Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Stefan de Vrij: ‘Matthijs kan me altijd bellen als hij hulp nodig heeft’

Laatste update:

Stefan de Vrij werd gisteren 27 jaar en is de bloei van zijn carrière. Afgelopen zomer maakte de mandekker transfervrij de overstap van Lazio naar Internazionale en bleef zodoende in de Serie A actief. Inmiddels speelde de verdediger met rugnummer zes reeds zeventien officiële competitieduels voor i Nerazzurri. In dit exclusieve video-interview vertelt hij onder meer waarom zijn keuze viel op Inter, wie zijn pittigste tegenstander tot dusver was en hoe hij aankijkt tegen collega-international Matthijs de Ligt.

Bekijk de video hieronder of abonneer en kijk op ons YouTube-kanaal!

Wie vind jij op dit moment de betere verdediger?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bewonderingswaardig dat hij er zo positief in staat, omdat De Ligt hem momenteel uit de basis houdt bij Oranje en ik kan mij voorstellen dat als je bij Inter speelt en in de beste jaren van je carriere zit je toch hoopt veel voor je nationale elftal te kunnen spelen.

6 februari 2019 om 15:58

De ligt kan er voor zorgen dat de vrij ooit Europees op wereldkampioen wordt (icm van dijk!) Als de vrij zelf daar zou spelen, is succes uitgesloten... dus ik zie het als zeer logisch!

6 februari 2019 om 16:05

Is natuurlijk onzin dit. De Vrij schitterde op zijn 22ste op een WK en was beste verdediger van het toernooi.

6 februari 2019 om 16:06

Wat lul jij nou? WK 2014 was de Vrij uitgeroepen tot beste verdediger van het toernooi. het had toen ook zomaar gekund.

De Ligt is een groter talent maar op dit moment echt niet beter dan de Vrij.

6 februari 2019 om 16:07

Ik denk dat de Vrij echt nog wel een stapje verder is dan de Ligt. Dit zal anders zijn over 2/3 jaar. We hebben gewoon 3 ontzettend goede centrale verdedigers wat alleen maar mooi is. Als Karsdorp straks weer fit is, en wedstrijdritme heeft opgedaan, hebben we gewoon een ontzettend sterke verdediging staan.

6 februari 2019 om 16:10

@ Shenkie,

Die gasten zorgen ervoor dat ze beide sterker worden. Qua ervaring kan de Ligt nog veel leren van de Vrij.
Sterker nog als je naar de constantheid kijkt kan de Ligt nog heel veel leren van de Vrij.

6 februari 2019 om 16:25

Toch denkt Koeman dat De Ligt beter is dan De Vrij. Anders zou die niet de voorkeur krijgen.

6 februari 2019 om 16:33

Dit wist ik niet. Wat vet. Ik vind zn keuze voor inter wel nog steeds n beetje jammer..

6 februari 2019 om 16:42

@dedonnie, Ik denk dat Koeman de Ligt eerder opstelt met het oog op de toekomst, dan dat hij hem echt beter vindt. Ik denk dat het qua resultaat weinig verschil zou maken als de Vrij er stond, behalve dat de Vrij (mede door zijn ervaring) iets constanter zou presteren.
Daarnaast Koeman kiest ook voor Tete die keer op keer door de mand valt in het Nederlands elftal en voor Blind die op de linksbackpositie duidelijk te kort komt op dat niveau. Dus Koeman heeft ook niet alle wijsheid in pacht.
Om te zeggen dat succes is uitgesloten als de Vrij daar zou spelen is natuurlijk belachelijk.

6 februari 2019 om 18:26

Dat denk ik dus niet. Koeman selecteert op basis van kwaliteit en niet op basis van potentie. Degene die het beste in het elftal past speelt. Dat is dus zeer duidelijk de Ligt en niet de Vrij. Anders is die vaste basisplaats niet te verklaren, dan had hij net zo goed nu de vrij kunnen laten spelen en over twee drie jaar de Ligt.

Was het Danny Blind geweest dan had ik gezegd, tja die kijkt heel erg naar wat het kan worden. Bij Koeman is dat niet het geval.

6 februari 2019 om 19:24

Gloryunited... en waarom is de vrij sinds Koeman de international met de meeste minuten op de bank dan? Wk 2014 is 5 jaar geleden. Toen oranje met 5 man achterop speelde met 2 verdedigende middenvelders ervoor! Met het huidige spelsysteem zou de vrij de zwakste cv zijn van alle toplanden! (België, Brazilië, Engeland, Frankrijk, Duitsland)

6 februari 2019 om 20:43

Bij Brazilie staat Miranda in de basis, maar Miranda zit bij Inter op de bank door Stefan de Vrij. Niet zoveel onzin verkondigen.

6 februari 2019 om 21:03

Frtorres
Ik vindt het ook onnodig om op de manier van schankie te reageren.
Stefan is een uitstekende verdediger en we mogen blij zijn na al die armoedige jaren wat verdedigers betreft, dat het nu een luxe situatie is.
Natuurlijk zullen clubkleuren bepaalde voorkeuren creeeren. Ik ben Ajax fan, maar Schenkie zijn reaktie vindt ik gewoon niet leuk om te lezen. En natuurlijk gebeurt het tegenovergekeerde ook veel, maar ik zou me er niet door laten verleiden om naar dat zelfde niveau te zakken.

6 februari 2019 om 21:07

omdat Koeman de beste spelers kiest voor zijn systeem. Kennelijk werken De Ligt en van Dijk beter samen dan De Vrij en De Ligt of De Vrij en Van Dijk.
Het punt dat jij maakt, dat Nederland door De Ligt kans maakt op een prijs en als De Vrij er zou spelen niet, slaat op kak. De Vrij heeft zich in die 5 jaar sinds het WK natuurlijk ook ontwikkeld he.

6 februari 2019 om 22:05

Adutchbrew... ik ben helemaal niet anti-de vrij !! Vind hem een prima verdediger... alleen geen wereldtop zoals de ligt wel is/ wordt! ik vind alleen de bovenste reactie hier ontzettend vreemd! Waarom zou je een concurrent niet helpen, als dat jou succes zou vergroten! Werken jullie allemaal in eenmans-bv’tjes?

6 februari 2019 om 22:12

Azemmel!.... Haha 11 likes. De Miranda, die na het wk niet meer werd opgeroepen? Laatste 6 wedstrijden van Brazilië nog 1 interland van 70 minuten... klok en een klepel! Hulde... likes scoren met onzin

6 februari 2019 om 22:21

@shenkie, dus omdat jij de Vrij geen wereldtop vind is succes uitgesloten als hij speelt? Dan kunnen we het Nederlands elftal meteen opdoeken, want op dit moment zijn er maar 2 spelers die wereldtop zijn (van Dijk en Wijnaldum).

6 februari 2019 om 22:53

De ligt kan wereldtop worden maar is dat nog lang niet. Laat zich foppen door een veteraan-wereldklasse speler op 35 jarige leeftijd. In de wereldtop spelen spelers als van Persie maar dan wel in hun Prime time. Als een oude speler de ligt al aan kan, laat staan iemand op zn top.

Begrijp me niet verkeerd. De ligt heeft enorm veel potentie maar is nu echt geen wereldtop en ook niet beter dan de Vrij. Wat ook nog helemaal niet erg is gezien de leeftijdsverschillen.

6 februari 2019 om 23:04

Shenkie,
Misschien niet zo bedoeld, maar het komt wat minachtend over zoals je de Vrij weerspiegeld. Het is juist geen eenmansbedrijf en je zult samen inderdaad de boel succesvol moeten draaien om een mogelijke prijs te kunnen winnen.(ik run zelf een bedrijf van 120 man, dus ik weet heel goed dat je in dat geval geen eenmansbedrijf kunt zijn)
Ik ben ook een groot de Ligt fan hoor, maar ik heb ook veel vertrouwen in Stefan, mocht de Ligt geblesseerd raken.
Stel dat ik een van mijn werknemers zo zou omschrijven zoals jij Stefan omschrijft. Ben bang dat je dan niet op een gemotiveerd team kunt bouwen. Al zijn er een paar minder, ik probeer ze toch met motiverende benadering beter te laten worden. Dit is natuurlijk allemaal wat ver doorgetrokken.

7 februari 2019 om 09:47

De Ligt pas gewoon veel beter bij het spelsysteem dat Koeman graag wil spelen. Zeker in combinatie met van Dijk vind ik ook dat de Ligt een betere keuze is dan de Vrij. Als je puur naar verdedigende kwaliteiten en consistentie kijkt, dan is de Vrij misschien wel verder, maar neem je het gehele plaatje in ogenschouw, dan is de Ligt gewoon een veel betere voetballer en opbouwer. Daarnaast is hij fysiek gewoon sterker en een stuk sneller, wat maakt dat het blok de Ligt/van Dijk zorgt voor heel veel defensieve zekerheid.

7 februari 2019 om 12:44

De vrij vind ik brter dan maguire andershoorh

7 februari 2019 om 13:16

Zou Shenkie misschien voor ajax zijn?

8 februari 2019 om 08:08

Misschien wil de Vrij de Ligt helpen omdat de Vrij gewoon een relaxte gozer is die niet aan vervelende spelletjes doet en de Ligt het beste gunt, dat zou natuurlijk ook gewoon kunnen...?

Toch zo jammer dat De Vrij, De Ligt en Van Dijk niet wat jaren eerder zijn geboren, of dat spelers als Sneijder, Robben en Van Persie later zijn geboren. Ik kan alleen maar dromen wat voor elftal dat geweest zou zijn.

6 februari 2019 om 16:28

In hun generatie had je ook geweldige spelers. Niet voor niets dat we in 2010 bijna wereldkampioen waren.

6 februari 2019 om 16:33

Klopt, maar doordat de verdediging ‘zwakker’ was speelden ze met een beton-middenveld met Nigel de Jong en Van Bommel. Met de huidige verdediging had je een van die twee makkelijk kunnen inwisselen voor een spelmaker, met nog meer dynamiek en creativiteit op het middenveld.

6 februari 2019 om 17:11

Klopt, dan had je VDV daar neer kunnen zetten naast Sneijder. VDV had ook een beter klik met RVP. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we wereldkampioen waren geworden als VDV achter RVP zou spelen.

6 februari 2019 om 18:19

IPV Sneijder, Dani17? Die maakte ons juist persoonlijk bijna wereldkampioen.

6 februari 2019 om 18:28

Ik als we de finale zonder van Persie speelde.

6 februari 2019 om 18:36

Sneijder die topscorer van het toernooi is geworden? Ja die had beter kunnen banken. Heb jij het WK wel gevolgd?

6 februari 2019 om 18:45

@ Dani: je bent niet goed!! VDV was juist de zwakke schakel liet ook Iniesta scoren

Ben geen Italiaan dus zou het niet met zekerheid zeggen maar wow z'n Italiaans, toch heel leuk om te horen. Speelt er al tijd maar toch. Super dat De Ligt en De Vrij zo goed met mekaar zijn, dat maakt een nationaal team sterk.

6 februari 2019 om 20:45

Klopt, viel mij ook op

Wel een beetje stuntelig, maar prima Italiaans

Maar zoek eens een interview met Hoedt op op Youtube

Speelde daar pas een jaartje, en sprak vloeiend Italiaans

Echt ongelooflijk

Het is vooral erg zuur, want ik vind het alle drie uitstekende verdedigers. Ik denk dat elke bondscoach in dit geval De Vrij had gepasseerd, maar het is natuurlijk ontzettend jammer dat we in een situatie zitten waarin we elke matige middenvelder of aanvaller op moeten roepen terwijl ze nog nauwelijks indruk hebben gemaakt of ervaring hebben, terwijl we een ontzettend goede verdediger op de bank moeten posteren.

6 februari 2019 om 21:56

We kunnen altijd nog op z'n Van Gaals gaan spelen, 5-2-3 of 5-3-2 met drie centrale verdedigers. Je kan je formatie aanpassen aan het materiaal dat je beschikbaar hebt. Ik zie Koeman het echter niet zo snel doen.

6 februari 2019 om 22:00

Dat heeft ook geen zin. Je ziet dat 5-2-3/5-3-2 onwennig is in Oranje. Bovendien hebben we door een aantal nieuwe talenten weer voldoende mogelijkheden om 4-3-3 te spelen. Tegen toplanden zou je een andere tactiek kunnen hanteren.

Wat mensen namelijk vergeten is dat we het op het WK in 2014 namelijk elke wedstrijd moeilijk hadden. Iedereen onthoud die derde plaats, maar op Spanje na werd geen enkele wedstrijd overtuigend gewonnen. Verder moeten we ook gewoon eerlijk zijn en concluderen dat we de loting ietwat mee hadden na de poule.

Nu wil ik de prestaties niet naar beneden praten, maar zo geweldig was het WK in 2014 niet. Het is maar dat we Robben, Van Persie en Sneijder hadden. Ook De Vrij speelde een goed WK. Verder was het allemaal matig.

Ik ben er heilig van overtuigd dat zijn reserveplaats in Oranje vooral te maken heeft met de leeftijd van De Ligt. Zijn er daadwerkelijk mensen die De Ligt beter vinden dan De Vrij? Naar mijn mening is De Vrij één van de betere verdedigers in de wereld en doet ook niet onder voor oa Van Dijk.

7 februari 2019 om 19:45

De Ligt is net als Van Dijk wat completer. Verder zal leeftijd ook inderdaad een rol spelen. Echter is De Vrij ook nog niet bijzonder oud, maar de kans is wel groot dat De Ligt nog beter wordt. De Vrij is zeker niet slechter, maar ook niet veel beter en bovendien maakt De Vrij in Oranje nog niet een hele stabiele indruk.

7 februari 2019 om 22:22

Zolang De Ligt speelt zoals tegen Frankrijk vind ik dat hij mag blijven staan. Ze zijn beide verdedigend heel sterk en voetballend prima. Logisch dat de jongste speelt, ze zijn dus ongeveer evengoed en De Ligt heeft meer potentie. Het is trouwens wel heel fijn om te weten dat je jongens als De Vrij, Ake en Rekik achter de hand hebt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren