Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht-fans boycotten ‘Ajax-uit’: ‘Schaam je, gemeente Amsterdam’

Laatste update:

Er zullen geen supporters van FC Utrecht aanwezig zijn bij de uitwedstrijd tegen Ajax aanstaande zondag, zo meldt de supportersvereniging van de Domstedelingen. Reden voor het besluit van de Utrecht-fans is de beslissing van de gemeente Amsterdam om slechts 500 toeschouwers toe te laten in het uitvak. "Gemeente Amsterdam, shame on you!", zo schrijft de supportersvereniging.

Volgens de supportersvereniging is jaren geleden 'een traject ingezet om de verstandhouding tussen beide supportersgroeperingen te verbeteren'. "Het doel van deze normalisatie is om weer volle uitvakken in Utrecht en in Amsterdam te hebben, zonder verbaal en/of fysiek geweld. Gedurende dit traject is ook de KNVB aangesloten en heeft dit normalisatietraject verder vorm gekregen."

Utrecht was vorig seizoen met 630 fans aanwezig in het uitvak van de Johan Cruijff ArenA. "Dit seizoen was de afspraak dat FC Utrecht in eerste instantie 500 kaarten zou afnemen. Zodra deze verkocht waren, kon FC Utrecht extra kaarten aanvragen. En zo geschiedde", zegt de supportersvereniging. De gemeente Amsterdam stak daar echter een stokje voor. "Tot onze grote verbazing blijkt dat de gemeente Amsterdam niet bereid is om goedkeuring te geven voor deze (100 tot 150) extra kaarten aan FC Utrecht-supporters."

Volgens de gemeente is er te weinig politiecapaciteit beschikbaar om extra supporters toe te laten. "De gemeente Amsterdam houdt haar poot stijf, ondanks grote inspanningen van FC Utrecht, de supportersverenigingen en de gemeente Utrecht. Zelfs het aanbod van FC Utrecht om extra beveiliging mee te nemen was geen optie voor de gemeente." De supportersvereniging neemt Ajax niets kwalijk. "Ajax en haar supportersvereniging treft in deze geen schuld. Van Ajax en haar supportersvereniging mogen wij met 650 supporters en zelfs nog met meer supporters komen."

Het is nog onduidelijk of het besluit om het uitvak leeg te houden gevolgen heeft voor de Ajax-supporters bij de wedstrijd in Utrecht. Vorig seizoen zaten er 1.200 Ajacieden in het uitvak in Stadion Galgenwaard. "Of, en zo ja welke consequenties dit heeft voor het aantal supporters in het uitvak bij de thuiswedstrijd kan op dit moment nog niet gezegd worden en zullen we op een rustig moment nader met de betrokken partijen bespreken", zegt de supportersvereniging van Utrecht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Chapeau gemeente Amsterdam! Sowieso alle wedstrijden zonder uitsupporters lijkt mij beter. Als je ziet hoe rustig en ordelijk het ditmaal is gegaan in Londen en al jaren gaat in Rotterdam en Den Haag bij wedstrijden van Ajax. Als de Utrecht fans niet komen scheelt dat de maatschappij gewoon een hoop geld, maar dat geldt voor de uitsupporters bij alle wedstrijden.

8 november 2019 om 12:46

Er zijn afspraken gemaakt over het aantal kaarten en bij die afspraken was ook de gemeente Amsterdam betrokken. Je kan niet zomaar eenzijdig gemaakte afspraken verbreken.

8 november 2019 om 12:50

Ja laten we vooral veel verbieden i.p.v. In oplossingen denken. Waarom de bouwvakkers niet verbieden met de auto te gaan, dan lossen we alle kosten van die files op?

Overleg en praten is hierin belangrijk en sancties als het mis gaat. Doen we dat een keer gaat er toch weer iemand dwars liggen en niet praten.

8 november 2019 om 12:59

Ja laten we weer lekker gaan betuttelen en verbieden hier in dit land... fout ligt bij de gemeente en ook de politiek. Langere stadionverboden en meldplicht dat zijn oplossingen. Niet weer iets verbieden. Voetbal is van en voor de supporters. Zullen we anders ook maar stoppen met vluchtelingen? Die kosten namelijk echt veel geld. (Nee ik ben niet tegen vluchtelingen, zeker niet) we kiezen hier altijd voor verbieden ipv van oplossen.

8 november 2019 om 13:02

Jij bent dus geen echte supporter! Met uit publiek is er veel meer sfeer

8 november 2019 om 13:24

Sorry jongen maar B&W van Amsterdam gaar niet alleen over de veiligheid van wat supporters maar over al hun inwoners en als je ook maar een beetje het nieuws gevolgd hebt dan kamt Amsterdam structureel met een tekort van minimaal 500 agenten en dat zal in andere grote steden niet anders zijn en dan moet je prioriteiten gaan stellen. We zullen het steeds meer gaan merken dat die tekorten er zijn en niet alleen bij het voetbal. De afgelopen jaren zijn er 7000 agenten wegbezuinigd + de nodige politieposten in de buurt, oorzaak gevolg zeg ik dan altijd.

8 november 2019 om 13:56

@Janta en dan vinden we het met zijn allen gek dat criminelen de overhand beginnen te krijgen in dit land. Je zou haast denken dat het een sketch uit koefnoen of sluipschutters is

8 november 2019 om 13:58

Ik zal zeggen, kom eens bij het stadion. Er zal net zoveel politie aanwezig zijn.

8 november 2019 om 15:31

Sluit ik mij helemaal bij aan. De supporters van FC Utrecht zouden hier ook eens wat begrip voor moeten tonen en misschien de hand in eigen boezem moeten steken: het is natuurlijk schandalig dat dit uberhaupt nodig is. Daarbij kunnen ze nog steeds met 500 man komen.

8 november 2019 om 16:52

Onzin, voor 100 supporters extra heb je echt niet veel meer politie nodig. Bovendien heeft Utrecht aangegeven zelfs eigen beveiliging mee te willen nemen als daar tegenover stond dat er meer fans mochten komen. Dit werd echter afgeslagen.er zijn destijds afspraken gemaakt en die worden niet nagekomen. De laatste thuiswedstrijd van FCU zaten er ook gewoon 1200 man van Ajax, waarom kan het daar wel, maar in onze "geweldige" hoofdstad niet?

8 november 2019 om 17:13

Er zullen zichtbaar niet zoveel agenten rondlopen maar op de achtergrond staan er tig agenten paraat als het mis mocht gaan. Maar niet alleen rondom het stadion maar ook het verkeer moet in goede banen geleid worden in samenwerking met de verkeersregelaars want ieder1 weet die wel eens naar de Arena gaat, een groot deel van de woonwijken rondom de Arena afgesloten is. Er komen iedere keer toch ruim 50.000 mensen.

8 november 2019 om 17:36

Er was één bus extra geweest, heb je daar meer verkeersregelaars voor nodig?leuk wat je allemaal zegt, maar volgens mij heeft dat vrij weinig te maken met 100 uitsupporters meer of minder.

8 november 2019 om 13:38

maar jij bent geen voetbalfan. je wilt gewoon je club supporten ongeacht waar ze spelen

8 november 2019 om 13:57

Jammer dat de ajacieden gewoon in londen aanwezig waren. Het scheelt de maatschappij helemaal niets, want er is net zoveel politie op de been. En ze gaan direct vanuit de trein het stadion in.

Ze zullen best gelijk hebben maar ik heb geen shame on you gehoord toen er geen ajacieden in utrecht mochten komen omdat de bunniksite een straf had.

8 november 2019 om 12:44

Je mag kwetsende liedjes zingen over Di Tomasso en Nesu maar niet over joden. Twee kijven twee schuld!!

8 november 2019 om 12:54

Zolang supporters met een vingertje blijven wijzen met dat "ja, maar" gaat het nooit meer goed komen. Het ene rechtvaardigd het ander niet. Beiden zijn ze dom geweest en dat krediet moeten ze maar terug verdienen.

8 november 2019 om 12:56

Sowieso liedjes zingen over de tegenstander vind ik totaal kinderachtig. Ik keur geen van beide goed. Alleen moet je liedjes over Di Tomasso en Nesu niet gaan vergelijken met liedjes over "Joden". Je weet toch zelf wel dat daar een behoorlijke verschil in zit!

8 november 2019 om 13:05

Ja maar het is allebei pijnlijk en niet normaal of wou je zeggen van wel. In dit geval ging om 20 man van Utrecht en een vol uitval van Ajax.

8 november 2019 om 13:20

Nee dat vind ik anders. Dit gaat niet over verwijten van supporters, maar over handelingen. Vrije verkoop kaarten, waardoor een straf voor Utrecht een straf voor Ajax werd. Dat is echt een, een tweetje geweest tussen club en supporters. Dan is het vreemd als je vervolgens Amsterdam betiteld als onbetrouwbaar.

8 november 2019 om 13:45

@ninjakai juist ja

8 november 2019 om 12:47

Dit was ook meteen mijn gedachte. Wat een hypocriete figuren

8 november 2019 om 13:11

En daarbij hoe kwetsend is het voor joden om te zien dat supporters zingen dat ze joden zijn en er overal een teringzooi van maken en nergens welkom zijn! Daar hoor je ze niet over maar dat gekke wijf Barbara Barend zit bij elk tv programma te janken als er iets gebeurd bij een andere club over joden. Maar distantieert zich niet voor de Ajax supporters als ze ergens problemen maken en roepen dat ze joden zijn!

8 november 2019 om 13:57

Uhm... Frits Barend en een aantal andere prominente joden verzetten zich al jarenlang tegen de "joden"-geuzennaam van Ajax supporters.

Ik vraag me altijd af of dit nou zo handig is. Je club supporten lijkt me toch ook wel nodig. Zeker tegen Ajax, wat voor de meeste clubs in de Eredivisie een van de belangrijkste wedstrijden in het jaar is.

8 november 2019 om 12:37

Ach Ajax wint toch wel, oninteressante wedstrijd.

8 november 2019 om 12:42

Ja klop Peter, we laten Ajax gewoon niet meer spelen in de competitie en maken ze elk jaar schriftelijk kampioen, en de rest mag strijden om plaats 2 of lager. Lijkt mij fantastisch... :S

8 november 2019 om 12:42

Als je zo denkt dan hoeven ze niet eens te komen. We hebben gezien wat bij een 1-4 stand in Londen kan gebeuren, de bal is en blijft rond.

8 november 2019 om 12:43

Misschien moet jij je eerst even verdiepen in de recente uitslagen van wedstrijden tussen Ajax en Utrecht voordat je zo´n statement maakt.

8 november 2019 om 12:45

Zullen we op voorhand dan de schaal maar aan Ajax geven, Ajax wint toch wel....

8 november 2019 om 12:58

Of misschien willen jullie hem. Heel af en toe winnen jullie ook wat. Dan is Rdam ook weer ff rustig hé.

8 november 2019 om 13:13

@Damsko, zou een beetje te snel zijn, moeten nog een jaartje of 10 wachten, minimaal. Daarna, graag, uiteraard

8 november 2019 om 17:51

Ok eerst maar een x naar Sparta dan😉

8 november 2019 om 18:12

Dan hebben we iig wel genoeg rust voor de Europese wedstrijden😅.
Nee gelukkig zijn er nog steeds redelijk wat clubs die het Ajax altijd moeilijk maken waardoor t elk jaar weer spannend is .

8 november 2019 om 12:42

Daarnaast speel je de gemeente Amsterdam alleen maar in de kaart. Dit is namelijk precies wat ze willen, geen uitsupporters. Triest voor Ajax aangezien zij hier weinig tot niks aan kunnen doen. Voetbal hoort gwn met thuis -en uitsupporters. Ajax en Utrecht hebben juist geprobeerd de situatie zo goed mogelijk op te lossen. Halsema verpest het dan weer, precies de reden waarom wij met Willem II dit jaar ook niet naar Amsterdam afreizen..

8 november 2019 om 13:11

Precies. Als je een statement wil maken tegen Amsterdam en in mindere mate Ajax, dan zullen alle andere eredivisie clubs dit ook moeten boycotten. Natuurlijk denkt de gemeente Amsterdam dan alsnog: dikke prima. Maar dan zal de druk van Ajax op de gemeente misschien ook toenemen om uitsupporters tegemoet te komen. Moet zeggen dat ik ri. Amsterdam vroeger nooit geouwehoer had, behalve Siem de Jong dan :D

8 november 2019 om 17:01

Niet helemaal. Utrecht supporters gaan misschien hun boycot uitvoeren in Amsterdam. De stad Amsterdam zal dan alleen maar meer Politie in moeten schakelen dan wanneer ze opgesloten in een utivak zitten.

8 november 2019 om 15:20

Belangrijkste wedstrijd? Alsof wij kans maken in de ArenA. Potten tegen AZ, Feyenoord, Vitesse en heel misschien PSV zijn dit jaar 6 punts wedstrijden voor ons. Die tegen Ajax is vrijwel kansloos. We gaan hopelijk wel strijdend ten onder.

8 november 2019 om 16:08

Dit ben ik niet gewend van Utrechtsupporters.

8 november 2019 om 18:27

Utrecht is echt wel een vd clubs die gewoon een punt of meer kunnen pakken in de Arena. Zijn altijd vervelende potten.

Voor iedereen die het niet snapt, raad ik aan om het bericht van de supportersvereniging van fcutrecht te lezen. SVFCU.nl daarin staat het duidelijk uitgelegd.

8 november 2019 om 14:17

Ik ben het ook roerend met de supporters van FC Utrecht eens. Belachelijk dat Halsema max 500 supporters tolereert. Gooi het hele uitvak open als Utrecht z'n fans dan kan herbergen.

8 november 2019 om 15:55

Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat ze nog niet weten of dit eventueel invloed heeft op de Ajaxsupporters uit in Utrecht? Ajax kan hier toch niets aan doen zeggen de Utrechters zelf. Waarom dan Ajax kimderachtig terugpakken? Zeg dan: nee, dit heeft niks met Ajax en zijn supporters te maken, dus die blijven van harte welkom in Utrecht.

8 november 2019 om 17:02

Eens, je zou hier boven moeten staan en laten zien dat Utrecht wel volwassen genoeg is om wat uitsuppporters te herbergen in een vakje.

8 november 2019 om 19:18

Als Utrecht supporters zich als milieu activist of kraker vermonnen krijgen ze van Halsema 5000 kaarten zonder politie begeiding, wat voor rotzooi ze er ook vam maken mogen ze ieder jaar terug komen.

Klote gemeente in Amsterdam. Maar het laatste stukje slaat nergen op. Hoeveel Ajax supporters er mogen komen in Utrecht of gaan de burgermeesters elkaar plagen. Wij maar 500 kaarten jullie ook.

8 november 2019 om 12:55

Als je in verhoudingen kijkt zou je maar 250 kaarten aan Ajax moeten geven er gaan ook 2x zoveel supporters in de Arena.

8 november 2019 om 15:57

Maar Ajax heeft wel veel meer fans. Dus volgens die verhoudingen zou dat weer meer moeten betekenen 😉

Laatste 5 thuiswedstrijden van Ajax in de eredivisie tot de winterrstop, daarvan worden er maar liefst 4! Zonder uitsupporters afgewerkt. Alleen Heracles neemt supporters mee maar dat zullen er niet heel veel zijn.

Als ze dan is gaan stoppen provoceren om alles wat te maken heeft met joden, en alle debielen die niet helemaal 100 zijn lekker thuis laten maak je het voor de burgermeester ook wat makkelijker!

En omdat er nu 0 ipv 500 komen, denken ze oprecht dat Halsema er opeens wel 650 toestaat? Die heeft, sinds ze dit heeft gehoord, al 3 slipjes doorweekt van het lachen.

8 november 2019 om 13:22

Is ook zo. Maar ik neem aan dat je als thuissupporter toch liever ook uitsupporters aanwezig hebt? Een gezamenlijke vijand in je eigen huis vind ik altijd wel lekker. Dit is een statement van Utrecht fans die ik wel snappen kan, maar niet direct wat uit zal halen bij Halsema. Echter als meerdere clubs dit doen dan zal er meer gemort worden en zal dat gemor misschien ook Halsema bereiken. Of ze draagt dan inderdaad alleen nog maar bikinibroekjes uit voorzorg; dat kan ook.

Ik kan mij herinneren dat de gemeente Utrecht enkele jaren hadden besloten dat Ajax supporters niet welkom waren bij de wedstrijd wegens een incident waarin zij geen deelgenoot in waren en toch ging de Knvb daar ook in mee. Selectieve verontwaardiging dus.

8 november 2019 om 13:40

Je moet wel een standpunt innemen en niet met je late sollen. Laat die Halsema lekker kapot vallen!

8 november 2019 om 14:45

Eene kant wel te begrijpen ze kan der eigen zoon niet eens in de hand houden laatstaan zoveel uitsupporters. Jammer dat de gemeente Amsterdam zo verpest word niet alleen het voetballen maar zoveel meer. Ik weet zeker dat de meeste ajacieden dit ook jammer zullen vinden zoals ik het jammer vind als er geen ajacieden naar Utrecht komen het is toch de sfeer in zo vol stadion met 2 supportersgroepen. Daarom hoop ik dat Utrecht zich niet kinderachtig zal opstellen als Ajax naar ons komt want de club Ajax heeft hier weinig mee te maken.

8 november 2019 om 13:47

Wat heeft dat van toen met nu te maken? Of zijn de Duitsers van nu nog steeds de slechteriken uit Wwii?

8 november 2019 om 14:37

Net als een uit wedstrijd zonder publiek krijgen en dan naar ameteurs moeten😀

Belachelijk! Waarom mogen er niet meer komen? Er kan helemaal niets in ons stadion gebeuren. Echt jammer. Net als tegen Feyenoord vind ik het leuker als ik rechtsboven mij gewoon uit supporters zie.

Ik vind dit maar een raar besluit van onze sv. Je wilt toch de ploeg steunen, juist in zo'n moeilijke uitwedstrijd? Er zouden 500 man gaan, het verzoek tot meer kaarten is afgewezen en dat is natuurlijk balen, maar ik vind dit een beetje calimero gedrag. Dan maar allemaal niet gaan ofzo.. Je hebt de steun hard nodig en de gemeente Amsterdam heeft nu juist wat ze willen. Die zijn echt de lachende derde nu er geen uitpubliek komt. Domme actie, erg zonde!

8 november 2019 om 14:36

Ja, belachelijk. Ga toch weg met die statement. Nu benadeeld je alleen je eigen ploeg. Ik denk dat we met 500 uitfans zeker sterker voor de dag komen en misschien dan wel een punt of zege kunnen pakken daar. Gewoon dom besluit van die zogenaamde SV gasten.

Dit is zo typisch voor Nederland...In werkelijk alle landen om ons heen gaan altijd wedstrijden door en uitsupporters welkom. Zelfs in de landen waar 10 tallen keer meer problemen zijn dan in Nederland waar gewoon al jaren niks meer gebeurt op relgebied. Wat een trieste zaak...

misschien is het wel beter om met 1000 man in amsterdam te protesteren. wedden dat er dan wel genoeg politie opgetrommeld kan worden?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren