Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hoogma en De Boer in discussie over Ihattaren: ‘Dat kan je echt niet zeggen’

Laatste update:

Nico-Jan Hoogma benadrukt bij Goedemorgen Eredivisie van FOX Sports nog eens dat de KNVB Mohamed Ihattaren dolgraag in Oranje wil zien spelen. De directeur topvoetbal van de voetbalbond denkt dat de zeventienjarige aanvallende middenvelder in zijn huidige vorm een grote kans maakt op een plek in de selectie voor het EK van 2020. Hans Kraay junior en Ronald de Boer vinden dat er in de voetballerij niks beloofd kan worden.

“We zijn nog niet langs geweest. Mo heeft volgens mij in maart een kop koffie gedronken met Ronald Koeman, tijdens een tweedaagse stage in Zeist. De bondscoach heeft contact met hem. Er stond een afspraak gepland na de wedstrijd tegen Ajax. Toen hij aangaf dat hij even helemaal niks wilde en zijn vrije dagen in de interlandperiode wilde doorbrengen met zijn zieke vader, hebben we gezegd: ‘Helemaal terecht, helemaal gelijk’. Respect daarvoor en we houden afstand. We zouden in Eindhoven met elkaar gaan praten”, vertelt Hoogma.

“We willen heel graag dat hij het shirt van Oranje aan blijft houden, want hij heeft voor verschillende Nederlandse jeugdelftallen gespeeld. Vorig jaar is hij nog Europees kampioen geworden met Oranje Onder-17, waar hij weergaloos speelde. We willen hem graag in het grote Oranje zien spelen”, zo gaat de directeur topvoetbal van de KNVB verder. “We willen graag met hem een plaatje schetsen. Wat vindt een speler belangrijk? Niet wat ik vind, maar hoe de bondscoach er tegenaan kijkt: welke positie heeft hij gedachten, wie zijn de concurrenten. Daar willen we graag over gaan praten.”

Hoogma krijgt vervolgens de vraag of men Ihattaren een plek in de selectie voor het EK 2020 gaat beloven. “Dat is natuurlijk aan de bondscoach, maar daar hoef je geen waarzegger voor te zijn. Kijk hoe deze jongen speelt, hij zit daar heel dicht tegenaan. Als deze ontwikkeling zo doorgaat, lijkt het mij stug dat hij daar niet bij zit”, stelt Hoogma. “Dat kan je echt niet zeggen”, zo haakt De Boer in. Hij krijgt bijval van Kraay jr.: “In de voetballerij kan je niks beloven.”

“Nee, exact. Hij moet het op het veld laten zien. Het Nederlandse volk en de KNVB hebben al duidelijk laten weten dat we hem heel graag erbij willen hebben. Wat kan je nog meer doen? Dan gaat straks iedereen een basisplaats of een plek in de EK- of WK-selectie eisen. Dat kan toch niet?”, stelt De Boer. De Marokkaanse voetbalbond stelt momenteel alles in het werk om Ihattaren voor Marokko te laten kiezen.

“Wij weten niet wat daar gebeurt. We weten wel wat we zelf doen en daar staan we voor de volle honderd procent achter. Deze jongen zet gigantische stappen en het is fantastisch om naar te kijken”, concludeert Hoogma. De Boer geeft Marokko overigens groot gelijk, maar denkt dat Ihattaren op sportief gebied maar één juiste keuze kan maken. “Ik begrijp Marokko heel goed, ze hebben dat recht ook. Ze willen ook succes hebben als land. Sportief gezien is er geen keuze. Het is alleen je hart. Sportief kun je alleen voor Oranje kiezen en daar blijf ik bij. Het Nederlands elftal speelt normaal gesproken op grote toernooien en heeft grotere kansen om verder te komen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat deze jongen met rust en laat hem zelf rustig een beslissing nemen. We slaan echt door. Ze moeten zich allemaal diep schamen wat mij betreft.

20 oktober 2019 om 11:17

Dus je mag die jongen niet benaderen? En aangeven dat de knvb hem graag bij oranje wil? Wat een onzin! Dan krijg je dat er gezegd wordt, nederland wilde hem niet want ze hebben niks laten horen. Ke kan toch prima aangeven dat je hem wil hebben? Dat contact moet je ook warm houden. Met respect dat wel. En een belofte kan en mag je niet doen. Dat is aan de bondscoach om hem op te stellen

20 oktober 2019 om 12:43

Hij weet al dat ze hem willen hebben. Dat hebben ze hem allang duidelijk gemaakt. Dus waarom warm houden. Ze hadden al een afspraak. Maar dat ging dus niet door. Laat die jongen gewoon met rust nu. Hij komt vanzelf met een nieuwe afspraak.

20 oktober 2019 om 12:47

Ik vind het benaderen van zo'n jongen de grootst mogelijke onzin. Hij heeft in de vertegenwoordigde jeugdelftallen gespeeld en men weet wat hij kan. Je roept zo iemand op voor het nationale team als hij er aan toe is en niet omdat hij dan niet meer voor een ander land kan spelen. Nogmaals, we slaan een beetje door. Ik vind dat met Ziyech ook onzin, ja, ze kwamen niet.... ze hoeven ook niet op de koffie te kimen, jij moet je best doen en dan word je geslecteerd. Het moet een eer voor jou zijn om voor NL of voor welk ander land uit te komen.

20 oktober 2019 om 12:58

Was het maar zo eenvoudig ryanbabelb. Vanuit oogpunt van een nuchtere Nederlander ja. Maar Marokko doet dat ook niet . Die spelen in op gevoelens van de spelers. Kennelijk zijn ze daar gevoelig voor . Met Zyech was toch erg jammer die had ik er toch heel graag bij gehad . En Itharen lijkt ook die kant op te gaan .

20 oktober 2019 om 14:27

Ik vind dat iedereen hem met rust moet laten. Dat ze dat niet doen, zegt wat mij betreft dat de fatsoensnormen ver te zoeken zijn. Laat het aan hun zelf over. Ze maken de juiste keuze echt wel, of dit nu Nederland of Marokko is. Het zal hopelijk een keuze met het hart zijn. En die moeten we respecteren.

20 oktober 2019 om 13:09

Mee eens. maar goed dit is niets vergeleken met de Marokkaanse bond die even langs kwam om de begrafenis van zijn vader te regelen in Marokko. Dat is zo ongelofelijk doorzichtig. Echt nasty dat ze het verlies en verdriet van zijn familie zo proberen te gebruiken. Ik weet niet of Mo daar door heen kan kijken, maar hopelijk kan zijn familie dat wel.

20 oktober 2019 om 13:11

Inderdaad, die bondsvoorzitter moet zich diep en diep schamen dat hij het overlijden van zijn vader heeft misbruikt om hem te paaien met geld voor die begrafenis, terwijl hij die familie helemaal niet kende. Dat gaat alle perken van fatsoen te buiten. Je hoeft je daar als bondscoach ook niet aan te verlagen. Zodra het zover is dat Ihattaren klaar is voor de selectie van het grote Oranje, dan belt Koeman zelf op om het heugelijke nieuws te geven. Wij moeten als buitenstaanders er niet mee bemoeien en Ihattaren de credit geven dat hij niet zo dom is om niet te kunnen doorzien wat voor spelletjes er met hem en zijn leed gespeeld wordt. Want ik vind nog het meest stuitende dat mensen in de media en hier hem een uilskuiken achter die zich laat paaien met geld; dit is ouderwets kolonialistisch denken. Ik snap dat die mensen het zelf niet doorhebben, maar dit is discriminatie. Er worden namelijk mensen op basis van afkomst eigenschappen toegedicht zoals eergevoel, gevoelig zijn voor paaien, etc

20 oktober 2019 om 14:24

v. Bommel had die 17 jarige jongen die nog diep in zijn rouwperiode zit niet moeten opstellen tegen Utrecht. Hij wilde wel maar aan zijn lichaamshouding was te zien dat hij er nog niet klaar voor was. Geef hem nog ff de ruimte om te rouwen.

Hij belooft helemaal niets en wat hij zegt is gewoon waar. Als Ihattaren deze vorm vasthoudt en zijn ontwikkeling voortzet, dan is hij een zeer serieuze kandidaat voor het EK.

20 oktober 2019 om 11:52

Was ook niet hoogma die dat zei maar Milan van Dongen. En daar reageert Ronald de Boer dan ook op met dat dit absoluut niet kan.

20 oktober 2019 om 13:04

Serieuze kandidaat zeker. Ik denk dat ie volgende maand zijn debuut maakt in oranje en dan dus Nederlands international is. Daarna gaat er denk ik echter een moeilijke periode aanbreken voor hem. Ik vrees dat PSV het moeilijk krijgt om Ajax bij te houden en dat er meteen ongelofelijk veel druk op Mo komt die hij logischerwijs nog niet aan kan. Het verlies van z'n vader zal hem denk ik ook nog wel een flinke tik geven en daarom denk ik dat hij na de winterstop enigszins uit vorm gaat raken. Toch zou ik hem dan meenemen naar het EK. Dit soort toptalenten moeten er gewoon achter komen hoe het is zodat hij twee jaar later op het WK kan vlammen.

Ach die jongen is 17 jaar laat hem eens even met rust hij maakt in zijn nog jonge leven niet even wat mee zeg , al die analisten moeten gewoon eens even hun mond houden en dit gewoon even laten rusten en die jongen zijn verdriet laten verwerken dat is voor hem al moeilijk genoeg .

Dat zeg ik ook vaker.

De grootste struggle is de keuze met je hart.

Want laten we eerlijk zijn vergeleken met Nederland is Marokko in principe een B land.
Dus een keuze met je hoofd zal normaliter op Nederland vallen.

Ik ben van Moluks/Surinaams afkomst.

Als ik de keuze zou krijgen en ik heb echt een realistische kans om een volwaardig NL elftal speler te zijn, dan zou de keuze met me hoofd altijd op NL vallen.

Hoe je het went of keert.
Nederland is en blijft een groot gerespecteerd voetballand.
Voor zo een klein kikker landje zo veel mooie top voetballers voortbrengen.

Zou de keuze van bijvoorbeeld Ziyech voor Marokko niet debet zijn aan minder interesse?
Wat als Ziyech met zijn prestaties en kwaliteiten in dit NL elftal had gespeeld?

Zouden er dan niet meer ( top ) clubs voor hem in de rij staan.





20 oktober 2019 om 13:40

Op het moment dat Zyech coor Marokko koos was het NL elftal slecht. En Marokko ging in ieder geval al naar het wk . Ik snap dat juist met het hart kiezen voor een Marokko niet. Je bent hier opgegroeid , hier alle gedaan , je vrienden , je (voetbal) opleiding hier gevolgd , hebt met al die gasten de jeugdelftallen doorlopen ...ik zou er niet eens aan moeten denken om dan voor een land te spelen omdat daar mijn ouders vandaan komen .

20 oktober 2019 om 15:10

Ja dat is een moment opname.
Zelfs als Nederland zich niet kwalificeert is dat een hele hype, zo ook over de grenzen.
Nederland is qua status en prestaties een groter en gerespecteerder voetbal land.
Daar doet 1 kwalificatie voor het WK niks aan af.
Marokko ging naar het WK en NL niet.
Daarbij wil je dus zeggen dat Ziyech naar de korte termijn heeft gekeken.

Wat dat hart betreft en ik zou er niet eens aan moeten denken... komt waarschijnlijk voort uit dat je 100% NL bent en je ouders ook Nederlanders zijn.
Dan zal je het ook nooit snappen.
En dit niet als een bash bedoelt.

20 oktober 2019 om 15:28

Ik vind het toch raar dat jongens die hun hele leven in Nederland wonen, hier opgevoed worden, hun voetbalopleiding volgen opeens voor een ander land kiezen, dat waar hun ouders ooit vandaan kwamen. Ik k ijk dan nog verder, want veel kinderen van de eerste generatie buitenlanders roepen vaak dat ze niet geaccepteerd worden in ons land. Ik denk dat juist als je het wel doet je een groot signaal geeft aan al die anderen die vinden van niet. Je speelt voor ONS en dus ook Jouw land, ons en jouw Oranje op wk's en ek's. Ik ben wel een positivo overigens, maar hoop dat deze jongens een mooi voorbeeld zijn voor alle gassies die een andere kijk hebben op ons maar ook hun land.

20 oktober 2019 om 15:55

Denk inderdaad ook niet dat Zyech voor de korte termijn heeft gekozen , maar het heeft wellicht ook meegespeeld . Dat wk kwam er aan en dat pakken ze je nietMeer af . Maar ik denk bog altijd dat bij Zyech de belangrijkste reden de combinatie Blind - van Basten was. Mijn ouders zijn Frans. Maar geen haar in mijn hoofd die er aan zou denken om voor Frankrijk uit te komen. Ik ben toch hier geboren , hier alles gedaan. Ben een Nederlander . Snap het dus niet nee , maar goed dat zal wel een cultureel iets zijn.

De Knvb kan prima vertellen dat hij van harte welkom is en dat is helemaal prima maar een hele lobby campagne moeten ze niet aan beginnen. Het moet een eer zijn om voor Oranje uit te komen, als de bond moet lijmen en onderhandelen om een speler er bij te krijgen dan maar niet.

Ik hoop toch bij elke speler met zo'n discussie dat hij kiest voor het land waar hij het liefst voor speelt omdat hij zich het meest verbonden voelt met dat land, niet omdat het het beste is voor zijn carrière. Je moet alles speler wel je volkslied meezingen en trots zijn om je land te vertegenwoordigen. Dus als Ihatraren zich meer Nederlander voelt hoop ik dat hij voor Nederland kiest. En als hij zich meer Marokkaan voelt hoop ik dat hij voor Marokko kiest. Ik hoop niet dat hij voor Nederland kiest omdat het zo'n groot talent is (wat ik hem absoluut vind).

De Knvb is niet aantrekkelijk maar het Nederlands elftal wel. Ik denk dat de Knvb(exclusief) Ronald Koeman gewoon niet de capaciteit heeft om jongens over te halen. Als je hoort dat de Marokkaanse bond die spelers gewoon veel beter behandeld dan begrijp ik best dat deze bond een streepje voor heeft. In Nederland zijn we soms te zakelijk. Ik vraag met echt af of iedere afwijzing met de klassieke '' ik heb naar mijn gevoel geluisterd'' te maken heeft. Nederland is een Barcelona op nationaal niveau en die zou je niet zo makkelijk moeten afwijzen. Maar krijgen die jongens wel mee dat een wereldtitel of Europese titel zeer realistisch is. Dit moet toch je droom zijn als voetballer zo een beker op je CV hebben. Met het oog op de afwijzingen in het verleden heb ik het idee dat de Knvb ook een rol speelt in deze afwijzingen.

20 oktober 2019 om 12:02

Ja, alleen Marokko zal nooit wat halen op een Wk.dat hebben sommige Turkse-Duitsser iets beter door gehad.

20 oktober 2019 om 16:18

De KNVB was misschien niet aantrekkelijk. Met Hoogma zit er wel een prima kerel nu. Ik denk dat Itharan , in tegenstelling wellicht tot Zyech, wel altijd goed behandeld is. Heeft ook de jong oranje selecties doorlopen. Maar goed wellicht zijn we inderdaad wat te zakelijk in dit soort gevallen.

Deze jongen moet je voorlopig inderdaad met rust laten is net zijn vader verloren ga je hem dit soort vragen lopen stellen. Ik persoonlijk hoop dat deze jongen gewoon voor Marokko gaat kiezen kijk maar naar El Ghazi. Koos voor Oranje presteert goed bij zijn club maar er word niet eens naar hem omgekeken. Terwijl spelers die minder zijn als El Ghazi er wel bij zitten zegt genoeg lijkt me. El Ghazi heeft ook wel spijt van zijn keuze voor Oranje zal hij nooit toegeven. Ik zou het wel waarderen als hij voor Marokko kiest.

20 oktober 2019 om 13:23

Hoe weet jij dat er helemaal niet naar hem wordt gekeken? We hebben nu grote talenten voor de vleugels. Als dat niet het geval was dan was El Ghazi gewoon opgeroepen denk ik. Als hij zijn huidige vorm vast weet te houden in PL en nog 2 doelpunten maakt + paar assists, dan wordt hij ook gewoon opgeroepen volgende maand. Een speler die het goed doet in de PL, daar kan je niet om heen. Het zou trouwens wel kunnen dat El Ghazi tijdens het vorige WK spijt heeft gehad van zijn keuze, maar vooral ook zijn worden over het Marokkaanse elftal vroeger. Net als Ziyech nu 100% spijt heeft van zijn keuze voor Marokko (wat so wie so per ongeluk was haha) gezien hoe hij daar behandeld wordt als het even niet goed gaat.

20 oktober 2019 om 13:50

@adiltaarabt, die jongen speelt pas sinds kort weer in de Epl. Een El Ghazi komt gewoon weer in beeld als hij goed blijft presteren. Stengs en eventueel Koopmeiners hebben hetzelfde probleem. Koeman is duidelijk geweest. Hij wil zoveel mogelijk een vaste groep hebben voor nu. Straks denk ik dat er nieuwe jongens getest gaan worden en daar kan een el Ghazi ook zo maar bijzitten. Ik zou hem graag eens zien ipv Berghuis, maar ik wil ook Stengs zien. Ik zou wel graag willen dat El Ghazi een man bij zijn club gaat worden die gewoon 90 minuten blijft staan. Dat is nu nog niet het geval. Daar moet hij aan gaan werken. Verder ben ik het met je oneens. Ik hoop juist dat Ihattaren voor Nederland kiest en ik vind juist dat de Marrokaanse bond hem niet met rust heeft gelaten door op de begrafenis van zijn vader te komen. Althans, als de berichten in de media kloppen. Ze zouden zelfs dingen voor hem betaald hebben aangaande die begrafenis. Nogmaals, ik weet niet wat hier van waar is. Als het onzin is, dan schuiven we het terzijde. Hoogma geeft dus duidelijk aan afstand te hebben genomen nadat Ihattaren hier om vroeg. Zij dus wel. We zullen zien wat het gaat worden. Nogmaals, ik hoop dat hij voor Nederland uit gaat komen en meegaat naar het EK. Kwalificatie is nu toch wel bijna zeker en dan gaan we gewoon die prijs pakken. Na de verloren finale in de Nations League moeten de jongens tot op het bot gemotiveerd zijn om die prijs te pakken. Let's go.

Het is natuurlijk zijn keuze en als hij met zijn hart voor Marokko kiest, is dat zijn goed recht. Verstandelijk zou ik het beter achten als hij voor Nederland kiest. Niet alleen omdat hij daarmee meer kans heeft op prijzen en zichzelf beter in de markt zet, maar ook omdat we bij Nederland geen echte 10 hebben. Bij Marokko loopt inmiddels Ziyech die toch meer concurrentie biedt dan alle kaaskoppen bij elkaar

Tuurlijk moet je hem nu wat meer met rust laten, maar achteraf gaan mensen zeggen (als hij toch voor Marokko kiest) dat de hoge heren in Zeist hebben zitten slapen en dat ze meer hadden moeten doen om hem te overtuigen...... i'll bet ya.

Als zijn hart niet bij Oranje ligt dan heeft het allemaal weinig zin. Dan moeten we hem gewoon laten gaan. Zo een eindtornooi vraagt om aantal basis dingen van een speler en een daarvan is dat je 120 geeft voor je land. Zonder enig twijfel. Dat hebben we altijd kunnen zien bij de grootste sterren van Oranje. Van Cruijff tot Sneijder en zelfs nu met Depay. Het is soms een gekke jongen en hoe hij het laat zien is een beetje overdreven, maar je kan moeilijk ontkennen dat hij alles geeft in het shirt van Oranje.waar ik wel bang voor ben, zeker na het zien van die item op Nos, is dat zijn hart juist wel bij Oranje ligt, maar dat juist zijn familie en zijn omgeving druk op hem zet om voor Marokko te kiezen. Dat hij uiteindelijk die keuze maakt om hun gelukkig te maken ten kosten van zijn eigen geluk. Dat zou echt heel jammer zijn.

Hij moet toch zien dat we sinds Sneijder en van der Vaart geen creatieve 10 meer hebben in Oranje en dat uitgerekend hij die vacature in kan vullen bij ons. Wijnaldum, van de Beek en wat al niet meer, zijn meer lopers. We missen al heel lang iemand met zijn profiel bij Oranje....

Het lijkt wel alsof deze jongen amper 1 week rouw periode wordt gegund. Daar gaan zij weer. Echt iedere week is er weer gezeik over deze jongen. Zelfs als zij heel moralistisch op tv zeggen hem rust te gaan gunnen vanwege het overlijden van zijn vader beginnen zij er toch weer over te praten in dezelfde uitzending. Afgelopen week bij Rondo en VI zeiden ze dat en tegelijkertijd gingen zij er toch gewoon over door. Het is echt een ongelooflijke obsessie geworden voor mensen. Met alle ophef kan ik wel begrijpen als hij het getrek aan zijn persoon in Nederland helemaal zat gaat raken en daarom juist voor Marokko gaat kiezen. Dit is net als een dame die je eerst leuk vind maar dan gaat zij te hard van stapel en begint al na de eerste date te praten over een huwelijk. Je komt net thuis van werk en begint jaloers te appen waar en met wie je bent. Dit is hoe de Nederlandse media nu overkomt.

Mohammed, kies lekker voor Marokko. Daar wordt je held van het Marokkaanse volk en zullen ze voor je hele famillie zorgen. Voetbal wordt daar veeel intenser beleefd dan hier. Sta je straks op het middenveld met Ziyech en heb je Hakimi en Mazraoui achter je. Mensen die zeggen dat ze het schijnheilig vinden dat fouzi ( voorzitter marokkaanse voetbalbond ) aanwezig was op de begrafenis van mohammeds vader zijn onwetend. In de Islam is het namelijk zeer belangrijk en zeer aanbevolen om begrafenissen bij te wonen al heb je hier geen link mee. 2/3 van de mensen die begrafenissen in Marokko bij wonen hebben geen link met de overledene.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren