Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Engelse journalisten kiezen niet voor Van Dijk en Miedema als Player of the Year

Laatste update:

Virgil van Dijk en Vivianne Miedema legden zondagavond allebei beslag op de PFA Player of the Year-award, een ereprijs van de spelersvakbond. De Engelse journalisten hebben echter voor twee andere prijswinnaars gekozen, zo communiceert de Football Writers' Association (FWA) via de officiële kanalen. In de verkiezing van de Engelse pers gaan de Player of the Year-awards naar Raheem Sterling en Nikita Parris, beide uitkomend voor Manchester City.

Sterling werd door het Engelse journaille met 62 procent van de stemmen gekozen tot speler van het seizoen, met honderd stemmen meer dan Van Dijk. Sergio Agüero eindigde in de verkiezing van de FWA als derde. Sterling is de eerste speler van Manchester City die beslag legt op deze ereprijs. Vivianne Miedema werd zondagavond, evenals Van Dijk, door haar collega’s gekozen tot beste speelster van het seizoen.

De FWA heeft ook een andere speelster aangewezen als winnaar van de Player of the Year-award. Parris van Manchester City kreeg één stem meer dan Miedema en is daarmee volgens de Engelse journalisten de beste speelster van de FA Women's Super League. Ronald Koeman stelt op de website van de KNVB dat de ereprijs van de PFA juist zo bijzonder is, omdat deze bepaald wordt door de spelers uit de Premier League.

“Het is een geweldige eer als je deze prijs krijgt. Juíst omdat je wordt gekozen door je collega’s is het extra bijzonder. Virgil ken ik natuurlijk goed, als aanvoerder bij Oranje maar ook uit mijn tijd bij Southampton. Hij is een hele goede en professionele jongen, die zich fantastisch ontwikkeld heeft het afgelopen jaar. Sterk, rustig, betrouwbaar”, legt de keuzeheer van Oranje uit. “Hij is altijd bezig met het team, manifesteert zich binnen en buiten het veld als een leider. Dat vind ik mooi om te zien. Een terechte winnaar van deze prijs wat mij betreft.”

Ook Sarina Wiegman, bondscoach van de Oranje Leeuwinnen, is trots op de ereprijs voor Miedema. “Deze prijs is echt een erkenning voor Vivianne. Ze is pas 22, dat vergeten mensen nog wel eens. Ze kan terugkijken op een geweldig seizoen met talrijke doelpunten. Maar ze laat tegelijkertijd zien dat ze veel meer kan dan scoren. Kijk maar naar haar slimme steekpassjes. Ze is momenteel fit en energiek en dat zie je terug in alle facetten van haar spel. Ik ben trots en blij tegelijk en ik hoop - en met mij denk ik velen - dat ze haar niveau en strijdlust ook deze zomer kan voortzetten.”

Snap jij deze keuze van de FWA?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vast geen vooroordeel omdat ze Engels zijn hoor...

29 april 2019 om 11:37

Nee daar ligt het totaal niet aan...

29 april 2019 om 12:07

En dat jullie het er niet mee eens zijn zou vast niks mee te maken hebben dat van Dijk een Nederlander is...

29 april 2019 om 12:09

Wat is je punt? Wij stemmen niet, dus hoeven ook niet objectief te zijn.

29 april 2019 om 12:09

Dneres, als je nadenkt voordat je iets zegt had je begrepen dat van Dijk niet heeft gewonnen door Nederland.

29 april 2019 om 12:21

Eigenlijk pijnlijk om te lezen waarom Sterling de prijs heeft gewonnen. Aanrader om wat stukjes op BBC en Skyfootball te lezen. Zelfs de voorzitter van de Fwa geeft toe dat het werk buiten het veld hem de overhand heeft gegeven (tov Van Dijk). Lijkt me toch niet waarvoor de prijs bedoelt is

29 april 2019 om 12:30

Beetje gek inderdaad. Maar dat toont de trieste situatie in Engeland wel weer duidelijk aan. Belangrijk is dat je leuk gevonden wordt, niet hoe goed je bent. Helaas, want ik vond afgelopen jaar wel een aantal spelers beter dan Sterling, die de erkenning die ze verdienen nu niet krijgen.

29 april 2019 om 12:45

Ik vond Aguero en B Silva eigenlijk minstens zo goed dit jaar, maar die krijgen nog niet eens een procent van de aandacht inderdaad. Moet daarnaast wel toegeven dat ik niet de grootste fan ben van de persoon Sterling. Ontelbaar aantaal schwalbes, maar ook die kleine dingetjes zoals het stemmen op Kane ipv V Dijk.

29 april 2019 om 13:10

Als er meerdere spelers/-sters zijn die een voortreffelijk seizoen draaien, is het niet meer dan logisch dat er verschil van mening kan zijn over wie nu de beste is. Dat is nu eenmaal subjectief. Al met al staan in de top wel diegenen die daar het meeste recht op hebben.

29 april 2019 om 13:43

Het gaat erom dat je onderscheid kan maken tussen de spelers. Je moet op zoek naar de overtreffende trap waarin details een rol spelen. Je stemt dan normaliter met enige objectiviteit en niet met sentiment. Dat laatste gaf echter de voorhand om op Sterling te stemmen, zeker omdat de Britse pers wat goed had te maken met Sterling omdat hij hard werd aangepakt door de media. En zoals wordt aangegeven was Sterlings strijd tegen racisme de belangrijkste factor om op hem te stemmen. Iets dat merkwaardig is omdat hij specifiek voor zijn inzet tegen racisme eerder de 'integrity and impact award' kreeg. Overigens kozen de BBC pundits niet voor Sterling.

Raheem is een prachtige speler. Maar de keuze op hem door de journalisten is gewoon puur omdat het een Engelsman is.

29 april 2019 om 11:40

Ik vind Raheem ten opzichte van de andere spelers bij City nogal een blind paard.
Hij is wel godsgruwelijk snel en altijd in beweging en vaak dodelijk voor het doel als die voor zijn eigen kans gaat.

Jongens als De Bruyne, Silva, Bernardo, Sané en Gundogan hebben toch 100x meer inzicht en overzicht in hun spel waardoor City juist zo goed is. Zij voetballen overal tussendoor en creëren de kansen.

29 april 2019 om 11:44

Dat blinde paar is al een tijd niet meer, juist zijn loopacties en overzicht heeft hij echt verbeterd. Maar ik vind Bernardo Silva echt monsterlijk goed, misschien wel mijn beste speler dit seizoen maar dat is misschien iets te romantisch. Het gaat tegenwoordig toch om de statistieken.

29 april 2019 om 11:46

@arno_p

Sterling is juist essentieel in het spel van City door zijn snelheid en diepgang. de rest van de aanvallers daar zijn ook geweldige voetballers maar allemaal spelers die met de bal aan de voet opkomen en zelden de ruimtes induiken, dus zou je Sterling niet opstellen zou City een stuk makkelijker te verdedigen zijn voor de tegenstander omdat het aanvalsspel van City dan erg voorspelbaar word

29 april 2019 om 11:56

@Japie_Krekel

Mee eens, al scheelt het natuurlijk dat Sané verre van alles speelt, die heeft die diepgang ook en is mijns insziens completer. Neemt niet weg dat ik dit seizoen erg verrast ben door Sterling, die zich echt fenomenaal ontwikkeld heeft.

29 april 2019 om 11:58

City heeft ook de mogelijkheid om door de verdediging heen te pingelen. Het is juist de combinatie die het dodelijk maakt. Sané en Sterling kunnen beide een loopactie maken (binnen of buitenom) of ze kunnen de diepte induiken op een steekpass vanuit het middenveld.

Als Sterling niet speelt is Mahrez de logische vervanger en die doet precies hetzelfde.

In dat opzicht snap ik de nominatie niet alleen dat Sterling vaker heeft gespeeld en zijn bijdrage aan de manier van spelen groter is.

29 april 2019 om 12:02

@slaatjev

ik vind Sane een geweldige speler maar dat is geen speler die zonder bal diep gaat en toch iemand die liever de actie maakt en met de bal aan de voet op komt. een speler als Sterling voegt diepte aan een elftal toe want die gaat wel diep zonder bal. de ideale combinatie zou zijn een Sane op links voor de acties en een Sterling dan op rechts voor de diepgang

29 april 2019 om 12:04

@arno_p

Mahrez en Sane gaan zelden diep zonder bal hoor, die zie ik altijd lopen met de bal en door een team dat zich ingraaft in de eigen 16 ga je je niet heen dribbelen. elk elftal heeft een speler met diepgang nodig en bij City is dat Sterling, anders word er veel te veel gelopen met de bal en lopen de aanvallers heel het centrum dicht waardoor Aguero ook niet meer uit de verf komt

of ik vind dat hij die prijs verdiend is idd weer een ander verhaal. als het puur over de Engelse competitie gaat kan ik het nog enigszins begrijpen maar tel je de CL erbij dan heeft Van Dijk echt heel veel meer waarde gehad voor zijn club dan Sterling voor City

29 april 2019 om 12:19

@Japie_Krekel Die aanval zou ook mijn voorkeur hebben, alhoewel ik dit jaar ook een zwak heb gekregen voor Bernardo Silva.

Ben het met je eens dat Sterling, zeker in de tweede helft van de competitie meer diepgaat zonder bal dan Sané, echter is mijn gevoel dat dit in de eerste helft van het seizoen anders lag. Heb geprobeerd cijfers te zoeken op dit gebied, maar niets gevonden helaas.

Wel dat Sané echt véél betere cijfers heeft dan B. Silva. Meer goals en assists in 2/3 van de gespeelde tijd.

29 april 2019 om 12:23

@slaatjev

ik vind Sane ook een geweldige speler hoor en snap vaak niet waarom hij niet word opgesteld. ik ken maar weinig spelers die zo snel zijn met de bal aan de voet en dan ook nog het overzicht hebben om te zien wat er allemaal om hun heen gebeurd

je zou eventueel Bernardo Silva ook vanuit het middenveld kunnen laten komen zoals David Silva die rol vaak heeft ingevuld en dan Sane en Sterling op de flanken

29 april 2019 om 12:41

Ik denk echt dat het niet starten met Sane en Fernandinho Man C de CL heeft gekost. Ik vind dat zo'n onbegrijpelijke beslissing als je moet scoren maar minder kwetsbaar wilt zijn in de omschakeling.

29 april 2019 om 12:44

@Japie_Krekel Helemaal mee eens, ben heel benieuwd naar de verdere ontwikkeling van Sané.
Heb ook het idee dat B. Silva met zijn kwaliteiten beter tot recht zou komen vanuit het middenveld, David Silva is na volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk weg.

Het zou zonde zijn als Sané besluit zijn contract niet te verlengen, hem vervangen wordt niet gemakkelijk, laat staan goedkoop.

29 april 2019 om 11:45

Nee de PR machine van Sterling heeft de laatste weken ook aardig zijn best gedaan! Heeft slechtere statistieken dan Salah maar wordt toch overal de hemel in geprezen. Begrijp me niet verkeerd, goede voetballer en zeer belangrijk voor Man C maar de impact die van Dijk overall op Liverpool heeft gehad is echt wel indrukwekkend.

29 april 2019 om 12:10

Sterling is bij 27 doelpunten betrokken (goals + assist) en Salah bij 29 doelpunten. Alleen heeft Salah daar 500 minuten meer speeltijd voor nodig gehad en 3 penalties gescoord, waar Sterling geen 1 penalty heeft genomen.

Met die betere statistieken valt het dus wel mee, lees Sterling heeft gewoon betere statistieken kijkend naar goals / assist per minuut gespeeld.

29 april 2019 om 12:18

Denk je dat Man C Sterling meer mist dan Liverpool van Dijk als die niet speelt? De impact die van Dijk heeft op heel Liverpool is gewoon indrukwekkend, zoveel rust, coachen, sterk in duels, slim. En dat zegt iets over de kwaliteit van Van Dijk die niet te vervangen is. Zegt ook genoeg dat zijn tegenstanders hem boven Sterling verkiezen, die man is echt een muur geweest voor Liverpool. Als ze niet zo'n bizar City als concurrent hadden waren ze al kampioen geweest.

29 april 2019 om 12:20

een penalty is ook een goal en een kwaliteit als je ze goed kan nemen. schiet Aguero die tegen de Spurs bv erin in de eerste wedstrijd dan had City nu in de halve finale gestaan

29 april 2019 om 12:25

Ik zeg niet dat van Dijk hem niet verdiend, maar dat Sterling gewoon erg goede cijfers heeft en beter dan Salah was dit jaar.

In mijn ogen verdienden beide spelers het, maar ik zou zelf voor van Dijk gaan omdat hij inderdaad moeilijker op te vangen is mocht hij weg vallen. Maar dat de Engelse pers een Engelsman uitkiest, die het overigens ook verdiend, dat snap ik dan ook wel weer ja. Ik denk dat de spelersprijs van gisteren ook meer waard zal zijn dan deze prijs.

29 april 2019 om 12:31

Waarom zijn het 2 aparte prijzen eigenlijk? Waarom niet 1 prijs en weeg je de stemmen van de spelers 3x zo zwaar ofzo. Al dat gedoe met dubbele prijzen.

29 april 2019 om 11:48

Inderdaad. Ik kan ook niet aan de veronderstelling ontkomen dat vele Engelse journalisten nogal vooringenomen zijn en alles doen met een idee erachter. Vooral bij Engelse journalisten heb ik dit idee. In Nederland heb ik dit bij slappe aftreksel Valentijn Driessen en Mike Verweij.

Sterling is al zo'n beetje zijn hele carriere verguist door de Engelse pers, dus deze uitslag is wel enigszins verrassend mijns inziens. Zal ook wel deels komen omdat hij Engels is. Maar ik kan deze uiting van respect naar hem wel waarderen, na al die kritiek die hij over zich heen heeft gekregen vanuit de media.

Ik denk wel dat City een stuk makkelijker zonder Sterling kan dan Liverpool zonder Van Dijk.

29 april 2019 om 11:49

"ik denk wel dat City een stuk makkelijker zonder Sterling kan dan Liverpool zonder Van Dijk."
Maar zegt dit dan wat over desbetreffende spelers of over de wissels.
Voor Sterling zitten Jesus, Sane, Mahrez op de bank en B. Silva kan er ook spelen.

Liverpool kan bijvoorbeeld ook prima zonder Salah, omdat ze aanvallend nog wel wat opties hebben.

29 april 2019 om 13:07

Goed punt. Zo heb ik daar nog niet over nagedacht moet ik heel eerlijk bekennen. Toch vind ik de invloed die een speler heeft op het team wel echt van belang. Liverpool is zo ontzettend zelfverzekerd na de komst van Van Dijk. Sterling is een van de vele aanvallers van City.

Maar goed, je hebt wel gelijk. Misschien vallen de prestaties van Virgil meer op omdat hij onmisbaar is.

29 april 2019 om 11:50

@ajaxxxlove

niet zo heel verbazend toch? de pers oordeelt een speler op basis van wat ze op dat moment zien. presteert een speler op dat moment minder zal hij terecht kritiek krijgen, presteert hij op dat moment goed zal hij terecht de credits krijgen. dit seizoen draait hij gewoon prima dus dan zal de pers dat ook waarnemen en hem gewoon terecht de credits geven

29 april 2019 om 13:10

Muah, dan nog is het een heel groot verschil met Van Dijk. Daarnaast is Sterling ook vaak afgebrand voor totaal irrelevante dingen, ook dit seizoen.

Ik vind het prima dat de pers oordeelt over het "nu". Ik vond het meer gewoon fijn dat Sterling al zijn criticasters op het veld de mond snoert, want de pers had een bias tegen hem.

1 stem meer dan Miedema.. Dus de enige journalist die zich bezighoudt met vrouwenvoetbal stemde niet op haar of?

29 april 2019 om 12:25

Tjonge wat een leuk grapje... voelt je weer heel stoer nu he.... Nog steeds niet door dat vrouwenvoetbal een enorme groei doormaakt?

29 april 2019 om 12:51

Een enorme groei? Dat valt wel mee. Het wordt ons een beetje de strot door geduwd in deze politiek correcte tijden maar er is eigenlijk nauwelijks iemand echt geinteresseerd.

29 april 2019 om 13:35

Nochtans worden de wedstrijden van het Nederlands (vrouwen)elftal goed bezocht en bij de halve finale tussen Barça en Bayern zat ook bijna 13.000 man.

29 april 2019 om 13:36

Ja, echt een enorme groei. Misschien kijken er volgend jaar 2 mensen, ben je weer 100 gegroeid.

Wat Bon Jovi al zegt; het is prima dat ze vrouwenvoetbal op de kaart willen zetten, maar daar staat het nu echt niet. Er kijkt geen hond naar. Bij de halve finale van de CL waren 12.000 mensen, een record. Dat zegt toch genoeg?

Het kan best, kijk maar naar tennis, maar dat oeverloze "het leeft zo onder de mensen" wat je overal leest is zo suf. Het is gewoon niet zo.

En stoer? Nee, ik voel me liever een irritante wijsneus die kudtopmerkingen maakt. Je moet toch wat op maandagmiddag.

29 april 2019 om 16:55

Wacht de kijkcijfers van het komende WK maar af...

Wat vervelend zeg. Ik denk dat van Dijk en Miedema toch liever deze prijs hadden gewonnen, dan de PFA Award. De PFA Award win je natuurlijk ook alleen maar door stemmen te krijgen van personen die ook dagelijks hetzelfde spelletje spelen i.p.v. er alleen maar over te schrijven.

29 april 2019 om 11:59

Ik weet niet hoe het niveau van journalisten in Engeland is, maar in Nederland is het echt dramatisch slecht. Denken allemaal dat zij het wel weten.

29 april 2019 om 12:14

Iemand bij Rondo gisteren (dacht Gullit) zei zelfs dat Sterling m moest krijgen omdat hij ook veel goede dingen deed buiten het veld... ik was stomverbaasd. Is misschien dan geen journalist, maar van een Valentijn Driessen wordt je nou ook niet bepaald blij

29 april 2019 om 12:29

Ja joh die Gullit gooit er af en toe bizarre dingen uit! Het gaat er inderdaad om wat je op het veld laat zien en niets anders. Als dat al een overweging is om anders te stemmen dient je stem lekker ingetrokken te worden. Oh hij heeft 100.000 meer aan goed doel gegeven dan kiezen we voor hem dit jaar, ajb zeg!

29 april 2019 om 12:59

Over gekke dingen die Gullit zegt gesproken..: Gullit zei tijdens de voorbeschouwing van United - City dat United het middenveld moest proberen over te slaan omdat ze er voetballend toch niet aan te pas komen op het middenveld, in de rust kwam hij met een scherpe analyse: United doet het niet goed, ze slaan steeds het middenveld over en tegen City moet je juist blijven voetballen en je middenveld gebruiken. Kan niet de enige zijn die dat is opgevallen, wat een inconsistentie

VVD verdiende het maarja we weten al hoe het gaat met die Engelsen. Als het een speler van City zou zijn dan moest het Bernardo Silva zijn. Snap niet dat hij over het hoofd word gezien terwijl hij misschien wel de belangrijkste speler is in dit seizoen bij City. Hij is technisch zo goed, scoort goals, geeft assists en werkt zich daarnaast nog helemaal kapot voor spelers als Aguero, Sterling, Sané etc. Heeft dit seizoen nog een record gezet voor meeste kilometers in een wedstrijd.

Tja, tuurlijk stemmen Engelse journalisten op Engelse spelers.

Als je echter kijkt wie meer impact maakt voor zijn/haar club, dan steekt van Dijk en Miedema (topscoorder) er met kop en schouders bovenuit.

Niks ten nadele van Sterling. Prima speler, maar slechts een minimaal verschil met bijvoorbeeld Sane.
Ken momenteel geen betere verdediger in de PL dan van Dijk. (of überhaupt in Europa)

29 april 2019 om 12:53

Als je naar impact kijkt, moet Hazard winnen. Die loodst een ploegje van het niveau Southampton de top 4 binnen.

Boeit me allemaal weinig wie wint. Van Dijk, Hazard, Sterling, ze kenden allemaal een goed seizoen, gefeliciteerd daarvoor, en wie er met die prijs aan de haal gaat, interesseert weinigen... voor mij is Messi ook gewoon de beste ter wereld ook al werd hij 5de (!) bij de gouden bal.

29 april 2019 om 13:01

Overdrijven is ook een vak he je luistert vast te veel naar die Belgische journalist die hem maar al te graag naar Real schrijft, met z’n argumenten dat Hazard aan 50%+ van de goals bijdraagt bij Chelsea en het team daarom niks is zonder hem. Messi heeft iets van 68% goal betrokkenheid, is Barca nu ook een degradatiekandidaat zonder hem?

30 april 2019 om 12:38

Kristof Terreur bedoel je? Nee, dat vind ik een idioot.

Ik overdrijf (en lach) gewoon graag, dat heb je ondertussen wel al door denk ik. Het leven is al serieus genoeg.

''zij kiezen voor Sterling omdat het een Engelsman is.'' Wat een onzin zeg. Sterling en Van Dijk waren beiden favorieten voor the player of the year award die door de spelers zelf is gekozen. Van Dijk himself had in die competitie voor Sterling gekozen. Koos Van Dijk voor Sterling omdat het een Engelsman is? Nope, slechts omdat hij een top seizoen draait en dat erkent. Net zoals de journalisten ook in discussieprogramma's al weken praten over Van Dijk en Sterling, Sterling heeft gewoon uiteindelijk de voorkeur gekregen. Geen schande dat Van Dijk daarvan verliest. Sterling speelt gewoon een top seizoen.

Van Dijk heeft een prijs gekregen van zijn collega's en Sterling van journalisten. Ach ja, beiden een top seizoen gedraaid, lasting om een verdediger en aanvaller te vergelijken. In zou ze allebei een prijs gunnen na de topprestaties die zij geleverd hebben.

29 april 2019 om 12:24

Ik heb toch sterk het vermoeden dat de keuze voor Sterling was door zaken die juist buiten het voetbal speelde de afgelopen weken. Inderdaad allebei een top seizoen gedraaid maar wat Van Dijk week in week uit laat zien is toch wel bijzonder indrukwekkend!

Toch niks mis met deze verkiezing? Sterling draaide gewoon een topjaar en heeft zich verder ontwikkeld als killer voorin. Vorig seizoen ook al veel doelpunten gescoord. En daarnaast is hij gewoon een goeie voetballer met een explosieve snelheid. Dat hij Engels is zal wel meespelen, maar het is niet de hoofdreden.

Van Dijk is een topverdediger maar waarom zou hij die prijs moeten winnen? Aanvallende spelers maken nu eenmaal meer kans op individuele prijzen. Begrijp de mensen hier op Vz soms niet. 'omdat hij Engelsman is'. En wat doet Vz dan dagelijks? Als ze maar iets kunnen schrijven over Van Dijk, het gaat soms te ver eigenlijk.

Wat ik wel niet zo goed begrijp is dat deze award nu al gegeven wordt? De competitie is nog bezig?

Engels ja, dat zegt toch genoeg.
Ik verwacht in Nederland ook niet dat een Marokkaanse voetballer sneller als beste speler wordt verkozen, ondanks dat hij licht beter heeft gepresteerd dan de autochtone Nederlander.
Dit is geen provocatie, maar de harde waarheid.
Elk land heeft wel zijn lichtevoorkeur.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren