Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord bevestigt vertrek algemeen directeur Jan de Jong

Laatste update:

Feyenoord moet op zoek naar een nieuwe algemeen directeur. Jan de Jong heeft namelijk woensdag bekendgemaakt dat hij de club aan het einde van deze maand gaat verlaten, zo valt te lezen op de clubsite van de Rotterdamse club. 'Een verschil van inzicht met de Raad van Commissarissen over de te varen koers is de reden dat de algemeen directeur de club zal verlaten'. De Jong was pas sinds november 2017 actief in De Kuip.

De Jong is nog geen twee jaar in dienst bij Feyenoord, maar desondanks gaan de wegen van de beleidsbepaler en de Rotterdamse club reeds scheiden. Hij was sinds november 2017 werkzaam als algemeen directeur van Feyenoord. Destijds werd hij de opvolger van Eric Gudde, die naar de KNVB vertrok.

'Natuurlijk was het al langer duidelijk dat intern bij Feyenoord niet in iedereen fan was van de algemeen directeur', schrijft onder meer het Algemeen Dagblad. De krant noemt het naderende vertrek van De Jong desondanks 'verrassend'. De Jong was de afgelopen dagen immers nog volop bezig met Feyenoord, onder meer door het trainingskamp van de ploeg in Oostenrijk te bezoeken.

De Jong geeft zelf tekst en uitleg op de clubsite. "Feyenoord staat voor een aantal belangrijke beslissingen aangaande de toekomst van de club. In een aantal van die te nemen beslissingen kan ik mij niet vinden. Dat gebeurt vaker in de grote mensenwereld en zeker in het voetbal. Daar moet je ook niet te moeilijk over doen. Het verandert ook niets aan de liefde voor de club. Ik wens Feyenoord alle succes van de wereld!"

De Raad van Commissarissen gaat nu op zoek naar een opvolger voor De Jong, bevestigt voorzitter Toon van Bodegom. "We verwachten deze op redelijke termijn te kunnen vinden, maar daarover valt nu uiteraard nog niks te zeggen. Namens vele Feyenoorders wil ik Jan danken voor zijn vele inspanningen en zijn harde werken de afgelopen periode."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 juli 2019 om 12:57

Dat zeg je wel en denk ik stiekem ook. Maar wie en hoe het stokkie overgenomen gaat worden baart me grote zorgen..

17 juli 2019 om 12:59

Robert Eenhoorn, levert goed werk bij AZ en daarnaast ook een echte Feyenoorder.

17 juli 2019 om 13:03

Hij wilde ook geen technisch directeur worden. Kan me dus niet voorstellen dat hij nu wel interesse heeft..

17 juli 2019 om 13:05

AZ laat hem niet gaan.

17 juli 2019 om 13:05

Ik als Utrecht fan vind dat deze man niet thuis hoort in voetbalwereld, als je deze man hoort praten lijkt op directeur van Citroën dealer bij mij om de hoek. Ik zou echt poolshoogte nemen bij die van Fortuna hij levert prima werk daar met middelen die hij heeft

17 juli 2019 om 13:18

TD bij een club zonder transferbudget is iets anders dan algemeen directeur. Het wordt als een stap hoger gezien dus wellicht heeft Eenhoorn wel trek in die functie.

17 juli 2019 om 13:37

Alleen Huiberts is daar voor gepolst en niet Eenhoorn, daarnaast zou het logisch zijn dat Eenhoorn geen technisch directeur wil worden omdat hij ook geen netwerk heeft in de voetbalwereld.

17 juli 2019 om 13:48

@dominique Als hij wil en Feyenoord wil, dan komt er altijd een oplossing.

17 juli 2019 om 13:49

Zie ook niet echt waarom Eenhoorn naar Feyenoord zou willen op dit moment. Is eigenlijk net als bij de TD zoektocht. Alleen maar onzekerheden binnen Feyenoord zie niet snel iemand instappen. Ik kan het mis hebben natuurlijk maar toch.

17 juli 2019 om 13:55

Eenhoorn zou inderdaad de ideale kanidaat voor Feyenoord zijn, maar naast het feit dat az het niet wil heeft Eenhoorn zelf ook aangegeven te willen blijven.

17 juli 2019 om 14:28

Omdat hij een geboren en getogen Rotterdammert is. De bouw van Feyenoord City. Feyenoord weer op de kaart zetten, zodat er weer gesproken kan worden over een Top 3 in NL ipv Top 2.

Meer redenen kan ik mij ook niet 1,2,3 bedenken.

17 juli 2019 om 15:04

Denk niet dat Eenhoorn AZ gaat verlaten zo voor aanvang van dit nieuwe seizoen. Daarnaast is het momenteel denk ik ook prettiger werken bij AZ dan bij Feyenoord, ondanks dat Feyenoord eigenlijk zijn club is.

17 juli 2019 om 15:24

Waarom denken sommigen, dat Feyenoord City de club weer op de kaart zal zetten?

Ontopic: ik ben van mening dat de beste man aan is genomen, door een bepaalde enthousiasme. Veel geschreeuw, maar weinig wol uit eindelijk.

Potverdomme.. wat een onrust toch bij mijn clubbie, vond sowieso al niet dat dit de juiste man is voor ons.. maar weet niet of we dit zo voor ‘t begin van ‘t seizoen ook nog is kunnen gebruiken.

17 juli 2019 om 12:57

Werd inderdaad tijd dat deze pannenkoek verkaste hopelijk is er iemand te halen met een voetbalverleden bij Feyenoord die de club cultuur voelt, begrijpt en enige verstand van zaken heeft of een goede team om zich heen kan verzamelen

17 juli 2019 om 13:13

@Brown je bedoelt dat het voor Feyenoord belangrijker is een mooi voetballend verleden te hebben en de club goed te kennen, dan daadwerkelijk vakinhoudelijke kennis te hebben en ene groot netwerk? Aangezien je dat laatste afdoet als 'mooi meegenomen'.

17 juli 2019 om 12:58

Ja het is echt een chaos daar. Hebben er echt een handje van om zelfdestructief te zijn. Hoe erg het weer mis gegaan is na het vrij onverwachte kampioenschap, dat is vrij knap.

17 juli 2019 om 13:20

Doorgaan met van Geel en de Jong, dat is pas zelfdestructief. Tijd om er mensen met een duidelijke visie en beleid neer te zetten, dat is wat we missen.

17 juli 2019 om 13:33

Zoveel anders is het toch niet? Zie alleen maar zelfde type namen voorbij komen als onder van Geel

17 juli 2019 om 13:47

Als jij (voorbeeld) Eenhorn schaart onder de noemer van zelfde type als van Geel kunnen we niet discussiëren ben ik bang.

17 juli 2019 om 13:53

Hij bedoelt dat de afgelopen periode alleen maar dezelfde soort namen langs zijn gekomen qua spelers. Zie welke transfers er nu worden gedaan nu v. Geel weg is bijv. V. Geel is overigens wel de man geweest die een kampioensselectie bij elkaar heeft samengesteld. Alleen hij kan er inderdaad zo goed mee overweg als er meer geld beschikbaar is

17 juli 2019 om 17:17

Wat maakt Eenhoorn goed? Ik hoor of zie hem zelden of nooit in de media.

17 juli 2019 om 13:11

Ze hebben eindelijk door dat dit niet zo verder kan. Gat tussen Ajax en PSV word te groot terwijl we geen (scouting) netwerk hebben en de afgelopen jaren geld verdampt is, door voorname van Geel. Ik hoop dat ze goed nadenken hoe nu verder. Iemand die ons op lange termijn weer kan laten aansluiten naar de top met goede faciliteiten.

17 juli 2019 om 14:06

Weet je wanneer het gat tussen psv/ajax en feyenoord groot was? 10 jaar geleden. Toen was het gat groot.
De faciliteiten zijn er al en het geld is niet verdampt, dat zit in de selectie.

17 juli 2019 om 14:29

Niet lullig bedoeld, maar waar dan in de selectie? Berghuis is de enige met serieuze waarde denk ik.
Als de rest dan inderdaad niet veel waard zou zijn, dan kun je wel zeggen dat het geld verdampt is als in veel minder waarde.

17 juli 2019 om 14:32

Ijsmuts. 10 jaar geleden was het gat tussen Feyenoord en Ajax 23 punten. Afgelopen seizoen was het 21 punten. Volgens mij is er niet zoveel veranderd

17 juli 2019 om 14:55

Ik wil niet lullig doen, maar ik zou me meer zorgen maken over de huidige TD, die er duidelijk geen kaas van gegeten heeft. Hoezeer Jan de Jong ook zat te zwammen bij o.m. Studio Voetbal en tijdens de Nieuwjaarsreceptie, de Jonge is niet degene die het scoutingsapparaat en de jeugdopleiding aan moet sturen, alsmede is hij niet degene die verantwoordelijk is voor de invulling van de selectie van het eerste elftal.

Nu ik weer aan Sjaak denk, zakt mijn broek (weer!) spontaan af als ik hem weer hoor zeggen dat zaakwaarnemers hem wel weten te vinden.

Hoe dan ook, de naam Eenhoorn noemen is leuk en aardig, maar die heeft Feyenoord 2 jaar geleden afgewezen. Zelfs als hij deze enorme klus aandurft heeft hij een flinke kluif aan de herstrukturering van de club. Een klus welke iemand in de ogen van de supporters nooit goed kan doen, omdat het effect lang op zich laat wachten voordat het zichtbaar wordt. Denk aan de herstrukturering(de Fluwelen Revolutie) binnen Ajax. Cruyff plaatste eind 2010 een column in de Telegraaf en het duurde daarna dik 2 jaar voordat Cruyff zijn gang kon gaan, maar de fans vroegen zich in hetzelfde jaar al af waar het effect bleef; een effect dat pas in seizoen 2016/2017 zichtbaar was, toen Cruyff al begraven was.

Voordat de puinhopen bij Feyenoord zijn opgeruimd ben je, zelfs als er topbeleid komt, 5-6 jaar verder voordat je de effecten van dat beleid kan zien en de fans trekken dat nooit. Dat zie je met de komst van Jaap Stam; je ziet de fans al hoopvol reageren, maar met de huidige selectie kan het alleen maar in een teleurstelling eindigen. Die verwachting heeft Jaap overigens ook deels zelf gecreerd door zijn interviews, wat ik persoonlijk heel naief van hem vind. Hij wekt de indruk op magische wijze dichterbij Ajax en PSV te kunnen komen.

@ijsmuts, tien jaar geleden was het gat minimaal. Alle drie de clubs zaten financieel aan de grond en Ajax schreef de grootste rode cijfers; Ajax kwam destijds bijna 20 miljoen per jaar tekort op de begroting.

Het verschil dat er nu is, komt omdat Cruyff zijn spierballen nog even liet zien terwijl van Hanegem mopperend op zijn reet bleef zitten.

PS: de selectie van na het kampioensjaar was volgens transfermarkt.nl wel degelijk meer waard, zelfs nadat berghuis meer waard geworden is. De van de spelers zijn minder waard geworden en de investeringen van 30 miljoen zijn verdampt. Dat verzin ik niet zelf, dat zijn de cijfers van een onafhankelijke website.

17 juli 2019 om 15:29

@inke; je weet natuurlijk prima waar ik op doel. Qua schulden, faciliteiten en positie op de ranglijst.

17 juli 2019 om 15:49

@don;
Wanneer iets verdampt ben je het kwijt. Die aangekochte spelers zijn toch niet overleden of wel?
Je kunt de komst en het vertrek van amrabat en boetius tegen elkaar wegstrepen. Dan hou je de aankopen van Berghuis (6,5), Larsson (4), Haps (6) en Stjuste (4,8) over. Die vertegenwoordigen volgens dezelfde site een waarde van achtereenvolgens 12, 7, 4 en 7,5 miljoen inmiddels.
Dan heb je dus voor ongeveer 21 miljoen geinvesteerd in deze 4 spelers na het kampioenschap. Of dat slim is of niet laat ik in het midden, maar die 21 miljoen is bij verkoop verre van onhaalbaar.
Los daarvan, Ajax streed 10 jaar geleden ondanks rode cijfers om het kampioenschap. Feyenoord stond in de middenmoot en kon de veldverwarming van het trainingsveld niet meer betalen en werd er met 10-0 verloren van psv.
Het mooie huidige beleid van ajax is mede een gevolg van het feit dat de club ondanks de financiele malaise nog steeds een kampioenswaardig team op de been kon brengen. Een paar keer kampioen worden onder de Boer zonder investeringen en de club was er weer bovenop. Die luxe heeft een Feyenoord nooit gehad.

17 juli 2019 om 16:13

Ik doelde meer op dat Feyenoord helemaal terug bij af is. de jong heeft er mede voor gezorgd dat van Geel opstapte, een algemeen directeur heeft daadwerkelijk wel iets te maken met een technisch directeur.

Het gat met Ajax is enorm. Feyenoord haalt op dit moment B-ganituur (transfervrije) spelers omdat simpel weg er geen geld is. Ajax daar in tegen krijgt 75 mil+ voor de Ligt en frenkie en investeren zich met die mexicaan en Promes beiden 10 mil+.

Netwerk is er bij Feyenoord niet gezien van Geel alleen in de eredivisie aan het vissen was of oude spelers aan het polsen was muv Guidetti en Pelle. Overigens zie ik niet voor me dat op dit moment spelers vertrekken met winst simpelweg omdat het te wisselvallig is of te kort komen.

17 juli 2019 om 16:22

Nog even een week geduld en we kunnen zien of er winst gemaakt wordt op berghuis of dat hij voor minder vertrekt dan hij kwam.

17 juli 2019 om 17:19

De wens is de vader van de gedacht bij IJsmuts. Het gat is verre van kleiner geworden. Het kampioenschap was een incident ook.

17 juli 2019 om 18:33

@jaake, dat het kampioenschap een incident was zal ik niet ontkennen, maar een argument als 21 punten verschil is natuurlijk te verwaarlozen. Het verschil op de ranglijst bedroeg ook 8 plaatsen.

Eerste positieve bericht rondom Feyenoord sinds lange tijd!

Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier een probleem van maakt. Deze beste meneer heeft vast kwaliteiten, maar die liggen niet in het runnen van een voetbalclub. Ook naar de media toe absoluut geen uithangbord voor de club. Bedankt voor de (bewezen?) diensten, maar het is voor Feyenoord goed dat er een opvolger komt met meer voetbalgerelateerde capaciteiten.

Als dit waar is wordt het echt een grotere puinhoop dan dat het al was.
Geen technisch directeur (een tijdelijk doorgeschoven comissaris als ik het goed heb) en geen algemeen directeur.
Is ook niet lekker om zo te beginnen als stam zijnde.

Daarnaast leek deze man mij ook geen goede algemeen directeur, alleen beter dna helemaal geen.

17 juli 2019 om 13:22

Beter één dan geen gaat niet altijd op...

En de poppenkast gaat door.. We hebben in principe gewoon geen bestuur nu.

17 juli 2019 om 13:59

Dat wilde de supporters toch? Van Geel weg en de Jong weg?

Ben benieuwd wie de kandidaten zijn die geschikt zijn.....

Oei wat zou de reden zijn voor zijn stoppen?
Misschien uit onvrede over de machtsspelletjes binnen de club?
Wat een zooitje zeg!
Zou Stam al spijt hebben van zijn keuze?

17 juli 2019 om 13:22

Er is geen geld, Feyenoord is afhankelijk van de vrienden van Feyenoord. Als die het niet zien zitten in een directeur, dan heeft de directeur een probleem. Een zooi zou ik het niet willen noemen, Feyenoord heeft dikke inbvesteringen nodig willen ze aanhaken bij PSV en Ajax, dat kan alleen met de vrienden van Feyenoord.

Het hele plan m.b.t. de nieuwe Kuip zorgt al jaren voor onrust. Feyenoord krijgt het maar niet rond terwijl de prijzen van bestaand vastgoed en nieuwbouw maar blijven stijgen. Het verlamd de hele club.

Doet Feyenoord niet alsnog grote investeringen in de selectie dit jaar, dan zullen ze strijden voor plek drie met AZ en Utrecht komend jaar. Feyenoord kan zomaar vijfde worden met de huidige selectie.

17 juli 2019 om 13:30

Feyenoord zal geen grote investeringen doen in de selectie dit jaar, dat lijkt me een zeker iets. Feyenoord heeft momenteel rond de 18 mln in kas. Die ga je niet uitgeven. Laat ze maar een jaar 5e worden en potten en daarmee investeren in de jeugd.

De onrust omtrent City word veroorzaakt door 1 à 2 personen die het allemaal zo goed weten en de weg naar de media weten te vinden... Gevolgd door sentiment van een deel.van de achterban. Ze denken aan de Kuip maar vergeten dat diezelfde Kuip niet blijvend levensvatbaar is voor Feyenoord. De Kuip gaat uiteindelijk zorgen voor nog meer achterstand...

17 juli 2019 om 13:31

Feyenoor kan ook zomaar 2e worden met huidige selectie. Zoveel is Feyeoord niet kwatijgeraakt ivm de nummer 2 van afgelopen seizoen. Het is maar welk beeld je wilt schetsen. Dat Feyenoord elke jaar 5e kan worden werd ook geroepen toen ze kampioen worden, en dat worden ze de laatste jaren niet meer. Dus kennelijk zit er nog steeds een verschil tussen een AZ, Vitesse, Utrecht en Feyenoord

17 juli 2019 om 13:35

@genieterr

Nee, Feyenoord is inderdaad niet zoveel kwijtgeraakt. Behalve dat hun beste voetballer (robin van Persie) gestopt is en dat 2/3 van het middenveld (vilhena/clasie) er ook niet meer zijn. Daar zijn Luciano Narsingh en Kelly als vervangers voor teruggekomen en voor de rest zal de basis qua namen uit ongeveer dezelfde personen bestaan.

17 juli 2019 om 13:41

@genieterr

Dat ben ik absoluut niet met je eens. Geen van Persie en geen Vilhena meer, mijn inziens de beste Feyenoord spelers afgelopen jaar samen met Berghuis die ook nog eens naar PSV wil verkassen en niet wil bijtekenen.

Utrecht heeft echt goede spelers aangetrokken en krijgt ook nog extra geld als Haller naar Engeland vertrekt. AZ liep al bijna gelijk met Feyenoord afgelopen jaar, met het vertrek van van Persie en Vilhena wordt het echt lastig om die achter je te houden.

Ik vrees dat Feyenoord echt teveel kwaliteit heeft ingeboet deze zomer.

17 juli 2019 om 13:52

Afgelopen seizoen met komend seizoen vergelijken is compleet onzinnig. Feyenoord heeft een nieuwe trainer...az ook. Die van Az heeft nog nooit een club getraind dus daar valt niks over te zeggen..misschien worden ze wel 10e. Utrecht heeft ook een nieuwe trainer maar is die beter of minder dan Dickie? Wie zal het zeggen

17 juli 2019 om 14:00

@madmarcel

Dat is maar hoe belangrijk je een trainer vind. Sommige zien een trainer als complementair, het begint bij goede spelers. Anderen zien de trainer als de belangrijkste schakel.

Ik vind de spelers van AZ op dit moment talentvoller dan die van Feyenoord (op Berghuis na). Dus verwacht ik dat die het gewoon beter gaan doen, ongeacht hun nieuwe trainer. Overigens heeft Feyenoord ook een nieuwe trainer die zijn eerste top club traint en andere keuzes maakt dan zijn voorganger, zie de nieuwe status van Vermeer.

17 juli 2019 om 14:07

van Persie liet mooie dingen zien, maar speelde ook vaak niet of halve wedstrijden. Totaal niet te vergelijken met een Luuk de Jon wta mij betreft, die heeft veel wedstrijden voor PSV beslist.

17 juli 2019 om 14:19

De reden is, althans volgens wat ik uit de verklaring van Feyenoord haal , dat Jan de Jong wilde stoppen met Feyenoord City en de RVC wel wil doordrukken. Ik vermoed dat met een adje interim gaat aanstellen om het FC project voorbij het point of no return te krijgen en dat men daarna vol voor Eenhoorn gaat.

Hulde voor alles wat deze man voor Feyenoord betekend heeft, zoals bijvoorbeeld....
Geen idee wat hij de afgelopen 1.5 jaar voor elkaar heeft gekregen, behalve Feyenoord voor l*l te zetten in de media door te praten over een inhaalrace na de winterstop, waarna het alleen maar bergafwaarts ging.

Ik zou het geen onlogische keuze vinden als ze een poging zouden wagen bij Hans Nijland.

17 juli 2019 om 13:05

Dat lijkt me een uitstekende keuze voor Feyenoord. Maar zou hij daar zelf ook zin in hebben? Vind hem qua karakter wel erbij passen.

17 juli 2019 om 13:19

Is bij Groningen mede vanwege gezondheidsproblemen gestopt. Ook op advies van... Mssch ervaart ie bij Feyenoord als fc supporter zijnde minder spanning/ stres...t is m gegund hoor.

Dit is toch wel heel verrassend! Hoop dat Eenhoorn nu aangetrokken wordt. Die zal er als Feyenoorder wel oren naar hebben.

17 juli 2019 om 13:04

Eenhoorn had geen interesse om als technisch directeur aan de slag te gaan. Waarom zou hij er een maand later anders over denken?

17 juli 2019 om 13:06

Omdat dit een functie is als Algemeen Directeur.

17 juli 2019 om 13:07

Algemeen directeur is nu toch vrij.
Jan de Jong was algemeen directeur, geen technisch directeur.
Technisch directeur wordt nu opgevuld door onze grote vriend Sjaak Troost.

17 juli 2019 om 13:07

Omdat Jan de Jong algemeen directeur was en die positie is nu beschikbaar. Sjaak Troost is TD.

17 juli 2019 om 13:35

Eenhoorn is helemaal niet gepolst voor TD. Juist omdat hij de kennis van zaken op dat vlak ontbeert.

Erg bijzonder dit plotse vertrek, ben wel erg benieuwd naar de uitleg. Heb het zelf wel altijd een bijzondere aanstelling gevonden, zo van de NOS naar Feyenoord en hij leek me ook niet op z’n plek. Had altijd het idee dat hij beter de rol van Salomon (media) kon overnemen met z’n NOS achtergrond.

Zou dit ook een teken zijn dat Eenhoorn gepolst is?

17 juli 2019 om 13:01

Gudde was een abtenaar en kwam van de gemeente. Daar werd in de beginjaren ook belachelijk over gedaan, door bv Derksen. Heeft iedereen de mond gesnoerd, en kijk eens waar hij nu zit.

17 juli 2019 om 13:59

Gudde had ook een achterliggende gedachte, doordat hij als verbinding kon/moest dienen tussen Feyenoord en de gemeente omtrent het (nieuwe) stadion en was hij nog een tijd gemeentedirecteur Sport & Recreatie in Rotterdam en betrokken als technisch directeur/trainer bij Excelsior Maassluis. Dat laatste hoeft dan in feite niks te zeggen, maar vooral het stadiondossier was hij (mede)verantwoordelijk voor. En daar zag je nog de link in. En inderdaad; hij heeft zijn sporen verdiend.

Maar bij Jan de Jong had ik vanaf het begin al het idee dat dit geen goeie match was. Het is gewoon een vreemde stap vanaf NOS naar Feyenoord. Maar hij had me graag het ongelijk mogen bewijzen, want het hoeft inderdaad niet vreemd te zijn als hij niet vanuit de sport komt. Echter in dit specifieke geval vond ik het gewoon een mismatch op het oog.

17 juli 2019 om 13:03

MGMV, dat is ook het eerste wat ik dacht. Moet toch haast wel? Als Eenhoorn niet komt, kun je niet zo maar de directeur eruit gooien

17 juli 2019 om 14:12

@bobiku: ik mag hopen dat het gesprek met eenhoorn wel iets verder ging dan polsen
'kun je niet zo maar de directeur eruit gooien' ... ze gooiden van Geel ook eerst bij het oud vuil voordat er echt zicht was op een opvolger. Ik hoop dat ze er van geleerd hebben, maar betwijfel het.

17 juli 2019 om 14:14

Haha dat is waar IJsmuts, maar daarom juist. Je zou denken dat ze ervan geleerd hebben. Het lijkt mij sterk dat ze intern nog niet een alternatief hebben

17 juli 2019 om 16:16

''als Eenhoorn niet komt, kun je niet zo maar de directeur eruit gooien''

Mwa, zoals ik eruit opmaak stapt Jan de Jong nu op door verschillen in inzichten. Nu moeten ze dus op zoek naar een opvolger.

Hoop wel oprecht op Eenhoorn.

Waarom worden er mensen ontslagen voordat je een vervanger hebt??
Kom op man , eerst bij Van Geel en nu bij De Jong..je zou zeggen dat je van de situatie van Van Geel hebt geleerd , is nota bene een paar maanden geleden gebeurd….

17 juli 2019 om 13:04

Is hij ontslagen dan? Zoals ik de tekst lees stapt hij uit zichzelf op, dan kan je daar moeilijk vantevoren op inspelen als Feyenoord zijnde. Maar er zullen ongetwijfeld ideeen zijn over potentiele opvolgers toch?

17 juli 2019 om 13:07

Ja maar dit zie je aankomen lijkt mij , vooral als je (blijkbaar) constant een andere visie hebt dan de Rvc.
Had zelfs hier op voetbalzone enkele reacties langs zien komen dat na Van Geel het niet te lang zou duren voordat De Jong vertrekt of ontslagen wordt.

Artikel was zonet nog niet volledig.

17 juli 2019 om 13:38

Klopt Vegitosan. Het was wachten op deze berichtgeving.

Jaap Stam moet ook wel steeds mee aan zijn keuze gaan twijfelen. Gesprekspartners waar je op basis van je keuze voor Feyenoord hebt gemaakt, vertrekt. Dan blijkt ook nog dat Feyenoord niet goed in de markt ligt om het vervullen van dit soort functies.

Mooi al die kort zinnige reacties als "hij kan geen voetbalclub runnen" (kon gudde dat wel dan?) en "dat het tijd werd".

Ik denk dat een hoop mensen die goed begrijpen wat de taak van een algemeen directeur is. Daarnaast kan je hem nergens verantwoordelijk voor houden. Iedereen die er zat was er al voordat hij werd aangesteld. Hoogstens in de zoektocht naar een nieuwe Td.

Hij kwam wel af en toe slecht in interviews naar voren. Dat is voor iedereen de reden om maar te concluderen dat hij er niks van kan....

17 juli 2019 om 13:19

@genieterr

" Mooi al die kort zinnige reacties als "hij kan geen voetbalclub runnen" (kon gudde dat wel dan?) en "dat het tijd werd"."

Dat komt omdat mensen vaak een mening geven over zaken waar ze geen verstand van hebben en dus praten als een blinde over de kleuren. Een algemeen directeur wordt ook wel de zakelijk directeur genoemd en zijn taak is alleen maar de bedrijfsvoering in goede banen leiden. Daarvoor zijn goede bestuurderscapaciteiten en genoeg ervaring voldoende. Een AD behoeft helemaal geen voetbalkennis te hebben, sterker nog het is zelfs beter dat hij dat niet heeft omdat iemand die dat wel heeft, de neiging kan hebben om zich met de voetbal gerelateerde zaken te gaan bemoeien, terwijl die het exclusieve domein zijn van de technisch directeur. Problemen in het bestuur van een organisatie ontstaan heel vaak omdat de taakvelden niet goed zijn afgebakend en bestuurders daardoor in elkaars vaarwater kunnen komen.

17 juli 2019 om 13:28

Precies! En ik kan niet oordelen over zijn kwaliteiten de afgelopen 1,5 jaar. Ik kan mij zo maar voorstellen dat het financieel niet heel lekker gaat....maar dat is koffie dik kijken.

17 juli 2019 om 13:41

Feyenoord schrijft zwarte cijfers en winst. Financieel gaat het redelijk kan je dan zeggen.

17 juli 2019 om 14:09

Ik ben benieuwd of dat nog steeds zo is. Dat horen we medio oktober. Of heb jij al inzichten?

17 juli 2019 om 14:25

Als er meer geld binnenkomt dan uit gaat dan schrijf je zwarte cijfers, in ieder geval in mijn bedrijf is dat zo

17 juli 2019 om 16:27

@scepticus: Ben ik in grote lijnen met je eens qua wat je moet kunnen als Algemeen Directeur. Je kan je alleen afvragen als voormalig NOS-baas wat je nu voor échte relevante ervaring hebt. Gudde had toch echt veel meer ervaring (als in meerdere werkgevers gehad en ook sportgerelateerd). Een subsidieclub als de NOS is totaal niet te vergelijken met het bedrijfsleven laat staan een Bvo. Vd Sar is ook niet zomaar in z'n eentje losgelaten op Ajax, die is jarenlang bij de hand genomen door Michael Kinsbergen. Veel mensen hebben een oordeel over Kinsbergen, maar die man had zoveel ervaring en kon Vd Sar goed op weg helpen.

Jan de Jong heeft denk ik nooit gepast binnen Feyenoord. Ik denk echt dat hij de functie heeft onderschat plus de macht van de Vvf.

18 juli 2019 om 05:53

4ever4ajax

"vd Sar is ook niet zomaar in z'n eentje losgelaten op Ajax, die is jarenlang bij de hand genomen door Michael Kinsbergen. Veel mensen hebben een oordeel over Kinsbergen, maar die man had zoveel ervaring en kon Vd Sar goed op weg helpen. |"

Van der Sar heeft een operationeel directeur onder zich die de bedrijfsvoering voor zijn rekening neemt. Van der Sar heeft dus, ook al heeft zijn functie dezelfde naam, inhoudelijk een heel andere functie als de AD bij Feyenoord en kan je dus ook niet vergelijken. Dat Jan de Jong is terug getreden, heeft niets te maken met zijn capaciteiten, die kan je ook niet beoordelen omdat hij er nog maar zo kort werkt dat hij amper ingewerkt is, maar met een machtsstrijd binnen Feyenoord. De RvC van Feyenoord ziet het duidelijk niet in hem zitten omdat men een sterke voorkeur voor een andere persoon heeft (eenhoorn) en dan kan je als Directeur nooit functioneren. En is het dus het beste om de eer aan jezelf te houden om te voorkomen dat je reputatie naar de maan wordt geholpen.

Ik opper al lang Wouter Bos. Een echte feyenoorder, verstand van zaken financien en heeft ingangen bij de politiek voor het nieuwe stadion voor elkaar te krijgen.

17 juli 2019 om 13:06

Wouter Bos zou top zijn. Ik hoop Eenhoorn, maar Bos zou ik ook mooi vinden. Man met uitstraling die goed uit zijn woorden komt

Nou niks voor zn tijd.Hij kreeg eindelijk in de gaten dat ie er niks van bakte en niks van snapte.. Wegwezen,en nu iemand met kennis van zaken...

Meer dan twee jaar geleden stond ik nog juichend op de Coolsingel, denkende dat er eindelijk een stap is gezet om ook qua prestaties nu blijvend aan te haken bij PSV en Ajax. Nimmer denkende dat er op bestuurlijk niveau zoveel onrust en onzekerheid zou zijn, 26 maanden nadat je die schaal in de lucht hebt kunnen houden.

Ik ben benieuwd naar de achtergrond hiervan en naar de opvolger, maar dit is alles behalve wenselijk, zo in de voorbereiding.

17 juli 2019 om 13:05

De achtergrond? Misschien moeten wij als supporters eens hand in eigen boezem steken en beseffen dat die onrust door de supporters zelf wordt veroorzaakt. Algemeen directeur, technisch directeur weggepest door supporters die het allemaal beter weten. Onrust zaaien door iedere keer irritant aanwezig te zijn bij het stadion op momenten dat het niet hoort. Ik ben er klaar mee dat we altijd maar denken: wat zou hierachter liggen? Besef maar eens dat we als supporters meer invloed hebben dan we denken blijkbaar.

17 juli 2019 om 13:11

Klopt Martyn. Als supporters willen dat er koppen rollen, gaan er koppen rollen. Zo werkt het gewoon. Het vervelende is dat de supporters die erom schreeuwen vaak net degenen zijn die er niet echt over nadenken

17 juli 2019 om 15:06

Begrijpelijk Martyn7, maar wat is de rol geweest van De Jong tot nu toe? Wat hij in deze (korte) periode bewerkstelligd heeft, is mij onduidelijk. Tuurlijk gaat Het Legioen op een gegeven moment zich afvragen wat voor (meer-)waarde hij nou heeft.

Dat met Van Geel deed me denken aan Van den Herik ook z'n spullen moest pakken. In die zin snap ik dat je zegt dat de supporters invloedrijker zijn dan gedacht, maar je weet ook dat het steken van hand in eigen boezem niet 123 zal gebeuren. Ik hoop dan niet dat de opvolger bij voorbaat in hetzelfde schuitje terecht zal komen als De Jong.

17 juli 2019 om 13:11

Ach, Feyenoord komt wel weer op z'n pootjes terecht. Moet zeggen dat ik het ook somber voor ze inn zag voor de zomerstop.

Maar het ziet er niet eens zo slecht uit nu, alleen nog een verdediger erbij en een talentje dat doorbreekt dit jaar en ze zouden zomaar weer aan kunnen pikken.

17 juli 2019 om 13:48

We moeten niet vergeten dat we uit een heel diep dal komen. We zijn kampioen geworden met een elftal wat niet veel gekost heeft. Dat was bijzonder knap maar structureel echt meedoen om het kampioenschap mag je niet verwachten. Niemand zag het kampioenschap ook echt aankomen. De jaren ervoor en erna hebben we nooit echt mee gedaan om de titel. Dat we weinig geld hebben voor transfers klinkt treurig. Maar een nieuw trainingscomplex en jeugdcomplex was ook hoge nood.

Maar op dit moment staan we wel echt stil. De jeugdopleiding is niet best geweest de laatste jaren met vele wisselingen (hoofd jeugopleidingen en trainers). Zonder goede jeugd komt er weinig transfergeld meer binnen aangezien we met gekochte spelers meestal ook geen winst maken. We hebben nu wel iemand nodig die ons de weg gaat wijzen. Zodat we weer stappen omhoog kunnen maken. En over het nieuwe stadion houd ik ook nog wel mijn hart vast. Ajax en Psv zijn erg ver weg. Maar dingen kunnen ook best snel gaan als de positiviteit is terug gekeerd.

Hij is er uiteindelijk achter gekomen dat hij niet geschikt is voor het leiden van een voetbalclub. Er worden daar wel smerige spelletjes gespeeld. Laat die zogenaamde vrienden van Feyenoord dan zelf maar eens de problemen oplossen ipv onrust stoken.

Het is een grote puinhoop op bestuurlijk niveau en de selectie is kwalitatief zeer beperkt. Het perspectief voor de toekomst is niet erg rooskleurig.

AZ duo kom er maar in

17 juli 2019 om 13:06

Op basis waarvan? Een maand geleden hadden ze geen interesse...

17 juli 2019 om 13:07

Nou duo hoop ik niet. Huiberts verkoopt goed, maar kopen? Als je niet ziet dat Johnsen niet goed genoeg is voor AZ..

17 juli 2019 om 13:13

Nu noem je 1 speler op beetje makkelijk vind ne niet? Hij verkoopt 10x beter dan van Geel de laatste jaren.

17 juli 2019 om 13:25

Dat is slechts een voorbeeld. Hij oriënteert zich vooral op de Nederlandse markt en af en toe op de Scandinavische, dat is iets dat Van Geel juist verweten werd. Dat hij goed verkoopt ben ik met je eens, maar dat zei ik ook al.

Ik denk dat er weinig mensen met kwaliteiten staan te springen om deze functie in te gaan vullen. Kom je net als bij de functie van Technisch Directeur uit bij een 3e of 4e keus. Wat laten we wel wezen, wat hebben we tot dusver van Troost gehoord of gezien.

Een stuurloos schip dus zonder algemeen- en technisch directeur terwijl er net een nieuwe trainer is begonnen, die werd aangesteld door de mensen die er niet meer zijn. Het lijkt mij duidelijk dat er iets niet goed gaat in Rotterdam.

Voor de rest kwam de Jong in zijn mediaoptredens niet al te best over en blijkbaar lag ie intern binnen Feyenoord ook niet goed. Bij de NPO was ie wel altijd kundig. Het voetbalwereldje is dus hele andere koek.

Het zou mij niet verbazen dat nu de weg vrijgemaakt wordt voor Robert Eenhoorn die nu Algemeen Directeur bij AZ is.

Ik heb de aanstelling van Jan de Jong nooit begrepen. In mijn ogen niet meer dan iemand uit de zakenwereld die wel oren had naar de voetbalwereld en alles wat het allemaal op zou kunnen brengen. Zowel zijn teksten als handelingen hebben op mij een volslagen onbekwame indruk gemaakt en ik denk dat het daarom verstandig is dat Feyenoord met een ander verder gaat. De Jong doet het in het zakelijke circuit vast beter.

Tuurlijk misschien niet de beste optie, maar zo heel veel heeft die man toch ook niet verkeerd gedaan ? Denk dat ze bij Feyenoord eens moeten gaan oppassen voor de zogenaamde vrienden/commissarissen van Feyenoord. Geen verantwoording nemen maar aan de achterkant wel schoppen. Als ze dan wat willen met die club laat ze er dan een hoop poen instoppen nu voor nieuwe spelers en stellen ze vanuit hun netwerk een goede directeur aan. Eens zie of het daar beter van wordt. Nu maken ze alleen die club kapot met het geouwehoer binnen de club. Zo zonde.

Kan Troost geen dubbele funktie nemen.

Hopelijk betekent dit dat Eenhoorn komt. Het lijkt me namelijk dat er al iemand benaderd is, anders creëer je geen vacuüm op een belangrijke bestuurspositie als dit

Niet gemeen bedoeld, maar kan een Feyenoord fan mij vertellen wat deze man heeft betekent voor Feyenoord? Volgens mij niks toch? Misschien iets voor de Kuip aan de Maas?

17 juli 2019 om 13:33

Kan niets bedenken. Een nieuw jeugd- en trainingscomplex is gerealiseerd. Maar of we dit op het conto van Jan de Jong kunnen schrijven, weet ik niet.

17 juli 2019 om 13:35

En een deal met één of andere Chinese club.

17 juli 2019 om 14:01

Het realiseren van nieuwe complexen lag er langer op de planning. Echter door de inkomsten uit Europees voetbal is dit naar voren geschoven.

17 juli 2019 om 14:59

Ja, dat was ook mijn gedachte. Het was in iedergeval broodnodig! Haha

17 juli 2019 om 16:20

Haha zeker. Het verschil tussen de beide oude en nieuwe complexen is/wordt echt gigantisch. En het zijn tenminste eindelijk complexen die ook bij (dat willen we graag zijn) een topclub horen. Allemaal veranderingen op de achtergrond, die er wel aan bijdragen.

Maar goed, over Jan de Jong zou ik verder niet direct de toegevoegde waarde zien over afgelopen periode. Ja, alles (intern) op rolletjes laten lopen. Verder staat hij – bij mij in elk geval – bekend om z’n bijzonder onhandige uitspraken.

Het stormt in Rotterdam! Deze man was buiten dat dan ook een grote grap. Mijn hemel zeg, dat deze man überhaupt ooit een functie heeft gekregen binnen het betaald voetbal..

Ja als je ineens geen gratis geld heb zoals bij de NOS dan is functioneren in de echte wereld toch een stuk lastiger he Jan de Jong?

Dit lijkt mij het beste nieuws voor Feyenoord in tijden. Nu een mooi boegbeeld aanstellen die Feyenoord verder aan de hand neemt en weg weer naar boven pakt! Deze man heeft Feyenoord helemaal niets gebracht.

Ruim 70 reacties en nog niemand heeft Dirk Kuyt genoemd. Dus bij deze... Dirk Kuyt! Of.... van Persie voor de leeuwen?

Het is iig duidelijk dat de VvF nu de volledige macht in handen hebben want dit heeft hoogstwaarschijnlijk met het stadion te maken. Er worden nu toch rare spelletjes gespeeld. Kan me ook niet voorstellen dat Eenhoorn hierin gaat stappen tenzij alles al in kannen en kruiken is (is namelijk wel de grote favoriet bij de mannen van de Vvf)..

Nou het ruimt lekker op daar in Zuid. Eerst Van Geel, nu De Jong. Ben alleen bang dat Feyenoord weer in zijn oude valkuil trapt door per se weer iemand uit eigen kring te halen. Terwijl je het liefst eens een raam openzet en wat frisse wind het Maasgebouw in laat waaien. Misschien kunnen ze voor deze functie een tweede telefoon bij Sjaak Troost neerzetten?

Feyenoord zal wel vol voor Eenhoorn gaan, maar denk dat die net als Max Huiberts eerder voor TD zal weigeren. Het project in Alkmaar is momenteel veelbelovender en ik heb de indruk dat Feyenoord nog niet is bevrijd van 'oud denken.' Zelf vind ik de beschikbare Hans Nijland bij een grote club als Feyenoord wel een prikkelende gedachte, maar denk dat zijn noordelijke uitstraling en mentaliteit niet aansluiten op de politiek op de burelen in Zuid.

iig heel mooi dat Van Geel en De Jong eindelijk weg zijn maar nu is het de kunst om wel capabele mensen aan te stellen. hopelijk lukt dat

17 juli 2019 om 14:51

Heb je daar vertrouwen in? Toen van Geel vertrok werd er ook lang gezocht en is er niemand gevonden. Je krijgt steeds meer het gevoel dat mensen het niet aandurven vanwege de enorme druk van het legioen en de beperkte budget wat ze hebben.

17 juli 2019 om 16:31

@ajax01-95

als het Feyenoord betreft heb is het bij mij de laatste tijd sowieso meer hoop dan vertrouwen dus ik hoop dat het goed komt maar of dat echt gaat gebeuren op korte termijn daar twijfel ik aan

Met het kampioenschap leek Feyenoord echt terug te zijn als in ieder geval weer een stabiele Eredivisie topper. Nu heb ik weer bijna het zelfde gevoel als in het jaar van de 10-0. Ik zie het komende seizoen somber in. Helemaal als Berghuis vertrekt.

Bleh.

Wat heeft deze man nou precies gedaan? Lol is daar pas net en alweer meteen weg. Pfff waarom gaat Feyenoord niet even Ajax achterna door voetbal mensen aan de leiding te brengen. Het gaat daar echt nergens meer over, geen vooruitgang, geen duidelijk beleid. Zo zuur en het gat met Psv en vooral Ajax wordt alleen maar groter.

Flinke onrust bij de club. Wel blij dat deze trekpop zonder charisma weg is. Kwam niet sterk over. Hopelijk dat de juiste mensen nu op de juiste plek komen. Tijd om te vernieuwen en door te ontwikkelen.

Flinke onrust bij de club. Wel blij dat deze trekpop zonder charisma weg is. Kwam niet sterk over. Hopelijk dat de juiste mensen nu op de juiste plek komen. Tijd om te vernieuwen en door te ontwikkelen.

Feyenoord zit echt in een crisis.

- In de jeugdopleiding rommelt het.
- Jeugdpelers die vertrekken naar PSV en Ajax.
- Een TD die vertrekt en geen fatsoenlijke ervoor terug kunnen aantrekken en dus met een noodoplossing moet komen.
- De voorzitter die ontslag of ontslag neemt.
- Een trainer die is aangesteld door deze mensen.
- Het nieuwe stadion wat maar blijft aanmodderen.
- En een straatlengte achter de top 2 financieel en ook op basis van punten.

Voor een Ajacied is dan niet voortestellen dat het dan nog zo rustig kan zijn.

De rust betekend acceptatie van de situatie en dat kan toch niet? Is er dan echt niemand die op gaat staan binnen Feyenoord? Het hoeft geen moddergevecht te worden, maar wel iemand die eens de boel goed opstelten zet en de club goed doorlicht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren