Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schöne baalt van lange blessuretijd en blikt terug op misverstand met Onana

Laatste update:

Ajax leek na de 0-1 zege tegen Tottenham Hotspur in Londen goed op weg naar de finale van de Champions League. Lucas Moura deelde woensdagavond namens de Engelsen echter een mokerslag uit aan Ajax door drie keer te scoren en de Amsterdammers zodoende uit te schakelen: 2-3. Lasse Schöne is na afloop in gesprek met Voetbal International ontgoocheld.

"Een rampscenario. Het begint goed en met de rust sta je 2-0 voor. Na de rust scoren ze dan vrij snel en ook nog eens twee keer. Ze gaan met iedereen naar voren, maar we haalden ze enigszins weg. Vijf minuten blessuretijd vond ik al vrij veel. Dan scoorden ze precies in de laatste seconde. Dat is een ramp. Het is de ergste manier om te verliezen."

"Als ze wat eerder scoorden, konden we nog wat doen. Nu heb je er geen tijd voor. Het was goed stil in de kleedkamer", zegt de Deense middenvelder, die bij de 2-2 een ongelukkige rol speelde door een misverstand met doelman André Onana. Het duo kon het niet eens worden wie de bal zou pakken, waardoor Lucas Moura uiteindelijk kon profiteren.

"Ik heb het er net met André over gehad. Ik wilde de bal wegschieten, hij wilde hem vasthouden. Dat is jammer. Maar we gaan er morgen verder naar kijken, maar nu is het moeilijk om alles terug te halen", aldus Schöne, die erkent dat de uitschakeling een van de grootste drama's uit zijn carrière is. "Het is heel stil. Mensen zijn zo ontzettend teleurgesteld. Logisch. Het doet pijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schone...... "dat is jammer" rot op man!

9 mei 2019 om 08:34

Rustig maar. Zo'n situatie gaat zo snel, nauwelijks te vermijden soms.

9 mei 2019 om 11:25

Rot op man? Doe even rustig tegen een speler die veel betekent heeft voor de club.

9 mei 2019 om 13:20

Hahaha alsof Schone dit leest!

Heel veel dachten hier dat ze de finale al bereikt hadden en dan verlies je in de 5de minuut van de extra tijd. Erg pijnlijk voor iedereen!
Ik weet niet wie het was maar er waren een paar die vonden Lucas een gelijkwaardige speler als Walcott. Hij zou te weinig rendement hebben.

9 mei 2019 om 08:31

Lucas is ook geen geweldenaar. Is niet nu hij 3 goals maakt het ineens een messi is ofzo. Tottenham is door omdat Ajax zichzelf in de voet schiet. Niet omdat Tottenham zo geweldig speelt

9 mei 2019 om 08:36

En aan de andere kant, als Spurs eruit zou vliegen was het ook voor een groot deel aan zichzelf te danken. In de thuiswedstrijd met 5 achterin beginnen en gister wederom een zwakke eerste helft. Iedere keer in de achtervolging door een achterstand.

9 mei 2019 om 08:39

BJP79, Lucas is absoluut een geweldenaar. Was veel geblesseerd voor PSG, moest uiteindelijk banken voor Mbappe en Neymar. Had vaak een prima rendement als hij de kans kreeg bij PSG. Nu bij Spurs had hij ook lang betere spelers voor zich, maar nu komt het er eindelijk uit.

9 mei 2019 om 09:36

Geen Messi maar als je 3 doelpunten maakt in de halve finale van de CL, en daarmee je ploeg naar de finale stuurt ben je toch wel een geweldenaar. Als Tadic dit had gedaan dan was die zeker wel wereldtop geweest.. Waren ook gewoon 3 lastige doelpunten om te maken, die jongen heeft fantastisch voetenwerk! Ajax verdiende het qua gecreëerde kansen maar Tottenham had over twee werdsttijden wel degelijk het betere spel. Vind het lastig om te zeggen omdat het natuurlijk verschrikkelijk zuur is maar Tottenham verdient ook gewoon de credits. Van zon achterstand nog terugkomen zegt veel over je mentale weerbaarheid, zeker omdat ze in de competitie de laatste tijd bijna alles verliezen.

9 mei 2019 om 08:34

Klopt wat je zegt over Lucas. Jammer dat Schone gaat huilen over de blessuretijd. Spelers als Onana roepen dit soort dingen over zichzelf af. Tijdrekken? Dan krijg je hem lekker in de laatste seconden tegen. Je moet niet forceren als keeper zijnde. Beetje doen alsof die bal lek is hahahah.

9 mei 2019 om 08:45

Tja, ik vond die blessuretijd wel terecht. Als je alles bij elkaar op telt komt het ongeveer uit op 5 min en ja dan is het niet slim van onana om nog langzamer te gaan uittrappen.

Ja het is zuur, maar ik vond de eerste tegengoal erger, waar er zoveel ajaxieden voor de bal stonden terwijl je gewoon met 2-0 voor staat. Zorg dan dat in ieder geval je organisatie goed staat.

9 mei 2019 om 10:27

mee eens, je staat 2-0 voor waarom stuur je beide centrale verdedigers mee naar voren. is toch nergens voor nodig.

Vond het gewoon een communicatie fout. Onana had Schone gewoon de bal moeten laten weg schieten. Schone kon al geen kant meer op. Onana was ook weer tenenkrommend met zijn tijdrekken. Ga gewoon voetballen.

9 mei 2019 om 13:21

Het is een prima keeper, maar toch af en toe nog wel een onbetrouwbare clown hoor. Naar mijn idee loopt Onana met iets teveel zelfvertrouwen rond.

9 mei 2019 om 14:42

Ja dat idee heb ik ook. Is gewoon heel apart. Gister ook pakt hij een paar ballen dat ik denk wow hoe dan. Maar dat tijdrekken en die rarae acties af en toe man man man.

9 mei 2019 om 17:09

Zijn manier van keepen dat mij een beetje aan de Franse Bartez (vast verkeerd gespeld) denken...

Had hij tijdens de wedstrijd tegen Onana moeten zeggen om niet zoveel tijd te rekken. 5 was veel, maar wel verklaarbaar.

9 mei 2019 om 08:30

Ja op gegeven moment duurde het 40 seconden voordat ie de bal trapte

9 mei 2019 om 08:37

Ik vond het niet eens veel. Voor een wissel staat sowieso al een halve minuut extra, dan zit je al op drie minuten. Twee minuten extra voor het tijdrekken dat al voor de 70e belminuten begon is nog schappelijk.

9 mei 2019 om 11:26

Hij had juist meer tijd moeten rekken, nog 30 secondes en er was geen goal gevallen haha.

9 mei 2019 om 13:24

@ Lucasandersen

Ik vrees voor Onana dat hij dan ook geen CL finale had gespeeld. Briych was er echt wel klaar mee.
En dan ook terecht dat hij die kaart trekt.

Als Onana daar nog een halve minuut had willen pakken had hij denk ik de eerste keeper geweest die binnen 1 actie 2x geel pakt voor tijdrekken.

Of je daar nu wil aan herinnert worden?

Het inbrengen van Magallan voor meer defensieve power heeft ook niet echt gewerkt. Op die manier kon Tottenham blijven komen en kwam Ajax niet meer van zijn eigen 16 af. Beetje kinderschool tactiek van Ten Hag in mijn ogen. Breng dan een De Wit voor Donny zodat je die power op het middenveld behoud.

9 mei 2019 om 08:37

Onzin. Magallan werd ingebracht om Llorente op te vangen, die elke keer een plaag was voor Blind. Het was een prima zet. Met De Ligt en Blind sneed Tottemham er ook al een paar keer doorheen in het midden. Niet meer dan logisch dus. De Wit inbrengen is al helemaal raar.

9 mei 2019 om 09:08

Het zegt genoeg dat er een extra verdediger moet worden ingebracht om een centrale verdediger te helpen. Met andere woorden daley blind is gewoon een lichtgewicht en ongeschikt voor dit niveau. Dat wisten we al maar waarom staat ie dan op die positie

9 mei 2019 om 09:20

Volgens mij heeft Blind de afgelopen wedstrijden in de CL een paar ijzersterke wedstrijden gespeeld als centrale verdediger, continu op de goede plek stond. Nu had hij het helaas erg moeilijk tegen Llorente, maar lekker makkelijk dan om te zeggen dat hij ongeschikt is voor dit niveau, terwijl hij naar mijn mening de vier wedstrijden hiervoor erg goed heeft gefunctioneerd als centrale verdediger.

9 mei 2019 om 09:25

Inderdaad. Makkelijk Daley af te schrijven op basis van gisteren, waar iedereen gewoon moeite had met Llorente. Voorgaande CL-wedstrijden speelde Blind uitstekend en was hij de stille kracht achter het succes.

9 mei 2019 om 11:26

Elke verdediger heeft wel is een slechte helft.

9 mei 2019 om 13:27

@ Lucas Andersen

Zelfs een slechte wedstrijd. Is inherent aan mens zijn.

@ Iedereen

Valt me op dat spelers en staf (ten Hag) weer worden aangepakt, alsof het amateurs zijn, omdat je op waarde geklopt wordt.
Vergeet niet dat alle 3 de goals van Tottenham gewoon ook een stuk individuele klasse van Moura vooraf gaat.

Maar tis weer typisch Nederlands om direct naar al de dingen te kijken die fout zijn gegaan en daar mensen op af te rekenen. Zo jammer.

Ik zei het nog gisteren, dit is hét Champions League seizoen waarin zoiets zou kunnen gebeuren, en ja hoor het gebeurde gisteravond. Geweldig CL seizoen. Beste die ik heb met mijn eigen ogen heb gezien in 15 jaar tijd.

Ze kregen de deksel op hun neus. Al het hele seizoen stoor ik mij aan het feit dat ze de bal even vast moeten houden. Een tikje naar achter geven. Elke speler van Ajax doet het en het is bloed irritant gedrag. Desondanks vind ik het wel jammer en gunde ik ze de finale wel. Maarja karma is een bitch..

9 mei 2019 om 08:34

Ach niet zo zuur, zeg. Dat was het nadeel van het spel van Ajax, wat nou toevallig misschien wel het beste spel is dat we dit seizoen in de CL hebben gezien. Ze tikten in de 16 van de tegenstanders rustig rond, zoiets heb ik niet meer gezien sinds Barca's tiki taka en Bayern/Duitsland rond 2014. Om dan op het enige minpuntje te gaan zeiken is wel erg overdreven..

9 mei 2019 om 09:11

De halve finale van de CL bereiken als Nederlandse club is slechte karma? Geef mij volgend seizoen nog meer van dat graag.

Maar die dribbel van Lucas Moura daarna zeg.. dat is echt balbeheersing van absolute wereldklasse. Dribbelt in die drukte met onmenselijk veel controle op ongelooflijk snelle wijze nog even tussen 2 man door, om daarna perfect af te ronden. Een echte Braziliaanse balvirtuoos, die Lucas.

9 mei 2019 om 09:09

Daar werd frenkie wel even te kijk gezet, 2 x en door de benen

Gewoon minder tijdrekken, dan komt er ook minder tijd bij. Onana was in zijn eentje al verantwoordelijk voor zo'n 2 minuten tijdrekken. Tel daar alle wissels bij op en de 5 minuten blijken zelfs vrij schappelijk te zijn.

9 mei 2019 om 09:13

Alle teams rekken dan tijd. Had Onana dat niet gedaan zou iedereen over hem heen vallen dat hij de bal niet langer vasthield.

9 mei 2019 om 09:43

Dat weet ik, maar het is dan ook in alle gevallen terecht dat die tijd er wordt bijgeteld. De simpele oplossing is zuivere speeltijd, maar ja...

De lange blessuretijd is wel te verklaren natuurlijk. Ajax en vooral Onana was de hele tweede helft bezig met tijdrekken. De situatie met Onana en Schone kan je ongelukkig noemen ik denk toch dat Onana de baas moet zijn en de bal met Schone en als moet pakken, dan maar een medespeler blesseren maar alles voor de bal . Nu was het van beide net niets ....

Ik vond het ook ontzettend veel blessuretijd. In de eerste helft heb je twee minuten blessuretijd, in de tweede helft 5, terwijl ze imo redelijk gelijk verliepen. Beide helften twee doelpunten in reguliere speeltijd, geen uitgebreide VAR momenten, geen serieuze blessurebehandelingen. In de tweede helft dan wat wissels, die nog redelijk snel verliepen. Imo redelijk weg te strepen tegen het moment in de eerste helft dat de scheids zijn zender vast moest laten tapen.

Natuurlijk nam Ajax de tijd bij de dode spelmomenten, maar als dit al tijdrekken is, heb ik nog wel iets ergere voorbeelden meegemaakt waar níet tegen werd opgetreden. Drie minuten extra tijd was logisch geweest, 4 was al wat veel. 5 snap ik echt niet en dan krijg je de nekslaggoal tegen in de 6e minuut...

Zal wel aan mijn gekleurde bril liggen, maar ik vind het tamelijk zuur.

9 mei 2019 om 09:27

Volledig mee eens. 5 minuten is al veel en dan valt de goal in de zesde minuut. Er zijn zat clubs die dan flink uit hun dak gaan en een hoop heisa maken. Vooralsnog neemt Ajax het goed op ondanks het verleden van deze Brych van wie ik totaal niet snap dat hij überhaupt internationaal mag fluiten laat staan halve finale Champions League.

9 mei 2019 om 09:34

Op zich ben ik tegen tijdrekken en voor zuivere speeltijd. In de tweede helft had je uiteindelijk ook ongeveer 45 minuten zuivere speeltijd met alle tijd die werd bijgetrokken. Maar in iedere andere wedstrijd en onder iedere andere scheidsrechter zou met dezelfde parameters er natuurlijk nooit 5 minuten zijn bijgetrokken in de tweede helft.

Ajax heeft al vaak zat gespeeld tegen teams die opzichtig tijdrekken vanaf het begin zonder bestraft te worden en dan zou ik zo'n man er heel graag bij hebben. Maar omdat het zo uitzonderlijk is om zo richting een zuivere speeltijd te gaan, voelt het wel extra zuur om nu er dan een keer tegen tijdverlies wordt opgetreden daar ook zwaar de dupe van te zijn.

9 mei 2019 om 13:33

@ Juga

Welk verleden van Brych? De man heeft al een CL finale gefloten waar heb je het over?
De man is gewoon 1 van de beste scheidsrechters die er rond loopt op het moment.

En Brych heeft na de gele kaart van Onana heel duidelijk laten zien dat hij die tijd erbij zou trekken. En toen zaten we al in blessuretijd. Dus kan je wel doen alsof je neus bloed en groot stampij gaan maken, echter ben je via je keeper zelf verantwoordelijk.

Bij jezelf zoeken. Niet bij de scheidsrechter. En die ruim 5 min zijn heel goed te verklaren.
De nodige wissels, de kaarten, het tijdrekken.

En dat hij nog ruim anderhalve minuut na de 2-3 laat spelen was omdat Tottenham wel heel lang zijn goaltje aan het vieren was die hun de finale bracht. Dus ook die tijd heeft hij er gewoon bijgetrokken.
Dus je kunt niet zeggen dat hij tijdrekken aan 1 kant bestrafte.

9 mei 2019 om 14:18

Brych was eens in opspraak gekomen in de Bundesliga (ik weet niet of hij ervoor gestraft is) Op het WK heeft hij hoogstpersoonlijk een team uitgeschakeld door de VAR te negeren wat ervoor zorgde dat hij na de groepsfase mocht inpakken. Dat is reden genoeg om hem absoluut niet bij de besten te scharen. Webb floot ook een WK finale maar was altijd van een bedenkelijk niveau, om maar een voorbeeld te noemen. Het is mij echt een raadsel dat deze man zoveel vertrouwen krijgt met zijn Gözübüyük-achtige trekjes.

Die 5 minuten zijn inderdaad best wel te verklaren, maar aan de andere kant zie je bij dit soort wedstrijden in 8 van de 10 gevallen dat er maximaal 4 minuten wordt bijgetrokken.

Tuurlijk moet Ajax het bij zichzelf zoeken. Ik vind het dan ook sterk dat ze er geen woord over reppen. 10/10 clubs zou echt uit hun dak gaan hierover, en daarvoor Chapeau aan Ten Hag en de rest.

9 mei 2019 om 15:30

@ Juga

Ik kan niks vinden dat Brych ooit in opspraak is geweest in de Bundesliga. Denk dat je met een andere scheidsrechter in de war bent .

En hij heeft het recht om als scheidsrechter de VAR te negeren. Hij is verantwoordelijk en niet de Var. Hij is de baas niet de Var.
Jij doet nu net alsof de VAR de baas is, maar dat is niet zo. En wie er weg moet is voor een deel ook politiek.

Webb was in het jaar dat hij de CL en WK finale floot gewoon ook een topscheidsrechter en maakte weinig tot geen fouten in duels. De WK finale is compleet anders. Ik raad je aan zijn boek te lezen. Daarin gaat hij uitvoerig in over dat duel.

Zegt denk ik meer over jou dan over Brych. De man is advocaat die heb ik qua integriteit wel ff stukje hoger zitten dan de gemiddelde reaguurder hier op Voetbalzone.

10/10 klopt al niet want Ajax gaat niet uit zijn dak. De fanboys daarin tegen zijn al weer het zagen aan de stoelpoten van Ten Hag en diverse spelers.

De man heeft zijn sporen in de arbitrage meer dan verdiend.

9 mei 2019 om 17:41

Ik vind in 5 minuten al 3 situaties die op zijn minst opmerkelijk zijn (buiten het 6 minuten bij deze wedstrijd optellen zonder dat er uitgebreide blessurebehandeling en zijn geweest of ongeregeldheden in het publiek). Webb, Brych, Veissiere, Larrionda. Een pot nat. Webb heeft echt weinig wedstrijden goed gefloten. Vind hem niks beter dan een Çakir nu of Mažić. Zelfs slechter aangezien hij zo verschrikkelijk vaak dingen niet zag. En dan heb ik het ook niet over één duel met af en toe een foutje. Webb heeft te vaak wedstrijden veel te ingewikkeld gemaakt. Zelfs het optreden van Pitana in de finale van 2018 was hoger dan niveau Webb. Niemand is perfect, maar Brych is gewoon geen topniveau.

Verder vind ik het zeer opmerkelijk dat u niet op de strekking van het verhaal reageert, maar er twee keer één woordje uit de hele tekst pikt dat toevallig goed uitkomt. De een-na-laatste alinea slaat kant noch wal namelijk.

Als we het over integriteit hebben, daar zijn juist advocaten berucht om. Maar dat doet er ook niet toe aangezien het hier niet over integriteit gaat. Ik ben gewoon positief verrast dat Ajax naar zichzelf kijkt en niet aan het huilen is over de extra tijd, wat zoals ik al zei 10/10 clubs zouden doen (ja 99/100, of 9/10 in dit geval maar volgens mij is dat niet moeilijk te begrijpen....voor een scheidsrechter misschien wel).

Dat van die fanboys en spelers die aan de stoelpoten van Ten Hag zouden zagen. Ik vind dat echt heel vreemd en ben verrast dit te lezen (al neem ik dat nog met een korreltje zout). Ik erger me dan ook aan analysten die het opeens allemaal beter zouden weten dan Ten Hag.


Ps. Ik ben absoluut geen fan van Ajax, zelfs niet van het NL-elftal.

9 mei 2019 om 20:48

@ Juga

Dan mag jij mij vertellen waarom Brych in opspraak is geweest in de Bundesliga.

5 wissels de 2de helft. Waarvan er 2 aan Ajax kant echt traag naar de kant gaan. Het ongebreidelde tijdrekken van Onana. En van Ajax spelers bij de spelhervattingen. De VAR controle na de goals. Tijd erbij voor de gele kaarten.

Die 5 minuten (oorspronkelijk) zijn dus heel makkelijk te verklaren. Die 6de minuut krijg je na de gele kaart van Onana. Die na zijn gele kaart gewoon direct verder ging. Bal goed leggen, kousen optrekken, spelers wegsturen. Echt open je ogen en pak de spelregels er even bij. En dan kom je redelijk makkelijk aan het aantal.

Advocaten hebben maar 1 belang en dat is van hun klant/client. In zijn hoedanigheid als scheidsrechter heeft hij die ook, namelijk de spelregels. Die hij ontegenzegelijk beter kent dan jij.

Al die scheidsrechters die jij noemt zijn koekenbakkers in jouw bewoordingen. Heel opvallend dat ze allemaal een internationale status hebben of hebben gehad. Grote duels hebben gefloten.
En wat heeft Juga gepresteerd op een veld? Wat heeft hij voor scheidsrechtersduels op zijn palmares? Gezien je commentaar weinig tot geen.

En dan mag jij mij vertellen waarom al de genoemde scheidsrechters zo slecht waren of matig als dat beter klinkt voor je.
Want ze mogen best een foutje maken, maar niet de fouten die Juga denkt te zien (met hoeveel herhalingen?).

9 mei 2019 om 09:38

@ passionforpink

Dan zou ik nog maar ff de wissels bekijken. V/d Beek neemt zoveel tijd dat Briych heb zelfs nog vermaand om door te lopen.
En dan doodleuk nog ff met de arbiter in discussie gaan.

Tel daarbij op hoevaak Onana niet aan het treuzelen was. Die uiteindelijk ook geel krijgt. Reken alleen bij Onana maar op een minuut of 2 die hij erbij trekt.
Dan krijgt hij geel en dan geeft Briych ook aan dat hij er 1 minuut extra bijtrekt wegens het excessieve tijdrekken in de extra tijd.
Onana was heel opzichtig het lijntje aan het zoeken bij Briych en die vond hij.
Ook andere spelers bij ingooien duurde erg lang. Klaarstaan en dan toch die ander maar laten gooien.
Scheidsrechters zijn niet gek, die worden door middel van beelden en voorbeelden hier op gewezen bij bijeenkomsten.

Dus nee die 5 minuten vond ik totaal niet vreemd en waren gewoon heel goed te verklaren.

9 mei 2019 om 09:51

Bij de wissel van Donny maant Briych hem om door te lopen, maar zoveel treuzelde hij daar niet. Althans, niet als ik het vergelijk met iedere andere wedstrijd die ik zie. Voor mij vooral een teken dat Briych blijkbaar hard wil optreden tegen iedere vorm van tijdsverlies. Iets dat op zich te prijzen is, maar wel in schril contrast staat met nagenoeg iedere andere arbiter ter wereld.

In bijna iedere wedstrijd zie je dat de ploeg die het resultaat heeft dat ze willen het rustig aan doet. Keepers die de tijd nemen bij een doeltrap, aanvallers die zo lang mogelijk in een hoekje de bal bij zich houden en proberen van trage ingooi naar trage ingooi te gaan. Spelers die (indien thuis na treuzelen van de ballenjongens) op het laatste moment de bal toch geven aan een andere speler om te gooien. Spelers die ieder fysiek contact aangrijpen om te doen alsof ze half dood gaan om na de spelhervatting weer volop te sprinten. Wissels waarbij de speler die eruit moet eerst naar de andere hoek van het veld wordt gestuurd om vervolgens rustig naar de kant te sjokken...

Zelfs in wedstrijden waarin dat volop gebeurt wordt er vaak nog geen 5 minuten bijgetrokken, vaak tot mijn grote frustratie. Nu stelde het "tijdrekken" van Ajax weinig voor in vergelijking met wat ik iedere week voorbij zie komen en is het ineens volkomen logisch dat er 5 minuten bij komen?

9 mei 2019 om 10:04

Uiteindelijk is het tijdrekken van onana op het einde fataal geweest, door die straf minuut extra

9 mei 2019 om 10:06

@ passionforpink

Geloof me v/d Beek ging echt tergend langzaam naar de kant. En als je daarna als je al vermaand wordt dan ook nog eens in discussie wil gaan kan je op je klompen aan voelen komen dat hij er extra voor gaat bijtellen.

Onana was echt de hele 2de helft al bezig. En ja dat was overdreven veel hoe hij dat deed. Ook dan kan je verwachten dat hij er iets gaat bijtrekken.
Zelfs direct na zijn gele kaart, bal neerleggen, kousen nog ff optrekken, ff gebaren dat ze konden oplopen.
Je kunt wel doen of een scheidsrechter gek is maar dat krijg je terug.

Ingooi langzaam nemen, tja gebeurt, maar gebeurde gister wel opvallend vaak.
Aanvallers die de hoek ingaan is geen strafbaar iets. Immers de bal is speelbaar.
Keepers en ingooiers die extra tijd pakken dan is de bal niet speelbaar. En kan en mag er tegen opgetreden worden. Kan op diverse manieren. Kaart als het te opzichtig lang duurt. Tijd bijtrekken als het minder zichtbaar is. Ter beoordeling van de scheidsrechter.

Die 5 minuten waren gister gewoon gerechtvaardigd.

9 mei 2019 om 10:10

@ Justpsv95

Zo zou je het kunnen zien idd. Had Onana het niet gedaan was misschien iemand anders het wel geweest met vrije trap of ingooi.

Het was zeker de extra tijd "vrouw en kinderen eerst" zoals ze dat noemen. Het was letterlijk overleven en zelfs niets meer kunnen brengen. Iets met op je tandvlees lopen.

Men kon zelf ook niks meer brengen alle puf was er letterlijk uit. Waar ze de eerste helft er gewoon onderuit voetbalde was dat met het inbrengen van Lorente compleet weg. En Lorente staat toch niet bekend om zijn voetballend vermogen.
Lang en zwaar seizoen geweest voor Ajax. En ze zijn er nog niet want er komen nog 2 hele zware wedstrijden aan. En hoe gek het ook klinkt deze nederlaag kan nog wel eens veel duurder worden dan alleen de uitschakeling.
Het is nu van belang voor de spelers/begeleiding om deze kater snel weg te spoelen.
En er is niets zo moeilijk om dat gevoel weer te hervinden na de KO dreun die je gister hebt gehad.

9 mei 2019 om 10:14

De blessure tijd was wel te verklaren , omdat onana vanaf minuut 68 al aan het tijdrekken was . Het duurde gewoon vaak 40 seconden totdat hij een bal uit ging trappen.. Alsnog blijft het zuur voor Ajax dat die in de laatste seconde van de blessure tijd valt . Maar het is ook gewoon goed uitgespeeld door Tottenham.

9 mei 2019 om 10:46

6e min was heel simpel. Onana kreeg rood voor tijd rekken met die doeltrap. Dat duurde al bijna één minuut. Als onana dat niet had gedaan had die 3e goal niet gevallen waarschijnlijk.

9 mei 2019 om 11:31

Onana kreeg rood? Heb ik iets gemist?

Hij kreeg geel voor "tijdrekken" terwijl hij de bal nog niet eens had ontvangen van de ballenjongen. Die nam natuurlijk wel zijn tijd, maar de straf voor Onana was raar te noemen.

De goal valt een paar seconden in de 6e minuut van de blessuretijd, maar met "gewoon" 5 minuten extra was die ook gevallen omdat Spurs op dat moment in de aanval zaten. Die extra "straf"minuut voor het "tijdrekken" was in die zin niet fataal. Wel de grote hoeveelheid blessuretijd die in eerste instantie al werd toegekend zonder dat die echt goed verklaarbaar is.

9 mei 2019 om 12:06

Excuses bedoel ook geel

9 mei 2019 om 10:51

In de tweede helft werd er 6 keer gewisseld. Per wissel staat er een halve minuut blessuretijd voor, dus dan zit je al op 3. Die resterende 2 minuten kwamen er terecht bij voor het tijdrekken wat al na een uur spelen begon. Sterker nog, twee schamele minuutjes vond ik nog karig, Onana was in zijn eentje al verantwoordelijk voor 2 minuten rekken. Het tijdrekken ging ik de blessuretijd gewoon door, dus het is volkomen logisch dat daar extra tijd voor werd bijgeteld. Overigens werd er na 5 minuten en 10 seconden gescoord, dat is gewoon conform de blessuretijd.

9 mei 2019 om 11:01

De eerste wissel was al in de rust, dus dat kostte geen extra tijd. En hier begon het tijdrekken "al na een uur". In veel wedstrijden zie ik het tijdrekken al starten in minuut één of vroeg in de eerste helft en wordt daar minder voor bijgetrokken. 5 minuten haal je meestal alleen bij langdurige VAR momenten, uitgebreide blessurebehandelingen etc. Die zijn er niet geweest.

Toen Onana geel kreeg voor tijdrekken had hij nota bene niet eens de bal. Natuurlijk lag dat aan de ballenjongens die hun tijd namen, maar hoe je hem daar (op dat moment) op kan afrekenen snap ik niet.

Nu ging je aardig richting 45 minuten zuivere speeltijd in de tweede helft. Normaal mag je al blij zijn als je rond de 35 minuten eindigt. Ik ben best voor zuivere speeltijd, maar dan moet het wel overal worden toegepast en niet alleen in de ene wedstrijd dat het Ajax oneindig slecht uit komt.

9 mei 2019 om 09:14

Mwah gister stonden er met Mazraoui, De Ligt, Blind, Frenkie, Schone, Donny, Ziyech, Dolberg, Tadic, Sinkgraven en Veltman gewoon 11 spelers op het veld die Nederlands kunnen. Alleen Magallan, Tagliafico en Onana spreken de taal niet volgens mij.

Het misverstand tussen schone en onana zag er op tv klungelig uit maar in het echt is het natuurlijk een split second waarin zo iets gebeurd. Maar dan nog staat het 2-2 en was je door. Ik verbaasde me erover dat dolberg zo lang bleef staan, was net alsof je met 10 man speelde zo weinig bracht hij. Maar goed eens in de zoveel jaar zal een club dit lukken om zo'n comeback te maken en dat het nu uitgerekend tegen ajax gebeurt is extra zuur. Ik heb genoten van ajax in de CL, ze hebben het Nederlands weer voor een deel op de kaart gezet. Maar belangrijker vindt ik dat ze hebben laten zien dat met een goed beleid, goed talent en voetballen vanuit je kunnen je wel degelijk succes kan opleveren en dat je daar niet alleen een grote zak geld voor nodig hebt. Hulde

9 mei 2019 om 09:41

@ fc moulijn

Eens in de zoveel jaar? Dinsdagavond was het Liverpool die het nog ff in de overtreffende trap deed door een 3-0 achterstand naar een 4-3 weet om te buigen en niet eens de uitgoals nodig heeft om door te gaan.

AS Roma deed het tegen Barca vorig jaar. En Barca deed het tegen PSG het jaar daarvoor.

Gebeurt vaker dan we erg in hebben. Alleen nu overkomt het een Nederlandse ploeg in het laatste stadium van de CL dus valt het meer op.

9 mei 2019 om 09:56

Klopt dat ben ik met je eens, maar het is natuurlijk meer uitzondering dan regel, Liverpool daargelaten want die hebben er volgens mij een patent op.

9 mei 2019 om 10:13

@ fc moulijn

Zou niet goed zijn als dit de regel werd . Zou wel grappig zijn. Maar door de bank genomen komt het inderdaad minder vaak voor.

Echter elk seizoen zie je wel van dit soort wedstrijden. Maakt het ook juist leuk. Soms zit je aan de goede kant en soms zit je aan de verkeerde kant van zo'n duel.
En vooral dat laatste kan zeer vervelend zijn.

Liverpool is een ploeg die altijd knokt. Altijd alles geeft. Zit in de DNA van de club. Een echte volksclub.

9 mei 2019 om 13:23

@the Ref
Ben ik het niet mee eens. Liverpool deed het thuis, drie keer scoren in de tweede helft. Tottenham deed het uit! Dan vind ik niet dat Liverpool het in de overtreffende trap deed, maar Tottenham. Shoot me!

9 mei 2019 om 13:39

@ Desteek77

Ik schat Barca nog wel iets hoger in dan Ajax eerlijk gezegd. Maar goed ik schat Liverpool ook hoger in dan Tottenham.

Mag ik erbij zeggen dat bij Liverpool 2 van hun 3 vedettes en doelpuntenmachines niet meededen?
Om je een indruk te geven Origi is ongeveer de Dolberg van Liverpool. En die legt er op het moment supreme bij Ter Stegen 2 achter zijn oren.

Dus mag ik de prestatie van Liverpool ff iets meer vinden dan die van Tottenham. Daarbij zijn zowel Liverpool als Tottenham niet weggespeeld en dat telt ook mee.

Natuurlijk was het winnen van de CL een droom. En een schande om er in de halve finale uit te gaan tegen Tottenham is het natuurlijk ook niet. Ook niet nadat je eerder van Real en Juventus weet te winnen.
Echter kun je wel degelijk vraagtekens plaatsen over het verloop van dit tweeluik.
Je wint uit met 0-1. Met een beetje geluk ga je daar met 0-2 weg, maar goed.
Vervolgens kom je in de return nog comfortabel 2-0 voor. Met een klein beetje geluk prik je er nog 1 bij.
Totale tussentand: 3-0.

Dat Tottenham dan de 2-1 maakt zat er wel een beetje aan te komen, echter stort Ajax dan ineens helemaal in elkaar. Waar we dit CL avontuur vaak geluk hebben gehad was het bij Ajax helemaal weg en had Tottenham dat geluk. Wat een gepruts bij die 2-2. Er waren 3 spelers van Ajax die de bal weg hadden kunnen trappen en Onana had hem al 2 keer kunnen pakken. En tja, dat het dan nog 15 minuten lang hoge ballen pompen wordt en hij nog goed valt had je wel aan kunnen zien komen. Alles viel goed voor Tottenham. De rollen waren nu eens helemaal omgedraaid.

Het was een prachtig avontuur. Of Tottenham de "verdiende" finalist is weet ik niet, als je het mij vraagt hadden ze het allebei verdiend. Ik hoop nu alleen maar dat het voetbal de eindstrijd wint, en dat is Liverpool. Niet vanwege de verliespartij van gister bij Ajax maar Liverpool verdiend het wat mij betreft. Geweldig voetbal, passie en strijd. En dan ook nog eens de route die zij hebben afgelegd. Gecombineerd met de finale plaats vorig jaar.

Hoewel ik trots ben op mijn club hoop ik wel 1 ding: laat dit a.u.b. de aller aller allerlaatste wedstrijd van Dolberg in Ajax geweest zijn. Voor de zoveelste keer heeft hij het voor elkaar gekregen om alles fout te doen. Hij neemt geen bal aan, kan niet kaatsen of passen. Hij zal nooit een voorzet erin lopen of koppen. Die man is letterlijk een last voor de overige 10 teamgenoten. Dolberg kan gewoon echt niet meer. Stop met de liefdadigheid. Die jongen heeft nu 3 jaar de kans gehad en op 1 leuke hattrick tegen NEC en 2 geweldige goals in de Europa League kun je gewoon niet meer teren. Verlies pakken en doorselecteren, want met Dolberg in de spits gaat het een lang en zwaar seizoen worden volgend jaar. Onbegrijpelijk dat de hardwerkende Huntelaar er niet stond.

Onana blijft een merkwaardige keeper.
Ik heb altijd het idee dat er iets mis kan gaan terwijl hij op de lijn uitmuntend is.
Communicatiefout die kan gebeuren.
Jammer...

Die 5 min en extra desastreuze minuut kwamen er voornamelijk bij door het tijdrekken van onana. Met verder wissels, overtredingen rn blessures. Extra zuur dat je door dat tijdrekken er nu uit ligt

Ik vraag me af, in die situatie, dan is er tich geen tijd voor communicatie? Dan is het wie het dichtste bij de bal is, blijkbaar vonden beide dat ze het dichtste bij stonden, dus dit gebeurd

Schone is gewoon te traag op dit niveau. Onana mag het verlies ook op zich aanrekenen. De laatste bal had hij nooit moeten uittrappen en gewoon naar de verdediging moeten spelen en dan tikkie terug en tikkie breed.

Ik moet eerlijk zeggen dat met nog minder 1 minuut (officiele) blessure tijd over en onana met uittrap ik had gedacht dat ajax nu wel binnen was. Overigens na goal duurde wedstrijd nog bijna 2 minuten.

Tja, Lasse, die lange blessuretijd, dat is toch echt vooral de fout van de toch al wederom als een pipo keepende Onana. die doodleuk in de 93ste minuut wel héél opzichtig nóg eens extra tijd ging rekken. Dáár kon je de scheidsrechter echt weinig in verwijten. Hij moet die achterbal gewoon nemen, lange bal naar voren en het ze voorin laten uitzoeken.

Schone moet gewoon permanent gewisseld worden. Voor Dolberg kon je net zo goed een poedeltje neer zetten, beetje kwispelen in de 16..

Ben ben zelf ajaxied in hart en nieren maar de onderschatting kwam al toen spurs door ging tegen city en na die 0-1 gewonnen wedstrijd ja we staan al in de finale tegen barcelona nou tegen engels teams moet je 90min lang en extra tijd voetballen goals vallen altijd ook in extra tijd bij de engelsen dit moet een wijze les zijn nooit te hard van stapel lopen

Onana irriteert mateloos. Dat vast houden van de bal kost concentratie van jou eigen medespelers.
Dingen gebeuren en dat kan altijd en het is wel eens ongelukkig. Tijdrekken verzin je zelf. Geen finale is schuld Onana. Publiek wil voetbal zien en geen balletje treuzelen. Je moet ook geen kampioen willen worden, als je niet durf te spelen. Als je vindt dat je goed ben, is getreuzel niet wat Ajax moet willen..

Ze wouden allebij de bal weghalen en op z'on moment met die spanning dan ga je er gewoon voor. Geen van beide is de fout in mijn ogen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren