Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het is wat minder, maar of dat betekent dat Ajax minder gaat presteren...’

Laatste update:

Voor Ajax is dit seizoen op uitstekende wijze van start gegaan. De Amsterdammers gaan momenteel aan kop in de Eredivisie, al heeft PSV evenveel punten, en wisten de eerste twee groepswedstrijden in de Champions League met 3-0 te winnen. Arno Vermeulen zegt bij het Sportforum van de NOS dat Ajax dit seizoen andermaal de halve finale van het miljardenbal zou kunnen halen.

Ajax miste vorig seizoen op het nippertje de finale van de Champions League, doordat Tottenham Hotspur in Amsterdam met 2-3 wist te winnen. Er werd vervolgens afscheid genomen van Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt en Vermeulen beaamt dat de selectie misschien iets minder is geworden. “Ik denk dat ze misschien iets minder zullen overheersen, dat gevoel heb ik ook wel. Dat komt vooral door Frenkie de Jong, natuurlijk. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je minder efficiënt bent. Martínez heeft een geweldige mentaliteit en dat kan je veel brengen, voor Tagliafico geldt hetzelfde.”

Ryan Thomas: 'Die lach blijft nog wel een tijdje op mijn gezicht'

“Ik denk dat Martínez alleen maar beter kan worden, want hij zit nog in de aanpassingsperiode. Met Promes hebben ze er nog een extra aanvaller bijgekregen, dus meer keuze. Je hebt Huntelaar nog achter de hand”, gaat de journalist van de NOS verder. “Het is wat minder, maar of dat betekent dat Ajax wat minder gaat presteren... Dat hoeft natuurlijk niet. Ze kunnen zo de halve finales weer halen.”

Vermeulen is tevens zeer positief over titelconcurrent PSV. “Ik vind niet dat ze een grote ster hebben. Je zou je kunnen afvragen wie het grootste talent is. Dat is Mohamed Ihattaren, denk ik. Het is natuurlijk ook het seizoen van Donyell Malen. Het zijn allemaal spelers die hele grote stappen maken. Ik ben ook erg gecharmeerd van Cody Gakpo. Dat is een goede voetballer, beter dan Bruma. Als hij gaat spelen, gaat het elftal nog een stap maken.”

“Ik interviewde Steven Bergwijn erover en vroeg of hij het erg vindt om in de schaduw te staan. Het gaat allemaal over Malen en is dat niet slecht voor je loopbaan? Daar zit hij echt niet mee, dat was niet voor de bühne wat hij zei”, stelt Vermeulen. Freek Jansen, journalist van het Algemeen Dagblad, voorspelt een zeer spannende titelstrijd in de Eredivisie. “Ik heb het gevoel dat het een beetje Federer tegen Nadal is van een paar jaar geleden. Wie plaatst de eerste break op de ander en wie komt voor het eerst echt in punten voor?”

Zie jij Ajax andermaal ver komen in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijf erbij dat de regel van uitdoelpunten achterhaald en lachwekkend is. Je scoort in totaal precies even veel doelpunten. That's it. Uit scoren moeilijker? Dan is verdedigen in een uitwedstrijd toch ook moeilijker? Vind dit al vanaf PSV - Milan in 2006, toen ik jankend voor de TV zat door deze oneerlijkheid. Als kind niet te begrijpen, twee teams die exact even goed zijn, waarvan er eentje meer doelpunten op de juiste plek heeft gemaakt (uit dus). Dat ze daar dan óók weer meer doelpunten hebben tegen gekregen, dat doet er dan weer niet toe. Vooral daar kan ik niet tegen. En al helemaal niet in deze tijden van (platte) statistieken en alles. Ongekend ouderwets soms, de voetballerij.

8 oktober 2019 om 07:44

Ik ben het volledig met je eens. Toch denk ik dat het aanpassen van deze regel, ten koste gaat van het voetbal. Thuisvoordeel bestaat wel degelijk, teams zullen dan in uitwedstrijden minder geneigd zijn een doelpunt te maken.

8 oktober 2019 om 08:35

Dat voordeel bestaat misschien wel, maar niet alleen voor aanvallers. Dat is m'n punt. Verdedigers tellen hier ook mee, en dan kun je concluderen dat zowel uit- als thuisdoelpunten even zwaar moeten tellen.

8 oktober 2019 om 08:06

Moet je zelfs nagaan, dat deze regel zelfs ook in de verlenging telt.

Beide al 90 min in elkaar stadion gehad.

Deze regel maakt verlengingen zo vaak kapot. Binnen de 90 minuten kan ik persoonlijk nog mee leven.

8 oktober 2019 om 08:35

Wat wil je er aan doen dan? Bij gelijkspel weer 2 potjes spelen? 100% eerlijk is het nooit. Maar statistieken wijzen duidelijk uit dat een thuisclub gewoon het voordeel heeft. (Bij teams van gelijkwaardig niveau). Dus uitgoals worden extra beloond. En ja bij een verlenging heb je 30 minuten langer om een belangrijk uitdoelpunt te maken. Maar ook 30 minuten langer thuisvoordeel.

8 oktober 2019 om 09:10

@buakaw Nee. Verlenging zonder uitdoelpunten die dubel tellen. Daarna eventueel penalty's. Kijk, penalty's is enerzijds een loterij maar toch komen er ook wel kwaliteiten bij kijken, van zowel doelman als spelers. Dat is sowieso minder oneerlijk dan dat belachelijke uitdoelpunten-gedoe. Uiteindelijk moet er iemand winnen, dus ik snap wat je bedoelt. En penalty's is ook niet altijd een geweldig iets, maar het is wã©l eerlijk, omdat de éã©n simpelweg meer scoort dan de ander. En dat vind ik doorgaan terwijl je in totaal simpelweg exact in evenwicht bent niã©t. Neem de 1-2 en 2-3 van afgelopen seizoen Ajax - Spurs. Beiden scoren 4 keer. 4-4. Ja, Spurs scoort éã©n keer vaker in de uitwedstrijd, maar krijgt er ook éã©n meer tegen. Is aanvallen in een uitwedstrijd dan moeilijker dan verdedigen? In deze tijden van statistieken en feitelijke (on)waarheden, etc. kan dit toch gewoon onderbouwd worden (of juist niet)? Als het niet onderbouwd kan worden dat aanvallen in een uitwedstrijd moeilijker is dan verdedigen, is deze complete regel gewoon nonsens, lachwekkend, krom, oneerlijk en stompzinnig tegelijk. Gebaseerd op onderbuikgevoel.

8 oktober 2019 om 10:00

Ajax Spurs was trouwens 0-1/2-3

8 oktober 2019 om 08:44

Mwah er is niet echt een alternatief denk ik om een beslissing te brengen. Met deze regel beloon je uit spelende teams nog een beetje wanneer ze proberen te voetballen om een goal te maken.

8 oktober 2019 om 09:08

Alternatief is gewoon verlenging en penalty's als ze twee keer gelijkspelen of qua punten en doelsaldo gelijk staan. Net als in een normale ek of wk wedstrijd.

8 oktober 2019 om 09:13

Precies. Op deze manier kun je alles wel afdoen @nafets1 als onveranderbaar, haha.

8 oktober 2019 om 15:10

Inderdaad, de regels zorgt voor attractief voetbal. Anders zul je vaker zien dat de uitploeg zichzelf gaat ingraven.

8 oktober 2019 om 08:54

Ik vind dat thuis doelpunten dubbel moeten tellen. Als je naar het stadion gaat, wil je je team aanvallend zien spelen. Wat je nu vaak ziet is dat het thuis team geen doelpunt tegen wilt krijgen.

8 oktober 2019 om 09:14

Haha, hier hou ik wel van. Omdenken. Helaas zal dit er niet zo snel door komen, maar wel een leuk idee.

8 oktober 2019 om 10:54

En dat is opeens wel eerlijk?

8 oktober 2019 om 09:03

Het zorgt er wel voor dat de uitspelende teams willen scoren . Anders gaan de meeste teams voor een 0-0 uit.

8 oktober 2019 om 09:35

Ik heb als kind ook zitten huilen toen tegen ac Milan alleen dan wel in 2005

8 oktober 2019 om 09:36

Volgens mij is de regel nog niet zo heel oud hoor. Ingevoerd om het voetbal leuker te maken. Als je die regel afschaft krijg je saaier voetbal + het argument dat de club die de 2e wedstrijd thuisspeelt in het voordeel is. Ze spelen al thuis, en weten ook nog eens welk resultaat ze moeten behalen.

8 oktober 2019 om 09:45

Dan is het dus zo dat éã©n team zwaar onder druk komt te staan, omdat het andere team jaagt op de winnende Gelijkmaker over twee wedstrijden. Dit komt op mij eveneens zeer krom over en de mensen die voorstander van deze regel zijn zie ik dan ook vooral recht lullen wat krom is. Maar het zit er zo diep in, dat het normaal is geworden dat teams met 1-1 of 2-2 kunnen winnen. Meer dan dat is het ook gewoon niet. Een team wint met 2-2. Ga dat maar eens recht lullen.

8 oktober 2019 om 10:56

Als iets kut is is het wel een mooie pot verkrachten met een penaltieserie.

8 oktober 2019 om 11:18

Nee inderdaad, dan moet één van de twee teams maar door terwijl beiden over twee wedstrijden exact even goed zijn. Gewoon, want k*tpenalty's. Top.

8 oktober 2019 om 11:24

Soms zit het mee soms zit het tegen. Wat wil je doen dan in een poule fase waar 3 clubs hetzelfde aantal punten hebben? Allen weer tegen elkaar laten spelen?

8 oktober 2019 om 09:58

Snap je punt maar denk dat dit is om het aantal verlengingen enz te beperken.

8 oktober 2019 om 10:05

Ik ben het ermee eens dat uitdoelpunten in verlengingen erg wrang zijn. Dat stelt de thuisploeg dan voor een haast onmogelijke opdracht. Ik vind tijdens de reguliere speeltijd wel gewoon het uitdoelpunten systeem een goed systeem. Heb er zeker niet zoveel onvrede bij als jij, ook niet -in mijn geval- na de wedstrijd tegen Spurs.

8 oktober 2019 om 10:47

Maar wat vind je er goed aan dan? En zelfs beter aan dan een eerlijke winnaar?

8 oktober 2019 om 15:21

Het zorgt voor meer doelpunten. De uitspelende ploeg doet er goed aan om tenminste een uitdoelpunt te maken, omdat 0-0 ongunstig is voor de uitploeg. De thuisspelende ploeg heeft al een impuls om te winnen: glorie/niet af willen gaan in eigen stadion. Dit zie je ook terug in de statistieken. Teams winnen vaker in eigen stadion.

11 oktober 2019 om 19:43

Sluit me aan bij Markbal. Ik denk dat de wedstrijden er niet leuker op worden als er continu verlengd moet worden door gelijke spelen over 2 wedstrijden. Uit spelen is statistisch gezien gewoon zwaarder, dus moet resultaat op vreemde bodem beloond worden m.i..

8 oktober 2019 om 11:02

Commandprompt ik neem aan dat je vader toen een arm om je heen sloeg en zei: jongen dankzij deze nu frustrerende regel heeft psv in 1988 hun EC1 gewonnen. Zowel in de kwartfinale als in de halve finale ging psv door vanwege die toen fantastische regel. En ook ajax heeft in 1992 een uefa cup gewonnen dankzij de dubbeltellende uitdoelpunten. Nog steeds een goede regel die bij uitschakeling frustraties oplevert maar bij winst (lees doorgaan) gewoon als vanzelfsprekend wordt aangenomen.

Frenkie de Jong had net zo goed bij Ajax kunnen blijven om geschiedenis te schrijven in de CL. De uitdaging is leuker en betekent ook veel meer. Men zegt hij is te goed voor de eredivisie. Eerlijk gezegd is hij ook te goed voor Barcelona. Ajax had vorig jaar een team dat de CL kon winnen. Het verschil lag in de details, zoals wisselbeleid en geluksfactor.

8 oktober 2019 om 07:43

Barcelona hoort bij de vier beste clubs ter wereld denk ik. Veel hoger kan je niet spelen

8 oktober 2019 om 08:27

Ajax zat net als Barcelona ook in de halve finale CL en mist op een haar de finale. Veel hoger kun je ook niet spelen..

8 oktober 2019 om 08:46

Ja heel fijn maar Barcelona zit bijna elk jaar bij de laatste 4 van de CL. Krijgen we serieus weer de discussie of clubs als Real en Barca een vooruitgang zijn tov Ajax?

8 oktober 2019 om 09:09

Ja maar misschien is deze discussie wel terecht?

8 oktober 2019 om 09:46

Nee, laat Ajax dit net als Barca maar een paar jaar lang doen eerst. FC Twente is ook een keer kampioen geworden maar dat maakte het nog geen topclub in de Eredivisie meteen

8 oktober 2019 om 07:43

Ajax is natuurlijk nog lang geen Barcelona. De kans dat hij hier de CL wint is gewoon vele malen groter. Hier kan hij echt tot grote hoogtes stijgen. En dat zie ik ook echt wel gebeuren. Zit ook een goede kop op. En bizar veel talent

8 oktober 2019 om 07:47

De kans is groter inderdaad bij Barcelona. Daarom zou zo'n prestatie bij Ajax vele malen meer wegen. Van het onmogelijk het mogelijke maken. Helaas koos hij anders.

8 oktober 2019 om 07:51

Jij denkt dat als die de CL wint dat hij het jammer vind omdat de prestatie niet zoveel weegt? Dat denk ik dus niet. Barcelona is ook geen ploeg die zo goed is in de CL zoals bijv real. Dus dat betekend dat het gewoon een knappe prestatie is.

8 oktober 2019 om 08:06

Natuurlijk zou hij heel blij zijn om met Barcelona de CL te winnen. Alleen bij Barcelona verwachten ze voor de CL te kunnen gaan, bij Ajax is dat alleen een stoute droom. Dus als de stoute droom toch zou lukken dan is dat toch veel meer een prestatie? Een sprookje die werkelijkheid wordt...

8 oktober 2019 om 08:40

Ja maar is het realistisch? Rode ster kan ook wel rond vertellen dat ze de CL willen winnen maar dat is ook niet realistisch. AS Monaco en roma hebben ook afgelopen jaren de halve finale een keer bereikt. Maar dan is het toch ook niet ‘realistisch’ om te zeggen dat ze ook de CL willen winnen?

8 oktober 2019 om 07:43

Waarom zou hij in de eredivisie blijven spelen? Daar leert die helemaal niks. Bij Barcelona speelt frenkie met echte topspelers en bij Ajax niet.

8 oktober 2019 om 07:48

Haha hou toch op! Te goed voor Barcelona?? Effe snel je mond spoelen!

8 oktober 2019 om 08:37

Dat wisselbeleid heeft Ajax anders ook aardig ver gebracht.

8 oktober 2019 om 09:51

Ik snap op zich wel wat je bedoelt. Waren Frenkie en De Ligt nog 1 jaartje bij Ajax gebleven, dan was de kans waarschijnlijk net zo groot dat ze de CL zouden winnen, aangezien ze vorig seizoen puur op kwaliteit de halve finale bereikten. Maar goed, deze stap gaat niet alleen om de CL. Je gaat ineens spelen voor de club van je dromen, speelt in misschien wel de beste competitie van Europa, gaat samen spelen met de beste speler ter wereld en wie weet hoe de toekomst eruit had gezien als je Barcelona had afgewezen. Wie weet had die kans zich dan nooit weer voorgedaan. Dus nee sorry, Frenkie had niet beter bij Ajax kunnen blijven, ook al had ik dat ook graag gezien.

Vermeulen toch, hoop doet leven zullen we maar zeggen. Ajax is er wel degelijk op achteruit gegaan en als ze overwinteren in de CL is dat een prestatie van formaat. Achterin oogt het namelijk kwetsbaar en geven we meer kansen weg dan vorig jaar, het jaar waarin Frenkie heel veel aanvallen al voor dat het gevaarlijk kon worden eruit haalde. Voor wat betreft de Nederlandse competitie ben ik het wel met hem eens. Daar wordt het spannend tussen Ajax en Psv en is het inderdaad interessant om te zien wie als eerste punten gaat laten liggen. Daar waar Ajax een muur van de tegenstander al kapot kon spelen, kan Psv dit nu ook. Punten laten liggen zal dus neerkomen op of een offday of een tegenstander als AZ of Feyenoord die dan top presteren. We zullen het gaan zien.

Als je ziet hoe het met enige regelmaat achterin staat en hoe een tegenstander het middenveld over kan steken kan ik mij niet voorstellen dat je daarmee de halve finale gaat bereiken. Natuurlijk gaat het voorlopig goed qua resultaat, maar of dit voldoende is tegen de Liverpools, City's, Barca's, Bayern's, Juve's en Psg's van deze wereld betwijfel ik.

8 oktober 2019 om 08:29

Dat riep men vorig jaar ook. Ajax is wel een ploeg die groeit in het toernooi. Na de winter kan alles zomaar anders zijn...

8 oktober 2019 om 08:53

@master D: Nu ben ik al blij als we door de groepsfase in de CL komen, maar dat 'gezeur' mbt gaten achterin vind ik wel een beetje vermoeiend. Welke club is nu wel heel goed bezig in de CL? Ajax heeft de minste goals tegen van iedereen (0), een Tottenham krijgt ze om z'n oren, Real heeft al punten verloren, Barca loopt niet over, City is ook nog niet top. Kortom, iedereen moet nog zo'n beetje inkomen. Dat geldt niet alleen voor Ajax, maar ook voor de rest.

8 oktober 2019 om 09:06

Het gaat mij niet zo zeer om de CL. Ik kijk naar alle wedstrijden en daarin worden er wel heel veel grote kansen weggegeven, die er vooralsnog niet in gaan. Dat zijn zaken waar nog aan gewerkt moet worden, want anders ga je op den duur nat. Dat benoemen is schijnbaar 'gezeur'. De andere clubs hebben er wat minder last van omdat ze kwalitatief op het middenveld en achterin toch wat beter staan dan Ajax. Dan kun je wel heel leuk scorebordjournalistiek bedrijven door te roepen dat Ajax de minste tegengoals heeft, maar als een tegenstander een penalty de 2e ring in schiet na een domme overtreding van een Ajacied is dat geen verdienste van de Ajax speler.

8 oktober 2019 om 09:32

@master D: de penal helemaal eens ja, alhoewel ik me wel kan voorstellen dat het als penaltynemer afhangt wie er in de goal staat. Blijft altijd staan dat een goed genomen penalty altijd zit, ook al zou daar de beste keeper ter wereld staan. En achterin worden kansen weggegeven, ik denk alleen dat tegenstanders (eredivisie en CL) het meeste 'vrezen' (topclubs in Europa zullen ons niet vrezen, misschien wat rekening houden) is onze scoringsdrift. Zoals Johan Cruijff zei dat je altijd moet zorgen dat je er 1 meer dan je tegenstander maakt. Maar jaren geleden als wij veel kansen tegen bijvoorbeeld Real Madrid hadden en goed meededen en ook verloren, zeiden we: "dat is de kwaliteit van Real, niet eens heel goed spelen, maar wel goed winnen". Nu Ajax blijkbaar dit soort wedstrijden speelt (in de Eredivisie en CL) denken we daar met velen ineens heel anders over. Dat vind ik raar.

8 oktober 2019 om 09:55

Achterin staat het met Blind en Veltman vrij degelijk, daar zit het probleem niet. Wel zal idd het middenveld scherper moeten worden bij balverlies.

Ik denk dat Ajax de groepsfase overleeft en dan in de volgende ronde eruit gaat. Overwinteren in de CL is op zich al een prestatie, als je dat jaarlijks doet (af en toe mss een ronde verder) hoor je echt bij de grote clubs in de wereld. Als Ajax dan ook nog kampioen wordt, heb je echt weer een top jaar gedraaid.

Hahahaha, zo ken ik er ook nog wel wat. Elke club die aan een competitie meedoet zou kunnen winnen. Zo zou RKC Waalwijk kampioen van de Eredivisie kunnen worden en zou Genoa de Serie A kunnen winnen. Ik vind het helemaal prima om positief in het leven te staan, maar een vleugje realisme mag er ook zijn. Natuurlijk hoop ik dat we de halve finale of zelfs beter gaan halen (we moeten natuurlijk altijd wel blijven streven naar het hoogst haalbare), maar ben al tevreden als we in de CL overwinteren. Dat is gezien historie en vooral verschillen tussen clubs al een megaprestatie.

8 oktober 2019 om 09:24

Toch is Ajax nu al meer dan een seizoen toonaangevend in de CL. Ik meen al 12 uitwedstrijden ongeslagen. Dan tel je echt wel mee. Daarbij wie overtuigd momenteel in de CL dat het zeker van Ajax zal winnen in de CL en dan over twee wedstrijden? Ajax behoort nu gewoon tot de top 6 teams van Europa. En niemand weet wie van die teams de CL wint. Tuurlijk heeft de een meer kans dan de ander. Maar Ajax is momenteel gewoon top en een team met wie iedereen rekening houdt.

8 oktober 2019 om 09:35

@woutersl: Begrijp me goed, ik geniet intens van onze club. En natuurlijk hoop ik dat we de CL winnen, de kans is echter niet zo groot denk ik. Dat we in achting zijn gestegen ben ik het ook eens. Top 6 weet ik niet, ik zou eerder zeggen top 16. En geen enkele club zal inderdaad meer denken dat ze wel even winnen van ons (wat jaren geleden wel nog zo was). Als mensen nu over Ajax praten, praten ze niet alleen maar over onze mooie historie, maar ook over onze prestaties van de laatste jaren. Dat vind ik al super mooi.

8 oktober 2019 om 09:44

Ik woon in het buitenland je moet eens zien hoe ze daar zonder Ajax brilletje naar Ajax kijken. Iedere van de top clubs kan de CL winnen. Ajax is top 6

Oh wat zou het mooi en zeer verrassend zijn als Ajax erin slaagt om dit seizoen weer ver te kunnen komen in de CL.Dan moet Ajax er gewoon alles aan doen om te gaan proberen om structureel te gaan behoren tot de Europese top.Vind dat Ajax dan volgend seizoen moet gaan doorpakken en een aantal buitenkansjes moet gaan vastleggen. Zoals bijvoorbeeld Davinson Sanchez terughalen die nu niet aan spelen toekomt bij de Spurs. Geef hem een jaarsalaris van 4/5 miljoen en je hebt nog lang plezier van hem.Leg Eriksen transfervrij vast en geef hem minimaal een jaarsalaris van 6 miljoen. Hij is nog maar pas 27 jaar dus ook van Eriksen kan Ajax nog vele jaren van genieten. Dan Suarez zijn nog 1 jaar doorlopende contract afkopen voor 20 - 25 miljoen en hem dan ook minimaal een jaarsalaris van 6 miljoen geven.Verder weer alles eraan doen om spelers als Onana, Tagliafico, Ziyech, Martinez en Vd.Beek nog een jaartje te behouden voor Ajax. Dan kan Ajax volgend seizoen zo gaan spelen: Onana, Dest, Sanchez, Blind, Tagliafico, Vd.Beek, Martinez, Eriksen, Ziyech, Suarez, Tadic

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren