Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nieuwe klap voor Manchester United: recorddeal krijgt geen vervolg’

Laatste update:

Manchester United is de zoektocht gestart naar een nieuwe shirtsponsor, daar Chevrolet naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe deal niet zitten. De huidige shirtsponsor is al sinds 2014 aan de club verbonden en ziet volgens diverse Engelse media geen heil in een nieuwe deal. Reden voor de aanstaande breuk zijn naar verluidt de tegenvallende prestaties van the Red Devils.

In 2012 bereikten Manchester United en Chevrolet een akkoord over een deal ter waarde van omgerekend circa 465 miljoen euro. Sir Alex Ferguson stond destijds nog aan het roer en de club speelde mee om de prijzen. De zevenjarige verbintenis ging in 2014 in en loop over anderhalf jaar af. In de periode dat de club uit Manchester met Chevrolet op de borst speelt, zijn er weinig grote successen meer beleefd. De Europa League werd weliswaar gewonnen, maar op het grote podium liet Manchester United het afweten.

De afgelopen jaren speelt de club geen rol van betekenis meer in de Engelse titelstrijd of Champions League. De bazen van General Motors, waar Chevrolet onderdeel van is, zijn allesbehalve onder de indruk van de prestaties van United in de loop van de deal. Wanneer het contract aan het einde van het seizoen 2020/21 afloopt, gaan beide partijen uit elkaar. Manchester United ontvangt jaarlijks 66 miljoen euro van Chevrolet, meer dan welke club dan ook in de Premier League.

De deal tussen Chevrolet en Manchester United was veelbesproken en volgens insiders 'gedoemd te mislukken'. Van een eventuele vernieuwing van de deal zou nooit sprake zijn geweest. Het bestuur van General Motors zou niet achter het akkoord hebben gestaan. Naar verluidt waren zij razend toen bekend werd dat Chevrolet een veel hoger bedrag betaalde dan Aon, de vorige shirtsponsor van United. Waar Aon jaarlijks zo'n 22 miljoen euro betaalde, draagt Chevrolet jaarlijks 44 miljoen euro meer af aan de Premier League-club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker dan voor United ondanks dat ze genoeg geld hebben. Misschien dat ze dan wel een keer wakker worden.

11 oktober 2019 om 09:33

Precies. Dit is denk ik goed voor de lange termijn. Zo zien de Glazers hopelijk in dat er meer nodig is dan alleen een grote naam. Zij denken namelijk sowieso vooral aan het financiële plaatje.

Tja, dit krijg je natuurlijk wanneer de sportieve prestaties tegenvallen. Op termijn heeft dat ook financiële implicaties, waardoor het voor Man Utd uiteraard nog moeilijker wordt om aan te haken met de successen van het verleden. Al kan je dit opvangen door slim in te kopen maar laat Man Utd nu vooral op dat gebied ontzettend zwaar falen.

Ik kan me voorstellen dat voor een shirtsponsor dit MU erg teleurstellend is in relatie tot het sponsorbedrag

11 oktober 2019 om 10:18

Reclame is reclame. Nu het slecht gaat krijgen ze veel aandacht en dus komt sponsor ook veel in beeld toch?

11 oktober 2019 om 10:42

Positieve associatie lijkt me wel belangrijk. Veel lekkerder als je merk in beeld komt wanneer successen worden gevierd dan na de zoveelste deceptie.

11 oktober 2019 om 10:43

Zo komen veel in het nieuws, maar niet in beeld. Is toch wel een verschil lijkt me. Je wilt als sponsor in de CL knock-out fase in beeld zijn.

11 oktober 2019 om 11:11

De ene reclame is de andere niet. Chevrolet zal niet bepaald blij zijn met de exposure die Manu momenteel krijgt.

Ik kan mij voorstellen dat er binnen het bestuur van Chevrolet wordt geredeneerd dat als zij het meeste geld in een club pompen van alle clubs die in de PL spelen de prestaties van dat team ook ongeveer het beste moeten zijn. Dat is natuurlijk wel heel erg zwart/wit, maar dat M.u. al zoveel jaren zo ver verwijderd is van de top en ook al geen Champions League speelt heeft deze beslissing uiteindelijk wel als resultaat. De heren Woodward, van Gaal, Mourinho en Solskjaer hebben flink gefaald in hun pogingen een kampioensteam op te bouwen en Chevrolet trekt nu haar conclusies.

11 oktober 2019 om 09:54

Nou ja vind je het gek dat ze zo redeneren. Liverpool kan momenteel met ManCity aanhaken en dat terwijl ze het vooral moeten hebben van slimme aankopen en de verkoop van spelers (Coutinho) om nieuwe spelers zoals Van Dijk en Allison te halen. ManU kan gemakkelijk net zoveel geld als Liverpool spenderen zonder sportief vooruitgang te hebben geboekt. Nu zullen ze het inderdaad zwaar gaan voelen dat de sponsoren zich ook beginnen terug te trekken. Misschien dat ze dan ook creatief gaan kopen, al zal dat wel lastig zijn met die woodward.

Sinds Daewoo Chevrolet heet is Chevrolet niet veel bijzonders meer, en sinds Ferguson weg is uit Manchester is United niet veel bijzonders meer. Jammer van beide merken.

Tja dit klinkt heel negatief, maar kan natuurlijk zomaar dat United zonder al teveel moeite een andere grote sponsor aantrekt. Ik baal verschrikkelijk van het sportieve beleid, maar qua financieel beleid kunnen we niet veel commentaar leveren op Woodward. Beetje jammer dat de eigenaren alles eruit trekken ipv de schulden aflossen en (correct) investeren. Dat lijkt hun enige interesse in de club.

11 oktober 2019 om 17:16

Ja het is denk ik ook niet echt zo moeilijk als je als je om de prijzen meespeelt in de tijd van Alex Ferguson. Tel daarbij op dat ze de meeste supporters hebben en in de PL spelen.nu Man U minder speelt zie je al dat Chevolet afhaakt.

11 oktober 2019 om 17:22

Chevrolet ziet geen heil in verdere samenwerking gezien de sportieve prestaties niet in verhouding staan tot de enorme hoogte van het sponsorcontract. Desondanks denk jij dat United zonder al te veel moeite een andere grote sponsor aantrekt. Dat kan best het geval zijn, maar denk je dan dat ze in staat zullen zijn om een sponsor aan te trekken die bereid zal zijn om een deal van dezelfde orde te sluiten? Ik denk het niet namelijk. Al ten tijde van Mourinho en alle polemiek rondom de club heb ik de vraag gesteld hoe lang united deze koers nog vast kan houden. Fans zijn volatiel en sponsoren zijn niet tot in het oneindige voor de gek te houden. Het is duidelijk dat de club niet de omvang heeft die het beweert te hebben en wanneer de sportieve prestaties achterblijven raak je sponsoren kwijt. Met alle gevolgen van dien. Chevrolet is nu een eerste geval, afhankelijk van de reactie van de club zullen meerdere volgen.

11 oktober 2019 om 19:42

Ik zeg niet dat ik dat denk. Ik geef aan dat het me niets zou verbazen. Er is vrij veel krediet in de voetbalwereld, en echte fans juist niet volatiel. Daarmee hebben ze een sterke basis. Arsenal en vooral Liverpool zijn heel goede voorbeelden. Hebben zo extreem lang slecht gepresteerd, maar bleven financieel grote sterke clubs. En we zijn inmiddels 7 jaar verder, waarin de voetbal-economie weer enorm gegroeid is.

11 oktober 2019 om 21:15

Het gaat natuurlijk om exposure. Op dit moment kan United niet de exposure bieden wat een multinational voor een exorbitant sponsorbedrag verwacht. Arsenal en ook Liverpool ontvangen in de verste verte niet de bedragen die united ontvangt, dus dat lijken mij goede voorbeelden om niet de verwachting te hebben dat united opnieuw zulke contracten in de waag zal slepen. Ik kan het fout hebben natuurlijk, en hoor het graag van je wanneer dit het geval is.

12 oktober 2019 om 16:20

Het ging me niet zozeer om de inkomsten van de onderlinge clubs. Waar het me om ging was dat die clubs, ondanks heel lang heel slechte resultaten, weinig inkomsten verloren. Maar we gaan het zien.

Begrijpelijk van Chevrolet, sportief is het wel kommer en kwel. Daarnaast heeft hun naamsbekendheid in Europa niet aangeslagen denk ik. Noem één model van Chevrolet?

11 oktober 2019 om 10:44

Dat ook, alsof jij wel een keuken type kan noemen van de Keuken Kampioen?

11 oktober 2019 om 12:43

Kan jij anders wel een naam van den product benoemen van de Zweedse meubelgigant gezien jouw naam?

11 oktober 2019 om 22:42

Billy

11 oktober 2019 om 10:46

Matiz.

11 oktober 2019 om 12:23

Geniaal.

O jammer! Een van de allermooiste, eigenlijk de allermooiste en een van de weinige mooie shirtsponsors die er zijn.

11 oktober 2019 om 12:45

Persoonlijk vond ik een ander automerk naam wat eerder ook onder General Motors hoorde veel beter op het shirt staan. Denk aan Bayern München, AC Milan en PSG.

ManUtd is misschien momenteel een middenmoot in Europa. Maar qua merchandising zijn zij wereldkampioen. Ze doen in de wereld niet onder met Barca, Real of Juve. De ManUtd shirtjes vliegen nog steeds als zoete broodjes over de toonbank waar dan ook ter wereld. ManUtd teert nu op hun naamsbekendheid.

Het valt me steeds vaker op dat als nieuws uit roddelbladen komt Voetbalzone het altijd over 'engelse media' heeft en nooit de bron durft te noemen. Dat was gisteren ook zo met het bericht over Kã¶kcã¼. Edit: Excuus. Het originele verhaal komt uit Times zie ik net.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren