Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV schiet er dertien miljoen euro bij in door terugkoopclausule’

Laatste update:

PSV nam Angeliño afgelopen zomer voor een kleine zes miljoen euro over van Manchester City en de Spanjaard ontwikkelde zich al snel tot een belangrijke schakel in de formatie van trainer Mark van Bommel. Mogelijk komt er echter na een seizoen alweer een einde aan de samenwerking tussen de linksback en de Eindhovenaren, daar the Citizens van plan zouden zijn om hem deze zomer terug te halen naar Manchester.

Het Spaanse La Voz da Galicia weet maandagochtend namelijk te melden dat PSV en Manchester City een terugkoopclausule zijn overeengekomen in de vorig jaar gesloten deal om Angeliño terug te brengen naar de Eredivisie. De 22-jarige vleugelverdediger maakte in het seizoen 2017/18 op huurbasis indruk bij NAC Breda, waarna PSV toesloeg en hem inlijfde.

De nummer twee van het afgelopen Eredivisie-seizoen slaagde erin om Angeliño voor een relatief laag bedrag op te pikken, maar moest naar verluidt wel akkoord gaan met een terugkoopclausule van twaalf miljoen euro voor Manchester City. Trainer Josep Guardiola zou nu persoonlijk hebben aangedrongen op een rentree van zijn landgenoot, die volgens bovengenoemd medium ‘door de voordeur’ terug zal keren in het Etihad Stadium.

Voor PSV betekent dit dat het niet in kan gaan op een aanbieding van Paris Saint-Germain. De Franse grootmacht is naar verluidt zeer gecharmeerd van de kwaliteiten van Angeliño en zou er 25 miljoen euro voor over hebben om hem naar Parijs te halen. Doordat Manchester City echter heeft besloten om de clausule in werking te stellen kan PSV niets anders dan een terugkeer naar Engeland accepteren.

Denk jij dat Angeliño volgend seizoen nog bij PSV speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou echt een adelating zijn voor PSV mocht dit waar zijn. Ik hoop echt dat dit een broodje aap verhaal is.

17 juni 2019 om 12:07

Dit komt als een negatieve verrassing. Hoe gaan ze een vervanger vinden voor hem binnen een maand? Ik begin hem echt te knijpen voor volgend seizoen mocht dit geen ongegrond gerucht zijn.

17 juni 2019 om 13:00

Ik mag toch aannemen dat PSV voorbereid is op dit scenario. Ze weten zelf ook dat hij te allen tijde teruggekocht kon worden.

17 juni 2019 om 13:29

Dat is het nadeel van een terugverkoopclausule... Je weet dat als er een bod komt van een mooie club boven het afgesproken bedrag, de clausulehoudende club deze altijd zal uitoefenen. Ik vermoed ook dat dit voor PSV niet als een verrassing zal komen.

17 juni 2019 om 13:30

Hele slechte aankoop dit..... in dit geval zou PSV zelf niet akkoord kunnen gaan met het bod van PSG van 25 Mio maar City kan hem terug- en doorverkopen en maakt zo 13 Mio Winst... PSV vangt dan wel 12 Mio (na aftrek 6mio aankoop) toch nog een winst van 6 Mio in 1 seizoen maar je baalt dan wel. Dit was de beste speler van PSV in eerste seizoenshelft.....

Wellicht Willems terughalen? Zelfde type speler denk niet dat die een vermogen moet kosten aangezien hij niet veel speelt bij Frankfurt maar je schiet er altijd bij in en zijn salaris zal wel een uitdaging zijn

17 juni 2019 om 13:46

Een speler mag toch niet binnen 1 transfer window 2 keer van club wisselen? In dat geval zou City hem wel terug kunnen kopen voor 12 miljoen, maar pas in de winter (???) weer door kunnen/mogen verkopen.

17 juni 2019 om 13:55

Jelle Vossen is in de zomer van 2015 naar zowel Burnley als Club Brugge getransfereerd, omdat Racing Genk hem niet direct aan Brugge wilde verkopen. Heeft volgens mij geen wedstrijden voor Burnley gespeeld, misschien dat dat een verschil maakt?

17 juni 2019 om 15:18

Willems zou een goede optie zijn, maar heeft al aangegeven niet terug naar Nederland te willen. Die Agbenyenu die ze anderhalf jaar geleden wilde halen, zit op een zijspoor bij Sporting. Misschien is dat een optie, al zou ik niet zo happig zijn op iemand die afspraken niet nakomt. Kwam destijds doodleuk niet uit het vliegveld toen Brands stond te wachten

17 juni 2019 om 15:45

City gaat die optie gewoon lichten. Dan halen ze hem voor 12 miljoen terug. Dan zal hij waarschijnlijk wel in een verhuurconstructie naar PSG met optie tot koop voor 25 miljoen gebracht worden.

17 juni 2019 om 12:10

Tja. Risico wat je neemt als je op het moment van aankopen niet bereid bent één of twee miljoen extra bij te leggen. Je weet van tevoren nooit hoe een speler zich ontwikkelt maar bij Angelino kon je wel zien dat het een absolute versterking voor PSV zou zijn, volgens mij. Zeker op de linksback positie.

17 juni 2019 om 12:18

Manchester City haalt denk ik haar schouders op voor 2 miljoen meer.
Die laten zo'n talent niet vertrekken zonder de optie om hem eenvoudig terug te kunnen halen.

17 juni 2019 om 12:45

Mwah. 9 van de 10 keert niet terug of is te licht. Dan is 2 miljoen extra toch best lekker, gewoon erbij.

17 juni 2019 om 12:56

Dat feit is niet relevant. Ook al wil city hem niet terug. Als er een andere club langskomt die hem van PSV wil overkopen zoals nu met PSG voor 25 miljoen, dan haalt city hem terug puur zodat PSG het geld naar hen mag overmaken. Oftewel, PSV kan er nooit meer dan 6 miljoen op verdienen en loopt het risico dat city hem terugkoopt terwijl PSV nog geen vervanger heeft.

17 juni 2019 om 14:14

Welk feit is niet relevant? Als die clausule - voor een paar miljoen extra - weggelaten kon worden, kan City dat wel willen maar is die clausule er dus simpelweg niet. Dan kunnen ze zelf ook 25 miljoen betalen. En van tevoren weet je het natuurlijk nooit, voor hetzelfde geld flopt hij en dan loopt City dus die Zekere 2 a 3 miljoen extra mis, omdat ze een risicootje namen.

City heeft natuurlijk geld genoeg maar we moeten niet doen alsof 2 a 3 miljoen voor hen 10 cent is. Het blijft 2 a 3 miljoen.

17 juni 2019 om 15:30

Nee hoor want die ene levert den meer op

17 juni 2019 om 16:47

DIe ene? Mwah. Als je 2 a 3 miljoen extra vangt op 5 tot 10 spelers, vraag ik me af of 'die ene' achteraf nou zoveel meer oplevert.

17 juni 2019 om 18:33

Angeliño heeft zelf ook een mening. Als hij city weigert, gaat hij niet.

17 juni 2019 om 21:00

Misschien wou City hem zonder clausule wel helemaal niet verkopen

Angelino zou city kunnen weigeren waardoor psv toch een bod van psg kan accepteren.

17 juni 2019 om 12:19

Staat gewoon in het contract wat hij ondertekent heeft, weigeren is dan geen optie.

17 juni 2019 om 12:44

Dit gaat toch alleen om een overeenkomst tussen City en PSV? Lijkt me sterk dat hij persoonlijk niets in te brengen heeft. Dan zou er bij de verkoop naar PSV ook een contract tussen hem en City overeen gekomen moeten zijn.

17 juni 2019 om 12:47

Bij mijn weten is het een overeenstemming tussen clubs. Daarna moet angelino er nog persoonlijk uitkomen.

17 juni 2019 om 13:49

Dit kan hij sowieso weigeren, in de zin van: Ik kom er niet uit met City. PSV zijn degenen die dit niet kunnen weigeren.

17 juni 2019 om 14:27

9 van de 10 keer mag een speler dit gewoon weigeren

17 juni 2019 om 14:51

Ik neem aan dat hij al akkoord heeft gegeven bij het tekenen van het contract. Anders is die clausule niets waard.

17 juni 2019 om 15:18

Het kan toch prima ookin de overeenkomst staan. “Je mag naar psv voor een laag bedrag, maar onder voorwaarde dat wij het contract weer kunnen overnemen als wij daarvoor kiezen. Als je daar niet mee akkoord gaat, dan verkopen we je niet”. Is toch niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, als de speler kan wijzigen, slaat de hele overeenkomst nergens op.

17 juni 2019 om 15:25

Maar even realistisch. Mocht het zo zijn dat die trainer hem erbij wil hebben... dan geloof je zelf toch ook niet dat Angelina gaat weigeren? Vind het verder een nogal wollig verhaal, maar even afwachten wat ervan waar is.

17 juni 2019 om 16:50

Hij kan vervolgens sowieso wel PSG weigeren.
Maar neem aan als ze hem terugkopen dat ie daar toch een nieuw contract krijgt. Neem aan dat ie wel een hoger salaris wilt hebben.

Tja, en dan terug op de tribune/bank. Ik acht dat Angelino geen basisplaats kan afdwingen bij City. Zou sneu zijn voor PSV én Angelino.

17 juni 2019 om 12:07

Nee hoor, Delph en Zinchenko waren vaak de linksback, dus Angelino kan zeker wel met Mendy strijden om een basisplek.

17 juni 2019 om 12:08

Ik denk dat Angelino meer aan spelen toe zou komen dan mensen denken. Met een vaak geblesseerde Mendy en Zinchenko heeft hij geen forse concurrentie en daarbij wordt er veel gerouleerd bij City.

17 juni 2019 om 12:08

Zinchenko heeft toch ook gewoon een basisplaats bij Man City? Waarom Angelino dan niet? Angelino is sowieso beter dan Zinchenko op linksback. Die gaat gewoon veel minuten maken met een blessuregevoelige Mendy als concurrent.

17 juni 2019 om 13:32

Misschien blijft hij dan niet eens bij City, maar wordt hij meteen doorverkocht voor een hoger bedrag.

Tja, leuk die creatieve constructies altijd, en deels misschien ook wel terecht dat PSV vaak hierom geprezen wordt. Maar ik neem toch aan dat er menig jaloerse blik naar Amsterdam geworpen wordt deze transferzomer. Lozano gaat dan weliswaar een flink bedrag opleveren maar ook daar moet een belangrijk deel van worden afgestaan.

17 juni 2019 om 12:06

Lol jij kent het percentage daarvan dan?

17 juni 2019 om 12:09

Nee, dat is niet bekend gemaakt. Maar dat het aanzienlijk zal zijn lijkt zeker, al is dat natuurlijk ook vrij voor interpretatie. Hier een link naar een ED artikel erover van 2 jaar geleden:

https://www.ed.nl/psv/psv-krijgt-wel-volledige-eig...

17 juni 2019 om 12:50

Bryan Smeets

“lol jij kent het percentage daarvan dan?”

Het percentage dat het meest genoemd wordt, is 40 procent. Dat er een doorverkoopbedrag is afgesproken, lijkt vrij duidelijk omdat om de nek van Lozano al een prijskaartje van 20 miljoen hing, toen PSV interesse in hem kreeg. Een dergelijk bedrag kon en kan PSV niet betalen en wil dat ook niet. Na een half jaar onderhandelen heeft PSV Lozano uiteindelijk binnen kunnen halen voor een bedrag dat wel door de club was op te hoesten, naar verluid 8 miljoen. Het lijkt me duidelijk dat het bedrag dat PSV van de transfersom af heeft gekregen, op de een of andere manier gecompenseerd moest worden en dan is een doorverkooppercentage het meest voor de hand liggend. Ik begrijp niet waarom PSV supporters daar zo een probleem van maken. PSV heeft voor een habbekrats twee jaar langen een speler tot haar beschikking gehad, die normaal gesproken nooit had kunnen krijgen en gaat daar nog een mooie winst op maken ook. Een doorverkooppercentage geldt praktisch altijd op het bedrag boven de aankoopsom. Als PSV Lozano weet te verkopen voor 50 miljoen na aftrek van de aankoopsom nog 42 miljoen over. Als de club daarvan 40 procent zou moeten afstaan aan zijn oude club, blijft er nog altijd een bedrag van 25,2 miljoen winst over. De oude club van Lozano zou in dat geval 16,8 miljoen over, waardoor het transferbedrag voor Lozano op 24,8 miljoen uit komt. Win-win dus voor beide partijen. Bovendien kan PSV dit succesje gebruiken om meer van dergelijke afspraken te maken en spelers binnen te halen die anders financieel niet haalbaar zouden zijn. Ik snap dus niet waarom PSV supporters altijd reageren alsof ze door een wesp zijn gestoken als het om het doorverkooppercentage voor Lozano gaat. Nederlandse clubs zijn over het algemeen niet in staat om spelers als Lozano binnen te halen zonder dergelijke constructies. Ajax moet ook bijna een kwart van de transfersom voor Neres aan zijn oude club afstaan. Waarom zou je daar moeilijk over doen als je voor dat geld een uitstekende speler binnenhaalt waar je een paar jaar van kan profiteren en genieten en waar je nog een leuke winst op maakt ook.

17 juni 2019 om 12:07

Ben benieuwd hoeveel er af moet worden gestaan.
En jaloers in de vorm van transferbedragen wel. De jeugd die er nu aan zit te komen ben ik wel content mee als PSV supporter.

17 juni 2019 om 12:09

Ik las vanochtend dat over de transfersom van Neres ook 23,5 procent aan de vorige eigenaar moet worden betaald. Of dat waar is, is een tweede, maar Ajax zal ook niet elke cent in eigen zak kunnen steken.

17 juni 2019 om 12:14

Dat is waar, Ajax is beursgenoteerd dus die zijn verplicht om die percentages etc. openbaar te maken!

17 juni 2019 om 12:14

Niet de transfersom, maar de winst. Dat scheelt toch weer enkele miljoenen.

17 juni 2019 om 13:46

@baardgrasmus

Dat is niks nieuws, al bij zijn komst werd keurig in de media vermeld dat het ging om een transfer van 12 miljoen, plus nog mogelijk drie miljoen aan bonussen en nog 20 procent doorverkooppercentage.

Of die 23,5 procent precies klopt weet ik niet, aangezien ik die Braziliaanse bron niet goed ken om die op waarde te schatten. Maar aangezien er al gesproken werd over 20 procent bij zijn aankomst is het heel goed mogelijk.

Hoop niet dat dit waar is. We zijn Schwaab en Behich al kwijt en daar moet onze sterspeler achterin niet bijkomen. Zou ook niet weten wie we daarvoor terug moeten halen? We zullen in ieder geval op moeten schieten want morgen begint de voorbereiding al.

17 juni 2019 om 12:16

Waar is Schwaab heen dan? Heb ik even gemist

17 juni 2019 om 12:20

Heeft nog geen nieuwe club, maar hij gaat terug naar Duitsland. Zijn contract loopt af bij PSV deze zomer.

17 juni 2019 om 12:23

Heeft PSV al een opvolger? Schwaab en Viergever was al niet een heel sterk duo.

17 juni 2019 om 12:23

SC Freiburg en Greuter Fürth worden genoemd.

17 juni 2019 om 12:22

Het gaat er toch ook niet om of jij weet wie psv daarvoor terug kan halen. Ik hoop dat de scouting bij psv gewoon hun werk doet en dat Psv voor elke speler alvast 1 a 2 kandidaten op het oog heeft. Het lijkt me heel amateuristisch om niet alvast te anticiperen op een mogelijk vertrek van de topspelers in de selectie.

17 juni 2019 om 12:31

Je hebt het gezien met Schwaab. Daarvoor hebben ze toch nog niks klaarliggen... Anders was deze speler al lang aan boord. En nee het is niet relevant wat ik denk, maar zoek maar eens een vervanger voor Angelino... Dat is nog niet zo makkelijk. Vraag me af of die clausule er is wat hier gesuggereerd wordt.

17 juni 2019 om 13:02

Schwaab vind ik nou niet een van de topspelers en heeft PSV niks opgeleverd. En wat ik heb vernomen proberen ze dus Lyanco en/of Bruma te halen. Dat zijn die 1 a 2 kandidaten waar ik het over heb. Ik zeg niet dat de vervanger meteen de herdgang op moet rijden als een topspeler vertrekt, maar ik mag wel hopen dat PSV dan een paar adequate vervangers op het oog heeft dan. Verder mag jij prima zeggen wat je denkt hoor, dat was niet wat ik bedoelde. Ik wilde er mee aangeven dat ik er niet vanuit ga dat jij in alle hoeken van de wereld scout op een linksback en ik dat van PSV wel mag verwachten.

17 juni 2019 om 14:29

Die spelers die jij noemt ben ik content mee, maar waarom zouden ze daar nou niet eerder mee kunnen beginnen. Het was al snel bekend dat Bruma weg mag bij Wolfsburg en dat Lyanco terug komt van een huur. Het is zo belangrijk dat je in de voorbereiding aan je team gaat werken omdat de CL voorronde zo belangrijk is en er snel aankomt.

Over de linksback zou ik wel een naam kunnen geven: Frank Fabra.
Ik speel dagelijks Football Manager, dus ik ken wel wat spelers her en der, maar ik zit totaal niet in het wereldje en weet dus ook niet hoe moeilijk het kan zijn.

Kortom het moet gewoon opschieten.

17 juni 2019 om 14:41

Ik denk dat ze eerst wachten tot er geld in het laatje komt van de verkopen van Lozano, de Jong of eventueel Bergwijn. Zo een Lyanco kan ze zomaar 12-15 miljoen gaan kosten bijvoorbeeld. Ik denk dat het dan alleen realistisch is als een van de eerder genoemde spelers vertrekt voor een forse transfersom. Zoals ik eerder zei Schwaab heeft ze niks opgeleverd dus dan is het niet zo makkelijk om een vervanger te vinden die dan wel geld moet gaan kosten.

17 juni 2019 om 12:55

Ik zou nog liever de koffiejuffrouw op de Herdgang opstellen dan Behich als linksback. Wel een van de grootste miskopen van PSV sinds de eeuwwisseling. En ook het vertrek van Schwaab hoeft niet vermeld te worden om de aderlating die het vertrek van Angeliño betekent te benadrukken. Schwaab vond ik een aardige speler, maar een typisch geval Eredivisieniveau. Ik ben juist blij dat zulke jongens weggaan. Dat maakt ruimte voor wat beters, hoewel het me een raadsel is waarom John de Jong nog steeds niets heeft klaargespeeld op de transfermarkt. Eigenlijk word ik daar zelfs een beetje moe van. Alvarez, Lyanco, Bruma... het is altijd te duur voor PSV lijkt het. Dan vind ik het gek dat je uberhaupt interesse toont, focus dan op wat wel haalbaar is. En schiet eens op, want het seizoen begint morgen alweer!

17 juni 2019 om 14:26

Ik vind hem ook een van de grootste miskopen, maar momenteel staat er niemand achter Angelino. Laat staan dat hij nog weg gaat. Zelfde geldt voor Dumfries. Als United dadelijk gek is en 25/30 miljoen op tafel legt, mag je haast de hele verdediging vervangen.

Schwaab was een degelijke basisspeler die er ieder jaar stond. Ik vind ook dat daarin doorgeselecteerd mag worden, maar tot op heden zie ik niemand in de selectie die de leegte in kan vullen. Dus we zijn het eigenlijk wel met elkaar eens. Morgen beginnen we met de voorbereiding en er is nog niks gebeurt.

Dit zou een uitstekende 2e linksback zijn bij Man City! Als Zinchenko het kan redden op z'n niet natuurlijke positie, kan Angelino het zeker! Ik denk dat Angelino moet z'n geweldige techniek, perfect bij City past!

Dit zou echt enorm zonde zijn... Angelino doet het echt uitstekend bij PSV en ik zie hem dan ook graag blijven. Bij Manchester City zal hij voornamelijk op de bank zitten en dezelfde rol als Zinchenko gaan hebben.

Vanuit de kant van Manchester City zou ik het wel heel goed begrijpen. Een linksback halen van het kaliber Angelino voor 12 miljoen is echt uitstekend.

Deze zag ik even helemaal niet aankomen. Dat zou echt heel zuur zijn. Sowieso zie ik hem graag nog een tijdje spelen in Eindhoven. Sterkhouder van PSV afgelopen seizoen. Moet alleen nog rustiger worden voor de goal.

Dit zou slecht nieuws zijn voor psv, ik vind hem samen met Tagliafico met afstand de beste linksback van de eredivisie en het zou heel zuur zijn voor psv als ze hem voor zo'n laag bedrag verkopen. Afspraak is afspraak natuurlijk, maar het zou heel zuur zijn voor psv.

Heb nooit eerder iets gelezen over een clausule, dus ga ervan uit dat dit een onzinverhaal is. Zou rampzalig zijn om een van onze beste spelers te verliezen voor 13 miljoen.

17 juni 2019 om 12:12

Kan je City ongelijk geven? Ik niet namelijk. Het zou mij echt niets verbazen als bijvoorbeeld ook Maffeo, Denayer, Kongolo en Ntcham een terugkoopclausule hebben, City zou gek zijn om het niet te doen.

17 juni 2019 om 12:33

Nog minder: twaalf miljoen, pik!

Angelino kan toch weigeren ? Denk niet dat die genoegen neemt met een reserve rol.

Als dit waar is dan zou dit echt een verschrikkelijke blunder zijn van het PSV bestuur. Een aankoop doen van 6 miljoen om hem dan vervolgens weg te doen voor 12 miljoen via een zeer nadelige constructie voor PSV. Angelino is veel meer waard en nu schiet je dus jezelf in je voet. Hoop voor PSV dat dit dus niet waar is want dit zou wel erg dom zijn. Hoop dat ze dat zelf in Eindhoven in de toekomst ook in zien..

17 juni 2019 om 12:16

Tja, waarschijnlijk hadden ze hem anders helemaal niet kunnen kopen. Dan had je nog veel meer moeite gehad om een vergelijkbare speler te halen die ook zoveel kon brengen als Angelino afgelopen seizoen. Ben benieuwd of dit gerucht waar is trouwens, want ik hoor het zelf eerlijk gezegd voor het eerst.

17 juni 2019 om 12:22

Blunder? Marcel Brands is niet gek, kennelijk was dit de enige manier om Angelino naar Eindhoven te halen. In ieder geval hebben hebben we nu een seizoen lang kunnen genieten van een fantastische linksback, en maken we er een stuk meer winst op dan in het geval we hem gehuurd ipv gekocht zouden hebben (wat waarschijnlijk het alternatief was). Enige nuance is dus op zijn plaats.

17 juni 2019 om 12:50

Marcel Brands zat toch allang bij Everton toen deze transfer gedaan werd dus hoe weet je zo zeker dat hij bij deze transfer betrokken is? Als die weggaat heb je 1 jaar lang een back gehad, waar je dus in principe niks aan hebt gehad want verloren jaar voor PSV en kun je alweer op zoek naar een nieuwe voor een zeer matige winst. Als dat de visie is bij PSV dan zou ik me toch erg zorgen gaan maken want dat is wel erg korte termijn denken. Denk dat Ajax nooit akkoord was gegaan met zon clausule met zon matige winst..

17 juni 2019 om 14:03

Nee, Angelino is een van de laatste transfers die nog door Marcel Brands himself gedaan is. Een verloren jaar vind ik het zeker niet. Vergeet niet dat we het seizoen hiervoor met Brenet als linksback hebben moeten spelen, dan voelt een jaartje Angelino als een heerlijke verademing. In mijn ogen kun je als PSV best een aantal spelers 'huren' voor een jaartje indien ze exceptionele kwaliteitrn hebben. Dat geldt voor Angelino net zozeer als voor pakweg Van Ginkel.

17 juni 2019 om 13:00

@tilburg013

" Als dit waar is dan zou dit echt een verschrikkelijke blunder zijn van het PSV bestuur. Een aankoop doen van 6 miljoen om hem dan vervolgens weg te doen voor 12 miljoen via een zeer nadelige constructie voor Psv. Angelino is veel meer waard en nu schiet je dus jezelf in je voet. Hoop voor PSV dat dit dus niet waar is want dit zou wel erg dom zijn. Hoop dat ze dat zelf in Eindhoven in de toekomst ook in zien.."

Bijzondere redering. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat PSV betreffende speler zonder terugkoopclausule helemaal niet had kunnen halen en dan had de club ook niets gehad aan het bedrag dat clubs nu bereid zijn te betalen. Dus hoezo blunder? Bij contractonderhandelingen zijn twee partijen aanwezig en de verkopende partij bepaalt uiteindelijk met welke constructie bereid is om genoegen te nemen.

17 juni 2019 om 13:15

Het is maar hoe je het bekijkt. Je pakt dan toch 6 mln op een speler die een jaar voor de club heeft gespeeld. Zonder die constructie hadden ze hem wellicht helemaal niet kunnen halen. Nu kun je wellicht een vervanger halen voor ongeveer 8 tot 10 mln ipv 6.

18 juni 2019 om 09:39

Het is waar, maar het is zeker geen blunder. City vroeg meer dan 10 mio voor Angelino en dat wilde PSV niet betalen. Om hem alsnog te kunnen halen is deze constructie bedacht. Is gewoon slim geweest van Brands.

Ik snap dit soort constructies nooit. Lijkt me dat een speler daar ook nog wat van te zeggen heeft. Wat nou als hij niet terug wil naar City? Zelfs al wil City hem doorverkopen, dan zou hij toch eerst weer onder contract bij City moeten staan lijkt me?

17 juni 2019 om 12:46

Dat wordt contractueel vastgelegd met de speler dus die heeft niks in te brengen. PSV werkt nooit met dit soort constructies dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit waar is.

17 juni 2019 om 13:20

Ik denk dat Angelino zeker wel wat in te brengen heeft. Want wat als hij niet akkoord gaat met het geboden salaris? Als PSV en City een deal hebben (wat niet zo moeilijk is met zo'n afspraak), dan moeten City en Angelino ook nog tot een akkoord komen. Duur van het contract, salaris, bepaalde bonussen etc. etc.

17 juni 2019 om 13:32

Angelino zal wel wat in te brengen hebben; maar wanneer city hem 2 miljoen tekengeld geeft; denk ik dat Angelino dat best vind.

Als dit waar is, is dit natuurlijk wel het logische gevolg van het koste wat kost willen blijven aanhaken bij Ajax. Het is maar goed dat psv tegenwoordig wel serieus werk maakt van de jeugdopleiding dat geeft nog perspectief met het oog op aanhaken.

Ook al heb je hem niet nodig...koop je hem alleen terug voor de centen die kan overmaakt haha.
Gratis 12 miljoen erbij en de 6 die ze al van PSV kregen.
Maw..meer dan 6m winst krijg je niet..tenzij city graag geld weggeeft.

Erg jammer, maar dit krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. We hebben hem daardoor erg goedkoop kunnen kopen voor een speler met die kwaliteiten

17 juni 2019 om 12:48

Nou 6 mil voor een back van NAC was toen nog wel veel geld hoor.

17 juni 2019 om 13:04

@johan166

" Nou 6 mil voor een back van NAC was toen nog wel veel geld hoor. "

Alleen gaat het hier niet om een back van NAC maar om een van Mancity en dan is 6 miljoen ineens een heel ander bedrag.

Dit zou wel echt een grote klap zijn zeg, Liever Bergwijn en Lozano dan Angelino..

Gaat lekker. Iedere supporter wilt 'de mindere spelers; , maar het lijkt erop dat de sterkhouders vertrekken (dumfries, de Jong, Lozano, etc).

De kapitaalinjectie zou geweldig zijn, mits PSV het eenmalig weet op te vangen met goedkope en succesvolle vervangingen.

Pep heeft waarschijnlijk gerealiseerd dat mendy niet te vertrouwen is. Het zou me niet verbazen als angelino de vaste LA wordt.

17 juni 2019 om 13:39

Het kan ook zijn dat City meteen gaat cashen en hem doorverkoopt.

17 juni 2019 om 19:08

Dat kan ook, maar ik denk dat het beter is voor city om angelino te behouden. Waar ga je nog zo een degelijke en jonge back vinden voor zo weinig geld.

Goh, dat zou (achteraf) een stomme zet zijn van Psv. ik vind de genoemde 25 miljoen ook nog aan de lage kant, dus dan is 12 miljoen al helemaal een schijntje. PSV heeft in het verleden wat te vaak van deze transacties gedaan, waardoor de netto opbrengstwaarde bij verkoop ook tegenviel. Ik hoop dat ze Lozano snel verkopen, zodat ze snel de markt op kunnen. En Malen snel verlengen.

Broodje aap verhaal Zichenko doet prima en Mendy fit is werelds. Zal wel kunnen als ze hem direct met winst doorverkopen zoals real wel eens doet.

Palacios schijnt zijn vervanger te gaan worden. Jammer dat hij weg gaat vond het een leuke en goede speler

Soms kunnen creatieve aankopen tegen je werken en dan schiet je er voor miljoenen bij in maar is altijd nog beter dan huren.

Het is niet anders, als je weinig geld hebt, moet je ergens op inleveren: minder kwaliteit of voldoende kwaliteit en een lagere potentiële winst bij doorverkoop. Het is niet anders. Het is de werking van de veelgeprezen economie van vraag en aanbod.

Het was een geweldige zet om die Angelino te halen, absoluut een toptransfer. Het is jammer dat ze mogelijk hem nu dus alweer verliezen, maar ergens valt het wel te begrijpen. Bij Man City is de leiding ook niet helemaal achtelijk, die hebben Angelino zich ook verder zien ontwikkelen. Het feit dat hij bij City zat gaf al aan dat ze zicht hadden op zijn talent en deze terugkoop optie zou dat andermaal onderstrepen.

PSV zal dan drigend op zoek moeten gaan naar een nieuwe linksback, hoewel je Viergever daar ook prima kwijt kan als je kiest om een nieuwe LCV te halen. Want die Behich vertrekt naar Basaksehir. Dan komt Palacios denk ik toch serieus in beeld.

17 juni 2019 om 16:41

Palacios is toch ook niet meer dan een aardig talent? Viergever is in mijn ogen een goede opvulling in de selectie maar geen basis materiaal. Zowel als CB als LB. Ik mis nu wel het netwerk en de daadkracht van een Brands.

17 juni 2019 om 17:18

Helemaal mee eens, alleen moet je naar de huidige situatie kijken.

Schwaab, Beich en Angelino weg zou betekenen dat je met Viergever weg je selectie op een plek moet versterken. Zijn daar financiele middelen voor en kost het niet veel tijd om een nieuw centraal duo aan elkaar te laten wennen terwijl voorronde CL een maand of twee verwijderd is?

Je mist gewoon twee linksback als Viergever als centrale verdediger beschouwt, dan lijkt me Palacios halen wel prima. Sowieso al een verbetering ten opzichten van Behich. Misschien zul je nog een linksback moeten halen, misschien van wat meer naam en die al wat verder is, maar morgen begint PSV alweer aan de voorbereiding.

Wat betreft het missen van Marcel Brands, de tijd zal het leren maar ik vermoed wel dat PSV dit de aankomende transferperiodes nog gaat merken. Niks ten nadele van John de Jong, want ook Brands heeft echt een paar seizoenen nodig gehad zijn draai te vinden. Dan mag je van een beginnend TD eigenlijk niks anders verwachten.

ManC haalt hem enkel en alleen terug om hem door te verkopen. Ik heb een hekel aan dat soort rijke clubs die alleen maar rijker willen worden ten koste van andere clubs.

17 juni 2019 om 19:22

NAC heeft nog wel 4 andere linksback beschikbaar voor PSV... Leigh,Gersbach,Carolina en/of Mashart?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren