Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Begeerde Tahith Chong is stellig en verkoopt Feyenoord ‘nee’

Laatste update:

Feyenoord wilde Tahith Chong op huurbasis terughalen naar Nederland, zo meldt Voetbal International. De jonge aanvaller wilde echter voor zijn kansen gaan bij Manchester United. "Tahith wil niet verhuurd worden, maar vechten voor zijn kans bij Manchester United", zo wordt zaakwaarnemer Erkan Alkan geciteerd door het weekblad.

"Ook topclubs uit de Bundesliga en La Liga hebben hem in het vizier. Hij heeft een sterke voorbereiding gedraaid, waarin hij heeft bewezen bij de betere aanvallers van United te horen", zo meldt Alkan. Feyenoord wilde met Chong de aanvallende opties vergroten, maar vangt dus bot bij de aanvaller, die over een aflopend contract beschikt in Engeland.

Dirk Kuyt, jeugdtrainer en onderdeel van het technisch hart van Feyenoord, klopte aan bij Alkan, "Het is niet makkelijk om een speler van het kaliber Chong terug te laten gaan naar Nederland en Feyenoord", zegt de zaakwaarnemer, geciteerd door het Algemeen Dagblad. Alkan bracht de aanvaller van United in een eerder stadium naar Engeland toen Chong nog in de jeugd speelde bij de Rotterdammers.

"Wij kregen toen de indruk dat de toenmalige directieleden Eric Gudde en Martin van Geel hem absoluut niet als toptalent zagen. Dat Kuyt nu wél aan Chong denkt, is mooi. Ze willen in De Kuip de jeugd een kans geven, maar Chong gaat voor zijn kans bij Manchester United", zo benadrukt Alkan over Chong, die sinds de zomer van 2016 actief is in Manchester.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een ondankbare speler! Feyenoord heeft hem groot gemaakt

21 augustus 2019 om 17:09

Ja. Chong is echt een grote speler geworden bij Feyenoord......

Die beste man heeft voor een ander carrierepad gekozen. Gezien de huidige samenstelling is dit seizoen de grootste kans die hij gaat krijgen. Logisch dat bij er nu voor wil gaan. Gebeurt het dit seizoen niet, dan moet hij gewoon een stap terug doen en vertrekken bij United.

21 augustus 2019 om 17:09

Niks met ondankbaar te maken, hij wijst elke club af voor verhuur. Hij heeft waarschijnlijk het gevoel (zijn vele manieren hoe hij dit kan hebben) waardoor hij denkt dat hij tegen het eerste elftal aanzit en dat hij nog niet uitgeleerd is op de trainingen. Waarschijnlijk bezorgen een paar goede invalbeurten veel meer kans om het eerste te halen dan dat een goed seizoen bij feyenoord zal doen.

21 augustus 2019 om 18:10

Hoezo ondankbaar? Omdat feyenoord hem wil huren moet hij maar gelijk daarop ingaan? Wat een onzin..

21 augustus 2019 om 18:55

Ik denk dat ik zie wat je hier probeert te doen. Een verwijzing naar jonge spelers die (voortijdig) niet voor Oranje maar het land van hun grootouders kiezen.

Betwijfel of ie uberhaupt iets toevoegd aan Feyenoord. Wat ik van hem heb gezien bij United was ronduit slecht.

21 augustus 2019 om 17:10

Inderdaad zeg, waar haalt die zaakwaarnemer ook vandaan dat Chong bewezen heeft bij de beste aanvallers van United te horen? Ik had dit seizoen ook de doorbraak van Chong verwacht, maar in de voorbereiding liet ie juist zien minder stappen gezet te hebben dan ie had moeten doen om serieus bij de eerste selectie te horen. Kan me overigens wel voorstellen dat je op dit moment niet terug wilt naar Rotterdam, daar kom je toch bij een onrustige club terecht die je als verloren zoon en Messias gaan zien, veel te groot afbraakrisico

21 augustus 2019 om 17:11

En wat heb je precies van hem gezien bij United dan?

21 augustus 2019 om 17:21

Veel energie en weinig rendement vermoedelijk...

21 augustus 2019 om 17:45

Ik bedoel qua wedstrijden bij United uiteraard. Immers heeft hij pas 4x mee mogen doen bij de hoofdmacht, en dat waren korte invalbeurten.

Bij de u18 bij 15 goals betrokken in 22 wedstrijden. Bij de u23 bij 11 goals in 26 wedstrijden. In de UEFA youth league bij 5 goals in 8 wedstrijden. Geen slecht rendement voor een buitenspeler.

Of je moet hem al willen beoordelen op 74 officiële minuten in de hoofdmacht. Maar dat zou een beetje vreemd zijn toch?

21 augustus 2019 om 17:53

Laat dat nou net zijn waar ze hem op beoordelen, aangezien hij in de jeugd gewoon top heeft gespeeld.

21 augustus 2019 om 19:07

16 augustus speelde hij nog 90 minuten mee tegen Rotherham voor de EFL Cup, 74 minuten is dus gewoon onzin. Maar dat ie weinig heeft meegespeeld is wel waar en dat zegt tegelijk ook genoeg toch? Volgens de zaakwaarnemer is Chong 1 van de beste aanvallers van United, maar blijkbaar ziet Solskjaer dat toch nog anders. Hij is puur 1 van de betere omdat ze momenten weinig spelers voorin hebben, maar in dat geval kun je als zaakwaarnemer van Karius en Dolberg ook makkelijk adverteren, zijn immers ook 1 van de beste spitsen van Ajax en keeper van Liverpool geweest.

21 augustus 2019 om 19:53

Ik neem aan dat je 6 augustus bedoelt? Dat was de EFL Trophy met de u23.

Dat hij weinig heeft gespeeld zegt me nog niet zo veel. Die jongen is 19 en heeft ook een aardige periode gemist door een zware blessure.

Dat hij dan nog weinig heeft gespeeld bij een club als United zegt dan toch niet direct wat. In de Premier League breken talenten sowieso later door dan in zwakke competities.

Zoals elders hier al gezegd: Ik denk niet dat Chong het momenteel in zich heeft om op dit niveau door te breken. Maar enkelen hier schrijven hem af op basis van enkele lastige invalbeurten. Dat vind ik gewoon onzinnig.

22 augustus 2019 om 00:37

Je hebt gelijk sammerens, ik zit verkeerd. Op transfermarkt kreeg ik het idee dat dit om een wedstrijd van het eerste ging, maar het blijkt een u21 wedstrijd te zijn geweest. Dat hij jong is en daardoor later doorbreekt kan allemaal wel zo zijn, maar zijn zaakwaarnemer beweert dat hij niet elders terecht hoeft omdat hij 1 van de beste aanvallers van United is. Dat waag ik dus te betwijfelen aangezien ie niet veel speelt en welke club laat nou niet 1 van z'n beste aanvallers spelen als je 3 aanvallende posities hebt?

22 augustus 2019 om 09:39

Die vier wedstrijden waarin hij heeft meegedaan. Daarin was hij echt komisch slecht.

Vandaar "ik betwijfel" en "wat ik van hem heb gezien".

Ik weet het niet zeker en heb niet veel gezien. Maar hij was echt ontzettend slecht. Alsof een fan een prijs had gewonnen en bij z'n droomclub mocht meedoen slecht.

21 augustus 2019 om 17:25

ik heb hem zelfs nog meermaals in de jeugd bij Feye gezien en begreep de hype rondom hem niet.

Ik vind mensen die het altijd zo zielig voor Nlse clubs vinden dat toptalenten weg gaan echt onzin lullen. Nlse clubs moeten maar met betere carriã¨re paden komen en meer salaris betalen aan toptalenten om ze te behouden. Je hoeft geen miljoenen te betalen ,aar wat is een paar ton aan een toptalent als je er later 30 miljoen voor terug krijgt?

Dat gezegd hebbende vind ik dat de toptalenten de Engeland route nu ook weleens een keer mogen overdenken... ik bedoe: zijn Rekiki, Bruma, Dilrosun, Kongolo, Andreas Pereiro enz enz enz daar nou zoveel beter van geworden? Staan al die engeland vaarders nu in hun ontwikkeling verder dan ze bij Ajax of Feye hadden gestaan?
Ik geloof het niet.
NL is een superopleidingsland, en de eredivisie ook, dus dat moet je niet zo maar verlaten.

21 augustus 2019 om 18:00

Dat geld is er simpelweg niet. Anderzijds schiet je jezelf in de voet door enkele spelers tonnen meer te betalen. Daar krijg je last van bij toekomstige onderhandelingen. Het klopt wel dat er wat meer aandacht aan ontwikkeltrajecten geschonken had mogen worden, ookal gaat dat puur om het ego van de speler.

Voor derest is het zo waar wat je zegt. Dit is niet alleen een opleidingsland bij uitstek, maar de competiitie is ook nog eens ideaal voor talenten om door te breken. Er is druk, er is aandacht, er is toch wel wat geld te verdienen, kansen op CL en EL, mogelijkheid op toptransfers en een karrevracht aan opleidingskennis wat onmogelijk na te bootsen is. Letterlijk alles wat je nodig hebt om een wereldvoetballer te worden... Ik ben zelfs van mening dat een speler als Ake nog niet op 75% van zijn potentie zit. Zowel tactisch als technisch wordt er in Engeland helemaal niet opgeleid. Het is puur handelen. Als hoertjes laten de jeugdspelers met zich spelen... Als je als jeugspeler bij de top 3 een gebrek aan uitdaging hebt dan is er iets heel erg mis met je

Maargoed, ik ben geen milionair en zij wel.

21 augustus 2019 om 18:10

@silverhaze, het klopt dat de PL clubs minder met tactiek bezig zijn maar er wordt echt wel opgeleid. Alleen kiezen zij en in het bijzonder Chelsea ervoor om zich meer te richten op fysiek. Dat is gewoon een keuze en imo ook iets wat je internationaal verder brengt. Techniek en fysiek brengt je imo het verst. Tenzij je in een zeer specifiek spelsysteem a la barca van een paar jaar geleden wil spelen.

22 augustus 2019 om 10:22

@hangover: Jammer dat ik je reply nu pas zie, maar hij staat vol van de flauwekul en onzinvergelijkingen.
Rekik en Bruma werden op hun 16e gezien als Europese toptalenten. als je dan nu aan het kwakkelen bent in de middenmoot van Duitsland, heb je echt niet een geweldige ontwikkeling doorgemaakt.
En dat zijn dan nog de beste verhalen van die route, jongens als Ebecilio, Jordi Brouwer of Rodney Kongolo zijn lost in space.
"elke 16 jarige zou voor zon carriere getekend hebben"?
Ja als je krantenbezorger bent wel ja, maar als je 1 vd grootste talenten van NL bent, heb je hogere ambities, ;ijkt me.
Dat rijtje ook dat jij ook opnoemt van jongens die in NL zijn gebleven. Effe serieus man Letchert of vd Hoorn, dat kun je toch niet vergelijken, dat waren altijd al gasten met weinig talent!
Nergens heb je de garantie maar als opleidingsland is nederland, niet door jou misschien, mar wel door de hele rest van de wereld erkend als 1 vd beste plekken waar je kunt zitten.
En je vergelijking met Messi dan ook. Die gaat van een bijna 3e wereldland argentinie naar het opleidingsinstituut la Masia van Barcelona.
Onze jongens gaan van het land waar zelfs Zlatan, Ronaldo, Suarez op jonge leeftijd naar toe komen naar Engeland waar zelfs hun eigen spelers slecht opgeleid worden en niet doorbreken.

21 augustus 2019 om 17:55

Helemaal eens.

Wat ik bij het eerste van Utd tot nu toe heb gezien is echt zwaar onder niveau.

Vorig jaar zomer was hij ook bij een jeugdtoernooi... ook daarin vond ik hem tegenvallen.

Maargoed, men bij Utd schijnt wel redelijk enthousiast te zijn, echter met het huidige niveau van United past hij misschien er wel goed tussen.

21 augustus 2019 om 18:03

Hij heeft echt 74 officiële minuten gespeeld voor het eerste van United. En dan hebben we het dus over invalbeurten in een aanvallend enorm stroef draaiend team.

Bizar dat mensen hem daar nu al op af weten te schrijven.

Vergis je niet, ik denk niet dat hij het in zich heeft om nu al bij United te slagen. Maar nu roepen dat hij te weinig heeft laten zien bij United 1 is gewoon onzinnig.

21 augustus 2019 om 18:26

Heel Feyenoord is op het moment zeer slecht, zou een prima aanwinst zijn dan, past perfect bij de club.

22 augustus 2019 om 09:43

Klopt, Feyenoord is matig, maar de enige plek waar we een goede speler hebben is op rechtsbuiten. Laten we dan vooral een slechte rechtsbuiten huren, omdat ie ooit in de jeugd speelde.

Waarom zou Feyenoord dit doen? Zie niet hoe ze hier baat bij hebben?

21 augustus 2019 om 17:49

Hij is ongetwijfeld beter dan wat er nu loopt. Van chong snap ik t wel. Feyenoord is op dit moment absoluut geen club waar je een betere voetballer wordt en een mooie ontwikkeling doormaakt. Ook al zou hij het goed doen, het brengt hem niet dichterbij het 1e van man utd. Helaas.

Denk niet dat hij op dit moment wat toevoegt aan Feyenoord. Dit is vooral omdat het om een huurperiode gaat niet nodig. Heb hem zelf niet echt zien spelen in de voorbereiding, misschien dat hij toch mooie dingen heeft laten zien die ik over het hoofd heb gezien?

Chong heeft groot gelijk.hij zal met dit beperkte aantal voorhoede spelers bij united aan kansen toe komen.in de eredivisie en bij Feyenoord heeft hij qua ontwikkeling niks te zoeken.

21 augustus 2019 om 18:51

Wat een onzin. Chong heeft nog niets laten zien op een relevant niveau en zal toch een keer relevante minuten moeten gaan maken. De Eredivisie is nog van een beduidend hoger niveau dan de Premier League 2 en buiten een handjevol minuten in nietszeggende bekerwedstrijden tegen laagvliegers in de League One zal hij weinig aan spelen toekomen bij Manchester United.

21 augustus 2019 om 19:01

Hij zag er goed uit in preseason.met Europa League zie ik hem wel ze kansen krijgen.zeker als martial en rashford rust moet krijgen.united heeft voor de rest alleen Greenwood.als er ooit een betere kans is op speelminuten dan is het wel dit seizoen

21 augustus 2019 om 19:16

Maar je hebt niets aan die speelminuten, als je het niveau van de competitie niet aankunt.

21 augustus 2019 om 20:20

Zonder die speelminuten kan hij toch überhaupt niet laten zien of hij het wel of niet aan kan? Er ligt nu een unieke kans voor hem. Dit seizoen moet hij hem grijpen. Doet hij dat niet, dan kan hij beter vertrekken, aangezien hij met Greenwood en Gomes geduchte concurrenten heeft van dezelfde leeftijd.
En sowieso kan hij altijd in januari evalueren en er alsnog voor kiezen tijdelijk te verkassen.

Wat moet Feyenoord nou met nog een vleugelaanvaller? Haal eens een centrumspits of nog een centrale verdediger.

“Het is niet makkelijk om een speler van het kaliber Chong terug te laten gaan naar Nederland en Feyenoord"


Wat precies heeft dit jochie bewezen dan? Zou me niks verbazen als hij over 2/3 jaartjes met hangende pootjes zich komt melden bij een middemoter in de Eredivisie.

21 augustus 2019 om 18:04

Niet zoveel maar voor dit spelers staan de PL en Bundesliga clubs in de rij. Pas als eerdere verhuurperiodes mislukken dan komt de eredivisie in zicht. Dat zag je ook bij Bruma en van Aanholt. Zo'n jongen is natuurlijk enorm aantrekkelijk voor de kleinere PL clubs, Bundesliga, Ligue 1 etc. Als het goed gaat verkoop je zo een homegrown jongen voor de hoofdprijs weer terug aan de PL.

21 augustus 2019 om 18:48

Als die jongens wat laten zien. Chong heeft nog geen relevante vlieguren gemaakt en dan staan clubs echt niet zo snel in de rij. Dan moet je je afvragen of je niet liever bij Feyenoord speelt in plaats van een "weinigzeggende" League One club waar het toch vooral vechtvoetbal is.

21 augustus 2019 om 19:04

Om een paar recente voorbeelden te noemen: Dilrosun en Sancho hadden nog geen minuut bij Manchester City gespeeld. Redan ook niet bij Chelsea. Christensen had ook maar een paar minuten voor Chelsea gespeeld toen Gladbach hem voor 2 seizoenen wilde huren. Panzo van Chelsea is door AS Monaco gehaald voor 3 miljoen, ook geen minuut seniorenvoetbal.

Echt bijna geen een toptalent beland in de League one hoor. Championship is echt wel het minste.

21 augustus 2019 om 19:21

En hoeveel voorbeelden kun je noemen van spelers die momenteel hooguit in de middenmoot van de Eredivisie of een gelijkwaardig niveau spelen? Ik denk dat als je een kwartier zoekt, je een hele waslijst neer kunt kalken.

Bovendien moet het nog maar blijken dat Chong een toptalent is, want vooralsnog heeft hij nog niets noemenswaardigs laten zien. Hij kan ook nog steeds zomaar een tweede Vincent van den Berg of in een beter scenario een Nacer Barazite kunnen worden.

21 augustus 2019 om 20:00

Een Vincent van den Berg is echt onzin. Die liep op zijn 18e! nog contractloos rond bij Ajax in een tijd dat Ajax 70 contractspelers rond had lopen. Die werd in Nederland al niet als een talent beschouwd en heeft nooit op zijn status kunnen teren. Net voordat hij 19 was kwam Liverpool opeens voor hem. Dat is net zoiets als de transfer van Opdam van AZ naar Psg.

Chong kan nu teren op zijn status van academy player of the year. Ik zeg niet dat hij gaat slagen of iets dergelijks maar nu zijn er genoeg kapers die Feyenoord voor kunnen zijn. Dat is het enige wat ik zeg.

21 augustus 2019 om 20:41

Totaal onjuist. Vincent van den Berg heeft nooit voor Ajax en Liverpool gespeeld en was in die tijd 1 van de grootste talenten binnen de opleiding van Arsenal...

21 augustus 2019 om 20:57

Je hebt gelijk, ik was compleet in de war met Jordy Brouwer. Maar die van de Berg heeft amper bij Arsenal gezeten. Is vooral verhuurd geweest in Nederland

21 augustus 2019 om 21:28

Die van den Berg is een mooi voorbeeld inderdaad. Heeft letterlijk 1,5 seizoen bij Arsenal gezeten en raakte op verhuur bij de Eagles direct geblesseerd. Daarna kreeg hij te horen dat Arsenal niet zou verlengen en ging hij op huurbasis naar Zwolle, waarna hij de ziekte van Pfeiffer op liep. Weer een fiasco dus. Daarna kon hij een contract tekenen bij Sparta en scheurde hij zijn, ik meen , kruisbanden.

Zijn teloorgang is vooral in Nederland ingezet en ingegeven door pech.

21 augustus 2019 om 21:50

@sammerens, klinkt inderdaad vooral als een mooi voorbeeld dat je maar beter kan gaan cashen ja.

"wij kregen toen de indruk dat de toenmalige directieleden Eric Gudde en Martin van Geel hem absoluut niet als toptalent zagen''

Chong kreeg een maximaal aanbod voor als hij 16 zou worden, er lag een erg snel traject voor 'm klaar die hem naar het eerste zou brengen, er was het volste vertrouwen in hem en Feyenoord deed er binnen de mogelijkheden zowat alles aan om 'm te behouden. Hij was ook iemand van die generatie(s) die er met kop en schouders bovenuit stak. Maar goed, het is z'n zaakwaarnemer die spreekt.

21 augustus 2019 om 17:37

Ja precies MGMV, iedereen bij Feyenoord liep weg met Chong, supporters keken al naar hem uit. Wat wil je dan nog meer? Elke dag horen hoe goed je bent? Het is inderdaad zijn zaakwaarnemer die spreekt, voor wie het vermoedelijk gewoon gunstiger overkomt als hij het alleen over het sportieve aspect heeft. Chong was waarschijnlijk dé opvolger van Elia geweest als hij gebleven was. Die had op dit moment al twee jaar in het eerste gestaan. Dat zag iedereen aankomen. Beetje vermoeiend dat Van Geel hier nog even de zwarte piet voor krijgt

21 augustus 2019 om 23:31

Wacht even.. Ik meen me te herinneren dat Chong juist naar Utd was overgestapt omdat Feye geen duidelijk traject voor hem had: “maar er was geen plan voor mij gemaakt. Toen ik bekendmaakte dat ik weg wilde, kwamen ze wel met een plan. Dat was te laat”. (dit is wat ik uit een interview heb kunnen terugvinden.)

Ik zou hem in principe graag in een Feyenoord shirt zien, maar een speler huren heeft niet de voorkeur. Had wellicht gekund in plaats van Narsingh, dat is qua restwaarde inwisselbaar

Deze jongen is zwaar overhyped, heb hem even gevolgd ook in de jeugd van United maar ik zie het gewoon niet in hem wat andere blijkbaar wel zien. Hier ga je over een paar jaar ook niks meer van horen.

Hoop het natuurlijk niet, gun die jongen alles maar ik zie niks speciaals aan hem.

"het is niet makkelijk om een speler van het kaliber Chong terug te laten gaan naar Nederland en Feyenoord".... Serieus?

Wat voor kaliber is Tadic dan dat hij wel naar nederland kwam. Deze zakenwaarnemer ziet ze echt vliegen deze jongen heeft letterlijk "nog" niks bereikt.

21 augustus 2019 om 18:45

Zoveel zegt dat nou ook weer niet. Aitor Cantalapiedra zat een aantal jaren geleden in het eerste van Barcelona en speelde vorig seizoen in de Keuken Kampioen Divisie. Plegezuelo was geliefd onder Arsenal-fans en die jongen maakt niet eens indruk bij FC Twente momenteel. Genoeg van dat soort voorbeelden.

Chong heeft nog niets laten zien op een relevant niveau en hij zit op een leeftijd waar speeltijd in een relevante competitie belangrijk is. Momenteel zit hij nog niet echt in de buurt van het niveau van Justin Kluivert in z'n eerste seizoen bij Ajax naar mijn mening. Dan heb je nog wel een aantal niveaus te gaan voor je echt relevante minuten gaat maken in Manchester.

Gelukkig.
Ik vind deze jongen zwaar overschat. In de wedstrijden die ik heb gezien was die ronduit slecht.
Het is ook veelzeggend dat zijn medespelers hem veelal negeren op het veld.

“Van het kaliber Chong”. Laat me niet lachen zeg. Ik heb Chong nu een paar in actie gezien, maar ik vind het eerlijk gezegd niet veel. Dieptepunt was PSG uit. Die zien we over een paar jaar opduiken bij een PEC of Heracles.

Volgens mij moet die jongen iets beter reflecteren waar hij staat. Ik heb hem in het afgelopen jaar toch genoeg in actie gezien om een beeld over hem te vormen en momenteel is hij nog minstens een niveau slechter dan Justin Kluivert toen hij bij Ajax vertrok. Dan ga je echt geen relevante wedstrijden spelen in het eerste van Manchester United.

Dan moet je zo'n jongen vooral veren in de reet gaan steken. "van het kaliber Chong"? Hij heeft nog niets laten zien op een relevant niveau. Ik ben er niet eens van overtuigd dat hij bij Feyenoord een basisplaats weet te bemachtigen. Hij zit nu wel op een leeftijd waar vlieguren op een relevant niveau belangrijker word en die ga je in Manchester niet of nauwelijks maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren