Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona en FC Utrecht gaan samenwerkingsverband aan’

Laatste update:

FC Utrecht en Barcelona hebben een samenwerkingsverband gesloten, zo weet Mundo Deportivo te melden. Volgens de Spaanse sportkrant is het de bedoeling dat talentvolle spelers van de Catalanen in de toekomst gestald moeten worden in De Galgenwaard. Barcelona was naar verluidt al een tijdje op zoek naar een dergelijk samenwerkingsverband.

Naast dat talentvolle spelers bij FC Utrecht ervaring moeten gaan opdoen, is het tevens de bedoeling dat de clubs kennis zullen uitwisselen. Barcelona was al een tijdlang op zoek naar een Europese club op het hoogste niveau, waar men de grootste talenten kan stallen. Om verschillende redenen zouden de Catalanen in de zoektocht vervolgens bij FC Utrecht uitgekomen zijn. De voetbalfilosofie van de Domstedelingen komt volgens Mundo Deportivo overeen met die van Barcelona.

Daarnaast ziet men in Spanje de Eredivisie als de perfecte competitie om talenten ervaring te laten opdoen. Barcelona beschouwt het als bijkomend voordeel dat FC Utrecht geregeld Europees voetbal speelt. Beide clubs hebben het samenwerkingsverband voorlopig nog niet bevestigd, terwijl De Telegraaf meldt dat de onderhandelingen over een 'uniek partnership' zich in een 'vergevorderd stadium' bevinden. Een woordvoerder van FC Utrecht wil in gesprek met DUIC niet reageren op de berichten uit Spanje: “Wij gaan nooit in op geruchten, dus nu ook niet.”

Goede zet van beide partijen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker bezig Utrecht. Volgens mij de 'winnaar' van deze transferperiode

16 juli 2019 om 16:55

Na Ajax zeker!

16 juli 2019 om 17:25

Denk dat Ajax minder is geworden ten opzichte van vorig seizoen (Frenkie en De Ligt), waar Utrecht op papier veel sterker is geworden. Die doen het echt fantastisch!

16 juli 2019 om 17:37

Natuurlijk levert Ajax kwaliteit in, maar voorlopig lijkt dat goed opgevangen te worden. Schuurs doet het prima in de voorbereiding en Alvarez komt er waarschijnlijk nog bij. Hetzelfde geldt voor het middenveld dat met Eiting en Marin ook erg goed overkomt tot nu. Daarnaast is het enorme winst dat Tadic, Tagliafico, Onana zeker blijven en ook Neres, Ziyech en Van de Beek er zijn.

16 juli 2019 om 18:34

Dat neemt niet weg dat Ajax niet geschikt is om 'talenten te stallen'. Daarvoor heeft Ajax zelf te veel goede spelers in huis en is presteren meer dan in het verleden belangrijker geworden dan opleiden; zeker ten behoeve van een andere club.

16 juli 2019 om 22:30

@usofdude, het vertrek van FdJ en MdL is sportief gezien een aderlating, maar daar staat een financiele vergoeding tegenover die het mogelijk maakt om een uittocht zoals na het succes in de 90s tegen te gaan en gerichte versterkingen te doen.

18 juli 2019 om 16:06

Meest belangrijk is dat de trainer blijft.

16 juli 2019 om 16:57

Sluit ik me zeker bij aan. Cerny gehaald, nog wat centjes erbij van de transfer van Haller en mooi samenwerkingsverband is toch een mooi begin van de zomer! Ajax en PSV zijn wat dat betreft ook al te ver om zoiets aan te gaan met Barcelona, maar ik zie Utrecht hier zeker de vruchten van plukken!

16 juli 2019 om 17:27

Jorwij/ In het verleden dacht barcelona zo een constructie wel even op te zetten met Ajax omdat het jaren lang heel slecht ging in Amsterdam maar nu kan dan inderdaad niet meer. We moeten ook af van dat hele barcelona=cruyff gedoe, want dat is echt allang niet meer zo. De eigen jeugd van barcelona stelt geen drol voor en ze doen alleen nog maar aankopen van boven de 100 miljoen euro het liefst. Niemand die er echter ook maar een drol om geeft... toen Real Madrid een Cristiano Ronaldo en Bale kocht voor nog geen een 100 miljoen euro schreeuwde iedereen moord en brand en was de voetballerij kapot. Nu heb je clubs als PSG en barcelona die maar lukraak gooien met geld en iedereen kijkt ernaar en geniet ervan.. we live in a strange world!

16 juli 2019 om 18:04

@insidermadrid: Ik vind het echt jammer hoe Barcelona de afgelopen jaren is afgezakt qua beleid. Natuurlijk kun je niet alleen maar op eigen jeugd vertrouwen en zul je ook grote aankopen moeten doen om niet achterop te raken ten opzichte van de nog rijkere clubs van deze wereld, maar ik vind het echt schandalig hoe achteloos Barcelona nu spelers koopt en de eigen jeugdopleiding negeert.

Ik hoop dat het bestuur dat het van Bartomeu en de zijnen op termijn overneemt back to basics gaat. Investeer om La Masia weer in ere te herstellen, en koop alleen gericht spelers op het moment dat de jeugd niet goed genoeg is. Zeg maar wat Ajax nu doet, maar dan met wat meer budget ter beschikking

16 juli 2019 om 18:08

Ronaldo werd 10 jaar geleden voor 94 miljoen gekocht. Dat was ook schandalig in die tijd. Maar goed, dat zie je niet omdat je zelf Real Madrid fan bent. Van de 10 transfers boven de 100 mil, zijn er 3 van Barcelona en 2 van Real Madrid. Nou, poepoe. Wat een verschil. De bedragen van boven de 100 ga je nou eenmaal vaker zien vanaf nu, als je niet snap waarom dat is zou ik je aanraden om je een beetje in te lezen hoe inflatie e.d werkt. En niemand geniet momenteel van Barcelona. Niet van de transfers en niet van het spel, dus hoe erg kan je zijn om dat in je betoog te zetten zodat Real Madrid heel zielig lijkt..

16 juli 2019 om 18:39

@isco24

Men kan ook stellen dat Real Madrid een trendsetter is geweest en dat men die trend van hoge bedragen voortzet. Dan zet je het gelijk in een veel ander perspectief.

Maar er is èã¨n wezenlijk verschil: Real is altijd al een koopclub geweest. Barcelona daarentegen profileerde zichzelf door eigen jeugd op te stellen en werd daarom ook geliefd. De afgelopen jaren onderging Barcelona een metamorfose van een club dat eigen jeugd opstelt naar een koopclub zoals, jawel, rivaal Real Madrid. Wie begon doet er niet toe. Barcelona doet hier ook aan mee en gaf de laatste jaren geld uit als water. Real daarentegen hield zich bewonderenswaardig afzijdig met alleen Vinicius(50 miljoen) als opvallendste transfer. Als Barcelona-fan zou ik mijn mond houden over de belachelijke transfersommen want je hebt geen recht van spreken imo.

16 juli 2019 om 19:41

Ja precies. Zo kan je alles positief of negatief voor jezelf of een ander maken. Kwestie van perspectief. Daarnaast zeg ik in mijn laatste stuk dat niemand die Barca een warm hart toedraagt op dit moment geniet, maar waarom ik dan m’n mond moet houden over een andere club die ook dure aankopen doet en ‘trendsetter’ is op dat gebied is mij een raadsel. Maar dat zal ook wel een kwestie van perspectief zijn..

16 juli 2019 om 19:58

Cerny is echt een aanwinst voor Utrecht sinds jaren. Eentje die ook zeker bij Arsenal of Barcelona hoort in de toekomst.

16 juli 2019 om 17:11

Vind dat nog wel meevallen, voorin leuke aankopen gedaan met Dalmau en Cerny en Maher voor het middenveld maar achterin nog niemand gehaald terwijl Letschert weer terug is naar Sassuolo en Gavory is vertrokken naar Luik.

Je hebt dan wel Troupee terug van zijn verhuurperiode bij ADO maar als hij zelfs daar geen sterke indruk kan maken dan is die ook te licht voor Utrecht.

Je hebt nu voorin teveel spelers, Makienok is al twee jaar geblesseerd en die zal je dus ook niet slijten aan een club of je moet zijn contract afkopen, dan heb je nog Venema, Dalmau, Bahebeck en Abass.
Beetje teveel van het goeie in een 4-3-3 systeem en dan kan Kerk ook nog eens als spits spelen, prima voorhoede maar een selectie die nu totaal niet in evenwicht is dus zo'n grote winnaar zie ik ze nu niet.

16 juli 2019 om 17:58

De vraag is alleen wat de kwaliteit is van die spelers. Barca B speelt momenteel niet bepaald de pannen van het dak op het 3e niveau in Spanje.

Ik ben ook niet zo'n voorstander van spelers huren; je maakt ze beter voor een ander en verdient er helemaal niets aan. Misschien leuk voor financieel noodlijdende clubs en promovendi die beter niet teveel spelers op de loonlijst hebben, maar voor een vaste subtopper vind ik het geen goed beleid. Kijk wat er bv verdient is met Haller en Labyad.

16 juli 2019 om 18:13

Laten we eerst maar afwachten wat voor spelers zij krijgen. NAC en City hadden ook zo’n leuk samenwerkingsverband, maar hadden afgelopen seizoen ook alleen maar floppers rondlopen.

16 juli 2019 om 18:23

Zeker. Nog een bedreiging samen met AZ voor Feyenoord. Want die spelen weinig klaar momenteel, en er zit totaal geen progressie in. Ajax lijkt vooralsnog het sterkte uit deze Transferwindow te komen. Goeie aankopen ondanks 2 grote verliezen. Maar bovendien het aanblijven van een paar belangrijke krachten. PSV blijft een prima elftal maar leveren ook veel in, en hebben bovendien er nog weinig voor terug gehaald. Kan nog een paar mooie weken worden!

We hebben een uitstekende technisch directeur. En dat werpt zn vruchten af....

16 juli 2019 om 17:16

Ja, Jordt Zuidam is echt een topper. Het valt me op dat sinds zijn aanstelling er goed beleid wordt gevoerd. Mooi is dat, want dat is bij ons in het verleden wel anders geweest!

16 juli 2019 om 19:57

Ik vind dat dit allemaal te makkelijk op conto van die naieve Zuidam komt.
Het enige kunstje wat hij geflikt heeft is Bergstrom strikken. De rest was toch niet zo bijzonder?

16 juli 2019 om 22:50

Als je je iets meer zou verdiepen in een club dan zou je niet zulke niets toevoegende opmerkingen maken. De TD is eindverantwoordelijke, en ja dat is in dit geval Zuidam. Bazoer, Cerny, Maher Emanuelson, play-offs winnen, Advocaat aanstellen.

Leuk, maar grootste raadsel blijft wat het unieke is aan deze wel meest voorkomende samenwerking tussen twee clubs...

Hier ben ik als Utrecht fan niet blij mee.

Je krijgt nooit de top van de talenten, zie ook wat Man City bij andere clubs stalt
Deze talenten gaan eigen jeugd in de weg lopen terwijl je er nooit iets aan gaat verdienen qua transfers
Als spelers niet bevallen ga je waarschijnlijk als nog gedwongen worden om ze te gebruiken...

Ik hoop dus eigenlijk dat dit een bullshit verhaal is...

16 juli 2019 om 17:06

Mwah, als je als Utrecht zijnde net als NAC bijvoorbeeld een jaar kan beschikken over spelers als Angeliño en die andere Spanjaard waar ik nu even niet van op de naam kom, heb je helemaal niet zo’n verkeerd “gratis” materiaal tot je beschikking toch?

16 juli 2019 om 17:15

Echter zitten er allemaal haken en ogen aan dit soort constructies, meestal een bepaalde hoeveelheid speeltijd e.d. Daar hebben Nederlandse clubs in het verleden ook al problemen mee gehad.

16 juli 2019 om 17:17

Ik neem aan dat je Manu Garcia bedoelt? Prima speler inderdaad, is volgend jaar transfervrij dus zou een interessante optie kunnen zijn voor veel Eredivisie clubs.

16 juli 2019 om 19:36

Daar doelde ik inderdaad op, thanks.

16 juli 2019 om 17:16

@briian dat is 1 of 2 goede op hoeveel niet goede spelers? En wat is een gratis speler waard als je hem vervolgens, als hij het goed doet, niet kan verkopen voor leuk geld om door te kunnen groeien? Als hij een speler uit de jeugd tegenhoudt, die je na een leuk seizoen wel had kunnen verkopen.. Kijk ook naar NAC hoe zij denken een seizoen te kunnen gaan draaien met een leuke keeper en die gewoon ineens weg is omdat hij op de echte club nodig is...

Ik vind het flut constructies die vooral voor de grote clubs leuk uit kan pakken.

16 juli 2019 om 17:31

Ja en als dat materiaal wat FC Utrecht krijgt van hetzelfde is als waarmee Barcelona B afgelopen jaar is gedegradeerd heb je er helemaal niks aan. Leuk dat men bij dit soort berichten altijd over Angelino begint. Over de troep die City ook naar Breda gebracht heeft met Agyepong, Smith Brown, Barker, Faupala, Ambrose, Naah, Pablo Mari, Leigh en Fernandes hoor je niemand.

16 juli 2019 om 17:55

@Master D
Niet iedere speler is goed, dat klopt. Je slaat hier wel even doodleuk Enes Ünal, hij schoot FC Twente hoogstpersoonlijk naar de middenmoot, en spelers als Manu Garcia (NAC) over. Beide waren nooit bereikbaar geweest voor Twente & NAC dus dat is echt wel iets positiefs. Angeliño benoem jij als een speler die niet genoemd mag worden, ik vind Angeliño en Manu García alleen al opwegen tegen al die troep. Het probleem was meer dat Twente enorme financiële problemen had en NAC te veel ging leunen op dit samenwerkingsverband, ik ben er bijna zeker van dat beide niet voor zullen komen bij FC Utrecht. FC Utrecht is een te gezonde club met goed bestuur om FC Barca-afdankertjes te worden.

16 juli 2019 om 17:10

Hangt vanaf, als je eten nog niet geproefd hebt kan je niet zeggen het is vies. Als je niet weet wat je krijgt kan je dit niet zeggen.

16 juli 2019 om 17:18

@dhr.utreg1 klopt, echter heb je wel al meerdere mensen zien kokhalsen die een hap genomen hebben van dit eten.

16 juli 2019 om 17:21

tenzij ik je een bord stront geef, dan weet je al dat je het vies is nog voordat je het geproefd hebt.

16 juli 2019 om 18:36

Niet overal is chef-kok hetzelfde
Ene gebruikt meer zout dan andere

16 juli 2019 om 17:13

Nac heeft spelers als manu garcia, angelino, ambrose en muric(laatste maar voor even) gehad.
Welke gratis waren en de club zelfs nog een klein deel van de verkoopprijs heeft gekregen als ik het goed heb. Daarnaast heeft City miljonenen geinvesteerd in de jeugdopleiding van Nac, waar de club de aankomende jaren de vruchten van gaat plukken.

Of deze deal gaat werken zal hem in de details zitten. Mag Utrecht zelf kiezen welke spelers ze willen. Krijgt utrecht misschien een klein % van de verkoopprijs?
Zoja kan deze deal voor utrecht goed werken. Zo zouden ze daarmee nu gratis voor uitbreiding van de verdeding kunnen zorgen. Met mogelijk spelers die anders nooit haalbaar waren.

16 juli 2019 om 17:20

@handball Klopt, die details weten we nog niet.. De deal is ook nog niet officieel zoals ik het lees.

Maar dit zijn voor mij wel grote haken en ogen die negatief uit kunnen pakken en dus een reden om er niet positief tegen aan te kijken.

Mocht er een goede deal uitgesleept worden dat je zelf spelers mag kiezen die je wel ziet zitten en er staat een goede vergoeding tegenover, kan het zeker nog positief worden.

16 juli 2019 om 17:25

Vooral als blijkt dat je spelers als juan miranda kan halen, over hem gaan de geruchten dat hij wordt uitgeleend (het liefst aan een spaanse middenmoter). Dan heb je in principe je linksback positie op hoog niveau. Er lopen ook geen talentvolle linksbacks waarvan verwacht wordt dat ze komend seizoen als doorbreken. En je loopt nul risico.

Enigste nadeel is dat je geen deal als gavory zal hebben, waarop je een miljoenen winst gaat maken

16 juli 2019 om 19:03

City is meer kwantiteit dan bij Barca

Mocht dit waar zijn, dan moet ik het nog maar zien. NAC had ook een samenwerkingsverband met een club als city en die spelen weer in de kkd. Zal mij niks verbazen dat Utrecht straks zit met B-garinatuur van barca en die spelers dienen te spelen.

16 juli 2019 om 17:02

Maar door dat samenwerkingsverband is NAC wel weer gezond en hebben ze prachtige spelers in Breda gehad

16 juli 2019 om 17:37

Prachtige spelers inderdaad met Agyepong, Smith Brown, Barker, Faupala, Ambrose, Naah, Pablo Mari, Leigh en Fernandes. Genieten zeg dat zulke grootheden in Breda gespeeld hebben om dat elftal even naar de middenmoot en zelfs subtop Eredivisie te brengen. O wacht, ze zijn gedegradeerd. Misschien verging het FC Twente wel beter met grootheden als Yaw Yeboah, Celina, Agyepong en Buckley-Ricketts. Oh wacht die zijn ook net terug van degradatie omdat de samenwerking met City zoveel opleverde.

16 juli 2019 om 17:38

Hoe kun je van gezond spreken als je wederom in de Keuken Kampioen Divisie speelt? Bovendien hebben ze nauwelijks iets voor de spelers gekregen en dat wat ze kregen, moesten ze naar de schulden doen.

Ze zijn dan wel uit de schulden, maar ze hebben een flink jasje uit moeten doen en dat jasje ga je niet terugkrijgen als je niet op het hoogste niveau speelt en alleen huurlingen hebt die waarde vertegenwoordigen. Sterker nog; als de club niet snel promoveert zal het ongetwijfeld weer schulden opbouwen.

16 juli 2019 om 17:42

@master D

Wel altijd makkelijk om de voltreffers als Unal, Manu Garcia, Angelino, Smith enzovoort buiten de discussie te houden. Ik ben het met je eens dat zo'n samenwerkingsverband geen zin heeft (al had FC Twente vooral goed contact en geen officieel samenwerkingsverband), maar je kunt niet alleen de slechte huurlingen opnoemen en de spelers met impact voor het gemak niet noemen. Dan wordt discussieren wel heel eentonig.

Overigens degradeerde FC Twente niet door de huurlingen van City, maar door het geweldige beleid van Van Halst en de schuldenlast.

16 juli 2019 om 17:53

@sirius

Aan de andere kant noemt men bij dit soort constructies ook alleen maar de goede spelers zoals Angelino en Manu Garcia bij Nac, terwijl ze daarbij vergeten dat er ook nog 10 andere spelers zijn meegekomen die niks konden. Aangezien iedereen die goede spelers wel kent kom ik met de mindere spelers.

FC Twente is inderdaad niet gedegradeerd door de banden met City. Maar het heeft ook niet geholpen met het opbouwen van een structureel elftal, want na een jaar was zo'n Unal alweer weg. Hetzelfde bij Nac, die hebben ook geen relatief vast elftal kunnen creeren met die huurlingen.

Vraag me af om welke categorie spelers dit gaat (qua leedtijd/talent). Zullen geen spelers zijn die dicht tegen de 1e selectie aan zitten, gezien het niveau verschil. Zullen dus of spelers zijn die nog erg jong zijn maar wel met die potentie, of al oudere talenten die zich op deze manier in de kijker kunnen spelen zodat Barca ze op een gegeven moment kan verkopen.

16 juli 2019 om 17:15

Zou fantastisch zijn als je een speler als reis volgend jaar zou kunnen huren lijkt me?
Vooral als je kijkt hoeveel jeugdspelers Barca dit jaar koopt, zou je zeggen dat je daar misschien toch wel wat leuke spelers van kunt uitkiezen....

De grootste talenten sturen ze niet naar Utrecht denk ik. Maar het zal Utrecht niks kosten en af en toe zal er wel een tussen zitten die het goed doet. Slim voor alle partijen dus.

16 juli 2019 om 17:35

Het is maar wat je slim vind. Voor clubs als NAC is het aantrekkelijk omdat ze tegen degradatie strijden en geen budget beschikbaar hebben. Utrecht daarentegen is een subtopper die zal moeten blijven groeien en wel degelijk budget heeft voor versterkingen. Dan zul je dus moeten hopen op een voltreffer en dat de gemaakte afspraken betreft de huurlingen relatief coulant zijn.

Benieuwd of de echte toptalenten van Barca hier interesse in hebben. Vanuit perspectief van Utrecht een hele goede deal. Oppassen dat Barca niet de dienst wilt gaan uitmaken en dan kan je er van profiteren.

De voetbalfilosofie van Utrecht en Barca lijken inderdaad als twee druppels water op elkaar, dat viel mij al eerder op. Ben benieuwd welke transfers hieruit voort gaan komen. Frenkie zou op zich wel een aardige back-up voor Maher zijn.

16 juli 2019 om 17:29

Misschien ook kijken of Messi beschikbaar is. Die gaat Dalmau natuurlijk nooit uit de basis spelen. Maar is natuurlijk leuk om in je selectie te hebbben.

16 juli 2019 om 17:34

Wat is de voetbalfilosofie van Utrecht dan en wat maakt die filosofie anders dan bij andere Nederlandse clubs? Zo'n beetje de gehele Eredivisie lijkt qua voetbalfilosofie op Barcelona.

Haha de Barça verliefdheid druipt er vanaf. Bij Vitesse en NAC is het belachelijk en verliezen ze de identiteit, maar zodra het Barcelona is, is het een topdeal.. We zullen het wel zien, NAC en Vitesse hadden zich er ook vast veel van voorgesteld.

16 juli 2019 om 17:09

Bij Vitesse is het toch gewoon prima uitgepakt. Voor Chelsea stond Vitesse toch een behoorlijk aantal plekken lager. Een jongen zoals Lewis Baker had ook een groot aandeel in het pakken van de Knvb Beker.

16 juli 2019 om 18:12

Eens. Er hebben ook zeker miskleunen tussen gezeten, maar een Mount, Baker, Kalas maken toch mijn inziens een positieve balans.
Zolang het maar de afspraak is dat je baas in eigen huis bent en de spelers zich gewoon moeten bewijzen om zo de wedsyrijden te pakken.
Als je gedwongen wordt om spelers op te stellen dan moet je nooit zo een deal aangaan.

16 juli 2019 om 22:09

En Traore niet te vergeten. Die heeft het ook enorm goed gedaan.

Leuk zeg. Goed voor de eredivisie dit!
Zou mooi zijn als Barcelona talenten als Xavi Simons en Oriol Busquets sturen.

16 juli 2019 om 17:31

Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat je de B- en C-garnituur krijgt. Dan moet je maar hopen dat er een jongen als Unal, Angelino of een Manu Garcia tussen zit.

Ik neem aan dat je hieruit mag opmaken dat Ajax voor de eer heeft bedankt?

16 juli 2019 om 17:14

Want?

16 juli 2019 om 17:16

@sverige4u

Omdat het me niet heel erg logisch lijkt om een samenwerkingsverband met 2 Nederlandse clubs aan te gaan.

16 juli 2019 om 17:17

16 juli 2019 om 17:18

Paar weken geleden was het gerucht dat Barcelona een samenwerkingsverband met Ajax zou willen.

16 juli 2019 om 17:40

@hoogindeconcen

"ajax wil natuurlijk best samenwerken met Barca maar heeft geen interesse in het huren van talenten, dat is niet het beleid. "

Dan ben ik benieuwd waaruit die samenwerking dan zou moete bestaan. Dat Ajax talenten opleidt voor Barca?

Kan niet wachten om Messi in De Galgenwaard te zien -. Ben benieuwd welke talenten naar Utrecht komen en onder welke voorwaarden.

16 juli 2019 om 17:48

Ik heb Messi al eens mogen aanschouwen in de Galgenwaard! Toen werd hij wereldkampioen...

16 juli 2019 om 18:31

Ha, die wedstrijd heb ik ook gezien. Fabregas vond ik heel lang de beste speler toentertijd, maar toen kwam Messi even langs. Ook Brazilië had toen een toplichting

16 juli 2019 om 19:59

Jon Obi Mikel speelde toen ook een heerlijke pot!

Frenkie toch nog een jaar in de eredivisie 😃

On-topic: op papier leuk, in de praktijk natuurlijk erg afhankelijk van wie je ‘krijgt’ en met welke instelling ze komen.

16 juli 2019 om 17:45

@maykel24

"op papier leuk, in de praktijk natuurlijk erg afhankelijk van wie je ‘krijgt’ en met welke instelling ze komen."

De spelers die Ajax op het oog had, hadden geen van allen trek om te komen. Het lijkt me niet voor de hand liggen dat als ze al niet naar Ajax willen komen, ze al helemaal geen interesse in Utrecht hebben.

16 juli 2019 om 17:58

Dat zegt natuurlijk ook weinig aangezien Ajax natuurlijk geïnteresseerd is in andere spelers dan Utrecht.

16 juli 2019 om 17:23

Ik heb toch twee keer gekeken of dit niet een bericht van De Speld was.....

Leuk voor utrecht. Ajax heeft in een eerder stadium nee verkocht. Omdat ajax er geen heil in zag, omdat alleen maar Barcelona er beter van zou worden en ajax zelf geen invloed zou hebben op spelers die Barça zou willen stallen. Voor utrecht zou deze samenwerking wel goed kunnen uitpakken, die zijn misschien wel blij met de aangeboden spelers en hebben niet zulke goede jeugd

16 juli 2019 om 18:07

Niet zoâ´n goede jeugd?
Alle jeugdteams van FC Utrecht spelen op het hoogste niveau en de jeugdopleiding van FC Utrecht heeft de Internationale Status, net als Ajax, Psv, Feyenoord, AZ en Vitesse.

16 juli 2019 om 18:16

Hahaha ja en gras is rood..

Wat is er allemaal aan de hand hier bij ons in Utrecht? We hebben werkelijk waar niks om over te klagen. (m.u.v. Gibson natuurlijk) Dit is toch wel even wennen zo dit uitstekende beleid!

Volgend seizoen dus Reis en Van Beijnen bij Utrecht?

16 juli 2019 om 17:40

Ja bijv, ik zie namelijk een Puig, Alena of Miranda niet naar Utrecht gaan. Ook niet naar Ajax trouwens, maar die samenwerking lijkt van de baan.

Aan die ene Utrecht fan die in elk Fortuna topic over de nationaliteiten begon: FC Europa?

Het kan leuk uitpakken voor FC Utrecht, maar ik zou niet te vroeg juichen. NAC Breda heeft hetzelfde met Man City maar degradeert even goed, Vitesse heeft wat met Chelsea maar staat de laatste jaren gewoon waar het zonder diesamenwerkng ook had kunnen staan.
Ajax kreeg jaren geleden ook een paar van die talenten van Barcelona, maar had er in feite niks aan. B spelers die uiteindelijk in de marge van het Europese voetbal terecht kwamen.
Voorbeelden dus voldoende waaruit blijkt dat het echt niet een schip met goud is als een Europese topclub een samenwerkingsverband met je wil.

Iedereen heeft het alleen maar over spelers stallen, maar het gaat ook om kennis delen.

Ik ben benieuwd of Utrecht zich verder kan ontwikkelen m.b.t. faciliteiten, dataverwerking (o.i.d.), sponsoren binnen halen etc. Ik denk dat daar het meeste valt te halen met deze deal.

De voetbalfilosofie komt overeen met die van Barcelona?

Ah nu begrijp ik waarom die jongen van NAC is gehaald door Barca 2 om vervolgens aan Jong Utrecht te worden verhuurd

Mooi toch, misschien dat ze jongens die tussen barca b en barca a vallen wel bij Utrecht willen stallen. Sommigen verwijzen wel naar nac en vitesse, maar die hebben gewoon goede talenten ontvangen. Bij nac lag t volgens mij meer aan die spelers die ze zelf haalden zonder enige kwaliteit. Utrecht moet er alleen op letten dat ze max drie spelers voor de basis krijgen per seizoen ofzo, om te voorkomen dat je elk jaar de boel weer overhoop hebt

Wat leuk! Hoop dat het door gaat. Als neutrale eredivisie fan, Barca fan en Utrechter kan ik van dichtbij miss talenten van Barca zien.

Als het doorgaat en er een paar spelerd komen toch maar eens naar een seizoenskaart kijken

Denken er hier nou echt mensen dat Ome Frans het niet ff wat anders aanpakt dan bijvoorbeeld een Vitesse of NAC?

Ik heb alle vertrouwen in Frans van Seumeren! Die laat echt niet de de FC degraderen tot satellietclubje van Barça.

Kan iemand mij 1 voorbeeld noemen van een club als Utrecht die ooit werkelijk beter is geworden van een dergelijke samenwerking?

Het bekt wel aardig, maar als het er al van komt (dit is nog maar een gerucht) dan worden beide clubs er over het algemeen niet beter of wijzer van. Zie Vitesse. Zie NAC. Zie Twente.

We gaan het zien.

16 juli 2019 om 19:03

Ah het wachten was al op een negatieve reactie van jou, maar daar is-ie hoor! Een samenwerking als deze gaat natuurlijk niet alleen over het huren van talenten (loopt er nog een overbodige linksback in Barca B?) Het gaat ook om het hetgeen je als kleine club kan leren van een groot team als Barcelona. Wat kan er aan trainingsmethodes verandert worden, hoe houd je spelers fit, hoe werf je op een efficiënte manier goede sponsors, kortom: hoe maak je de BVO nog professioneler en hoe groei je op een gezonde manier door. Om je een voorbeeld te geven: Vitesse is er na de samenwerking met Chelsea zeker op vooruit gegaan, ze zijn van een middenmotor gegroeid tot een stabiele subtopper. Ik vind dat Utrecht niet een voorbeeld aan Vitesse moet nemen aangezien Vitesse binnen heel Europa als Chelsea B gezien wordt. Maar indien je je aan je eigen ideaal en waarden vasthoud zie ik dit als een positief iets.

16 juli 2019 om 19:14

Vitesse presteert al jaren onder wat op basis van budget verwacht mag worden. Het zou een concurrent van AZ moeten zijn. Het is een concurrent van o.a. ons. Bovendien is de achterban totaal vervreemd van Vitesse, mede door het jaarlijkse vreemdelingenlegioen dat Chelsea er jaarlijks dumpt. Om over de financiele toestand daar nog maar te zwijgen. Heel slecht voorbeeld van je.

16 juli 2019 om 20:11

Zoals ik ook aangeef ben ik absoluut geen fan van het Vitesse-scenario juist omdat in dit geval de achterban vervreemd van de club,dus in dat opzicht ben ik het volledig met je eens. Je kan echter niet ontkennen dat Vitesse sinds de samenwerking met Chelsea stappen heeft gemaakt. Vanaf 2011 is Vitesse alleen maar in het linkerrijtje geëindigd terwijl voor de samenwerking met Chelsea (2010) Vitesse een grijze muis was in de middenmoot.

16 juli 2019 om 20:18

Ja hehe. Chelsea (thans, de stroman van de eigenaar van Chelsea) pompt jaarlijks 10 miljoen aan GELD erin, zodat ze 10 miljoen meer kunnen uitgeven dan er binnenkomt. Dat is wat Vitesse redt. Dat is wat die situatie compleet anders maakt.

Je denkt toch niet dat Barcelona hier jaarlijks 10 miljoen in gaat pompen?

16 juli 2019 om 23:22

Dat hoeft toch ook niet? Utrecht kan zichzelf prima bedruipen. Meer dan prima zelf sinds de heer Zuidam het roer stevig in handen heeft.

"De voetbalfilosofie van de Domstedelingen komt volgens Mundo Deportivo overeen met die van Barcelona."😂🤣 Barca is afgelopen seizoen zeker met een fc utrecht mentaliteit de CL ingegaan.. goed dat ze het problemen hebben geidentificeerd on vervolgens er een overeenkomst over te sluiten..

17 juli 2019 om 02:10

Voetbalfilosofie en mentaliteit zijn synoniemen van elkaar?

Betekent dit dat barca frenkie de jong gelijk uitleent aan utrecht 😂😂😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren