Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

CL-finalist snoert ‘grove’ Ruud Gullit de mond: ‘Hopelijk slikt hij woorden in'

Laatste update:

Tottenham Hotspur bereikte woensdagavond ten koste van Ajax de finale van de Champions League. De Londenaren verloren vorige week met 0-1 van de ploeg van Erik ten Hag, maar wisten in de Johan Cruijff ArenA alsnog een ticket voor de finale veilig te stellen: 2-3. Danny Rose haalt na afloop zijn gram ten opzichte van Ruud Gullit.

De voormalig topvoetballer was na afloop van de heenwedstrijd in Londen vorige week zeer kritisch op het spel van Rose. Ook Dele Alli en Victor Wanyama kregen ervan langs van Gullit, die de spelers 'technisch zo slecht' vond. Rose is blij dat hij nu in de finale van het miljardenbal staat en een lange neus kan maken naar Gullit.

"Als je de kritiek over je heen hebt gekregen van mensen als Gullit na de eerste wedstrijd, en je ziet hoe grof hij was, dan is het heerlijk om zo terug te vechten. Het is fijn om hem zo de mond te snoeren”, aldus de verdediger van Tottenham bij BT Sport. Rose is de analyse van Gullit niet vergeten. “Hij was erg kritisch op bepaalde spelers.”

“De spelers zouden technisch slecht voor de dag zijn gekomen. Daar hebben wij onze motivatie uit gehaald. Hopelijk slikt hij nu zijn woorden in”, zegt Rose, doelend op de finaleplek van Tottenham in het miljardenbal. De Londenaren nemen het op 1 juni in Madrid op tegen Liverpool, dat dinsdagavond door een 4-0 zege Barcelona uit het toernooi knikkerde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alsof Rose gisteren wel goed speelde.... niet zijn verdienste dat Tottenham de finale heeft gehaald.

9 mei 2019 om 11:21

Ik had gister de wedstrijd op de Britse televisie gezien en daar waren de commentatoren erg lovend over hem. Beste man aan de kant van Tottenham, enkel belachelijke gele kaart.

9 mei 2019 om 11:27

Daar is een logische verklaring voor: hij is Engels. Wordt ook enorm overschat in Engeland, omdat hij soms leuk mee naar voren komt.

9 mei 2019 om 12:30

Klopt, zegt al genoeg dat zowel bij het vrouwen als mannenvoetbal een Engelse is gekozen door de pers als beste speler, terwijl de spelers en speelsters zelf Miedema en van Dijk zijn gekozen. Chauvinisme leeft ook in Engeland

9 mei 2019 om 11:22

Sterker nog, het was een klein wondertje dat hij de wedstrijd uit mocht spelen. Had één gele kaart, maar bleef onbestraft toen hij een veelbelovende Ajax-aanval in de kiem smoorde door Ziyech neer te halen en toen hij bij de cornervlag diezelfde Ziyech provoceerde door een onnodige beuk na te geven.

9 mei 2019 om 11:53

Hij speelde gisteren werkelijk fantastisch, zo als hij een aantal jaren terug was. Zo goed als gisteren heb ik Rose dit seizoen nog niet gezien, dus zie het meer als incident dan structureel. Daarbij had ziyech ook wel 3 á 4 geel waardige overtredingen, dus dat is onzin.

9 mei 2019 om 12:02

Zal vast aan mijn bril liggen hoor, maar bij Ziyech heb ik één moment gezien dat hij geel kon krijgen en die kreeg hij ook meteen. Weet niet welke momenten je nog meer hebt gezien?

Verder speelde Rose op zich een goede wedstrijd. Hoewel zijn directe tegenstander wel de beste man aan Ajax kan was, dus "werkelijk fantastisch" vind ik ietwat overtrokken. En had dus enig geluk dat hij zijn team niet benadeelde met een tweede gele kaart.

9 mei 2019 om 12:05

Ziyech haf gewoon een 2e geel kunnen krijgen. Hij had al geel en toen haalde hij Rose nog een x onderuit toen de bal al weg was. Daar had je gewoon een 2e gele voor kunnen geven.

9 mei 2019 om 12:11

Ach, als je daar een tweede geel voor geeft en consequent bent, had die situatie niet meer kunnen plaatsvinden omdat Rose dan al niet meer op het veld had gestaan. Sissoko had ook in de eerste helft een donkergele kaart en daarna nog wat kleinere overtredingen die dan ook geel konden opleveren.

Overall hadden de Spurs de scheids zeker niet tegen.

9 mei 2019 om 12:25

Overall hadden Spurs en Ajax de scheids niet tegen. Als je consequent bent valt er elke wedstrijd een rode kaart.

9 mei 2019 om 13:10

Vergeet je voor het gemak even die overtreding van Blind, die in het begin van de wedstrijd zijn noppen in het bovenbeen van Sissoko plantte. Dat was ook rode kaart waardig. Jij hebt er een handje van om alles zo te draaien dat Ajax vrijgepleit of opgehemeld wordt.

9 mei 2019 om 13:39

Als bewuste actie had dat rood moeten zijn, maar het was duidelijk ongelukkig ipv gemeen dus dan zou rood wel erg zwaar gestraft zijn. Had er natuurlijk wel geel voor moeten hebben, maar heeft verder ook geen momenten gehad dat hij een tweede geel kon krijgen. In die zin niet een heel relevant moment m.b.t. mogelijke rode kaarten.

Dat Rose voor het onderbreken van een veelbelovende aanval geen geel kreeg, was redelijk onbegrijpelijk. Aangezien hij daarna voor een andere actie nog wel terecht geel kreeg, had dat redelijk beslissend kunnen zijn.

Ik ben me bewust van mijn gekleurde bril, maar heb toch bij de "kaartmomenten" van Ajax meer het idee dat die redelijk gezocht zijn, terwijl ze bij Spurs een stuk duidelijker hadden kunnen vallen.

9 mei 2019 om 11:23

speelde met intensiteit wat ik van veel spelers tot minuut 50 niet kan zeggen . bovendien was die panna en crosspass naar moura om het 1e doelpunt te maken technisch uitstekend .

9 mei 2019 om 11:23

Precies, Gullit heeft wat dat betreft gelijk gekregen. Wanyama liep er ook vrij verdwaalt bij.

9 mei 2019 om 11:25

Ik vond hem gisteren niet slecht spelen. Natuurlijk is het niet zijn verdienste dat Tottenham de finale hheeft gehaald, maar dat is meestal het geval voor backs.

9 mei 2019 om 12:33

Rose kan beter nederig zijn, Ajax prijzen en toegeven dat het eigenlijk heel slecht is dat Spurs zo'n escape nodig heeft tegen een club uit de eredivisie. Ik zou blij maar nog niet trots zijn. Zeker geen moment voor spurs om een neus te trekken naar wie dan ook.

Dat je team gewonnen heeft wil niet automatisch zeggen dat je goed gespeeld hebt...

geen inkopen voor een jaar en een half , geen stadion en onze sterspeler geblesseerd ... toch staan we in de finale van de CL . vind dat we ontzettend ondergewaardeerd worden en rose die zoiezo al niet op zen mond is gevallen zegt het luid op . ik zie het graag lijkt allemaal wel een droom Coys

9 mei 2019 om 11:24

Waanzinnig knap wat Pochettino doet, kan niet anders zeggen. Blijft zoveel teams voor ook in de competitie die veel meer uitgeven. En met overwegend leuk voetbal ook wel.

9 mei 2019 om 11:26

Vind dat Tottenham perfect gewaardeerd word. Een vrij aardig subtop clubje, dat zichzelf graag altijd in de underdog-positie praat. Men mist de ruggengraat om echt uit te spreken dat ze voor de landstitel willen gaan en voor de Champions League, maar men verwijst liever naar beperkte inkoopbeleid om zo altijd maar alles goed te kunnen praten. Tottenham moet bij zichzelf die stap gaan maken naar topclub en gewoon eens zeggen dat ze voor de prijzen mee gaan spelen.

9 mei 2019 om 11:31

5 jaar geleden "moesten we de CL halen" om gezien te worden als 'topclub' en 5 jaar later Moeten we uitspreken dat we voor de landstitel gaan ? zonder stadion of inkopen nou als poch dat deed was hij gek verklaard . net zoals jij trouwens , we hebben een beperkt inkoop beleid en tot dat veranderd kunnen we onze ambitie niet verhogen . dat is logica . wat jij hier schrijft heeft weinig echte substantie .. sorry

9 mei 2019 om 12:07

Nogmaals een Tottenham fan die al snel tevreden is. Dit Tottenham is pas een topclub, wanneer het een serieuze uitdager word voor de titel. Het grappige is dat ze best mee kunnen doen om de prijzen, de grootste tegenstander van Tottenham is Tottenham zelf, door elk jaar weer slap te wezen. Bij Tottenham heb ik altijd het gevoel alsof ze niks willen verwachten van zichzelf dan is alles erboven mooi meegenomen. Een 4e plaats als dit met meer dan twintig punten achter, is mooi voor het subtop clubje Tottenham, maar niet genoeg voor topclub Tottenham.
Denk dat meer mensen het wel met mij eens zijn dat Tottenham een vrij schijnheilig clubje is, waar je als speler ook nooit meer normaal kan vertrekken met die Levy.

9 mei 2019 om 12:08

Hoe kan je voor de landstitel gaan als Man City en Liverpool zo ver voor liggen? Iedereen weet dat die 2 nu elk seizoen boven de rest gaan uitstijgen.

9 mei 2019 om 12:13

nogmaals ... je trekt rare conclusies en heb geen idee wanneer we opeens verantwoording moeten afleggen bij andere fans over onze verwachtingen .. tot voor kort was st. totteringhamsday een ding en werd spurs gezien als mentaal zwak . we zijn in 5 jaar tijd 2 titelstrijden meegemaakt en een CL finale . precies hetzelfde als liverpool . maar goed ik neem Nammak jou ook echt niet serieus . typische reacties voor duimpjes .

9 mei 2019 om 12:21

Ik doe het niet voor de duimpjes en doe het ook niet uit een afgunst jegens Tottenham. Ik heb niks met Ajax, Arsenal of iets dergelijks. Tottenham komt gewoon altijd heel zwak en schijnheilig over in de media. Ze benadrukken maar al te graag hun geringe uitgaven, een dag minder rust en doen dus alles om altijd in de underdog rol te kunnen kruipen. Een topclub voor mij moet ook lef hebben en durven uit te spreken dat ze het weliswaar lastig gaan krijgen, maar wel gewoon zouden moeten winnen. Word je niet moe van dat eeuwige indekken en slachtoffer rol?

9 mei 2019 om 12:54

Ben het deels wel met Nammak eens. Je kunt mijns inziens pas als topclub gezien worden als je elk jaar voor de titel gaat en dat ook durft uit te spreken aan het begin van het seizoen. Zelfs dit jaar eindigen ze waarschijnlijk niet eens boven een zeer matig en ondermaats Chelsea.

9 mei 2019 om 13:22

mijn punt is dat we helemaal nog geen topclub hoeven te zijn . ik ben de nare smaak van juande ramos en avb nog niet vergeten . laat staan de 10 jaar daarvoor waar we gewoon middelmaat waren . vind het vreemd dat fans van andere clubs die geen 25 jaar dezelfde club support en hun door moeilijk en goeie tijden meemaakt beter gaat weten of we ons "indekken " wat ik ronduit lachwekkend vind en realistisch zijn met de middelen die we hebben . maar eerlijk gezegd deze discussie en zulke comments doen me weinig WE Zitten IN DE Finale VAN DE CL Gewoon !!!! hahaha heerlijk man !!! Believe Coys!!!!

9 mei 2019 om 17:59

Ben ik met je eens. Pochettino probeert zich ook altijd in de underdog rol te praten. Zelfs tegen Eredivisieclub Ajax. Met deze selectie mogen ze best toegeven dat ze bepaalde prestaties gewoon horen te behalen. Anders zal het idd een eeuwige subtopper blijven.

9 mei 2019 om 11:28

Ik ben het helemaal met je eens. Ik hoop van harte dat Liverpool wint van Spurs, maar als er in Engeland verder een ploeg is met de gunfactor, dan is het Spurs wel. Ben benieuwd wat ze kunnen doen nu het stadion gereed is. Wat zou het gaaf zijn wanneer Spurs de aansluiting met City en Liverpool weet te vinden!

9 mei 2019 om 11:43

Er is geen 'wij'. Er is een team in Engeland en jij die in Nederland op je playstation spurs kiest.

9 mei 2019 om 11:48

Want jij kent hem en weet dat hij 100% Nederlands is en verder geen binding heeft met Engeland, of tottenham. Als je als Ajacied in het buitenland gaat wonen, blijf je toch ook voor Ajax?

9 mei 2019 om 12:14

Zitten echt een hoop mensen op voetbalzone die een binding hebben met London, Madrid, Turijn, Manchester en Barcelona. Wel gek dat ze allemaal een binding hebben met dezelfde steden. Zitten toevallig ook de grootste clubs in Europa, maar dat zal er vast niks mee te maken hebben verder

9 mei 2019 om 13:40

Ik kijk geen Nederlands voetbal, maar wel elke week vanaf mijn jonge jeugd pl en mijn club staat nu in de finale punt. Verbondenheid heb je met 1 club en dat kan overal ter wereld zijn of moet elke fan wekelijks in het stadion zitten van jou? Zoals dvv20 al zegt dat kun je dus niet van iedereen weten en discrimineer je een hele groep met je vooroordeel.

9 mei 2019 om 15:24

Discriminatie is een vooroordeel gebaseerd op iets wat de persoon in kwestie niet kan veranderen zoals; huidskleur, nationaliteit, sexueele geaardheid, enz. Ik bekritiseer een keuze.

9 mei 2019 om 16:36

Zitten hier ook een hoop nederlanders die niets met Amsterdam hebben, maar heel toevallig voor Ajax zijn als zij een goede seizoen draaien.

9 mei 2019 om 13:34

Pochettino is als fergie, zet vaak resultaten op het veld, maar kan ook weer niet alles en speelt niet altijd mooi voetbal. Jullie worden niet ondergewaardeerd, want enerzijds laten jullie goed voetbal zien en krijgen jullie de lof, maar anderzijds hebben jullie de pl wel gigantisch laten liggen in heel wat wedstrijden.

Liverpool gaat Tottenham helemaal inmaken. Ze gaan niet weer zoveel geluk krijgen.

9 mei 2019 om 11:28

Ik denk het niet.. nu is iedereen trots op Ajax, wat terecht is natuurlijk. Maar ik was wel bang voor dit Ajax; Liverpool zou dik hebben gewonnen van dit Ajax, daar ben ik 100 procent van overtuigd.

9 mei 2019 om 14:02

Dat dachten Bayern, Real en Juventus ook.....

Zeer professioneel was Rose in de wedstrijd. Dat loont. Gullit heeft gelijk gezien de eerste wedstrijd. Maar Rose en Tottenham hebben zich weten te herstellen. Zo hoort het! Erg volwassen.

Rose is een middelmatige back in de premier league.
Zijn voordeel is dat er weinig goede engelse spelers zijn, dus "homegrown" maakt hem een aantrekkelijke engelse back voor premier league clubs.

Hij heeft voldoende fysieke kracht en snelheid.
Qua spelinzicht en techniek is het absoluut geen topper.... zeker niet voor een opkomende back.

9 mei 2019 om 13:44

2 seizoenen geleden was het anders verruit de beste back van Engeland en deed jouw samenvatting mensen lachen. Nu heb je gelijk, maar hij heeft wel meer in zich weten we ook.

Rose die een lange neus maakt naar Gullit. Yeah right. Rose is niet eens 1% van de voetballer die Gullit was en daarnaast speelden deze jongens vorige week ook gewoon dramatisch dus de kritiek was ook terecht. Blijkbaar kan bijna niemand van de huidige profvoetballers tegen kritiek want ze vinden zichzelf allemaal supersterren. Dat is misschien ook wel het probleem van de huidige generatie. 80% heeft geen zelfreflectie. Trek maar lekker een lange neus, ik hoop dat Liverpool, Spurs ff op hun plek zet..

9 mei 2019 om 11:58

Wat een zure reactie weer van jou kant. Dat jij een hekel hebt aan Tottenham Hotspur weten we al maar om dan zo'n nutteloze reactie te plaatsen? Rose doet hier in mijn optiek niets verkeerd. Dat jij hem niet eens 1 van Gullit vindt, dat is jouw(zeer exotische) mening daar het ook 2 totaal verschillende spelers zijn. Danny Rose komt hier gewoon zijn gram halen.

9 mei 2019 om 12:23

Hoezo is dit een nutteloze reactie? Volgens mij is jouw reactie een stuk kinderachtig en nuttelozer. Een hekel aan Tottenham? Misschien nog even mijn reactie bekijken onder het bericht van Schone, waar ik lof heb voor Tottenham en Lucas Moura in bescherming neem tov andere leden. Danny Rose kan wel zijn gram komen halen maar hij speelde gewoon een dramatische pot vorige week en deze wedstrijd op 20 minuten na was ook niet fantastisch. Mooi voor hem maar zelfreflectie heeft hij dus blijkbaar niet als hij de kritiek van vorige week zwaar onterecht vind..

9 mei 2019 om 12:46

Tilburg013 heeft over het algemeen gewoon gelijk hoor. Tegenwoordig kan niemand meer tegen kritiek en moet meteen iemand zijn mond 'gesnoerd' worden, terwijl Gullit zijn kritiek gewoon terecht is. Bij geen enkele andere ploeg zou hij in de basis staan, het is een back die af en toe leuke dingen doet maar het belangrijkste is, is dat hij Engels is.

Spurs heeft Ajax in de tweede helft afgetroefd, maar heeft ook geluk gehad met de lotingen. Tegen Barca, Bayern, City, Liverpool, Atletico of Juve was Spurs gewoon uitgeschakeld.

Waarom komt Rose zijn gram halen? Heeft hij nou 3x gescoord of was hij essentieel voor deze wedstrijden? Hij was fysiek aanwezig en deed zijn taak (of dat bovengemiddeld was, laten we maar in het midden). Lucas had zijn gram mogen halen, als Gullit hem vorige week had bekritiseerd. Maar Rose....

9 mei 2019 om 12:52

Je zegt tegen city maar ze hebben city uitgeschakeld en staan er gewoon terecht of zal ik nu ook zeggen dat ajax geluk had met de blessures en schorsingen?

9 mei 2019 om 13:02

En hoe? Hoe zijn ze door gegaan? 9 van de 10 keer rolt City dit Spurs gewoon op, kijk maar naar de competitiewedstrijd die dat weekend erna was.

Zelfs als je de tweede wedstrijd wel technisch goed speelde, wat nog te betwisten valt, zou dat niet betekenen dat Gullit zijn analyse over de eerste wedstrijd zou moeten terugnemen. Zou Rose de eerste wedstrijd teruggekeken hebben en daadwerkelijk gedacht hebben dat hij goed speelde? Als het je extra motivatie gaf, dan legde Gullit blijkbaar de vinger op de zere plek. Wees blij dat je prestatie in de tweede wedstrijd een stuk beter was dan in de eerste, maar ga dan niet zielig doen tegenover mensen die terecht zeiden dat de eerste wedstrijd slecht was.

9 mei 2019 om 12:13

Vergeet de panna 3 seconden daarna van Dele Alli aan Frenkie De Jong niet!

Slachtoffertje. Als je slecht speelt, speel je gewoon slecht. Genoeg van die babies die verontwaardigd reageren op kritiek alsof niemand dat mag doen. Als je goed speelt, word je niet hard genoeg geprezen man. Men behandelt je als een god omdat je tegen een bal aan kan trappen.

Ik snap niet dat spelers zich zo laten kennen door de analisten. Ten eerste is de kritiek vaak gewoon terecht en ten tweede zijn er zoveel mensen die wat vinden, er zullen er altijd een paar tussen zitten met een mening die je niet aanstaat. Laat het lekker.

Nog steeds matig team dat Eriksen overslaat door gebruik te maken van Mourinho tactiek: lange bal op Llorente. Fout van ten Hag dat ie geen scenario klaar had liggen want nav 2e helft eerste wedstrijd had dat gemoeten. Net zoals Bosz geen antwoord had tegen ManU.
Denk dat Kane ontzettend veel verbloemt bij Spurs. Alli zal wel weer beter worden maar voor de rest zou ik snel wegwezen daar (zeker Eriksen en Alderweireld). De rest kan me niet imponeren, geen ruk aan om naar te kijken.
Maar veel plezier ermee

9 mei 2019 om 14:24

Mourinho tactiek? De ploegen van Mourinho hebben bijna altijd minder balbezit. Tottenham gisteren 60% balbezit. Ze domineerde de hele twede helft en zijn verdiend door.

9 mei 2019 om 16:40

Ik snap dat je teleurgesteld ben maar dat slaat nergens op. 2e helft was Spurs veel beter (ook door fitheid en verkeerde tactiek Ajax.)

Op zich heeft Gullit wel gelijk. Voetbaltechnisch is Tottenham niet veel bijzonders. Mijns inziens hebben ze het gewonnen op basis van een veel betere conditie. Als voetbalwedstrijden 2 x 35 minuten hadden geduurd had Ajx op zeker gewonnen, maar omdat conditie ook een belangrijke rol speelt is Tottenham door.

9 mei 2019 om 14:23

Vergeet conditie, ik denk dat op dit niveau conditie bij beide ploegen goed zit hoor. Tottenham is wel fysiek sterkere ploeg. Maar wat ook raar is, is dat Ajax maar 40% balbezit had.. Dat past toch niet in hun filosofie?

9 mei 2019 om 14:24

Conditie maar ook vooral karakter en een tactisch slimme coach. En voetballend kunnen ze zeker ook wat, want ze speelden niet voor niks Psv 2x compleet van de mat. En tegen Ajax zag je het bij vlagen ook wat ze in huis hebben. Zeker niet onverdiend naar de finale.

Tja, Gullit zit daar voor het geven van zijn mening. En eerlijk gezegd begrijp ik wel dat hij Rose technisch zeer slecht noemde, als je hem bij Spurs - Ajax zag spelen dan leek het ook helemaal nergens op. Vond hem gisteren een heel stuk beter spelen, maar nog steeds blijf ik het met afstand een van de zwakste voetballers van Tottenham vinden.

Rose is niks beter dan een Manolev. Gewoon een leuk clubvoetballertje maar absoluut geen CL finalist materiaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren