het stond al in de oude bijbel : 'zij die zonder zonde zijn werpen de eerste steen'. En in al die eeuwen is er nog niets veranderd, mensen blijven maar graag naar anderen wijzen terwijl ze zelf echt niets beter zijn.

6 januari 2020 om 06:49

" zo kan je overal een leuke twist aan geven. prima dat Ajax wil cashen daar als ze zich daar lekker bij voelen maar laten we niet net gaan doen of ze iets doen waarmee ze dat land helpen. Ajax doet dit puur voor hun eigen belang en die mensenrechten zal ze verder een worst wezen ". Jij geeft precies aan wat al meer dan 50 jaar het grootste probleem van de Nederlandse samenleving is: de Hollandse ziekte oftewel de stuitende, ziekelijke, huichelachtige en compulsieve neiging naar politieke correctheid. Jouw reactie is daar ook weer zo een voorbeeld van. Ook in landen als China, Rusland, Polen en zelfs Turkije zijn mensenrechtenschendingen aan de orde van de dag en daar is dat kennelijk geen probleem. In 81 landen wordt nog gemarteld, in 54 landen is geen onafhankelijke rechtspraak en in 77 landen is geen vrijheid van meningsuiting. En jij wil ons met je selectieve verontwaardiging doen geloven dat dat alleen in de landen waar Ajax zaken mee doet, gebeurt. Zelfs in Nl gaat het ieder jaar slechter met de mensenrechten, zoals blijkt uit het vijfjaarlijkse rapport van de VN, etnische profilering is hier de normaalste zaak van de wereld, terwijl ook dat een mensenrechtenschending is. En dan wil ik het nog niet eens hebben over hoe er in NL met asielzoekers wordt omgegaan, die worden jarenlang vastgezet, terwijl ze geen enkel strafbaar feit hebben gepleegd, maar alleen maar op zoek zijn gegaan naar een beter leven. Onder andere omdat ze met actieve hulp van het politiek correcte NL met grof geweld uit hun huizen zijn gebombardeerd. Huichelachtiger kan bijna niet. Als iemand met een donkere huidskleur een opmerking naar zijn hoofd krijgt die hem niet aanstaat, treedt het open riool van Twitter onmiddellijk buiten haar overs, maar als een heel volk zonder dat daar ook maar 1 argument voor kan worden aangedragen, wordt uitgemaakt voor racist omdat ze aan een eeuwenoude traditie hecht, wordt dat de normaalste zaak van de wereld gevonden. Pseudopolitica Sylvana Simons heeft haar mond altijd vol over de grondwet als het om (vaak ook nog vermeend) racisme gaat, maar als Derksen iets zegt dat haar niet aanstaat, roept ze iedereen op om hem te boycotten, terwijl de grondwet niet uit 1 artikel bestaat zoals zij kennelijk denkt, maar vrijheid van meningsguiting ook gewoon een grondrecht is. Die huichelachtige politieke correctheid van mensen als jou is niet alleen hypocriet, maar ook volstrekt nutteloze symboolpolitiek. NL heeft niet alleen een ambassade in Qatar, maar stuurt er ook regelmatig handelsmissies naartoe, in 2019 nog 1 om de Nederlandse sportbusiness in het MO te promoten. En dan wil jij dat een voetbalclub Roomser is dan de paus en zich een lucratief aanbod door de neus laat boren met de wetenschap dat weigering volstrekt nutteloos is omdat andere clubs veel minder principieel zijn en met graagte van het aanbod gebruik maken als Ajax en PSV het weigeren. Dat is hetzelfde als een emmertje onder de lekkende kraan zetten, terwijl de waterleidingbuis is gesprongen: volstrekt zinloos. Over China hoor ik je niet terwijl de mensenrechtensituatie daar nog veel nijpender is en hele bevolkingsgroepen zonder enig vorm van proces in heropvoedingskampen worden gestopt. Toen bekend werd dat je eigen club een handelsdelegatie naar China had gestuurd om investeerders te werven voor het Feyenoord City project, zweeg je in alle talen en was je een stuk minder principieel. En dat is exact het probleem met de Hollandse ziekte, de mensen die daar last van hebben zijn de schaamte kennelijk ver voorbij en stuitend vooringenomen en houden er een bijna lachwekkende dubbele moraal op na. Derksen heeft er ook zijn mond vol van, maar als het WK daar is en NL zich heeft geplaatst, zal hij niet nalaten om zijn zakken rijkelijk te vullen met lucratieve schnabbels en ik denk niet dat hij daarvan ook maar 1 Euro schenkt aan de nabestaanden van de WK slachtoffers over wiens rug hij zich profileert. En gaan mensen zoals jij gewoon voor de TV zitten kijken en leveren daarmee een substantiele bijdrage aan het slagen van het WK waarmee de staat Qatar zich in de kijker kan zetten. Het kan verkeren, zei Bredero ooit.

6 januari 2020 om 01:26

Tja over de samenwerking met een Chinese club , of dat een club Chinese eigenaren heeft wordt lang niet zo verontwaardig gedaan.

Gezien alle deals die Nederland (als land!) heeft gesloten met allerlei landen van twijfelachtige reputatie, is het wel achterlijk om moeilijk te doen om een private instantie. We houden ook moeiteloos Shell overeind door daar te gaan tanken. Hoeveel gelijk de onderzoeksjournalist wel of niet kan hebben, hier heisa om maken is achterlijk, gezien alle andere zaken die plaatsvinden en waar we als burger de regering vrij spel in geven.

5 januari 2020 om 22:27

Tja dat voorbeeld van Shell slaat natuurlijk nergens op. Onze hele economie draait op mobiliteit, dus beetje populistisch babbelen over dat wij Shell in stand houden? Maar inderdaad allemaal stoppen met tanken, en dan het land maar failliet laten gaan. Top plan zullen we maar zeggen hé. Ook maar de supermarkten gaan boycotten, want daar liggen ook producten die uit twijfelachtige landen komen. Dan maar geen eten en drinken meer hé. Soms heb je gewoon geen keuze. In deze heeft Ajax gewoon een keuze, dus mag daar zeker wat over geroepen worden. Het maakt mij overigens niks uit wat Ajax allemaal doet hoor. Als de club kan leven met dit soort beslissingen is dat hun goed recht. Als zij de halve wereld over willen vliegen, maar een paar weken daarvoor nog staan te pronken dat zij het klimaat zo belangrijk vinden, dan is dat ook hun goed recht.

6 januari 2020 om 00:58

Met heel je verhaal sterk je alleen maar het punt van Almogaver.

6 januari 2020 om 07:03

" Met heel je verhaal sterk je alleen maar het punt van Almogaver ". Sterker nog hij bevestigt daarmee gewoon zijn gelijk. Hij koppelt het belang van mensenrechten aan het economische belang en dat is exact wat @almogaver volkomen terecht aan de kaak stelt.

6 januari 2020 om 12:11

"hij koppelt het belang van mensenrechten aan het economische belang en dat is exact wat @almogaver volkomen terecht aan de kaak stelt."sorry hoor. Maar als jij vind dat een trainingskampje in Qatar voor Ajax hetzelfde betekent als Shell voor Nederland dan begrijp je er niet zoveel van. Sowieso snap ik überhaupt niet waarom Shell hierbij wordt gehaald.wel grappig om te zien hoeveel mensen zwart wit denken. Zij doet het ook in dat land! En hij in dat land! Dus dan is dit toch ook geen probleem? Laten we vooral zo doorgaan en hopen dat er uit zichzelf opeens iets veranderd.

5 januari 2020 om 22:55

@almogaver precies! we kunnen dan beter gewoon gaten hier in de grond gaan boren en hopen dat er ergens benzine uit komt om s'morgens naar ons werk te gaan. en anders pakken we gewoon de milieuvriendelijke trein. dan kunnen we nog zeggen dat we de wereld verbeteren ook

Het is allemaal een heel moeilijke discussie of iets wel of niet “politiek verantwoord” is. Gaan er dingen fout qua mensenrechten in het Midden-Oosten? Ja zeker en vast. Maar dat geldt ook voor landen als Rusland, China,... Daarnaast heeft het Westen ook zeker niet alleen maar propere handen (en dan doel ik voornamelijk op de VS). Persoonlijk zou ik als club de ongetwijfeld niet al te grote financiële compensatie die Ajax krijgt niet laten opwegen tegen mijn persoonlijk kompas. Maar ik begrijp het ook wel dat Ajax voetbal en politiek gescheiden wil houden (al is dat ook wel heel makkelijk als excuus in delicate zaken).

Hier kon je op wachten nadat de samenwerking bekend werd gemaakt. Duurde nog best lang eigenlijk. Lekker makkelijk scoren weer. Heeft deze journalist ook zo'n stukje geschreven toen Ajax met Guanzhou een samenwerking aanging? Vast niet, maar in China is het allemaal wel lekker voor elkaar qua mensenrechten zeker. Ajax gaat daar heen voor het voetbal, meer niet. Ze hebben, net als Psv bijvoorbeeld, het standpunt ingenomen dat sport en politiek los van elkaar staan. Daar valt echt wel wat voor te zeggen. Nergens wordt het schenden van mensenrechten goed gepraat of zo. Maar hou op met dit heilige boontjes gedoe van al die journalisten, als die voor een mooi bedrag een reportage mogen maken tijdens het WK, stappen ze meteen in het vliegtuig.

Onderhand dat goedkope scoren van alle journalisten wel zat. Als het aan hen ligt mag je als voetbalclub helemaal niets meer. Wat is er mis met kennis uitdelen over het opleiden van spelers. We exporteren ook tonnen friet, uien en weet ik het wat rii het midden-oosten. Het trainingskamp was niet nodig, maar dit soort deal bekritiseren slaat echt nergens op. Tenzij Ajax hele ongure praktijken gaan faciliteren, maar dat is niet bepaald het geval.

Zaken zijn zaken snap Ajax wel. En vind sowieso dat er enorm word overdreven . Ik ben er zelf 13x geweest en heb er 8 maanden gewoond. Al die stadions die worden gebouwd worden door Europese bedrijven gebouwd. Dat handje volle oorspronkelijk bewoners geeft alles uit handen. Die bouwvakkers worden begeleid en vallen onder Engelse Duitsers zelfs Nederlanders die daar dagelijks op de bouwputten rond lopen. Er gaan dingen mis maar dat is overal zo. Of denk je dat die telefoons of kleding die we dragen uit China en Bangladesh zuivere koek is. Helaas maar wel waar

6 januari 2020 om 11:39

Europese bedrijven hebben hier de leiding over ja, omdat de kennis daarginds ontbreekt. De mensen die bezig zijn gewoon inwoners die onder erbarmelijke omstandigheden stadions moeten bouwen. De cijfers wat betreft het aantal doden bij de bouw van deze stadions zeggen toch genoeg? Maar dit is weer zo typisch... Het gebeurd in Rusland, en onze telefoons komen uit China, dus dan sluiten we onze ogen maar.

Wat een gezeur, ik hoor niemand over bv de Dakar races in Saoedi Arabië. Ook PSV wordt nergens genoemd. Geneuzel van een het Parool en de Volkskrant, die hebben zeker geen "ingang" bij Ajax!!

Komt een beetje gemaakt over eerlijk gezegd.
Ajax heeft geld zat en moet blijkbaar iets, nou dan wil vd Sar wel even de internationale zakenman uithangen dat vindt ie mooi.
Na de kansloze samenwerkingen in Ghana en zuid Afrika pakken ze dit nu weer op.
Volgens vd Sar worden ze nu overal ter wereld populair en komt er een enooorme fanbase jaja.
Zag laatst nog een reportage van het Ajax café in new york want dat moet dan ook he : ja daar zaten zelfs tien Amsterdammers , nou maar wacht maar hoor dit wordt een enorm succes.
Schei toch uit met dit kansloze gedoe investeer in je club - presteer structureel in de cl dat is de enige manier

5 januari 2020 om 23:18

Ah de alwetende Yello weer het allemaal beter dan het miljoenenbedrijf Ajax. Zolang er wijst behaald kan worden is het niet kansloos maar een goede zet.

5 januari 2020 om 23:33

Alles afkraken en zeggen "het wordt toch niks" is natuurlijk het makkelijkst wat er is. Presteer structureel in de CL dat is de enige manier zeg je zelf. Want dat gaat nu niet omdat Ajax deals sluit in het buitenland? Ik volg je niet. Commercieel valt er in Nederland niet veel meer te groeien, dan moet je dus over de grens gaan kijken. Heb begrepen dat deze deals gewoon winstgevend zijn hoor. Maar ik denk dat jij betere ideeën hebt over hoe je als voetbalclub je inkomsten omhoog kunt krijgen. Vertel het maar, ben benieuwd.

Tja, met een dure huishouding moet er hier of daar gewoon geld gegenereerd worden om de toko draaiende te houden. Commercie is helaas boven het voetbal komen te staan. Verdienen boven met elkaar een leuk product maken; natuurlijk wel betaalbaar. Het is niet anders. Leve het neoliberalisme!;-)))

Wel weer wat selectief . Over de samenwerking met een Chinese club hoor je bijna niemand , terwijl daar ook niet alles zo sexy verloopt. Zeker gezien door onze Westerse ogen....

Ach de hele wereld is hypocriet en zo ook voetbalzone waar je niet mag reageren op een depay filmpje of balotelli, terwijl we wel mogen praten over het afschuwelijke midden-oosten, turkije(erdogan). What's next ?. İk vind dat Ajax alle recht heeft om zaken te doen met wie ze willen aangezien iedereen ''clicks''in dit geval geld) wilt genereren. Geld is het enige wat telt totdat geld niet meer nodig is. İk hou me liever niet bezig met politiek maar we moeten ook niet doen alsof Ajax Nederlandse overheid vertegenwoordigt en van der sar de luitenant-generaal is van de nederlandse defensie.

Het blijft me verbazen hoe selectief de media te werk gaat. Nu is Qatar en de Emiraten inderdaad niet onschuldig, maar zulke zaken worden nooit niet vermeld als het om Israël of China gaat....

Ik was het niet eens om vrijwillig reclame te maken en te profiteren als Ajax zijnde van complexen die door slavenarbeid tot stand zijn gekomen. Maar het parool schiet nu door de andere kant op door samenwerkingsverbanden op het gebied van het opleiden tot profvoetballers op de korrel te nemen. We gaan daar niet helpen de politie of het leger te versterken, we helpen een lokale FC om betere profspelers op te leiden. Voor the record, we hebben ook al een samenwerkingsverband in China, die “stap in het mijnenveld” is schijnbaar gemist door het parool. Laten we niet gaan doorschieten van gegronde en terechte kritiek in een soort superieur moreel verheven toontje waar zelfs onze Nederlandse overheid niet aan hoeft te voldoen

Het lijkt er wel op of er selectief naar het middern Oosten wordt gekeken . Van Marwijk naar Saudi Arabia , gelijk wordt er de mensenrechten bij gehaald, Ajax en PSV naar Qatar , weer over de mensenrechten , Ajax samenwerking met UAE weer de mensenrechten worden aan de kaak gesteld.van Bronkhorst naar China , feyenoord supporters boos omdat het de club een samenwerkingsverband heeft met ajax, de mensenrechten daar hoor je geen journalist over. Ajax samenwerking met club uit China, niks over de mensenrechten . Jordy Cruijff werkzaam in Israel, wat daar allemaal gebeurd is ook niet kosjer, geen enkele journalist maakt melding van de mensenrechten daar.

Vind al die verontwaardiging rondom betrekkingen in het Midden Oosten van voetbalclubs nogal belachelijk. Onze koninklijke familie komt er over de vloer. Onze Grote multinationals doen er zaken. En bovenal erger ik me aan die bemoeizuchtige BN- ers die op tv moraalriddertje spelen en na de uitzending met de benzine slurpende patserbak naar huis rijden.

Ik word hier zo moe van. Hallo het zijn voetbalclubs, geen politieke partijen (die overigens ook vrolijk zaken doen in het midden-oosten als dat goed uitkomt).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren