Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Analist van BT Sport tipt ‘briljant’ Ajax voor Champions League-eindzege

Laatste update:

Ajax kan dit seizoen de Champions League winnen, zo is de overtuiging van Chris Sutton. De 1-2 overwinning op Juventus van dinsdagavond was geen toevalstreffer, benadrukt de oud-spits als analist van BT Sport. "Ajax was fenomenaal in de tweede helft. Ze voerden het niveau flink op en zetten Juventus voor het blok", looft Sutton de ploeg van Erik ten Hag.

"Ze speelden briljant. Ze zijn zo goed, dat ze de Champions League kunnen winnen", vindt de voormalig aanvaller van onder meer Blackburn Rovers, Chelsea en Celtic. In de halve finale wacht een dubbele confrontatie met Manchester City of Tottenham Hotspur. "Als je tien minuten na de pauze aan Manchester City of Tottenham Hotspur had gevraagd wie ze liever zouden tegenkomen in de halve finale, dan hadden ze Juventus gezegd."

Sutton wijst erop dat Ajax, zeker in vergelijking met de overgebleven ploegen in de Champions League, met minimale middelen presteert. "Dit is een prachtig sportverhaal. Ajax heeft het succes helemaal zelf opgebouwd, in een tijd dat geld het voetbal domineert. Daar mochten ze vanavond mee pronken. Donny van de Beek, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt worden voor iedereen bekende namen. De Ligt werd omschreven als een leeuw, maar leek meer op een kangoeroe bij zijn doelpunt", doelt hij op de hoge sprong van de aanvoerder.

"Voor de laatste wedstrijd zei ik al dat hij honderd miljoen pond waard was. Het is een all-rounder, iemand die op zijn negentiende al meters kan maken, in de lucht kan verdedigen en gevaar ruikt", somt de analist op. "Dit Juventus domineert het Italiaanse voetbal en haalde Cristiano Ronaldo binnen om de Champions League te winnen. En ze werden van het veld geblazen. Dit jonge, gretige team deed Juventus een middelmatige ploeg lijken. Ajax had kopje onder kunnen gaan na het doelpunt van Ronaldo, maar ze hebben ontzettend veel geloof in elkaar. Ik was diep onder de indruk van hun lef in de tweede helft."

Denk je dat Ajax de Champions League gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

haha ik weet nog dat iedereen Onana (waaronder ikzelf) voor gek verklaarde toen hij zei dat Ajax meedeed om de CL te winnen en zie nu. Zelfs vanuit het buitenland gaan ze in een stunt geloven. Talent vs. het grote geld, kom maar op

17 april 2019 om 09:12

Volgens mij Van Gaal toentertijd ook voor gek verklaard toen hij zei dat Ajax met goed beleid mee kon doen voor winst van de CL.

17 april 2019 om 09:40

Haha, mensen, tuurlijk leek dat niet realistisch en als je zei dat het wel kon werd je door andere supporters wel uitgemaakt als arrogant. Laten we lekker genieten, staan in de halve finale CL en dat is al een wereldprestatie. Maar eerlijk gezegd, toen we aan deze campagne begonnen, was ik nog in Frankrijk op zomervakantie en heb ik met een aantal Nederlanders daar de 2e voorronde gekeken. En toen had ik dit ook niet verwacht, niet durven dromen. Dat maakt het nog lekkerder.

17 april 2019 om 12:00

Van Gaal wordt bijna altijd na al zijn opmerkingen voor gek verklaard.

😂

17 april 2019 om 22:52

Ik zat uit tegen Bayern in Mallorca en daar zal ik de volgende wedstrijd ook weer zitten tegen waarschijnlijk City.

17 april 2019 om 13:37

Niet iedereen hoor, ik roep ook al vanaf het begin van het seizoen dat Ajax de CL gaat winnen.

Eenmaal in de halve finale heeft elke ploeg natuurlijk kans op de eindzege. De een misschien wat meer favoriet dan de ander. We hebben het gezien met Porto die de cl won, Griekenland dat het Ek won, Chili de copa america en PEC de KNVB beker.

Ik kan serieus geen genoeg krijgen van dit soort berichten uit het buitenland. Ik lees ze stuk voor stuk en ben apetrots. Woon zelf in het buitenland en ben om kwart voor 4 's nachts wakker geworden om de wedstrijd te kijken om daarna met Ajax sjaal om door iedereen gefeliciteerd worden op het werk: heerlijk. Nog 3 keer dit seizoen please!

17 april 2019 om 09:12

Ik zit zelf vaak in Azie en de starttijden vd CL vergen een serieze opoffering! 3 of 4 uur s’nachts beginnen de wedstrijden
Heerlijk als je club dan zo’n kaar meemaakt!
Geniet ervan - dat doen we allemaal
Super WAUW

17 april 2019 om 09:15

Inderdaad, 4 uur 's nachts hier in Seoul. Maar het is het waard, net als tegen Madrid. Dan maar een avondje vroeg naar bed.

17 april 2019 om 10:21

Hier in Tokyo hetzelfde. Wakker worden rond 4, om (een deel van) de droom werkelijkheid te zien worden en daarna weer verder kunnen dromen, heerlijk!

Buren waren iets minder blij en het is een lange dag op het werk, maar dat is het meer dan waard! Ik kijk uit naar de volgende potjes!

17 april 2019 om 10:36

Ik zit ook vaak in het (verre) buitenland, trek maar eens een Ajax-shirt aan en ervaar hoe groot de naam van deze club in de wereld us zou ik zeggen

17 april 2019 om 10:40

Exact dit. In Korea is de naam PSV ook behoorlijk groot, mede door Hiddink en Park uiteraard. Maar het Ajax shirt doet wonderen, en praktisch elke voetbalvolger kent Ajax, zijn geschiedenis en spelers die ervoor gespeeld hebbne.

Ik hoop op Ajax - Tottenham in de halve finale. Niet alleen vanwege de 4 Ajacieden die daar spelen, maar ook vanwege Son (sonaldo). Zou een mooie match zijn voor mij en mijn collega's.

17 april 2019 om 09:20

Haha, 4 uur ‘s nachts wakker worden om de ultieme droom te mogen dromen, mooi man

Jij ook gefeliciteerd en geniet ervan vandaag, morgen en de rest van de week! Ik ben vandaag in ieder geval ook niet humeurig meer te krijgen, wat men ook proberen mag, die smile zit bevroren op m’n gezicht 💪🏼💪🏼💪🏼😊😊

17 april 2019 om 14:50

Hahahaha dat is prachtig @davy de pauw, geniet er van, jij zal wel aan in Azie ergens zitten dan, ik zelf woon in Amerika en heb het stiekem op werk zitten kijken, daar na op Times Square ook nog even Ajax liedjes zitten brullen. GVD wat ben ik trots op de jongens, het mooie is inderdaad nog de lof van de hele wereld die we krijgen he, want in de voetbal wereld van vandaag spelen zoveel clubs en landen op het resultaat (juve, frankrijk, etc..) Maar Ajax speelt op een manier waarom wij allen als kleine jongens en meisjes voor de buis gingen zitten om naar mooi voetbal te kijken en dat doet Ajax, die spelen dominant aanvallend voetbal waar je van geniet en winnen er ook nog mee.

Er wordt weer enorm overdreven.
Donny van Beek heeft Ajax gered door werkelijk uit het niets een Lucky doelpunt te scoren uit een scrimmage waardoor Ajax in de wefstrijd kwam en Juventus in paniek raakte.
In de eerste helft heeft Ajax geen pepernoot geraakt en de tweede helft kon Ajax achterover leunen en Juventus met counters steeds pijn doen.

17 april 2019 om 09:11

Jij bent zeker de gezelligste op feestjes. Dit Ajax heeft Juventus en Real Madrid uitgeschakeld. Niet eens met lucky goals maar met flair en combinatie voetbal. Met een beetje geluk was het net als in Madrid 1-4 geworden. Het is dat Scezny twee prachtige reddingen had op de ballen van Ziyech en vd Beek en ook Pjanic die met een uiterste strekking kon voorkomen dat Ziyech de bal niet voor het intikken had. Je slaat de plank volledig mis hier.

17 april 2019 om 09:20

@afca
Niet met combinatievoetbal maar met omschakelvoetbal.
Net als het NLs elftal in 2008 op het EK. Er pijlsnel uitkomen en tegenstanders met gegenpressing pijn doen.
Ja dat hebben ze in de tweede helft wel afgedwongen maar dit was enkel mogelijk door het doelpunt van Donny van Beek uit het niets. Ajax raakte in de eerste helft geen pepernoot en leverden alle ballen in.

17 april 2019 om 09:26

Juve heeft een corner gemaakt en niks klaar gespeeld! Goal van Donny was idd een beetje Lucky. 2e helft dwing je de 1-2 echt zelf af want het had toen allang 1-2 moeten staan gezien de kansen!

17 april 2019 om 09:28

Omschakel voetbal word door alle Europese topclubs gespeeld. Geen enkel team heeft de kwaliteit om met combinatievoetbal de ander pijn te doen. Daarvoor moeten we terug naar het Barca van Xavi , Iniesta en Messi.
Ajax speelde in de thuiswedstrijden tegen Real en Juventus met meer pressie dan zei dat deden in hun thuiswedstrijden. Natuurlijk zit het dan ook mee maar uiteindelijk dwingt Ajax dat zelf af. Na de 1-1 heeft Juventus niks meer laten zien en was Ajax beter en gevaarlijker.

17 april 2019 om 09:42

Ajax begon inderdaad niet goed aan de wedstrijd. Juventus zette ontzettend veel druk en in het eerste kwartier heeft het spel misschien wel 10 keer stil gelegen vanwege overtredingen. Dat was een kwaliteit van Juventus om Ajax niet aan het voetballen te laten. De goal van vd Beek was een gelukkige dat klopt en kwam ook zeker op een goed moment. Vervolgens was het niet zo dat Ajax achterover kon leunen de stand was over twee wedstrijden volledig gelijk. Het was vooral in de tweede helft de kwaliteit van Ajax om er voetballend doorheen te komen. Er ontstonden ruimtes op het middenveld en Ajax maakte daar handig gebruik van. Het is te gemakkelijk om er op te wijzen dat Ajax geen pepernoot raakte. Je speelt wel tegen 1 van de beste ploegen in Europa dan kan het dat je in een wedstrijd fase even de mindere bent.

17 april 2019 om 10:33

(bombanera99)
Was de azijn weer uit een goed jaar want je bent er weer zie ik met je zure reactie als je nog gewoon zegt dat Ajax juve helemaal heeft weggespeeld op een kleine 20 minuten na , maar nee hoor het is weer lucky Ajax wat een zuurpruim dat mensen jou reacties nog serieus nemen is mij echt een raadsel , dit is trouwens de laatste keer dat ik op een reacties van jou reageer ik hoop met mij iedereen want dit soort reacties raakt kant nog wal , prettige dag verder .

17 april 2019 om 10:58

Laat die gast joh. Hij is de grootste troll die hier de laatste tijd heeft rondgelopen. Een andere mening hebben is prima, maar dit slaat alles. De complete wereldpers heeft het over de prestatie en de manier waarop en bombanera99 heeft het (weer) compleet anders gezien. Bedankt voor het lachen weer..

17 april 2019 om 11:19

@bombanera99, terug van weggeweest ouwe zuurpruim!

'niet met combinatievoetbal maar met omschakelvoetbal'

En wat riep je om het hardst dat Ajax geen diepgang had en niet kon omschakelen een paar maanden geleden. Je maakt jezelf zo enorm belachelijk.

17 april 2019 om 11:36

Ik heb meerdere keren posts van hem gelezen waarin hij schreef dat De Ligt helemaal niet zo goed zou zijn als overal wordt geschreven. Alleen al daarom neem ik hem niet serieus.

17 april 2019 om 11:40

Inderdaad. Deed mij ook aan EK 2008 herinneren tegen Italië en Frankrijk.

17 april 2019 om 09:11

Juventus raakte in paniek, Ajax niet. Dat is dan ook kwaliteit.

17 april 2019 om 09:23

Het was wachten op jouw reactie bomba, bedankt: je maakt het feest nog completer voor ons ironisch genoeg zie je niet dat JIJ de gene bent die, zoals zovaak, schromelijk overdrijft. Denk je nou echt dat alle kranten, sportprogrammas en analisten, van Nederland tot Engeland tot Italie tot Spanje, er stuk voor stuk naast zitten en dat Ajax eigenlijk helemaal niet zo goed was?! Of zou het toch kunnen dat jij een beetje (lees: heel erg) negatief bevooroordeeld bent als het om Ajax gaat?

17 april 2019 om 09:47

@Sanderkoevoets
Dat komt omdat Ajax de underdog is en men de underdog dit gunt.
Niemand mag Juventus buiten fans van Juventus.
Ik ben helemaal niet negatief. Ik zeg namelijk helemaal niet dat Ajax niet goed was. Jij interpreteert mijn post als negatief omdat je andermans mening niet kan dulden die niet stroken met jouw beleving.
Ik zeg alleen maar dat Ajax in de eerste helft geen pepernoot raakte en uit het niets lucky een doelpunt scoorde. Daar is geen woord aan gelogen.
Door dat doelpunt had Ajax lucht en kon het rustig uitbreken.
Het is de verdienste van Ajax dat ze hier de tweede helft gebruik van maakten en Juventus hebben afgestraft en vernederd in eigen huis.

17 april 2019 om 10:39

Voor het doelpunt had van de Beek ook al een kans. Die was niet makkelijk, maar kon er ook zomaar invliegen.

17 april 2019 om 11:22

@bombanera99, 'niemand mag Juventus buiten fans van Juventus'. Grappig dat je dit zegt want het is feitelijk onjuist.

Google even de fan base van Juve buiten Turijn en je ziet hele onderzoeken die het tegenovergestelde beweren.

Je praat zoveel onzin.

17 april 2019 om 09:24

Bombanera: Ha! Een van de laatste, zeer hardnekkige criticasters die nog steeds denken dat het succes van Ajax allemaal op geluk en toeval berust.

Je kunt namelijk ook gewoon toegeven dat Ajax dit zo ontzettend knap heeft uitgespeeld. Juventus laten komen, zelf loeren op kansjes en in de tweede helft ongenadig hard toeslaan.
Maar Bombanera zal het wel beter weten natuurlijk.

Ja, dus duidelijk niet.

17 april 2019 om 09:49

@nick danninga
Waar schrijf ik dat Ajax dit niet knap heeft uitgespeeld? Waarom is het zo moeilijk lezen?
Zie reactie gericht aan Sanderkoevoets

17 april 2019 om 09:37

Topreactie bombenera99 Respect!

Ik had je negatieve reacties omtrend Ajax zelfs een beetje gemist de laatste twee maanden en zag dat je plotsklaps weer terug was om je gal te spuwen, nee, uit te kotsen. Had je een tijdelijke ban achter de rug of werd de successtory van Ajax je allemaal een beetje te overweldigend de laatste tijd dat je hier afwezig zolang was?

on: Ajax was de tweede helft heer en meester, combineerde Juventus helemaal stuk, creëerde kans op kans, dwong de gelijkmaker zelf af en was de meer dan terechte winnaar, zoals heel de voetbalwereld de laatste uren ook bevestigd heeft, zoals in meerdere kleurrijke bloemlezingen te lezen valt.

Je moet wel haast één van de weinigen ter wereld zijn, die met je geblindeerde anti-bril de wedstrijd af doet als een potje van Lucky Ajax, een laffe counterploeg, die met meer geluk dan wijsheid per ongeluk Juventus elimineerde.

Zuur toch hè? Ajax in de halve finale van ‘s werelds belangrijkste clubtournooi te zien bereiken met werelds voetbal en een regen van complimenten vanuit elke hoek ter wereld?

17 april 2019 om 09:56

@buitenspelval
Ik verzoek jou om niet op de man te spelen en volwassen te reageren.
Ik merk dat Sanderkoevoets nooit ingrijpt als mensen mij persoonlijk aanvallen.
Focus je op mijn argumenten ipv onderwerping aan jouw mening en beleving te eisen.
Lees mijn reactie nog eens terug. Het negatieve is jouw interpretatie van de tekst.
Van Gaal was kritisch op Ajax uit bij Real. Schrijf ik dit dan ben ik zuur.
Ik schrijf wat ik zie.
Ik zie dat Ajax geen pepernoot raakt in de eerste helft en werden afgetroefd en uit het niets het belangrijke uitdoelpunt scoorden. Hier heeft Ajax de tweede helft optimaal van geprofiteerd met snelle uitbraken. En ja die uitbraken waren op eigen kracht en slim uitgespeeld.
Volgende keer beter lezen voordat je weer een onvolwassen reactie plaatst.

17 april 2019 om 10:25

@bombenera99

Ik mag vind ik gewoon sceptisch zijn over je bijzondere invalshoek en heb niet echt het gevoel je persoonlijk aan te hebben gevallen in mijn vorige reactie. Ik dol je misschien hooguit iets en ben cynisch, maar op de man spelen, nee, dat is niet de intentie. Ik vind wel je verzoek nogal een overgevoelige reactie. We zijn toch volwassen mensen onder elkaar? Moet ik het ook met je eens zijn?

Ik verbaas me gewoon over je neiging om veel wat met Ajax te maken heeft zo negatief en zuur te maken. In mijn ogen hè? En het viel me echt op dat je een tijdje weg was, en serieus: ik miste de discussies met jou, omdat het altijd zeer verassende wendingen geeft.

Dat mag ik toch vinden? Ik ben ook één van de weinigen hier op VZ, die op basis van argumenten de discussie met je aan gaat, velen bedanken voor die eer.

Ondanks dat velen mij altijd zeiden niet op je in te gaan, vond ik discussies voeren met jou toch gewoon leuk, ook al weet ik dat ik vask tegen een muur praat.

En serieus, waar was je de afgelopen twee maanden? Was je tijdelijk geband of was je gewoon even weg? Dat is een serieuze vraag.

Verder sta je vrij mij te verzoeken volwassen te reageren als je dat zo voelt. Ik vind zelf dat ik dat doe, ondanks mijn scepsis soms. Ik vind echter niet dat ik op de man speel of dat ik je persoonlijk aanval. Ik ben misschien cynisch, maar daar is niks verboden aan. Ik verbaas me zoals gezegd over je invalshoek en afwijkende mening.

Daarnaast voel ik niet de behoefte om jou aan mijn mening te onderwerpen, maar geef ik slechts mij tegenmening op jouw mening. Ik eis niks van je. Aanstelleritis zeg. Doe ermee wat je wilt. Dat staat je vrij. Maar mij min of meer sommeren te reageren naar gelang jouw oren hangen, nee, daar ga ik niet in mee.

17 april 2019 om 11:27

@buitenspelval
Ik blijf me verbazen over je interesse in mij als persoon.
Je bent helemaal niet verplicht om te reageren op mijn posts. En als je ervoor kiest om te reageren, reageer dan inhoudelijk op mijn punten en inhoud.
Als je geinteresseerd bent waarom ik minder gereageerd heb dan is daar een berichtenbox voor. Maar je bent helemaal niet geinteresseerd daarin. Je wilt de zogenaamde zelf verzonnen 'intentie' van mijn mening tackelen zodat je niet op de mening hoeft in te gaan. Dat is ook de reden waarom je op de man speelt en hier alle gelegenheid voor krijgt. Het structureel aan de laars lappen van de regels wat onder toeziend oog van een moderator wordt getolereerd. Jij wilt namelijk geen vrijheid op een eerlijke inhoudelijke mening. Jij en velen hier willen onderwerping aan de eigen mening. Wie daar buiten valt wordt in groepen aangevallen. Ik post hier nu al een tijdje en dit is structureel het geval en het wordt allemaal maar getolereerd.
Dis is niet om te janken maar als constatering. Dit zijn primitieve menselijke reacties en reflexen waar ik mee te maken krijgen van mensen die hun territorium willen afbakenen en een afwijkende mening als aanval zien.
Denk je nu werkelijk dat ik mijn mening ga aanpassen onder dreiging van anderen?
Dit soort discussies zijn niet bedoeld om te posten maar daar is een berichtenbox voor als jouw intenties echt oprecht waren.
Ik stel 1 simpele vraag om te kijken of je eerlijk kan zijn.
Kwam Ajax uit het niets op 1-1?

17 april 2019 om 11:47

@bombanera99
Mag ik jou dan 1 simpele vraag stellen:
Kwam Juve dan uit het niets op 1-0?

Ik zie het namelijk zo. De grootste kans voor de 1-0 van Ronaldo was voor van de Beek. Als hij die bal al glijdend iets anders raakt, staat het 0-1. Daarentegen had Juve een prima schot uit de tweede lijn die Onana klemde. That's it. Juve won heel veel duels maar wist geen kansen af te dwingen. Na dik twintig minuten werd Ajax langzaam aan de bovenliggende partij.
En ja, als de goal van van de Beek lucky is, is die van Ronaldo dat ook omdat de Ligt en Veltman elkaar in de weg liepen bij de corner.

17 april 2019 om 12:02

@bombenera99

Je blijft je verbazen over interesse van jou als persoon? Dat is wat overdreven. Ik ben niet echt geintresseerd in jou als persoon, ik ken je dan ook niet persoonlijk, dus dat wordt lastig, maar ik vind je reacties daarintegen wel interessant.

Je zwemt graag tegen de stroom in, dat vind ik wel een interessant gegeven en hebt een uitgesproken afkeer van Ajax, ook al ontken je dat vaak. Dat maakt je internet persoonlijkheid voor mij wel uitdagend interessant.

Maar ik ben zeker verre van gebiologeerd of iets dergelijks on jouw persoon. Dat is iets teveel de eer naar je toe trekken en jezelf vooral interssant achten. Uiteraard weet ik ook, dat ik niet verplicht ben om op je te reageren. Ik reageer nu dan ook niet uit verplichting, al reageer ik met deze laatste post vooruit beleefdheid.

Heb je liever dat ik niet meer op je reageer: ook prima. Daar lig ik niet wakker van hoor. Even goede vrienden wat mij betreft. Blijft staan dat ik serieus geintresseerd ben waar je de afgelopen manden was op VZ. Je kunt achter elke boom wel een vijand zoeken.

Je blijft naar mijn idee maar doordrammen, dat ik niet met argumentatie kom en niet inhoudelijk op je punten in ga. Dan adviseer ik je toch even beter mijn eerste reactie te lezen. Achter ‘on:’ begint het.

Ik vind persoonlijk je opmerkingen, dat ik elke regel structureel aan mijn laars zo lappen, tegen uiting van vrije of eerlijke, inhoudelijke mening ben, op de man zou spelen en onderwerping van je eis nogal baute beschuldigingen asn mijn adres. Ongelooflijk uit de hoogte ook om dat allemaal zo te durfen stellen.

Feitelijk het reageren niet waard, ware het niet, dat het wederom weer een interessante invalshoek is als ik het zo van een afstandje beschouw. Ik neem het dan ook maar met een flinke korrel zout en leg het hierbij naast me neer. Je roept maar.

Tenslotte wil ik je aanraden je betoog, je laatste twee reacties op mij, nog eens grondig door te nemen. Door de stelligheid van je uitgesproken oordeel over mij, laten weinig aan ruimte aan discussie toe. Over de neiging van onderwerpen van je mening gesproken... zoals de waard os, vertrouwt hij zijn gasten, zal ik maar zeggen.

Ik laat het hier maar bij, het is weer mooi geweest, bombenera99. Ik wens wijsheid en fijne dag verder. En ga genieten van als het positieve, dat mijn cluppie Ajax me gegeven heeft. Dat is toch fijner dan me met zurigheid en negativisme bezig te houden

17 april 2019 om 17:08

@buitenspelval
Deze hele discussie is nutteloos en komt omdat jij op de man reageert. Vervolgens een heel betoog om dat recht te praten.
Ik ben niet geinteresseerd in jou persoonlijk maar alleen in voetbalinhoudelijke meningen.
Iets wat voor velen schijnbaar moeilijk is.
Ik heb geen hekel aan Ajax verre van. Ik heb een hekel aan propaganda en gebakken lucht die verkocht wordt en dat moet iedereen maar slikken die het daar niet mee eens is.
Ik ben hier om te discussieren zoals ik voetbal zie en zoals ik bijv Ajax zie spelen. Ik heb liever dat je je daar op focust in plaats van nutteloos tijd te steken in randzaken en dingen die niets met voetbal te maken hebben.

17 april 2019 om 10:37

Juve kwam op voorsprong door een Lucky doelpunt, dus waar wil je heen? Juve heeft niet één uitgespeelde kans gehad, niet één.

17 april 2019 om 10:57

haha bombanera99 held...wat heb ik toch een medelijden met je. Wat zul jij zware tijden hebben.

Zeg dan ook even dat juve voetballend helemaal Niks heeft afgedwongen en een doodspel moment nodig had om te scoren. Verder dan 2 balcontacten is de op 1 na beste voetballer ter wereld niet gekomen in 180 minuten.

Juventus in paniek...dat is al een enorm compliment op zich. juventus raak niet zomaar in paniek, helemaal niet als ze op het scorebord nog gewoon gelijk staan.
Ajax heeft ook de eerste helft na de 20e minuut prima gevoetbald. Ajax achter over leunen in de 2e helft? Ze klapten er vol op en bleven maar gaan. Als je achter over leunt dan kom je er niet steeds uit met 6 spelers. Nee ajax was geweldig. Elke buitenlandse kenner is helemaal lyrisch...dus het heeft niks te maken met kijken met de pet op of chauvinisme...nee ajax was gewoon echt goed.

Ik had er best vertrouwen in dat ze konden stunten tegen juve, maar dat ze gewoon in de uitwedstrijd zoveel beter zouden spelen dan juve, das echt enorm knap.

En een beetje geluk met de goal? jongen...zonder geluk wint niemand de cl. Kijk alle knock out wedstrijden van real terug van afgelopen jaar...dat is pas veel geluk. Dan heeft ajax nog heel veel over voor de laatste 3 wedstrijden.

17 april 2019 om 17:11

Ze waren lyrisch in Engeland terwijl ze live de wedstrijd van Man U en Barcelona aan het kijken waren.
Dat neem ik met een korreltje zout.
Laat ik het zo zeggen dat het doelpunt van Juventus eerder in de lucht hing dan een verdwaald mislukt schot in de voeten van Donny.

17 april 2019 om 18:43

1e kans van donny vergeten?

17 april 2019 om 12:01

bombanera99...speciaal voor jou even de italiaanse kranten:
Juve heeft ajax niet eens bang gemaakt, ze hebben geen idee hoe ze moeten aanvallen, ze spelen angstig voetbal, ajax was beter, geen moment sprake van een echte wedstrijd.
T zag er leuk uit...die eerste 20 minuten van Juve...maar dreigend was het niet. Maar goed..wederom zul jij het beter weten.

"corriere dello Sport. 'wanneer je speelt met het idee om geen doelpunt tegen te krijgen, terwijl je moet spelen met het idee om een doelpunt te maken, maar je geen idee hebt hoe je dat moet doen: dan loop je het risico dat je verliest', concludeert de sportkrant. 'juventus was geobsedeerd met het verdedigen, maar had geen duidelijk aanvalsplan voor de laatste dertig meter.'

In de tweede helft werd Juventus overbluft door de elegantie en de snelheid van de Nederlandse voetbalmachine. Juventus neemt afscheid van de Champions League, verslagen in een wedstrijd waarin Ajax simpelweg sterker was.'

In Corriere della Sera is een analyse van Mario Sconcerti te lezen. 'juventus moet accepteren dat Ajax beter was, nu moet het zien te begrijpen hoe dat mogelijk is', schrijft hij. 'het voetbal van Ajax is moderner dan dat van Juventus, de ploeg maakte meer gebruik van zijn kwaliteiten en snelheid. Er is eigenlijk geen moment sprake geweest van een echte wedstrijd. Juventus heeft niet alleen verloren: het is er in twee wedstrijden niet eens in geslaagd om de tegenstander bang te maken

17 april 2019 om 17:13

Wat maakt het uit wat een krant schrijft. Kranten schrijven vaak onzin. Nu het positief is over Ajax is het opeens waarheid.
Spreken we nu af dat in de toekomst Corriere della Sera jouw criterium is of Ajax goed heeft gespeeld? Dan noteer ik dat en kom ik de volgende keer bij je terug met een citaat uit dezelfde krant die niet zo positief is.

17 april 2019 om 18:41

misschien omdat het italiaanse kranten zijn die graag hadden gezien dat juve won en daar van tevoren ook vanuit gingen. Ze schrijven niet chauvinistisch over ajax, zoals de nederlandse kranten zouden kunnen doen

maar goed...ik wil hier ook wel alle citaten van buitenlandse voetbalanalisten neer zetten, maar die zullen er ook wel geen verstand van hebben volgens jou.

Ik ben momenteel 30 lentes jong en heb al veel wedstrijden van Ajax gezien. De generatie van 95 heb ik niet bewust meegemaakt als 7-jarige maar dit is wel het allerbeste Ajax sinds die tijd. Frenkie speelde gisteren niet fantastisch maar het is mooi om te zien dat anderen dan opstaan. De Ligt die duels won van Ronaldo, Daley Blind die als een ervaren leider speelde. Donny die alles goed deed. Superlatieven komen te kort. Maar mijn gedachten gaan nog het meeste terug naar een aanval die in 1 vloeiende beweging van de eigenhelft naar de 16 van Juventus ging. Ajax sneed als een verwarmd mes door een pak roomboter wat Juventus heette met combinaties en dynamiek terwijl de bal 1 keer werd geraakt. Dat is het Ajax waar de fans van houden. Ontzettend trots op deze prestatie.

17 april 2019 om 09:15

Ik heb 1995 meegemaakt bewust - en dus ook 96 en 97 - daarom het het gevoel nog lekkerder
Ik ben zo blij dat de nieuwe generatie Ajacieden nu het ook mogen meemaken
Puur voetbal wint van het grote geld!! Een sprookje - pls laat het nog even doorgaan

17 april 2019 om 09:15

Is toch moeilijk te vergelijken denk ik. Ook dit Ajax verliest bijvoorbeeld gewoon 6-2 van Feyenoord en 3-0 van PSV. Tot een week of 2 geleden leek zelfs het kampioenschap totaal buiten bereik te geraken. Het is in mijn optiek gewoon een totaal andere ploeg in Europees verband vergeleken met de nationale competitie. Begrijpelijk natuurlijk, omdat elke speler zich op dit podium wil laten zien.

17 april 2019 om 09:20

Maar ik vind (ondanks de verlies partij tegen AZ) dat Ajax dit ook heeft na de winterstop. Voor de winterstop was het inderdaad meer het verhaal wat jij schetst. Ajax heeft sinds de winter ook deze lijn doorgepakt in de competitie en voilà; ze staan op doelsaldo bovenaan.

17 april 2019 om 09:28

Ze hebben volgens mij toch echt na de winterstop meer puntverlies geleden dan ervoor. Qua doelsaldo stond het volgens mij bij de winterstop exact gelijk. Het verschil zit hem in mijn optiek dat Ajax het gemiddelde qua goals heeft behouden en wellicht zelfs een beetje heeft opgevoerd en dat PSV veel minder is gaan spelen en daarom ook veel minder is gaan scoren dan voor de winterstop.

17 april 2019 om 09:31

Is ook lastig te vergelijken. Ander team, andere spelers.
Ik vind dit Ajax nog indrukwekkender dan het Ajax van 95 omdat de verschillen tussen de teams zoveel groter zijn geworden. En omdat dit team zoveel doominanter speelt.

17 april 2019 om 09:43

Het eerste deel klopt, maar het team uit 1995 was echt wel dominanter dan dit team. Logisch ook, die speelden jaren bij elkaar. Het systeem was zo ingeslepen dat het bijna niet uitmaakte wie er speelden. Het liep altijd. Dat gaan we helaas niet meer zien.

17 april 2019 om 10:11

@giodinho
Dat komt omdat Ajax europees kan counteren en gegenpressing kan spelen en tegenstanders het spel maken.
Als ze uit bij Heracles zelf het spel moeten maken dan ligt Ajax dat niet. Ajax moet uit kunnen breken.

17 april 2019 om 11:01

@bombanera99 juve wou het spel maken, maar ze konden het gewoon niet. Het zag er werkelijk waar niet uit wat die ploeg deed. Ronaldo...2 goede kopballen, verder heeft ie in 180 minuten geen fatsoenlijke pass of actie gemaakt. Helemaal niks, noppes nada.
Alleen Costa op het eind in amsterdam die met 2 mooie acties echt iets liet zien.
Verder heb ik tig kansen geteld voor ajax en een tadic gezien die ronaldo voordoet hoe je ook belangrijk kunt zijn zonder alleen maar het laatste zetje te geven.

17 april 2019 om 11:05

@steeck03 het ajax van 95 was echt iets bijzonders en was op den duur gewoon elke wedstrijd favoriet.
Maar vergeet niet dat de financiële verschillen toen nog wat kleiner waren en vooral de opzet van de cl.
De poule bestond uit AC Milan, salzburg en aek athene,
in de kwartfinale kwamen we Hajduk Split tegen en vanaf de halve finale werd het pas serieus met Bayern en weer AC milan.

Je staat nu in de halve finale en hebt benfica, real madrid en juventus al uitgeschakeld. Met dat rijtje was je in 95 al kampioen he!

Maar goed...hoeven verder ook niet te vergelijken. Ik krijg nu nog kippenvel van beelden uit 95, maar dit ajax ontroerd net zo veel.

Wat een ongelooflijk talentvolle de Ligting, en zo de Jong een aantal ook nog zijn! Knappe prestatie.

17 april 2019 om 10:05

Mooie woordkeuzes en sportieve reactie

Ik heb een vraag, stel Ajax wint de Champions League, gaat dan het voorronde tickets naar PSV en Feyenoord?

17 april 2019 om 09:25

Klopt, mits Feyenoord derde wordt natuurlijk.

17 april 2019 om 09:44

weet je dat zeker? Volgens mij werkt het niet zo. Als Ajax zich plaatst en ook de CL wint krijgen we volgens mij geen extra plaats

17 april 2019 om 10:07

Daar kun je nog wel eens een punt hebben. Dat verklaart ook waarom het rechtstreekse CL-ticket naar het 11de land op de lijst gaat als de winnaar in eigen land een ticket krijgt. Als Ajax derde zou worden, zouden de nummers 1 en 2 wel tickets voor de voorronde krijgen.

17 april 2019 om 10:13

Nederland krijgt geen extra ticket mocht Ajax de CL en winnen en kampioen worden.

17 april 2019 om 09:25

Haha, heb jij ooit durven dromen dat je deze vraag ooit zou kunnen stellen? Ik niet in ieder geval.

Om antwoord te geven op je vraag: neen, alles blijft zoals het is. Het voorronde ticket gaat naar een ander land op de coëfficiëntielijst als ik het goed heb.

Ajax kan deze Champions League winnen! Tottenham, Liverpool en City zijn redelijk gelijkwaardig en gewoon te pakken met de ruimte die ze weggeven. Bij Barca loopt die kleine Argentijn rond maar als je hem weet te neutraliseren dan haal je de angel uit hun spel. Met De Jong en Van de Beek moet dat zeker mogelijk zijn.

Je hebt toch Juve en Madrid in hun eigen stadion vernederd. Uiteraard hoort Ajax bij de favorieten nu, daar kan je niet meer omheen. Al ben ik toch bang dat als ze evt de finale halen, een Barcelona of Liverpool nog net een maatje te groot is. Maargoed, dat dachten we ook bij Juve.

17 april 2019 om 11:06

1 voordeel...ik ben op dit moment nergens meer bang voor, want het is toch al een wereldprestatie.

Gisteren was ik de 2e helft even bang dat ajax zichzelf te kort zou doen. Zoveel beter zijn, niet scoren en tegen een counter aan lopen.
Maar juve kon echt helemaal niks aanvallend.

Haha ik kan er geen genoeg van krijgen dit. Filmpjes van supporters. De reacties. Wat een top dag man. Heerlijk. Niet alleen winnen maar ook de manier waarop. Je zou bijna kunnen concluderen dat de Cruijff revolutie redelijk geslaagd is.

Ajax heeft frenkie te vroeg verkocht. Hij zou nu €120 mil waard zijn en de ligt is nu zeker datzelfde of zelfs meer waard nu ze zover zijn gekomen. Ronaldo was nagenoeg nergens te vinden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren