Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord heeft grote twijfels over ‘mini-Klassieker’ van 31 augustus

Laatste update:

De Onder-19 elftallen van Feyenoord en Ajax staan op 31 augustus tegenover elkaar in het duel om de Super Cup, maar het is nog maar de vraag of de ‘mini-Klassieker’ doorgang kan vinden, zo weet RTV Rijnmond vrijdag te melden. Het is tevens twijfelachtig of er publiek wordt toegelaten op De Toekomst, het trainingscomplex van Ajax.

Feyenoord heeft grote twijfels over de aanstaande confrontatie met Ajax, maar vooralsnog is van annuleren van de wedstrijd geen sprake. Bovengenoemde regionale zender meldt op basis van een reactie van de KNVB dat het duel gewoon op De Toekomst wordt afgewerkt. Er moet door de voetbalbond alleen nog een definitieve beslissing worden genomen over het wel of niet toelaten van toeschouwers.

De zorgen bij Feyenoord zijn gebaseerd op de meest recente jeugdwedstrijd tegen Ajax. Op 25 mei liep de ontmoeting tussen beide clubs nog uit de hand, doordat fans van Ajax de confrontatie zochten met aanhangers van Feyenoord. Dirk Kuyt, jeugdtrainer van de Rotterdamse club, en zijn Ajax-collega John Heitinga moesten eraan te pas komen om de gemoederen tot bedaren te brengen. De wedstrijd werd definitief gestaakt en op 1 juni overgespeeld. Ajax won met 2-0 en veroverde daarmee het kampioenschap.

De clubs hebben volgens RTV Rijnmond nog geen definitief besluit ontvangen, al meldt Ajax via de officiële kanalen dat het duel om de Super Cup op 31 augustus wordt gespeeld. Feyenoord baalt van het uitblijven van een verklaring van de KNVB, daar het niet de eerste keer is dat een jeugdduel wordt omgeven door problemen. In 2018 brak er een gevecht uit op het veld tijdens een wedstrijd tegen PSV. De clubleiding heeft de recente gebeurtenissen stevig geëvalueerd en overweegt om duels van Feyenoord Onder-19 voortaan in De Kuip af te werken. Binnenkort wordt hierover een definitief besluit genomen.

Moet de KNVB het duel om de Super Cup door laten gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Na de wedstrijd van vorig seizoen snap ik dat wel.

23 augustus 2019 om 12:16

Gewoon totale onzin. Wordt weer bullshit naar voren gehaald. Komt Feyenoord toch lekker niet naar de toekomst. Gewoon een 3 - 0 nederlaag en puntenaftrek voor de competitie.

23 augustus 2019 om 12:20

In jouw wereld is het volstrekt normaal dat grootouders van voetballende kinderen worden aangevallen? En is het totale onzin dat Feyenoord hier kanttekeningen bij plaatst? Dat zegt veel over jou.

23 augustus 2019 om 12:22

Ohhh, dus Families van spelers worden aangevallen door enkele kanslozen van de Ajax 'supporterschare' en is het totale onzin dat er maatregelen getroffen worden door Feyenoord.

Nee, jij begrijpt het... 3 - 0 nederlaag, man man man

23 augustus 2019 om 12:26

Belachelijke reactie zeg. Ajax is zeer goed weg gekomen dat juist zij niet 3 punten aftrek hebben gekregen en dus kampioen zijn geworden

23 augustus 2019 om 12:26

Ik denk dat jij de berichtgeving rondom die eerdere wedstrijd niet helemaal begrepen hebt. Het ging namelijk niet om families, maar om familie van de spelers. Ook is er niemand aangevallen, athans op fysieke wijze. Dat is alleen verbaal gebeurd. Desalniettemin snap ik dat feyenoord hier kanttekeningen bij plaatst want dat was gewoon geen prettige situatie en dat willen ze voorkomen

23 augustus 2019 om 12:31

Ik was het woordje 'van spelers' vergeten, voor het gemak erbij geplaatst. Iedereen weet wat ik ermee bedoel lijkt mij....

23 augustus 2019 om 12:33

Hahaha hoe kun je de plank zo misslaan. Toch totaal begrijpelijk dat Feyenoord hier even geen trek in heeft na wat er in mei is gebeurd. Hooligans zijn op vraag van een Ajax trainer naar een wedstrijd gehaald en hebben zich misdragen naar ouders van Feyenoord spelers. Volgens jou: zand erover? Wat als er Ajax-ouders waren aangevallen op Varkenoord, was je dan dezelfde mening toegedaan?

23 augustus 2019 om 12:36

Nee hoor is helemaal niet normaal maar moeten jeugdspelers dan ook maar niet naar Feyenoord want daar word je in de kleedkamer aangevallen door familieleden van je medespeler (afgelopen seizoen). Of alle keren dat het fout ging op varkenoord. Is allemaal heel suggestief weer hier zo en word enorm opgeblazen. Gaat gewoon nergens over gewoon voetballen. Feyenoord word toch nergens geweerd in Europa terwijl ze er daar zeker niet goed opstaan met de fans. Niet aanstellen maar voetballen.

23 augustus 2019 om 12:40

Bjp,
Neem een Rennie, want je onderbuik gevoelens slaan op hol.

Man man man wat een niveau weer zo vlak voor het weekend.

23 augustus 2019 om 12:50

Het gaat toch niet om het winnen an sich. Je hebt er toch niks aan als de tegenstander niet komt en je 3-0 wint?? Het gaat om een oplossing voor een structureel probleem; het bieden van een veilige omgeving voor voetballers en supporters.

23 augustus 2019 om 12:53

Ben het helemaal eens met het lage niveau hier maar dat heeft niets met mijn reacties te maken. Iets met een pot en een ketel. Als je naar alle misstanden van de laatste jaren kijkt is dit gewoon een druppel op een gloeiende plaat.

23 augustus 2019 om 13:03

Echt schandalig dat deze reactie ook nog meer duimpjes krijgt dan de reactie erboven en de reacties eronder. Te idioot voor woorden hoe groot het bord voor de kop van veel Ajacieden (neem aan dat zij die duimpjes plaatsen) toch is als het op Ajax aankomt.

23 augustus 2019 om 13:06

Je haalt er zaken bij die niets te maken hebben met wat hier geadresseerd wordt. Volledig off topic. Gewoon een poging om discussie te verleggen, mist opwerpen. Waarschijnlijk omdat je de zaak kansloos acht om normaal over te discussiëren

23 augustus 2019 om 13:16

@bjp,

Dat je een keer een onderbuikreactie plaatst snap ik nog wel. Soms doe je iets impulsiefs. Maar als je daarna terug leest en na de afkeurende reacties ook nog verdedigt dan snap je het dus niet.

Dus hierbij mijn goed bedoelde advies. Stop met reageren en plaatsen. Dan maak je jezelf hier tenminste niet meer belachelijk.

23 augustus 2019 om 13:21

@NJfromVOL: ik wil best normaal discussiëren maar dat is hier niet mogelijk want als je een afwijzende mening heb word je gelijk uitgemaakt voor van alles en nog wat hier. De problemen zijn veel groter dan deze ene wedstrijd maar de tunnelvisie hier is ongekend. Ik zeg ook nergens dat het normaal is maar vind dat het zwaar overtrokken word hier. En haal een paar punten aan die minstens net zo erg waren maar dat mag niet anders kan er niet gezeurd blijven worden. Kom maar met punten dan waar ik aangeef dat het normaal is of waarom ik niet zou willen discussiëren. Misschien moet iedereen even uit ze cocon stappen en realiseren in wat voor verziekte wereld we leven en dat dit nooit uitgebannen zal worden zolang beide kanten een gigantisch aantal tokkies heeft.

23 augustus 2019 om 13:24

@Burdy: de enige die zich hier belachelijk maken zijn alle mensen met oogkleppen op die denken dat dit een Ajax probleem is terwijl ik alleen uit vorig seizoen al een voorbeeld haal waar spelers van Feyenoord door familieleden van eigen medespeler word belaagd maar dat mag je niet aandragen want de waarheid mag niet gezegd worden

23 augustus 2019 om 13:33

Nog 1 dan @ Orgullo: ja dan was ik dezelfde mening toebedaan omdat dit niets met voetbal te maken heeft en clubs hier niets aan kunnen doen zolang de wet niet wordt aangepast.

23 augustus 2019 om 13:37

Joh, zelfs je medesupporters zoals wolterx hier direct onder snapt dat Feyenoord vraagtekens zet bij de wedstrijd. Juist jij bent diegene met een bord voor zijn kop. Je maakt jezelf echt compleet belachelijk.

23 augustus 2019 om 13:37

Daar zijn toch gepaste maatregelen genomen? Degene die zich misdragen heeft bij Feyenoord is niet meer welkom en de speler die betrokken was is naar Dordrecht gestuurd. Zo is dat opgelost.

Bij Ajax vielen er gasten familie aan die al lang uit de buurt van het complex geweerd hadden moeten worden, maar die echter op uitnodiging van Heitinga en co daar aanwezig waren.

Het is appels met peren vergelijken, vriend.

23 augustus 2019 om 13:38

BJP

Leuk dat je dit er 'nu' bij betrekt dat dit een veel breder probleem is dan enkel die wedstrijd. Recht lullen wat in eerste instantie krom is. Jouw 1e reactie is uitdagend (zwak uitgedrukt) en daar word op gereageerd. Nu je van alle kanten daarop aangevallen word is een logisch gevolg van. Het lage niveau van discussiëren volgens jou moet je dan on dit geval bij jezelf zoeken en niet anderen verwijten.

Het probleem is geweest, er moeten oplossingen komen om te voorkomen dat diezelfde kanslozen die zich supporter noemen nogmaals kunnen toeslaan.

Dan schrijven dat Feyenoord dan een reglementaire 3-0 moet krijgen....

23 augustus 2019 om 14:06

Ik val in herhaling met vorig seizoen, maar juridisch heeft er niets meer plaatsgevonden, dan een woordenwisseling. Iets wat ik trouwens niet goed keur. Het is dus de grootste onzin dat ajax blij mag zijn dat ze geen 3 pnt aftrek hebben gekregen.

23 augustus 2019 om 17:29

Zullen we dat team van ajax dan gelijk maar straffen met 10 punten aftrek? Aangezien ajax de veiligheid niet heeft kunnen waarborgen...

23 augustus 2019 om 18:04

Ik heb 't gedeelte waar iemand is aangevallen gemist, waar kan ik beelden vinden dat iemand is aangevallen?

24 augustus 2019 om 17:40

Was jij erbij? Besef dat er feyenoord supporters met tottenham vlaggetjes zwaaiden. Eentje liep zelfs met een bedrukt shirt met de naam Lucas Moura. Stewards hebben urenlang verzocht te stoppen met uitdagen. Actie reactie na een paar uur was er een het zat. Bedankt je eigen debiele supporters maar die in hdr bijzijn van normaal volk lopen te provoceren urenlang.

Persoonlijk zou ik het jammer vinden maar snap wel dat er nog een groot vraagteken bij staat, die wedstrijden (zeker van o19) onderling zijn vaak heel interessant. Jammer genoeg trok het afgelopen seizoen ook een groep aan die met andere intenties kwamen.

23 augustus 2019 om 12:14

Ik ga graag kijken; je ziet vaak leuke (nog) onbevangen spelers.
Zelfs jeugdwedstrijden worden door imbecielen verstierd.

23 augustus 2019 om 12:16

Dit dus, ik ga zelf graag kijken en ken een hoop mensen die graag gaan kijken, is zonde als zo'n topwedstrijd uit veiligheidsoverwegingen weg komt te vallen voor publiek.

23 augustus 2019 om 14:34

Op Varkenoord vorig jaar was het nog mensen van beide partijen door elkaar. Jammer dat het andersom schijnbaar niet kan.

Triest dat het uberhaupt een punt van discussie is.

Gewoon in de arena; dan kan je wel publiek toelaten.
Natuurlijk superongezellig zo'n groot stadion met 500-1.000 man gevuld, maar zo ver zijn we inmiddels afgedaald.

23 augustus 2019 om 19:06

Onzin wat mij betreft. Het heeft niets te maken met het dalen van het niveau van de supportesschares in Nederland; sterker nog, ik durf te beweren dat dat niveau de laatste jaren (qua baldadigheid, hooliganisme, geweld in stadia) juist enorm is gestegen. Kijk naar de harde kern van Ado, Utrecht, Ajax, FC Twente en Feyenoord, volgens mij zijn daar de incidenten in en rondom
stadia drastisch gedaald. Daar ligt nu ook juist het probleem; de hooligans worden niet meer toegelaten in stadia door toedoen van stadionverboden en cameratoezicht en gaan zich dus richten op het bezoeken en verzieken van jeugdwedstrijden. Gewoon het bestaande meldplichtbeleid aanscherpen en dit ook laten gelden voor jeugdwedstrijden en je haalt de rotte appels er zo uit.

Als ik dit soort berichten lees, dan wordt je weer eens geconfronteerd met de simpelheid van de mens. Dat zelfs dit soort wedstrijden niet meer (normaal) gespeeld kunnen worden. Triest volk blijft het ook.

Zonde voor de welwillende supporter en familieleden van die jonge spelers, maar ik snap de zorgen wel. Als al die stoere capuchonnetjes nou gewoon ergens anders hun neus kapot gaan snuiven en crimineel gedrag vertonen, dan kunnen de normale mensen onder ons gewoon genieten van entertainment. Wijzen naar specifiek Ajax of Feyenoord heeft ook geen zin, bij beide clubs leven mannetjes die zich belangrijker voelen dan de club zelf en die een gedesillusioneerde perceptie van het voetbal hebben: voetbal is oorlog. Trump wil Nederlandse boots on the ground in Syrie? Laten we dan afspreken dat iedereen die komend weekend met een capuchon en zonnebril op de tribune zit een enkeltje Syrië krijgt. Win win win, Amerika krijgt de hulp waar het km vraagt, wij zijn van het uitschot af en leveren relatief goedkoop een bijdrage aan de Navo en de onverlaten kunnen lekker hun testosteron spuiten.

23 augustus 2019 om 12:43

Ehm, omdat hij een grapje maakt.....

Gewoon in een 'echt' stadion spelen met Ajax supporters op de ene zijde en Feyenoord supporters op de andere zijde. Niets aan het handje

23 augustus 2019 om 12:34

Juist, uit in de JC Arena en thuis in De Kuip. Ver van elkaar af gezien de laatste ontmoeting die uit de hand liep.

Triest dat het zover is gekomen, dat dan weer wel.

23 augustus 2019 om 13:38

Inderdaad, denk dat dat het beste optie is. Gewoon beide in de grote stadions, en enkel familieleden toelaten (en daar goed op controleren). Het is al meerdere malen fout gegaan op de Toekomst (van Persie heeft toen ook nog eens in een jeugdwedstrijd klappen gekregen).

Bij PSV-Feyenoord is het ook al eens mis gegaan, en Varkenoord staat me ook nog wel iets van bij... blijf maar niet snappen waarom mensen zich zo achterlijk gedragen om een wedstrijd/club.

23 augustus 2019 om 13:01

Door het naar een 'echt' stadion te verplaatsen bezwijk je eigenlijk voor de druk van dit soort idioten en haal je de hele sfeer van een jeugdwedstrijd weg.

De straffen voor dit soort vergrijpen moeten gewoon worden aangescherpt, het liefst financieel straffen. Dat werkt voor dit soort idioten vaak het best.

Ajax mag overigens ook wel iets meer verantwoordelijkheid/leiding nemen hierin. Vorige keer kwam iedereen er wel erg makkelijk vanaf.

Hoe kun je hierover serieus nog twijfels hebben als voetbalvond? Waarom zou je het weer riskeren en supporters toelaten?

23 augustus 2019 om 12:56

Kortzichtigheid van de mens (sommigen) is ondoorgrondelijk Orgullo.

Belachelijk dat Ajax nog geen straf heeft gekregen van de KNVB mbt die vorige wedstrijd. Triest dat zulke wedstrijden wellicht ook zonder supporters moeten worden gespeeld.

Hoezo niet gewoon een wedstrijd met publiek dat bestaat uit trainers en spelers van de O17 tot en met O15 ofzo van beide kanten. Geen ouders, geen supporters. Dan zien die jonkies wat de volgende stap zou moeten zijn in de ontwikkeling. Kan me namelijk best voorstellen dat je als O17 speler Nanci ziet rondrennen en dan denkt dat wil ik ook zo snel mogelijk aansluiten bij de O19. En die spelers op het veld hebben wel iets van publiek. Kan me niet voorstellen dat het dan nog uit de klauwen loopt.

Meest lachwekkende is nog wel dat de KNVB Ajax destijds al geen straf gaf en nu nog steeds niets met het incident heeft gedaan. Hoezo in de doofpot stoppen en doen alsof er niks aan de hand was?

Hoezo is er eigenlijk geen straf uitgedeeld? Het is toch allang gebleken dat Ajax als club hier ook gefaald heeft? Er wordt voor veel minder straf uitgedeeld door de bond.

Er is maar 1 oplossing en dit moet de amateurtak van de knvb regelen in samenwerking met de proftak. Iedereen die zich niet kan gedragen een stadion verbod geven van minimaal 10 jaar. Daarnaast aangifte doen bij justitie indien er wetten worden overtreden.

Gewoon zonder publiek spelen, want het is helaas niet mogelijk om een simpel jeugdwedstrijdje met publiek te organiseren. Dat men zolang nodig heeft om een simpele beslissing te nemen. De datum is voor niemand problematisch, alleen de omstandigheden. Dat Feyenoord geen zin heeft om daar met publiek te spelen is begrijpelijk en moet je dus ook niet doen. Zelfs al vond Feyenoord het prima om met publiek te spelen, dan zou je dat alsnog niet moeten willen.

De KNVB moet gewoon ballen tonen en de wedstrijd bepalen op een onbekende datum ergens in Rotterdam. Wat er vorig jaar gebeurde schaam ik mij als Ajacied zeer erg voor mede ook omdat prominent een veelpleger in beeld was die dus gewoon in staat bleek om zonder enige sanctie daar op de toekomst het zooitje ongeregeld op te ruien! Ik distantiër mij volledig van die gasten en had ik het voor het zeggen gehad was die 0-0 de eindstand met punten aftrek Ajax en Feyenoord kampioen! Ik vraag mij echt af hoe de KNVB geacteerd had als het omgekeerd was geweest krijg de indruk dat wij van Ajax nog wel eens worden voorgetrokken maar ben daarin niet objectief!

Heitinga uit zijn functie halen en wegsturen. Die mafkees heeft hooligans uitgenodigd bij de pot en heeft het daarna nog vergoelijkt ook. Sterker, hij heeft zich persoonlijk hard gemaakt dat ze niet van De Toekomst verwijderd zouden worden. Als je een gek als coach neerzet dan mag je ook niet raar opkijken als dat andere gekken aantrekt.

Echt wat een clubs en wat een aanhang. Ja clubs ook, het is toch te gek dat zij geen wedstrijd kunnen organiseren zonder vechtpartijen. Neem je verantwoordelijkheid en neem maar eens drastische maatregelen.

Dan ding je niet meer mee naar de prijzen, geen volwassen mannen meer in het publiek, wedstrijden op een neutrale plaats die niet bekend wordt gemaakt zonder publiek.. Etc etc.. Laat alle supporters dit maar voelen tot die hooligans zich niet meer kunnen laten zien bij de wedstrijden en hun acties tastbare gevolgen krijgen voor 'hun' club.

Zelfde in de eredivisie bij die twee. Klassieker? Dan maar afschaffen, reglementair afdoen of beide zonder kleuren en publiek.

Kansloos.. Zo zonde van het voetbal dit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren